Joulukuun tontut -15

Mullakii joka raskauden 20+ eteen päin tulee aina raskausmyrkytys oireet kaikki paitsi näköhäiriöt, oon tuosta viikosta etten päin sitte tarkemmassa neuvola ja äitiyspoli seurannassa. Se ei oo kivaa raskausmyrkytys ja lisäksi siihen iskias kipu niin avot :rolleyes: :headwall: kaitpa se vaan kestettävä :D

HooKoo 5+5rv
 
5.12. / Frid / 31 / 2. / TAYS

Voi hyvänen aika tätä väsymystä! Uupumuksen tunne on pahimmillaan keskipäivällä ja tänäänkin meinasin nukahtaa jakkaralle pinnasänkyyn nojaten, kun lauloin tuutulaulua nukuttaessani esikoista päiväunille. Oli pakko painaa itsekin pää tyynyyn ja nukkua pari tuntia. :) Kuinkahan viikolla selviän töissä, kun siellä ei ole päiväunimahdollisuutta...

Esikoinen täyttää kohta kaksi ja hän sai työnimen "Peukaloinen" nt-ultran jälkeen, koska oli silloin juuri sellainen peukalonmittainen. Ehkä tämä tulokaskin saa nimen sitten, kun päästään näkemään hänet.

Frid 5+0
 
Moikka Kaikille :)

Mä tein tossa jo viikolla hailakoita plussia ihan perus liuskatesteihin. Dpo8 tuli ensimmäinen ja siitä lähti vahvistumaan. Tänään dpo 12 tein iltapissasta digitaalisen ja tuli raskaana 1-2 :) La olisi 10.12 laskurin mukaan, kierto mulla on 35.

Mun toinen lapsi on vasta 7kk ja tää oli ensimmäinen yrityskierto joten nopeasti tärppäsi :) Hieman jännittää koska viimeksi sain halakan plussan vasta dpo14 ja nyt tosiaan jo 6 päivää ennen menkkoja.. Hmm.. Onkohan siellä vain yksi? :)

Meidän esikoinen syntyi lokakuun viimeinen päivä 13 joten tää on nyt kolmas kesä putkeen raskaana. Valitettavasti meidän esikoinen menehtyi 3kk iässä :(

Mä liityn tosi mielelläni fb ryhmään jos osaan vaan laittaa yksäriä täällä :)

10.12/Heikki Hamsteri/29/3.lapsi/JS
 
Voi Heikki Hamsteri :hug:. Saako kysyä, mihin esikoinen menehtyi?

Minäkin mielelläni liityn Fb-ryhmään, mutta odotan muutaman päivän vielä. On nimittäin kokemusta, että vuoto alkaa pian positiivisen testin jälkeen.
 
Argh! Nämä päivät ovat niin piinaavia, kun pelkää vuodon alkavan. Vaikka touhuaa kaikenlaista, niin ajatukset kiertävät samaa rataa ja tunnustelee kehon tuntemuksia.

Aiotteko muuten käydä varhaisultrassa? Minä aion käydä jo tutuksi tulleella gynekologilla, jos sinne asti pääsen.

Helmitoivo ja Neljäs, 4+1
 
Ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan ja varailla ensimmäistä aikaa, kun ei tiedä mitkä jonot sielläkin on. Jos vaikka vappuviikolle saisi ajan. Kiinnostaisi vähän tietää noista seulonnoista kun itselläni ikää jo se 36. Eli NT-ultra otetaan, mut oliko joku verikoe sen lisäksi ja pitikö se ottaa tietyllä viikolla? Neuvolasta varmaan lähete tähän?

Itselläni ollut viikon ajan tosi sekavat fiilikset, mut ehkä ne nyt pikkuhiljaa alkaa tästä selkiytymään. Terapiamielessä aloin kirjoitella ajatuksiani ylös...

https://kerrankin.wordpress.com/

Meibijees 5+2
 
Mä yritän saada varhaisultra aikaa varmaan tän kuun lopulle että olia mahdollista nähdä sydänäänet ?

Mulla lähti istukka kokonaan irti ensimmäisessä raskaudessa 41+3. Vauva ja minä selvittiin hengissä just ja just. 3kk iässä esikoinen menehtyi kätkytkuolemaan :( olin jo silloin raskaana ja meidän pieni poika syntyi viime syyskuussa.

tästä raskaudeata jotenkin todella vahva olo että kaikki menisi hyvin. Pahoinvointia ja turvotusta tosin paljon enemmän.

oon itse aktiivinen fb puolella ja toivottavasti moni tulisi sinne mukaan :)
 
Hei!

Hyvin, hyvin varovaisesti tulen kurkkimaan tännekkin. Km pelot vaivaa, mutta pakko yrittää nauttia tilanteesta ja elää sen mukana. :)

YK3 tuotti odotetun tuloksen ja lapsi on meidän molempien ensimmäinen. Ikää minulla on 27v, miehellä 36v.


10.12. / Geesa / 27 / 1. / K-PKS

Geesa ja piepi 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Moikka kaikki!
Mä malttamattomana tulin katsomaan löytyykö jo joulukuun ketjua ja löytyihän se. Hukkasin heti hyvät ajatukseni taustailusta :D Eilen tein haamuplussan päivällä ja tänään aamulla jo selkeän plussan. Esikoisen jälkeen ehti olla vain yhdet menkat ja olin aivan varma, että tämä kierto meni "hukkaan" oviksen osalta.. vaan eipä näköjään. Esikoistyttö on nyt 1v ja 4kk.

Laskettua en oikein osaa laskea, ekasta kiertopäivästä laskien se on 8.12, mutta mielestäni oviksesta laskien 13.12, tarkentelen sitä kun jotain faktaa on.

onnellinen tiunti 4+1

13.12 ?? / tiunti / 29 / 2. / LAS
 
Huomenta! Ja kyllä, huomenta tähän aikaan, juuri lopettelen aamupalaa.. Ihania nää pyhät kun mies on aamulla kotona, nousee muksujen kanssa ja antaa mun nukkua :) Nyt on tosin kaksi viimeistä yötä mennyt vähän harakoille.. tai loppuyön nukun ihan hyvin, mutta alkuyöstä ei meinaa uni tulla millään. Toivottavasti tästä tasoittuu.

Helmitoivo, "ihanaa" kun on joku muukin samanlaisessa tilanteessa! Vaikka eihän nää pelot ja fiilikset kivoja ole enkä niitä kenellekään toivo, mutta aina se helpottaa, kun on joku joka ymmärtää mitä itse miettii. Toivotaan, että meille molemmille tämä kerta olisi helpompi :hug:

Itse en jotenkin nyt jännitä keskenmenoa, vaikka toki se jossain tuolla taustalla on tiedossa, että niin voi vielä hyvin käydä. Mutta jotenkin semmoinen varma olo, surraan vasta sitten jos on aihetta :) Mulla karkaa ajatukset jo pitkälle, mietin ratashankintoja ja huonejärjestyksiä, ja koitin samalla toppuutella itseäni.. :)

tiunti tervetuloa, mietin, että onpa tuttu nimimerkki ja lapsen ikäkin täsmäsi, ollaan kirjoiteltu samassa ryhmässä ennenkin :)

Tervetuloa myös muille uusille!


Sona & Kolmonen 4+2
 
3.12/Hunajapuu/27/2./OYS
auuuh..
äsken jumppasin jumppapallolla ja hillitön vihlonta alkoi vasemmalla puolella alavatsassa.. Säteilee selkään ja vasempaan reiteen. Menkkakipumaista? Vai oisko vaan pieru hukassa.. Toivon jälkimmäistä. Nyt huilailen sohvalla läppärin kanssa ja vieläkin tuntuu vähän juilimista vasemmalla. Muutoin tän alkuraskauden tuntemukset on ollu lähinnä oikealla puolella.. hmm.. Jään jännittämään.
Yksi keskenmeno mulla on takana. rv9 viime jouluna meni kesken. Aika nopeasti nyt uuteen yritykseen. Yhdet menkat kerkes olla välissä ennen tätä raskautta. :)
Muutoin olo on ollut hieman väsynyt ja nälkäinen ilman ruokahalua.

Hunajapuu & Nokkonen 5+4
 
Täälä ainakin kovasti pelätään keskenmenoa ja kohdunulkoista kun meni kuitenkin se kolme vuotta, että sain tehtyä ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Meillä kun ei tulla koskaan saamaan lasta ilman hoitoja. Yritän kuitenkin mennä päivä kerrallaan.

Oireita ei täälä kummemmin ole, joka myös pelottaa. Vähän rintakipua ja ne nippailutkin ovat loppuneet kokonaan.

esikoinenhaaveissa & pakkasalkio 4+6
 

Yhteistyössä