Kiri: Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa, vaikka pikkuinen olikin hiljaisempi.
Hikottelusta. Minusta tuntuu, että tämä meidän pikkuinen hikottelee useimmiten sen jälkeen, kun olen syönyt tai sitten tuo on vain sattumaa. Mutta kyllä niitä tuntuu melkein päivittäin ja joskus usemman kerrankin päivässä. Mieskin oppinut tuntemaan, koska liikkeet ovat hikottelusta johtuvaa ja koska pikkuinen liikkuu muuten vain.
Liitoskivuista. Kyllä se lääkäri oli oikeassa, nämä liitoskivut ovat pahentuneet. Kun lähden liikkumaan, ensimmäiset askeleet pitää ottaa todella rauhallisesti ja konttausasentoa pitää välttää, koska se aiheuttaa sellaiset kivut, että ei toista. Onneksi ei enää ole montaa viikkoa jäljellä ja pitää vain ottaa rauhallisesti.
Joulujuttuja alan laittamaan pikku hiljaa ensi viikolla. Olen yrittänyt vähän miettiä miten tästä kämpästä saisi jouluisamman, koska on ensimmäinen joulu täällä. Aikaisemmin olen kyllä laittanut koristeet, mutta varsinainen joulu on mennyt muualla. Olen alkanut syömään jo rosollia ja lanttulaatikkoa ja glögiäkin olisi kaapissa, kun vain saisi aikaiseksi lämmittää sitä.
Streptokokkista. Minulle ei ole puhuttu mitään sellaisesta, eikä missään vaiheessa ole ollut puhetta mistään testistä. Onkohan tuossa jotain paikkakuntakohtaisia eroja.
Kävin eilen katsomassa imetysliivejä, -toppeja ja -paitoja eri kaupoista, mutta en sitten vielä ostanut. Jotenkin se sovittaminen on raskasta. Eniten hirvittää nuo hinnat, koska ei niissä taida koskaan olla tarjouksia. Oli onneksi jotain kahden kappaleen paketteja mm. topeissa ja paidoissa, joten voisi katsoa jos sellaisen ostaisi. Liivejäkin löytyi Kapphallista kahden kappaleen paketissa, mutta ajattelin ostaa kyllä yksittäisinä, koska haluan erilaisia. Eniten pelkään, että ostan väärän kokoiset liivit, koska olen aika avuton noissa jutuissa, enkä tykkää yhtään, jos joku myyjä tulisi siihen pyörimään. Yleensä alussa liivit tuntuvat oikean kokoisilta, mutta sitten jonkin ajan päästä taas tuntuu, että eihän ne istu yhtään. Hullua kyllä, koska olen ollut myyjänä rintaliivejä myyvässä kaupassa.
Yöunista. Minulla vaihtelee todella paljon yöt. Joskus herään yöllä enkä meinaa saada unta, toisinaan taas nukun todella hyvin. Toissa yönä heräsin jo neljän jälkeen, enkä sitten enää saanut unta. Viime yönä nukuin taas kuin tukki kymmenestä seiskaan, vaikka pari kertaa saatoin käväista pikaisesti hereillä. Huomasin, että kyllä mie herätessäni olen selälläni, mutta tykkään nukahtaa kyljelläni. Toivottavasti tuosta selällään nukkumisesta ei ole haittaa pikkuiselle, vaikka onhan sitä vaikea nukkuessa vaikuttaa asentoon.
Huomenna taas neuvola. Minua nykyään vähän jännittää mennä neuvolaan, koska välillä on vaihdelleet nuo tulokset. Joskus on verenpaineet olleet vähän korkeammalla, mutta sitten taas laskeneet entisiin arvoihin ja myös paino ja sf-mitta ovat vaihdelleet.
Peppi1981 ja Sykerö 36+2