***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

http://kaksplus.fi/kerhot/
tuolta löytyy kerho nimeltä Tonttulan lapset 2009 halukkaat saavat salasanan kerhoon minulta yv:nä.. pahoittelen jo mikäli en vastaa heti.. en kuitenkaan pääse joka välissä koneelle (ja vauvan syntymä voi sekoittaa entisestään). Kerho toimii kuitenki normisti vaik en ole paikalla..

kerhot otsikon alla: sieltä pääsee kohtaan uusimmat kerhot ja liity kerhoon! Itse kerhoilu vaatii salasanan ja minun hyväksynnän. Kerhoon pääsee sit jatkossa omat kerhoni linkin kautta.
 
sukkapari toi oli tosi hyvä idea..
tääl menny päivä suht rauhallisesti lapset oli tarhas/eskaris ja itse siivonu ja pessy pyykkiin kun huomenna ois klo 13 käynnistys osastolla tabl tai jos paikat auki 2 sormelle niin kalvot puhkastaan..(viimeks viikko sit oli yhelle sormelle auki)toivon et vois suoraan puhkaista kalvot..viime yönä näin jo painajaista mun synnytksestä ja en saanu kunnolla unta muutenkaan..tänään muutenkin stressanu huomista ihan tarpeeks..poika haluis tulla mukaan,on huolissaan musta.joudun synnyttää yksin kun ei oo toiselle lapselle hoitajaa ja eikä oo kukaan kuka vois tulla mukan..noh enköhän ehkä selvii hengissä..huomenna aamul tuun viel kirjoittaa ja sit kuullu seuraavaks kun olen päässyt kotiin sairaalasta.
38+6rv huomenna poksuuu 39rv jippii
 
Myräkkä: Voi että, voimia ihan hirveästi sinne!! Tiedän mitä tuo öiden valvominen voi olla, todella todella uuvuttavaa! Valvooko neiti minkä vuoksi öisin, onko masuvaivoja vai onko selvinnyt mikä valvottaa?
 
jos kiinnostaa...
Kaikki alkoi mun oudosta huonosta/heikosta olosta29.11 sunnuntai iltapäivä n klo13.
kaikki kumminki kunnossa, mutta ottivat seurantaan tarkkailu saliin yöksi.
Seuraavana päivänä minut tutkittiin kunnolla, kävin ylävatsa röntgenissä etc.
Kaikki myös siel hyvin.
Joten pääsin kotiin.

Keskiviikkona 2.12 päänsärky alkoi vaivata joten palasin takas synnärille. Ottivat minut sisälle äippä.polille rauhoittumaan.
Kaikki siel kumminki ok, mutta eivät enään päästäneet mua kotiin, kun verenpaineet pysyivät polilla kohdillaan.
Perjantaina lekurit tekivät vikan ultran/painoarvion ja sisätutkimuksen.
Kertoivat ettei mitään ollu kypsyny taikka laskeutunu.

Joten odottivat maanantaihin 7.12 klo9, jolloin minuun laitettiin ilmapallot sisälle (yksi pallo kohdun sisälle ja toinen pallo sinne kohdun kanavaan)
Ne pallot täytettiin täyteen (80ml/pallo) jonka jälkeen olin pyörtyä kivusta klo10-12 välillä, kipujen takia pallot tyhjättiin miltei kokonaan...
Minut siirrettiin synnärin puolelle saamaan kivunlievitystä, antoivat pedintiinin n klo12...
Joka auttoi että supistuksien välissä oli edes 2min hengähdys taukoa.
Klo15 tuumasin että nyt on supistukset kadonnu, joten pallojen täytttö alko uudestaan, tällä kertaa eivät täyttäneet kokonaan heti...
klo17 alkoi taas todella kipeät supparit, antoivat toisen pedintiinin.
Klo18 lekuri kävi ja teki sisätutkimuksen, Hän sanoi: Olette 4cm auki, nyt vaan odotetaan että pallot tulee ulos, eiköhän tämä synny alakautte.
Olin aika yllättyny ja jopa iloinen...
klo20 sain kolmannen pedintiinin.
Ja klo21 seuraava kätilö ja opiskelija tekivät sisätutkimuksen, Kätilö sanoi: Et ole 4cm auki, eikä tämä ole edes laskeutunu, eikä tämä synny alakautte!.. :eek:
Blaaaaaa...olin pikkasen sekaisin.
Kätilö laitto minut suihkuun jospa supparit loppuis, mutta ei, supparit vaan jatkoi ja jatkoi...
Klo22.30 aikaan mulla ei pää kestäny, vaan alkasin itkeen epäonnistunutta käynnistystä ja pettymistäni alatiesynnytykseen..
Samaan aikaan kätilö tuli huoneeseen ja sanoin Hänelle että: Tehkää nyt joku päätös, supparit jatkuu :kieh:

Sektio päätös tehtiin, ja onneks mun mies pääsi leikkaus-saliin mukaan..
Kaikki meni siel hyvin, vaikka tällä kertaa mua pelotti sata kertaa enemmän ku viimeks, en jotenki muista mitä ne siel teki sillo.

Poika syntyi klo23.27...huoh...nopeeta toimintaa.Poika vietiin lastenpolille kun oli nielly lapsivettä eikä hengitys oikein toiminu, mutta kaikki loppui hyvin.
Sen jälkeen olin 2h heräämössä, mies lähti klo01 katsomaan poikaa lastenpolille ja meni sitten kotiin.
Mä pääsin klo03.30 viel lasten polille pitämään poikaa sylissä hetken.
Olin siis takas äippäpolilla klo04.

Onnekseni sain pojan mun luoksen sit aamulla klo11... :heart:
Ja sitten 11.12 päästiin pojan kanss kotiin... B)

Jos me halutaan kolmas baby, niin se on sit suora sektio.
Että näin.
 
sydänkäpynen: onnea pojasta!! Kuulosti mielenkiintoiselta tuo ilmapallo käynnistys, en ole ennen sellaisesta kuullutkaan.

Tääl tulee vähän rusehtavaa vuotoa ja äsken ku kävin pesulla ni sen jälkeen tullu vaaleanpunaista limaa, jospa se sisätutkimus ois jotain saanut aikaseks.. toivossa on hyvä elää :D

kerhosta: jotka haluatte mukaan laittakaa mulle yv:tä en välttis huomaa täältä yleisen keskustelun joukosta!
 
Toivottavasti nämä supparit on sitä itteään :D
En ole kellotellu, mut tulisko 10min välein, silleen polttelevia ettei tee mieli laittaa nukkumaan.. taidan mennä suihkuun ja yrittää köllötellä! En oikein usko, et tästä tulee vieläkään mittään valmista! Kauniita unia kaikille
 
huomenta :D
Meinasin et pitää tulla aamulla sanoon, et supparit sit loppu ku menin nukkuun.. niinhän ne loppu mut 5 aikaan lorahti lapsiveet ja siitä lähtiin on sit aina vähän lorahtanu, tosin isommin ei vielä suppaile (ei ainakaan säännöllisesti), et kotona ootellaan. Aattelin tässä vähän kuulostella ja sit soitella synnärille.. nyt jänskättää!
auuuts.. ja supistaa :D
Meijän murun syntymäpäivä taitaa olla tänään :heart:
sukkis 41+1
 
yhä paikalla.. oottelen et muut heräis!
Soittelin synnärille, käskivät rauhassa ootella, mut ei liian pitkään! No ootellaan ku eipä täs pahemmin edes supisa.. supistaa ja kippeesti, mut ei ollenkaan säännöllisesti!! No sinänsä ihan ok, et kerkeää isäntä ja esikoinen herätä!
 
Sukkaparille IIISOT tsempit! Ja Firesunille iso voima :hug: , toivottavasti saatte pian pikkuisen takaisin kotiin.

Täällä ei kummempaa; eilen jopa supisteli aika paljon pitkin päivää, mutta ei mitenkään kovin säännöllisesti, ni en alkanu kellottamaan. Eikä ne ollu kovin kipeitäkään, kovaa painetta tuntu kyllä persuksen ja välilihan alueella. Jos vaikka torstain neuvolassa oltais edes kiinnittyneenä...

Tässä just kovasti pohdin jaksaisko lähteä jopa kaupungille shoppailemaan. Yleensä tullut jo tunnissa ahistus ja kivut, ni en oikein tiiä onko järkeä...

:hug: kaikille mammoille, jaksamista jo vauvautuneille ja erityisesti meille kaikille "kärvistelijöille"! :heart:
 
huoh.. tulin purkamaan henkistä pahaa oloani :kieh: 41+3 eikä mitäääään tuntoja! neuvolastakaan eikä oo suostunu lähettämään äippäpolille kun "ei ne siellä mitään kuitenkaan tee". tänään olis taaaas neuvola ja toivon niiiiiin paljon et ne laittas loppuviikoks ajan saikkulaan eikä antas uutta neuvola aikaa :headwall: jotenkin kypsyttää oma olo. tai jos saisikin olla yksin mut ku tulee "jokojokojoko" viestejä ja puheluita.. viel ku yksin asuu ni ei helpota ei :headwall:

ehk joulukorttien kirjottaminen auttas oloa =)

jaksamista vauvautuneille ja pidempiä yöunia, yöunia myös masun kanssa nukkuville =)
 
namimami: tiedän niin hyvin tuon tunteen.. mä "pääsin" eilen äippäpkl, kun valitin vauvan vähäisiä liikkeita.. samalla lääkäri teki ärhäkämmän sisätutkimuksen, ni kait se sit sai jotain aikaseksi! Alunpitäen oisin saanu yliaika kontrollin vasta maanantaille, mut sanoin etten jaksa sinne asti, sain sit perjantaille.. mut päätti vauva sit et tänään tai viimestään huomenna on hyvä syntymäpäivä. Niin ne vain lapset voivat yllättää! Mulhan oli eilen pkl:lla niukin naukin 2_lle sormelle auki + kanavaa 3cm jäljellä.
Näköjään ne nämä änkyrä vauvatki syntyy joskus :hug:
sukkis ja 41+1
 
Täällä liskojen yö takana. Pojan sain illalla nukkumaan vasta 11 jälkeen kun meni päiväunet hieman sekaisin kyläilyn takia. Kerkesin ehkä vajaan tunnin torkahtaa ja sit heräsin jumalattoman kipeään supistukseen. OIkea lonkka ja alaselkä oli ihan tulessa ja kesti varmaan pari minuuttia kerrallaan. Parin supistuksen jälkeen alko vatsakin toimia ja sai vessassa käydä. Tärisin ku haavanlehti ihan ihme horkassa. Oli niinku ois kylmä ollu mutta ei kuitenkaan ollu. Pari tuntia niitä suppareita tuli 3-15min väleillä ja olin jo ihan varma että nyt lähetään kun ekan kerran noin kipeetä tekivät. Mutta mitästä turhaa, nukahtanu olin hetkeksi ja heräsin hieman ennen 4 ku poika itkeskeli huoneessaan ja tovi meni kun sain sen uudelleen rauhoittumaan. sitten ite valvoin taas tovin ennen ku sain unen päästä kiinni ja heräsin taas miehen herätyskelloon ennen 6. Sit sain onneksi torkuttua johonkin 8 asti vielä ennen ku poika heräs, mutta ei tuo unisaldo mikään mahtava oo ja alapää on taas astetta kipeempi. Mä en jaksa tätä enää, tulis jo ulos jos on tullakseen.

Sanle ja veturi 38+5
 
täällä yhä.. :wave:

sanle: mä esikon syntymän aikaan ihmettelin salissa tuota horkkaa, ni kätilö meinas et tulis siitä kun atrenaliinia kehittyy elimistöön kivunmyötä! Se on jotenki ihan hervotonta se vapina..
Ois nälkä, mut ku ei oikein tiedä mitä söis.. pelottaa et tulee taas se pahoinvointi ja alan oksentaan matkalla. Oon sit yrittäny koko ajan naukkailla jotain pientä ja hyvin sulavaa
 
Sukkis ja mymmeli Onnea matkaan molemmille!! :wave:

Mun pitäis kyllä oppia iltaisin menemään nukkumaan silloin kun tuo pikkuinenkin nukkuu. Poikkeuksellisesti tillisteli, valvoi ja tankkasi vähän väliä ilalla jo tuossa 21 maissa. Ajattelin että tämähän hyvin menee ja nukkuu sitten pidemmän pätkän kun ennätän itsekin nukkumaan...

No pieni nukahti, kävin itse suihkuttelemassa haavan ja katsottiinkin sitten isännän kanssa nauhalta karjalan kunnailla. Kello puolenyön ja josko menisin nukkumaan.... Arvaatte varmaan, että pieni heräsikin tankkaussessioon ja niin sitä taas tankattiin tuonne 02 asti :whistle: Itepähän olin niin tyhmä etten menyt ajoissa nukkumaan :headwall: Onneksi nukkui siitä tuonne melkein klo 07 asti, silloin rintaa ja itse nousin n. klo 9.30. Pieni vielä tuolla nukkuu.

Onneksi nukkuu sitten hyvin kun nukahtaa, mutta tuo yöllinen tankkaus tuonne 02-03 asti vie kyllä voimat. Päivällä on ihan sama mihin laskee neitin nukkumaan tissittelyn jälkeen, mutta yölläpä se ei onnistu... Annan sitten rintaa niin paljon kuin menee, samalla kai tankkaa sitä läheisyyttä mikä jää päivän pitkillä unilla vähemmälle :heart:

Mutta nyt koti siistiksi (siis petien petaus ja keittiön raivaus), vähän musiikkia ja alan viimein kirjoittamaan nuo joulukortit... Ettei vaan jää viime tippaan.. ;)

T. Tintukka ja neiti 6 vrk
 
:wave: yhä paikalla.. lähettelin kerhoon haluaville salasanoja.. jos kerkeette käykää tekeen kerhon puolella hakemus, ni jos ei mitään ihmeitä tule käyn hyväksymässä ennen laitokselle lähtöä.
Soitin synnärille käskivät ennen iltaa tulla käymään, koska 17h vesien menosta alottavat ab-tipan. Aattelin et menen vähäks aikaa pitkäkseni ja yritän nukahtaa ja sit aktiivisesti liikuntaa.. iltapäivällä mennään sit viimestään (jos vaik lääkäri haluais vauhittaa)
 
Sanle, miulla kanssa alkaa tuo hervoton tärinä siinä vaiheessa kun supparit muuttuvat vähääkään kipeämmiksi! Sille ei yksinkertaisesti voi mitään ja sitten tuntuu, että koko keho on ihan jännityksessä tuon tärinän takia ja supistukset koskee vielä enemmän :( ...
Tärinä loppuu miulla vasta sitten, kun vauva on pihalla...

Ja miulla on kanssa hermot kireellä näitten yöllisten supistelujen kanssa, kun ei noista valmista tule ei millään. Viime yönä miullakin taas supisteli, muttei hirveen säännöllisesti, mutta sillei, ettei kunnolla saanut unta. Tulis nyt ulos vittiläinen ennen joulua tai sit saa mennä tuonne laskettuun aikaan asti.

Miulla on nyt monta päivää irtoillut ilmeisesti limatulppaa pieninä klöntteinä, onko teillä muilla kokemusta tuosta, kuinka kauan on mennyt synnytykseen aikaa tulpan irtoilusta? Vai onkohan sekin taas niin yksilöllistä, ettei voi mitään arviota heittää :/ ...

Sukkis ja mymmeli onnea teille koitokseen :hug: ...

Jessie + POKS 38
 
Tsemppiä kaikille nyytin hakureissulle lähteneille/lähteville! :wave:

täällä kumpikin poika just unilla, mun tuurilla heräävät yhtäaikaa ärhentelemään ja vaatimaan ruokaa..... :D

oma vointi on ollu huippuhyvä verrattuna esikon syntymän jälkeisiin tunnelmiin jolloin masennus iski päälle rajuna. nyt olo aivan ihana ja oon niin sanoinkuvaamattoman onnellinen kahdesta terveestä pojasta, että ei paremmasta väliä! :heart: väsymystä toki ajoittain on aikaisten heräämisten takia, tänäänki esikko heräs viideltä joka on hälle ihan normaali heräämisaika. ite vaan vois jatkaa unia mutta ei auta.

upp3 ja vauveli 10vrk (heh, kirjotin ekaks ihan vanhasta muistista "upp3 ja masukki" :D )
 
huomenia..... |O ..

äitipolilla kävin ja päsin toistaseks kotiin.. soittavat sitten joko tänään tai huomenna tulemaan..KÄYNNISTYKSEEN :kieh: ..vitsinkeikkanen kun mie repesin :'( kuin niagara konsanaan...

ja toivoin että kerrankin eläissään sais olla JAMES BOND jotta olisi lupa tappaa :kieh: :headwall: :kieh: |O ..olisi se setä joku O. Kakkonen vai mikä se nyt oli ..EKKS:N ruumis osastolla... |O

siis miten voikin olla niin nilviäinen lääkärinä.. :headwall: ..eihän tässä ole arviolta kokoa kuin 4.3kg ja on synnytysopillisesti väärin mennä suoraan leikkaukseen, jos ei ennenkään ole ollut tarvetta..ja tuokin hymyillen lausahdettu..siiis KÄRPÄLE KUINKA MIE OON RAIVONA...

No mie kyllä tolkutan siellä käynnistys vaiheessa miun *toivomuslistaan* leikkurin valmiina olemista kaiken varalle.. vaikka lekuri sanoi etä eihän äitdin tarvitse kuin ponnistaa kun niin käsketään..se siitä saa kun on joku kehvatsun putkiaivo tohtorina.. :headwall:

mie sitten poistun palstalta joko tänään tai huomenna aamusta viimestään..ja katellaan millonkas tämä :xmas: manfred the giant ..haluaa olla kerholinen..

kaikille iso hali :hug: ..

tulen ilmottelemaan itsestäni ainakin kun kotiudun.. kävi sitten tässä hommassa niin tai näin..

se on niinku espanjaks vois sanoo Vaya con Dios..

Dare ja manu 40+1
 
DARE, hitto mie sanon tota meijän sairaalan toimintaa, se on niin pe.....stä :headwall: . Tuntuu niin uskomattomalta, että joissain sairaaloissa saa leikkauksen pelkkään synnytyspelkoon vetoamalla ja täällä ei hitto toimita muutakuin silloin kun on hätä käsillä :(

Mutta oikein paljon onnea siulle matkaan ja mie tuskin täältä seuraan liityn ennen ensvuotta, ei tää tonttu tajua tulla pihalle ei millään!!! Tuu vaikka kertoilemaan, jos jaksat, niin oliko siellä uudella vuodeosastolla mitään ihmeellistä... Halauksia matkaan :hug: ...

Jessie
 
dare, mieslääkäreiltä pitäs lailla kieltää pääsy synnytyspuolelle |O

pitäs alkaa leipomaan ku heikkopäinen, muutama taatelikakku ja pari piimäkakkua ja tiikeri ja kirsikkakakku odottaa tekijäänsä.. tosin jonku pitää käydä kaupassa ennen ku taatelikakuista tulee valmista kun talossa ei ole ainuttakaan taatelia..
noin nyt se tais nuuskupossu saada mahansa täyteen niin voi lähteekki leipomaan
 

Yhteistyössä