Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

Vauvan koko meille alkuun parissakin ultrassa veikkailtiin että ois noin 3,8kg syntyessään mut viimesimmässä ultrassa epäili että tuleeko edes kolme kiloa täyteen, tosin oli eri ultraaja..Saas nähdä mikä on arvio huomisessa ultrassa =)

Tombatar meillä nuo tytöt herää viiden pintaan joka aamu, paitsi tänä aamuna nukkuivat melkein seitsemään :D

Saatiin vihdoin kuopus siirrettyä siskojensa kanssa samaan huoneeseen ja eka yö meni tosi hienosti ja nyt ovat jo tunnin nukkuneet päikkäreitäkin porukalla =).
Viime yö meni miulta ihmetellessä tyhjää pinnasänkyä mein makkarissa, heräsin varmaan 20 kertaa vaan tarkistamaan että no tyhjähän tuo on edelleenkin :D just kun kerkee tottumaan ettei siellä nuku lapsia niin sittenhän vauva jo tuleekin täyttämään tyhjiön sinne :D

Nyt mentävä itekkin pötköttelemään vielä hetkeksi kun nuo tuolla vielä nukkuvat..
 
Vauvan koko yhtään arviota ei oo tästä tehty, mutta sf-mitta ei oo suuri eikä vauvakaan kovin isolta omiin käsiin tunnu. Nuo edelliset neljä lasta ollu syntyessään 3.1 - 4kg painavia, että jospa tää tuohon väliin johonkin osuisi. Haluisin kyllä jonkinlaista arvioo tästä, mutta kun ei oo enää lääkäriä eikä ultraa ni eipä sellasta saa. Terkkari ei osaa kuulemma arviota antaa.

Vali-vali päivä taasen, olo ei kovinkaa hyvä. Selkä ja toinen lonkka ollu tosi kipeet eilisestä asti ja supistuksiakin tullu joitakin. Hyvä ei oo olla oikeen missää asennossa ja viime yön unet jäikin pariin tuntiin. Saa nähdä miten käy huomenna kun lähdetään ystävän kanssa lähikaupunkiin viettämään naisten vapaapäivää :) Imetysliivejä meinasin mennä katteleen.

Ai niin, tänäänhän poksuukin eli 36+0,enää enintään 6 viikkoa ni näkee kuka tuolla massa asustelee.
 
Turvottaa ja pissattaa. Siinä tämän hetken oireilut tiivistettynä, ja kummastakaan ei pääse eroon kun turvotukseen pitää juoda kokoajan ja sitten saa ravata vessassa noin 6 kertaa tunnissa... Aamuisin on oikein kunnon nakkisormet : / Selkäkipuja on ilmaantunut myös ja masu alkaa olla tiellä, on selvästi kasvanut silmissä (ja huomaa vaatteissa); ihana pallero siellä pullistuu toivottavasti hyvää tahtia.

Viime viiikolla oli sairaalatutustuminen ja olin ehkä vähän pettynyt, koska sieltä ei saanut kyllä mitään uutta infoa. Synnyttyssali oli odotettua kolkompi paikka ja alkoi vähän jännittämään tuleva koitos. Kätilö mainosti oikein toden teolla ilokaasua, mutta mä olen vakaasti päättänyt että sitä en halua, eli siinähän sitten tyrkyttävät. En halua mitään aineita, missä on riski pahoinvointiin ja lisäksi mua ei kiehdo ajatus että päässä alkaa heittämään millään muotoa. Antavat kuulemma epiduraalin jo aikaisessakin vaiheessa niin turvaudutaan sitten siihen kun kivut yltyy sietämättömäksi.

Ensi viikolla olisi sitten neuvolalääkäri, jännä kuulla onko alakerrassa tapahtunut mitään kypsymistä (?)

Rattoisaa sunnuntaipäivää mamat!

BoB 36+2
 
nyt supistaa toista iltaa..eilen illalla tuli ihantasaiseen tahtiin makuultaan kestettäviä- jotka piti mennä lopettamaan kuumaan suihkuun, nyt ne jatkuu taas --mite näist nyt sit tietää, millo pitää olla huolissaan ja ottaa yhteyttä johonkin..? No huomen pääsen polille ultraan, ni eiköhän supparitkin selviä.

kiitos sympatioista esikon uhmaan :) Jaksamisia myös muille!
mame 35+3
 
Iltaa..

Piti tulla jännitystä purkamaan..
Jotenki nyt on sellanen olo että ei kauaa mene kun tää mamma jakautuu kahteen osaan..
Käytiin keskimmäisen ja koiran kans lenkilläki tänään ja kyllä osas jo supistella kunnolla.. eka supistus tuli jo n. 100m päässä kotoa ja sitte niitä tuliki n 200m välein mut palatessa vähän rauhottu. Tosin sitte tässä kotona ollessa on vihloskellu oikein alapäätä.. Saunattiinki tossa äsken ja nyt pitäs mennä tonne sohvalle rötvisteleen hetkeks ja sitte koittaa mennä nukkuun jos sais nukuttua sitte.. Ainakaa hirveitä ei nyt oo tässä supistellu, mutta saa nähä ku rauhottuu tonne sohvalle..
Hitsi vaan ku iski pikku nuhanki niin nyt jos joutuu taas nenä tukossa lähtä synnyttää.. Nenäsumutteet pitää kyllä muistaa ottaa mukaan =D
Ja pitiki mennä sanoon ettei nyt supista.. no.. täytynee seurata tilannetta....

Kauniita unia kaikille.. Toivottavasti saatais nukuttua!

Vaavimasu ja valonpisara 36+3
 
vaavimasu hui kun jännää!!

Miten ne voguen eiliset supistukset, laantuiko vai päästiinkö tosi toimiin?

baby on board en todellakaan tarkoita tyrkyttää, mutta kannattaa ihan oikeasti edes testata ilokaasua. Jos tulee huono olo, niin menee nopeasti ohi. Mähän pelkään/inhoan pahoinvointia ylikaiken, alkoholiakin jos otan tai siis otin niin pari lasia uskallan juoda, kun pelkään sitä oloa kun päässä alkaa pyörimään. Siksi esikoisen kanssa päätin etten halua ilokaasua. Jossain vaiheessa kätilö kuitenkin ehdotti, että testaamaan edes, koska rentouttaa niin hyvin ja nopeuttaa avautumista eli testataan ennen epiduraalia. Yllätykseksi ilokaasu toimi mulle ihan älyttömän hyvin!!! Kuopuksen synnytinkin pelkästään ilokaasun avulla ja sama suunnitelma olisi tässäkin synnytyksessä :)
 
Joo, kiitos malttamaton :) mulla on just toi sama, että kammoan niin hirveästi pahoinvointia, oksentelua (myös muiden) jne. että siitä johtuu tämä kanta. Mutta samalla olen oikeasti todella tietoinen että synnytystilanteessa saatan muuttaa äkkiä mieltäni kivuista kärvistellessä... Aika näyttää.
 
Onpas taas tullut paljon uusia viestejä kun parina päivänä en ehdi koneelle :O

kurre, sullahan käykin aika vähiin! Täytyy myöntää että oon lähinnä kade, kunpa itsekin jo tietäisi edes suunnilleen milloin synnyttää. Vauvakutsut oli varmasti kivat :) Mulla ei sellaisia kavereita oikein edes ole joita kiinnostaisi juhlien järjestäminen yleensäkään, joten ei ole tiedossa moisia.

Madickenillakin tosi lähellä H-hetki! Kuulostaa työläältä - ja kalliiksi käyvältä - tuo vaatteidenpuremisvimma...

malttamaton, mites vauvan liikkeet, onko tuntunut nyt enemmän?

Tuliko Voguelle lähtö synnärille? Reilun tunnin päästähän vauva on jo täysiaikainen :D

Nuusku kyseli kohdun kivuista, mulla joskus oikein napakan supistuksen jälkeen voi olla hellänä sisäpuolelta paikat, mutta menee ohi pikkuhiljaa. Oletan kans että johtuu juurikin tuosta supistelusta.

ViolaRose, kiva kuulla sinunkin kuulumisia! Hurjaa miten lähellä sulla on jo synnytys, tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee oikein onnistuneesti, eiköhän sieltä vauva ole tulossa vaikka olo onkin epätodellinen ;)

jouluvauva, aikas nopeita synnytyksiä sinullakin, ei varmasti mikään ihme jos tuntuvat rajuilta ja kipeiltä, niin varmasti ovatkin jos kerran muutamassa tunnissa tapahtuu kaikki se, mihin voi muilla helposti mennä jopa vuorokausi! Onni tosiaan että asut niin lähellä sairaalaa, ja kannattaa varmasti lähteä tosi herkästi näyttäytymään.

vaavimasullakin on jännät paikat :)

Bob, itsekin hiukan arveluttaa toi ilokaasu koska saan tosi helposti esim. kipulääkkeistä pahoinvointia ja menee myös pää sekaisin, ihan kuin olisi kunnon kännissä. En tykkää yhtään siitä tunteesta enkä myöskään oksentamisesta. Ajattelin kuitenkin kokeilla, koska kuten malttamatonkin sanoi, ilokaasun vaikutus myös häviää tosi nopeasti ettei tarvi kauaa kärsiä jos se ei sovikaan.

Vierailijoista, TYKSissä saa lapsen isä, sisarukset ja isovanhemmat vierailla, ja isovanhemmatkin vain parin tunnin ajan. Sopii mulle ihan hyvin, ehtii sitä vauvaa sitten myöhemminkin esittelemään, ja jos on jossain 4-6 hengen huoneessa niin on ihan kiva ettei siellä jatkuvasti ramppaa porukkaa.

Itsellä ei mitään erityistä uutta, muutama kyläilyreissu tuli tehtyä viikonlopun aikana jotka jaksoin yllättävän hyvin. Leluja ja vaatteita tuli lahjaksi molemmista paikoista, meillä alkaa kotona kohta tila loppua :D

Rödluvan ja Beetakingi 35+1
 
Täällä onneksi suurin huonekoko on kolmen hengen huone ja niitäkin on vain yksi. Loput on yhden tai kahden hengen huoneita.

Vaavimasulla onkin nyt jännät paikat. Täällä on ollut tuntemusten suhteen melko helppo päivä, kun on ottanut rauhallisesti.

Anoppi nostattaa verenpaineita ja varmisti kyllä lopullisesti, ettei sillä ole sairaalaan mitään asiaa. En jaksa ihmisiä, joille mikään ei ole pyhää ja jotka ei kunnioita mitään toiveita. Oli kyseessä miten henkilökohtainen asia tahansa.

Jonkinasteisia kohdunkipuja saattaa joskus olla täälläkin, mutta varmaksi en sano. Ei mitään kovaa kipua, enkä ihan täysin osaa sitäkään paikantaa.

Päänsärkyä on ollut nyt pari päivää. Turvotukset kuitenkin hävisi eilisen aikana, eikä ole tulleet takaisin. En siis ole vielä kovinkaan huolissani, kun takana on huonosti nukuttuja öitäkin, niin voi johtua siitäkin.

Viikkoja 35+2. Olisipa kristallipallo, mistä näkee, milloin vauva aikoo syntyä. Inhottavaa kuulostella jokaista tuntemusta.
 
Ja taas heräsin käsien kutinaan... :(

Vierailijoista, en ole ihan varma nykyisistä käytännöistä. Aina aiemmin on oltu yhden hengen huoneissa ja vielä 2v sitten sanoivat että yleensä tuolla on parin tunnin vierailuajat iltaisin ns vapaasti (ei siis määritelty ketä päästetään) milloin asialliset vierailijamäärät(?) pääsevät käymään huoneessa tai voidaan tavata osaston kahvihuoneessa. Isä ja sisarukset voivat vierailla muuten vapaasti. Noissa yhden hengen huoneissa saivat myös vieraat käydä vapaasti, kunhan ei ylimääräistä häiritä muuta osastoa.

Jos nyt pääsee yksityishuoneeseen niin ideana olisi että miehen kaveri joka hoitaa vauvan syntymän ajan kuopusta tulisi sinne tuomaan kuopuksen ja samalla katsomaan vauvaa. Olisi varmaan 2v:lle niin selkeämpi tajuta missä äiti on ja miksei tule kotiin. Perjantaina sitten isompien ollessa koulussa mies ja kuopus tulisivat päiväksi sairaalalle ja jossain vaiheessa toinen miehen kaveri perheineen kävisi myös vauvaa katsomassa. Lauantain/sunnuntain aikana pitäisi taas oman kaverini tulla perheineen käymään noiden kotiväkien lisäksi ja maanantaina kotiin. Jos on useamman hengen huone niin saadaan soveltaa vierailuaikojen ja oman kuntoni mukaan (milloin jaksan lähteä kanttiiniin jne).

Miten muuten olette suunnitelleet läheisten vierailuja kotona? Meillä suvut asuvat Suomessa/Tanskassa eivätkä ihan heti ole kiiruhtamassa vauvaa katsomaan. Siskon perhe tulee joskus hiihtolomilla ja isäni joulu-tammikuussa kai päiväristeilylle. Miehen siskon kanssa ei ole suunniteltu mitään. Yksi parhaista ystävistäni tulee muutamaksi päiväksi heti joulukuun alusta ja noita paikallisia kavereita sitten piipahtelee sen mukaan mitä sopivalta tuntuu. Kuopus täyttää 2v 29/11 eli juuri kun vauva on viikon ikäinen, tuskin mitään isompia juhlia järkätään mutta ehkä pari lapsiperhe-tuttua kutsutaan ja pääsevät samalla vauvaa katsomaan.

Vauvan koosta ei tietoa, eivät sitä täällä yleensä arvioikaan enempää vaan kysyessä jotain suuntaa antavat. Tuossa vielä kun sf-mitta huiteli yläkäyrillä puhui neuvola ison tuntuisesta vauvasta, liekö sitten yhtään tasoittunut nyt kun ollaan taas keskikäyrille päädytty. Tosin isoon ollaan varauduttu jo sisarusten perusteella. Kuopus oli 3980g (rv39+0) ja keskimmäinen 4430g (rv 39+3). Esikoinen oli vain 2655g (rv37+0) mutta hänellä istukan kanssa ongelmia jne. Sektion suhteen nyt ei koolla niin väliäkään mutta enemmänhän tuo vastasyntyneeltä näyttäisi jos olisi alle 4kg.

Huomenissa olisi vielä haaveissa jos kuopuksen kanssa jaksettaisiin uimaan lähteä, perjantaina kun tuo oli yllättävän rentouttavaa. Sitten voisin käydä ostamassa itselleni sairaalaluettavaa ja vähän katsella joulukoristeita yms.

Madicken rv38+1 (näin kun maanantain puolella jo ollaan!), torstaita odotellen
 
madicken uiminen tuntuu niin ihanalta, tai siis löllyminen altaassa. On niin kevyt tunne kropassa :)

rödluvan vauvan liikkeet tuntuu hienosti, kiitos kysymästä. Mä en ymmärrä miten olen niin hysteerinen niiden suhteen? Ehkä se tuo 4:n keskenmenon tausta mikä sen tekee. Vieläkään en oikein usko, että mun sisällä on oikeasti vauva. Kuulostaa tosi tyhmältä, varsinkin kun kyseessä ei ole esikoinen, mutta eilen miehen kanssa puhuttiin pitkään aiheesta, kun kumpikaan ei oikein tajua tilannetta: laskettuun on 30 päivää muttei silti uskota tätä todeksi. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut tälläistä fiilistä?!

Nyt olisi viikot päivää vajaa, että pääsen Lohjalle synnyttämään eikä tarvitse lähteä naistenklinikalle/jorviinsynnytämään. Jee! Lauantain hääjuhlissa oli kyllä sellainen olo, että vauva tulee siihen paikkaan: alaselkä oli tulessa (varmaan korkkareista) ja istuimme ihan kauittimien vieressä, että vauva piti sellaiset bileet mahassa että oli oikeasti itku lähellä. Luojan kiitos pää ei enää liiku, mut peppu ja kantapäät senkin puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet..
Täällä ollaan vielä yhtenä..
Mutta silti nyt kyllä tuntuu että alkaa olla lähellä h-hetki.. Huomenna ois neuvola päivällä että saa nähä menenkö sinne =D
ehkä tässä pitäs vielä vähä stopata vauhtia, mutta ku tuntuu että en enää vaan jaksa olla toimetonna =D
Jonku sortin adhd kun olen varmaan niin on vaikea olla tekemättä mitään.. aamullaki keräsin jo matot ja ajattelin siivota ku koiralla juoksu niin länttejä näkyy siellä täällä lattioilla vaikka hyvin kylä itseki huolehtii..
pakko saaha nyt siivota ja sitte kaverille kylään.. sitte voi ottaa iisimmin..
supistukset on kyllä jo tosi napakoita ja eilen lenkilläki välillä piti oikein pysähtyä kun supisti niin kovasti..
Jos nuo ei ole tehny mitään kohdunsuulla niin johan on ihme..
Pienin oli viimeyön mummulassa ja ajattelinki että toisaalt aoliski ollu hyvä ilta lähteä kun yksi täällä ammattavana vähemmän =D

Mutta nyt äkkiä koululaisille puurot lautaselle että saavat lähteä polkeen kouluun...
 
täälläki koululaiset saatu ruokittua ja ovat jo päässy linja-autoonki. taapero tuos leikkii ja mä katon FAKTAa ja surffailen samalla.

meillä (mulla) oli luxus yö. sain nukkua 6h putkeen :cool: vauvaki oli rauhallinen, ny sit myllää masussa =)

mun supparit tuntuu siltä,et vanne kiristää tuos mahan ympärillä,ihan selässä tuntuu. välillä sit selkää ihan polttaa. synnytyssupistukset tuntuuki aina eniten selässä. pitää muistaa laitattaa niitä aqua-rakkuloita. likan aikana unohin ihan kokonaan. :stick:

mulla onki aika tarkkaan tiedossa minkä kokoinen jätkä tuolla asustaa :D ny se on noin 3,2kg. pituudesta ei tietoo... en älynny kysyä siellä ultrassa

mut ny keskityn tuohon ohjelmaan,likkaki näkyy sontaa tekevän :$

 
Sairaalassa käyvistä vierailijoista saa nähdä käykö meitä kauheasti sitten kukaan katsomassa tai no vauvan isä tietysti, mutta hankaluutena välimatka (vajaa 60km) ja se ettei miehellä ole ajokorttia. Eli kyydit pitää miettiä sitten miten pääsee. Meillä saa tuolla sairaalassa käydä vauvan isä, sisarukset ja isovanhemmat, kellon ajoista ei oo kyllä tietoa. Mä niin toivon ettei tarvi olla sairaalassa kun yksi yö niin saa sitte vieraat tulla kotio katsomaan. Sen enempää en oo kotona käyvistä vierailijoista miettiny muuta kun että nuhattomat saa tulla katsoon miten vaan :)
Miehen puolen sukulaiset näkee vauvan ekaa kertaa ehkä vasta ristiäisissä kun asuvat kaukana. Omat vanhemmat asuu lähempänä ni he varmaan sitte tässä käyvätkin enemmän.

Kivunlievityksistä täällä ei oo käytössä ilokaasua ja vaikka olisikin niin en sitä ottaisi. Kerran joskus aikoinaan kokeillu ja ei ollu mun juttu, alkaa maski ahdistamaan. Epiduraaliakaan en oo ikinä saanut ja varmaan ilman sitä mennään nytkin. Jotain kipupiikkejä oon joskus saanu ja viimeks suuhun jonkun litkun. Synnytykset ollu niin nopsia kaikki ettei oo ollu sillee kivunlievityksille tarvetta, kipu kuitenkin loppunu aina heti kun vauva ollu maailmassa.

Kohta hakemaan ystävää ja lähdetään huristelemaan kohti lähikaupunkia. Ihana päästä kierteleen kauppoja vaikka tiedän ettei kävely olekkaan kivutonta, mutta pidetään sitten istuskelutaukoja tarpeen mukaan. Haaveilen, että saisin tänään ostettua loput joululahjat, saas nähdä kuinka käy :D

Jabadaba77 ja 36+1
 
Heissan! Kyllä täällä ollaan vielä yhdessä kasassa ja paukutaan samalla 37+0! Nyt saa vauva syntyä ilman, että vaikuttaisi synnärivalintaan. :heart:

ViolaRose Kiva kuulla sustakin taas pitkästä aikaa. Sulla ei ole enää paljoa jäljellä, tsemppiä keskiviikkoon!! :flower:

Madickenilläkin alkaa päivät käydä jo vähiin.

Vierailijat kättärillä saa mies ja lapset olla ihan aamusta iltaan osastolla. Muita en edes halua ja edelleen olisi toiveissa mahdollisimman nopea kotoutuminen.

Vaavimasulle myöskin tsempit supistuksiin. Samassa veneessä ollaan! :D

Synnytys + pahaolo mulle ilokaasu sopi tosi hyvin. Pahaolo mulle tuli ihan jo niistä kivuista mitkä oli tosi kovat ja lämpimästä ammeesta.

Omaolo meidän hyperaktiivinen vauva on ollut eilisen tosi vaisu. Kyllä illalla sain siihen liikettä kun join mehua ja tökin rassukan väkisin hereillle. :ashamed: Kipeät supistukset jäivät lauantaille, jolloin niitä tulikin jo joku 9 tuntia, mutta ei vielä tarpeeksi voimakkaina / säännöllisinä. Eilen supisteli silloin tällöin ja lähinnä kivuttomia.

 
Malttamaton, täälläkin epäuskoinen fiilis, että mitään vauvaa on tulossakaan. Vaikea sisäistää, että muutaman viikon päästä meillä on lapsi. Ehkä sen vihdoin uskoo todeksi, kun vauva lopulta syntyy. Meillä siis tosiaan ensimmäinen tulossa.

Vierailijat kotona on alustavasti sovittu miehen kanssa niin, että kotiutumispäivänä ja sitä seuraavana päivänä meille ei tule ketään. Ei edes nopeasti käymään. Ollaan ajateltu, että jos kotiuduttaisiin noin viikko ennen joulua, niin ennen joulua vauvaa saa tulla katsomaan meidän sisarukset ja vanhemmat. Muut sukulaiset saavat malttaa joulunpyhien yli. Haluan itselleni toipumisrauhan ja aikaa laittaa joulua ja totutella elämään perheenä ilman, että vieraita käy koko ajan. Anoppi tulee näkemään vauvan ekaa kertaa, kun vauva on noin viikon ikäinen. Se on niin monesti nyt pettänyt mun luottamuksen isoissa asioissa, että joutaa kyllä odottaa sen, mitä vaadin.

Yöunet on olleet nyt monta yötä sellaista neljää tuntia. Pitää vaan yrittää ajatella, että valmistaa vauvan kanssa valvomiseen.

Tsempit kaikille, joilla h-hetki on jo lähellä! :)
 
Eilen illalla olin jo tänne rustailemassa pitkän pätkän, mutta sitten nämä sivut meni ihan täysin jumiin... :/ joten koitetaan nyt uudestaan!

Ihan alkoi jännittämään teidän supistelijoiden puolesta! :D Eli tsempit vaavimasulle, mamelle ja voguelle!

Ja tosi jännää, että varmaan teillä käynnistykseen/suunniteltuun sektioon menijöillä! Joten tsemppiä myös kurre, madicken ja violarose!

(anteeksi jos jonkun nyt unohdin tästä listasta! :ashamed:)

Kuinkakohan paljon sitä itseään sitten jännittää kun lähtö lähenee, kun teidänkin puolesta jo vähän täällä jänskäilen! :D

Neuvolassa täällä käyty:
RR 133/77 p.96
pissa puhdas
turvotukset +
liikkeet +
sykkeet 140-150
sf 30
paino -45g/vko (vaikka omasta mielestä on tullut vain syötyä viime aikoina...)

Vauva tuntuu kuulemma sirolta noin käsikopelolla arvioituna.

Täällä ei oteta sitä streptokokki-näytettä rutiinisti. Vain jos on esim. ennenaikaisia supistuksia/ kohdunsuu pehmennyt aikaisessa vaiheessa tms. Vähän jää mietityttämään kyllä tuo asia, kun tuntuu olevan niin paljon eri käytäntöjä... :/

Täällä mennään hyvävointisena... Vielä kun saisi itsestään irti sen verran, että alkaisi tekemään edes kävelylenkkejä päivittäin. Mulla jäänyt liikunta ihan hyötyliikunnan varaan, ja nyt kauhistuttaa, etten jaksa varmaan edes synnyttää, kun kunto on niin huono... :ashamed:

Minttis treffit sovittu! :LOL:

Pepsimax 35+3
 
Täällä myös vointi hyvä, kuten Pepsimaxilla. toki valvoin viime yönä taas aamukolmen aikaan, mutta kun käy nukkumaan kmpiltä ja herää puoliysin kieppeillä niin johan sitä unta tulee 8 tuntia vaikka valvoisikin vähän enemmän.

Tänään vietiin esikoisen kanssa matot pesulaan, eikä edes märkien mattojen nostelu saanut aikaan mitään kummempia supistuksia. Välillä kyllä iltaisin niitä tulee kunnolla. KÄytiin myös kirppiksellä ja sieltä kotiutui muutama vaaleanpunainen minivaate, pieni epäilys oki kalvaa että ehkä onkin poika mutta ainahan nuo voi myydä pois.

Madickenilla kohta jännät paikat, ootkohan eka joka jakaantuu? Taitaa munkin arviot marraskuun puolella syntyvistä vauvoista mennä pieleen.

Te jotka ootte synnyttäneet Jorvissa, kertokaa monen hengen huoneita siellä on jos ei onnistu saamaan perhehuonetta?

Lomasta nauttiva Undu 36+1
 
Ihan hirvittävästi tullut viestejä viime kirjoituksen jälkeen, että tässähän on ihan mahdoton pysyä perässä.. Ja puolet keskustelun aiheista on varmaan unohtunut..:)

KOvasti tsemppiä kaikille, joilla käynnistys/suunniteltu sektio pian tulossa, sekä niille ketkä tuskailevat supistusten kanssa!!!:heart:

Ekaksi neuvolakuulumisia lyhyesti, eipä niissä mitään ihmettä kerrottavaksi, kun hemppa hyvä, paineet kunnossa, pissa puhdas jne.. Sf-mitta oli 31cm, eli tasaisesti omalla alakäyrällä mennään.. Täällä siis Pihlan pienimahainen "kohtalotoveri"..:)

Ensi viikon torstaina seuraava neuvola.. Se 29.11. on miehen arvaus syntymäpäiväksi, oma arvaus on 1.12.12. Oikeastaan se on toive, ettei sen pidemmälle menis...;)

Vierailijoista sairaalassa ja kotona, niin sairaalaan meillä ei saa tulla mun käsitykseen mukaan kuin isä ja sisarukset, mikä on ihan ok mun puolesta.. Jos kotiudun ihan ok kunnossa, niiin mun puolesta meille saa tulla heti kun kehtaa tulla..:D

Eilen kartoitin tilannetta sen suhteen, että ketähän meille voisi keskellä yötä tulla, jos lähtö tulee silloin ja täytyy sanoa, että melko hankalaa järjestää yöhoito, kun ei yhtään tiedä, koska se lähtö voisi tulla.. Kaikki isovanhemmat/sukulaisetkin on työelämässä, että ei oikein toimi.. Onneksi meillä on ihanat ystävät naapurissa, jotka on esikon seuraksi lupautuneet, vaikka sitten keskellä yötä..:rolleyes:

Huomenna poksuu..
Sofi ja ekavekara esu 37+6
 
Täällä monella alkaa olla kohta h-hetki käsillä. Tsemppiä kaikille!

Neuvolassa käyty ja "Pulla" kiepsahtanut oikein päin. Eli nyt sitten ens viikon ultra peruttu. Olisin kyllä mielelläni käynyt vilkaisemassa kokoa sun muuta... Mutta ei, kun ei. Pitää odotella viikolle 38, jolloin sitten kokoarvio.

Mun pikkuinen <3 täyttää tänään huikeat 2 vuotta. Synttärit pidettiinkin jo lomaillessa sukulaisissa.

Mameliini ja Pulla 35+3
 
Monella alkaa olemaan jännät ajat lähellä. Tsemppiä käynnistystä ja suunniteltua sektiota odottaville. :)

Täälläkin vihdoin tuli 37+0. Eilen vasta tajusin, että ei ole enää kuin kolme viikkoa LA:aan. Nyt varmaan alkaa pikku hiljaa paniikki iskeä. Onneksi saimme viikonloppuna ostettua ainakin melkein loput tarvittavat tavarat ja sain sen pienen toppapuvunkin kaverilta lainaan. Nyt ei tarvitsisi muuta kuin pestä loput vauvan petivaatteet ja tavalliset vaatteen, alkaa järjestämään makuuhuonetta ja kokoamaan pinnasänky. :)

Sain sitten kauheat kutinat vaivakseni tuossa loppuviikosta. Alavatsa ei enää kutise paljon ollenkaan vaan nyt sitten takareidet ja pakarat. Viime yönäkin meni pari tuntia osaksi hereillä, osaksi taisin torkahella, kun kutisi hirvittävästi. Onneksi mieheni oli toisessa huoneessa nukkumassa, kun olisin varmaan hänetkin siinä pyöriessä herättänyt. Loppujen lopuksi auttoi, kun laitoin kädet ristiin peiton päälle, enkä päästänyt niitä lähellekään kutisevia alueita. Otin yhteyttä tuonne neuvolaan ja sain sitten lähetteen maksa-arvojen tarkistamiseen samalla, kun käyn vasta-aine-testissä labrassa keskiviikkona. Pikkuisen nyt tuntuu kuitenkin, että olenko liian hysteerinen, kun heti huolestun tuosta kutinasta. Mietin kyllä sitäkin, kun alkuraskaudessa minulle tuli ihottumaa omenasta ja menin sitten viime viikon syömään omenahilloa aamupuurossa ja eilenkin kaverin luona söin omenahilloa sisältävän joulutortun, että jos tämä kutina kuitenkin onkin vain allergiaa.

Vierailijoista sairaalassa. Täällä on vissiin sääntönä, että mies voi käydä päivällä tiettynä aikana ja jos olisi lapsia, niin niillä on sitten lyhyempi vierailuaika. Joten ainoa, joka minua sairaalassa käy katsomassa on sitten mieheni. Me ollaan puhuttu, että hän tekisi sen sairaalassa olon aikana töitä ja sitten tulisi töiden jälkeen sinne sairaalaan opettelemaan vauvan hoitoa. Onneksi hän voi tehdä myös lyhempiä työpäiviä ja siten jää aikaa sairaalassa olemiseen.

Meidän kummankin vanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla, joten varmaan saamme olla ainakin jonkin aikaa rauhassa kotona opettelemassa vauvan hoitoa ennen kuin tänne ketään tulee ainakaan pidemmälle vierailulle. Kaksi siskoani asuu tässä lähellä, joten heidän varmaan saadaan ensin vieraiksi, mutta he eivät varmaan montaa tuntia kyläile kerralla.

Peppi1981 ja Sykerö 37+0
 
Hei, tässähän taitaa tämän viikon aikana tulla jo enemmänkin vauvoja. Meille ja Violaroselle ainakin ja varmaan Vaavimasulle ainakin. :) Jännää nähdä kuka nyt kerkeää ensimmäiseksi jakaantumaan!

Nyt on sitten vihonviimeinenkin kerta käyty kuopuksen kanssa uimassa ja miehellä oli tänään vika työvuoro ennen isyyslomiaan. Hassua ajatella että tuokin on nyt kotosalla sitten jonnekin tammi-helmikuun vaihteeseen.

Kaikki nyt hankittuna ja valmiina, jotain vielä pakkaamatta sairaakakassiin mutta kaikkineen olo että voisi lähteä vaikka heti "vauvaa hakemaan". Aiemmin suunniteltu nimikin kerkesi tuossa pari päivää sitten vaihtua ja itseasiassa kaikki kolme nimeä on jo hahmolla valmiina. Jos ei sitten vauva synnyttyään näytä/tunnu ihan joltain muulta.

Silti nyt kun kaikki on näin vauvaa vaille hoidettuna niin tulee hetkittäin sellainen epäuskoinen olo...

Madicken ja vielä kolme yötä jäljellä
 
mameliini, hyvä että vauva on nyt oikeinpäin :)

Peppi, kuulostaapa kurjalta tommonen kutina. Onneksi niitä syitä on muitakin kuin raskaushepatoosi, mutta onhan se syytä verikokeilla tarkastaa!

Vierailijoista kotona, ei olla miehen kanssa mitään suunniteltu kun ei tiedetä yhtään miten itse voin synnytyksen jälkeen ja miten vauva voi. Luulisin että nopeastikin saa melkein kuka vaan tulla ainakin lyhyelle visiitille, kunhan ei ole sairaana.

Epätodellinen olo jyllää täälläkin, toisaalta oon tosi kärsimätön näkemään oman lapseni, ja toisaalta en voi uskoa vieläkään että meille mitään lasta tulee :kieh: Ärsyttävän ristiriitaista.

ON. Tänään oon ollut tosi väsynyt, päivätorkkuja on tullut otettua ihan parin tunninkin välein. Taisi olla huono yö vaikka unitunteja tuli 7, kahdella pissatauolla.

Rödluvan ja Beetakingi 35+2
 
Viimeksi muokattu:
mä oon jo neljältä heränny, taaperolla tuli kuset läpi eikä sit enää nukkunu. pikkasen väsy!!!

vierailijoita täällä ny ei varmaan paljoo käy. anoppi ja muutama kaveri.mut ei tarvii het kotia pääsyn jälkeen. tarvii pari päivää tottua tilanteeseen.

mä oisin jo valmis tositoimiin :LOL: taas näin viime yönä unta,et olin synnyttäny. mut vauva oli tyttö : /

mulla nyt ei mitään kutinoita,mut tiiän mitä se on. joskus parikymppisenä mulla oli ihan outo ihottuma. ei tänäkään päivänä tiedetä mistä se tuli. raavin itteni ihan kirjaimellisesti verille. joka aamu kädet oli ranteita myöten veressä. söin jos jonkulaista lääkettä. sit sain jotain lääkerasvaa jolla se alko helpottaa...

jaaha,pian sais koululaiset herätellä ja laittaa puuro tulille.

tombatar ja nirppu 37+5
 
tombatar onkin heräillyt silloin kun mä sain vasta unta.. :LOL: Tänään on vielä aikaisin menoa, joten unet jäi aika pieniksi.

Yö menikin selkäkivussa ja harvoissa supistuksissa. Uni tuli vasta särkylääkkeen jälkeen, mutta sama juiliminen jatkui heti kun heräsin.. |O

Vogue ja Taimen alku 37+1
 

Yhteistyössä