Huomenta kaikille! Ihanan talvinen pakkassää täällä etelässäkin! Vielä ihanampaa olis, jos mahtuis johonkin kunnon vaatteisiin...
Kaikennäköstä viritelmää oli äsken nimittäin päällä, kun koiraa ulkona käyttelin...
Mä taidan kuulua siihen onnellisten joukkoon, joilla ei liitoskipuja juuri ole. Mun ainoot tän hetkiset kivut on siellä kohdunsuulla, välillä jtn pientä kaiherrusta häpyluun seudussa. Pitkään en voi kyllä istua, koska sit alkaa sattua oik. ylävatsalle, joka säteilee selkään tosi ikävästi. Menee sit vasta makuulla ohi. Taitaa vauva painaa vielä ikävästi jotkut sisuskalut ihan rullalle...
Vielä tässä loppuajasta mieltä alkoi kaihertaa tämmöinenkin, et miten teillä on sf-mitat käyttäytyneet tai ylipäänsä vatsan kasvu, kun mulla ei ole viimeseen 5 vkoon sf-mitta kasvanu eikä ite mielestäni kauheesti mahakaan. Vauva on toki jo laskeutunu, et se tietty vaikuttaa, mut terkka sanoo vaan, et oon niin pieni, et nytkin kohdun pohja on ihan kylkikaarissa kiinni, ei vaan mahdu enää ylemmäs. Ja hänen mukaansa "käsikopelolla" vauva kasvaa ihan ok. Vähän kyllä itseä huolestuttaa, kun alkujaan yläkäyrillä kasvanut vatsa on nyt tipahtanut keskikäyrän alapuolelle...Kaikesta pitää näköjään huolestua... :ashamed:
En tiiä muuten onko kaikki bilirubiinista ja huonosta imusta vauvalla saanut jo vastauksia kysymykseen, mutta bilirubiini tosiaan väsyttää lasta ja voi aiheuttaa huonoa imua. Jos pissaa ja kakkaa ok, niin en olis heti niin huolissaan. Muutaman päivän ikäsen vatsalaukkukin on niin pieni, ettei sinne välttämättä edes 10ml:ä enempää kerralla maitoa mahdu. Ja mulle ainakin neuvolasta jo varoteltiin, et "pahimmillaan" vauva voi alkuunsa syödä sen 12-14 kertaa vrk:ssa jopa tunnin kerrallaan, et saa haluamansa, kun voi olla ettei kerralla enempää mahdu/jaksa.
Täällä ei mikään enteile synnytyksestä. Ei supistele/tee mitään muutakaan, mikä antais merkkiä tulevasta... :headwall: Joten joulu voi hyvinkin mennä srlassa ja niillä main se laskettukin itsellä on(27.12.). Tai sitten huudan kilpaa uuden vuoden yönä rakettien kanssa!
Täälläkin ois yksi kerhoilusta kiinnostunut, jos mukaan pääsee! :wave: Kunhan tässä ensiksi sais nyytin syliin ja joku kertois tyhmälle missä ja miten sellasta harrastetaan... :ashamed:
Jeps, tulipas "romaani", sisällöstä en mene takuuseen...
Jos menis vääntämään joulukortit loppuun, et sais postiin ajoissa. Ihanaa talvipäivää mammoille ison :hug: kera!
diiselikissa + :xmas: 38+1