***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Hei

Oletteko kaikki saaneet heti soittaessanne ajan neuvolaan? Millä viikolla olette soittaneet?

Minä innoissani soitin tänään (alkionsiirto vajaa 3 viikkoa sitten, viimeiset menkat 25.2.) enkä saanut mitään aikaa. Kuulemma toiset kuukautiset pitää ensin jäädä pois. No, tosin puhelimeen vastannut (hyvin ystävällinen) henkilö ei tiennyt, onko käytäntö eri, jos taustalla on alkionsiirto ja pyysi terveydenhoitajaa soittamaan minulle huomenna. Harmittaa vain kovasti, sillä oikein järjestelin työt niin, että pääsen hoitamaan puhelun kotoa. Töissä meillä on paperinohuet seinät ja ainoa paikka hoitaa salaisia puheluita on invavessa, sielläkin ne paperinohuet seinät :( . No, sieltäpä ne on soitettu lapsettomuushoitoajanvarauksetkin sun muut...

Niin, minulla siis nyt perjantaina alkaa Väestöliitosta saamani tiedon mukaan rv 6 ja vielä en neuvolasta saanut aikaa. Pah. Viimeisten kuukautisten alkamisajan mukaan minulla alkaisi tänään rv 6, en tiedä, kumpi sitten on se oikea tieto. Ihan kuin parilla päivällä olisi merkitystä mutta on sillä ;) .

kuumetta kylläpä kuulostaa hyvin omituiselta tilanteesi. Kyllä aika yleensä ensimmäisellä soittokerralla annetaan. Esikosta kävin itse ekan kerran neuvolassa jotain 8+3 viikoilla. Tästä kakkosesta en ole vielä neuvolaan soittanutkaan. Mutta pyydä vaan huomenna aika itselles, luulis että saat sen huhtikuun lopulle viimeistään.

Kiitti Hedukka. Olin tosiaan ihan varma, että toki saan ajan, sillä siellä terveysaseman nettisivuillakin sanottiin, että eka käynti pitäisi olla viikolla 7-10. Miehelläni on nyt paljon työmatkoja, joten senkin vuoksi haluaisimme tietenkin varata ajan mahdollisimman pian, että osaa sitten järjestellä tuon ajan vapaaksi. No, huomenna juttelen hoitajan kanssa ja koetan saada ajan varattua. Hassulta tuntui, että ajanvarauksessa ei osattu sanoa, onko käytäntö eri alkionsiirron kohdalla. Luulisi, että niitä kuitenkin on aika paljonkin, etenkin kun tämä ei ole pikkupaikkakunta vaan Helsinki. No, seuraavalla kerralla ehkä sitten tietävät :) .

viides09, en usko että mitään pahan laatuista on, onneksi olet ajoissa mennyt tutkimuksiin. :hug:

JääKyynel
, ihan perus setiritsiiniä voit käyttää raskauden aikana, minulla myös nuo siitepölyallergiat vaivaavat. Reseptivapaana apteekista saat kyllä, muistaakseni cetiritzin ja zyrtek ainakin.

Koulun kautta (YTHS) terveydenhoitaja passitti minut tänään ultraan kipujen vuoksi. Pieni sikiöpussi näkyi ihan oikeassa paikassa. :heart: :heart: :heart: =) Kahden viikon päästä uudestaan ja katsotaan näkyykö pienen sydämen syke. Olo kyllä helpottui, pelkäsin niin kovasti kun sattui vain koko ajan. Tänään on ollut kipujen osaltakin parempi päivä. Ilmeisesti kipu on vain normaalia kohdun kasvukipua, jonka tunnen erityisen kovana.

Aurinkoa kaikkien päivään ja kiitos tuestanne =)

pööpötti ja masukki 5+3 :heart:

kuumetta - kummallista tuo neuvolajuttu. Itse soitin eilen ja minua kehottettiin jo varailemaan ensimmäistä nt-ultraakin. Ajan sain 27.4. ja rv:t tänään 5+0. Olisiko tuo täti käsittänyt nyt jotakin väärin..?

ON: kipuja ei ole enää ollut muutamaa pientä vihlaisua lukuunottamatta. Onneksi =) . Enkä meinaa testailla enää, kyllä se positiivinen testi on positiivinen testi :heart:

Paljon onnea kaikille, ja ihanaa raskausaikaa!!! :heart: :heart: Itsekki olin Joulukuisissa-08 (LA 28.12.08), ja tytteli sieltä tuli (tosin tammikuussa :D )...Muistan ite kun tein raskaustestin 20.4.08... :heart:

vauvis ja Miia 3kk :heart:

Kiitos pööpötti tiedoista. Taidan marssia apteekkiin ja kysyä sieltä, kun ostan noita tabuja. Pakko ostaa varuilta jos tulee nii pahat oireet ettei pysty oleen ilman.

Menin sit tänään tekee sen testin niiku uumoilinki :ashamed: :ashamed: Tein vieläpä ton "kalliin" clearbluen digitaalisen. Ja vissiin alle 20 sekunnin tupsahti ruuttuun RASKAANA. Kai se on uskottava, kun tuo tikkuki nii kiven kovaa väittää :D

Tein sellasen päätöksen, että viikon päästä, kun meen takas töihin, nii siellä on pakko sanoa etten sit tee enää tiettyjä hommia. Nyt oon muutenki pari päivää tehny sellasta hommaa, etten tiedä onko ollu välttämättä niin hyväks olla siellä paikassa. Mutt tuskin nää pari päivää niin vaarallista on. Toisaalta inhottava töissäki sit sanoo siitä, kun ei oo vielä edes neuvolassa siihen mennessä käyny, mutt ei oo vaihtoehtoja. Tuskin kaikenmaailman selitykset menee läpi.

Muutenki varmaan ainaki avokin vanhemmille sanotaan huomenna tästä uudesta tilanteesta ja tietty se on sit pakko omille vanhemmille ja molempien siskoille kertoa. Onhan tää nyt vähän aikasta, mutta alkaa olla vähän nurkkaan ahdistettu tän asian kans, nii vähän pakko kertoa. Pitää vaan toivoa, että kaikki menee hyvin!

Aurinkoista kevätpäivää toivottaen: :heart: Minä ja masu 6+0 :heart:

Tulee nyt sellanen olo, että pitäskö tässä vielä varmistaa itekin yhellä testille kun kaikki tuntuu niin kovasti testailevan :LOL:

Nää päivät on ihan erilaisia jokainen. Tänään ei mitään oireita. Yöllä heräsin menkkamaiseen vatsakipuun, joka tuntui alavatsalla. Hirveä pelko tietysti tuli heti, että nytkö tää menee kesken. Mutta kai sekin oli sitten vaan jotain kohdun kasvu kipua, kun ei se oo muuten tuntunut. Haluais vaan nauttia tästä raskaudesta ja iloita. Harmittaa ku koko ajan on sellanen pieni pelko taustalla...

Leppis ja pieni rv5+2

kuumetta mäki vähän ihmettelen tuota neuvolahommaa. Itse plussasin tasan 2viikkoa sitten ja samana päivänä sain ajan. Toki eri käytännöt eri paikkakunnilla, mutta oudolta kuulostaa, että pitäisi vielä 1 kuukautiset olla myöhässä... :eek:

Soita huomenna sinne uusiks vaan! :D

Tavallinen Tallaaja minkälaisia kipuja sulla on ollu? Mulla oli esikoista odottaessa niin kovia alavatsa kipuja että meinas jalat lähteä alta ja piti aina nojata kun se kipukohtaus tuli, kylmä hiki valu otsalta. kipukohtaus kesti n.5min ja meni ohitse. niit tuli silloin 1-3krt vrk:ssa. tuntu kuin joku olis puukol vetäny mahaa auki. ne alko vkolla 5 ja loppu vkolla 8. kävin kerran tk:ssakin kun ajattelin että on kohdun ulkoinen. mut hyvin meni ja terve poika synty. toivotaan että ne sunkin kivut on ohimeneviä!

mä oon nyt niin väsy et huh huh... käytiin hesburgeris ja oon ihan ähky... nyt lepäilemään...

äippäliini83 kivut ovat juuri tuollaisia mitä kuvailit. sanoisin niin että kovia menkkakipuja jotka siis todellakin paaaljon tujumpia. eli kovasti koskee ja tulevat sellaisissa sarjoissa. kestää aina n. 5 min ja sitten voi olla pois monta tuntia. ja joka kerta saa ottaa tukea seinästä että jalat ei mene alta. mutta kait kuuluvat asiaan :kieh: ens viikolla tiistaina eka ultra, joten eiköhän sieltä paljon viisastuta :)

Tavallinen Tallaaja mä luulen kans että on kohdun kasvukipuja, terkkari sano että ekassa raskaudessa todella kovat kivut joillain kuuluu asiaa.. toivotaan että niitä olisi! muistan kun viimisen kerran koski, silloin heräsin yöllä 2.30 ja kipu kesti jonkun 15min. jouduin menemään makaamaan keittiön lattialle maton päälle sikiöasentoon, itkin kivun takia ja ajattelin että nyt menee sata varmast kesken. mut ei ollu mitään vuotoa. sen jälkeen helpotti ja vastaavia kipuja ei enää tullu. mut sitä kipua en kyl unohda koskaan.

tervetuloa uusille! :heart:

Heipä hei taas

Ihmetyttää tosiaan tuo neuvola-asia. Ajanvarauksessa ei edes kysynyt yhtään mitään (viimeisiä kuukautisia, koska olen plussannut tms) vaan heti ilmoitti, että kun toisetkin kuukautiset ovat jääneet väliin niin sen jälkeen saa varata terveydenhoitajalle ajan. Omituista minusta.. Onneksi kuunteli kuitenkin alkionsiirtoasiani ja järjesti terveydenhoitajan soittamaan minulle huomenna. Tuon terveydenhoitajan numeron sain, sinnekin olisin saanut soittaa vain kello 12-13 välillä aikaa varatakseni sitten joskus ensi viikon jälkeen.. Huoh. Minulla oli jotenkin kovin suuret odotukset ladattuna tuohon puheluun, olenhan koko aikuisikäni haaveillut omasta lapsesta ja nyt viimeiset pari vuotta ihan konkreettisesti jopa tuosta puhelustakin.... Ensimmäisestä puhelusta neuvolaan ikinä ;) .

Minä olen edelleen melko oireeton. Väsynyt olen, mutta en mitenkään älyttömän väsynyt. Torkut olen ottanut joka päivä tällä viikolla. Vatsassa vihlailee vähän, mutta hyvin siedettävästi. Nenä on vähän tukossa. Ei muuta, vielä.

Täällä onkin niin vilkasta keskustelua ettei taida voida kaikille kommentoida ;) .

Hyvää vointia kaikille!!

kuumetta Pidetään peukkuja, että huominen puhelu tuottaa sulle sen neuvola-ajan.

Täällä kans tuo väsy ihan tajutonta. Tänään oli taloyhtiön kokous ja se meni haukotellessa. Tosi noloa! Muut varmaan kuvitteli että mua ei vois vähempää kiinnostaa :LOL: Tuo nenän tukkoisuus on täälläkin aamusin aikamoinen, ääni on ihan ku ois kauhee flunssa...

kuumetta vielä tuli mieleen, että jos se vastaanotossa ei oikein ymmärtänyt alkionsiirtoasiaa tai ylipäätään sitä, että olet raskaana. No, huomenna selviää =)

Täällä ei juuri mitään oireita pientä vatsakipua lukuunottamatta. Ei kuitenkaan onneksi yhtä kovia kuin tallaajan ja äippäliinin. Turvottaa kylläkin ja maha pullottaa sen tähden :D

Mä ajattelin soitella neuvola-aikaa pääsiäisen jälkeen. Esikosta kävin varhaisultrassa, mutta nyt taitaa säästösyistä jäädä käymättä, vaikka mieli kyllä tekis!

Täältä ilmottautuu yksi hermoilija lisää :D
Plussan uskoin kahdella testillä ;)

Eli LA ois 11.12 ja toinen ois tulossa.
Meillä on ennestään 1v8kk tyttö.

Kyllä tää alku on ihan kauheeta piinaa,tuntuu,että joka toinen minuutti luotan tähän hommaan,mutta sitten taas..
Ja kun tuntuu,että päivät menee ihan nopeesti,mutta että tää raskaus ei sitten kuitenkaan etene,hei on tää sekavaa :)

Mulla on muuten ensimmäinen neuvola 5.5,siihen onkin vielä pitkä aika,tuskin sillon vielä edes sydänäänetkään kuuluu.
Varhaisultraakin on miettiny,mutta sekin on vaan niin kauheen hintanen,saa nyt nähä miten saan pidettyä itteni rauhallisena.

Mutta ihanaa odotusta kaikille!

:wave:
Poistun listalta
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

eilen alkoi kivut töissä, mutta jatkoin vain työntekoa (ruumiillinen työ) ja sitten alkoikin vuoto. Töitten jälkeen menin sairaalaan jossa tehtiin ultra ja todettiin ettei kohdussa ole enää asukasta :'( :'( :'( :'( :'( Outoa että vuoto oli sellaista että kun kävin vessassa niin tippui pönttöön hyytymiä ja pyyhkiessä tietysti tuli, mutta välillä siteeseen ei tule mitään? Eikä sairaalassa enää vuotanut ollenkaan?

Toisen puolen munatorvesta löytyi epäilyttävä löydös josta lääkäri ei tiennyt voiko olla raskaus (mitään elävää siellä ei kuitenkaan ollut) vai onko siellä kohta jossa ollut tulehdus ja jättänyt jäljet? Sunnuntaina menen uudestaan verikokeisiin josta nähdään onko HCG miinuksella vai ei.

Oikein hyvää jatkoa teille kaikille ja onnea matkaan. Toivttavasti minä olin tällä listalla ainut tilastollinen pakko jolle kävi näin.
Jos yhtään mitään hyvää tästä voi ajatella niin saapahan nyt tuon rinnan tutkitua kunnolla eli tehtyä mammografian. Jos siitä ei mitään löydy niin katsotaan jatkoa sitten uudestaan...

Töihin tästä on lähdettävä, silmät turvoksissa, maha kipeenä, mutta onneksi nyt saa ottaa tehokkaampia kipulääkkeitä.

Tavallinen tallaaja Entäs jos kävisit kuitenkin tarkistuttamassa että kaikki ok? Ettei ole kohdunulkoinen? Saisit myös mielenrauhan kun kävisit tarkistuttamassa.

Kaille teille onnea matkaan ja pikkuisille aluille suojelusenkelit matkalle mukaan
:hug: :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Käyn välillä moikkaamassa mitä teille kuuluu :wave: :wave: :wave: :wave:

Viides09 voi ei, kamalasti voimia teille! :hug: eivätkö lääkäristä antaneet sairaslomaa? minulle on moista tarjottu jokaisessa keskenmenossa, kertaakaan ei ole ollut tarvetta kun en ole ollut työelämässä just sillon.

Minä aloitin eilen foolihappolisän neurologin käskystä

Pelottaa töissä kertominen, ei tosin onneksi vielä ole tarvetta, tosin jos olo tämmmöisenä jatkuu niin eipä tuota tarvi kertoa kun pomo ei kuitenkaan tyhmä ole ja olen jo yhden raskausajan hällä ollut töissä :LOL:
Samoin anopille kertominen hirvittää :whistle:

voi viides09 olen ihan sanaton :'( Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Uskotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. :heart: Paljon voimia! :hug: Jos voimat sallivat tule ihmeessä kertomaan sun kuulumisia.

Koivunkäpy Oliko sulla mikä syynä,että lääkäri määräs foolihappolisän?
Kun on kanssa sitä miettiny,kun sen tarvehan lisääntyy raskauden aikana ja jos sitä on elimistössä liian vähän niin sehän lisää keskenmenon riskiä ja kun meilläkin on ollut niitä kolme ennen edellistä raskautta.
Kun tietäs mitä pitäis syödä minkäkin verran,että se tarve täyttyis ravinnosta?

Yhteistyössä