Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

kaislanen: Kyllähän toi ykäily ihan mielenkiintosen lisän tuo tohon graduiluun :D

Opinnoista ja töistä: Eli tosiaan ensi maanantaina pitäisi tuo gradu olla valmis ja ohjaajalla hyväksyttävänä. Tänään kävin juttelemassa ja kuulemma alkaa jo näyttää valmiimmalta, vaikka tällä viikolla ihan saa kyllä kirjottaa vielä. Lisäksi mulla alko tällä viikolla viimeinen työharjottelu, joka pyörii tässä gradukiireiden kanssa samaan aikaan siis. Aamut menee harjoittelussa, iltapäivät nukkuessa ja illat kirjoittaessa :D Ei vaan pysy hereillä aamusta iltaa, ilman päikkäreitä. (Niin mikä raskausväsymys... :D) Eli siis alkaa oikeasti näyttää siltä, että mä valmistun tänä keväänä. Wu-huuu!
Lisäksi käyn töissä osa-aikaisesti (vakituinen työsuhde kuitenkin), oon käyny koko opiskeluajan. Työ ei oikeastaan liity mitenkään mun omaan alaan, mutta asuntolainat on saatava maksettua. Samassa paikassa oon ollu siis jo 6 vuotta töissä ja olen tämänkin kesän. Mietin, että mitä teen syksyllä: oman alan hommiako? Mutta sitten tajusin, että LA on joulukuun alussa, mammaloma alkaa siis marraskuun alussa ja lisäks mulla on talviloma pitämättä siinä vaiheessa. Eli kesätöiden päätyttyä olisi aikaa tehdä oman alan hommia 2kk (syyskuu, lokakuu). Joten taidan jatkaa hommia sen pari kuukautta vielä tuolla samassa paikassa. Ei se työ mitenkään hohdokasta ole, mutta saa siitä palkkaa.
Mutta siitä riemuitsen, että sain kesälomat tänä vuonna kaikki kesä-, heinä- ja elokuulle. Muina vuosina kun me opiskelijat ollaan aina joustettu lomien ajankohdissa ja lomat on ollu millon syys-lokakuussa ja parhaillaan pidän viime vuoden kesälomaa ja talvilomaa. ;) (Eli täydet lomat oo saanu jo monena vuonna, kun teen vakkaristi hommia läpi vuoden)
 
nuu_nuu kiva sattuma :D mulla vaan tuli toi ekana mieleen ja se sopi hyvin, toinen sopiva olis pähkinä kun täähän on meille pähkinävauva (tarkoittaa seuraavaa lasta menetetyn jälkeen). ehkä mun täytyy vielä vaihtaa :D

mä en tiedä miten tuun selviimään siitä reissusta mihin lähdetään perjantaina työporukan kanssa.. mulla on nykyään koko päivän kestävää ellotusta ja väsyttää.. mun ei tekis pätkääkään mieli lähteä sinne, mut enpä voi enää peruakaan. pakko vaan yrittää olla siellä mahdollisimman normaalisti ja olla vilkuilematta kelloa koko ajan.. mehän ollaan sit vielä yökin maarianhaminassa ja tullaan vasta lauantai-illalla kotiin.. et perjantaina pitäis jaksaa valvoakin ja mä meen nykyään aina ysiltä nukkumaan, ku en ehdi vetästä päikkäreitä päivällä :/ väsymyksen nyt helposti voi laittaa sen piikkiin, et työviikko takana ja aamulla ollu aikanen herätys.. odotan vaan et olis jo lauantai-ilta ja olisin tullu takas reissusta :D

sit mulla oli vielä yks kysymys; saako pähkinöitä syödä raskaana ja onko niissä jotain rajoituksia? löysin netistä vaan eriävää tietoa ja en muista et neuvolassa olis ollut puhetta pähkinöistä..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä nyt on oikeesti pakko jo uskoa ett raskaana tässä ollaan ja jos kaikki menee hyvin niin jouluvauva syntyy. Tein nimittäin vielä sen digitestin, että näkisin luettuna sen, siinä oli tosin raskaana 3+ ja eikös se tarkoita että viikkoja ois jo yli 5, mutta oikeesti mulla on tällä hetkellä 4+3 ja nuo ite laskemat viikot pitää aika hyvin paikkansa, koska tikuttelin kokeilumielessä ovista tässä kierrossa. No parempi näin että näyttää enemmän kuin vähemmän viikkoja :)

Te joilla on aiempia lapsia, niin millaisa ikäeroja on luvassa? Melle ois tulossa noin 1v9-10kk ikäeroo ensimmäisen ja toisen välillä :)

Mies sanoi että tämän "työnimi" on hipsu, koska esikoista kutsuimme mahassa ollessa nimellä Taavi :D

Nomppeli ja Hipsu 4+3
 
Eea
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Joku kyseli työsuhteista. Mie olen tosiaan kotiäti ja siinä sivussa käsityöyrittäjä. Tarkotus olis koko äitiysloman ajan tehdä töitä ajan ja voimien mukaan. Miun yritys on melko pieni ja vasta lokakuusta asti ollut toiminnassa. :) Ompelen siis lastenvaatteita, teen korjausompeluita, mittatilaustöitä... mitä tahansa. Jos jotakuta kiinnostaa, niin miun facebooksivut löytyy täältä.

Vointi on ihan ok. Nyt vaan muutamana päivänä oon ollut ihan tosi väsynyt ja suorastaan poikki. Oon yrittänyt nukkua ja levätä ja ottaa rennosti. :) kauhee turvotus vaivaa edelleen. Ja ilmavaivat. :ashamed: Maha on kuin ilmapallo!

Eea&Manu 7+3
 
Voi miten ihania vaatteita Eea teetkään, saattaapi olla että täältä lähtee jossain vaiheessa tilausta tulemaan! :)

Tuosta facebookista piti vielä kysymäni, että onko ryhmä sellainen että kukaan kavereista ei nää jos siihen liityn ja ettei hausta löydä sitä ryhmää tai ylipäätään mitään tietoo koko ryhmästä ei löydä ellei ole jäsen siinä? :)
 
Ohhoh, tulipa nukuttua. Kahdeksalta illalla kömmin peiton alle ja sanoin miehelle, että lepäilen hetken ennen ruoanlaittoa. Mies kysyi, otanko nokoset ja sanoin, etten ole väsynyt. Noh, heräsin sitten puoli kahdeksalta aamulla... :whistle:

Ruskeaa töhnävuotoa tuli taas eilen illalla ja tänään. Alkaa olla vaikeaa olla toiveikkaalla mielellä tämän raskauden suhteen... :'(
Varasin uuden vu-ajan sittenkin huomiselle, saa sen pois alta ja elämässä eteenpäin, suuntaan tai toiseen.

Kengu 7+0 (poks)
 
Kengu varmasti ihan kamalaa, toivotaan kovasti että olisi täysin harmitonta :( Onneksi kuitenkin sait ajan jo huomiselle!

Eea oletpa taitava, hienon näköisiä vaatteita! :)

Tuosta tulikin mieleeni että oletteko vielä tehneet mitään hankintoja? Mä en ole voinut vastustaa kiusausta vaan muutama pikkuinen vaate on löytänyt tiensä tänne kotiin. Pitää nyt yrittää vähän hillitä ja katsoa ihan rauhassa että miten paljon sukulaisilta saa sitten sitä tavaraa :)

Amalia 6+3
 
Mä en ole ostanut vielä mitään vauvatavaraa tai -vaatteita, en ole edes aloittanut vauvaneuleprojekteja (vaikka ne vois tietty myöhemmin purkaa, jos menee mönkään). Äitiysvaatteita olen ostanut (käytettynä ja alesta), siinä olisi voinut vähän odotella. Tosin ostin sellaisia, että niitä voi käyttää, vaikkei olisikaan raskaana.
 
Eea
Vaatteita oon jonkin verran ostellut kun on kirppareilla sattunu kivoja vastaan. Ne ei onneks homehdu, vaikka joku vielä meniskin pieleen. Vaatetta kyllä on jo aika paljon, mutta en vaan voi itelleni mitään. :D

Muita hankintoja ei oikeestaan tartte tehdä. Kantoliinan aattelin ehkä ostaa, kaikki muu löytyy...

Facebookryhmään liittymistä, tai sinne kirjoittelua ei kukaan nää. Eikä ryhmää löydy hakemalla. Turvallisin mielin sinne voi liittyä. :)
 
Mitään en ole ostellut (tosin vasta plussasinkaan), mutta en ostele edes mitään ennen kuin on se 12vk täynnä. Eikä kyllä tarvis sillonkaan mitään ostaa kun esikon jäljiltä on kaikki vielä tallella ja vaatteita oli sillon jo niin paljon ettei kerinnyt kaikkia käyttämään :D

Kengulle paljon tsemppiä että kaikki ois hyvin vu:ssa ja vuoto ois "hyvää" vuotoa! :)

Laitoin viestiä Jen_ni mahtokohan tulla perille? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kengu83
Kengulle taas tsempit ja halit. :hug: Se vuoto voi silti olla vielä ihan vaaratonta. Ja etkös sä ollut vähän aikaa sitten siellä ultrassakin, nimittäin mulla tuli sillon ultran jälkeen tuhruvuotoa vähän. Voi siis liittyä siihenkin. Onneksi kohta pääset ultraan ja saat vastauksen, missä mennään. Toivotaan että kaikki on hyvin :heart:


Täällä odotellaan ekaa neuvolaa. 1,5h päästä pitäis olla jo siellä. Ilmat vaikuttais ainakin suosivan mun suunnitelmaa pyöräillä neuvolaan. Toivottavasti synkkaa tädin kanssa, ettei tuu ihan hirveitä noista neuvola kerroista. Ja perjantaille ajattelin VU:n varata niin, että mieskin pääsee mukaan :heart:
 
Kengulle tsempit, toivotaan että on ihan vaaratonta ja normaalia! :heart:

Eea ihania vaatteita! Voipi olla et joskus lähtee tilaus :)

töistä mulla on ihan vakkaripaikka, mikä on kyllä ihan kiva juttu. Kun töihin nyt palasin (isä jäi vuorostaan kotiin) niin mietin, et jos olisi pitänyt töitä hakea, niin olis kyl ollu aika haastavaa. Jos niin pitkälle pääsen että voi töissäkin kertoa, niin saa nähdä miten reagoivat, kun tosiaan esikoisen kaa tulis ikäeroa n. 1v9kk. :D mutta ainakin viimeks pomo oli tosi reilu ja kannustava. Edellisellä kerralla taisin kertoa töissä suht aikaisin, koska oli niin kovia kipuja että luulin että joudun olemaan paljon sairaslomalla. Lopulta sitten sairaslomailin vain 1 päivän koko raskauden aikana. Ja asiantuntijahommissa olen, eli toimistotyötä.

Nyt on kyllä aika rankkaa toi työnteko kun unettomuus ja paha olo vaivaa. vimmeks olin kesälomalla kun oli pahin aika, eli meni aika näppärästi.

hankinnoista en ole vielä tehnyt. jotenkin haluan odottaa että on vähän turvallisimmilla vesillä tää homma, kun mitä vain voi vielä tulla. nythän tietysti on jo aika paljon kaikkea, että ei välttämttä tarttis niin hirveästi edes hankkia. Äitiysvaatteitakaan en oo vielä ostanut. Niitähän mulla kyllä myös on, mutta ehkä nyt tarttisin sitten jotain kesäisempää. Tai ainakin haluaisin. Ja ajattelin et nyt kun ei tarvii niin paljon ostaa niin voin ostaa jotai sellasia mitä en viime raskaudessa raaskinu ostaa. Kirppareita tykkään kans kierrellä, ja esim lastentarvikekirppareilta löytyy aika hyvin äitiysvaatteita kyllä.

on nyt tuntuu et alkaa kunnolla toi paha olo. Eilen illalla melkein yrjö lens, ilmeisesti mulla on enempi iltapahoinvointia. Ja päivisinkin kyllä tulee yökkäyskohtauksia. Hajut on kans voimakkaampia. toisaalta ihan jees et on oireita, tuntuu todellisemmalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kengu83
Täällä kans väsyttää niin paljon, etten ole tännekään jaksanut mitään kirjoitella, lueskella vain. Nukun pitkät yöunet, töissä meinaa väkisin nukahtaa iltapäivällä ja päikkärit on pakko vetää. Huono olo tulee ja menee, tissit on kipeät. Aina kun oireet helpottavat, olen ihan varma, että nyt se on mennyt kesken. Yritän siis olla miettimättä liikoja ja odotella maanantain ultraa, siellähän se sitten selviää.

Nomppeli, jos olet varma oviksesta, niin "liian" isot viikot digitestissähän voisi meinata vaikka kaksosia? :whistle: Voihan tietysti muutenkin sulla vaan hormonipitoisuudet nousta nopeammin. Onnittelut joka tapauksessa hienosta digituloksesta ja raskaudesta! :)

Kengulle lämpimiä ajatuksia, tsemppiä ja onnea huomiseen ultraan!! :heart: Na-denelle myös hyvää neuvolareissua! :)

Töistä, täällä myös vakkaripaikka ja asiantuntijahommia toimistossa, joten ei ole sillä lailla huolta töiden suhteen. Kertoa en ajatellut vielä pitkään aikaan, kunhan pääsee vähän turvallisemmille vesille niin sitten.

Mitään hankintoja en ole edes miettinyt, niin alussa vielä ollaan ja mitä vaan voi tapahtua vielä. Suoraan sanottuna mulla ei ole edes oikein selvillä mitä kaikkea pitää hankkia :D Mutta ehtii sitä sitten.

hiisi 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kengu83
Täällä ollaan kans oireettomia, ellei janoa lasketa. Ehkä rinnat hieman oireilee, mutta ei selkeästi että niistä voisi päätellä raskaana olevansa. Vähän kyllä meinaa öisin valvottaakin, johtuuko sekään tästä, tiedä häntä..

Mä olisin kovin halunnut varhaisultraan, mutta puolisko oli sitä mieltä ettei mennä. Ei olisi halunnut seulontaultriinkaan, mutta sovittiin että niihin mennään vaan ei ylimääräisiin.

Meillä ikäeroa lapsille tulee 4,5 vuotta. Tosin esikoinen on vain minun.

Mulla vakiduuni ja kerron töissä viimeistään silloin 2kk ennen pois jääntiä, mutta ehkäpä nuo kesällä huomaa jos maha kasvaa. Tosin saatan joutua aiemmin sanomaan jos meinaa olla liian raskasta hommaa.

Me ostettiin äippähousut päivää ennen plussaa, ihan vain JOS joskus sattuu tarvitsemaan, halvalla löytyi kirpparilta niin mun näköiset. Heh. :p


NeitiT 4+4
 
Na-dene ja jen-ni (ja muutkin kiinnostuneet): Noita Sea Band -rannekkeita saa tilattua myös iHerbistä (linkki). Ovat vähän huokeamman hintaisia kuin apteekissa, varsinkin jos tilaa jotain muuta samalla (esim. D-vitamiinia, foolihappoa... herkkusuklaata :D, linkkasin tuohon nyt omat suosikkini).
Tilasin omat Sea Bandini tuolta, vaikka en ole pahoinvoinnista nyt kärsinytkään; voin sen sijaan usein autossa ja veneessä pahoin, joten eiköhän noille käyttöä löydy joka tapauksessa.
iHerbistä löytyy myös tällaisia nameja, joiden pitäisi helpottaa aamupahoinvointia. En tosin ole itse kokeillut.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene ja jen_ni
Eea voi että oot taitava! Oon tainnutkin joskus sun blogia kattoa näytti tutulta kun kurkkasin. Onko sulla niiku toiminimi vai kuinka? Oon tässä ite vähän otellu selvää, niin mun mammaraha kaiketi maksetaan kuten yrittäjälle vaikka freelancer olenkin. Kauheen monimutkaiselta tuntuu noi jutut, mutta eiköhän se selvine.

Kengulle zemppistä täältäkin! Ja Na-denen vu:ta jännäilen kyllä kansssa! Mulla on myös neuvola ihan pian, itseasiassa ensi viikolla. iiks. Mies tänään jo sanoi että katotaan jos mennään sinne varhaisultraan nyt kumminkin. Täällä kun se kerta oli noin hurjan halpa.

Tänää on kyllä etonu ja vellonu niin lujaa taas että. Illalla pitäisi mennä pumppiin, ögh! No ei auta kun ryhdistäytyä.

Hankinnoista niin todellakin olen jo kirpparilta ostanut pieniä vaatteita mutta en paljoa. Ja huutonetistä huusin vitosella uuden Sophie the Chiraf lelun, joka on kyllä ihan ehdoton <3.
 
Voih, mulla on jo yksi kaapi täynnä pienokaisen vaatteita... :) Oon käytettynä ostellut
niitä jo pitkän tovin. Itselle en tosin ole hankkinut vielä mitään, kun ei tiedä miten tästä
kroppa kasvaa.
 
Moikka

Tää päivä on menny aivan koomassa. Pahaolo lisääntynyt kivasti ja aamulla tuli oksennuskin. On tänään vapaapäivänä vaan maannu ja nukkunu. Pahaolo ei ole sillon, kun syö. Eli painontarkkailu tosi helppoa.
Huomenna pitäs töihin, joka on hyvin haju painotteinen joten apuva.. Työtilanteesta se, että saan vakinaisen sopparin ensikuussa, joten siihen asti hys hys..
Neuvola oli tänään se olikin ainut mitä olen saanu aikaseksi.. Ei siellä kummempia.
Varasin vu 23.5.

Hankinnoista: Meillä on jo ostettu sänky (pikkasen hätähousuina). Vaatteet on edellisiltä tallessa. Vaunut ja kaukalo pitää kattoo aleista kesällä. Nyt ei pysty enää keskittyä heittää niin päässä..

Mmm 7+1
 
nomppeli mullakin tuli heti mieleen, et odottaisitkohan kaksosia :p jonkunhan sellaisetkin on tässä ryhmässä saatava ;) fb-kyssäriin vastattiinkin jo ja liitinkin sut jo ryhmään :)

lasten ikäerosta meille olis tulossa 2v5kk ikäero :)

eea ihanan taitava oot! ihania vaatteita :) kadehdin kaikkia jotka osaa oikeesti ommella ja varsinkin vaatteita! saa aina just sellaisia kuin itse haluaa (kangas, malli) ja uniikkeja vaatteita :)

kengulle jälleen paljon tsemppiä! toivottavasti huomenna saatte varmistuksen ja hyviä uutisia ultrassa! meilläkin on huomenna varhaisultra ja tänään alkoi todenteolla jännittää.. ja kiitos linkistä, täytyy kurkata ja ehkä tilatakin! vois ainakin kokeilla toimisko toi ranneke mulla :)

hankinnoista meillä on paljon vaatteita ym. tavaraa esikoisen jäljiltä, mut oon myös ostellut kirppareilta aina vaatteita, kun on eteen sattunut tulemaan kivoja ja halpoja :) tätä vauvaa varten varsinaisesti en oo vielä tehnyt mitään hankintoja. enkä varmaan uskalla ennen rakenneultraa tehdäkään..

na-dene miten meni ekassa neuvolassa? millainen terkkari sulle osui? toivottavasti mukava :)

hankintoihin liittyen; ootteko ajatellut ostaa sellaisen bola-korun? mä ajattelin, et jossain vaiheessa ostan sellaisen :) sitä kun voi käyttää muutenkin ja ne on mun mielestä kauniitakin :)
 
Täällä siis eka neuvola takana ja aurinkoisen päivän kunniaksi kaivoin tosiaan pyörän esille ja menin sillä. Terkka oli tosi mukava, mut oli sijainen eli ens kerralla mulla on sitten se oikea "neuvolatäti". Sain kauhean kasan lippua ja lappua. Ja lisäks varattiin nyt jo aika sokerirasitukseen, mulla kun on sen verran ylipainoa, että menen sinne sen vuoksi automaattisesti (ja näin epäilinkin olevan) ja vaikka tässä testissä ei mitään selviäisi, on edessä vielä toinen hiukan myöhemmin. Mutta omaksi ja lapsen parhaaksi. Toisaalta sanoin terkalle myös, että olen kyllä tietonen omasta painostani ja olen aina ollut isokokoinen ja normaalipainoinen ehkä yläasteella viimeksi. Pari vuotta sitten pudotin puolessa vuodessa 27kg, eli tiedän myös millä se paino lähtee. Tosin onhan noista pudotetuista kiloista puolet hiipinyt takaisin. Eli mhadollisimman maltillisella painonnousulla yritetään tämä raskaus mennä. Mutta kaiken kaikkiaan hyvä mieli jäi neuvolakäynnistä. :)

Mitäs kaikkia aikoja me on tänne merkattu: eli VU olis mulla ti 23.4. (ensi viikolla siis, kun tällä viikolla oli niin huonoja aikoja ja haluan miehen mukaan.. ja mies siis toki myös itse haluaa tulla ;))
np-ultra olis 20.05. ja seuraava neuvola 12.6., jos noista sokerirasituksista pidetään täällä kirjaa, niin sinne menen 7.6. :)

Hankinnoista: Olen jo viimeisen puolen vuoden aikana ostellut joitain satunnaisia vaatteita, kun kivojaja edullisia on kohdalle sattunut esim. kirppareilla ja ale-myynneissä. Ihan muutama normaalihintainen uusi vaate, kun on ollut niin ihana, etä on ollut pakko ostaa. Euron priimoja kirppislöytöjä on myös jonkin verran :) Muita tarvikkeita ei oikestaan ole, kuin noita vaatteita. Niitä on sellainen pieni pahvilaatikollinen.
 
Hankintoja olen tehnyt itselleni housuja ja muutaman paidan. Vauvalle yhden bodyn ja housut. Edellisiltä lapsilta olen säästänyt ihan parhaimpia ja muut olen jo laittanut eteenpäin. Mitään muutakaan ei ole tullut säästettyä eli saan kaikki vaunut ja sängyt ja muut hommata uudet. :) Sänky onkin jo valittu, samoin kuin vaunut, mutta niiden hankkiminen saa odottaa..

Ikäeroa meillä on kahdella ensimmäisellä 1v10kk, mutta kolmanteen tulee vähän isompi ero. Esikoinen on vauvan syntyessä 5,5v ja kakkonen vähän vajaa 4v. Nyt jo olen murehtinut sitä, että jos lapset jäävät hoidosta pois vauvan syntyessä, niin miten keksin niille tässä kotona tarpeeksi tekemistä..Ja kun niillä on maailman paras hoitopaikka, niin tulee surku jos/kun se pitää jättää. :(

Kyllä saa vessassa rampata..Ja nännit on välillä niin kipeät, että yöpaita sattuu. Kahviakaan ei oikein voi juoda, kun tulee huono olo. Löytyyhän niitä oireita sitten tännekin. :heart:

Kettula 7+0
 
ikäeroksi meillä tulee muksuille 3v1kk ja se tuntuu nyt jotenkin tosi passelilta vaikka pikkukakkonen olisi saanut paljon aikaisemminkin tulla :) esikoinen on jo iso plikka silloin :)

Kettula mä oon kans paljon miettinyt tota esikoisen hoitoa. Meillä on aivan ihana pph ja kohtuu vilkas tuo esikoinen. Mies oli ehdottomasti sitä mieltä että esikoinen jatkaisi hoidossa muutamana päivänä viikossa ihan kavereitten takia. Jotenkin mä en osaa yhtään suhtautua kumpaankaan vaihtoehtoon. Toisaalta tiedän että esikoinen viihtyy älyttömän hyvin pphlla ja hällä on siellä ikäistään seuraa. Me asutaan aika maalla kun talo valmistuu ja kaikki kerhot sun muut on automatkan päässä joten ihan jokapäivä en vois enkä varmaan jaksaisikaan roudata esikoista muutaman tunnin kerhoihin.. Että kuin tylsää tytöllä olis vaan äidin ja vauvan kans kotona.... Ja sitten toisaalta tuntuu hölmöltä viedä hoitoon muutamaksikaan päiväksi viikossa jos ite on kotona. Noh, kai nämäkin asiat selkeytyy ajan kanssa.

Hyy2 6+5
 
Hoitokuviot mietityttää täälläkin. Meillä siis se tilanne, että esikoisella aivan ihana pph, jonka työsuhteen kunta aikoo kuitenkin katkaista kevään loppuun, koska tarhassa on tyhjiä paikkoja. Hoitaja oli ilmeisesti miettinyt yksityisenä jatkamista ja laskeskelin, ettei siitä jää meille maksettavaksi kelan tukien jälkeen juuri mitään ylimääräistä. Me asutaan kans maalla, kerhoja ei ole kovinkaan paljon ja niihin on jonkun verran matkaa, sen lisäks oon vähän jotenki semmonen ei-kerhoihminen, niin sikskin inhottaa ajatus, että pitäis istua päivästä toiseen pitkän matkan päässä kerhossa. Huoh... No, kuten sanottu, kaikki selviää varmaan ajallaan :) Meillä ikäeroa tulee vähän vajaa 2,5 vuotta. Aiemmin ajattelin et olis voinut olla pienempikin, mutta kyllä musta toi nyt on ihan mukava ero. Ei ainakaan toivottavasti oo ku yks vaippaikänen sit kerrallaan.

Skatta ja 6+1
 
Kengu, tsemppiä ultraan! :) Toivotaan ihania uutisia :)

Hassua kun yhä edelleen on niin kummallinen ja epätodellinen olo, että ois raskaana.. Miehelle eilen sanoin apteekis että jos vielä yks (viides!! :D ) testi ostettais. Se kuitenki meinas et jos on neljä testiä tehny kolmena peräkkäisenä päivänä niin kai sitä nyt sitten on raskaana :) eli en ostanu testiä, en. Mutta tuosta miehen kommentista kyllä oma mieli sen verran jo tuli luottavaisemmaksi et tänään oli pakko ostaa yks ihana pieni vaate :heart:
Muuten sitten pitääkin hankkia kaikennäköistä. Oltiin nimittäin varmoja kuopuksen syntymän ja vauva-ajan jälkeen että meidän lapset on tässä. Kaikki sit myin eteenpäin sillä ajatuksella, että en todellakaan tarvi enää mitään. No, näin vaan se mieli muuttui kun kuopus on 3,5 v :)
Eli ikäeroksi tulee esikoiseen 6,5 v ja kuopukseen 4,5 v.

Vähän meinaa olla kyllä ainaki vielä oireetonta. No joo, pahoinvointia vähäsen, ja palelua.. Mut ei sen kummempaa. Niin siks varmaan tää tuntuu niin epätodelliselta.
Perjantaina ajattelin varata neuvolaa.
Niin ja töistä, mulla on vakkaripaikka. Kerron sit kun viikkoja enemmän, ja maha alkaa näkyä. On myös suht raskas työ varsinki kiireisinä aikoina, niin voi olla ettei sit jaksa ihaan samaan tahtiin.

Tafgu 5+0
 
hoitokuviot muakin mietityttää et miten esikoisen hoitopaikka sitten jos/kun saadaan toinen pieni kotiin.. esikoinen aloitti läheisessä päiväkodissa helmikuussa ja olis jotenki sääli ottaa pois jo loppuvuodesta, kun viihtyy siellä niin hyvin. ehkä sitten täytyy miettiä osapäivähoitoa tai et pitäis pari päivää viikosta ni pääsis ikäistensä seuraan ja mäkin saisin parina päivänä viikossa keskittyä vain vauvaan.. vauvan kanssa on kuitenkin helpompi esim. lähteä kauppoihin ja kirppareille kun ton uhmiksen :D saati sitten että olis ne molemmat siinä..

apua! huomenna olis se varhaisultra sitten.. jännittää ihan hulluna!! toivotaan toivotaan toivotaan että siellä on kaikki niinku pitääkin eikä saada huonoja uutisia :/ huomenna poksuu viikotkin!
 

Yhteistyössä