***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille :flower:

Luulin eilen, että alkoi vatsatauti, kun hieman oli vatsa löysällä ja masu kipeä. Mutta en tiiä mitä on, kun ylävatsa kipeä, aivan jännittynyt ja turvoksissa. Yön nukuin hyvin, mutta taas tuntuu heti aamusta...ja tosiaan vatsa kun viimeisillään raskaana.
Illalla söin ihan hyvin (vaik ei ollu nälkäkään...) ja nyt heti aamu kuudelta jo maha kurnii :snotty:

Eilen kerrottiin veljen perheelle ja huomenna miehen siskon perheelle.
Iloissaan kaikki ottaneet vastaan, kun tietty vissiin jo odottaneetkin uutista, menihän siinä tehdessä se 9kk! Tossa just tajusin, että jos ois ekalla tärpänny niinkuin esikoinen niin mullahan ois jo nyytti sylissä...

Mulla on alkuitkujen jälkeen ollut aivan älyttömästi virtaa, ei oo pahemmin väsyttänyt kun illalla vasta. Luulen, että sillon plussan jälkeen menin ns. shokkiin. Tosiaan, kun mies on työttömänä ja tulevaisuus sen suhteen näyttää melko huonolta. Asuntolaina painaa. Olin jo 'luopunut' toivosta, että pikku kakkosta tulisi ikinä ja alkanut suunnitella syksyä yms. Laihdutus oli hyvällä mallilla -8kg. Sitten pärähtikin plussa ja tuntui, että kaikki on niin vaikeaa, tupakkaa teki aivan älynä mieli, mitä teemme syksyllä...rahat ei riitä yms. Pari päivää itkin ja raivosin ukolle, säikähdin sitä ihan itsekkin. Nyt tuntuu paremmalta, vaikka tuleva huolettaakin.

Kaivoin eilen laatikon, missä äitiysvaatteita ja vastasyntyneen vaatteita. Niitä piti sitten hipelöidä ja mies kattoi kummissaan. Tahtois jo isomman masun ja tuntea liikkeet...

Käyn päivittäin lukemassa täällä, mutta harvemmin kirjoitan. Ellen sitten jostain syystä innostu, aika vaan tuntuu olevan kortilla.

äityli75 ja joulu-tonttu5+2
 
Huomenta kaikille! Ensimmäist kertaa tässä taistelen, että ruokaa saa alas.. välil tulee aaltona päälle sellain kuvotuksen olo. Heräsin myös aamulla nälkään. Katotaa miten käy kahvin kans. Keitin sitä kyl mut saas nähä meneekö alas. Ja eilen väsymys oli ihan ylivoimasta. Nytkin väsyttää...

Tervetuloa uusille! :heart:
 
Huomenta.
Kiitos vastauksista. Tapahtuma oli minulle ihan uutta vaikka on jo kaksi lasta ennestään. Mutta ei yön aikana ollut tullutkuin todella vähän vaaleanpunaista vuotoa.
Pelästytti vaan illalla.

tikruliini ja touhukas 7+0
 
Täällä porskutellaan rv 6+4. Maailman kauhein "aamupahoinvointi" kun ei oikein pysy mikään sisällä ja sit pitäs vielä töihin suunnata... Onneksi sain aikaiset aamuvuorot vaihdettua pois nottei tartte pahimpaan aikaan oksennus suussa kulkea töissä.... Onko kellään tietoa helpotuksesta tähän oloon? Toista odotellaan, mutta ei ekan kanssa ollu näin kauheen paha olo koko ajan vaikka silloinkin kesti ekat 5kk...
 
Heipparallaa täältäki! :wave:

Mun äiti miehensä kans oli täällä kaks yötä pääsiäisen vietosta, päästiin miehen kans helpolla esikon hoidossa ku äiti on sellanen touhuuja että minä en sais tyttöö hoitaa ollenkaan ku hän välttämättä haluaa.. :) No, kävinpä eilen sitte tallillaki, oli tarkotus selkääki kavuta, vaan jouduinki kenkääjän hommiin.. :LOL:
Täällä kans jatkuva nälkä ja ajoittainen heikko äklötys, ei oikein tiiä mitä tekis ku välillä tekee hulluna mieli jotain tiettyä syötävää/juotavaa, mut sitte kuitenka ei oikein maistu.. :/
Jännäillen odottelen yhä ens keskiviikon ekaa ultraa.. pelottaa ja jännittää.. Toivottavasti kaikki ois kunnossa.. :heart:


 
Tikruliini: niin ku joku jo tais mainitakkin ni melko varmasti on ihan vaaratonta vuotelua, mikä tulee siitä että limakalvot ovat erittäin hauraat ja vuotavat herkästi.. mikäli kipua tulee tai vuoto runsaantuu, ni sit kannattaa mennä näytille! Säikäyttää ihan varmasti, mut niin kauan, ku vuoto on niukkaa ja ei ole kipuja (siis isoja kipuja) voit olla huoletta!!

 
Tikruliini: mulla vuos kans esikon aikana 3 kertaa muistaakseni seksin tai sisätutkimuksen jälkeen.. jos rv 13 säikähin eniten kun sillon vuos sen verta et pöntön vesi värjäyty punaseks ja pyyhkiessä tuli kans hiukan verta. Se vuoto ei kestäny kuitenkaan kun sen aamun, ja nyt mulla on terve 1,5 vuotias :) Tosiaan kohdunsuun limakalvot on sellaset raskausaikana et toisilla vuotaa herkemmin kun toisilla.
 
Hei Kaikille!

Meidän pääsiäistä peittää nyt tumma pilvi, kun sain viime yönä keskenmenon. Alkoi eilen illalla kovilla ja repäisevillä menkkakivuilla. Vuoto alkoi yöllä ja on jatkunut siitä lahtien satunnaisesti ja runsaasti. Pieni ei ollut valmis tähän maailmaan... :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Nyt on suunnaton suru odotetun ensimmäisen raskauden äkillisestä päättymisestä. Onneksi ympärillä on perhettä, ettei tarvitse pahaa oloaan peitellä... Pääsiäisen vietto jatkuu kipulääkkeiden ja nenäliinojen avulla. Ihana mies on ollut ääretön tuki, olen ihan yllättynyt siitä!
:) :heart:

Tulen teitä välillä tervehtimään ja toivon teille kaikkea hyvää! Niinkuin joku jo joskus mainitsikin, toivon myös olevani se tilastollinen poikkeus ja teillä muilla kaikki menee hyvin. :heart: :heart: :heart: =) :flower: =) :heart:

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!

Harakanhattu
 
heippa kaikille :wave:

niinhän siinä kävi sitten että keskiviikkona jouduin kovien kipujen takia sairaalaan ja siellä todettiin pian että on kohdunulkoinen raskaus. hcg oli 1000, mutta kohdussa ei merkkiä raskaudesta. siitä sitten nopealla aikataululla leikkaukseen (laparoskopiaan) ja tuloksena oli löydös alkiosta vasemmassa munatorvessa. munatorvi säästyi mutta samalla olivat tehneet kattavan tutkimuksen mulle ja lääkäri kertoi heti herättyäni että ikäviä löydöksiä oli tullut esiin. kumatkin munatorvet pahasti kiinnikkeiset ja kiinnikkeitä myös pitkin vatsaonteloa ym. niitä olivat poistelleet, mutta sanoi suoraan että seuraavat raskaudet päätyvät myös kohdun ulkopuolelle. nyt olen kotona todella kipeänä leikkauksen jaljiltä ja mitään muuta en ole voinut tehdä kuin itkeä, tilanne on kauhea :'( lääkäri ei kyllä kertonut että sulkevatko löydökset pois myös ivf hoidon? itse asiaa tutkineena ivf hoidolle ei pitäisi ola estettä jos torvet vain tukossa. noh, minä poistun palstalta ja hakeudun piakkoin hoitoihin, toivottavasti niin saisimme kaivatun pienokaisen syliina asti :heart:

terkuin: hyvin surullinen tallaaja :'(
 
Harakanhattu, Tavallinen Tallaaja paljon jaksamista teille!! Ei siihen sanoja löydy, antaa vain itselle aikaa surra. Itsekin tuossa ulkoisessa tilanteessa olin ennen tätä plussaa. yrittäkää jaksaa ja puhua surusta jos se auttaa! :hug: :hug:

Pööpötti, käsittääkseni rusehtava vuoto olisi normaaliakin näin alussa samoin kuin alamahakivut. Näin mulle ainakin sanottiin.. sullakin näytti olevan mahdollinen visiitti TAYSiin samaan aikaan kuin itsellä.. kerro miten menee!

 
harakanhattu - :hug: ja voimia. Onneksi sinulla on noin ihana mies :heart:

Tavallinen Tallaaja - sanaton olen. Todella ikävän kokemuksen jouduit läpikäymään. Toivon sinulle kaikkea parasta ja uskon, että teillekin se oma pieni vielä suodaan :heart:

pööpötti - toivotaan, että olisi ihan harmitonta tuo vuoto :hug:
 
Harakanhattu, Tavallinen Tallaaja :'( :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'( :'( tosi ikävää. Itse olen ollut aika maassa, niin haikea olo....Soitin tänään sairaalaan outojen oireiden takia, lämpöä pikkuisen ja oikealle puolelle sattuu, särkylääke auttaa ja laskee lämmön. Tänään töissä tuli pahaolo joka on jatkunut koko päivän, ei ole tehnyt ruokaa mieli ollenkaan. Aamulla menen verikokeisiin, lupasivat ottaa myös CRP:n ja ultraavat taas. Jotenkin pelottaa jos kyseessä keskenmenon lisäksi taas kohdunulkoinen. Riski taas vaan kasvaa seuraavissa raskauksissa jos niitä enää sallitaan....
 
Olipa täällä surullisia uutisia :'( Jaksamisia paljon teille Harakanhattu ja Tavallinen Tallaaja :hug:

Tulin kurkkimaan varovaisesti tänne puolelle kun sain tänään selkeän plussan testiin. Viikkoja olisi nyt 4+2 omien laskujen mukaan ja laskettuaika menisi sinne 17.12. kieppeille, jos kyytiläinen vaan pysyy matkassa. Toista lasta odotellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
Olipa täällä surullisia uutisia :'( Jaksamisia paljon teille Harakanhattu ja Tavallinen Tallaaja :hug:

Tulin kurkkimaan varovaisesti tänne puolelle kun sain tänään selkeän plussan testiin. Viikkoja olisi nyt 4+2 omien laskujen mukaan ja laskettuaika menisi sinne 17.12. kieppeille, jos kyytiläinen vaan pysyy matkassa. Toista lasta odotellaan.
Tulin tuolta marraskuisista kurkkimaan ja toivottelemaan paljon onnea plussasta sulle Saini81!!Paljon tarrasukkia matkaan kyytiläiselle!! :flower:

Myös muille joulumasuille paljon tarrasukkia matkaan!!itellänikin on kaksi joulukuista jotka ovat syntyneet 2004 ja 2005

 
heip! 7.4, mieheni syntymäpäivänä sain plussan testiin, jospa sitä uskaltaisi toivoa että tämä pysyisi kyydissä kun helmikuussa tekemäni plussa tuli heti ulos. mulla menossa 4+4, la olisi 15.12 ja esikoinen tästä tulisi :)

isot :hug: huonojen uutisien yllättäneille!!

 
harakanhattu ja Tavallinen Tallaaja niin :'( muistan nuo tunteet tuolta viime tammikuulta! :hug: Antakaa tunteiden tulla, olivat ne sitten surullisia tai iloisia ja itkekää pahamieli pois!! :hug: Sitten katse eteenpäin!! Tulkaa mukaan tuonne (vauvakuumeilijoiden) km-palstalle!
pööpötti mitä kuuluu? :hug:
 
Minä olen nyt lähdössä kuulemaan viimeistä tuomiota. Sairaalaan HCG mittaukseen tarkistamaan onko se laskenut miinuksen puolelle eli onko mennyt kesken itsestään samalla ultraavat oikean puolen näkyykö siellä enää mitään. toivottavasti säästyn miltään toimenpiteeltä. Tänne tulen jotenkin vaistomaisesti ja on ikävä lukea näitä huonoja uutisia, ihan itku tulee.
Mulla etova olo alkanut taas, liekkö johtuu hormooneista vai mielialasta. On niin kauhea haikea olo, ei haluaisi uskoa koko tapahtumaketjua todeksi.

Minulle tuli muuten aika naistentautien polille, mietin et perunko sen kun ei enää raskautta, toisaalta haluaisin mennä jos tutkisivat onko munasarjassa jotain miksi raskaus jää sinne tai mistä keskenmenot johtuu? Mutta mitähän sanovat kun aika oli tarkoitus alkuraskauden seurannaksi ja lääkityksen aloittamiseen? Taidan soittaa sinne tiistaina.
 

Yhteistyössä