Joulukuun tontut -15

Käykö kukaan tesitä salilla treenaamassa? Itse olen käynyt pari vuotta ja käyn edelleen, painot toistaiseksi samat lähes joka liikkeessä. Yksi kerta muistaakseni ojentajatreenissä mahaan pisti kummasti ja kuulostelin tovin, mutta jatkoin sarjan loppuun. Olen lukenut, että ensimmäisellä kolmanneksella kai pitäisi pystyä urheilemaan samalla tavalla kuin ennenkin? Toki vähennän painoja, jos tuntuu pahalta.

Toinen juttu mitä ajattelin kysyä: mitä mieltä olette miehenne alkoholin käytöstä raskausaikana? Itse sanoin miekkoselle, että en halua olla koskaan enää näkemässä kun tämä on vetänyt päänsä täyteen ja, että kotona saa puolestani juoda muutaman saunan jälkeen joka onneksi miehellä yleensä käsittää maksimissaan sen kaksi.
 
Mä treenaan salilla ja kotonakin vehkeet treenaamiseen. Mä lopetin kreatiinin ja proteenijauheen juomisen kun tuli ilmalaivoja ja palautusjuomaa kyllä juon entiseen tapaan. Mä oon lisänny ruokaan esim. Raejuustoa ja proteenijugurtteja/rahkoja.

Mun mies ei juo, en oo ikinä nähny humalassa sitä. 1-2sauna kaljaa juo kyllä. Mies saa kyllä juoda ne, minua ei haittaa.

HooKoo 6+0rv
 
14.12. / Kukkaislapsi / 36v / 2. lapsi / JS

Kukkaislapsi ilmoittautuu. Eilen tuli haalea viiva testiin, huomenna varmaan haen toisen testin varmuudeksi.

Ensimmäinen lapseni on kohta 7kk, ja tämän uuden tulokkaan laskettuna aikana ikäeroa olisi 1v 3kk. Toivottavasti kaikilla meillä menee raskaus hyvin.

Jotenkin nyt tuntuu paljon paremmalta kuin viimeksi, kun on kerran nähnyt että hyvä lapsi tuli ja raskaudestakin selvisi, vaikkei ihan helpoimpiin kuulunutkaan. Hyvä fiilis, tästä lähdetään kohti joulukuuta.

Liityn mielelläni fb-ryhmään, laitan viestiä.
 
Treenaan paljon ja aion jatkaa normisti. Toki asteittain joutuu ajan myötä vähentämään. Juoksun jouduin lopettamaan viime raskaudessa ennen puoliväliä, kun alkoi aina supistella niin pahasti.

Mua keskenmenossa just se pelota, kun sille ei voi mitään. Ei voi kuin odottaa ja toivoa parasta.
 
Minä en treenaa, enkä muutenkaan käytä alkoholia, joten alkoholipolitiikan suhteen ei tarvii minkäänlaista muutosta. En häiriinny siitä jos muut jotain ottaa lähistöllä vaikka ite en otakaan. =)

Naamiolammas 4 +4 (On muuten jotenkin hurjan ihanaa kun nuo päivät vaan lisääntyy..! <3)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Täällä ollut tänään veristä vuotoa, ei paljon mutta kuitenkin. Saas nähdä kuinka käy... lähipäivät varmaan kertoo asian. Onko kenelläkään muulla ollut? Huomaako keskenmenon tässä vaiheessa varmuudella?

Meibijees 5+3
 
Meibijees sä olet 6pv pidemmällä, mutta mulla ei ainakaan vielä ole ollut ja sitä olen ihmetellytkin tavallaan. Oletin, että vuotoa ois tullut silloin kun kuukautisten piti alkaa kierron mukaan. Eihän se vaarallista ole, jos on vähäistä eikä siihen liity kovaa kipua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Sona eikä :) kirjotin silloin harvakseltaan marraskuisiin 2013.

Meibijees mulla on tullut sellaista "ruskeaa valkovuotoa" kolmena päivänä kertaalleen (3+3, 3+5, 4+1) tuollon eka aattelin, että menkat alkaa seuraavana päivänä.. Esikoiselta ei ollut mitään vuotoja. Nyt vaan yritän ajatella, että on ihan normaalia jne.jne.jne....

tiunti 4+1
 
Meibijees, toivottavasti on harmitonta vuotoa. Yritä saada kuitenkin vähän nukuttua.

Mie en treenaa, mutta hölkkäämistä olen kevään aikana aloitellut. Tänään kävin pienen lenkin heittämässä ja nyt jomottelee nivusia. Saas siis nähdä, mitä tässä jatkossa harrastetaan...
 
Sona, unohdin edelliseen viestiini kirjoittaa, että yhdessä mennään eteenpäin. Päivä kerrallaan :hug:.

Mullakin nyt viikonloppuna juoksulenkki tuntui kummallisena jomotuksena vatsassa. Ehkä ei pitäisi siis juosta, jos jatkuu.

Helmitoivo ja Neljäs, 4+3
 
Meibijees, saitko nukuttua? Mikä tilanne?

Helmitoivo, juu, täytyy itekin tunnustella, miltä jatkossa toi hölkkääminen tuntuu... Että onko siirryttävä vain rauhalliseen kävelyyn. Mälsää :D Viiden kilsan tavoitteen rikkominen olisi niiiin lähellä...

HER 5+1
 
Aika huonosti tuli nukuttua... Vuotoa oli jonkun verran illalla, yöllä ei tullut siteeseen mitään, aamulla vähän pyyhkiessä paperiin. Ei ole ollut mitään kipuja, mutta eilen sitä vuotoa oli kuitenkin jonkun verran. Mitähän tässä nyt sitten tekisi? Ehkä vaan odottelen...
 
Salilla voi käydä ja tehdä normaalisti kaikki, jos ittestä hyvältä tuntuu. Ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ei suositella tehdä liikkeitä selällään, kun vauva painaa jotain pääverisuonia siinä asennossa. Saattaa aiheuttaa huonoo olookin.

Juomisesta. En oikein välittäis, että juo, mutta enpä minä aikuista ihmistä voi kieltää. Onneks juo aika vähän :)
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty! Tervetuloa uusille. :flower:

Mua ei haittaa miehen juominen. Se juo niin harvoin ja tietää missä raja kulkee, ko pelkää krapulaa. ;)

Mä treenaan ja aion jatkaa niin kauan, kun pystyn. Käyn siis ihan salilla ja koiran kans lenkkeilemäs. Salilla pyrin käymään 4krt/viikossa ja siihen päälle sit lenkit. Tosta tulikin mieleen, että pitäs perehtyä tarkemmin raskausajan liikuntaan. :)

Tiunti: Onko sun synnytyssairaala siis Loimaa? Mietin vaan, kun mun tietääkseni siellä ei synnytetä?

Facebookissa käy keskustelu vilkkaana, joten tervetuloa sinnekin puolelle! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Jaanel Sori, vanhasta tottumuksesta lyhensin LAS, on Lohja eli listan lyhenteistä LS... Joskus aiemmin, ennen kuin se oli osa HYKSiä niin se oli LAS ja edelleen täällä puhekielessä välillä LAS :) eli Lohjaa tarkoitan.
 

Yhteistyössä