Nimistä on ollut puhetta. Jonkinverran olen niitä miettinytkin, mutta varmaan vasta kun pienen näkee niin sen osaa päättää
Niin ja
ristiäiset aion järjestää, vaikka en itse olekaan erityisen uskovainen/kirkollinen ihminen. En kuitenkaan näe siinä mitään huonoakaan ja osa suvusta on sen verran vanhoillisia, että en halua järkyttääkään. Ajattelin pitää ristiäiset joko kotona(jos oon saanut isomman asunnon) tai sitten meidän taloyhtiön kattosaunassa/oleskelutilassa, joka on tosi tilava ja kiva paikka muutenkin
Kummeista: Oon jo kahta lähintä ystävääni pyytänytkin tähän tehtävään. Toisen kanssa oikeastaan puhuin jo ennen kuin tein testin, että jos olen raskaana ja sen pidän, niin haluan hänet kummikseni. Tää ihminen on myös tulossa synnytykseen mukaan, ellei nyt mitään estettä tule tietty. Tutustuttiin vasta reilu vuosi sitten, mutta jotenkin kolahti heti
Toisen ystäväni pyytämistä hetken emmin, kun tiesin, että ei ole lapsi-ihminen ja oli jo avomiehensä kanssa yhden lapsen kummiudesta kieltäytynyt(avomiehen siskonlapsi). Kuitenkin kun pyysin, niin olihan se ihan innoissaan tehtävästä. Kai siinäkin vaikuttaa, että kenen kummina tulisi olla
Ajattelin vielä kolmanneksi kummiksi pyytää isoveljeäni.
Vaunuista: Kävin liikkeessä työntelemässä Hartanin vaunuja ja nyt haluaisinkin sen Topline X:n. Harmittavan kalliit vaan, toivottavasti löytyis edullisesti käytettynä jostain.
--
Neuvolakuulumisia:
virtsa: --
hb: 140 (ensimmäisellä käynnillä 130)
RR: 103/59
paino: -123g/vk (välissä ollut kuitenkin vielä alempana, joten periaatteessa vähän noussut)
vauvan sydänäänet: 156 ja kovasti pisti kyllä monottamaan samalla, terkkaki nauro
Sf-mitta 22cm
Vitsi, että sen mitan ottaminen sattui! Mulla on kohtu jotenkin tosi arkana ja naama irvessä olinkin kun se paineli. Vissiin liittyy kohdun kasvamiseen vai onko se normaalia?
Emerentia ja Bebe 22+2