***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Tintukka76:
Tänään oli se pikainen neuvolavisiitti ja se odotettu ultra. Siellä pieni tonttumme nätisti köllötteli eväslaukkunsa (ruskuaispussi) vieressä. :heart: Ja se ihana pikkusydän pompotti kuten pitääkin. :heart: Kyllä on kuulkaa suuri kivi pudonnut sydämeltä, kun ainakin tälä hetkellä kaikki on hyvin.
Ihan samat fiilikset täällä!! :heart: Kumpa kaikki muutkin sais vaan hyviä uutisia tästä eteenpäin!!! :heart:
 
Moi pitkästä aikaa...oon vähä ollu oudosti kiireinen ja töissä jotain ärsyttäviä tilanteita, ja olen nyt 2viikkoa sairaslomalla, vähä niinku stressin takia.

Ens viikolla mulla eka neukka ja sit 12.5 varhaisultra :D ...
Jee rv8 alkaa... :heart:
 
Huomen. Eipä tänne taaskaa mitää ihmeitä. Ois vaa halunnu nukkua pitempään, mutt jostain kumman syystä ei vaa saa nukuttua kunnolla. Nytki nousin ysin aikaan ylös. Ois ollu suotavaa nukkua vähän pitempään, kun tais olla lähemmäks kaks ennen ku pääs nukkumaan. Sellasta noi pitkät iltavuorot teettää. Vähän ärsyttää, ku mulla ei oo oireita, kasvattaa vaa epäluuloo. No ihan vähän ällö olo ja sormet joka aamu turvoksissa. Niin ja oli mulla eilen sellasia pistäviä/viiltäviä kipuja alamahassa ja sivuilla (ei kovin kovia). Ett oletan, ett kaikki on kunnossa. Ihme rutinan aihe mullaki :) Pitäs yli viikko odottaa sitä ultraa, että sais mielenrauhan. Tuosta tuliki mieleen, ett tänään pitää kyllä soittaa se aika, että varmasti saa. Jokoha se on auennu... Joo en vaivaa enempää turhilla jutuillani, kun ei oo ees mitää asiaakaa....

 
Nyt täysin omaa napaa TAAS. Vähä ottaa kupoliin. Piina eiku jatkuu. Sain ultran vasta 19.5, kun siellä on vähän ruuhkaa. Miks ihmistä kidutetaan tällä tavalla Nyt alan olee sitä mieltä, ett varhaisultra pitäs kuulua jokaiselle. Sais tuleva äiti mielenrauhan, ett masuasukki ois oikeessa paikassa ja elossa. No ei auta ku kärvistellä, tuun hulluks!
 
Mulla sitten tänä aamuna tuli taas vähän vuotoo :( Ei taaskaan tullut paljoa, vaan paperiin semmonen lantin kokoinen läntti, eikä ollut kirkasta verta vaan semmosta haalean vaaleanpunaista ja sit semmosta haalean ruskeaa limaa. Tiiän että nuo voi olla ihan normaaleja pikku tuhruja ja jos ois keskenmeno niin todennäköisesti vuotoa ois enemmän ja kipuja myös. Mutta kun esikoisen aikaan ei ollut yhtään mitään niin kyllähän se vetää mielen matalaksi että jos siellä ei kaikki olekaan hyvin. Ja tätä epävarmuutta saa vielä kestää monta viikkoa, eka ultra on todennäköisesti joskus rv10 joten varmaan joskus kk päästä vasta. Tuolla meijä neuvolassa kun on aika harvoin noita lääkäripäiviä, että todennäköisyys sille että sitä aikaa sais yhtään aikasemmin on aika minimaalinen ja kun se eka neuvolakin jossa se aika varataan on vasta 11. päivä niin saa nyt nähdä. Toivottavasti ei enää vuotelis. edelliskerrastakin on kuitenkin jo 1-2vk, joten luulis että vuotelis tiheämmin ja kestäs aina kauemmin jos joku on vialla. Ainakin toivon niin.

Sanle 6+1



 
Sanle :hug: Minäki olin huolesta sykkyrällä. Mullaki oli pari kertaa noita pikku "vuotoja" niiku sullaki. Eka kerran oli sillon ku menkkojen ois pitäny olla, no sen ymmärsin. Mutt sit oli vissiin samoihin aikoihin, ku sulla nyt. Mutt ei kyllä oo sen jälkeen näkyny. Ett kyllä se varmaan on sitä samaa harmitonta, ku mullaki. Ja nii mulle sillon kaikki vaakutteli, ku ite murehdin sitä. Toivotaan siis, että harmitonta :hug:

Sisely Ai, sepäs sattui. Saadaan samana päivänä ultrakuulumiset :) Mutt silti piinaa, ku nyt on menossa jo 9+1. Harmittaa ku en saanu vkolle 20 sitä aikaa. Tosin aikasintaan olis olluki 13.5. laski niin. No elämä on, ei se murehtimalla parane :)

Tää lähtee kauppaan ja anopin tekeleeltä hakemaan muynkkeja. Ja luultavasti kerrotaan niille tänään tästä asiasta. Alunperin oli tarkotus äitienpäivänä, mutt ei jaksa enää panttailla, kun alkaa käydä tää salailu ongelmaks välillä. Se on nyt oletettava, ett kaikki menee ok.

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!! :flower: :flower:


 
jääkyynel loistava päivä ultralle,mun nimpparit :D
sanle yleensä tuollainen vuoto on harmitonta,ja mulle on sanottu että keskenmenossa vuotaa enemmän ku menkoissa,ja mun kohdalla se sillon pitikin paikkaansa.

IHANAA VAPPUA KAIKILLE

lauantaina ois se ultra,ah :heart: vähä jänskättää..eipä maininnu se vastaanottovirkailija,et tekeekö ne alakautta vai masun päältä,mut eiks ne yleensä aina ultraa alakautta näin aikases vaihees?pitää muistaa trimmata tuota alakertaa ettei ultraaja vallan pöerry :LOL:
 
Puhin kumppanit ihanaa kun jaksat silti olla positiivinen. Nyt vain soitat sinne äippäpolille, ei neuvolatäti voi tuollaisessa tilanteessa muuta kuin ohjata sut eteenpäin eli juurikin käskeä soittamaan sinne.

Meidän tyty huusi viime yönä suoraa huutoa tunnin, nyt vähän nenä vuotaa joten ehkä sitä sitten. Oli ihan krapulaolo herätessä, jaksoi siis herätäkin jo klo 8 vaikka oli mennyt nukkumaan vasta 23. Mulla ällöolo pysyy periaatteessa syömällä kurissa, mutta sitten kun on vielä noita valvomisia niin sitten ei meinaa mikään auttaa.

Iloista vappua kaikille!

Bellona 6+3
 
lidledie: mulla ainaki ultrattiin vatsanpäältä 7+0 ja hyvin näkyi.. et varmaan ihan paikkakohtaista mistä ultraavat..

puh: soita ihmeessä äpolille suoraan tai meet tk-lääkärin vastaanotolle ja pyydät lähetteen johonki missä saat asialle varmuuden.. jaksuja!

sanle: toivotaan et vuoto on harmitonta.. ainaki kuullostaa niin vähäiseltä ja ku ei oo kirkasta verta, et vois olettaa et kaikki on ihan kunnossa.. huoli on kuitenki aivan ymmärettävää tuossa tilanteessa.. jaksuja sinnekin!

jääkyynel: menipä tympeen pitkälle sulla tuo ultraan pääsy.. yritä jaksaa! tiedän, helpommin sanottu ku tehty.. :/

täällä kans tyttö flunssassa, alko jo viime viikon lopulla, vkloppuna oli vähän lämpöäkin, nyt jatkunu vaan räkäisyytenä, nenä vuotaa ja oikein räkäinen yskä, mut laantumaan päin, hyvin nukkuu yöt, eikä vaikuta kipeeltä..

mä oon kyllä kans huolissani maailmalla riehuvasta sikainfluenssasta, mut jotenki en vielä osaa henk.koht sitä pelätä ja asiantuntijat ku kuitenki ovat sanoneet että meillä täällä on niin hyvät lääkkeet ja terveydenhuolto käytettävissä, että syytä huoleen ei pitäis olla.. mietityttää se silti toki.. :/

mä jo odottelen kuumeisena työpäivän päättymistä.. lähen töitten jälkeen ratsasteleen ja sit kauppa-asioille, illaksi mennään anoppilaan nauttimaan hyvästä ruoasta ja mukavasta seurasta.. :)


Klara vappen, bara vatten vaan kirjaimellisesti kaikille kanssaodottajille! :)

 
Piti tulla vielä kertoo, ett kerrottiin sit avokin vanhemmille. Tai ukkeli sano äitilleen, ett nyt voit ainaki yhen lasin kuohuvaa tänään ottaa, ett teistä saattaa tulla isovanhempia. No sen jälkeen ku oli kerrottu, nii puhu vaa omasta raskausajastaan yms. :LOL: Mutt veikkaan, ett heille ei vielä ehkä ihan tajuntaan asti se asia menny. Annaha ku sulattelevat, nii voin kuvitella mitä se sitten. Hössötystä :LOL: Mutta siis ilosia olivat. Tää lähteeki kohta ukkelin kans sen siskon luo viettämään vappua.

JK ja Lilli 9+1

 
Lisää joulutonttuja =)
LA 9.12.
Näin pienen paikkakunnan asukkaana olen onnellisessa asemassa että olemme saaneet jo masuasukkia katsella ja kuunnella puolitoista viikkoa sitten ja kaikki oi mallillaan.
Tämä on meille toinen lapsi, poika on 01/05.
Elokuussa on leikattu kohdunulkoinen ja näin ollen vasen munatorvi on poistettu.
Siksi tämä raskaus on niin super juttu kun mahikset kuiten pienenee kun ei kaikki "romppeetkaan" ole matkassa enää. Mutta kaikki on mahdollista ja kun raskas syksy on voitettu ja vähän ennen kuin olisi huhtikuun vauvalla ollut laskettuaika saatiin näin ihania uutisia, ei voi kun olla
:heart:
Toivon jaksamista kaikille joilla on ollut suuri menetys ja samalla toivon ja sanon että jossakin vaiheessa aurinkopaistaa myös risukasaankin!
Ensi vkola on verikokeita tiedossa ja aika sairaalankin tulla tupsahti eilen, sinne mennään kuunlopussa.
 
Täällä odotetaan Makuusäkin kuulumisia :attn:

Kuurakeiju, tervetuloa!

Eka neuvola takana, aikaa sielä menikin vain 1,5h :whistle: puhuttiin asiaa ja asian vierestä :LOL: kaikki ok, ens viikolla verikokeisiin, en anna ku hiv, hepatiitti ja kuppa kokeet, sekä tietysti pienen verenkuvan.
Ja kun ei mennä veriseulaan niin vk12 ultra tehdään omassa tk:ssa, eipähän tarvi sairaalaan asti ajella, onneks. seuraava neuvola on vk11. neuvolaan oli tullu uus doppleri, ei tosin vielä kunnolla kuulunu sydänäänet, mahanmurina kyllä kuulu, erittäin kovana :ashamed:

Hauskaa vappua siman ja tippaleipien kera!
 
Nukuin tossa tunnin päikkärit, heräsin 21 aikaan, siis niin yllättäen tulee vaan toi väsymys.
Lapsille nopeasti iltapalaa ja tutumaan.
Patistani, onkin joko hyvälaatuinen kasvain tai harvinaislaatuinen nopeasti kasvava kasvain, poistetaan rinnasta parin viikon päästä ja saattaa olla et vievät tervettä rintakudosta mukana, jes, kuoppatissi.. Paikallispuudutuksessa se tehtäis ja aamulla osastolle ja illaks kotiin, no ainakin se hyvä juttu et kotiin pääsee. Jännitän ihan älyttömästi sitä leikkausta..

Niin ja hauskaa ja hyvää vappua kaikille! :heart:
 
Heipparallaa!! Ja hyvää vappua!!
Eilisen iltapäivän ja illan istuin sit jos jonkin poppatohtorin luona ja verta otettiin monta putkiloa kahessa eri paikassa. Minut sit tutkittiin ja lääkäri lopulta totesi seuravan: Kohtu kasvaa ja vastaa viikkoja, mutta kohdun sisällä ei elämää :(
Mä arvasin et siel ei mitään ole, mut toivoin kyllä viimeseen asti että olisi. Jotakin sielä kohdussa näkyi mutta siitä ei saatu selvää, joten viikon päästä uudestaan ultraan ja sitä ennen taas täytyy käydä verikokeissa. Jos luonto ei ole hoitanut hommaansa seuraavaan ultraan mennessä, niin sit lääkkeellinen tyhjennys. Sitä en kyllä haluaisi kun luulen et se on tosi kivuliasta. Jos jollain on kertoa jotakin lääkkeellisestä tyhjennyksestä niin kuulisin mielelläni, esim seuraavat asiat kiinnostaisi: Sattuuko paljon, Kauan kestää ne kovimmat vuodot, Joutuuko ottaa sairaslomaa, ollaanko silloin sairaalassa?? Olis meinaan viikonpäästä läheisen hautajaiset ja sinne haluaisin mennä, mutta jos olen kovin tuskanen niin ei kai sinne menemisestä mitään tule. Viimeisen kahden viikon aikana elämäni on ollut yhtä tuskaa ja eilen oli sellainen olo kun vaan vois vaipua johonkin sellaiseen tilaan että ei tarvis ajatella eikä toimia ollenkaan, eli olo oli aivan turta. Mutta nyt menen tekeen munkkitaikinaa ja lupaan syödä niin monta munkkia että murheet unhoittuu. Hauskaa vappua!!
 
Täällä lyhennetysti seuraavaa.. toinen ultra, gynekologi ei löytänyt sykettä, viime viikosta kaveri kasvanut vain 2 mm ja maanantaina TAYSiin polille uudelleen ultraan vielä varmistamaan asia ja lääkkeellinen tyhjennys. Ensi viikko vielä saikkua, en töihin pysty kun muistaa mitä se kipujen taso oli kun viimeksi meni kesken ja nyt vielä pidemmällä.

Itketty on monet itkut, kun meidän niin kovin odotettu perheen pikkuinen meni tähdeksi taivaalle. Nyt joudun kantamaan vielä pientä kuolluta ihmisenalkua maanantaille ainakin. Olo on loppu eikä päässä liiku mitään. Joten kuten selviän 6 ja 8- vuotiaideni kanssa. Onneksi mies on tuossa suremassa ja auttamassa kaikessa. En pysty enää edes raskaana olevia naisia katsomaan. Kova paukku, ei voi muuta sanoa. Meille ei suoda perheenlisäystä luonnollisin keinoin. hväksyttävä tosiasia ja jatkettava jotenkin.
 
Tässä rupee oikein itteeki pelottamaan miten käy, kun niin paljon on nyt noita ikäviä uutisia tullu. Epätietoisuus lisää tuskaa. Eli nyt varsinkin itseäni pelottaa onko tuolla oikeasti elämää, entä jos ei olekkaa :( Pitäs varmaan lakata ruokkimasta itteesä tuollasilla ajatuksilla ajatella, että kaikki on hyvin. Mutt se on nii vaikeaa, kun ei ole saanut nähdä tai kuulla niitä sydänääniä ja yli kaks viikkoa pitää edelleen odottaa. Tuskaa!!! Tulis nyt niin pahat oireet, ett uskosin. Pelkkä turvotus aamuisin ei taida tae olla elämään. Muuta ei enää nykyää olekkaa, edes tissit kipeet tai pahaaoloa. No eilen halailin posliinia jostain syystä yhen kerran, mutt mitää ei tullu. Siinä kaikki. Nyt pitäs saada ajatuksille se off-nappula.

 
Hei vaan kaikille ja hyvää vappua! Puhin kumppanit ja Joni makuusäkki voima haleja ja jaksamista :hug:

Pelottaa niin vietävästi että kaikki ei ookkaan hyvin. Ultra vasta 19.5. ja sinne asti saa jännittää,,,tänään alkoi sitten se pahoinvointi,jota olen odottanutkin jo alkavaksi =) pientä kuvotusta on ollut, mutta nyt on olo ku oikeen kunnon vappubileet vetäneenä,,,mutta en valita. Jos samanlainen olo kuin kummankin edellisen aikana niin tämä vaan pahenee ja huiput on tuossa 8vkolla..."repiikö" kenelläkään jalkoja? Jos nukkuessa kääntyy liian nopeasti niin mahassa vihlasee,mutta muistaakseni oli aikasemmissakin raskauksissa niin.

 
Heissan kaikille. Ja hyvää vappua! :) (miksei tässä oo sellasta töttöröö hymiötä )

Mulla naama samassa tilassa ku sanlella, eli pientä näppyä pukkaa otsalle ja hiusrajaan, just niinku esikon aikaan. Koitappa sit siinä kauanki salailla raskautta ku lähimmät näkee sen naamasta :LOL:

ralli: Mul oli esikon aikoihin jo, ja näköjään nytkin, ettei kahvi maistu millään. Parin kerran oon väkisin yrittäny juoda, mutta kun ei uppoo niin ei uppoo. Mieli on sitä ihanaa tuoksua ja makua, nyt molemmat tekee pahaa.

ON: täällä ihan kauheessa mahaflunssassa eilisestä asti. Töistäki lähdin kesken pois, ei vaan kyenny tekeen mitään. Ripuloin jatkuvasti, mikään ei oo pysyny sisällä. Kerran oksensin eilen illalla, se toivottavasti jäi viimeiseksi merkiksi. Mutta olo on ihan kamala, siitä huolimatta että tulee vain ripulivettä. Totesin aikasemmin miehelle et mahatauti on huomattavasti rankempi elimistölle ku tavan flunssa (yskää, nuhaa ja pientä kuumetta).
Mistä muuten tietää että on kuivunut? Mulla nimittäin niin huono muutenkin tuo veri, että ei varmaan paljoa tarvi että romahtaa?
Mua niin harmittaa ku just nyt piti sairastua! Meidän piti huomenna käydä miehen kans mutka Haparandassa, mies kävis ostaan uudet kesäkumit ja mä kävisin ikeassa. Mut eipä siitä taida tulla mitään :( Noh, säästyypä rahat :)

Multakin muuten paastosokerikokeet otettiin viimeksi ku kävin ultrassa. Esikon aikana mul oli raskausdiabetes, ihan piikittään jouduin. Siitä huolimatta et painoindeksi oli raskauden alussa vain 22 ja painoa tuli lähtöpainoon vain 6 kiloa (jotka kaikki jäi synnärille). Nyt olen vielä vähän laihempi kuin silloin, mutta kun viimeksikin oli, niin epäilevät että tulee nytkin. Toivottavasti ei.. Toisaalta olihan se mukavaa ku pääs käymään ultrassa niin usein. Kävin varmaan viimeiset kuukaudet kerran kuussa.

Pitääpä lähteä poistun kans kattoon palomies samia. Ja yrittää juoda jotain. Yritän myöhemmin lukea teidän tarinoitanne :)
 
Isot pahoitteluhalaukset ja jaksamiset teille Puhin kumppanit ja Joni Makuusäkki! :'(

Joidenkin valitettavista suruista huolimatta haluan toivottaa aurinkoista vappua! :flower: Mahtavaa, kun ei ole jostain syystä krapulaa ollut aikoihin! :kieh:
 
Heippa kaikille!

Jospa miekii jo uskaltautuisin ilmoittautumaan mukaan tänne joulukuisiin :wave:

Eli täällä kirjoittelee Jessie, ikää jo 35v, kolmas lapsi ja synnäri Etelä-Karjalan keskussairaala elikkäs EKKS ( kait se jotenkii noin lyhennetään :p )...

Tein viime maanantaina positiivisen testin ja viikkoja olis nyt kasassa vasta 5+2. Ja laskettuaika olisi 30.12.2009. Oli uskomatonta, että ylipäätänsä tulin raskaaksi näin nopeasti ( yk 2 ) ja toiseksi mieheni isä kuoli tasan nelisen viikkoa sitten, joten stressi ja suru on ollut päällimmäisenä mielessä. Siksi ei edes tällä kierrolla yritetty raskautumista sen enempää, mutta pieni ihme kuitenkin kaikesta huolimatta ilmoitteli tulostaan.

Yhden keskenmenon olen kokenut ennen esikoista ja nytkin mieletön paniikki kokoajan, että mitä jos kaikki ei menekkään suunnitellusti. Olen vilaissut tätä pinoa ja todella monelle on tullut surullisia uutisia, myös miulta syvimmät pahoittelut Puhin kumppanit ja Joni makuusäkki... sekä kaikki muut joita suru on kohdannut :hug:

Oireina miulla on rintojen arkuus, vatsan juiliminen, jonka vuoksi välillä tulee lennettyä vessassa tiheään kyttäämässä, josko ruskeaa tai punertavaa vuotoa ilmestyy paperiin :ashamed: .Ja nyt myös ruvennut tulemaan etovaa oloa mihin aikaan päivästä tahansa... Ihan hullun hommaa tää jatkuva oireiden kyttäys ja keskenmenon pelko :headwall:. Onneksi täällä voi tuoda pelkonsa julki, kun tuo isäntäkään ei aina välttämättä ymmärrä tätä meikäläisen mielenjuoksua :LOL: ...


 
Heippa, merkki tänne kun en oo joutanut nyt kirjottelee pariin päivään!

Suuret pahoittelut Puhin kumppaneille ja Joni Makkuusäkille :'( :hug: Voimia ja jaksamista!!



Täällä olo sen kun on tasaisen krapulainen. Helpottanut oikeastaan pahin olo. Mutta siis, mitään muita oireita ei oo ku että masu ja rinnat turvoksissa. Mitään nippailuja ja juimimisia tulee tooosi harvoin... pikkusen ihmetyttää ja pelottaakin vaikka pitäisi olla kai tyytyväinen? :ashamed: Ens viikon torstaina ultraan ja neuvolaan, ihanaa....:) olo on semmonen, että pikkuisella on kaikki hyvin. toivottavasti näin on. miehellä on kaksosolo :D saapa nähä....

Vappuja vaan kaikille!

Upp3 ja masukki 8+1 sekä poju 8,5kk

 

Yhteistyössä