Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Moikka kaikille!

Ensiksi pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille. :(

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan, jos vielä vaan mahtuu!
Esikoinen siis tulossa, la 5.12, Kättärillä olisi tarkoitus synnyttää ja itsellä ikää muutaman viikon päästä 30.

Np-ultra oli kolmisen viikkoa sitten ja siellä oli beibillä kaikki hyvin. Itsellä on olot loppuneet jo muutama viikko sitten, nyt sitten vaan kasvatellaan mahaa, joka omasta mielestä on jo järkky pallo, mutta eivät muut sitä tunnu huomaavan...

Tsemppiä kaikille odottajille ja kiva, että on tällainen vertaistukiryhmä olemassa, kun omat kaverit elelee vielä aika pitkälti lapsettomina.
 
Heips!

Kovasti voimia kirille! :hug:

Meillä oli tänään se uus ultra ja pieni vastas 12+1, eli siirrettiin la 18.12. Siellä se herättyään kovasti vilkutteli meille :heart:

Nenna85 ja pikkunen 12+1 :heart:
 
Tervetuloa Pudelberg, itse synnytin esikoisen kättärillä ja oikein tyytyväinen olin. Tällä kertaa Jorvissa, espoosta on ruuhka-aikana vähän turhan pitkä matka kättärille.

Oma masu on aika näkyvä, tosin olen pieni ja hoikka eli kaikki ylimääräinen näkyy välittömästi. Mammahousut kaivoin kaapista jo pari viikkoa sitten. Työkaveri on melkein puolessavälissä ja mun maha on samankokoinen tai suurempi. Tosin hän odottaa esikoista.

Sydänäänet kuulu nyt kotidopplerilla hienosti, ei tartte kauan etsiä ennen kun jyskytys löytyy. Vaavikin on selkeesti kasvanut kun äänet löytyy jo ylempää.

Väsymys on onneksi helpottanut, vaikka iltaisin uni tulee helposti. Toistaiseksi on ollut kyllä niin malliraskaus että ihan pelottaa mitä kommervenkkejä on vielä edessä.

Undu &Taimi 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Iiik, huomen olis ultra. Jänskättää. :p
Eilen kuuntelin dopplerilla ääniä ja tosiaanki ne kuulu aika läheltä napaa jo. niitä sai ettiä ihan tuolt alhaalta. Tuntuu et kaikki housut (trikootkin) ahistaa ja puristaa, enkä omista edes äitiysvaatteita. Aikasemmassakin menin loppuu asti omilla vaatteilla.

Huomenna voiki sit tulla kertoo et missä viikos mennää ja milloin olis milli syntymäs :heart:
 
Kiitoksia kaikille tuesta.

Tyksissä todettiin edelleen toisen sikiön aivojen olevan ihan kehittymättömät. Paras ratkaisu olisi osakeskeytys. Mutta vaikeutena on, että sairas vauva on vatsan takaosassa ja terve vauva edessä. Huomenna katsotaan, pystyykö osakeskeytystä tekemään. Jos pystyy, niin toimenpide olisi ensi viikolla ja Valviralta haetaan lupa. Voi kun sen pystyisi tekemään.
 
Voi kiri, toivon teille oikein paljon voimia vaikean asian kanssa, kävi miten kävi :hug: tuli niin paha mieli...

Ihanaa kun hyviä ultrakuulumisia tulee ja monet jo "turvallisemmilla" viikoilla :)

itsellä huomenna np-ultra ja jännittää ihan hirveästi!!!!! eloa siellä ainakin on kun syke löytyi tosi nopeasti äsken dopplerilla :) mutta onko kaikki muuten kunnossa..
Olen aivan poikki koko päivän kestäneen puusavotan jälkeen!! Nyt vähän iltapalaa ja sit nukkumaan että jaksaa aamulla aikaisin herätä ihastelemaan pikkuista :)

YP & Fantti 10+4 :heart:
 
Kirille hurjasti voimia! :hug:

Pudelberg Tervetuloa mukaan! Mukava saada lisää kättäriläisiä tänne.. =)

Täällä flunssaa pukkaa ja pakko oli jäädä kotiin lepäilemään, kun jo valmiiksikin on ihan puolikuollut olo ilman flunssaakin. :|


Vogue ja Taimen alku 13+3
 
Moro

Kirille ensinnäkin hirveesti voimia tulevaan ja toivotaan että kaikki menis hyvin!!!

Voi hormonit...
Mä oon ihan kauhee... Oikeesti.. Vedin pultit opettajallekkin kun ei voi selventää tehtävää paremmin tai edes laittaa siihen liittyviä materiaaleja sp tai moodleen...
hermostun pienestäki vastoinkäymisestä.. raivoan koko ajan..
Kyllä nyt alan väkistenki ajatella että siellä täytyy olla tyttö kun on vähän niinku tuplahormonit :LOL:

Sydänäänet saa tosiaan ihan ok kuulumaan, mutta taitaa olla istukka taas etuseinässä, kun kuunteleen niin joutuu sillai jännästi koukkaan sivusta ettei omat sykkeet sekotu..

Äitiyshousuista ja kaksosraskauksista
Mulla on aina ollu että mammahousut joutuu kaiveleen joskus 8vkon paikkeilla ja pompulat käyttöön normihousuihinki..
Mulla paljon tuttuja joilla kaksosia, niin ovat sanoneet ettei se maha silti sen isompi ole ollut kuin yhden lapsen raskaudesta. Jännä kun tuntuu että täytyyhän se olla jätti, mutta niin vain meinasivat. Mullakin on yleensä kasvanu tosi isoksi maha, ja ekaa kun odotin niin muistankin kun Rhodoksella oltiin joskus 26vkolla niin siellä kyselivät että kaksoset? :LOL: Eihän sitä ollu ite osannu ajatella oliko se pieni vai iso maha kun ensimmäistä kervaa kasvatteli.

Painosta.. Mullahan tippu vaan paino tässä alussa kun en saattanut syyä kunnolla, mutta veikkaan että kyllä se kohta alkaa nousta kun jo vähän saattaa syyäkkin..

Vogue
Täällä kans flnussa vetää lisää voimia alas, mutta jsonyt viellä jaksais 3pv harjottelua niin sitten saa olla ainakin kotona ja levähtää.. ei muutakuin lämmintä juomaa ja rauhassa oloa...

itse alan nyt jopähkäillä tosissaan, että jatkanko sittenkään mammailun jälkeen lähihoitajaksi loppuun, vai haenko taas terveydenhoitajaksi/sairaanhoitajaksi opiskelemaan, kun moni sanoo että nyt parempi mahdollsisuus voisi olla päästä tuettuna kuin valmiina... Siinäpä stressin aihetta sitten koko mammailun ajaksi..

Jenksula
Kyllä sieltä alkaa masu pilkottaa pikkuhiljaa =)

Ihana kohta meillä alkaa tulla niitä masukuvia enemmän ja enemmän kun pömpöt alkaa pullahdella esiin. Niitä masukuvia ei ikinä kyllästy katseleen!!!
Eli laittakaas rohkeesti niitä kuvia niin sitten kiva katsoa miten nopsaa lähtee kasvuun!

Oikein hyviä vointeja kaikille ja pysykäähän mukana!!!

Vaavimasu ja valonpisara 12+6
 
Ultrassa käyty... takapakkia mentiin vähän päivissä.. tänään 10+2 eikä 10+5 niinkun piti.. niskaturvotusta ei saatu mitattua, eli ens keskiviikkona sit uudestaan!
Siellä se kuitenkin vilkutteli ja kääns selän ku tökittiin :D
LA 1.1.-13 ultran mukaan, mutta ei anneta mennä sinne asti, vaan keuhkojen kehityksen mukaan otetaan aikasemmin pikkunen maailmaan :heart: jotenka jään tähän joulukuisten pinoon :)
kaikenkaikkiaan ihan hyvä fiilis :)

YP & Fantti 10+2 :heart:
 
Oivoi, oli niiiiiiin sulonen pikkunen :heart:
Niskaturvotusta oli 1.3, kaikki kunnos. En menny verikokeisiin.
Elokuun eka päivä on sit tuo seuraava ultra ja viikoi on silloin 20

La:kin on 15.12 :) <3

Listaa voi päivitellä

Ain00/22/toinen/KOKS

Ain00 & Milli 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Seerumia joo ei haittaa yhtään :D
mulla on diabetes niin ei anneta mennä laskettuunaikaan asti.. kätilö, joka ultrasi, sanoi että joskus hyvin aikasessakin vaiheessa otetaan lapsivesinäytettä ja katotaan onko keuhkot kehittyny.. ettei vaan pääse toveri liian isoksi kasvamaan :)
 
Mies oli kauheen kivasti kertonut paikallislehden haastattelussa meidän odottavan toista lasta joten tuli pikku paineet kertoa töihin.. Onneksi se perkeleen lehti ilmestyy vasta ensi viikolla, mun koeaikaa on jäljellä meinaan vielä tämä viikko. Eipähän tarvi miettiä koska kertoo esim. facebookissa - eiköhän tää ole ensi viikon jälkeen kirjaimellisesti koko kylän tiedossa. :LOL:

Onko muilla ahdistuksia tuosta töissä kertomisesta? Mulla on tosi huono fiilis kun tää vaikuttaa musta niin laskelmoidulta työnantajan silmissä - sain töitä, lusin koeajan ja kerron olevani raskaana vaikka eihän se niin ole ollut - me ollaan toivottu jo 1,5v mutta eihän pomo sitä voi tietää.. Mua ahdistaa kertominen jo ajatuksen tasolla, pelottaa oikein miten selviän siitä..

Mulle voi päivittää:
24.12. Seerumia/21/Toinen/LAS
(Listassa on muuten virhe, LAS on Lohjan aluesairaala ja LOAS on Loimaan aluesairaala)

YP, ok! Onpa kiva, että suhtaudutaan vakavasti ja ajatellaan sekä sun, että vauvan parasta! :) Sulla on varmaan sitten tiuhempi seuranta edessä äitipolillakin?
Mä meinaan muuten ylpeästi kieltäytyä sokerirasituksesta, mites muut? Sehän on nykyään käypähoitosuosituksessa kaikille rutiinitutkimus. En vain koe tarpeelliseksi, en ollut ensimmäisestäkään (sillon se ei tosin ollut automaatio kaikille). Aion toki mennä jos viitteitä raskausdiabeteksesta alkaa näkymään, mutta siihen asti pysyn kannassani.

Meidän esikoinen on tiennyt tulevasta vauvasta jo ekasta ultrasta asti ja on melko tohkeissaan. Meillä meinaa vain olla tiukkaa kun tyttö on päättänyt, että vauva on sisko eikä suostu edes miettimään veljen mahdollisuutta. :D Itsellänihän on aivan poikaolo joten saas nähdä :)

Tämä aamu on ollut ihana, en oksentanut, aurinko paistaa, ulkoiltiin ja nyt ruoka porisee liedellä. :) Edes iltavuoro ei haittaa. :)
 
Kirille voimia! jos jaksat tuu kertoo kuulumisia myöhemmin! :hug:

Undu jos sä pidätteleet vauvaa laskettuun ja mä saan 1 päivää etukätee niin pietää seuraa toisillemme jorvissa. :D

Supersuper väsynyt joulukuu palaa asiaan myöhemmin.. nii ja macgyver 11+0 :)
 
Seerumia mulla oli vastaava tilanne töissä, kun esikoista odotin. Oltiin kanssa yritetty jo pidemmän aikaa ja vaihdoin työpaikkaa. Sain sitten suurinpiirtein ensimmäisenä työpäivänä tietää olevani raskaana ja salasin asian koeajan ajaksi. Minulla oli vielä koeaika monta kuukautta joten oli aika vaikeaa viimenään piilotella vatsaa. Ei pomo mitenkään huonoa tykänny tai ei ainakaan näyttänyt suuttumustaan minulle :) eihän töissä ole mikään pakko kertoa, kuin viimeistään 2kk ennen äitiysloman alkua, mutta eihän se kyllä keneltäkään voi salassa niin kauaa pysyä..
Minun esikoinen on kanssa tyttö ja hän kanssa ilmoitti, että meille on tultava pikkusisko eikä veli! Velihän sieltä sitten tuli, eikä tyttö onneksi mitään hepulia saanut :)

Meillä KOKSilaisilla näyttää osuvan LA:t aika samoihin.. Osastolla varmaan tavataan! :)

Nyt on onneksi jo muutaman päivän ollut hyvä olo! Jospa pahoinvointi ja väsymys olisi nyt sitten viimenään taltutettu! :)

Hilma 12+2
 
Meillä on sellainen tilanne, että munhan pitäisi palata töihin hoitovapaalta 15.9., mutta mulla on suullinen lupa palata töihin vasta joulukuun alussa, kun kuopus täyttää 3 v. No äitiyslomahan mulla alkaisi marraskuun 15. eli sen puolesta ei olisi hätä, paitsi että...tippuisin minimiäitiyspäivärahalla, koska vauvan laskettu aika on 2 viikkoa kuopuksen synttäreiden jälkeen. Kelasta sitten asiaa kyselin, niin riittää, että käyn kuukauden töissä ja äitiyspäivärahani lasketaan sen mukaan eli kuukauden tulotx12=vuosiansiot. Eli mun on pakko mennä kuukaudeksi töihin loka-marraskuussa. Kyllä mua kanssa jännittää ilmoittaa, että joo, tulen takaisin töihin, mutta kuukaudeksi vaan ja varsinkin, kun on täysin uusi esimies vaihtunut tällä välin.
 
Uskaltaudun minäkin viimein mukaan joukkoon. Aivan alusta asti olen lueskellut juttuja, mutta ilmoittautuminen on ollut vielä liian iso askel.. Mutta nytpä sen teen, eli täällä NäkkärinMuru, ikää 30, kuudetta odotan ja sairaala KYS. Lapsoset ovat syntyneet -01, -04, -05, -08 ja enkelityttömme syntyi lokakuussa -11. Nyt toivon kovasti, että saisimme tämän pikkumurusen kotiin hellittäväksi.:) Ai niin, laskettu aika on 15.12., mutta todennäköisesti käynnistetään pari viikkoa aiemmin. Alun pahoinvoinnit ohitse, jäljellä enää väsymys, mutta yritän reippain mielin vain odotella ajan kulumista..:D Sellaista muuten kysyn, onko kellään tietoa punasolu-vasta-aine-jutuista? Jäin kiinni sellaisesta ensimmäistä kertaa, ilmeisesti edellisen synnytyksen jälkeisen verensiirron tuloksena sain myös sellaisia. En noista paljoa tajua, joten jos jollain on jotain tietoa/omakohtaisia kokemuksia, niin ilolla niistä lukisin.:)
 
Seerumia näin ainakin luulisin että useammin seuraillaan... mun ois pitäny käydä siellä jo, mutta jostain syystä neuvolan antama lähete ei oo heillä näkyny...

Tervetuloa NäkkärinMuru! :) miksi synnytyksesi käynnistetään pari viikkoa aikaisemmin? niin ja toivottavasti nyt saatte pienokaisen katraanne jatkoksi :)
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille. Pidän sulle peukkuja Kiri

En ole kirjoitellut tänne piiitkään aikaan, mutta lukemassa olen käynyt lähes päivittäin.

Kerrompa nyt miten täällä on mennyt.
Minulla alkoi rv 12 verinen vuoto joka jatkui ruskeana tiputteluna viimeviikolla asti. Np-ultrassa kaikki oli hyvin ja nt oli 1,6.
Kerkesin jo nauttia raskudesta ja olla huolehtimatta kunnes eilen soitettiin että meillä on kohonnut riski kromosomipoikkeavuuteen. Nyt taas kaikki huolet iski päälle. :/ Huomenna varmaankin varataan uutta ultra-aikaa ja mietitään lapsivesitutkimuksiin menoa.
Onko muilla kokemusta tällaisesta? Menittekö jatkotutkimuksiin?
Itse mielelläni välttäisin lapsivesitutkimuksen jos ultrassa vain kaikki on hyvin. Tuli ihan puskista tuo soitto ja säikähdin vähän liiankin kanssa kun riski ei kuitenkaan kovin suuri ole.

LA on nyt 7.12 jonka saa vaihtaa listaan
13+6
 
Kiri: Voimia tulevaan. :hug:

Ja onnea heille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrassa. :)

Totta puhuen, vaikka en vielä oikeastaan kaipaa sitä raskausmahaa, niin olen vähän kateellinen, kun monella raskaus näkyy niin hienosti. Itselläni on vain keskimaha kasvanut, alavatsassa ei näy mitään. No, minulla on aina ollut vähän tuossa vatsan alueella tavaraa, vaikka muuten paino olisi normaali. Pari viikkoa sitten kävimme saunassa miehen vanhempien luona ja mies silloin sanoi, että minulta on vatsamakkara kadonnut, mutta nyt tuntuu, että se on viikon aikana kasvanut sitten tuplasti. Istuessakin, jos vähänkin nojaa eteenpäin, tuntuu taas että tuo vatsa on vähän edessä. Olen kyllä välillä syönyt herkkuja eli vähän tummaa suklaata ja sipsiä, vaikka niistä varoitellaankin noissa ohjeissa. Ei sitä vain malta olla syömättä, kun toinen syö siinä vieressä. :ashamed: Välillä on näyttänyt, että ekan neuvolan jälkeen olisi painokin vähän laskenut, mutta nyt tuntuu, että se on taas noussut. Ensi viikolla on seuraavan neuvola ja toivon, että paino ei kuitenkaan olisi noussut ainakaan kiloa.

Odotan ensi viikkoa ja neuvolaa kuin kuuta nousevaa, haluan päästä kuuntelemaan taas pikkuisen sydämmen lyönnit, välillä kun tuo huoli pikkuisesta nostaa taas päätä. Sitä se on, kun vielä ei tunne potkuja, enkä ole viitsinyt sitä doppleriakaan hankkia. Rinnatkaan eivät ole tällä hetkellä oikeataan ollenkaan kipeät, kutisevat kyllä aika paljon ja vaikuttavat vähän kuivilta, joten pitää rasvata joka ilta. Mutta paljoa ei raskaana olevalta tunnu.

Minulla saattaa olla töitä tiedossa heinä-elokuuksi, on alustavasti sovittu, enkä sitten sanonut haastattelussa mitään, että olen raskaana. Haastattelu oli jo kuukausi sitten, joten olihan raskauskin silloin vielä aika alussa. Olen ollut siellä aikaisemminkin töissä lyhyitä pätkiä, enkä sitten kyllä tiedä mitä ne siellä sitten ajattelee, jos tulen vatsa kasvaneena töihin. Ajattelin kyllä jo hakiessa, että eihän tuon raskauden pitäisi olla haittana vielä tuohon aikaan muuten kuin vaatteiden osalta, mutta silti vähän huolestuttaa. Se kun on seisoma työtä, niin hiukan huolestuttaa, että mitä jos tulee jotain ongelmia siitä ja joudun sairaslomalle. No, aion nyt nauttia tästä kesäkuusta ja katsoa mitä loppukesä tuo tullessaan. :)

Peppi1981 ja Sykerö 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Seerumia minnuu kans ahdistaa töissä kertominen, sain nyt onneks vielä loppukuun neuvola ajan siirrettyä aamuksi, ettei tartte töistä myöhästyä sen takia ja ei sit tartte myöskään vielä kertoa ;) Meillä nyt kaks tällä hetkellä töistä äippälomalla ja pomo "vitsaili" keväällä, et te muut älkää sit ees katsoko miehiinne.. Mauton vitsi miusta ja varsinkin, ku silloin oli jo muutama kk yrittämistä takana.. Mutta katsellaan kuin kauan tätä saa piiloteltua! Viikonloppuna olis häihin meno tiedos ja siellä voi miun juomattomuus ihmetyttää, niin varmaan on uteliaille kerrottava :D

Nenna85 ja pikkunen 12 +2
 
Joulukuu2011, ehkäpä nähdään sairaalassa. Tosin mulla on vahva usko ett tää vauva tulee laskettua aiemmin. Esikoinen syntyi 4 päivää etukäteen. Tämä kakkonen on ollut ultrissa 2 päivää viikkoja isompi, esikoinen puolestaan oli 2 päivää pienempi. Laskelmoin että tämä saattaa hyvinkin tulla viikkoa ennnen. Saatte itten tsempata mua jos tuleekin myösässä!

Mulla seuraava seuranta on rakenneultra elokuunalussa, ei paljon neuvolassa tarvitse tässä ekalla uoliskolla näyttäytyä.

Undu + Taimi 12+4
 
Heissan taas! :wave:

Undu Onpa Espoon puolella harvoin noi neuvolat. Mulla on seuraava neuvola täällä Helsingissä 5.7. ja rakenneultra 24.7. Elokuusta en vielä tiedä, mutta sen lopulla me suunnistetaan takaisin Espoon puolelle.

Oletteko miettineet hankkia Bola-korua? Mä olen vähän kahden vaiheilla raaskisko sitä tilata vai ei..

Aiotteko ottaa äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana? Keretäänköhän me joulukuiset saamaan uutta pakkausta vai tuleeko meille vielä 2011 pakkaus..

Mulla on hirmuinen vauvakuume ja tällä hetkellä on sellaset fiilikset, että pystyisi alkaa yrittämään kolmatta melkein heti tähän perään. Jos tän Taimen alun nyt kuitenkin sais eka onnistuneesti syliin.. :D Meidän esikoinen on sitä mieltä, että äidin masussa on Oliver-vauva.. :heart:

Vogue ja Taimen alku 13+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä