Malttamaton kyseli, että milloin pääsen aloittamaan normaalin elämän...jaa-a..Hetkisen mietittyäni muistan äitipolin lääkärin maininneen, että jos pääsis sinne rv38 hujakoille, niin silloin typy olisi jo kasvukäyrän mukaan yli 3kg kun esikoinen oli syntyessaaä 37+6 2410g (tarkistin juuri, kun en meinaa muistaa) Eli lisää painoa taidetaan tässä typylle nyt hakea. Tosin esikoinenkin pääs kyllä pienestä koostaan huolimatta mun kanssa osastolle. Huomennahan poksahtaa se rv34, et enää ei estellä jos alkais syntymään. Tavoitteena olis kuitenkin täysaikaisuus, sillon kuitenkin olettamus on, että päästään yhtäaikaa kotia sairaalasta.
Tosiaan mukava oli lukea myös
Kaapo80 sun kokemuksia. Puhelimella kun oon tätä palstaa lueskellu, niin valitettavasti ohi olit livahtanu. Kirjottelen silloin kun läppäri kotona. Herrrrmo ei kestä sitä luurin kautta näpyttelyä
Piti ihan googlettaa tuo funneling. Minullakun tuppaa nuo lääkäreiden termistöt menemään ohi, ymmärrän paremmin "selkokieltä"
Googlettamalla löydetyt ultrakuvat, tekstin ohella selvitti ihan hyvin mitä tarkoitti.
Minulla viimeksi ultratessa kohdunkaula ei avautunut kohtua ylhäältä painaessa. Vauvan pää on kuitenkin niin syvällä, että se painaa kohdusuulle jo kaartion/kolmion, mitenpäin sen nyt haluaa ajatella.
Onko teillä muilla "kohdun seinämät" sisäpuolelta kipeät/hellät? Muutamalta kätilöltä olen asiasta kysynyt, muttei kukaan ole osannut ottaa siihen kantaa. Eikä ultraava lääkärikään siihen kommentoinut. Ilmeisesti ei mitään haitallista, mutta kiinnostaisi onko muilla vastaavia tuntemuksia ollut? Viimeisin kätilö mietti ääneen, josko johtuisi vain kivuttomista supistuksista, kohtulihashan se voisi siitä mennä helläksi.
Vierailijoista kans tääl KYSillä on sellanen käytäntö, että vain isä ja vauvan sisarukset pääsee osastolle. Muut vieraat saavat ihailla vauvaa lasioven takaa...Ajatus ihan hyvä, toteutus huono, koska samainen ovi myös toimii sisäänkäyntinä osastolle joten liikennettä riittää.
Vastasyntyneiden teholle sitten pääsevät myös isovanhemmat osallistumaan.
Vogue ja muutenkin kaikesta
lämpimästä. Voi kun pääsiskin nauttimaan saunasta ja kuumista suihkusta jne. jne :'( Lääkäri kielsi koska tässä tilanteessa lämpö vaan vois huonontaa tilannetta. Voitte siis kuvitella kuinka odottelen seuraavia kunnon löylyjä, joskos joulusaunaan pääsis :xmas: