***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

punatulkku80 eivätkö sulle tee ylimääräistä varhaisultraa aikaisemmin ku:n takia? juuri varmistaakseen raskauden paikan? Mulle tehdään, sanottiin jo silloin kun se oli että jatkossa pitää varmistaa mahdollisimman pian raskauden paikka et on oikeassa paikassa

Mulla kokemusta tuulimuna raskaudesta jossa ei ollut oikeastaan mitään raskausoireita
kohdunulkoisestakaan en muista että olisi ollut pahemmin kunnon oireita (ei ainakaan pahoinvointia) (näistä on niin monta vuotta aikaa....yli 10-v et tälläiset muistikuvat vaan on)

kohdunulkoisen kivut kyllä muistan, koski niin kovasti että lopulta kun pääsin sängylle jolla lähtivät viemään operaatioon menetin tajuntani (ennen mitään esilääkkeitä )

Ei meillä ainakaan neuvola ole vaatinut labrakokeita jos on itse saanut positiivisen tuloksen.

Tervetuloa uudet! :heart: Ja onnittelut plussasta. Koivunkäpy oliko sun la mikä? Mä en viel laittanu sua tohon listalle, päivitän heti kun la tiedossa tai jos haluat, niin voin laittaa myös listalle ei laskettua aikaa.

Jeps, kukas se kirjottikaan siitä oik. puolella olevast alavatsakivusta? Mulla tuikki eilen oik. puolelle, mut en oo varma että oliko kohdun oik. puolta vai munasarjojen kohdalta. No sitä kesti n. 2h ja sit se loppu. Mut inhottavan tuntusta ja heti tuli tietty tunne että ulkopuolinen on.. Mut tänään ei mitään. Mustakin tuntuu jotenkii että oireet on vähentyny ajan mittaan, mut en nyt sit tiiä... tuntuu ettei edes valkkaria tuu lainkaan... Nyt hakemaa postista parit housut ja ruokakauppaan...

Nonni, neuvola ois 24.4. ja eka ultra 20.5.

Etonut on aika ajoin, mutta vessaan asti eioo tarvinnu juosta.
Ja ihme jännitys alavatsassa, mitä ei esikoisen kanssa ollut.
Yskäistessä/aivastaessa välillä vihlasee.

Ja joo, tänäänkin on itketty ja raivottu ihan olan takaa!!! |O
Raha-asiat huolettaa eniten...

äityli75 ja joulu-tonttu 4+5

Kunhan kyselin tota labra- juttua. Tiedän kyllä ettei se oo pakollinen ja ilmeisesti aika harva sit siellä käy varmistamassa raskauden. Ja olisha ne jo neuvolassa sanonu jos vaaditaan. Tosin en kyllä missää vaiheessa edes aatellu mennä, vaa ekana oli mielessä soittaa neuvolaan.

Höh, taas yks joka sai ajan paljon aikasemmin ku minä raskausviikkoihin nähden. Nyt oon kade :D On mullaki kadehtimisen aihe :LOL:

En tiedä onko normaalia väsyä vai ei (jos vertaa normaaliin olotilaani), mutt tuli taas torkahdettua sohvalle. Tosin taas oli huonosti nukuttu yö takana, vähän väliä katoin kelloo. Saa nähä mitä tästä loppu viikosta tulee näillä unilla. Onneks enää kaks työpäivää :)

:heart: Minä ja masu 5+6 :heart:

äityli75 - mulla viikkoja tänään 4+6, joten ultra-aika lienee sitten myös toukokuussa (Jorvissa). Kivaa! =)

äippäliini83 - päivittele mulle uusi la 9.12. Ei kiire todellakaan, mutta sitten kun päivittelet :flower:

Heipat vaan kaikille tasapuolisesti. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 28.4. Ultan ajankohta selvinnee sit siellä ja jos se menee kovin pitkälle niin taidan varata ajan yksityiselle 7+jotain ultraan. Minä myöskin olen melko vainoharhainen ja jatkuvasti pelottaa että kesken tää menee kuitenkin kun meni "vain" 8kk tähän projektiin...esikoista oikein tekemällä tehtiin aikoinaan 1,5 vuotta. No mut eipä auta kun uskotella itselleen että kaikki on ihan hyvin ja ennenkaikkea etten minä itse sille mitään voi jos tämä kesken menee. Oikeastaan surettaisi varmaan enempi miehen puolesta, se kun on ihan tohkeissaan ensimmäisestä lapsestaan :D No mut, näillä mennään ja parasta toivotaan. Nyt on pakko mennä pitkälleen kun lämpö huitelee taas yli 37,5 ja olo on sen mukainen, kurkkukin tuntuu kipeältä.

Raparperitaivas ja onniaulikki tasan 4+0

Täällähän on niin vilkasta, ettei meinaa kärryillä pysyä! :D Paljon onnea ja tervetuloa uusille plussanneille! Taisi joku olla marraskuisistakin siirtynyt tänne! :flower:

nedee ei voinu ku repeillä tuolle sun muksun kommentille! Piristit kyllä tuolla päivää! :LOL:

viides09 voih sinua! Kyllä kaikki varmasti hyvin on! Kärsivällisyyttä ja voimia :hug: Pidän sulle peukkuja ja sut ajatuksissa. Tiedän sun tunteen (ainakin osaan kuvitella) täälläkin rampataan säännöllisesti ultrissa ja mamografiassa superison riskin takia. Kystia täällä poistettu muutamia. Paaljon voimia! :heart:

niin joo! Kukas täällä oli vielä varmistustestiä tehnyt?
Mulla kans oireet helpottanu niin paljon, että ajattelin etten mitenkään voi raskaana olla :LOL: Menin sitten eilen illalla tekemään testin. No plussahan siihen tuli samaa vauhtia kun pisu tikkuun imeytyi :ashamed:

Nolo mikä nolo! :LOL:

Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! :flower: :flower: :flower:

Tänään on taas ollut ihan erilainen päivä kun eilen. En pysty syömään kun pieniä annoksia ja sen jälkeen alkaa etomaan. Ja muutenkin on etonut melkoisesti, mutta onneksi ainakin vielä hedelmä auttaa tähän melko tehokkaasti. Tälla hetkellä en pysty ajattelemaan muuta kuin tulevaa vauvaa ja raskautta. Tänään katselin mm. lastenhuoneen sisustuksia. Taidan mennä jo pikkasen asioiden edelle :LOL:

Leppis ja pieni rv.5+1

Joo, oikein nolojen nolo kans täällä. Menin sit hommaamaan vielä yhen r-testin (tulee postissa :ashamed: ), kun en muka millään usko olevani raskaana. Johtunee siitä kun on melkei oireeton olo, lähinnä ku ei sitä äklötystä enää ole. Saa nähä sorrunko tekemään sen testin :ashamed: Tuntuu ettei tissitkää oo enää nii arat kuin aikasemmin. No hiukset rasvottuu ainaki ihan kiitettävästi, pitäs vissiin joka päivä pestä. Ja otsa on nii rasvanen päivän jälkeen, ett siitä sais leivälle rasvan :/ Että tällasta :LOL:

Delfis, mä ainakin tein testejä, tarpeeksi monta :ashamed: :LOL:

Äippäliini83
la ois ilmeisesti 15.12..

Miestä huolettaa kovasti raha-asiat, itse uskon että pärjätään..
Pärjättiin sillonki ku esikkoa alettiin odottamaan, ukko opiskeli ja mä olin työtön, oltiin sitä sillon nuoria? ja huimia..

viides toivotaan, että rinnassa ei ole mitään. :hug:
onnea uusille

Täällä enää viikko ultraan. jännittää! Tänään meinasin oksentaa kaupassa aamupäivällä. paha olo sis oli. Nyt on helpottanut ja ruokakin maistui. Ihanaa. Noista pistokivuista, niin ne ovat kyllä ihan normaaleja. Ei tarvitse huolestua. KU:n kipu on paljon voimakkaampaa eikä laannu.

Ihana kuulla että muutkin varmistelee ja varmistelee ja varmistelee... :flower: :heart: Olisin varmaan tehny vielä yhen testin, mut sit kaveri vei sen multa pois ku heilläkin on projekti meneillään! :D Onneks!

Tänään on tehny mieli vaan syödä ja röyhtäillä! Meinasin tehdä sitä loppu illan!

:D

Harakanhattu (rv 5+5)

Ihana miten on uusia tullut, kaillle uusille plussanneille lämpöisät onnittelut :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

joku kirjoitti että lapsi luku piti olla jo täysi ja oli harkinnut sterilisaatiota. Samoin minä ja kerran olin jo melkein leikkauspöydälläkin :D

Kun meillä oli jo kolme lasta pyysin sitä, en meinannut millään saada koska olin paljon alle 30-v, anottiin oikein lupa jostain läänin...mistä lie josta tuli kirje että minulla täyttyy kriteeri että on jo kolme lasta joten lupa sieltä erikseen ei tarvita. Sain lähetteen sairaalaan jossa lääkäri sanoi ettei tehdä vaan laitetaan hormoonikierukka. No ok sain sen ilmaiseksi joten sillä selvä...no onnekis ei tehty sillä mieli muuttui ja saimme vielä ihanan tyttären :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Raskausaikana aloin sitten puhumaan että haluan synnytyksen jälkeen operaation, suostuivat kyllä heti (minullahan on kyseessä riskiraskaus ihan jo kohonnneen veritulppariskin vuoksi)
Synnytys tapahtui yöllä joten siitä suoraan ei sitä tehty vaan oli puhe että aamulla, mutta koska olin ollut pistämättä verenohennuslääkettä kolmeen vuorokauteen (synnytystä käynnisteltiin), niin aamulla hoitaja tuli antamaan lääkkeen.
Kun minua oltiin jo valmistelemassa leikkaukseen mies oli vierellä ja ihasteli tytärämme ja sanoi entäs jos ei sitä tehdäkkään vielä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Pyysin lääkärin huoneeseen joka tulikin kertomaan ettei leikkausta voida tehdä koska hoitaja oli antanut pistoksen (verenvuoto riski niin suuri), sanottiin ettei se mitään, haluammekin harkita asiaa vielä :saint: Sain sitten taas hormoonikierukan...ja tästä on se viisi vuotta kulunut.... :saint:

mielestäni kun lapset ovat pieniä sterilisaatiota ei pitäisi tehdä, koska silloin tuntuu että ei yhtään enempää (meilläkin oli kolme ja kaikki alle 5-v), vaan mieli voi oikeasti muuttua kun lapset "itsenäisiä" ja isoja ja liitävät pitkin kylää niin että käyvät vaan kotona syömässä ja kääntymässä :D

Mulla ei taas mitään oikeita oireita ainoastaan mahaan ja selkään nippailee omituisesti, ajattelin tänään ostaa vielä testin :ashamed: :ashamed: :ashamed: taitaa olla jo neljäs :ashamed: :ashamed: :ashamed: Haluan vain nähdä tuleeko viiva miten voimakkaasti ja selvästi :D

Hyvää päivän jatkoa kaikille, minä lähden tekemään pitkän päivän töihin, palaan illalla :wave:

Huomenta :wave:

Ennen töihin lähtö piti tulla kirjoittelee, kun on hetki joutilasta aikaa. Iteki varmaan sen testin hommasin just sitä varten, että tulisko sieltä nyt se vahva viiva, kun se viimesinki oli vähän hailakampi. Ja tosiaan pitää uskotella itelle, että on raskaana. Saas nähdä kui käy :ashamed:

Mutta, mutta oli ihan asiaakin. Tiedän, että lääkäriin marssimalla saisin parhaiten tietää asiasta, mutta jos jollai ois täällä kokemusta. Nyt kun alkaa tämä siitepölykausi lähestyä (ellei ole jo), niin onko kellään kokemusta allergialääkkeistä raskauden aikana? Yritän toki ite välttää viimeseen asti minkään tabujen popsimista, mutta veikkaan, että tää keväinen allergia saattaa jossain vaiheessa äityä niin pahaks, ett joku tabu on otettava. Nyt jo vähän kutittanu silmiä tai nokka vuotanu vähän. Ei pahasti, mutta kuitenki. Onko apteekiissa reseptivapaana mitään lääkettä mitä voi raskauden aikna syödä? Itellä ei oo koskaan reseptiä ollu niihin, mutta tuleeko nyt sit eteen sekin, jos reseptivapaana ei myydä sellasia lääkkeitä joita pystysin syömään? Kokeilen siis onnea, onko jollain kokemusta? :)

Mullon mahassa joku ihmeen elohiiri ollu nyt aamun :D

:heart: Minä ja masu 6+0 :heart:

Viides09.. Juu mulla on kanssa kohonnu tulppariski, siksi en saa pillereitä, hormonikierukka aiheutti kohtutulehduksia, kumien liukasteelle olen allerginen, minipillerit saa minusta hormonihirviön.. joten eipä oikein jää kun se sterilisaatio.
Oikeastaan mä olen nyt jo onnellinen raskaudesta, ja luonnollisesti pelokas että meneekö tälläkertaa kaikki hyvin, edellisen synnytys oli noh, omalaatuinen kokemus, voin kertoa jos jotakuta kiinnostaa, mutta en suoraan paukase sitä tähän kun täällä taitaa olla jonkun verran ensikertalaisia :D ei mulle traumoja jääny, että ei se paha ole, kirjotettuna vaan kuulemma kuulostaa hiukka pahalle.

Pikkuhiljaa taitaa tuo ukkokultakin päästä järkytyksestä yli, onhan tämä tosiaankin shokki. voin vaan kuvitella anopin(!) reaktion.. ystävät joille olen kertonut ovat sentään onnitelleet, pienen järkytyksen jälkeen.. Kaikki kuitenkin on tiennyt että tarkoitus ei ole ollut tehdä lapsia enempää, meillä kun näitä on tekemällätehty..

Täällä vaivaa äklötysällötys, yöllä heräsin siihen että on pahaolo.. pojasta alotin oksentamisen vappuna ja oksensin 2*viikossa AINA puoliltaöin, siitä ois voinu kellon tarkistaa :whistle: ja sitä jatku vk 16 asti, sit olin 2vk ok ja vk18 alko supistelut, vk20 lähti paikat aukeamaan, että jos nyt vaikka menis ihan pikkusen paremmin.

tulipas taas puutaheinää :ashamed:

huomenta kaikille! mä päivittelin noita tietoja ja katsokaa lukeeko jokaisen tiedot oikein, jos on valittamista, niin päivittelen jälleen uudelleen... :D niin kovast tullu uutta tekstii että kun selailee sivuja niin voi jäädä jotakin huomaamatta... mulla on kyl kans niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen, koska niit oireita ei oo... tein viikko sit varmistustestin ja taas tuntuu siltä että kasvaaks masus mikään asukki... niin paljo tekis mieli mennä siihen alkuraskauden ultraan, mutta nyt ei oo varaa siihen. ehkä toi ensimmäinen neuvola vähä lievittää tätä fiilistä... nyt pakko alkaa suunnistaa töihin...

äippälliini83 ja rv 6+0 :heart:

huomenia kaikille ja uusille onnea :flower:

jääkyynel ennen ei ainakaan saanut syödä allergia lääkkeitä,jotain nenäsumutetta käytin. mutta mulla ei kylläkään paha allergia ole niin en tiiä mitä sitten jos ei todellakaan pärjää ilman lääkkeitä. kannattaa tosiaan lääkäriltä kysyä asiasta.
viides09 :hug:
ja taas eilinen meni oireettomana..illalla ehkä aavistuksen tuli huono olo,pitäsköhän tehdä vielä yksi testi =) en olisi ainut .
nyt aamupalalle lasten kans.

peetruska rv 5+5

hellurei pitkästä aikaa :wave:

olen pitänyt hieman taukoa kirjoittelussa koska viimeisen viikon aikana ollut TODELLA kovia alavatsa kipuja. siis sellaisia että taju meinannut menä ja kylmänhiki otsalla joka kerta. tälläisena hermoheikkona sitä on ollut varma että on ku raskaus ja ties vaikka mitä :'( en ole saanut aikaiseksi mennä lääkäriin vaan ajattelin odottaa ensi tiistain ultraa jolloin on rv 6+5 ja sanoiovat että silloin pitäs varmuudella sydänkin jo sykkiä :heart: mut mulle tärkeintä on nähdä että pikkuinen on kohdun suojissa. onko muilla näin kovia kipuiluja olut?
pläääh, ja oireitakaan ei ole MITÄÄN. voih, epätoivoinen on olo :'(

tallaaja ja sintti rv 5+5

Huomenta tai päivää kaikille!
Kyllä minä kävin maanantaina varhaisultrassa. Pyysin siihen pääsyä ja helposti suostuivat, onneksi. Siellä näkyi, että raskaus on kohdussa siis oikiassa paikassa. Ihanaa! Mutta se joka ultras, oli aikamoinen amatööri! HArmittaa että semmonen voi olla tekemässä ultraa.. Sydämen syke ei vielä näkyny, mutta kahden viikon päähän sain uuden ajan ja sillon pitäs sydän näkyä, kun ollaan jo rv 8+. Tuulimunan riski vain on enää... Onhan se mahdollista, että tulee keskenkin, mutta toivoa en ole menettänyt kertaakaan ihan kokonaan.

Semmosta meillepäin!

punatulkku ja rv 6+2

Tääl yks joulutonttuilija ilmoittautuu joukkoon kirjavaan.. tosi epävarmoilla ajatuksilla ja varpaillani hiipien saavun paikalle.. meil on ennestään 3/08 syntynyt tyttö ja edellinen meni kesken rv 12+? 1/09.. tän la olis 8.12. yhet menkat kerkes tulla km jälkeen (joo olihan tää sikäli odotettavissa, ku ilman ehkäisyä mentiin), mut et näin pian :ashamed: kun edellisetkin ovat odotuttaneet.. :xmas:
Oireista en ossaa sanoa oikein mitään muuta, kuin et PALELEE ihan hirveesti ja väsyttää.. Niin ja synnäri on OAS
Tavallinen Tallaaja tuo sun kipuilu kuulostaa kyllä pahasti siltä, et sun pitäs käydä katotuttamassa, et pieni on oikeassa paikassa!! Suosittelen sulle lämpimästi et käyt tarkistuksella.. onko teidän neuvolassa ultraa? soita neuvolaan ja kysy pääsetkö tänään tai viimestään huomenna näytille, ettei pääsiäisenä tartte sit lähteä!!

niin tästä ei tiedä kuin mun mies ja sitäkin härnäsin muutaman päivän ennen ku kerroin "et tiedän yhen jutun, mitä se ei tiedä".. :D
Ei taideta kellekkään kertoakkaan ihan vasta. Tuosta joka meni kesken ei myöskään, juuri kerrottu (Vasta ku sitten, ku km takia jouduin käymään sairaalassa). Työpaikalla pitänee tässä lähi aikoina paljastaa.. :kieh: :kieh: ensin kyl haluan varmistua et siel jotain on.. ärsyttää, ku töissä joutuu kertoon ennen ku edes ite tietää :kieh:
Neuvola aikaa en ole vielä varannu.. eipä tuolla kiirettä, vaik olishan se mukava päästä piakkoin kattoon et onko siel elämää, mut hirvittää..

Onpas tänne tullut tekstiä =)

Oli hauska lukea, että olette monet tehneet varmistustestejä. Itsellänikin oli se monesti mielessä, mutta onneksi mies on saanut minut aina järkiinsä. Yhden testin tulokseen joutuu nyt sitten luottamaan... :D Ekaa odottaessani kyllä testasin useamman kerran, koska en uskonut tulosta!

Sain neuvola ajan 21.4. ja nyt olisi viikot 5+6 ja laskettu aika olisi neuvolan mukaan 3.12.
Oireettomana edelleen. Kävin vain ilmoittamassa nuo ja nyt menen välipalan valmistukseen.

Nedee ja Napero 5+6 :heart: :heart:

Yhteistyössä