Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*

Tääkin pääsee huomenna rakenneultraan!:) Hentoisia ja kutittavia liikkeitä tuntuu parisen kertaa päivässä. Oon niin krooninen huolehtija että huomaan kyllä jo kuinka vauveli alkaa heti liikehtimään enemmän aina kun joskus huokaisen halpotuksesta jonkin asian suhteen. Pitäis opetella rauhottumaan ja keräämään hyvää mieltä keskellä arkielämää. Kiire ainakin rauhoittuu meidän perheessä kun mies jää vähäks aikaa nyt työelämästä pois, vähän niinkuin lomalle. Tää arjen rauhottaminen tekee hyvää varmasti koko perheelle.

Hyviä vointeja toivotellen,


Talvitaapero 20 + 2
 
Heippa hei!

Kiitos noista vaunuvinkeistä! :)

Meillä oli tänään neuvola. Vauvelin sydänäänet kuuluivat jo ihanan selkeästi verrattuna edelliseen käyntiin, jolloin terkkari joutui etsimään sydänääniä pidemmän aikaa. :)
Hemppari näköjään alkaa laskemaan, joten sain kehoituksen aloittaa rautakuuri. Sit joudun siihen hitsin sokerirasituskokeeseen..! :( Vaikka BMI ja muut on ok, niin olen vuoden verran kuulemma yli-ikäinen, että säästyisin sokerirasituskokeelta. Jos ois 25 ni silloin ei tarviis mennä nielemään sitä sokerilitkua..

Mulla alkaa mennä hermo tähän jatkuvaan oksenteluun.. Viime viikkoina oon joutunut oksentelee noin kerta viikkoon, mut tällä viikolla on jo viisi kertaa... Onneks paino ei kuitenkaan ole laskenut vaikka syöminen aika heikkoa. Tää kyllä alkaa käydä jo aika raskaaks.. Haluisin jo vain nauttia tästä raskaudesta.

Jes, enää kaksi viikkoa ultraan! Ihanaa lueskella teidän ultrakuulumisia! :)

Pisara86 ja vielä työnimetön salamatkustaja 18+1
 
Ihania ultrakuulumisia teillä muilla! Onnea tyttö- ja poikalupauksista! :) Huomenna myös minä pääsen ultraan, kyllä muuten jännittää!

Työtilanteesta ja kotonaolemisesta olitte puhuneet. Mää oon ollut nyt esikoisen kanssa kotona vaan (poika 1v9kk). Irtisanoin itteni mun vakipaikasta kun en sinne palata aikonut ja ollaan siltä paikkakunnalta muutettu kauas pois. Tän toisen jälkeen olis tarkotus palata kouluun, sairaanhoitajaks mulla olis koulupaikka valmiina, mutta oon sitä jo vuoden lykännyt ja nyt siis toisen vuoden lykkäsin. Ens syksynä on vielä pikkukakkonen niin pieni etten raaski hoitoon laittaa joten tarkotus olis 2014 syksyllä sitten alottaa joku koulu. Katsellaan.. :)

).( neuvolakin oli maanantaina ja kaikki oli siellä kunnossa. Sydänääniä joutu kyllä kauan haeskeleen, pikkunen liikku aina alta pois :D Ens kerralla saakin sitten kelalaput, nyt sain jo tunnukset esitietolomakkeen täyttöön. Onko muut saanut täytettäväks semmosta sähköstä esitietolomaketta i.pana (www.esitietolomake.fi) ?

Ja oliko täällä muita joilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa? Kuinka usein teillä mittaillaan arvoja?

Esikoisen aikaan mulla katottiin tosi harvoin, ehkä kaks-kolme kertaa raskauden aikana. nyt täällä kunnassa on muutenkin seurattu tosi tarkkaan kaikkea, ja multa otetaankin verikokeet aina kuukauden välein. Nyt on nostettu jo kaks kertaa pikkasen annostustakin.

No mutta minäpä palailen huomenna ultrakuulumisten kanssa! Nyt kun on vihdoin saatu netti hommattua, johan me neljä kuukautta tässä asuttiinkin ja nyt saatiin aikaseks hommattua netti.. tähän asti kaikki hoidettu kännykän netillä ja oli hidasta!

Kultasiipi 21+0 pokspoks
 
Heips pitkästä aikaa. kesälomalla en paljon ole ehtinyt koneen ääreen, jonkun verran olen lueskellut teidän muiden juttuja. Tänään oli neuvola. Vauvan sydänäänet kuunneltiin ja 140 se oli. Mites se meni, tarkoittaako tyttöä vai poikaa (tiedän noihin ei ole luottamista mutta on hauska arvailla)? :D Mitkä oli ne rajat "tyttö- ja poikasykkeissä"?

Ultra on vasta elokuun puolessa välissä, joten on vaan maltettava sinne asti odotella ja toivoa että pikkuinen sitten näyttää mitä "merkkiä" on. Ekasta kysyttiin sukupuoli ultrassa, tokasta ei haluttu tietää ja nyt kolmannen kohdalla on malttamaton olo asian suhteen.

Pientä hipsutusta tuntuu masussa, eli jonkun verran vauvan potkuja olen tuntevinani. Muutenkin pötsi on kasvanut sen verran vauhdikkaasti että selkeä vauvamaha on jo näkyvissä, ekan kohdalla olin saman kokoinen varmaan pari kuukautta myöhemmin vasta. Miehen kanssa ollaan vitsailtu että siellä köllii kuitenkin toinenkin salamatkustaja. :LOL: Mutta taitaa vaan olla sitä että on jo kolmas lapsi tulossa.

Pahoinvointikin on onneksi jo hellittänyt, samoin päänsäryt jotka vaivas jossain vaiheessa. Nyt on vaan välillä sellaisia "vihlontoja" mahan sivussa jos nopeasti nousee ylös, varmaan liittyy kohdun kasvuun.

Oletteko muuten lukeneet isyyslomaan liittyvästä uudistuksesta? Isyysloma ei jatkossa vaikuttaisi äidin äitiysloman pituuteen, eli tarkoittaa lisäpäiviä äitiys- ja isyyslomaan. :) Toivotaan että esitys menee läpi. Ja toivotaan että se koskee myös joulukuussa syntyviä lapsia, tai sitten täytyis jotenkin yrittää pihdata tuonne tammikuulle saakka jos astuu voimaan vasta tammikuussa syntyvien lasten kohdalla... ;) :LOL:

No juu, mukavia vointeja kaikille! :):heart:

Tupuna ja Pikku-Ruu 18+4 (tai 19+2 ultran mukaan)
 
nipa86 oon nii kateelline että pääset jo rakenneultraan :)
Täällä ei pääse millään ilveellä noin aikaisin, täällä tosi tarkkaa et ois sillo 21 vkolla.
Pääsitkö kunnallisessa noin aikasin, vai yksityisellä?
Ei me sitä oikein tajuttu aikaisemmin vaatiakkaan- kun se ihminen totesi vaan, että jos sukupuolta
haluaa tietää, niin parempi mitä myöhemmin, ja rakenneasiat näkyy - ne ei häviä myöhemmilläkään viikoilla, kuten niskapoimu, jonka vuoksi se np-ultra on tehtävä tietyillä viikoilla.

Tulkaa kaikki vaan kertomaan sitten kuulumisia, ihanaa niitä täältä lukea, ja marmattaa kun omaan ultraan aika matelee :D
 
Ekassa kävin jo 18+2 viikolla.. Ja nyt kävi silleen, että olen tämän viikon vielä lomalla ja ens viikko kiireinen, kun oikeesti olisi ollut 3.8 ultra, niin soitin voisinko jo tulla tällä viikolla ja onneksi se kävi, kyllähän ne vähän yritti selittää, ettei vielä kaikki näy välttämättä, mutta luotan että näkyy koska viimeksi kävin vielä aikaisemmin. Ja ihan kunnalisella käyn :)
 
Mukava lukea, että muillakin on samoissa nuo sf-mitat eli ihan normaalia taitaa olla, että nyt ollaan yläkäyrillä. :)

Minulle kävi nolosti tänään töissä, kun meinasin pökrätä pomon edessä palaverissa. Minulla oli jo ennen palaveria nälkä, mutta ajattelin, että vielä hetken pärjään, vaikka joutuikin seisomaan. Eikös melko heti palaverin alussa alkoi päässä tuntumaan oudolta ja tuntui taas, että silmät seisoo. Koitin nojailla pöytään, että ei jalat lähde alta. Sitten kun pää alkoi vähän selvitä, minulle tuli ihan mahdottoman kuuma. Pomo sitten huomasin, että en voi kovin hyvin ja päästi lähtemään tauolle. En ole töissä puhunut kuin kahdelle työkaverille raskaudesta, kun he ovat sitä tällä viikolla kysyneet, mutta on se pomokin tainnut sen jo huomata heti töiden alettua. Sain sitten luvan istahtaa kassan taakse tarpeen vaatiessa, mutta ajattelin, että pistän taskuun pieniä samiakkipastilleja, että niitä voin heittää suuhuun, jos vatsa alkaa murissa ennen taukoa. Minulla kun on tuo verenpaine aika matala, niin se varmaan vaikutta myös tuohon, kun verensokerit menevät liian alas. Ennen sitä pärjäsi vähintään neljä tuntia, kun aamulla söi puuroa ja leipää, mutta nykyään pitää syödä jo kahden tunnin päästä.

Ensi viikolla olisi sitten vihdoin se ultra. Pikkuisen jo jännittää, että onkohan siellä kaikki kunnossa. Joka kerta, kun uusi ihminen saa kuulla raskaudesta, alkaa pelottamaan, jos ultrassa tulee huonoja uutisia. Sen takia olen yrittänyt kertoa mahdollisimman harvalle ihmiselle tästä. Ensi viikon ultran jälkeen saa vanhempani ja miehen vanhemmat ihan rauhassa kertoa kaukaisemmillekin sukulaisille ja tuttaville, jos haluavat.

Peppi1981 ja Sykerö 20+3
 
mame: mulla on rakenne 19+6 eli ensi tiistaina, kahdesta aikaisemmasta rakenneultrat on tehty 19+0 eli nyt mun mielestä "myöhäinen" ajankohta. Ainakin näillä mun hermoilla!

).( lapset lähtee viikonlopuksi anoppilaan, kun ollaan luvattu auttaa kavereita muutossa, joten viikonloppu menee varmaan nopeasti. tupuna mulle on aina sanottu, että tytöillä on korkeat sykkeet eli yli 140 ja pojilla sen alle eli noin 120-140. Meillä pitänyt paikkaansa sinäänsä, että esikoisella on aina ollut 150 sykkeet ja yli, kuopuksella yli 140 aina. Tällä masuasukilla on joka kerta ollut kanssa 150 eli kolmas prinsessa taitaa masussa oleskella :) Jännä, kun aikaisemmin vauvan liikkeet on tuntuneet vaan paikalla ollessa rauhassa eli makaamassa tai istuessa, mutta nyt pari päivää niitä on tuntunut reippaasti liikkeellä ollessakin. Hassua, kun pelkäsin että edessä oleva istukka hillitsisi tuntemisia, mutta ei siltä tunnu. Toisaalta istukka on varmaan jotenkin sivussa edessä oikealla, kun potkut tuntuu parhaiten vasemmalla puolella samoin kun sykkeet.
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton: kiitos, täytyy varmaan vaan jänskäillä kumpi tulee koska sykkeet oli tasan 140. Ei malttais millään odotella 2,5 viikkoa rakenneultraan. Meilläkin kaksi prinsessaa ennestään ja jännä nähdä tuleeko vielä yksi lisää joukon jatkoksi vai toista merkkiä. :)

Moni joka tästä kolmannesta raskaudesta on kuullut, on muuten ilmeisesti siinä luulossa että hankitaan lisää lapsia pojan toivossa. Ihan ihmeellistä! :D Oon vaan vastannut että kumpikin on yhtä toivottu. Kaksi lasta on kai niin yleinen lukumäärä että kolme herättää ihmetystä. Onneksi on niitäkin tuttuja joilla on kolme tai neljä lasta eivätkä sen kummemmin ihmettele... Miehen kanssa on itseasiassa puhuttu neljästäkin lapsesta, mutta ei sitä nyt viitsi joka suuntaan kuulutella. :D

Tietääkö kaikki teistä muuten jo istukan sijainnin? Kysyin sitä ultrassa ja sain kuulla ettei sitä varmaksi voi vielä sanoa. Ihmettelin kun kahdessa aiemmassa raskaudessa istukan sijainti muistaakseni ultrassa kerrottiin. Mutta kai se sitten voi joissain raskauksissa näkyä paremmin kuin toisissa. Itsellä ei elopainoakaan ole sitten edellisten raskauksien yhtään enempää ja muutenkin olen aika pienikokoinen joten ei nyt luulisi siitäkään johtuvan.

Tupuna ja Pikku-Ruu 18+4, tai 19+2
 
Tupuna mä tuossa aikaisemmin valittelin samaa eli tosi moni on kommentoinut, kun on kuullut 3:n odotuksesta, että oliko tämä vahinko? Olen vaan todennut, että aika mones vahinko olisi, kun on 7. raskaus eli kyllä ollaan tekemällä tehty. Miehelle sitten on tosi moni kommentoinut, että toivotaan nyt että se poika tulisi kun sitähän te yritätte. Tulee vaan aina mieleen, että noinko huonosti "ystävät" meidät tuntevat etteivät tiedä etten ole mitään muuta halunnut niin paljon elämässäni kun tulla äidiksi ja tietty mahdollisimman monta krt ;) ja mies kouluttaa työkseen parturi-kampaaja, joten hänelle on yksi lysti vaikka koko talo olisi prinsessoja täynnä kun viettää jo päivätkin suurimmaksi osaksi naisseurassa. Ainoa kuka varmaan salaa sydämessään toivoisi poikaa on hänen isänsä, joka rakastaa lätkää ja futista ja arvostaisi seuraa peleihin mukaan kun ei noi pojat enää viitsi lähteä. Toisaalta kuopus on kyllä aikamoinen rämäpää eli hänestäkin varmaan saa seuraa kunhan vähän kasvaa. Kerran mulle kännissä latasi, että eikö sua kiinnosta mennä töihin ja siksi noita lapsia väännätte? Kuvittelee varmaan, että lusmuilen poikansa elätettävänä eikä tajua että olen parina viime vuotena maksanut talolainastamme 2/3 osaa pois, autot velattomaksi, miehelle moottoripyörän ym isäni perinnöllä enkä viitsinyt ärsyttää asiasta huomauttamalla...Anoppi on joutunut töihin kun pojat on ollut muutaman kk:n ikäisiä, joten varmasti vaikea käsittää. Meillä äiti taas on ollut aina kotona, joten isäni asenne taas oli, että mies tekee töitä että nainen voi olla kotona. Itse ajatellaan tästä välistä, musta on ihana olla kotona niin pitkään kun laki sallii koska lapset ehtii sitten olla "laitoksissa" loppuelämänsä ja kun rahallisesti on siihen mahdollisuus, mutta kyllä mä silti mä odotan sitä että saan jonain päivänä palata takaisin unelmieni työpaikkaan takaisin. Meni vähän aiheen vierestä, mutta tuli vaan mieleen ristiriidoista perheissä ja tyttö ja poikatoiveista :)
 
Viimeksi muokattu:
Tupuna kyseli istukasta no mulle se sanottiin np-ultrassa , että edessä on, mutta kerrottiin, että se vielä hakee paikkaansa, et rakenneultrassa sitte tarkistetaan. Voisko johtuu siitä, jos istukka takana, ni lapsi jos on sen edessä, ni vaikeempi nähdä, kun mulla se edessä olo havaitaan neuvolassakin, kun kuunnellaan sydänääniä, koska on siinä niin tyrkyllä...

tyttö vai poika - hauskaa et nää aiheet on niin samoja samaan aikaa- meilläkin just eilen tuli tästä sanomista. Suutuin, kun yhdet sukulaiset oli vaan kysyny ensin- kumpis on tulossa- ei mitään että miten voit- miten menny tms..Mun äiti oli menny sanoo mun siskoille, et mun mies toivois varmaa nyt tyttöä- ja just puhuttii, et eikö ihmiset tajuu- et huolia on niin paljon muutenkin- et alkaa olla ne toiveet siinä, et pääsis elävää vauvaa synnyttää...Mutta oon tullu nyt siihen tulokseen, ettei noi kuuenkympin tienoilla olevat sukulaiset vaan tajuu- ovat epäkohteliaita ja töksäytteleviä- kun eivät muuta osaa.
 
Onnea myös muille hyviä uutisia ultrassa saaneille ja jaksamisia ultraa odottaville.. =) Minsku82 on edelleen säännöllisesti mun ajatuksissa, kunpa kaikki olisi hyvin.

Sykkeet meillä on ollut molemmissa pojissa (jos tämä nyt poikana aikoo pysyy syntymäänsä asti :heart: ) keskimäärin 145 luokkaa.

Istukka oli takana ja hyvin alhaalla. Sitä ultrailtiin olisiko se peräti kohdunsuun päällä, mutta lopulta kätilö tuli siihen tulokseen, että se ei ole koska ei ole vuodellut.. :confused: Arvatkaa vaan, että nyt oon ihan paniikissa siitä, että se kuitenkin on ja varmasti sitten delaan synnytykseen.. :ashamed:

Sukupuolesta ei meille ole tullut vihjailuja, mutta tiedän jo seuraavan kohdalla, että kaikki olettaa meidän tekevän kolmannen vain siksi, että saisimme tytön. Usean keskenmenon jälkeen sukupuoli vain on toisarvoinen juttu, tärkeintä olisi tosiaankin vain saada se oma vauva syliin asti.

Sähköistä esitietolomaketta ei täällä ainakaan ole viellä tullut vastaan.

Amazin.co.uk Onko teillä kokemuksia tuolta tilaamisesta. Meinaan, että siellä olisi monet mun haluamat tuotteet paljon halvempia kuin täällä Suomessa. Katselin myös, että vaipatkin olisivat olleet huomattavasti halvempia. Eli uskaltaako sieltä tilailla?

Hankintoja Hommattiin sitten Brio Happyt käytettynä. Olivat 2010 vuosimallia ja olen supertyytyväinen niihin. Tarkoituksena olisi vielä hommata erikseen kaukalolle ja matkarattaiksi Britaxin B-mobilet.

Vogue ja Taimen alku 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Heissan..
Pakko oli kirjottaa tänne noista nimistä...
Ollaan niitä nyt molemmille sukupuolille pyöritelty mielessä, ja tosi hankala miettiä..
Yleenäs on ollut tytölle aina valmiina nimi mielessä, mutta nyt oikeestan lyö tyhjää.. Ei sellasta soppelin tuntosta löydy millään, ja pojille taas tuntuu että on jo niin hankala miettiä kun kolmelle pojalle jo niitä lemppareita käyttäny...

Löysin aivan ihanan miehen nimen jostain 1800 luvulta.. Matrus. Sitä en löytänyt edes mistään noilta palstoilta missä nimiä mietittiin.. Siellä oli myös Niio.. Miehelle ei kelvannut tuo Matrus vaikka itse siihen jotenkin niin ihastuin.. Tulee olemaan vaikea tuo nimi asia meillä kyllä..
Tytölle mies haluaisi nimeksi Aino, mutta itse kaipaisin jotain vähän erikoisempaakin..
meillä pojat siis Teemu, Jimi ja Leevi.. nyt olis kiva saada vähän erikoisempi ettei tuo Jimi ole yksinäinen :p eihän sekään enää ole mikään erikoinen nimi, mutta eroaa nosita kahdesta.. Meillä on vieläpä kaikilla kolme nimeä.. ja edelleen haluan sen kolme nimeä...

Jos teillä on tiedossa jotain linkkejä tai ihan vain nimiä jotka erittäin vanhoja ja haarvinaisia esim suvusta tms niin otan vinkkejä oikein mielelläni vastaan..

Vanhoja nimiä – Suomen etunimet wiki
Tuollainen sivu oli mistä löysin jotain, mutta kun miehelle se pitäis olla suomalaisen kuuloinenkin kuitenkin..

On tääki nyt ku nyt jo nimiasioista ressiä repii :LOL:

Mutta joo.. nyt siivoaan...
 
Meillä on nyt nimit molemmille valmiina. Jos tulee poika niin Vihtori mun vaarin mukaan, tytöt kuulemma aikoisi sanoa Viliksi. Ja jos olisi tyttö niin Aava Aino/Anna Maria. Edeltävät ovat Aada Thelma Maria ja Iida Kaisa Maria.
 
Ihania ultrakuulumisia kaikilla:) Meillä oli ultra keskiviikkona ja oli kyllä jännittävää. Nähtiin, kuinka pikkuinen siellä makoili rennosti ja välillä potki. Potkut ovat jo tosi voimakkaita ja näkyvät selvästi mahanahankin läpi:) Pienellä oli kaikki hyvin ja saatiin poikalupauskin kun erikseen kysyttiin. Eli pieni terve poika siellä näyttäisi olevan kasvamassa:heart:

Onko teillä kenelläkään muuten ollut satunnaisesti melko voimakasta alavatsakipua etenkin kävellessä? Minulla on muutamana päivänä ollut, mutta tarkastuksessa kaikki oli ok eikä mitään ongelmaa ollut. Kipu menee pois kun malttaa tarpeeksi pitkään maata, mutta se saattaa siis kestää useamman tunnin, vaikka kivun voimakkuus kyllä vaihtelee. Mietinkin, että ovatko siis ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. Helpottaisi jos tietäisi, että tämä kuuluu asiaan ja muillakin on tällaista.
 
Pikasesti kirjotan ultrakuulumiset tältä aamulta. Pikkuisella kaikki hyvin ja siellä se imeskeli peukkuaan. Meinas ihan itku päästä kun olin niin helpottunut että kaikki on hyvin. Varovainen tyttölupauskin saatiin, eli meidän tuleva isoveli saa pikkusiskon <3

Kultasiipi 21+1
 
Onnea taas kaikille ultrakuulumisista!

Tuota tyttö-poikakeskustelua ei meidän lähipiirissä ole käyty kun kaikki tietävät että on vuosia yritetty ja on todellakin ihan se ja sama kumpi sieltä tulee kunhan tulee elävänä.

Istukan paikan sain kuulla jo ekassa ultrassa ja vahvistui nt-ultrassa eli takaseinämässä hyvällä paikalla. Varmasti katsotaan vielä sitten rakenneultrassa, siinähän yksi tavoite on katsoa istukan ja napanuoran virtaukset että toimiiko hyvin.

Tänään shoppailin vauvanvaatteita aleista ja kun tulin kotiin intoa puhkuen ison kassin kanssa ja esittelin miehelle löytöjäni niin yhtäkkiä iski hirveä pelko että mitä jos rakenneultrassa näkyykin joku iso vika tai mitä jos vauva muuten vaan kuolee kohtuun :'( Kauheaa, hetki meni ennen kuin rauhotuin ja nyt sit alkoi jännittää sekin ultra. Höh. Olin jo ehtiny päästä semmoiseen tyynen onnelliseen odotusvaiheeseen ja sitten yhtäkkiä puskista tommonen hirvee paniikki. Johtui varmaan niistä vaatteista. Mutta pakkohan sitä on hankkia tavarat etukäteen :O

Rödluvan ja Beetakingi 18+6 (huomenna poksuu!)
 
Meilläkin on tytölle nimi mietitty, tai siis mä oon sen jo aikaa sitten päättäny ;) Ja ilmeisesti nyt siis ei tarvi sitä pojan nimeä sitten edes miettiä.

Voi luoja mä oon poikki. Eilen ja tänään oon ollu aamusta iltaan meidän raksalla maalaamassa tupaa ja uskomattoman rankkaa puuhaa on. Meneehän se loma tietysti näinkin, onneks nyt ollu mukavat kelit.

Huusin huutonetistä nyt sitten vaunut, Emmaljungan jotku Smart Duo yhdistelmävaunut. Sai aika halvalla, kolme vuotta vanhat ja ainakin kuvien perusteella näytti hyviltä.

Tänään ollu taas hiljaisempi päivä masussa, tosin oon koko ajan touhunnu jotain niin en ole kiinnittänyt edes huomiota sen kummemmin. Varmaan taas majailee vähän ylempänä just tuossa istukan kohdalla kun olen tähän mennessä tuntenut kaikki liikkeet aina alempana vatsalla.

Mulla ihan sama homma Rödluvan, aina kun tekee jotain "konkreettista" raskauden suhteen eli just ostaa jotain vauvatarviketta tai joku uusi henkilö saa tietää raskaudesta niin iskee tuo pelko persiiseen. Typerää, mutta eipä sille oikeen mitään voi :/

Niin joo noista sykkeistä, eli meillähän siis tyttöä lupailtiin ja sykkeet on ollu tähän mennessä välillä 125-145 eli ainakaan meidän kohdalla tuo olettamus ei pidä paikkansa...

Wera_ 21+2
 
Ihanaa kun niin moni jo tietää kumpi tulossa :) ja muvaa saada ultrakuulumisia.
Täällä ois tavaran hankintaan yks tosi tyhmä kysymys.
Milloin sellaset kunnon toppavaatteet tulee kauppoihin?- eli nyt oli paikalliseen name it-liikkeeseen tullu jo kuulemma ne, mitkä tilataan, ja muita ei tule...hmm- jäin kuitenkin miettimään että noinkohan. se puku ei vaikuttanut miltään hirveen paksulta toppapuvulta. Eli viimeeks ei tarvinnu miettii, kun löysin syyskirpputorilta hyvän 56 senttisen, mut nyt tahtoisin ostaa jouluvauvalle oman, kun kuitenkin sitä pientä pukua oli helppo käyttää istuimissa ja muissa, kun se kuitenkin on aika pieni noi kylmät kuukaudet :)
Eli millonhan on sit ostettava jos meinaa ostaa.. oon kyl itelleni vannonu, etten mitää ostais ennen rakenneultraa..
 
:wave:

nimistä meillä on jo päätetty molemmat, jos tyttö,nimi tulee olemaan Sanni. jos poika nii sitte Ossi =)

sykkeet meillä ollu aina samanlaiset,niitten perusteella ei kyl ois voinu veikkailla. mulla kun on kaikki vanhat neuvolakortit tallessa,nii ei tästä oo kauaakaan ku kattelin niitä...

istukan paikka mulla ilmeisesti ylhäällä,osittain etuseinässä. mut tiistaina ultrassa se selvii tarkemmin.

( . ) sitä samaa,potkut tuntuu tuos navan alapuolella. joskus päättää tirvasta kunnolla kohdunsuulle. ai että ottaa kyttyrää :headwall:

 
Viimeksi muokattu:
Nimistä meillä tytön nimi melki päätetty (voi vielä muuttua moneenkin kertaan :D ), mutta pojan nimestä ei mitään hajuakaan. Kaikki kivat poikien nimet on ns. käytetty eli on jollain sukulaisella tai kaverilla/kaverin lapsella. Miehelle sanoinkin, että jos saadaan poikalupaus ni sitte on pakko oikeesti alkaa miettiin nimiä, mutta saas nähdä kumpiko lupaus tulee.. Tai tuleeko kumpaakaan :D

Sykkeet Meillä ollu kaikilla aika samanlaiset sykkeet niin eipä tuosta voi päätellä mitään. Nyt tällä masun asukkaalla sykkeet siinä 140 kummallakin puolen.

Istukan paikka takaseinässä tuon sanottiin olevan. Ollu itseasiassa melki jokasessa raskaudessa.

Jaa-a, pitäs varmaan iltapalaa vääntää ja lähtee unille. Pitkä päivä ollu kun ei saanu nukuttuu aamulla enää seiskan jälkeen eikä päiväuniakaa kerenny nukkuun.

Jabadaba77 ja 19+5
 

Yhteistyössä