Reissusta palattu(eilen). Tosiaan 1½ viikkoa oltiin Bulgariassa, appivanhempien kanssa siellä viihdyttiin ja toki lapset oli mukana.
Oli kyllä hauskaa, tuli kierrettyä monia ostospaikkoja, sekä käytiin syömässä, istuttiin altaalla jne.
Mä pelkäsin lentomatkaa Nellin kanssa, että miten se onnistuu. Mutta sekä meno, että paluu onnistu todella hyvin. En sitte tiedä johtuko siitä, että kyseessä oli aamulennot. Nelli nukkui suurinpiirtei molemmat lennot, ja jos ei nukkunut niin viihtyi isänsä sylissä. Nimittäin tää mamma oli ensimmäistä kertaa koneessa ja ehkä vähän oli jännäys päällä.
BoB Tsempit unikouluun!
Nellin
unirytmi on pysyny siinä melko samassa ja oli myös tuolla Bulgariassa samat. Nukahtaminen ja herääminen on vähän aikaistunut, mutta muuten on pysyny samassa. Ennen kun Nelli meni siinä kymmenen maissa yöunille, niin nyt menee jo siinä yheksältä ja ennen heräsi yhdeksän - kymmenen aikaan ja nyt heräilee kahdeksan - yhdeksän maissa.
Meillä on keskiviikkona - perjantaina yhden siskon läksiäiset, muuttaa vähän kauemmas mitä nyt asuu ja ajateltiin vähän järkkäillä jotain kivaa siskolle. Ja Nelli oli isänsä kanssa isovanhemmilla nyt edellisen yön, eli mun appivanhemmilla. Tulevat tänään kotio sieltä ja mies saa kunnian kuunnella kun me naisten vähän puhellaan. Lauantaina on rapujuhlat appivanhemmilla ja Nelli menee kummeilleen yökylään. Ja sit tossa ens viikon lauantaina on rakkaan siskon häät. Ohjelmaa niin sanotusti riittää. Onneks siskon häiden jälkeen vähän rauhottuu, tosin siskon häistä viikon päästä on meijän ensimmäinen hääpäivä ja tuo mies jotain suunnittelee sinne.
Mies palaa töihin ens kuun alusta. Vaatii vähän totuttelemista, kesäloman sekä armeijan jälkeen.
Mä itse palailen ns. Töihin tossa syyskuun puolessa välissä. Mä opetan tanssia, sen aikaa kun varsinainen opettaja on lomalla. Oon ennenkin opettanu ja näköjään musta on pidetty ja osaan jotain, kun sinne kyseltiin.
Täällä myös
ryömitään hirmuista vauhtia ja konttaus asentokin on jo melkein löytynyt. Ihan samanaikasesti ei vielä osaa käsiä ja jalkoja laittaa mutta eiköhän se konttauskin jossain vaiheessa luonnistu.
Lilmylle täältä onnittelut odotukseen!
Täällä on maanantaina lääkäri, joten mittoja tulee silloin. Viimeks paino oli mennyt jo 9kg:n (tarkka paino oli viimeksi 9040g ja pituus 71,7cm) puolelle, jännä nähdä missä nyt mennään.
Meillä rankin ajanjakso oli se ensimmäinen ja toinen kuukausi. Varsinkin kun mies oli tosiaan intissä jo silloin niin se välillä vähän verotti omia voimia, joten onneks oli ystävä apuna ja seurana täällä.
Nykyään kun tyttö nukkuu yöt läpi, niin ei oo ihan niin rankkaa.
Ja varsinkin kun tuo mies on intistä kotona ja tekee kotitöitä, hoitaa Nelliä. Niin saan itsekin vähän omaa aikaa enemmän ja voin lähteä vetämään kunnon lenkin tai olla koneella. Mitä milloinkin tykkää tehdä.
Vaipanvaihdosta yrittää neiti kiemurrella ja kun sitä vaihdetaan niin siinä menee jokusen aikaa, ennen kuin se on päälle saatu. Eli vaipanvaihto on asia nro. 1, josta täällä ei tykätä yhtään. Aina pitää laittaa joku lelu tytsyn käsiin, että sen sais vaihdettua. Ei täällä muuten mitenkään erikoissti (vielä) mieltä osoiteta.
Ja tosta meijän koirasta Nelli tykkää kyllä niin paljon. Kovasti tyttö yrittää silitellä (omalla tavallaan) tota meijän koiraa mutta koira on niin vikkelä jaloistaan, että lähtee menemään ennen kuin tyttö on ehtiny kohdalleen. Koiran kuppeja Nelli ei oo vielä onneks löytänyt.
Meille on tulossa kisuvauva tossa ens viikolla ja jännä nähä miten koira ja kissa tottuu toisiinsa sekä miten paljon kisu juoksee karkuun tytsyä.
Me ei ihan vielä aleta kaukaloa vaihtamaan, kun aletaan vasta kattelemaan hyviä
turvaistuimia ja oletan, että tuo kaukalo menee vielä vähän aikaa, enkä ihan vielä haluais ruveta istuttamaan neitiä naama menosuuntaan. Mut eiköhän se kaukalo ennen vuoden ikää hankita. Ollaan me vähän jo noita kateltu ja varmaan hankitaan Britaxin Safefix plus. Mutta mennään varmaan joku päivä vähän paremmin tutkimaan kauppaan noita.
Täällä
istutaan jo, toki välillä kiukkuaa, jos itse ei pääsee istumaan. Mutta hyvin kyllä tytst istuttaa itsensä, siis istumaan.
Syömisestä sen verran, että tietyt kiinteet menee. Yritetään "opettaa" muitakin, mutta siinä tyttö on tullu äitiinsä, että on pirun itsepäinen.
Mutta eiköhän nuo muutkin ala kohta menemään, kunhan totuttaa.
Hampaita täällä on nyt kolme kappaletta, ja miten voikaan joku olla niin söpön näköinen kun hymyilee. Niin lutunen!<3
Mä en yhtään tiedä, miks tähän aikaan oon hereillä, mutta kaipa se johtuu siitä, että tottunu heräämään ainakin kerran tähän aikaan, kun tyttö on heränny. Mutta nyt heräsin sit itse tähän aikaan.
Eiköhän tässä ollu melkosen tarpeeks tekstiä.
Susanna#1 & Nelli-Maria kohta 8kk!<3