Joulukuun tontut -15 *heinäkuussa*

Joulukuun tontut 2015 heinäkuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS

4.12.
Jaanel/24/2/JS
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
Maybelle/32/1/KOS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/32/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Janeel.lle kiitos uudesta pinosta :)

Isot tsempit kaikille kellä murheina riskiluvut yms. Toivottavasti kaikki on lopulta hyvin ja voitte jatkaa huolettomin mielin odotusta.

Neuvolasta. Minä ajattelin pyytää ne Kelan paperit neukkalääkäriltä, kun en kerkeä sinne neuvolaan varmaan vielä elokuussakaan sillä en halua olla töistä pois kun vihdoin sinne pääsen vähäksi aikaa :D Toivottavasti ne saa lekuriltakin!

Muumimaailmaan: Myös me lähdetään reissaillemaan ja lapset odottaa sitä jo tosi kovasti :) Täytyy myöntää, että myös minä sillä samalla tavataan sukulaisia ja nautitaan muutama yö turun kaupungista ihanine puistoineen ja saa vähäksi aikaa unohtaa tavara vuoren siistimisen :)

Iloista keskiviikkoa, lämmintä luvassa ja loppupäiväksi suunnataan rannalle, mutta sitä ennen tämä mamma suuntaa nokan kohti zumbaa :)

Poikien äippä 14+5
 
Liikkeistä piti vielä kommentoida ettei mullakaan mitään tunnu ja kolmas kerta kun istukka etuseinässä vaimentamassa joten en niitä odottelekkaan, kun vasta puolenvälin tienoon jälkeen eli menee vielä hyvä tovi :) Kyllä niitä potkuja sitten saa tuntea ihan tarpeeksi joten kiva kun vielä on hiljaista :)

Niin yksilöllistä tämä liikkeiden tunteminen ettei siitä kannata huolehtia, kaikki aikanaan ja päivä kerrallaan <3
 
Täällä ei tunnu kans liikkeitä, mutta istukka kans etuseinämässä. Muutaman kerran olen ehkä jotain hipaisuja tuntenut, mutta ei tosiaan mitään päivittäisiä tuntemuksia.

Tänään sain aikaiseksi soitettua neuvolaan sokerirasitustestin tuloksia ja ne oli ok. Toinen kerta odottaisi vielä myöhemmin. Onko teistä kukaan kieltäytynyt menemästä? Siis hienoa, että tutkiivat mutta mulla on tosi vaikea saada uudella paikkakunnalla esikoiselle hoitaja (mukaan en tota ylivilkasta tapausta ota) ja taju meinannu lähtee jokaisella kolmella kerralla (esikoisesta kans 2 kertaa). Oon sit miettinyt, että onko niihin pakko mennä..

Katann & Kakkonen 16+1
 
Sokerirasituksen pakollisuudesta en tiedä, mutta omien kokemusten perusteella menisin. Mulla ekassa raskaudessa se tehtiin ihan rutiinisti ja arvot oli hyvät. Kakkosen kohdalla ei kriteerit täyttyneet (että olisi siis rutiinisti otettu), mutta yhdessä neuvolatarkastuksessa oli pissassa sokerit plussalla ja siksi laitettiin rasitukseen. Ja radihan se sitten oli. Ruokavaliohoitoisena pysyi, mutta tiukkaa diettiä se vaati. Nyt sitten tässä kolmannessa onkin kaksi rasitusta. Eka on perjantaina. Pointtina siis, että se radi saattaa oikeasti iskeä ihan puskista. Miksi sulle Katann muuten on tehty molemmissa raskauksissa kaksi rasitusta? Ei ole pakko vastata jos et halua :)
 
Nyt kiukuttaa! Aamulla vessassa käydessä paperissa oli ruskeaa vuotoa. Sellaista samanlaista limaista kuin menkkojen alkaessa. En osaa asiasta olla varsinaisesti huolissani, koska a) housuun asti ei tule, eikä mihinkään koske ja b) kakkosen raskaudessa tuli ihan kirkasta verta (pienemmillä viikoilla) eikä se merkannut mitään pahaa. Mutta ainahan se vähän säikäyttää kuitenkin. Ja kun olen pystynyt olemaan pelkäämättä ja stressaamatta, niin kiukuttaa tällänen pienikin vuotelu, koska kyllä se kuitenkin pelkokerrointa nostaa vähän.

Noh, seuraillaan tilannetta. Aurinkoista päivää kaikille :)
 
Chima iän puolesta (eikös nykyään kaikille yli 25-vuotiaille ole yksi) toinen ja sit painon takia toinen. Ja joo tiedän, että on hyvä tarkastaa asia. Tullu vaan jo semmonen pelko sitä testiä kohtaan, ihan vaan sen pyörtymisen tunteen ja pelon takia. Viimeksi oksettikin sen parin tunnin ajan ja piti vaan taistella, koska keskeytynythän se testi olisi. Ja HUOM eka kertalaiset, kaikille se ei oo näin paha, että älkää pelätkö turhaan etukäteen!!! :)

Katann & Kakkonen 16+2
 
Mulla oli ensimmäinen sokerirasitus kolmisen viikkoa sitten, ja käryhän siellä kävi (paastoarvo koholla). Labrat oli ollut reilua viikkoa aiemmin, eikä pissassa ollut sokeria. Luulen, että verensokerin pitää olla aika korkealla, että näkyy pissassa asti. Itse kyllä menisin rasitukseen, jos sellaista tarjotaan. Mulla tosiaan olisi muutenkin ollut yksi rasitus iän ja bmi:n takia, mutta tuo varhainen tuli korkean bmi:n ja sukurasitteen takia. Oon tosi tyytyväinen, että jos kerran pitää radi olla, että se todettiin mahdollisimman aikaisin. Nyt ehdin tehdä kaikkeni, että sokerit pysyy kunnossa, ja ettei vauva turhaan lillu sokerivesissä yhtään pidempää kuin tarvitsee. Nyt oon saanut aamusokeritkin pysymään tosi hyvinä (eilen oli 4,8, kun 5,5 on raja) sillä, että pidän ympäri vuorokauden ruokavälin 3-4 tunnissa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun kuitenkin yöllä herään vessaan, käyn samalla juomassa lasin mustikkakeittoa. Aterian jälkeiset sokerit ei oo ollu mulle ongelma. Eilen ihan testimielessä söin pasta-annoksen ja vielä yhden jäätelöpallon päälle, ja tunti sen jälkeen sokeri oli 6,0 (raja on 7,8). Muuten oon kyllä pitänyt aika tiukkaa ruokavaliota, toi jätski oli ensimmäinen herkku tosi pitkään aikaan. Ruokavalio näkyy kyllä painossakin, nyt on 8kg miinusta raskauden alkuun nähden.

Jaanel, sitten kun ehdit, mulle voisi vaihtaa LA 16.12.

Maybelle rv 16+1
 
Perjantaita arvon ladyt :)

Sokerirasituksesta: Eri kunnissa on eri säännöksiä eikä kaikkialla tehdä niitä automaattisesti kaikille. Hyvin vaihtelevaa tuntuu myös olevan neuvola lääkärin, terveydenhoitajan yms. tarkastukset, joten joka paikassa toimitaan tavallaan :)
Itse en ole rasitukseen menijöitä, mutta koska koko neuvola toiminta on vapaaehtoista niin kukaan ei voi sinne ketään pakottaakkaan ja voihan sokereita seurailla itsekkin omalla verensokerimittarilla joita saa esim. Instrumentariumista edullisesti. Sama juttu verenpaineen, painon yms. itse seurailtavien juttujen kanssa :)

Chima, Toivottavasti vuoto loppuu pian ja on harmitonta.

Eikö olekkin ihanaa, kun vihdoin saatiin lämmin kesä alkamaan! :) Vihdoinkin tarkenee pienillä vaatteilla ja lapset pääsevät vesileikkeihin :love:

Mukavaa viikonloppua!

Poikien äippä ja herra c 15+1
 
Olipahan aamu!

Vuoto muuttui yöllä ihan kirkkaaksi verivuodoksi ja koko yön tein unissani keskenmenoa. Just olin lukenut siitä vauvakirjasta, että tällä viikolla sikiö näyttää jo ihan vauvalta ja odotin vaan siinä unessa, että milloin se 12 senttinen vauva syntyy.

Aamulla sitten siihen sokerirasitukseen ja kun eka näyte oli otettu, niin menin neuvolaan kysymään, että mitäs nyt. Oma terkkari ehti onneksi ottaa mut vastaan. No vahvat sykkeet löyty heti, mutta laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille ja kun soitti sinne, niin halusivat mut heti näytille. Siitä sitten hakemaan labrasta se ajanottokello ja tarrat ja rasituskin siirtyi sairaalan labraan. Vein tavarat sinne, menin äitipolille, tapasin kätilön, menin toiseen verikokeeseen, siitä uudelleen äitipolille ja ultraan.

Kaikki oli onneksi hyvin! Napero vastasi viikkoja prikulleen ja oli oikein aktiivinen. Kohdunsuu kiinni ja kaulaakin 6cm. Lääkäri epäili, että vuodon syy on se, että istukkaa on vähän kohdunsuulla. Pieni hematooma siinä näkyi. Käski välttää rasitusta nyt muutaman päivän ja lääkärin määräyksestä isä hoitaa 1,5 vuotiaan pyllyn pesut nyt viikonlopun yli :D Sitten vielä antamaan vika verinäyte ja kotiin.

Mutta kylläpä säikäytti!

Ja olen ihan varma, että näin pippelin :) Kysyin sitä lääkäriltä ja se sanoi, että näillä viikoilla kaikki näyttää vielä ihan samalle. Kuulemma häpyhuuletkin on tosi turpeat, joten ei voi sukupuolesta mitään sanoa, mutta jotain siellä jalkovälissä oli ihan selvästi!
 
Chima: onneksi kaikki oli hyvin loppujen lopuksi (y) tollanen vuotelu varmasti pelottaa.

Omanapa: mulle taas noussu toi paha olo yyh.. :sick: enimmäkseen aamusin ja iltaisin:unsure: tosi inhaa. Nyt kun ollu lämmintä minun nilkat turvonneet pökkelöt ja lenkin jälkeen kipeet :( lillutan kylmässä niitä, syön mansikoita ja tarvittaessa laitan kylmägeeliä. Muuten en valita ihanaa kun on lämmintä:LOL: vaan eilen tais lonkka vähä napsahtaa, kun kippeesti käy ja vihloo, liekkö niitä liitoskipuja o_O
Vauva liikuskelee eninten aamuisin ja päivisin, ja öisin. iltasin hiljasempi jakso liekkö nukkuu sillon. Bola korua oon nyt käyttäny niin tulisi tuttu Helinän ääni pienelle :D.
2viikkoa rakenneultraan:love:. Tosiaan aika hurahtanu ihan silmissä.
Mukavia lämpimiä päiviä kaikille teille myös :)

HooKoo 18+5rv
 
Joulukuun tontut 2015 heinäkuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS

4.12.
Jaanel/24/2/JS
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
Maybelle/32/1/KOS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/32/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS
Muumimamma2015/ 30/2/KYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Heippa! Täällä olisi yksi joulukuinen odottaja, menossa nyt viikot 17+6 ja laskettu aika 6.12. Mieluusti jatkaisin keskustelua suoraan facebook-ryhmässä, jos sinne vain on mitenkään mahdollisuus vielä päästä :)

6.12./Mammuli_83//32v./2.raskaus/TAYS
 
Täällä poksuu taas viikot :rolleyes:..
Lauantai jihaa lähetää reissuun ja ehkä en sitte viikkoon käy täällä, en tiiä..
Näyttäs tänäänkin tulevan lämmin päivä ( jalat siis turpoovat ) :LOL:
Noh jos jotai aamupalaa nassuun ja päivävaatetta piälle :)
Mukavaa lämmintä päivää teille kaikille (y)

HooKoo 19+0rv poksuu :love:
 
Tervetuloa uudet. :) Lisään teidät listaan pikimmiten.

Facebook on suljettu 30.6. eikä sinne oteta enää uusia jäseniä :)

Meillä ois tänään hääpäivä, joten saapa nähä mitä sitä kehittelee. Sain neuvolalääkäristä reseptin allergialääkkeisiin ja ne ei toimi! :unsure: En kyllä jaksa varata uutta aikaa, joten kait on pakko olla aamuisin nuhanenä. Pienen potkut on vahvistuneet. Yks päivä mietittiin jo nimiäkin kunnolla, kun hyvää pojan nimee ei ollut tiedossa. Ehkä meillä on nyt jotkut nimet sit valmiina mahd. hätäkastetta varten ettei nimettömäksi jäisi. Maha on edelleen tosi pieni eikä huomais, että oon raskaana. Pieni potkii jo kovasti. Välillä maha on semmonen hauskan mallinen, kun pieni on tossa päällä. :rolleyes: Haettiin perjantaina meille vaunutkin liikkeestä. Kokosin ne heti ja katsoin, että kaikki on ok, kun menivät ensiksi antaa meille väärän värisen kopan. :mad: Käytiin lauantaina sitten vaihtaa koppa oikean väriseen ja purin vaunut varastoon. Esikoinen ei jättäis niitä rauhaan, joten parempi pitää ne siellä h-hetkeen asti.

Jaanel ja 18+4
 
Tänään tuli soitto neuvolasta ja radihan se taas tänne napsahti. En kyllä muuta epäillytkään. Paastoarvo ja tunnin arvo oli vähän koholla. Perjantaina on neuvola-aika, niin sitten alkaa taas piikittelyt. Eipähän pääse paino nousemaan, kun ei voi mitään hiilarihöttöjä syödä. Kakkosen raskaudessa radi todettiin isoilla viikoilla ja silloin oli +10 kg noussut paino. Siitä se ei sitten enää noussutkaan ja kun vauva syntyi, niin painoin 4 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta.

Tervetuloa uusille joulukuisille :)

Hookoo sulla on jo aika makea kumpu :D
 
Tervetuloa Muumimammalle ja Mammulille :)
Hyvin kulkee jutut kuulkaas täälläkin! Meitä kun on muitakin ketkä eivät harrasta facebookkaamista :)

Chima: Loistavaa, että vuotelu loppui ja oli harmitonta :) Radista tsempitykset, mutta kun homma on sinulle jo tuttua niin hoituu varmasti helpommin ja kivuttomammin :)

Reissuun odotan pääsyä minäkin, vielä kaksi yötä ja sitten myö lähretään :)
Vesisade ja epävakaat ilmat tuottavat pähkäilyä pukeutumisen kanssa joka päivä, kun ei tiedä ollaanko tänään shortseilla vai sadeasuissa liikkeellä. aikamoinen kesä!

Vauvasta ei mitään edelleen kuulu, mutta masu kovettuu koko ajan lisää alavatsasta ja tarkempi silmäiset tutut ovat huomanneet jo muutoksen. Muuten ei mitään erikoista edelleen. Treeni kulkee, ruoka maistuu, pissalla ravataan päivin ja öin ja päivät kuluvat muksujen kanssa touhutessa, suhteellisen seesteistä menoa siis.

Pikku kakkonenkin vetelee puoliväliä ja sen jälkeen tämä perhe lähtee taas salille hakemaan energiaa pimeään sadepäivään.

Mukavaa Viikonalkua kaikille, ihanaa lomaa lomalaisille ja masuvauvoille rikkaita kasvun päiviä :)

Poikien äippä ja herra c 15+5
 
Täällä neuvolassa käyty tänään ja siellä kaikki hyvin. Sokerirasituskin oli hyvä. Eli kaikki jees. :)
Nyt vaan sitten odotelaan seuraavaa ultraa ja lääkärineuvolaa. Silloin myös pitää osata sanoa mihin haluan synnyttämään.
Mari ja möykky 17+1
 

Yhteistyössä