Nivelien paukkumisesta. Minulla normaalistikin kyllä paukkuu jonkin verran nivelet, mutta nyt on ikävää, jos joudun käymään yöllä vessassa, yrittää hiipiä sinne, kun tuntuu, että joka askeleella kuuluu sitä pauketta nilkoista. Onneksi en ole joutunut vessassa pahemmin käymään yön aikana, kunhan en vain juo liikaa ennen nukkumaan alkamista.
Nyt vasta tuntuu varsinaisesti, että vauva on tulossa, kun kokosimme pinnasängyn makkariin. Joka kerta, kun menen makkarin oven ohi tai makkariin, tulee sellainen olo, että meillä olisi jo vauva, kun näen sen pinniksen. Nyt ei tarvitsisi enää muuta kuin laittaa sänky ja äitiyspakkauksen laatikko kuntoon. Silitin perjantaina vauvan lakanat ja pussilakanat, joten ovat ainakin sileitä. Muita vaatteita en olekaan vauvalle silittänyt.
Onnistuin sitten saamaan loppuviikosta flunssan. Ikävä kutina koko ajan kurkussa ja tuo yskiminen jo ärsyttää keuhkojakin. Onneksi neuvola on vasta torstaina, joten jos siihen menessä olisin päässyt pahimman ohi. Eilen käytiin kaupungilla, kun piti ostaa imetystoppeja ja -paita. Jos noilla pääsisi nyt alkuun. Tänään vaihdettiin vielä olkkarista järjestystä, kun saimme vihdoin eilen ostettua uuden sohvan, josta olemme puhuneet useamman kuukauden. Toivon mukaan se tulee jo ensi viikolla. No, noiden tavaroiden siirtelyn ja järjestämisen jälkeen nousi lämpökin 37, joten nyt täytyy ottaa pari päivää todella rauhallisesti, vaikka tekisi mieli vielä laittaa nuo jouluverhot ja -pöytäliina keittiöön ja muutakin jouluista vihdoin tähän asuntoon.
Kutina on onneksi helpottanut. Lopetin tomaatin syömisen, kun epäilin, että se olisi voinut aiheuttaa sitä kutinaa. Aloin taas ostamaan tomaatteja vähän ennen kuin tuo inhottava kutina alkoi, joten sen takia epäilen sitä syypääksi omenan lisäksi. Nyt lähinnä taitaa kutista, kun olen suihkussa ja vesi osuu noihin kutiseviin paikkoihin tai tulee ihoon noita painaumia vaatteista. Tai sitten mie olen vain tottunut jo tuohon kutinaan, enkä reagoi niihin niin kovasti kuin aikaisemmin. Rasvausta harrastan edelleen pahimpiin paikkoihin.
Minulla ei ole vielä maitoa näkynyt. Jotain vaaleaa noissa rinnoissa joskus on, mutta pitää varsinaista ei ole valunut. Onneksi kaikilla sitä ei tapahdu ennen synnytystä, joten en ole yksin. En ole tosiaan uskaltanut hirveästi ostaa noita imetysliivejä, kun ei tiedä yhtään kuinka imetys onnistuu. Pitää sitten ostaa lisää, kun näkyy kuinka käy.
Peppi1981 ja Sykerö 37+6