Joulukuun tontut -15

Höh kaikki menee feisbuukkiin :( yksinkö mie jään tänne rupisemaan..

ON: tänään oli niiiin huono olo, tein jo suunnitelmaa mielessä missä laattaan kun teiniä käytin hammaslääkärissä :D huh kun oli paha olo.. muuten ihan jees fiilis. Viikko vielä ultraan ja tietoon voiko tukilääkityksen lopettaa :)

HooKoo 6+1rv
 
HooKoo et jää yksin. Mä niin vähän jaksan facebookia käyttää, että taidan pysytellä vaan täällä. :)

Meibijees eipä ois kannattanu mun mennä kehumaan. Heti kun pääsin sanomasta, että ei oo ollu vuotoja niin eiköhän sitten viime yönä ollu tullu pari tippaa ruskeeta 'verta'? Onneksi jäi siihen toistaiseksi ja paljon mahdollista, että johtui iltapäivän peittojen heiluttelusta...

(.) menkkajomotusta on ollu aaltoilevasti ja tosiaan ne pari tippaa verta? housussa viimeyönä. Rinnat myöskin kosketusarat. Aamuisin ruoka ei oikein meinaa tehdä kauppaansa, mutta muuten sitten olo onkin melko normaali, paitsi että, märkää!! :D

Geesa ja piepi 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Minä pysyttelen myös toistaiseksi vain tällä palstalla... Vuoto on rauhoittunut, eilen tuli vain vähän tuhrua. Soittelin neuvolaan ja varasin ajan vappuviikolle. Sovittiin, että perun ajan jos tulee jotain muutoksia. Vähän tässä mietin, että kävisinkö ultrassa ennen sitä. Parin viikon päästä olisi muutaman päivän työreissu ja olisi kiva tietää tilanne ennen sitä. Onko teillä tietoa paljonko alkuraskauden ultra maksaa yksityisellä? Tuleeko erikoislääkärin vastaanottokäynnin hinnan lisäksi vielä erikseen ultrausmaksu?

Geesa, toivottavasti siellä vuoto rauhoittunut.
 
Meibijees, mun mielestä yksityisellä maksaa käynti ja ultraus noin 150 e paikkeilla. Mietin itsekin, että menisinkö käymään muutaman viikon päästä.

Liityn kanssanne keskusteluun, kun eilen ilmestyi tikkuun haalea toinen viiva. Teen vielä digitestin, jotenkin on sellainen olo ettei parane iloita liian aikaisin.

Mulla näyttäisi nyt laskurin mukaan LA olevan jossain 15.12. tienoilla. Ihanaa, jouluvauva :heart:

Pahaolo on aamuisin ja häntäluu on kipeytynyt jo viime viikosta alkaen, muuten olo hyvä. Hormonit hyrrää, sillä mieliala heittelee hetkessä.
 
Ensimmäinen aamu, kun mulla on ihan hirvee olo. Kaiken huipuks meiltä on vedet poikki ollu aamun. :( Eilen iski ihan hirvee väsymys. Onneks oon koulussa, nii voin olla pois kun tarvii. Ei vois kuvitellakaan menevänsä tässä olotilassa kuumaan bussiin. :D
 
Tuossapa listaan : 6.12 / anniini / 26 / 2. / OYS Mulla ei oo vieläkään ollut oikeastaan pahoinvointia, yhdesti oli kun heräsin liian aikaisin. Muutenkin aamulla nukuttanut aivan älyttömästi ja alamaha on siis aivan järkyn turvonnut, mulle ei mahdu enää ku kahdet housut päälle :D on se jos tässä vaiheessa pitää alkaa osteleen jo äitiyshousuja, toisaalta onhan ne pirun mukavia jalassa :D
 
Tervetuloa kärsimätön ja anniini! :) Anniini, oon oulusta kotoisin ja ollaan melkein samoja ikiä. Saako olla utelias, asutko oulussa vai kaukanakin sieltä?

Kärsimätön jaa sitäkö se pehvakipu aamuisin on? :D mä oon ihmetelly ku aamulla ruokapöydässä istuessa takapuoleen tuikkii jotenki kummasti. Saman tyyppistä on ollu kuukautisten aikaan.

Tuosta varhaisultrasta. Mä sitä tuossa myös harkitsin ku ensimmäinen neuvolakin on vasta toukokuun toisella viikolla. Pitkä aika! Mieheltä kysäisin, että pitäiskö niin hän oli sitä mieltä, että ei!? Lopulta kumminki sanoi , että minä saan päättää, mutta nyt en tiiä enää itsekkään, että mennäkkö vai ei. Oishan se ehkä mieltä rauhoittavaa kumminki.

Vuotoa oli tullut viimeyönä vähän enemmän kuin edellisyönä, edelleen ihan ruskeaa ja juoksevaa. Hankala arvioida sen "laatua" koska oon joutunut palauttelemaan ph-tasapainoa lactal balansilla ja kaikki jotka sitä on käyttänyt, tietää millanen sotku siitä tulee... En nyt kuitenkaan ole kovin huolissani, koska vuotoa on ollut vain öisin, aamullakaan ei tule edes paperiin mitään. Outoa. Taidan olla laittamatta sen lactalin ens yöksi.
 
Geesa ja Anniini, minä olen myös Oulusta :).

Tammityttö, toisaalla huomasin, että myös sinä imetät. Minkä ikäinen rintaruokailija sulla on? Mulla on vuosi ja seitsemän kuukautta vanha tyttö. Haluaisin imettää niin pitkään kuin hän itse haluaa ja toivon, ettei jossain vaiheessa ala kauheana supistella.

Kauheaa stressiä ja pelkoa keskenmenosta, vaikkei mitään merkkiä asiasta ole. Minulla on tosi rankat lapsuuden lähtökohdat (insestiä), ja se saa aikaan sen, että koen, ettei minun kroppani voi tuottaa mitään tervettä ja elävää. En vieläkään usko, vaikka on jo kolme todistusaineistoa.

Tänään ollut lievää etomista ja silloin tällöin nipistelee ja juilii. Kun kävin sauvakävelyllä aamulla, jostain leijui laitoskeittiöruoan haju ja se sai voimaan pahoin.

Saa nähdä, mitä oireita tässä raskaudessa tulee. Esikoisen (4 v.) kohdalla tajusin tehdä raskaustestin vasta viikolla 11, ja sen jälkeen alkoi oksentaminen, joka kesti viikolle 20. Rinnat olivat myös tosi kipeät. Kakkosesta (3 v.) ei ollut mitään muuta kuin vatsan nippailu ja väsymys. Kolmosesta (vuosi ja seitsemän kk. siis) oli nippailua ja lievää etomista alkuraskauden.

Helmitoivo ja Neljäs, 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi.

Mä voisin kans hypätä remmiin. Tänään tein positiivisen testin ja tämän hetkinen LA arvaus ois 9.12.2015. Meille tämä raskaus tuli ihan puskista ja täytenä yllärinä. Meillä on esikoinen joka syntyi 2010 ja sai alkunsa IVF:n kautta ku mulla on (tai nähtävästi oli) tuubat tukossa ja luomu raskauden mahdollisuuden piti olla tyylipuhdas nolla.. mut tässä sitä ollaan. Varovaisen innokkaasti mukana.

Jahka käyn 20.4. ultrassa laitan sit pyynnön sinne FB ryhmäänkin. :)

Geesa huomasin, et synnytät K-PKS:ssa. Mulla sama paikka. Asutko Kokkolassa vai lähialueilla?

Tässäpä nämä mun tiedot

9.12.2015 / AaVee / 32 / 2 / K-PKS

hitsi, ei tahdo muistaa miten tää keskustelupalsta toimii ku viime kertasista kirjoitteluista on jo vuosia.
 
Varasin sen varhaisultran Mehiläiseen ensi viikon perjantaille, jolloin laskujeni mukaan viikot 7+0. Tuolloin pitäisi ultrassa jo jotain näkyäkin, jos on näkyäkseen. Tänään tuli taas hieman tuhrua pienen kävelylenkin jälkeen. Ei kuitenkaan mitään kipuja missään vaiheessa. Seurailen tilannetta siis edelleen ja ensi viikolla viimeistään tarkempaa tietoa tilanteesta.

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään vuotoja missään vaiheessa, mutta ilmeisesti pienet vuodot aika normaaleja.

Meibijees 5+5
 
Vielä ois itellä 5päivää viralliseen ultraan :D meinasin loppuviikolla hakee varalta parit äitiyshousut h&m tä.. on tuo maha turvonnu jonnii verran, mukavemmat ne äippähousut on :)
Muuten kyllä tänää hokasin että piru ku tissit on kipeet, onhan ne jo kupilla kasvanu nyt oikeestaan jopa kippeet :D kaikki muu löytyy vieläkii kylmä, oksu, närästys, turvotus..

HooKoo 6+2rv
 
Helmitoivo sulla on kyllä rankka menneisyys :hug:

AaVee Tervetuloa! Ihana joululahja sulle tulossa, sellaisia yllätyksiähän ne lahjat on! :) Asun Teerijärvellä. Missäs sinä?

Aika moni teistä menossa varhaisultraan. Mä edelleen pähkäilen...

Geesa ja piepi 4+6
 
Mie varasin neuvolan ja se on 11.5 ja silloin myös ultrataan niin en kehtaa varhaisultraan lähteä..

Ja ko kaupungissa kävin niin hain samalla yhet äityishousut ja pari paitaa henkkamaukalta koska kaikki omat vaatteet kiristää iltasin, ja jos menee niinku edellisessä raskaudessa niin kohta ei voi muita housuja käyttää ees :D
 
Viime viikolla viivojen vahvistuminen jäi vähän vaivaamaan, eilen aamulla tuttu näky paperissa ja pelko levisi koko kehoon... Rusehtava tuhru jäi onneksi siihen yhteen kertaan, eikä mitään ihmeempää tuntemuksia. Tänä aamuna digi näytti 3+ ja viikkoja pitäis olla nyt 5+1. Ite ei tarvinnu kahta kertaa miettiä varhaisultraan menoa (varasin tänää 2vko päähän) tammikuisen tuulimunan jälkeen asia on ollu ihan selvä. Täällä ei mitään oireita, jotai nippailuja/kiristyksiä/juilimisia mahassa, tissit vähän jotenki kipeähköt, mut ei muuta... Silläkin vähän pelottaa jos tuhruilu lisääntyy että mikähän on tilanne...

Tervetuloa uudet!

Nii, ja joku kyseli hintaa sille varhaisultralle, ite muistaakseni maksoin helmikuussa ~180€
 
Enkeli samassa veneessä kellutaan! Mullakin sitä ruskeaa tuhrua tullu parina yönä, onneksi päivisin ei mitään. Mua rauhoittaa se, että rinnat on tullu kipeeksi pari päivää sitten ja pahenee vain, sitä ne ei oo ollu koskaan muuten kuin cerazetteja syödessä. Vielä pitäis malttaa huominen ja sitte pe aamuna teen viikko digin, siinä pitäis seistä sitte 3+.
 
Huomenta! :)

Minäkin liittyisin mukaan odottamaan joulukuun vauvaa. Eriasteisia haamuja sun muita on tässä testattu useampaan otteeseen, kunnes se plussa sieltä tuli :)

17.12 / Tuulentavoittelija / 30 / 3 / SatKs

Oireita ei kyllä juurikaan ole, pientä etovaa oloa, turvotusta ja tissien kasvua vasta havaittu. Jos yhtään menee samoin kuin aiemmin, niin äitiyshousut on kyllä kova sana jo hyvissä ajoin täälläkin :D

Vuoteluista kärsiville :heart: Mulla oli viime kerralla veristä vuotoa viikoilta 6 viikoille 18, kaikki meni kuitenkin hyvin, joten toivoakin on :)

Varhaisultra on mietinnässä, aiemmista en ole ollut, mutta nyt houkuttelisi. Ylimääräisissä ultrissa tuli kyllä viimeksi käytyä muutaman kerran juurikin tuon vuotelun vuoksi.

Raskauslaskuri antoi lasketuksi ajaksi 17.12, joten tänään ois 4+0 :p
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Apua! Aamulla tuli ihan vähän vaalean punaista jotain ja tippa verta. Housuihin asti ei oo tullu mitään eikä mulla oo mitään tuntemuksiakaan mahassa. Äsken vessassa käydessä ei tullu mitään tuhrua. Mä NIIIIN toivon, et oli ihan vaaratonta tuhrua. Mulla onneks ultra 20.4. pitää nyt seurata jos vuotoa tulee lisää. Ja vaikka itselleni lupasin, etten tee ku ton yhen testin niin kyllähän mä pamautan apteekkiin heti ku se aukeaa. Taidan satsata oikein Clearblue testiin ja ehkä pariin ihan tavalliseen, et voi tehdä sit myöhemmin. Ärsyttävää.. :( No mutta ei saa heittää kirvestä vielä kaivoon. Sit vasta ku tulee kunnon vuoto luovutan. Mut pakko toivoa, ettei oo mistään vakavasta kyse.

-> vuotoa ei oo tullu muilla vessa käynneillä sen jälkeen. Mut testit haen silti. :LOL:

Geesa Mä asun ihan Kokkolassa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kysymys tohon vuotoon.. Voiko olla, että kova vatsa aiheutti tuota vuotoa? Jouduin nimittäin ponnistelemaan tosissani aamulla vessassa ja sen jälkeen seuraavalla käynnillä tuota vuotoa tuli vähän. Anteeksi nyt kun näin tokana päivänä jo kerron täällä vessakäynneistäni mut mua jäi vaivaamaan. Ku ilmeisesti esim. kova liikunta tai seksikin voi aiheuttaa vaaratonta vuotoa. Miksei kova ponnistus?
 
Minua myös askarruttaa nuo vuodot. Eilen saunassa taas vähän vuoteli ja tänään aamulla. Ei paljon, pikkuhousunsuojalla pärjää, mut tosi stressaavaa. Voikohan olla joku tulehdus? Onko kukaan mennyt kunnalliseen päivystykseen vuodon takia? Tekevätkö mitään? Tutkivatko edes?
 
Mulla ei tullu vuotoa housuun asti eikä sitä nyt enää ole tullutkaan. Jotenkin on vaan pelokas olo ku ei tällasen luomu raskauden pitäny olla ees mahdollinen. No haen niitä testejä ja rauhoitan mieltäni. Toivottavasti sulla Meibijees on ihan harmitonta se vuoto. Luin jostain, et vuoto voi olla myös merkki jostain tulehduksesta. Soita neuvolaan. Siellä osaavat varmasti neuvoa tarkemmin.
 
Geesa Joo mulla oli ainakin ihan ensimmäisinä oireina tuo häntäluun kipeytyminen, ei mitenkään kovasti mutta sillain, että aina välillä vihlasee. Ja oon istumatyötä tehnyt jo vuosia, joten oli siksi poikkeuksellista kun yks kaks tuollainen alkoi.
 
Pitkästä aikaa halutti ihan kunnolla ommella niin tein eläinkuosilla olevan lämpäpussin kaukaloon. Tai ei se ihan vielä ole valmis ku vetoketju puuttuu ja pientä viimeistelyä vailla.. Meinasin antaa sen veljen parin viikon ikäiselle tytölle kokeiltavaksi mutta en tiiä raskinko ja saattaishan se herättää epäilyksiä :D
 
Helmitoivolle :hug: sä olet täydellinen ja täysin syytön. Voimia <3

Imettämisestä mä imetän myös aamulla ja illalla, säännölliseti jompikumpi jää väliin jos olen työvuorossa ja isä hoitaa aamun / illan rutiinit. Lapsi kohta 1v ja 5kk. Toivon myös, että imetys voi näin jatkua niin kauan kuin luontevaa on. Enemmän tämä on kuitenkin semmoinen halitteluhetki kuin mitään muuta.

Varhaisultra en aio mennä, meillä se ei kuulu kunnan puolesta. Ekan neuvolan sain 7.5 toivottavasti jo kuuluu sydänäänet :)

Facebookiin olen kiinnostunut liittymään vähän myöhemmin, en ihan näin alussa vielä tahdo.

Olot on semmoset vähän väsyneet, vähän etovat ja kahvia ei mee enää kun murto-osa aiemmasta määrästä. Harkitsen jo luopua aamukahvistakin kokonaan. nyyh. Tissit on vähän kasvaneet, mutta eivät ainakaan vielä niin kipeät kuin ekalla kierroksella oli.

Tiunti 4+4 (?) ärsyttävää, kun en tiedä ihan tarkkoja viikkoja.
 
AaVee: Ootko varma, että veri tuli emättimestä? Jos maha on kovalla, nii silloin tulla haavauma kakkoseen, jonka takia voi tulla hieman verta pyyhkiessä.

Meibijees: Niin kauan kuin vuoto on pienempää kuin kuukautisissa, en olisi huolissaan. Joillakin voi vuodella pitkäänkin ja siitä huolimatta on kaikki hyvin. Toivottavasti se tosta laantuu ja ultrassa on kaikki hyvin. :hug:

Mulla ois jo parin viikon päästä neuvola. Ei yhtään kyllä kiinnostas se lappujen täyttö. :( Joudun ottaan viel 2,5-vuotiaan uhmaikäsen mukaan ja muutenkin koko neuvola on meille uus. :/ Ultra otin sille päivälle, jolloin on 12+0.
 
Mie oon noita marraskuisia mutta huomasin helmitoivonkyssärin (kurkin vähän tuttujen kuulumisia täällä ;) )
Ensiksikin :hug: sulla on rankka tausta mutta muista että sä olet syytön kaikkeen mitä olet jotunut kokemaan!!
Mä imetän mun poikaa joka 1v9kk kohta. Imetän x kertaa päivässä, en ole edes laskenut ku välillä jamppa roikkuu tai käy vaan hamuamassa. Mut koska ei tunnu pahalle eikä sen ole todistettu olevan haitaksi niin imetän niin kauan ku mahdollista :)! Jonku verra maito on tiukemmassa ja heruminen kestää mutta toistaiseksi tyyppi jaksaa vielä napeltaa :D

Jaksuja ja voimia tänne kaikille! Ja toivottavasti kaikki menee hyvin :)!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä