Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Tosiaan tänään oli eka neuvola :) Puoltoista tuntia siellä vierähti ihan huomaamatta. Täti kyseli kaikenlaisia ja otettuun verikoe, siinä oli ainakin se kuppatesti :D Hb on kivasti 130, se on ollut koko alkuvuoden noin 110 tuntumassa joten hyvin sain nousemaan rautamehun avulla.

Neuvolan laskelmien mukaan laskettu aika oliskin jo 28.11 mut en mä tästä ketjusta marraskuisiin kyllä enää hyppää. Ja kun tiedän et ovis oli myöhemin ja kierto hieman pidempi ku se perus 22 minkä mukaan ne laskee niin joulukuulle menee kyllä.

Huomista jännitetään. Varhaisultraan siis menossa.
 
Heippa kaikille! Ihan hirmuisesti jaksamista kaikille joilla on ollut huolta ja murhetta! Minä oon viimeisen viikon nähnyt painajaisia miten taas saan keskenmenon... sen voimin tänään keräsin rohkeuteni ja soitin ajan varhaisultraan, en vaan pysty odottamaan siihen np-ultraan, kun siellä vasta viimeksi todettiin keskenmeno. Sainkin ajan jo ylihuomiselle. Täytyy nyt vaan koittaa pitää pää kylmänä. Kai sitä koittaa itseään suojella ajattelemalla että huonosti kai tässä taas käy, vaikka sydän kovasti toivoo että jos vaikka kävisikin hyvin.
Kävin jo varastossa tarkistamassa että pinnasänky on edelleen käyttökunnossa...
 
Aloitetaanpa taas valitettavasti pahoitteluilla huolia kantaville. Kuten menetyksen kohdanneille. Ootte ajatuksissa.

Me meinataan selvittää aikanaan sukupuoli ja varmaan mennään sinne 4d:henkin sit joskus. Näkee rakennetta vielä ja muutenkin on isommille lapsille varmasti konkreettisempi kuva semmoinen vauvasta. Ei malttaisi odottaa niille kertomista, mut pakko on.. Ekasta kahdesta ei tiedetty etukäteen vaikkakin olin aivan varma.

Pahaoloa on tullut, etenkin jos syömistauko ylittää 2-3h sit on jo kiire syödä. Ja aamuisin pitää yskiä varoen..
Vkonloppuna valvominen verotti rankasti seuraavaa päivää oli aivan kaamea olo kokopäivän.

Mulle voi päivittää iän 30v ja eka neuvola on nyt ke 17.4 ( en saa niitä väriä tähän)

Mamimamimami 6+6
 
Täällä on varsin mielenkiintoista tämä gradun kirjoittaminen tällä hetkellä. Paha olo on siedettävä, mutta mahan pohjalta kääntää niin, että n. viiden lauseen välein on juostava vessaan kyökkäämään. :x Tätä on nyt jatkunut jonkin aikaa, mutta käyn ainoastaan kakomassa, oksentanut en silti ole. Jotenkin vaan tällä hetkellä sellainen fiilis, että se oksu saattaisi helpottaa oloa. Huoh.

Miehen kanssa tänään taas, kun juteltiin näistä oireista ja pahoinvoinnista, vertasin tätä pahoinvointia pitkäkestoiseen krapulaan. Ihan kuin olis ollu krapula nyt sellaset 2-3 viikkoa jo kohta putkeen. Huonon olon kanssa on jo oppinut elämään, se vain on. Tuo mahdollinen kohta alkava oksentelu tosin tuo sitten uutta ulottuvuutta taas tähän hommaan ;)

Keskiviikkona olisi sitten ensimmäinen neuvola :cool: ja VU:n ajattelin varata loppuviikkoon tai maanantaille. Katsoo nyt miten kiireinen loppuviikko tässä tulee. Luultavasti menee maanantaihin.
 
Hei vaan hei! :wave:

Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan.
Täällä menossa rv 6+4 ja lasta odotellaan jo onnesta soikeana... :)
Ensikertalaisena raskaus pyörii päässä 24/7 ja aiheesta onkin tullut googlattua kaikki mahdollinen ja vähän päälle :) Tänään varasin myös ajan 1. neuvolakäyntiin joka olisi tiedossa 3.5 ja sen myötä kaikki alkoi jännittämään entistä kovemmin.
Hyvässä mielessä tottakai! :)

Saru. / LA 6.12.2013 / 24v. / 1. lapsi / LS
 
Viimeksi muokattu:
Raskausoireista... Ensimmäinen, kun on vasta tuloillaan niin lievästi sanottuna pelottaa
nä oireet. Tai oikeastaan niiden puute...! Viime vkolla alkoi hyvin lievä nännien arkuus ja
mahan toimintahäiriöt. Tällä vkolla naama on alkanut näyttämään kuin 14 vuotiaalla
konsanaan mutta siinä onkin sit kaikki. Melkeinpä toivon, että tulisi mahdollisimman paljon
oireita jotta joka sekunti huomaisin, että kehossa on mullistus menossa. Eilen illalla
suihkussa seistessä jopa iski pienimuotoinen paniikki ja itkuakin sen myötä tuhersin... :(
Ja ilouutisen kertomisen ajattelimme jättää juurikin äitienpäivään jolloin menossa olisi
rv 10+2. Aikomuksenamme on kirjoittaa äideillemme korttien yhteyteen aiheesta runo ;)
Tätä ennen emme puhu tilastamme kenellekään. Kovin mietin sitä, että mikä olisi sopiva
ajankohta kertoa esimiehelle...?? Eihän ole teidän mielestä myöhäistä, jos jättäisin
asian esim. vasta rv 14...?
 
Saru. Tervetuloa :wave: Tuo suihkussa tuhertamasi itku saattoi hyvinkin olla oire, eli raskausajan itkuherkkyyttä. Hormonimyllerrykset kun aiheuttavat tunteiden kokemista vielä normaalia enemmän. ;)
Tuo runo äitienpäiväkortin väliin on ihana ajatus, meillä myös tarkoitus kertoa äitienpäivänä tuleville isovanhemmille. Ja meillekin lapsi on ensimmäinen ja isovanhemmille (kaikille neljälle) myös ensimmäinen lapsenlapsi, joten varmasti on odotettu. Ajatuksena oli laittaa ultrakuva kortin väliin, mutta kuten teilläkin, myös meillä viikkoja tuolloin vasta 10+4, joten tuorein ultra taitaa olla VU:sta... Joten pitääkin miettiä jotain muuta keinoa kertoa. Toki voisihan sinne korttiin toivottajiksi kirjoittaa vaikka Na-dene, mies ja pieni rv 10+4 ;) Eiköhän se uutinen noinkin menisi perille :D
Ja työnantajalle, jos vain vatsasta ei jää kiinni, voi kertoa mun mielestä ihan hyvin vasta rv14. Itsekin haluaisin pitää tämän mahdollisimman kauan salassa, tosin vatsasta varmaan jää kiinni jossain vaiheessa. Lain mukaanhan työnantajalle pitää äitiyslomasta ilmoitaa 2kk ennen sen alkua, joten kiirettä sulla ei vielä ole. ;) Toki jos työtehtävien laatu vaatii kevennystä, niin suosittelen ottamaan työnantajaan yhteyttä aikaisemmin.


ON: Ällövaroitus! Tulihan sen kaiken kakomisen jälkeen sitten jo lopulta se oksennuskin :ashamed: Tosin hetkeksi helpotti kyllä oloa.
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa uudet :wave:

esimiehelle kertomisesta viime raskauden huonon kokemuksen jälkeen ajattelin salata tän raskauden töissä niin pitkään kuin mahdollista, ainakin sinne rv-14-15, että ollaan käyty siellä ensimmäisessä ylimääräisessä ultrassa missä katotaan jo vähän rakenteita. jos siellä on kaikki ok, niin sitten ehkä uskallan jo kertoa esimiehelle.. työkavereille en ehkä vielä silloinkaan.

onko täällä muuten ollut jo puhetta, että kuinka moni on töissä ja millainen työsuhde on (määräaikaisuus, vakituinen, osa-aikainen) tai opiskelee..? mä oon ihan kokopäivä töissä ja määräaikaisuus on nyt vuoden loppuun.. vakipaikkaa oon havitellut, mut nyt ei taida ainakaan irrota ku tuli tää raskauskin.. varsinkaan jos esimies saa tietää raskaudesta ennen kuin pitäis vakinaistaa.. tiedän kyllä ettei sen takia saa olla vakinaistamatta, mut niin se ikävä kyllä taitaa vaan mennä.. olishan se ihana jäädä äitiyslomalle tietäen mihin työhön sitten aikanaan palaa.. mut en jaksa ottaa siitä mitään stressiä. luotan siihen että mun työkokemuksella saa töitä sitten joskus taas :)
 
Saru, huoli pois! Ne raskausoireet voi vielä tulla, tai olla tulematta kokonaan! Mulla raskaus, jonka ainoa oire oli kasvava vatsa ja potkut (nekin vasta joskus 20. viikon jälkeen) makoilee tossa lattialla kattomassa Pikku Kakkosta. Oireisiin reagoiminen on yksilöllistä, jostain luin että oireiden kesto ja voimakkuus riippuu siitä, kuinka nopeasti elimistö sopeutuu hormonimuutoksiin ja se voi käydä nopeastikin.

Työelämästä sen verran että mä opiskelen vielä yliopistossa, tutkinto on pikkusen yli puolen välin. Gradu piti kirjottaa ens vuoden aikana, saas nähä kuin sen käy. Ajattelin alottaa sen kuitenkin syksyllä, koska ehkä on helpompi palata opintojen pariin kun on jotain kesken. Kesätöitä hain kyllä uutterasti, mutta onneks en saanut, koska monet hakemani paikat oli lastensuojelun alalla, ja näissä raskaushöyryissä oisin ottanu jokaisen suojelua tarvitsevan lapsen meille :D

Toi Jen-nin tilanne on kyllä niin ärsyttävä! Tai siis just, kun tietää että väärin toimitaan, mutta sille ei voi mitään. Mun mielestäkään töissä ei tarvitse kertoa yhtään ennen kun itse haluaa, toki jos raskaus vaikuttaa työntekoon jotenkin niin ehkä sitten kannattaa mainita ettei tuu vääriä käsityksiä, mutta jos töissä pärjää niin miksipä ei odottais pidempäänkin? Erityisesti jos on noita tilanteita, että raskaudesta mainitseminen saattais tuoda ikäviä juttuja tullessaan.

Oikeestaan mun piti tulla vaan sanomaan et POKS POKS 6+0, mut piti sit taas hölistä muutakin. Mukavaa päivää kaikille!
 
Viimeksi kerrottiin raskaudesta ensimmäisille vasta rv 15 tienoilla, jotenka esimiehelle vasta reippaasti sen jälkee, elikkä voit huoletta Saru. kertoa vasta sittenkuin tuntuu itestä oikeelle ajalle. Tästä raskaudesta kerrotaan varmaan ensimmäisille ekan ultran jälkeen (todennäköisesti siis np-ultra on meillä eka).

Työtilanne on vähän vielä auki täällä. Viimeks oli määräaikanen, josta jäin äippälomalle ja sit oon ollu hoitovapaalla, mutta nyt tarjottiin elokuusta alkaen taas määräaikasta sopimusta, eli siis kova pähkäily tässä ottaako työt vastaan vai ei :)

Oireettomuudesta sen verran, että viime raskaus oli mulla lähes kokonaan oireeton (ellei kaikkia pieniä juttuja lasketa) :)
 
kerron esimiehelle tällä viikolla, koska neuvola on maanantaina ja se menee osittain työajan kanssa päällekkäin. Neuvolaanhan saa mennä työajalla, mutta pomon pitää siitä myös tietää, ettei joudu tekemään tunteja sisään myöhemmin.
Oon kyllä vakituisessa työsuhteessa, eli ei ole mitään varsinaista syytä olla kertomatta jo nyt, paitsi tietysti sitten on ikävä joutua kertomaan, jos raskaus menee kesken.

Yhdelle työkaverille olen jo kertonutkin raskaudesta, koska hän kysyi suoraan enkä viitsinyt valehdellakaan. Muiden annan todennäköisesti huomata omia aikojaan mahasta kun palaan kesälomalta rv 23 tienoilla. =)

Päivätyöni lisäksi teen freelancer-töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Olen miettinyt näiden friikkutöiden vähentämistä raskauden edetessä. Toistaiseksi energiaa on riittänyt niihinkin, mutta saapi nähdä...

Nostan hattua kaikille gradun kirjoittajille, itselleni se oli aika tuskainen ja pitkäaikainen prosessi, mieli keveni huomattavasti kun G lähti painoon!

Kengu & Ruu 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kärsitään edelleen pahoinvoinnista. Koko ajan tuntuu, että nyt se laatta lentää, mutta ei niin ei. Tällä hetkellä rukoilen, että taapero nukkuisi tavallista pidemmät päikkärit tai isäntä tulisi ajoissa kotiin... Saa nähdä.

Ja nyt mullekin tuli hinku päästä siihen varhaisultraan! Vielä 16 päivää, hehe :) Hienoa, että Leonellan pienellä oli kaikki hyvin!

- Aina_ 5+3
 
Kertokaas, onks toi varhaisultra varattava erikseen vai
tehdäänkö se siellä 1. neuvolakäynnillä? Ja, jos on erikseen varattava
ni tehdäänkö se vaikka ei olis mitään akuuttia huolta asukista
tai sen olemassaolosta?
Työsuhteesta.. Mulla on jo muutaman vuoden ollut vakituinen työsuhde
paikassa jossa viihdyn hyvin. Haittoina tosin on 3-vuorotyö ja pitkät
työmatkat (50min/suunta). Siihen kun vielä lisätään jo ennestään
kiusanneet univaikeudet niin alkaa omaa jaksaminen jatkossa
huolestuttamaan. Mutta, päivä kerrallaan... :) Eksyin tuossa viime
yönä valvoessa vielä katselemaan kuvia muiden raskausmahoista
ja kateellisena huokailen, kun itsellä ei näy vielä yhtikäs mitään :)
Mieheni totesi minun saavan uuden lempinimen heti, kun
maha alkaa kasvamaan; Pallo-Masi! Eipä olis pitänyt mennä
googlaamaan miltä se piirroshahmo näyttää... :D
 
onnea leonella hyvistä ultrakuulumisista! mulla se on edessä ylihuomenna.. jännittää! ja kiva kuulla, et sykekin näkyi jo :) mulla on torstaina meinaan 7+0 ja toivottavasti syke näkyy meilläkin! mahdollista on, et viikkoja on vähempikin mutta..

täällä on nyt todenteolla alkanu tää pahoinvointi.. tänäänki koko päivän ollu etova olo ja välillä tulee jo sellanenki olo, et kohta tulee ylös.. olikos se na-dene joka oli hankkinut sellasen pahoinvointirannekkeen? mistä niitä saa ja paljon maksaa? vois itekin kokeilla.. esikoisesta kärsin pahoinvoinnista pitkälle yli rv20 ja ei kyllä houkuttelis.. enkelistä taas ei ollut lähes mitään pahoinvointia.. kerran vaan meinas tulla oksu ja that's it. muutenkin se oli melko oireeton raskaus.. ja huomasin, et ku pääsin töistä kotiin ja sain farkut pois jalasta, niin olokin koheni ja pahaolo ei oo enää yhtään niin paha..

jen_ni ja möhkis 6+5
 
saru. täällä turussa ainakin varhaisultra pitää varata yksityiseltä erikseen, jos sellaisen haluaa. neuvolasta saa lähetteen kai jossain tapauksissa, jos esim. ei ole mitään tietoa miten pitkällä raskaus on tms.
 
jen_ni ehtikin jo ennen mua :)
Saru. Varhaisultraa ei käsittääkseni juuri millään paikkakunnalla tehdä automaattisesti. (Joissain neuvoloissa saatetaan doplerilla kuunnella sydänääniä vatsan päältä, tosin nyt en ole ihan varma, että onko jo ekalla kerralla vai vasta myöhemmin). Eli yleensä jos neuvolan puolesta pääsee varhaisultraan, on odottavalla äidillä taustalla jokin merkkittävä syy, miksi halutaan jo varhaisvaiheessa tarkistaa, että pienellä on kaikki hyvin. Eli n. normaaleissa raskauksissa, jos varhaisultran haluaa, niin se pitää itse varata ja myös maksaa, sillä suurin osa niistä tehdään yksityisillä lääkäriasemilla. Ja lääkäriasemien hinnoissa tuntuu myös olevan melko suuria eroja. Kengu tuolla aikaisemmin kirjoitti, että mehiläisessä VU maksoi 229e, mutta tuo taitaa olla jo aika kalleimmasta päästä. Eli mun käsityksen mukaan normaalisti VU maksaa jossain 120-150e välillä. Lääkäriasemat myöntää myös vaihtelevasti siitä Kela-korvauksia, kun joidenkin mielestä ei ole välttämätön ja siksi eivät myönnä. Eli jos haluta VU:aan, niin sitten vain soittelemaan oman paikkakukkan lääkäriasemia läpi ja kyselemään hintoja :) (Ja neuvolan puolesta ensimmäinen ultra taitaa olla niskapoimu-ultra, joka muistaakseni on viikoilla 11-13...)

Ja korjatkaapa taas, jos olen selittänyt jotain puuta heinää ;)

Leonellalle onnea ultrakuulumisista :heart:


ON: Ihan kuin se eilen öinen oksennus olis helpottanu tätä pahoinvointia. Tänään ollu jotenkin parempi olo. Ja tietenkin kun tän kirjottaa tänne, niin johan tulee huono-olo.
Onko muilla rinnat ihan hillittömän kipeet? Siis kun ottaa päivän päätteksi liivit pois, ei meinaa pystyä paitaa laskemaan päälle, kun sattuu niin kovin. Eilen myös pisteli ja kihelmöi rintoja, kun vähän paleli. Tolta kuulemma tuntuu kun maito nousee??
 
Viimeksi muokattu:
jen_ni: Sea Band -pahoinvointirannekkeet (siis paketissa 2kpl, pitää olla molemmissa ranteissa, että auttaa) ostin apteekista ja makso reilun 20e. Mulla ainakin auttaneet. Ne on resorimaiset venyvät rannekkeet, joissa on puolikas muovikuula sisäpuolella. Kuula asetetaan ohjeiden mukaan, jolloin se painaa aku-pistettä ja vähentää pahoinvointia. Suosittelen kokeilemaan :)
 
Joissakin tapauksissa ultra kuuluu "pakettiin", esim. ystävälläni kun tehtiin alkion siirto jne. Mut tällaisissa normaaleissa raskauksissa ei tosiaan kuulu se varhaisultra. Kävin Terveystalolla, 130 euroa kiitos ja kelakorvaukset siitä pitäis saada, paperit odottaa lähettämistä.

Mulla ei tullut edes mieleen että en olisi varhaisultraan mennyt. Ihan itse omin silmin näin sen sykkeen minkä halusinkin nähdä. Ja kuvakin saatiin :D
 
Heips kaikki, täällä olisi yksi joulukuinen lisää! :wave: Mietin pitkään etten viitsi tänne liittyä kun tuntuu että näistä ryhmistä moni siirtyy kirjoittelemaan vaan fb:n puolelle, mutta näköjään kuitenkin löydän itseni täältä jatkuvasti ja kyllä täällä ainakin nyt tätä juttua näyttää riittävän :) Eli mun tiedot on seuraavat: Amalia89, 8.12.2013, 23v, 1.lapsi ja varhaisultra meillä on 23.4.

Tosiaan on ollut hauska huomata miten samanlaisia ajatuksia, oireita ja mielitekoja meillä samassa tilanteessa olevilla onkaan. Ja ultrassakin on näköjään ehditty käymään, tosi kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia Leonella! :) Ikävä vaan huomata et osa oli jo nyt tippunut porukasta pois, pahoittelut heille :(

Vähän meidän taustoista sen verran, että esikoisesta haaveiltiin 2,5 vuotta kunnes vajaa pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa koskaan saatiin ne kaksi viivaa testiin :heart: Tuon lapsettomuustaustan takia päästään sinne varhaisultraan ja sitä tässä nyt siis kovasti odotellaan vielä viikon ajan..

Täälläkin on muuten suunnitelmissa kertoa tuleville isovanhemmille äitienpäivänä! :) Meillä on silloin viikkoja 10+0 ja jonkinlainen ultrakuvakin olisi siinä vaiheessa olemassa minkä voisi korttiin laittaa, mutta mietin että onkohan se typerää laittaa kuva sellaisesta pienestä pallerosta mikä ei näytä vielä yhtään ihmiseltä? : / No anyway, oli kuvaa tai ei niin sinne asti yritän malttaa olla kertomatta. Pari ystävää kuitenkin tietävät joten voi sentään heidän kanssa asiasta puhua.

Hmm..Mitäs vielä..No tässä nyt jotain löpinää näin alkuun. Kovasti jaksamista kaikille pahoinvointien ja muiden oireiden kanssa ja pitkää pinnaa niitä ultra-aikoja odotellessa!

Amalia 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, ehkäpä uskaltaudun ilmottautua tänne, elikkä testi tehty eilen sieltä pompsahti positiivinen tulos. Jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois maaliskuun alussa ja nyt jo heti tulosta saapui :) tänään varasin neuvolanki ja se on 6.5. Miehelle tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsi ja minulle toinen. Esikoinen on vuonna 06 syntynyt ja lähtee syksyllä kouluun :)Onkos täällä muita uusioperheellisiä??
Meillä ensimmäinen ultra katotaan vast neuvolassa . Synnytys tapahtuu KYS:sissä ja tällä hetkellä raskauslaskurin mukaan 4+6 ja laskettu ois 18.12
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet! Meillähän alkaa kivasti joulukalnteri täyttymään :D!

Taas on tullut hurjasti tekstiä. Oon ollut kiireiden duunien kanssa ja toisaalta myös aivan törkeän väsynyt! Huh. Mutta käyn silti aibna lueksimassa vaikken aina kerkiä kirjottamaankaan. Täällä ollaan siis kokopäiväfreelnacer. Vähän nyt jo jännittää miten noi kaikki mammarahat meneekään mun kohdalla.

Me ollaan ajateltu kertoa vanhemmille äitienpäivänä kanssa. Olis hyvä hetki ja mullakin sillon omien laskujen mukaan poksuu rv10 ni johan sitä sillon uskaltaakin kertoa. Jos menee kesken niin tiedän silti tarvitsevani äidin tukea, kun ollaan niin kovin läheisiä.

Voi Na-dene ei käy yhtään kateeks sun tilanne, varmaan ihan karmeeta koittaa graduillla ja juosta aina välissä ykäämään. Toivottavasti nyt vähän helpottais. Mullakin on rinnat ihan järkyttävän kipeet ja pahenee juuri iltaa kohti. Yritin yks ilta salilla juosta juoksumatolla ja voin kertoa että ei tullut yhtään mitään vaikka kuin oli tukevat urheilurintsikat. Auuuuts teki kipeetä.

Tänään uponnut mainiosti semmonen kuin battaatti-porkkanasosekeitto! nams!
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Hellurei uusille, tervetuloa mukaan :wave:

Nadene, mulla on tissit kans niin kipeet, että oon meittiny jo vakaasti ostavani ns. urheilurintsikat yöksi. Kun illalla ottaa liivit pois, niin ai #¤#%&#! Mieskään ei saa halata kovaa :LOL:

Työtilanteesta : mies on vakkariduunissa, mä opiskelen ja valmistun sopivasti lokakuun lopussa, kun mammaloma alkaa marraskuussa :D

Kuten muutama muukin, me ollaan ajateltu kertoa mummoille ja isomummoille äitienpäivänä, vaikka viikkoja sillon vasta 9+5. Se tuntuu ittestä vaan hyvältä ajalta kertoa tulokkaasta :heart:

ON: Mun pelot ei oo hirveesti hälvenny mihkään, mutta jotenkin koko ajan enemmän aj enemmän tulee sellanen sisänen rauha (tai hormoonit) ja tuntuu, että vois jo lähteä ostaan ekan potkupuvun..tehdä asia realistisemmaks ja todeks itelle..
Itkuherkkyys on kasvanu 100%, vaikka oon melko herkkis muutenki :p
Tissit tosiaan kipeet, nippailua ja jomotusta mahassa ja eilen alkanut ellotus, jos ei syö kahen tunnin välein jotain pientä.
Enää viikko ja yks päivä varhaisultraan!! JEE!!! Josko sit selviäsi, että onko siellä joku asustamassa =)

BTW Mä ostin kookosöljyä ja rupesin jo nyt rasvaileen sillä itteeni (varsinki tissit, maha ja kyljet). Tuntuu auttavan ainakin näin atoopikon ihoon tosi hyvin.

-Jansu & Dude 5+6 (ja huomenna POKS! =) )

Muoks.! Uutena himistyksenä on se, että voisin syödä täytettyjä kesäkurpitsoja koko ajan!!! Nams! täytteenä toimii jauheliha, sipuli, valkosipulitomaattimurska ja päälle juustoo...ai morjes, että on hyvää :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Leonellalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Tervetuloa uudet!

oireista mulla ei esikoisesta ollu juuri mitään oiretta. Väsymystä lähinnä ja rintojen arkuutta. Että ei se Oireettomuudesta ole aina paha asia. Voi koittaa jopa nauttia kun ei tarvi olla kuuppa pöntössä montaa kuukautta, niinkuin joillekin käy. Tässä raskaudessa mulla on nyt vähän ollut pahoinvointia. Kuvottaa vähän väliä ja hajut tuntuu tosi voimakkaina. Kahvia en yhtäkkiä tänään pystynyt juomaan yhtään, vaikka normisti juon useamman kupin... Jään kohta töissä kiinni kun en juo kahvia :D

Pomolle en tosiaan ajatellut kertoa vähään aikaan. Ainakin np-ultraan saakka aijon piilotella jos en pidempäänkin. Neuvolat menee mullakin aina työajalle kerta päivätöissä oon, mutta oon ajatellut käydä "lääkärissä" sen kummempia selittelemättä. Mä oon aika paljon käynyt "lääkärissä" noitten hoitojen takiakin joten kai työkaverit luulee et oon jotenkin sairas :)
Mä ahdistuin niin paljon kun jouduin vähän ikävässä tilanteessa kertoon mun esimiehelle et ollaan lapsettomuushoidoissa. Olin tietty niiden käyntien takia aina pois töistä ja silloin kun meitä tutkittiin vielä omassa kunnassa, olin aina etäpäivällä kun ajat oli tietty keskellä päivää eikä ollu mitään järkee ajaa kahta kertaa ees taas töihin Tampereelle ja lääkäriin kotikuntaan. Etäpäivät on meillä ihan luvallisia ja lääkärissä saa käydä ilman todistusta mutta silti tää esimies laitto mut selkä seinää vasten ja tivasi mitä teen etäpäivillä kun tulosta ei tule samaan malliin kuin normaalina työpäivänä. (No ei tietenkään kun olin tunnin lääkärissä hitto vieköön!) Mä tietty eka selittelin niistä lääkäreistä mutta kun ei tuntunut uskovan mua niin täräytin että kuule lapsettomuushoidoissa käydään, onko vielä kysyttävää? Meni pomo hieman noloksi eikä oo paljoo kyselly mun lääkärikäynneistä enää. Hoidothan sit siirtyikin TAYSiin joten pystyi helpommin käydä ihan työpäivän aikana sillä.
Että ei kyllä tee mieli kertoa yhtään aikaisemmin kun on pakko :)

Tästä episodista huolimatta mulla on siis oikein mukava vakituinen työpaikka :)
 
Jen_ni sillon ku odotin esikoista niin työnimi oli möhkis, kuten sullakin näyttää nyt olevan! Hih! Nyt se möhkis 1v6kk sai äidin nukahtaa ennen häntä ku olin äske yöunille nukuttaas... Jaa mikä alkuraskauden väsymys??? :D

o-ou, työkaveri ehdotteli viikonloppuna viihteelle menoa, pakko kieltäytyä ettei jää kiinni...
 

Yhteistyössä