Heippa taasen.
Täällä on vajaa kuukausi ja sitten meijän Nelli-Maria neiti täyttää 1v. Apua!
Nokkamuki on aina välillä käytössä, loppujen lopuksi kun siitä tulee lähinnä sellasta pelleilemistä, niin laitan mukin pois ja niin.
Me ei nyt erikoista kiirettä pidetä
tuttipulloista luopumisen suhteen. Jos siihen 1,5v mennessä oltais tuttipulloista päästy luopumaan, niin ois ok.
Juo ruuan päälle maitoa tai vettä t.pullosta ja joskus ennen nukkumaan menoa. Mutta ei tosiaan mitään hirmusta kiirettä noista eroon päästä.
Tai sitten siinä vaiheessa kun on oppinu nokkamukista juomaan niin hirveesti sotkematta, tai kaatamatta maitoa tai vettä päälleen.
Normaalia maitoa ajateltiin hieman koittaa tossa ens viikolla, kun molemmilla on lomatkin töistä.
Jos sattuu tulemaan jotain vatsavaivoja niin ei haittaa sit ollenkaan.
Hampaita on tullu hurjaan tahtiin, mutta onhan se varmaan parempi, että mitä nopeammin ne tulee, niin sitä vähemmän se niiden tuleminen häirihtee.
Nelli kävelee myös jo ja hyvin käveleekin. Eka otti ihan yhden askeleen, sen jälkeen kaks ja sit se läht siit ja nyt kävelee jo melkein kunnolla. Välillä pyllähtää joko "tahallisesti" tai vahingossa ja jatkaa konttaamalla ja nousee sitten vähän matkan/ajan päästä taas ylös ja jatkaa kävellen.
Tutteja meillä ei oo käytetty kuukauteen enää ollenkaan. Ja niistä luopuminen kävi helpommin kuin ees ajateltiin.
Yks ilta Nelli nukahti ilman tuttia ja siitä lähtien sitä ei oo ees kaivannu.
Joten yllättävän helposti tutista päästiin eroon.
Jos raskaudesta, niin on taas menny kyllä aika suht nopeesti. Huomenna tulee rv 13+0, eli nyt siis 12+6.
Torstaina oli nt-ultra ja siellä oli kaikki aivan mainiosti tai siis masussa oli kaikki aivan mainiosti.
Täydellinen pikku pupunen siellä ns. uiskenteli ja kaikki oli oikeilla paikoillaan, oli viikkoja vastaavan kokoinen, sellanen pieni rääpäle. <3
Sydänäänetkin kuultiin ja ne on kyllä aina niin ihanaa kuultavaa. Siitä lähtien oon joka ilta kuunnellu tolla meijän dopplerilla.
Itellä olo on tosi hyvä.
Pahoinvointi on suurimmalti osin jääny taka-alalle. Välillä jostain ruuan hajusta vai tuoksusta tulee pahaolo, mutta menee sit myös suht noppeest ohi.
Itku herkkyys on taas kyllä niin huipussaan, kiitos hormonien.
Itken niin pirusti kaikelle ja kaiken aikaa.
Eilenkin kun oltiin pikasesti kaupassa käymässä ja olisin halunnu just yhtä tiettyä suklaata ja se oli sit tietenkin loppu, ni meinasin hyökätä kaupan lattialle ja heittää oikeen kunnon itkupotkuraivarit siitä, mutta tyydyin sitte vaa itkemään..
Tais siin ihmise kyl vähä katel.
Ja sit ku oltiin kattomassa lätkämatsia paikan päällä ja kun joukkue teki ekan maalinsa niin jäälle heitettiin pehmoleluja niin tämä mamma siel rupes sit vollottaan oikee urakalla.
"Ai, miten niin herkkä?!"
Nelliltä tulee jo parisen sanaakin, äiti, isi(tosin t:llä), mai-i(tarkoittaa meijän koiraa, jonka nimi on Maikki), maito ja jalka.
Pakko myöntää, että itse pelkäsin, että Nelliltä tulee "mamma", koska me käytetään sitä miehen kanssa aivan liian usein. Kuten: "Mamma lähtee nyt töihin" "Mamma tulee kohta kotiin" "Mamma käy ulkona" tai jotain muuta mammaa.
Ja sit kun miehen vanhemmat käyttää samaa ni..
Mut vielä ei oo onneks tullu. Pitäs varmaan lopettaa koko sanan käyttö, mut kun siihen on niin tottunu.
Yöt menee samanlaisesti kuin ennenkin. Niissä ei oo oikeestaan mitään muutoksia. Päikkäreitä on vielä kahdet. Katotaan jos viimeistään tossa kun Nelli 1v täyttää ni yritetään saada vaan yhdet päikkärit "ohjelmaan". Eli, että sais Nellin totuteltua yksiin päikkäreihin. Olikohan tuo nyt tarpeeks vaikeesti selitetty.
Nellin synttäreitä oon/ollaan sen verran mietitty, ettei nyt kauheesti ihmisiä kutsuttas. Pari lähintä ystävää, kummit, isovanhemmat, isoisovanhemmat, (miehen puolelta noi isoisovanhemmat.) Ja tottakai tädit ja enot ja setä. (Tosin tädit kuuluu kaikki kummeihin, joten ne on kummeissa jo.)
Mutta tällä kokoonpanolla on tulossa porukkaa siis 28..
Se on paljon, mutta siinä nyt on lähimmät. Tohon oon laskenu mukaan jo mun sisarusten lapset, miehen pikkusiskot ja ystävän lapset.
Erikseen on siis ystävä pariskunta, kummeissa 6 kummia (toinen ystävä pariskunta, mun kolme siskoa ja miehen serkku), mun ja miehen vanhemmat(eli Nellin isovanhemmat), miehen vanhempien vanhemmat, eli miehen isovanhemmat ja näin ollen Nellin isoisovanhemmat, mun veli, miehen veli ja kaks pikkusiskoa, sekä 4 siskonlasta (kahden eri siskon siis) ja ystävä pariskunnan kaks lasta.
Olikohan tarpeeks tarkkaan selitetty.
Ja olikohan tässä jo tarpeeks kirjotusta. Se on kun ei niin useesti kirjottele tänne, niin yhdestä viestistä tulee sitte tällänen kilometrin pitunen..
Susanna#1 & Nelli-Maria 11k