Moikka taas pitkästä aikaa... Joka päivä melkeinpä käyn täällä lueskelemassa. Mutta ahkerammin rustailen tuolla fb puolella kun ei pääse kukaan tuttu sit näkemään juttuja
Kiri Todella surullisia uutisia sait ultrassa
:'( Osasivatko kertoa muita kenelle tapahtunut samoin, siis kun varmasti heitäkin on. Jos jotain arviota osaisivat sanoa. Muistaakseni vuosi pari sitten luin jostaina naisesta joka muistaakseni tälläkin palstalla kirjoitteli, odotteli kaksosia ja toinen kuoli odotusvaiheessa, tosin aika reilusti myöhemmillä viikoilla ja hänen piti kantaa molempia sinne asti että oli synnytys ja synnyttää myös tämä kuollut lapsi
Oli maailman ihanin päivä myös varmasti kamalin.
Toivon todella että sinulla onnistuisi osakeskeytys, muutenkin raskas menetys niin raskasta on myös se odotus kun ei tiedä tulevasta. Voimia!!! :heart:
Näkkärinmuru Hui miten kauhea kokemus sinulla taustalla :'( Onneksi ottavat nyt ajoissa tarkkailuun vaikkei edellinen synnytys varmasti aina kummittelee taustalla
Sun ainakin kannattaa ihan pientenkin tuntemuksienkin takia hakeutua sitten lääkäriin. Mulle sanottu kun mulla molemmat lapset syntyneet myöhässä, ensimmäinen käynnistettiin 42+1 viikoilla ja lapsonen suostui syntymään seuraavana päivänä,eli 42+2 viikoilla. Toinen käynnistyi itekseen mutta avitettiin keinopoltoilla välillä. Ja toinen syntyi 41+6 viikoilla, ja synnytys kesti vain ekoista suppareista alkaen n.12h (mikä oli puolet edellisestä synnytksestä..) ja nytkin kun np ultrassa kävin sanoi kätilö että kannattaa suoraan laskea se viikko lisää siihen laskettuun niin menee lähemmäs todellisuutta.
Luulenpa että sinulla saattaa aikaistua vielä tosta 38 viikosta. Minun yksi ystävä synnytti esikoisensa 38 viikolla, ja oli aika nopea synnytys. (Vaikka aina sanotaan että esikoinen antaa odottaa... No eipä kaikillla.) Toinen tuli kolmisen vuoden ikäerolla ja synnytys käynnistyi jo 36 viikolla... Eli kannattaa varautua sinunkin. Mielummin viettää sairaalassa pari viikkoa ennen synnytystä kuin joutuu uudelleen kokemaan noin kamalan menetyksen. :heart:
Espoon neuvoloista oli puhetta undulla ja joulukuulla, ainakin... Mulla myös eka neuvola oli 3.5 viikolla 9, ja seuraava neuvola mulla onkin 6.8, viikolla 23. Aika hurja tauko tossa välissä on....
Ja aika älytön. Sinäänsä ei haittaa kun reissataan heinäkuussa, mutta vaikka onkin kolmas lapsi kun tulee niin eihän se meinaa sitä että ei haluaisi hemppaa ja muita tärkeitä arvoja seurailla.. Mulle neukkutäti sanoi että toki voin varata ajan jos haluan tulla käynnille ( mutta huom kun varasin ensimmäisenkin ajan soitin yli kk aiemmin ja sain ajan vasta vähän yli kk päähän, koska neukkutädin kalenteri niin täysi
Eli todellisuudessa en varmaan sais aikaa kun vasta syksylle jos nyt varaisin, tai sitten toisen alueen neuvolaan..) Ja sanoi myös että heillä avoneuvola perjantai aamuisin.. Mutta en tiedä miten helppoa sinne olisi mennä kahden lapsen kanssa antamaan pissanäytteitä tms
Äitiyspakkauksesta En ajatellut aluksi ottaa... Mutta olen alkanut miettimään että jos ehtisi vaihtuakkin ennen sitä kun sen saa että JOS ottaiskin... Mutta en tiedä vielä.... Pitää katella. On siinä niin paljon tavaraa mitä ei tarvitse, mutta sit kanssa niin ihania vaatteitakin. Tosin en pidä tosta tän hetkisestä äippäpakkauksesta...
Hyvää kesää joulukuiset!!
TT & Mauri 14+5