Joulukuun tontut -15

Geesa mäkin luulisin hiivaa mutta miksi ruskeaa vuotoa, oisko limakalvot kuivat jotain muuta vanhaa verta hematooma.. veikkaan vaan en tiedä varmaksi.

ON: hirmunen himo ruisleipään juustolla ja mehujäätelöihin :p tietty en päivän aikana voi syödä kuin keitettyjä makarooneja, kylmää tomaattia, ananaspaloja, vissyä, mehua, kaurapuuroa, raastettua porkkanaa.. köyhät ruuat.. :D mitään muuta ei mee alas. Korppuja teki kaupassa mieli, ostin ja avasin pussin yök meinas lentää laatta ne haisee pahalle. Voi hitto..

HooKoo 7+1rv
 
hello kaikille :wave:

Mulla on ollu kurkkukipua ja tunne että olis kuumetta mut ei oo.. ruumiinlämpö korkeempi kuin yleensä.. väsymystä.. pahaa oloa ei onneks vielä.. siitä joutui potemaan edellisissä raskauksissa mooonta kuukautta.

Mukavaa alkuraskautta kaikille :p
 
Onnea, Röllineito, tähän raskauteen :heart::hug:!

Mulla on hiivassa tullut tuollaista vuotoa, siksi mietin... Ja tuli siis limakalvoilta se veri. Raskaushan altistaa itsessään jo hiivalle.

Mulla olisi ollut ensi viikolla ultra-aika, mutta lääkäri lähetti viestin, että voisinko tulla jo ylihuomenna aikataulullisista syistä. Voinhan minä. Voipi vain olla hyvin mahdollista, ettei syke kyllä vielä näy. No, näkyypä ainakin, onko raskaus oikeassa paikassa.

Pelkojen täytteinen päivä taas takana.

Helmitoivo ja Neljäs, 5+3
 
Hiivasta minäkin epäilin yhtenä vaihtoehtona hiivaa, mutta kun ei kutise yhtään? Hiivaa mulla ei kyllä koskaan ole ollu, etten tiiä millainen se sitten on, mutta oon ymmärtäny, että sen pitäis kutista ihan tuntuvasti. Entäs emätintulehdus? Eikös senkin pitäis "tuntua" joltain? Mulla kun ei tuon värkin kanssa ole mitään tuntemuksia, vain tuo kumma vv.

Röllineito sun päiviin nähden mulla alkoi tää kumma vuoto melkein samoina päivinä kuin sulla. Kerro toki, miten sun vuotelun kanssa etenee! Mäkin oon kyllä miettiny sitä, että voisko olla limakalvoilta tai kohdunnapukalta?

Voisinko nyt sitten varulta hakea hiivalääkkeen apteekista? Mikä on sellainen jota voi käyttää raskausaikana?
 
Viimeksi muokattu:
Emätintulehdus haisee kuin housussa ois silli, ihan kalalle. Mulla on ollu monta sellasta ja siinä ei kyllä vuotoa ole. Canesten On ainut mitä saa raskaana käyttää, puikkoja muistaakseen ei saannu mutta kysy apteekista sitä puikko asiaa.

Muoks. Hiiva kyllä kutisee törkeenä, joillakin voi olla vaan kokkarevuoto meinaa hiivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksia on myös lukuisista emätintulehduksista, ja mulla on kyllä ollut tosi voimakasta vuotoa niissä. Jos emätintulehdus on, niin se pitää hoitaa asap. Hiiva ei ole infektio sinällään, joten se ei ole vaarallinen raskauden kannalta.
 
Helmitoivo ai kauhea! Miten mä nyt sitte tiedän onko tämä sitä emätintulehdusta? :O voihan siihen naistenpoliin mennä kuitenki aikaa. Nyt alko hirvittää! Mulla kyllä haisee värkki aika pahalle, mutta niin se on tehny aina välillä vuosien aikana. Käytin sillon rv4 niitä lactal puikkoja ja ne kyl lopetti hajun, mut ei ruskeaa vuotoa. Itse vv tuoreeltaan pyyhittynä ei haise, vain sitte, jos on ollu housus/ulkosynnyttimissä kauan. Ja anteeks tämä ällöily. : /
 
Geesa, mä uskon että huomaat kyllä sitten jos on oikeasti syytä huoleen :hug: Alkuraskaus on varsinki esikoista odottavalle aika vaativaa aikaa henkisesti... Yritä silti luottaa siihen että elämä on ja kaikki kyllä järjestyy. Mäkin pelkään keskenmenoa ym. mutta yritän kuitenki ajatella että mitään en menetä siinä että täysin rinnoin ja vatsoin nautin nyt tästä tietoisuudesta että olen raskaana ja meille tulee pieni joulutonttu :heart: Tää on mulle aivan äärettömän ihanaa aikaa kävi sitten tulevaisuudessa miten tahansa. Tulevaa meillä ihmisillä ei oikeesti ees oo, on vain tänään, joten se on se hetki johon kannattaa suunnata kaikki energia! :) Nauti kasvavasta masusta ja vauvasta!! Ja samoin kaikki muut täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Sona82
Geesa samaa mieltä lukan kanssa elä huolehdi en usko että mistään vakavasta on kyse :hug:

7+0rv
Tässä eilinen ultra kuva :heart: kuvasta näkee pienet käsien ja jalkojen alut, ihana! :D
Nyt mie meen saunomaan :wave:

Iltoja kaikille :)

HooKoo 7+1rv
 
Mietin jo heti lähettämisen jälkeen, että taisin muotoilla asian niin, että sain aikaan vain kauhua. En sitten enää ehtinyt kirjoittaa. Anteeksi!! Tarkoitin sitä, että emätintulehdus on silloin haitallinen, jos pääsee kohtuun leviämään, mutta ei se sinne väistämättä vyöry. Entä oisko mahdollista nopeuttaa pääsyä polille? Ihan oman mielenrauhankin vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Niin se arki muuttuu joskus yhdessäkin yössä, aivan kaamea äklötyskohtaus aamupalasta :D :$ Olin jo kylppäriin suuntaamassa vaan ei sit tullukaan soosit ylös.

Päätin törsätä varhaisultraan, maksaa Meri-Oulun äitiysneuvolassa tosiaan vain 60 €. Esikoisen ultrasta siellä hyvät kokemukset.

Lukka ja Pikku G 5+4
 
Hyvin, hyvin varovaisesti ilmottaudun mukaan. Erittäin yllättynyt tämän aamun plussasta, menkkaoireet niin tapetilla koko viikon, mutta kahdesta viivasta ja tästä pahoinvoinnista ei voi erehtyä =)

25.12 / Pioni / 37 / 3 / VKS

Taidan ikäni puolesta olla ryhmän mummomamma =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Keväistä aamupäivää kaikille!

Geesa, minullakin sitä ruskeaa tuhruilua oli, ja tuntuu että monella muullakin on. Minulla ollut myös kovia särkyjä, jotka ehkä nyt vähän helpottaneet. Onko sinulla mitään kipuja matkassa? Eiköhän kaikki ole hyvin, kun ei oireesi kuitenkaan ole pahentunut. :)

ON: Tähän mennessä vointi on aaltoillut kuvotuksen suhteen, välillä etoo mutta pääasiassa ei. Eilen nukkumaan mennessä tuli kuitenkin hirveän huono olo, mahassa kipristeli, hiukan auttoi syöminen. Tämä aamu on kuitenkin ollut inhottavaa oloa täynnä. Heti herättyä oli tosi paha olo, mies toi mehukeittoa sänkyyn, mikä hiukan auttoi. Aamupala ei olisi maistunut yhtään, ja nytkin on koko ajan sellainen ällötys... Toisaalta ihanaa kun on oloja, mutta silti, yök... ylihuomenna tarkistusultra, toivottavasti olisi hyviä uutisia.

Onko teillä oireilut erityisesti johonkin tiettyyn aikaan vuorokaudesta?

Neyda 5+4 (?)
 
Tänään testattu vielä liuskalla ja oli niin vahva ja vahvistunut viiva että jää testailu nyt jäädä. :)

Geesa käytä vielä sitä Lactalia, se tasapainottaa emättimen ph:ta.

Oireista sen verran että mulla ei ole mitään (!). Ehkä vähän väsymystä mut ei muuta. Muistelen että enkeliraskaudessa oireet alkoi 5+, että hyvin ehtivät vielä. Mulla on muissa raskauksissa ollu tosi kovaa pahoinvointia.. Ja enkeliraskaudessa se jatkui sinne 22+ viikolle asti.. Jospa vähän vähemmällä pääsisbtällä kertaa. :)

Röllineito 4+3/2
 
Josko sitä vihdoin kerkeisi tännekin kirjoitella! Lueskellut olen kyllä joka päivä teidän kuulumisia, mutta ei muka koskaan kerkeä kirjoittamaan.

Suuret osanotot pois pudonneille, Meibijees ja AaVee, toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen! :heart: :hug:

Ja vuotelijoille tsemppiä, hermojaraastavaa hommaa kyllä tämä alku :|

Kaikille uusille tervetuloa! :wave: Röllineito, toivottavasti tällä kertaa teillä menee kaikki hyvin loppuun saakka :heart:

Oma napa senkun turpoaa.. mä alan olemaan jo iltapäivisin ja iltaisin aikamoinen näky :O
Oireita on ihan reippaasti ja tosi kaksipiippuista niiden kanssa, toisaalta tietysti kiva, että niitä on, tulee turvallisempi olo jatkon kannalta. Mutta sitten toisaalta taas molemmissa edellisissä raskauksissa pahoinvointi on ollut todella lamauttavaa ja kestänyt pitkään, joten nyt kun on viimeiset 5-6 päivää etonut joka päivä muutaman tunnin, niin alkaa vähän liiankin hyvin muistua ne fiilikset mieleen.. Täytyy vaan toivoa, että pikkuisen helpommalla pääsisi, kun edellisillä kerroilla :)

Mulla on makeanhimo kadonnut melkein kokonaan, tekee mieli kauheasti kaikkea mausteista, voisin syödä niitä kaupan pakastekaapin thaikkukuutioita päivät pitkät, tai pelkkiä nuudeleita :D Nälkä on usein, mutta kovin paljoa ei pysty kerralla syömään, kylläisyyden tunne tulee nopeasti. Mulla lähtöpaino on tosi korkea, ylipainoa reilusti, sen puolesta olen toki onnellinen, että ei tee mieli nimenomaan vaan herkkuja niinkuin ekassa raskaudessa. Mulla on tapana kerätä painoa aika järkkyjä lukemia varsinkin loppuraskaudesta, söin sitten mitä vaan, joten ei yhtään haittaisi jos tähän alkuun paino ei nousisi :)

Varhaisultra mulla on viikon päästä, eli 22.4. Pääsin sinne neuvolan kautta, kun tosiaan edelliset menkat oli erittäin lyhyet ja niukat ja neuvolatäti on taas sitä mieltä, että en voinut plussata näin aikaisin. Tosin niin se oli viimeksikin, mulla vaan on ovulaatio tosi aikaisin, nyt tässä kierrossa oli mielestäni kp10. Mutta mielelläni sinne ultraan menen, silloin on 6+4, joten mahdollisesti sitten sykekin jo löytyy jos on löytyäkseen.

Mutta nyt pitäisi jotenkin saada itsestään irti vähän siivoilla, iltapäivällä tulee pari äitikaveria lapsineen kylään, mietin tässä just, että kertoako vaiko eikö. Mä haukottelen ja yökin koko ajan, että ehkä ne arvaa kertomattakin :D


Sona & Kolmonen 5+4
 
Moi!
Hyvin varovaisesti ilmottaudun mukaan. Tänä aamuna tein plussan, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli nyt meneillään vasta rv 3+5. Luulin tosissani menkkojen kohta alkavan, kun niin muka oli PMS-oireita. Huonotuulisuutta, väsymystä... Mutta tätähän tää enteili. Ihanaa!

23.12 / Laurina / 30 / 2. / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :) Tulukaahan halukkaat Facebook-ryhmäänkin, siellä on astetta vilkkaampaa keskustelua!

(.) Neuvolasta soittivat, hcg tosiaan otettiin labrassa viikkojen määrittämiseksi mutta eivätpä sitten alakaneetkaan arvioimaan vaan laittoivat ajan varhaisultraan parin viikon päähän!! Ihan huippua! :) Just ku ehdin asennoitua et kai kustannan sen itse ni sit tällanen käänne, ei malttas oottaa. Omien laskujen mukaan ultra olis rv 7+2.

Kamalasti tekkee mieli purilaista :p Eilen söin hektisen päivän vuoksi KAHDESTI Hesburgerissa hampurilaisen (gluteenittoman, mulla on keliakia), joten jos en tänään kuitenkaan :D Viime raskaus toi yli 20 kg (jotka kyllä lähti äkkiä ilman dieettejä) mut tässä aattelin tyytyä sellaiseen reiluun 10 kiloon.
 
Tervetuloa uusille! :)

Neyda kyllä mulla on särkyä ollut. Oletettavasti voimakasta kohdunkasvukipua toissayönä ja eilen päivällä jatkui.

Hookoo <3 hyvältä vaikuttaa! :)

Sona kyllä se ois mukavaa kun ois kunnon oireita, ei tarttis arpoa ja epäillä koko raskautta. En mäkään niin sitä pahoinvointia välittäis ottaa kylään, mutta edes vaikka se väsymys... :D

(.) soittivat naistenpolilta tänään ja aika ois tiistaina 21.4. Melkein viikko vielä, mutta sitten pitäis jo näkyä syke. :) koitan rauhoittua siihen asti, koska tosiaan vuoto itsessään ei haise eikä muita oireita vuodon osalta ole. Toivon, että vuoto tulis vaikka vaan emättimen limakalvoilta. Ja niitä oireitakin ois kiva saada, rauhoittais ehkä mieltä, mutta kun ei oo huono olo eikä pahemmasti edes väsytä. Ainut oire on oikeastaan nyt rintojen arkuus. Höh. : /
 
Täällä olisi yksi, joka ei vielä oikein edes usko lukuisia positiivisia raskaustestejä. Yritystä oli yli kaksi vuotta, nyt sitten näyttäisi siltä, että joulukuussa olisi vauva tulossa.

En ole vielä edes lääkäriinkään soittanut, kun tuntuu niin epätodelliselta :D

Mutta niin, liityisin siis mukaan jos sopii :)
 
Lukka hienoa, että pääset sinäkin varhaisultraan! :) Otatko miehen mukaan? Minä meinasin omani raijata.

0rava tervetuloa! Päätit uskaltaa tulla! :) Teillä onkin jo pitkä yritys takana! Ihan luomustiko sai kuitenkin alkunsa? Ehdittekö missään tutkimuksissa käydä? Toivotaan, että pitkä yritys palkitaan niin, että kaikki menee hyvin loppuun saakka! :) Laita toki sun tiedot, että Jaanel voi päivittää sut listaan. Ohjeet sivulla 1.

(.) kävin salilla useamman päivän tauon jälkeen. Jotenkin en enää sitten kuitenkaan uskalla tehdä samoja liikkeitä ja samoilla painoilla kuin ennen. Pelon suurin syy on se verivuoto. Tänään ainakaan vielä ei ole treenin takia tullut vuotoa, jos ei tulekkaan niin jatkan kevennetysti ultraan asti ja kysyn sitten siellä miten tulis menetellä.
Valitin oireettomuutta... noh, mulla näemmä äklötys on tällaista iltaan painottuvaa. Eilen illalla jo olin huomaavinani jotain pientä huonoa oloa, mutta nyt sen ainakin huomaa ihan selvästi. :x Pala kurkussa ja pää tuntuu raskaalta.
 
Mites joulukuisia turvottaa? :D Mä tällä hetkellä yritän välttää kaikkea julkisilla paikoilla oloa koska mun vatsani ei ole ikinä ollut näin turvonnut! Todella kiva kun viikkoja vasta muutama hassu ja näytän tän kaasupallon ansiosta siltä jo että viikkoja olis toistakymmentä.
Kiva piilotella jo vatsaa kun just ite vasta alkaa sisäistämään että on raskaana. .. =/
 

Yhteistyössä