Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Täällä kaikki ok, mitään erityisiä oireita ole ainakaan vielä ilmennyt, mutta viikotkin on niin alussa vasta. Luulen että ovulaatio on ollut paljon myöhemmin ja viikkoja varmaan joku 4 just ja just ehkä :). Noh eipä tässä ole kiire mihinkään ja pahoinvointia en kaipaile pätkääkään , vetää mielen aika matalaksi.

Pahoittelut menetyksen kokeneille :(.
 
Kuinka moni teistä syö jotain raskausvitamiinia? Mulle suositeltiin jo kun olin kierukkaa poistattamas niin foolihappolisää heti raskautta suunnitelles. Sitä oon ottanut ja tietty normaalisti d-vitamiinia, mutten muuta.
 
Na-dene ja muutkin kyselijät, kiitos paljon tsempeistä! =) Tänään tuli vielä vähän punaruskeaa vuotoa ja siitä säikähtäneenä kävimme ultrattavana Töölön Mehiläisessä. Ultrassa alkio löytyi, mutta ei ihan vastannut viikkoja eikä löytynyt sykettä, koon puolesta on noin viikon jälkijunassa. Gynen mukaan on 50-50-mahdollisuus, onko alkio vaan jostain syystä lähtenyt kehittymään odotettua myöhemmin vai onko kehitys pysähtynyt. Noin viikon päästä pitäisi mennä uusintaultraan, ja silloin viimeistään pitäisi syke kuulua, jos pieni on vielä elossa. Hermojaraastavaa odottelua tiedossa siis...

Täytyy sanoa muillekin pääkaupunkiseudun odottajille, että ei kannata mennä tuonne Mehiläiseen varhaisultraan. Se lysti maksoi nimittäin 229 euroa ja heiltä ei irtoa KELA-korvausta, ei edes tällaisessa tapauksessa, että on ollut veristä vuotoa. Vähän harmittaa, varsinkin kun ei oikeastaan saatu mitään vastausta sieltä. Mentiin sinne, kun piti vielä tänään päästä eikä muualla ollut aikoja. Olisi varmaan kannattanut mennä Naistenklinikan äitiyspolin päivystykseen...

Kengu 6+3
 
Kengu: Täällä pidetään sekä peukut että varpaat pystyssä, että pieni olis vaan vähän hitaammin kehittynyt ja se syke ensi kerralla jo löytyisi :heart: Olen mielestäni sellasen jostain bongannut, että toi 6+3 olis just vasta niitä ekoja päiviä, kun syke VOI näkyä/kuulua. Itse kävin kipujen vuoksi sillon 5+0 gynellä ja mullekin gyne suositteli, et VU olis vasta 7+ jotain, niin varmemmin saattais näkyä (ja parempi kuulemma vielä, jos malttaa sinne lähemmäs 8+ odotella... Tosin en taida malttaa ;)) Halauksia sinne suuntaan :hug: Ajatuksissa olet, ihan samoilla päivillä ja viikoilla kun mennään.

Edit: Pakko todeta vielä, että oli kyllä törkeän hintanen tuo Mehiläisen ultraus. Huh. :| Miten ne perusteli sen, ettei kelakorvauksia saa? Mitäs jos sen korvauslapun täyttäis jälkikäteen ja liittäis laskusta ym. papereista kopiot siihen (se muistaakseni riittää). Niin oon ainakin ite kerran hakenu, kun niillä gynepaikassa oli järjestelmä vaihtumassa, eikä he pystyny suoraan sitä korvausta antamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Oon syönyt meidän puoltoistavuotiaan pojan raskaudesta asti Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja. Eli yli 2 vuotta putkeen. :D

Melkoisen hurja hinta Mehiläisen ultrall! :O Täällä halvimmillaan kuulemma 50-60€.

Perjantaina oli eka neuvola. Oma, tuttu terkkari oli sairastunut. Se harmitti! Jouduin kertomaan ja selittelemään kaikki keskenmeno ja kohtukuolema asiat uudestaan. Toivottavastimuut käynnit ovat tuolla vanhalla, tutulla terkalla.

Uusi "oire" havaittu: seksi on paljon parempaa näin raskaana ollessa. :D Sama juttu ollut joka raskaudessa aina näin aluksi.

Voikaahan kaikki mammat hyvin!

Eea & Manu 7+0

ps. tyttöolo on vaihtumassa poikaoloksi....
 
:hug: Halituksia kaikille surun kohtaamille sekä myös tuhrujen ihmettelijöille <3
Täällä ollaan kanssa peukut ja varpaat pystyssä, että saatais ilosia uutisia teille :)

Noista vitskuista sen verran, että meillä kun on hoidoilla saatu raskaus, nii jo hoitojen alussa kehotettiin alottaan raskausajan vitskut, jossa ei oo A-vitamiinia ja foolihappoa on paljon =)

Omaa napaa: Siis jos rinnanympärys on paisunu 8cm jo 1,5 viikossa, niin mitähän on odotettavissa loppuraskaudessa? Utaresuojat? :LOL: Yöllä kääntyessä sattuu rintoihin kun on niin pinkeet..
Mulla on siis muutenkin kuppikoko abaut 80E-F :D

Pahoinvointia on ollu pari päivää..tosin lievänä, mut vähän sellanen matkapahoinviinnin kaltanen olotila jos ei syö tarpeeks usein. Musta on myös tullu aamuvirkku!! Herään jo kasilta, vaikka saisin nukkua koko päivän o_O Joko tää on raskausoire tai sit oon vaan tulossa vanhaks :LOL:

Tsemppiä, tarrasukkia ja rentoa fiilistä toivottelen kaikille meille ressaajille :heart:

-Jansu+ Dude 5+4 ( "enää 1,5 vkoa VU:an..ei jaksais oottaa :) Haluisin kovasti aikakoneen :D )
 
Heipsan! Täällä yksi joulukuinen lisää:wave:

Keskiviikkona plussasin ja tulokas on erittäin toivottu. Viime sykynä mulla oli kkm, että varo-
vasti tässä mennään. Ei ole samanlaista "innostusta" kuin viimeksi kun tietää että voi jokin mennä
vikaa. Eka lääkäri mulla on 2.5 että jos silloin voisi vähän rauhoittua =) Olen lukenut tätä ketjua ja
huomannut että moni keskenmenon kokenut ajattelee samoin..

Ellia/14.12.13/29v/esikoinen

Tsemppiä kaikille!

Ellia 5+1
 
:hug: kaikille, jotka ovat kohdanneet keskenmenon, olen pahoillani :'( Ja voimia kovasti menetyksestä toipumiseen!

Tsemppiä niille, jotka joutuvat epätietoisuuden kanssa elämään. Kengu83: Peukut pystyssä pidän minäkin, että kaikki olis kuitenkin hyvin siellä. :) On tämä alku hankalaa, kun ei voi muuta kuin odotella ja ihmetellä, ja toivoa enkeleitä matkalle.

Olen yrittänyt käydä joka päivä täällä lukemassa, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt. Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Oireita on välillä enemmän, välillä vähemmän, tuntuu kyllä tämä raskaus kaikin puolin erilaiselta kuin esikoisen raskaus. Millään en malttais odottaa varhaisultraa, joka on 1,5 viikon päästä...

Vitamiineista Mä syön Multivitan Raskaus ja imetys. Yritin ensin syödä Multitabsin raskaus -vitamiinia, mutta ne tabletit oli niin isoja ja karheita, etten saanut niitä kurkusta alas. : /

Mehiläisen varhaisultra: Itsekin varasin ensin sieltä varhaisultran, mutta peruin, koska oli niin kallis... laskin, että n. 200 e tulisi maksamaan. Ja tosiaan mullekin sanottiin, ettei Kela-korvausta saa, koska "tämä varhaisraskauden ultra ei ole mikään tarpeellinen ja pakollinen toimenpide"... Onneksi löysin yksityisen lääkärin, joka tekee vähän halvemmalla tuon ultran ja siitä saa vielä Kela-korvauksenkin.

Raskaudesta kertominen: Olen kertonut viidelle hyvälle ystävälle ja yhdelle työkaverille. Mies on kertonut siskolleen, joka asuu ulkomailla. Kummankaan vanhemmille emme ole vielä kertoneet, ehkä varhaisultran jälkeen sitten. Esikoisesta kerroin omalle äidilleni heti kun plussasin, nyt fiilikset on kummasti toiset... Pelkään vähän äitini reaktiota, tuntuu että äiti on sitä mieltä että yksi lapsi riittää meille, vaikka eihän se hänen asiansa ole tietenkään. :) Meillä sellanen tilanne, että mulla vakityöpaikka, mutta mies vielä opiskelee, ja asutaan vuokralla kaksiossa... Luultavasti asumme tässä niin kauan, että pystymme ostamaan oman asunnon ensi vuoden alussa. Mies valmistuu kesällä ja toivottavasti saa töitä heti, sen varaan ollaan laskettu. ;)

Ihanaa, kun lumi on alkanut vihdoin ja viimein sulaa ja esikoisenkin talvivaatteet on saanut laittaa pesuun ja varastoon odottelemaan seuraavaa käyttäjää! :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Niin ja tervetuloa uusille odottajille! :)

Merve ja bebis 6+0 :heart:
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille :wave:
Voimia ja pahoittelut niille, jotka ovat menetyksen kohdanneet :hug:

Plussauksen jälkeen aloin syömään Minisunin raskaus & imetys monivitamiinia. Tällä hetkellä en muita ravintolisiä syö, vaikkakin lisä d-vitamiinin ottaminen vähän houkuttais...

ON Tää pahoinvointi, joka on alkanu tällä viikolla tekee kyllä arjesta ja työnteosta astetta haastavamman. Etenkin aamuisin on etova olo ja tuntuu, että mikään ei maistu, paitsi tuoremehu! Päivällä olo onneksi jossain määrin helpottaa, mutta läheskään kaikki ruuat ei enää maistu. Omenaan mulla on tullu jonkinlainen himo. Omena maistuu aina ja voisin syödä useamman putkeen :D
Enää neljä päivää varhaisultraan, JEE! =) Ei millään meinaa malttaa odottaa.

Hyviä vointeja kaikille =)
Stormy 6+3
 
Kiitos kaikille teille tuesta ja virtuaalihaleista, mutta kyllä mä nyt joudun jättämään tän ryhmän: vuoto vaan jatkuu tasaisena ja raskaustestikin näytti jo negaa. Huomenna soitto neuvolaan, jotta saa varatut ajat peruttua ja selvitettyä, pitääkö tehdä jotain muuta. Hyvin kyllä näyttää tyhjenevän.. :(

Ajattelen nyt sitten niin, että tällä kaikella on tarkoituksensa ja pitää vaan rohkeasti mennä eteenpäin ja uusiin yrityksiin.

Tsemppiä teille kaikille muille ja ihanaa odotusaikaa! -Elina
 
Elina31v Syvät pahoittelut :( Ja paljon tsemppiä!!

Facebook-ryhmässä oli jo kyselyä siitä, moniko aikoo kysyä sukupuolesta rakenneultrassa? Aikooko moni kysyä? Mä olen aikoinani naureskellut noita kotitestejäkin, siis noita jotka "kertoo sukupuolen", kun pissaat tikkuun. Ensin ajattelin, etten kuuna päivänä tuhlaisi mitään 50 euroa sellaiseen humpuukiin, mutta nyt törmäsin GenderMakerin testiin, jolle jää hintaa 30 euroa. Hiukan houkuttaisi, vaikka samalla naurattaa koko ajatus :D Eihän noi voi toimia, eihän??

Ja eilen mulla sattui tosi paljon selkään ja alavatsaan, kipu oli vuoroin aaltoilevaa ja vuoroin pistävää. Kävi jo mielessä, että olikohan tämä tässä... Nyt ei kivut ole jatkuneet eikä mitään vuotojakaan ole tässä raskaudessa ollut kertaakaan.

- Aina_ 5+1
 
Eea
Elina31v Suuret pahoittelut! Menetys on aina suuri, enkä edes yritä lohduttaa. Mitkään sanat ei kuitenkaan vie surua pois. Lämmin halaus ja toivottavasti plussaat pian uudelleen! Jos ja kun niin käy, tule kertomaan meillekin. :heart:

Sukupuolta ei kysytä. Tai ainakin niin alustavasti sovittiin. Esikoisesta ei kysytty, keskimmäisestä ja enkelistä kysyttiin. Lupaukset pitivät paikkansa. Toisaalta, olis ihana tietää sukupuoli, niin vois varustella kaikkia ihania vaatteita. Mutta toisaalta, jos ei kysytä, niin voin ostaa kummallekin sukupuolelle sopivia. :D Saas nähdä maltanko olla kysymättä...

Eea & Manu 7+0
 
Voimahali Elina31v :hug:

Me aiotaan kysyä sukupuoli sitten rakenneultrassa. Jotenkin musta on alusta asti tuntunut, että haluan tietää tulevan vauvan sukupuolen. En usko, että mitään testejä alan tilaamaan, vaikka hauskahan niitäkin voisi olla kokeilla :D Tosin niiden luotettavuudesta en kyllä tiedä...

Stormy 6+3
 
Pahoittelut ja paljon voimia kaikille menetyksen kohdanneille. Keskenmeno on kova paikka :'(

Täällä sellaista tasaista menkkajuilintaa mahassa. niin oli viime raskaudessakin mutta silti aina kauhulla menee vessaan ja pelkää et nyt se vuoto on alkanut.. Ajateltiin mennä varhaisultraan koska mulla yksi tuulimuna takana joka oireili ihan kuin raskaana olisin. En halua että sellainen löydetään vasta viikolla 12.


vitamineista syön sitä raskaus multivitaa. olen syönyt tuon pojan odotuksesta sti koska imetin tammikuulle asti ja sitten toivottiin jo toista niin jatkoin vitamiinien syöntiä.
sukupuoli halutaan tietää etukäteen, toiv. näkyy
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi joulukuinen lisää. Tänään 4+1, plussa tehty 3+3. Toinen lapsi tulossa. Jos tulee, ed. Raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon jonka takia jännitän paljon tätä. Lisään vielä että LA 21.12

Olen plussasta lähtien koittanut seurata tätä ketjua, mutta olen päässyt ehkä sivulle 5, ja kokoajan tulee juttua lisää. Kiva juttu!
 
Viimeksi muokattu:
elinalle paljon voimia ja kaikkea hyvää jatkoon! toivottavasti plussaat pian uudestaan :hug:

mä menin ja tilasin ton sukupuolitestin :D täältä: Gender Predictor - Accurate baby gender prediction test | boy or girl?, hintaa jäi postareineen n. 22 euroa :) pakko se on kerran elämässä testata vaik mies nauroki päin naamaa :D en luota noihin, mut onhan se hauska kattoa pitääkö paikkansa. toisaalta ton testin jälkeen sitä alkaa varmaan asennoitua jompaan kumpaan vaikka toi ei välttämättä pidä paikkaansa vaikka annetaankin 98% luotettavuus.. älkää naurako mua ulos täältä :D yhdessä blogissa oli myös tehty toi testi just..
 
  • Tykkää
Reactions: Aina_ ja Jansu1982
Täällä myös yksi uusi ilmoittautuisi joulukuisiin :wave:

Tänään varmaan 4+6 menossa. Viides lapsi olisi nyt tulossa. Jännittää miten tässä käy, viime kesänä oli keskenmeno ja aiemmin on ollut yksi tuulimunaraskaus. Raskaudet eivät ole alkaneet minulla mitenkään helposti sillä minulla on pco, mutta nyt femarilla tärppäsi. :) Odotan varhaisultraa joka on 26.4.

Pahoittelut keskenmenon saaneille!
 
Onko joku joKus tehnyt noita sukupuolitestejä, pitikö paikkansa??? Olen vöhän skeptinen niitä kohtaan. En tiedä vielä haluanko tietää tulevan vauvan sukupuolen, esikosta ei tiedetty mut olin iha varma et on poika ja tyttö tuli :D tää on klisee, mut iha sama kumpi kunhan pysyy kyydissä ja on terve <3

Tänään muuten poksuu!!! :) 6+0 POKS :)
 
osanotot niille joilla ei odotus jatkunut ja plussaonnea seuraaviin yrityksiin!

mulla paukahti perjantaina täydet viikot ja kaiken jären mukaan nyt 6+2 =) ensiviikolla ensimmäinen neuvola käynti, jännittää!! pahoinvointia on ilmassa lähes joka päivä ja olo on turvonnut.. kokoajan tekee mieli jotain raikasta.

vaikken täällä usein kirjottele niin seurailen kuitenkin teidän kirjotuksia, onnea uusille tulokkaille =)
 

Yhteistyössä