Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Tervetuloa Po!

Tömpsis oot ajatuksissa :) Toivottavasti kaikki on hyvin. Voimia sulle. :)

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Kirjoitan taas puhelimella ja tää on vähän hidasta ja hankalaa... Tänään oltiin äitini luona syömässä ja siellä oöi kaikki äidin puolen sukulaiset (tädit ja enot perheineen + mummoni ja paappani) ja sain kerrottua raskaudesta siellä. :) Kaikki olivat iloisia ja halasivat ja onnittelivat. Nyt vain toivon, että kaikki menee hyvin eikä tarvi ertoa ikäviä uutisia. :) Vieläkin jännittää, osaankohan vasta np-ultran jälkeen huokaista ja yrittää nauttia tästä. Tänään poksuu rv 10+0! :)

Merve ja pieni 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Onne
Hei,

minäkin mielelläni hyppäisin mukaan vielä näinkin myöhäisessä vaiheessa. Keskustelua oon kyllä seurannut alusta saakka, mutta aiemmin en ole uskaltanu kirjotella. Josko sitä nyt sitten rohkaisisi mielensä =)

Eli LA 19.12. / Lisconen / 1.lapsi / ?

Vietettiin lauantaina äitienpäivälounasta, ja siellä kerrottiin minun vanhemmilleni, jotka olivatkin sitten erittäin liikuttuneita ja onnellisia <3 Ensimmäinen lapsenlapsi siis heille tulossa. Parhaat ystävät tietää myös, kun ollaan pitkin vuotta pohdittu vauva-asioita kunkin pariskunnan osalta, ja ovat siis koko ajan olleet kartalla tilanteesta.

Nyt sitten toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka =) Facebook-ryhmään liittyisin mielelläni myöhemmin, esim. NP-ultran jälkeen. Nyt vasta odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka on tiistaina.


Osanotot menetyksen kohdanneille, ja tsemppiä tömpsikselle ja mahdollisille muille jännittävässä/epävarman tuntuisessa tilanteessa oleville!


MUOKS. Nyt siis menossa viikot 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Täällä on ollut niin kauniita ilmoja, etten ole muka koneelle ehtinyt kunnolla. Puhelimella mäkin luen teidän juttuja joka päivä. Nytkin olen tosin puhelimella, kerrankin kirjoittamassa! Tervetuloa uusille ja toivotaan parasta teidän vauvalle, Tömpsis! Ehkä onkin väärä hälytys :)

Täällä äitienpäivä alkoi oksentamalla. Heti tuli sänkyyn tarjoiltu aamiainen ylös, hiukan harmitti... Onneksi kakku sentään pysyi sisällä. Leivoin eilen äidilleni kakun, mutta en sitten voinutkaan vastustaa kiusausta vaan maistoin heti aamulla. Hyvää oli, juustokakut on mun lemppareita! :)

Mulle tuli myös se doppleri perille perjantaina. Kokeilin sitä eilen vartalovoin kanssa, mutta kuulin pelkän istukan suhinan. Tänään löysin minin sydämensykkeen raskausarpivoiteen :)D) kanssa ja sain jopa kuunnella sykettä tovin! Hiukan kyllä herkisti, kun on äitienpäivä ja kaikkea. Ihmettelinkin VU:ssa, kun ei päässyt itku tai mitään... Esikoinen nukkui päikkäreitään silloin niin sain ihan rauhassa herkistellä :--D Mies tyytyi virnistämään, vaikka ensin oli nauranut päin naamaa dopplerin paljastuttua paketista :)

Aina_ 9+1
 
Hei taas, kiitos kaikille tsempeistä :) Vuoto on kyllä melkein poissa tänään, mutta sitten yhtäkkiä taas iski kovat kivut (sukkapuikkokipuja?) ja pelästyin että nyt se menee sitten kokonaan kesken viimestään... joo tiedän, että nekin kivut on ihan vaarattomia mutta tässä tilanteessa tuntuu siltä että mikä tahansa on paha merkki :( On kyllä raskasta välillä ollut :( Onneksi huomenna saa jo neuvolaan ja äippäpolille yhteyttä!

Juu, tuskin noi liikkeitä vielä ovat olleet, mutta ihan samanlaisilta ovat tuntuneet kuin mitä esikoisen odotusaikana, muistelisin :) Eikä noista mun viikoista ole yhtään varmuutta, eli voi olla pitemmälläkin.

Vielä pari päivää pitää odottaa, sitten tiedetään viimestään että mikä on meininki.
Kiitos teille kun tuette. :)

Ihan kiva äitienpäivä, jos ei tätä huolta ja kipua ja pakkolepoa oteta huomioon. Ihanaa olla äiti, kun on noin upea tytär kuin tuo, joka tuolla huoneessaan tuhisee :heart: Hyvää äitienpäivää teille kaikille :)

Tervetuloa mukaan uudet!

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani? 10+6 ?

muoks. sori että olen laittanut ihan vääriä viikkoja aikasemmin! oisitte sanonu, että oho kun mun raskaus menee nopeesti :p
 
Viimeksi muokattu:
En ole itse osannut kamalasti murehtia tai pelätä tämän raskauden osalta mitään, nauttinut vain. Tuntunut koko ajan siltä että hyvin menee ja nyt kun oireet (turvotus, tissikipu, pahoinvointi) ovat niin voimakkaat niin sekin konkretisoi sitä ajatusta että kyllä tuolla mahassa hyvin voidaan. No ehkä nyt kun on täältä näitä ikäviä uutisia lukenut ja muutenkin netistä selaillut kaikenlaista huolestuin eilen itsekkin ensimmäistä kertaa. Suihkun jälkeen kuivaillessa jäi vaaleaan pyyhkeeseen kirjasta verta, no se sitten taisi olla jostain sheiverin tekemästä pienestä haavasta peräisin koksa vuotoa en enää havainnut, ja sitten taas seksin jälkeen alavatsalla tuntui ikävää juilintaa, menkkamaista kipua joka kesti hetken mutta loppui sitten. Tänään taas olo normaali, ja oireet tallella. Kuitenkin viimeyö meni painajaisia nähdessä. Noh, onneksi neuvolaan on enää muutama päivä niin pääsee siellä sitten näistä ajatuksistaan juttelemaan ja saisi sen mielenrauhan taas takaisin. On tämä alku sellaista jännitysnäytelmää että. :p

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! Tänään täällä 7+4
 
Ti
Hei!

Vieläkö mahtuu mukaan? Oon seuraillu keskustelua jo jonkin aikaa mut omat olot on niin epäilevät, etten oo mukaan vielä rynnistänyt. Elikäs mun suorani olis

LA 5.12./27v. /2.lapsi /K-PKS

Oon niin aasi etten saa tohon mitään väriä :( Muutenkaan ikinä kirjottanu mihinkään keskusteluun, joten pyydän kärsivällisyyttä kanssa ihmisiltä, ehkä mä joskus opin =)

Mulla ei oo ollu juuri minkäänlaisia oireita tästä raskaudesta (ekasta oksensin päivittäin melkeen vkolle 20) VU:ssa käytiin tutustumassa tulokkaaseen ja siellä sitä möllöteltiin oikeassa paikassa ja yhdessä kohdassa näkyi kova väpätys.. Eli kai se olis pakko uskoa =) NP- ultrakin on 20.5 et päsee lisää varmentumaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ti ja Ritke 10+4
 
Tervetuloa lämpimästi kaikki uudet! kattelin meijän hienoa listaa ja vautsi miten paljon siellä jo porukkaa!

Tömpsiskselle peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin!

Mulla ei etusivulla 9.12. olekaan la kaveria vaan mun La oliskin nyt tän päiväisen mukaan 8.12. Eli kävin ekalla lääkärikäynnillä ja se yllättäen ultraskin sitten alateitse ja voi että mikä pieni siellä liikkui kovasti. Pieni sydän sykki valtavaa tahtia. Onneksi en mennyt varhaisultraan kun kävikin näin hyvin. Mutta pidetään mut listalla nyt vielä tossa 9.12. np ultrassa kertovat sitten vielä että mikä meininki.

Onneksi mies oli mukana ihan vaan siinä toivossa että sydänäänet kuullaan, saatiinkin kuvat kotiin ja pienten käsien vilkutukset kaupan päälle. Kyynel jos toinenkin kyllä vierähti saman tien :)!

Mites se fb ryhmään liittyminen menikään. Luulen että nyt salaisen salaisesti uskaltaisin sinne liittyä.
 
tänään käyty np-ultrassa ja siellä se pieni 36mm vauveli kölli <3 vastas viikkoja 10+4 (piti olla 10+5), joten LA onkin taas se 5.12 :D turvotuksia ei mitattu ja sain uuden ajan 23.5. nyt on tullut ainakin täällä turussa kuulemma käytäntö, ettei turvotusta mitata ennen rv11 täyttymistä. labroissa kävin kuitenkin jo tänään. muuten kaikki oli tällä hetkellä hyvin! lapsivettä oli ja molemmat munuaisetkin näkyi!! (tämä siis siitä syystä, että viimeks ne puuttuivat).

kaislanen laita mulle linkki sun fb-profiiliin yv:llä niin saan lisättyä ryhmään!

mulle voi päivittää myös poikaolo. se oli kerran heti alusta, ni en ala kesken vaihtamaan :p
 
Viimeksi muokattu:
Minäpä laitoin :). Onnea jen_ni myös ihanasta pikku köllöttelijästä! Meillä lääkäri sano niin ihanasti, kun pikkunen eka siinä räpikoi kovasti, mutta lopetti sitten, että noni nyt se pysähty kuuntelemaan, että aina ne pysähtyy kuunteemaan :D hehe.
 
Tömpsis: Mukava kuulla, että vuodot on vähentyneet. Toivotaan, että oli vaan jotain ohimenevää. En tiedä ihan tarkkaan millasia kipuja sulla on ollut, mutta itellä ainakin on joitainkin kertoja ollut ihan menkkakipumaista ja melkein yhtä voimakasta juilintaa alavatsalla ja selässä. Olen ottanut nuo ihan kohdun kasvukipuina. Samaten viime viikolla kävellessä alko alapäätä viiltelemään, hetken viilteli ja sitten lakkas. Hiukan joutu vauhtia hiljentämään, mut eipä muuta. Ja tuokin kuulemma on ihan normaalia. Ilmeisesti se aiheuttaa useammankinlaista juilinaa, kun kohtu kasvaa.

Ai Kaislanen sulla kävi noin hyvä tuuri lääkärillä käydessä, voi ihana :heart:


Ja uusiakin me on vielä saatu :wave: Tervetuloa, kiva kun liitytte porukkaan :)


Oon vähän unohtunut tonne FB:n puolelle pölisemään ja unohtanut käydä täällä :ashamed:

Kerrottiin siis eilen ensin miehen perheelle, sitten mun perheelle (mukana oli myös mun mummi) ja sitten vielä ensin miehen mummille ja sitten miehen mummolle ja papalle. Päivän saldo: kamala kasa onnitteluja ja 5 ilosta itkevää ihmistä ;) Miehen vanhemmat itki molemmat, kun ovat tätä jo muutaman vuoden odottaneet, myös mun mummi ja miehen mummo kyynelehti. Yllättynein oli miehen serkun (myös mun hyvä ystävä) itkun pillahduksesta. Tai no onhan nän herkkis luonne, mutta ;)
Kun siis oltiin miehen mummolla ja papalla, siellä oli myös aika hyvä valikoima miehen muita sukulaisia. Mä sain sellasen 9kk pojan mun syliin ja ei mennyt varmaan ku 10 min, kun hän jo nukahti siihen. Miehen kummitäti kävi siinä sitten sanomassa, että siitä otatte mallia, että tulee teillekin noita pieniä, johon mies sitten totes, että ei tarvii ottaa enää mallia, kun Na-dene on kolmannella kuulla jo :heart: Saatiin siis tällä aikaa itkukonsertti ja onnittelu- ja halausryöppy. Ja kaiken metelin keskellä tää pieni veteli sikeitä mun sylissä :heart:
 
Na-dene: voi mikä ihana päivä teillä ollut! :) Meidän suvuissa ei paljon itkeskellä, eikä puhuta, eikä tunteilla... sen takia en oikein halua kellekään kertoa... en kestä jos mun mutsi alkaa itkemään, enkä nyt muutenkaan halua mitään tunneryöppyä osakseni, tulee vaivautunut olo. Mut ehkä se tästä muuttuu, jos huomenna on kaikki hyvin...

Tänään tuli ruskeaa vuotoa jonkun verran, tuntuu että jotain klimppistä valahtelee välillä vessaan... yööök. mitäköhän siitäkin sitten ajattelisi, huolestuttaa ja pännii :(

Onnea Jen-ni ja Kaislanen iloisista näkymistä! :) :) :)

Tervetuloa mukaan Ti! :) Onnea odotukseen.

Nyt täytyy siirtyä jännittämään huomista... huiiiiiiih. toivottavasti kaikki hyvin....

Voikaa hyvin, nähdään.
tömpsis ja persikkabanaani 11+0?
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö pääsee mukaan? :)

Itselläni laskettuaika 15.joulukuuta ja toinen on siis tuloillaan. Esikoinen on maaliskuussa täyttänyt 2v.

Tämä raskaus on meille täysi yllätys ja nyt vasta sen pienen olemassa olon käsitän. Ensimmäinen on meinaan lapsettomuushoito lapsi eikä meille pitänyt tulla lasta ilman hoitoja. Tajusin raskauden vasta viikolla 7. Olimme hylänneet uusiin hoitoihin lähtemis ajatukset ja alkaneet sopeutua siihen, että meille ei ehkä koskaan tule toista lasta.

Selässäni on vuoden oireillut välilevynpullistuma, joka ei vaan parane. Söin vahvoja kipulääkkeitä kovaan hermokipuun niin kauan, kunnes sain tietää raskaudesta. Alkuun pelkäsin, että menee siksi kesken. Nyt lääkärin määräyksestä panacod. Moni ehkä tuomitsee sen käytön ja itsestäkin tuntuu ihan hirmu pahalle mutta ilman en pärjää. Asian voi ymmärtää vasta, jos on hermokipua joutunut kestämään. En muuten pärjään erittäin aktiivisen 2v esikoisen kanssa. Kävelykyky menee toisinaan eikä kipu hellitä edes levossa. Tätä vaivaa ei soisi pahimmalle vihamiehellekään! Raskauden sujuminen pelottaa ihan hirveästi. Aika ei ole ollenkaan oikea mutta tottakai tämä on iloinen yllätys! Alussa mielen valtasi kyllä lähinnä järkytys siitä, että miksi meille ja juuri nyt kun oma terveys on mitä on. Hämillään ollaan edelleen.

Koko alun on tiputellut verta ja ollut vatsakramppeja. Hyvin peloissaan ja epävarma olen siis ollut senkin takia. Tänään kävin yksityisellä ultrassa ja kyllä sielä pieni sydän löi ja vastasi täysin viikkoja. Vuoto on harmitonta ja tulee ulkopuolelta.

Oireet on vähäisiä verrattuna 1.raskauteen, jossa oksensin koko alun. Vähän huonoa oloa ja mielitekoja. Toki väsyttää, rintoja särkee ym.

Yritän nyt hieman lueskella mitä kaikkea täällä on krjoiteltu :)

Marrr ja pieni 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on hiukan hiljentynyt. Liekö meillä jokin rauhallisempi kausi. Muutama sanoikin fb-ryhmässä saaneensa ns. info-ähkyn eli ensin touhotetaan liikaa ja välissä taas rauhoitutaan, mitä raskauteen ja vauvoihin tulee :) Saman tunnistan itsessäni. Tajusin äsken, että NP-ultraan on enää kaksi viikkoa! Vastahan VU:hun oli kolme viikkoa... Silloin sitä laski päiviä, nyt täytyy tarkistaa tarkat raskausviikot. Hassua!

Hajamielinen tosin olen muutenkin. Unohdin esikoisen ensimmäisen hammaslääkärin, sen perustarkastuksen. Hiukan kyllä nolottaa. Pitää huomenna soittaa ja varata uusi aika. Ja ei se puhelinmuistutuskaan varmaan huono idea ole :--D

Ja vaikka olen hiukan rauhoittunut, mitä odotuksen alkuinnostuksiin tulee niin samalla tämä mini on entistä todellisempi. Vaikka käytiin siellä VU:ssa, vasta kotidopplerilla kuullut sydänäänet iskivät tajuntaan. En tiedä sitten, yrittääkö sitä jotenkin suojella itseään sen varalta, että jotain käy. En ole vielä ostanut dopplerin lisäksi muuta lapseen liittyvää. Äitiyshousut ajattelin tilata ensi kuussa. Ehkä ostan pienet sukat NP-ultran jälkeen. Ihan vain taas siksi, että sisäistäisin asian. Tästä ihme sönkkäyksestä huolimatta lapsi on erittäin toivottu :)

Aina_ 9+3 ja raskaushormonit
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

tömpsis: Voimia ja onnea huomiseen!

Varhaisultrassa käyty. Yksi sikiö ja syke näkyi kohdussa. Kaikki siis siltä osin hyvin. Laskettu aika muuttui sillä viikkoja olikin vasta 6+4 eikä 7+1 niinkuin olin ajatellut. Laskettu aika siirtyy siis tammikuun puolelle. Torstaina on ensimmäinen neuvola, joten odottelen vielä mikä tulee viralliseksi lasketuksi ajaksi ennen kuin muutellaan sitä tänne.

Barbbis
 
  • Tykkää
Reactions: Onne
Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia! Olis itsekin tehny mieli kertoo äitienpäivänä raskaudesta, mutta pidetään nyt vielä salassa niin kauan ku alkaa olla ns. turvalliset viikot. Tai jos malttais pitää matalaa profiilia niin kauan että näkyy jo selvästi, ku miehen töiden jatkuminenkin on vaakalaudalla... En tiiä vaikuttaako se palkkaamiseen jos selvii että vaimo raskaana ja pitäis kuitenkin niitä isyysvapaita ja sillee!?

Tervetuloa uusille =)! Mäkin kävin eilen mun ekassa kunnon neuvolassa ja palvelu oli hyvää. Ultrasivat ja kyllä siellä taas jotain näkyi vanhoilla laitteilla :p... Saan varmaan tällä viikolla tiedon NP:sta, jännää! Tulee oleen kuitenkin rv. 11+0-11+6. Olis ihana saada mies mukaan, mut voi olla hankala töiden ja lasten vahtimisen takii...

Jotenkin ollu huonompi olo tässä raskaudessa, että olisko sittenkin poika tulossa:confused:? Ois niin hassua ku noita tyttöjä tullu vaikka pojiksi oon luullu! Se on kyllä auttanut et on pistäny palan suklaata suuhun ennen sängystä nousemista ;)...

Huomenna poksuis täys 10
 
Tömpsikselle tsemppiä huomiseen ja tervetuloa uusille! :)

En ole oikein kerinnyt/viitsiny kirjoitella kun tietokone on rikki, lueskellut olen kyllä puhelimellla. Tää kirjoittaminen on vaan niin hankalaa näin...

Olisko jollain hyviä ruokavinkkejä? Jotain helppoa mikä uppoaa? Oon tosi väsynyt enkä yhtään jaksais kokkailla, mut esikoiselle on pakko tehdä ruokaa... Ollaan menty nyt jo hetki nakki-pinaattilettu-jauhelihakeittolinjalla... Ei uppoo ei mut ku ei vaan jaksa vääntää mitään hienompaa niin minkäs teet. Huoh! Jos saisin itte päättää niin söisin vaan hedelmäsalaattia ja sämpylää :D kat tää ällötys ja väsymys pian helppaa jo, viikkoja alkaa kuitenkin olee jo mukavasti pikkuhiljaa :)

Vointeja ja vauvaliimaa kaikille! :)

Nuu_Nuu ja pikkuinen 10+2
 
Heipparallaa kaikille! Kävin tänään ultrassa katsomassa oliko plussa totta ja 1.9cm pienen pieni poikanen siellä näkyi <3 Eli La 21.12.13/23/2.lapsi/Tyks

Laittelinkin jo je_nille viestiä FB ryhmään liittyen ja uskon olevani enemmän siellä kuin täällä keskustelun puolella. Käyn varmaan lukemassa ja välillä kertoilemassa kuulumisia.

minulla on ennestään n10kk ikäinen poika joten touhua riittää kotona. On ollut aika rankkaa , kun väsyttää todella paljon ja pahoinvoinnista olen kärsinyt muutaman viikon.

8+3<3
 
Heipsis, tässä nopea omanapainen päivitys minulta: varhaisultrassa käyty ja pieni oli kuin olikin kotona ja syke löytyi hienosti. Koko vastasi viikkoja 6+5 joten la ehkä tammikuulle siirtyy kuitenkin, senhän näkee siinä np-ultrassa sitten paremmin.
Ja voin kyllä lämpimästi suositella tampereen Avaa/Fertinovaa missä kävin, hyvin sai ajan ja oli hyvä palvelu eikä hintakaan päätä huimannut kela-korvauksen jälkeen (91,50€).
Tää jatkuva pahoinvointi on niin tuskaa, mihinkään ei oikein jaksa keskittyä joten palailen kommentoimaan jahka taas jaksaisin..

Tiikeli ja kakkospapunen 7+0 (tai 6+5)
 
tervetuloa uudet ja pahoinvointiin suosittelen lämpimästä sea band rannekkeita, sain itse ne eilen ja olen ollut siitä asti kuin uusi ihminen, kaikki oireet, suurimmaksi osaksi ovat kaikonneet, ei ole paha olo enää.

Tasan viikko neuvolaan, jippii!

Mut voi kans lisätä listoille jos en ole siellä. menenkin saman tien tarkistamaan asian :D

Löysin ihanan mama fashion nettikaupan josta voi tilata myös suomeen;
Newest Maternity Clothes From SweetPea Maternity[pagenum=10*Sort=1*ava=0]
 

Yhteistyössä