Minä liityin facebookissa Joulumasut 2015 ryhmään. Ei viitsi uutta perustaa kun ryhmiä on aika paljon. Tuohon em. ryhmään kyllä mahtuu.
Minullakin siskoni synnytys päätyi sektioon, kun ei lapsi suostunut mahtumaan ulos. Hyvin meni sikäli, että lapsi on terve ja hyvinvoiva, mutta siskollani paraneminen kesti yli kuukauden, ekat kolme viikkoa oli niin kipeä, ettei olisi pystynyt lasta hoitamaan yksin :STäällä on rauha taas laskeutunut meidän perheeseen kun esikoisen ab-kuuri loppui. Epäilen että makeutusaineena ollut xylitoli aiheutti vatsavaivoja kun oli niin kiukkuinen koko kuurin ajan. Edellisestä kuurista ei ongelmia juuri tullut ja nyt piereskeli jatkuvasti... Saas nähdä miten tästä eteenpäin. On siis ollut tosi terve lapsi reilun vuoden ikään saakka. 1v2kk oli eka korvatulehdus ja reilu kuukausi perään toinen. Toivotaan että jää tähän, mutta jos sama meininki jatkuu niin pitää alkaa kysellä sit vaihtoehtoja. Nyt on ihanaa kun päiväunetkin kestää yli tunnin
Mä onnistuin jotenkin aika tyynenä olemaan synnytyksen suhteen esikoista odottaessa, vaikka meillä suvussa on ollut vaikeita synnytyksiä aika paljon. Lantion ahtaudesta siis on nuo äidin/siskon ongelmat johtuneet ja itse vain koitin tuoda nuo tapaukset aina neuvolassa ilmi. Päästiinkin kokoseurantaan, kun vauva kasvoi ultrien mukaan isokokoisena. Käynnistysaika oli varattuna rv38, mutta poika päätti syntyä muutamaa päivää aiemmin eli mulla jäi synnytystapa-arviot ym. tekemättä. Kiireelliseen sektioon päädyttiin lopulta pitkittyneen ponnistusvaiheen ja epäonnistuneen imukuppiyrityksen jälkeen, mutta itselle jäi tosi hyvä fiilis, missään vaiheessa ei ollut vauvalla hätää ja tosi rauhallisesti sujui koko operaatio. Pakko kyllä myöntää että itseä mietityttää tuo lantiohomma nyt toista synnytystä odottaessa. Toisaalta kuitenkin edessä on tarkempi synnytystapa-arvio äitiyspolilla ja mahdollisesti myös magneettikuvaus, joten jospa ne tois sitten mielenrauhaa
Mä luulen orava että noi aivovauriot on aika harvinaisia kuitenkin suhteessa vaikeisiin synnytyksiin, tosin ihan mutua tämä... On noi vauvat kuitenkin ihan pirun kestäviä, kun niin pienestä aukosta puserretaan ulos
Vaikka itse tuosta sektiosta hyvin toivuin, niin tavoitteena on kuitenkin alatiesynntys tällä kakkosella. Kyllä se leikkaushaava aika pitkään vaivasi esim. en uskaltanut kantaa vauvaa liinassa ennen kuin parikuisena, kun arven alla olevissa kudoksissa alkoi tuntua epämiellyttävältä. Nyt kun on vielä esikoinen lisäksi hoidettavana niin olis nostokielto vähän hankalampi toteuttaa...
tosi-ko 18+1
Niinpäs onkinMeillä Orava, näyttäis olevan lasketut ajat peräkkäisinä päivinä! Voidaan yhdessä jännittää Toi synnytysasia mulla nyt on se suurin syy miksi vertaistukea tähän raskauteen lähdin täältä palstojen kautta hakemaan...