Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Juu, tässä vaiheessa terveisiä tutuille, jos täällä sattuu sellaisia olemaan..:D Me ei olla sitten isommille lapsille vielä tästä vauvasta kerrottu, että jos joku minut tunnistaa, niin mielellään haluaisimme itse kertoa omia aikojamme.. Mutta Yöperhoselle, lyhkänen selitys; Minulla on kaikki synnytykset olleet nopeita (ensimmäinen alle 2 tuntia, muut siitä lyhempiä) ja neljä ensimmäistä käynnistetty kalvojen puhkaisulla. Viimeisimmässä oli myös suunnitelmissa käynnistää laskettuna aikana, mutta neiti päätti syntyä rv.38+5, vedet meni ja soitin heti ambulanssin. Kävimme näytillä lähimmässä sairaalassa, jossa ei synnytyksiä nykyisin hoideta, silloin olen ollut 2cm auki. Olemme jatkaneet kohti KYSiä, mutta vauva syntyi reilu puoli tuntia tuolta sairaalalta lähdön jälkeen. Valitettavasti (ilmeisen rajut) supistukset irrottivat istukan ennen aikojaan, ja vauva syntyi elossa, mutta hyvin heikkokuntoisena. Häntä elvytettiin vajaa tunti, mutta ei saatu pelastettua..:( Minulla itselläni tuli massiivinen verenhukka, kun istukka ei kuitenkaan irronnut kokonaan. Menetin n. neljä litraa verta. Tästä syystä jo jälkitarkastuksessa kirjattiin papereihin, että seuraava mahdollinen synnytys käynnistetään viimeistään 38 viikolla, jotta edellisen kaltaiset tapahtumat eivät toistu. Toivon, että voisin kuitenkin synnyttää valvotusti sairaalassa alateitse, koska pelkään jo ajatustakin sektiosta. Mutta sen näkee sitten ajallaan, tärkein tavoite on elävä vauva.:)
NäkkärinMuru&pikkuinen 12+6
 
Vogue Meidänki esikoispojalla on selvä visio siitä että maha asukkaan nimeks tulee Ruusu. Muutenki tuntuu jostain syystä odottavan tyttöä ja tykkää kaikista rimpsumekoista tuttujen vauvoilla. On niin voimakastahtonen tyyppi et itseä oikee pelottaa ku tuntuu että olis poikaolo mut ehkä siitä selvitään...

Mua kanssa kiinnostaa et tuleeko meille toi 2011 vuoden äitiyspakkaus mikä näkyy kelan sivuilla?? Onks se 2012vuoden pakkaus missää viel edes nähtävillä??

Me ollaa nyt päätetty et otetaa se pakkaus jokatapauksessa ku mieski sano et se raha on niin pieni et katoaa yhdellä kauppareissulla et siitä pakkauksesta on kumminki enemmän iloa. Ainaki viimeks siitä oli hirveesti iloa ku päivätolkulla sai ihastella niitä vaatteita :heart: tuli se odotus kertaheitolla todellisemmaks.
 
Pakkausta En meinaa ottaa. Esikon kohdalla siellä ei paljon ollut semmoista jota olisin käyttänyt ja ne vaatteet ei oikein ole omaa makuani, kumminkin kun olen aika tarkka mitä haluan pukea pikkuselle päälle :D
 
NäkkärinMuru huh, ompas ollut nopeita synnytyksiä.. ja tietysti todella surullinen tuo viimeisin :( hienoa että raskauteen/ tulevaan synnytykseen suhtaudutaan nyt noin! :)

Pakkauksesta me kyllä otetaan kun on kuitenkin kyseessä esikko, niin on paketissa meille paljon hyödyllistä! :)

ON: tuntuu että maha kasvaa silmissä!! ei ollenkaan kiva jo tässävaiheessa :( näytän ylensyöneeltä!! :D ei paljoo piilotella enää.. voi olla että tulee töissä vähän kuittia :D

mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! :)

YP & Fantti 10+3 :heart:
 
kurre Mun mielestä se pakkaus julkaistaan vasta syksyllä. Onkohan sisältöön tulossa mitään muutoksia, kun ainakin se laatikko on muuttumassa. Me aiotaan ottaa se, jos vaan uus pakkaus saadaan. Menossa olevan pakkauksen kamppeita saadaan mun siskolta lainaan jos halutaan, niin sitä en omaksi haluu..
 
Taas tervetuloa uusille! Kylläpä oli surullinen tarina NäkkärinMurulla, toivotaan että tällä kertaa käy hyvin, hienoa että nyt tuohon varaudutaan!

Kirille voimia jatkoon, ja samoin nopnopille tsemppiä! Se meneekö lapsivesitutkimukseen kai riippuu ainakin osittain siitä tekisikö keskeytyksen jos kävisi ilmi että lapsella olisi vakava kromosomivika. Toki toisaalta vaikka tietäisi jo heti että aikoo joka tapauksessa jatkaa raskautta, niin olisi varmasti helpompi varautua sairaan lapsen tuloon jos tietää että on tulossa sairas lapsi. Ja kolmanneksi, kaikkihan voi olla myös ihan hyvin, ja silloin normaali tutkimustulos rauhoittaa kummasti! Eli itse taitaisin kyllä mennä, mutta sinun kannattaa tehdä ihan mikä itsestä tuntuu oikealta.

2012 äitiyspakkaus julkistetaan syksyllä, ja sitä aletaan jakaa kun 2011 pakkaukset on jaettu loppuun. Itse aion kyllä ottaa äitiyspakkauksen kun on esikoinen kyseessä. Ja kun katsoo mitä kaikkea pakkauksessa on ja vertaa mitä saisi sillä rahasummalla jonka pakkauksen sijasta voi ottaa, niin luulen että pakkaus on arvokkaampi. Ja mielestäni ainakin ne 2011 vaatteet oli ihan kivan näköisiä.

Rödluvan ja Beetakingi 11+6 (jee, ekan kolmanneksen viimeinen päivä :p)
 
Olipa surullinen tarina NäkkärinMurulla, toivottavasti tämä kerta menee hyvin.

Mie ajattelin ottaa kyllä tuon pakkauksen, kun kuitenkin esikoinen kyseessä. Kävin just katsomassa 2011 pakettia ja ihan kivan näköisiähän nuo ovat. Saas sitten nähä tuleeko tuo vai se uusi sitten.

Peppi1981 + Sykerö 13+4
 
Näkköeinmuru, ihmettelen miten olet selvinnyt tuosta edellisestä synnytyksestä, itse varmasti luhisruisin täysin tuollaisen jälkeen toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Vogue ja seerumia, ilmeisesti espoossa on lääkäeineuvola tiputettu keskiraskaudesta pois, tosin myös helsingin puolella esiokisen kanssa tuli pitkä tauko neuvolassa käyntiin alkuraskaudessa. Niin kauan kun kaikki menee hyvin niin eipä mua haittaa.

Äp en tiedä otanko, riippuu saisiko tuon uuden pakkauksen. Nykyisestä en erityisemmin pidä. Kaikki kamat kyllä löytyy,eli kyse on juuri tuosta hypistelyn tuomasta nautinnosta. Muuten joudutaan hankkimaan uudet vaunut kun nykyiset vetelee viimeisiään. Mitä mieltä ootte, jaksaako 2,5 vuotias kävellä jo vai pitääkö mennä phil&tediin? Seisomalauta ei oikein talvella auta, varsinkin jos nää lumitalvet jatkuu.
 
Ne Perinteiset onnittelut ja suruttelut tähän alkuun. Kuinkas Kiri kävi? Ois niin mukava kuulla.

Voi kun ihana etten oo ainoo "pömppis" :D Tämä on jotenki niin hupaisaa kun paino ei vaakan mukaan nouse mutta maha kyllä paisuu.
Edelleen olo on kun ei oiskaan. väsymyskin on alkanu hellittää, ainoo, että aamulla haluais nukkua piiitkään kun yöllä saa rampata 2-3 kertaa veskissa. Vähänriippuen kuinka paljon on illalla juonu.
tuosta äippäpakkauksesta. Meillä ois aikomus ottaa 2 pakkausta ja 1 rahana. MUTTA kun en sit niin millään haluais tuota 2011 pakkausta kun se on niin ankeen värinen. Ei sit niin mitään väriä. Vaikka tuskinpa seuraavassakaan on. Tietty saahan noita yhdisteltyä sit värikkäämpien vaatteiden kans.
mikshän ne ei vois tehdä omaa pakkausta pojille ja omaa tytöille. Jos noihin sillai sais vähän väriä kun ei tartte miettiä molempaiselle sopivia värejä. :)
Muutenkin mun tekis mieli jo hankkia kaikkee ettei sit kaikkee tarvii kerralla ostaa. Kovasti oon noita nettikirppiksiä ja huutonettiä sun muita katellu ja ihaillu mutta kun toisaalta ei vielä uskalla kauheesti ostella. (paraskin puhuja kun kotinukkuvaunut on jo hommattu:D )

Jaha, josko sit taas tonne pihalle, vielä kun jotain pystyy siellä tekemäänkin :)
 
Eilen Tyksissä katsottiin osakeskeytyksen mahdollisuutta. Vaikeaa se tulee olemaan, sillä neulan on kai pakko mennä terveen vauvan pussin läpi. Siitä ei kai ole vaaraa, vaikka hurjalta kyllä kuulostaa. Mutta ensi viikon keskiviikkona sitten katsotaan ja tehdään toimenpide jos mahdollista. Viikon aikana masukin kasvaa sen verran, että tilanne voi muuttua. Mahdollisesti toimenpide voidaan tehdä myös alakautta. Niin epävarmaa kaikki:(
 
Hei kaikille ja hyvää kesäkuuta!! En ookkaan vielä ehtinyt tähän kesäkuuhun kirjoitella, lukemassa kyllä kaikki jutut käynyt..:)

Kirille pahoittelut kamalasta tilanteesta!!!:hug: Epäreilua, että ensin annetaan tuollainen ihana uutinen ja sitten siitä pitää luopua!! Todella toivotaan, että osakeskeytys onnistuu ja saatte pitää toisen vauvan!!

Näkkärinmuru, kamala kuinka teillä on edellinen raskaus päättynyt..:hug::'( Kovasti toivotaan, että tällä kertaa kaikki päättyy onnellisesti!!! Ainakin hyvä, että ootte nyt tarkkailussa noin..

Nonnop, tsemppiä teille vaikeaan tilanteeseen!! Noita uutisia ei toivoisi kenellekään, ainoa lohdutuksen sana voisi olla, että suurin osa kärähdyksistä on vääriä hälytyksiä.. Toivottavasti saat tarvitsemaani tukea ja tietoa tilanteeseen!!:hug:

Äitiyspakkauksesta, mulle oli heti alusta selvää, että se otetaan! Esikko on jo sen verran iso, ettei häneltä oo paljon vaatetta jäänyt, toiseksi kun pakkaus saapuu, on se niin ihanaa hypisteltävää..;) Ja onhan siellä paljon enemmän tavaraa, kuin sen 140euron arvosta..

Tuosta sukupuoliolostakin täällä on keskusteltu..:) Itsellä on ollut selkeä poikaolo heti alusta asti.. Itseasiassa jo viikko punktion/siirron jälkeen tuli vahva oli, että masussa on poika, vaikken vielä silloin tiennyt hoidon onnistumisestakaan..

(.) Sen verran, että leggareita lukuunottamatta kaikki housut jääneet pieniksi, maha on siis "jonkin" verran kasvanut.. Huippu oli viikolla kun vedin housuja jalkaan ja ne repesi, kun ei kerta kaikkiaan mahtunut..:LOL:
Kävi meillä sitten niinkin, että vauva syntyykin joulukuulla avioparille, kun viime viikolla otettiin ja karattiin naimisiin..:heart:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja toivotaan parasta, ettei niitä huonoja enää tulisi!!

Sofi ja ekavekara esu 14+3
 
On ollu jokseenkin kiireistä niin en ol ehtin kirjotel kauheasti. Kattelemas oon kyl käyny. :)

Kiri: Toivottavasti kaikki menis hyvin.

Kuinka moni aikoo käyttää kertakäyttö-vaippoja ja kuinka moni kestoja? :)
Me meinataan ottaa pakkaus, koska ensimmäinen kysessä.
Me ollaan kerrottu tästä mun vanhemmille ja avomiehen vanhemmille ja myös parille ystävälle, mut sen enempää ei olla vielä hehkuteltu, odotellaan ensin pääsyä turvallisille vesille. Maanantaita ja tiistaita odotellessa.

Susanna#1 & LillaMy 11+4 <3
 
Jenksula, tein vähän taustatutkimusta ja uutta pakkausta ruvetaan jakamaan syksyllä kun edellinen loppuu. Mikäli laitat paprut viimetingassa sisään, on hyvätkin mahikset uuteen pakkaukseen. Esioisen kanssa sain ekojen joukossa uuden pakkauksen kun työantaja viivytteli papereiden kanssa palkanlaskennan takia.
 
Kirille kovasti voimia ja tsemppiä:hug:


Pakkaus tulee tosiaan jakoon elokuussa, mä en sitä ota, otin esikolle mutta en enää tokalle enkä ota nytkään. Ostelen sitten vaatteet kun tietää kumpi on tulossa, kirppareilta löytyy hyväkuntoisia vaatteita ja ainakin meillä jäi esikon pakkauksesta käyttämättä aika moni vaate.
Lähinnä pakkauksen raha 140e menee maitoon ja vaippoihin.

Sama vähän noiden kestojen kaa, pari olen ostannut varalle mutta muuten innostais kokeilla kestoilua mutta hirvittää se pyykki niistä. Joten taitaa jäädä käyttö kertakäyttövaipoille.

Veikkaan kyllä että poika olis tulossa sillä laskin senvaraan milloin ovis on ollut :) Muuta en osaa sanoa ;) Aika hauskaa ja jännittävää odotella sinne rakenneultraan.

Muuten täällä tasaseen tahtiin mennään. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Espoon neuvoloista UNDU Joo mulle kans sanottiin suvelan lastentalon neuvolassa rv 10+3 että seuraavahan sulla on sitten rv 22-24. Sain ruinattua lääkärikäynnin rv 14+5 että saan uuden tonnisen panadol purkin migreeneihin... :O Mutta tuntui hirveen pitkält väliltä kun toisestaki kävin neuvolassa kuukauden välein! o_O Samassa vielä..
 
Kiri: Voimia kamalaan tilanteeseen! Toivottavasti osakeskeytys onnistuisi :hug:

nopnop: Tsemppiä sinne myös :hug:

Näkkärinmuru: Huh, surullinen tarina sinulla. Toivottavasti tämä raskaus päätyisi onnellisesti ja hyvä kun olette tarkkailussa :)

Sofi12: Onnea suuresti! :flower:

Äitiyspakkauksesta: Vaikka onkin ensimmäinen, niin en tiedä haluanko pakkausta.. Toisaalta siinä on kaikkea tarpeellista ja onhan sen arvo enemmän kuin se raha. Ulkohaalari jäisi kuitenkin varmaan käyttämättä, sehän on sen verran isoa kokoa. Ja löysinkin jo nupulle söpön toppahaalarin/pussin(oli pakko ostaa kun oli niin halpa). Muutenkin haluan itse valita mitä lapselleni puen ja ainakaan tästä pakkauksesta monikaan ei silmää miellytä.

Vaipoista: Täällä varmaan aletaan sitten käyttämään kertakäyttöisiä. Ihan siksi, että mulle on muutenkin pyykinpesu erittäin epämieluisaa hommaa ja se tuppaa vähän jäämään.. :D Toki täytyy sitten ryhdistäytyä, mutta epäilen, että kestovaipat olis silti liikaa mulle. Tää oikeastaan liittyy siihen, kun mulla diagnosoitiin hieman ennen positiivista testiä adhd, eli oon lääkkeettömänä ollut ja jotenkuten selviytynyt. Kuitenkin luultavasti syntymän jälkeen otan Concertan kokeiluun, tietysti ensin täytyy puhua psykiatrin kanssa asiasta. Reseptinhän sain jo, mutta raskauden takia en sitä ole syönyt. Neuvolassa jo hieman selviteltiin Concertan ja imetyksen mahdollisuutta, mutta saa nähdä. Imetys tietty menee edelle, jos lääkettä imeytyy maitoon. No mut joo, se siitä :)

Emerentia 15+0 *poks* :heart:
 
äitiyspakkausta en aio ottaa. on tuota vaatetta jo muutenki tarpeeksi. PAITSI jos tulee poika,sit joutuu uusimaan koko kaapin sisältö |O

mun pitäis kaivaa muistitikku ja kattoo miten mun maha kasvo tuon likan aikana. jotenki tuntuu,et nyt on kasvvanu niin älyttömän joutuin,et minkähänlainen TANKKI sitä on sitte marraskuun lopussa :p

jaaha,ny sitte tyttö heräs päikkäreiltä :stick:
 
vieläkö mukaan mahtuu? täällä olis yks äiti, joka odottaa toista lasta ja laskettu aika olis 31.12, joten jännäks menee syntyykö tänä vuonna vai ens vuonna.. eilen oli nt-ultra ja kaikki oli erinomaisesti. pikkunen liikku tosi aktiivisesti (paljon aktiivisemmin ku esikoinen) ja niskaturvotus oli 0,6 mm. verikokeista vielä odotetaan vastauksia.. laskettu aika siirty viikolla eteenpäin, niinku olin ite laskeskellukin :) mulla ikää 25 vuotta ja synnytys tulee tapahtumaan jälleen Tyksissä.

jen_ni ja PikkuKakkonen 10+5
 
Peukutan Kiri kovin, että osakeskeytys onnistuis. Aika hurjaltahan tuo kyllä kuulostaa, mut ainahan kokeilla kannattaa :hug:

undu, tuon tiesinkin, että se syksyllä vaihtuu. Mutta mikä on kenestäkin syksyä :)
Kyllä voi olla vaikeeta päättää mut onhan tässä vielä onneks kotvanen aikaa asiaa pohtia :)
 
Moikka taas pitkästä aikaa... Joka päivä melkeinpä käyn täällä lueskelemassa. Mutta ahkerammin rustailen tuolla fb puolella kun ei pääse kukaan tuttu sit näkemään juttuja :)
Kiri Todella surullisia uutisia sait ultrassa :( :'( Osasivatko kertoa muita kenelle tapahtunut samoin, siis kun varmasti heitäkin on. Jos jotain arviota osaisivat sanoa. Muistaakseni vuosi pari sitten luin jostaina naisesta joka muistaakseni tälläkin palstalla kirjoitteli, odotteli kaksosia ja toinen kuoli odotusvaiheessa, tosin aika reilusti myöhemmillä viikoilla ja hänen piti kantaa molempia sinne asti että oli synnytys ja synnyttää myös tämä kuollut lapsi :( Oli maailman ihanin päivä myös varmasti kamalin.
Toivon todella että sinulla onnistuisi osakeskeytys, muutenkin raskas menetys niin raskasta on myös se odotus kun ei tiedä tulevasta. Voimia!!! :heart:

Näkkärinmuru Hui miten kauhea kokemus sinulla taustalla :'( Onneksi ottavat nyt ajoissa tarkkailuun vaikkei edellinen synnytys varmasti aina kummittelee taustalla :( Sun ainakin kannattaa ihan pientenkin tuntemuksienkin takia hakeutua sitten lääkäriin. Mulle sanottu kun mulla molemmat lapset syntyneet myöhässä, ensimmäinen käynnistettiin 42+1 viikoilla ja lapsonen suostui syntymään seuraavana päivänä,eli 42+2 viikoilla. Toinen käynnistyi itekseen mutta avitettiin keinopoltoilla välillä. Ja toinen syntyi 41+6 viikoilla, ja synnytys kesti vain ekoista suppareista alkaen n.12h (mikä oli puolet edellisestä synnytksestä..) ja nytkin kun np ultrassa kävin sanoi kätilö että kannattaa suoraan laskea se viikko lisää siihen laskettuun niin menee lähemmäs todellisuutta. :) Luulenpa että sinulla saattaa aikaistua vielä tosta 38 viikosta. Minun yksi ystävä synnytti esikoisensa 38 viikolla, ja oli aika nopea synnytys. (Vaikka aina sanotaan että esikoinen antaa odottaa... No eipä kaikillla.) Toinen tuli kolmisen vuoden ikäerolla ja synnytys käynnistyi jo 36 viikolla... Eli kannattaa varautua sinunkin. Mielummin viettää sairaalassa pari viikkoa ennen synnytystä kuin joutuu uudelleen kokemaan noin kamalan menetyksen. :heart:

Espoon neuvoloista oli puhetta undulla ja joulukuulla, ainakin... Mulla myös eka neuvola oli 3.5 viikolla 9, ja seuraava neuvola mulla onkin 6.8, viikolla 23. Aika hurja tauko tossa välissä on.... :p Ja aika älytön. Sinäänsä ei haittaa kun reissataan heinäkuussa, mutta vaikka onkin kolmas lapsi kun tulee niin eihän se meinaa sitä että ei haluaisi hemppaa ja muita tärkeitä arvoja seurailla.. Mulle neukkutäti sanoi että toki voin varata ajan jos haluan tulla käynnille ( mutta huom kun varasin ensimmäisenkin ajan soitin yli kk aiemmin ja sain ajan vasta vähän yli kk päähän, koska neukkutädin kalenteri niin täysi :D:D Eli todellisuudessa en varmaan sais aikaa kun vasta syksylle jos nyt varaisin, tai sitten toisen alueen neuvolaan..) Ja sanoi myös että heillä avoneuvola perjantai aamuisin.. Mutta en tiedä miten helppoa sinne olisi mennä kahden lapsen kanssa antamaan pissanäytteitä tms :D

Äitiyspakkauksesta En ajatellut aluksi ottaa... Mutta olen alkanut miettimään että jos ehtisi vaihtuakkin ennen sitä kun sen saa että JOS ottaiskin... Mutta en tiedä vielä.... Pitää katella. On siinä niin paljon tavaraa mitä ei tarvitse, mutta sit kanssa niin ihania vaatteitakin. Tosin en pidä tosta tän hetkisestä äippäpakkauksesta... :p

Hyvää kesää joulukuiset!! :)

TT & Mauri 14+5
 
äitiyspakkauksesta: mä en ota. Esikoisen kanssa otin ja voin rehellisesti sano, että tasan yhtä vaatetta sieltä käytin. Esikoinen oli tosi pitkä ja slimmin mallinen, vaatteet taas lyhyitä ja leveitä eivätkä ne muutenkaan olleet mun makuun.

Onko muilla vaivana ripulia? Tämä on jatkunut rv 8 viikolta asti eli joka aamu on maha ihan löysällä? Luulin, että on lääkkeistä, mutta kaikki lääkeet lopetettu jo aikoja sitten, joten ei ollut niistä. Vaikka on 7. raskaus niin ei ole aikaisemmissa ollut tälläistä vaivaa. Mietityttää vaan etten olisi saanut mitään bakteeria, täytyy varmaan soittaa neuvolaan ma. Tiedän kyllä vastauksen: raskauden aikana kaikki vaivat ovat normaaleja, joillain menee ummetuksen puolelle ja jollain löysälle. Tänään mukana ihan järkyttävä polte ylävatsasta eli varmaan närästystäkin mukana. Toinen vaiva mitä ei ole koskaan ollut, niin nukkuminen levottomasti. Olen aina ollut superhyvä nukkuja, mutta viimeiset viikot tuntuu, että nukun tosi huonosti. Heräilen koko ajan, luulin ensin et johtuu siitä, että lapset on alkaneet tulla viereen. No annoin niille pyynnön pysyä omissa sängyissään ja kiltisti ovat totelleet jo useamman yön, mutta silti heräilen koko ajan.

malttamaton&päivittäin masussa potkiva toukka rv12+4
 
Malttamaton: mulla oli ripulia koko ajan rv 5-10 kunnes soitin neuvolaan ja sain lähetteen lääkäriin joka otatti kaikki kokeet ja varoitteli jo listeriasta alkaen kaikesta. No kokeet oli puhtaat eikä kukaan osannut kertoa mitään syytä. Aloitin maitohappobakteerin aamuisin = ei apua. Siirsin saman pillerin iltaan ja kas, mun maha on ihan täydellinen! En uskalla kokeilla päivääkään ilman. Suosittelen testaamaan!

Mulla on hormooneissa nyt jotain.. Olen itkenyt pari päivää ja tuntuu, että pimahdan ihan minä hetkenä hyvänsä. Hieno fiilis.
 
Sunnuntaipäivää!

Harvakseltaan innostun tänne kirjoittelemaan, käyn kyllä lukemassa palstaa säännöllisesti. Mutta tällä hetkellä ei oikein ole edes mitään raportoitavaa. Tää aika on melko rasittava raskaudessa kun tuntuu että mitään ei tapahdu ja aika menee niin hitaasti. Maha on vielä suht pieni, lähinnä näyttää siltä että olis vaan siideri maistunut vähän enemmän ja potkujakaan ei varmaan vielä muutamaan viikkoon tunne. Samoin raskausoireet on yhtä vähäiset kuin ne on ollut alusta asti. Seuraava neuvolakin on vasta juhannuksen jälkeen. Kauhee valitus :D Mutta varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Aion kyllä ottaa tuon äitiyspakkauksen, esikoinen kun on tuloillaan niin otan kyllä vastaan kaikki "lahjoitukset" kun en niin välitä tuosta kaupoissa ravaamisesta, eli mitä helpommalla tavaran hankkimisessa pääsee, sen parempi :)

No joo, eipä taas muuta tällä kertaa, hyvää kesän jatkoa kaikille!

Wera_ ja Toivo 14+4 (tai jotain sinne päin)
 

Yhteistyössä