Heips pitkästä aikaa. kesälomalla en paljon ole ehtinyt koneen ääreen, jonkun verran olen lueskellut teidän muiden juttuja. Tänään oli neuvola. Vauvan sydänäänet kuunneltiin ja 140 se oli. Mites se meni, tarkoittaako tyttöä vai poikaa (tiedän noihin ei ole luottamista mutta on hauska arvailla)?
Mitkä oli ne rajat "tyttö- ja poikasykkeissä"?
Ultra on vasta elokuun puolessa välissä, joten on vaan maltettava sinne asti odotella ja toivoa että pikkuinen sitten näyttää mitä "merkkiä" on. Ekasta kysyttiin sukupuoli ultrassa, tokasta ei haluttu tietää ja nyt kolmannen kohdalla on malttamaton olo asian suhteen.
Pientä hipsutusta tuntuu masussa, eli jonkun verran vauvan potkuja olen tuntevinani. Muutenkin pötsi on kasvanut sen verran vauhdikkaasti että selkeä vauvamaha on jo näkyvissä, ekan kohdalla olin saman kokoinen varmaan pari kuukautta myöhemmin vasta. Miehen kanssa ollaan vitsailtu että siellä köllii kuitenkin toinenkin salamatkustaja.
Mutta taitaa vaan olla sitä että on jo kolmas lapsi tulossa.
Pahoinvointikin on onneksi jo hellittänyt, samoin päänsäryt jotka vaivas jossain vaiheessa. Nyt on vaan välillä sellaisia "vihlontoja" mahan sivussa jos nopeasti nousee ylös, varmaan liittyy kohdun kasvuun.
Oletteko muuten lukeneet isyyslomaan liittyvästä uudistuksesta? Isyysloma ei jatkossa vaikuttaisi äidin äitiysloman pituuteen, eli tarkoittaa lisäpäiviä äitiys- ja isyyslomaan.
Toivotaan että esitys menee läpi. Ja toivotaan että se koskee myös joulukuussa syntyviä lapsia, tai sitten täytyis jotenkin yrittää pihdata tuonne tammikuulle saakka jos astuu voimaan vasta tammikuussa syntyvien lasten kohdalla...
No juu, mukavia vointeja kaikille!
:heart:
Tupuna ja Pikku-Ruu 18+4 (tai 19+2 ultran mukaan)