Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Mulla on käytössä Progesteron, kun lugeja en voi käyttää, kun oon pähkinälle allerginen. Mut Progestoriniin lääkäri anto ohjeen, et aamuin illoin samaan aikaan. Esim. klo 6 ja 18, mut tasasin väliajoin pitää olla.

Firefox Onnea ihan mielettömästä määrästä lisätoivoa pakkasessa, ja iso kiitos rohkaisusta! Laadusta se lääkäri sanoi että "toinen on parempi kuin toinen", mitä se sitten tarkottikaan... Ei ainakaan vielä ole kuulunut soittoa, eli toivoa siis on vielä! Luulis että poli on nyt jo kiinni, jos vaikka voisi yön yli hengähtää ja sit aamulla alkaa jännätä uudestaan soittavatko.

Sani-sani No saitkos niitä ruusuja mieheltäs? ;) Yhdeksänhän on ihan mieletön määrä, kyllä niistä varmasti moni selviää alkioksi siirtoon ja pakkaseen asti! Lugesteronien käytöstä, riippuu tietenkin miten sun lääkäri on määrännyt. Mulla on annostus 200mg kolme kertaa päivässä, eli laitan kaks 100g pallukkaa aina kerralla. Kysyin TAYSissa hoitajalta miten tarkka se aika on, ja sanoi että ei tarvi yöllä herätä laittamaan, mut mahdollisimman tasaisin välein. Ite laitan suunnilleen klo 7-8, klo 15-16 ja klo 23-24.

Ronja, et anna vielä periksi! Yksikin solu riittää siirtoon ja mahdollisuuksia on. Tuo on erittäin tylsä käytäntö, että pitää hiki otsalla odottaa soittoa. Privaattiklinikoilla taitaa olla niin, että soitetaan, kävipä kuinka tahansa. Peukkuja pidän sulle kovasti.

Firefox, teillä on laatusolut, ei voi kuin kadehtia!

Munasarjoja on alkanut tänään vihloa. Äidyin pelkäämään, että siellä ne munikset nyt kasvavat tuhatta ja sataa ja räjähtävät käsiin! Joltain palstalta sattui vielä silmiin jonkun lääkärin lausunto: yli 300 IU hormoniannoksia ei yleensä määrätä, koska isompi määrä voi jo heikentää munasolujen laatua. Ja mullehan siis määrättiin 350 IU! Ja meidän soluissammehan ei nyt todellakaan ole mitään huonontamisen varaa, kun ne taatusti ovat jo vanhuuttaan rupuisia.

Huomenna lääkärissä nähdään taas jotain. Tulehan Vuokkokin sitten taas kertomaan kuulumisia! Minua kovasti kiinnostaa tuo limiksenkin paksuneminen.

Firefox: Onnittelut kyytiläisestä :heart: Teillehän jäi vielä hyvä määrä pakkaseenkin.

Sani-Sani: Mulle kanssa sanottiin, että noin 8 tunnin välein. Mulla menee siis 3 x 200 mg.

Kaksi päivää sitä leijailua kesti ja tänään alkoikin jo ahdistus. Kuinka ihmeessä sitä jaksaa odottaa testipäivää ja kuinka sen taas uskaltaa tehdä? Nyt on ihan nega olo :(

Ronja Harmillista, että meni noin pienelle marginaalille. Toivottavasti pääsette siirtoon. Soittoakaan ei tullut, joten toivoa on. Kerro sitten kuinka kävi.

Sani-sani Hienoa että punktio meni hyvin. 9 on tosi hyvä määrä. Tuo on ihan normaalia, että kävely tekee kipeää punktion jälkeen muutamana päivänä. Onnea siirtoon!

Firefox Toivottavasti etenee yhtä mallikaasti loppuun saakka! Jaksamista piinailuun ja plussatuulia!

Dream 73 Onnea huomiseen punktioon!

Ja Hunajabubulle Onnea huomiselle!

Alkuperäinen kirjoittaja Musca:
Ronja Harmillista, että meni noin pienelle marginaalille. Toivottavasti pääsette siirtoon. Soittoakaan ei tullut, joten toivoa on. Kerro sitten kuinka kävi.

Sani-sani Hienoa että punktio meni hyvin. 9 on tosi hyvä määrä. Tuo on ihan normaalia, että kävely tekee kipeää punktion jälkeen muutamana päivänä. Onnea siirtoon!

Firefox Toivottavasti etenee yhtä mallikaasti loppuun saakka! Jaksamista piinailuun ja plussatuulia!

Dream 73 Onnea huomiseen punktioon!

Ja Hunajabubulle Onnea huomiselle!
KIITOS :hug:

Kovin veitsen terällä kulkee meillä koko ajan tuo hoito. Kävin tänään ultrassa kolmen päivän piikityksen jälkeen. Oikealla puolella rakkulat 10, 8 ja 5 mm. Vasemmalla puolella ei mitään.
Limakalvo 5 mm.

Jos rakkulamäärä jää noin pieneksi, siirtoon pääsy on todella epävarmaa. Aika masentaavaa. Mutta nyt siis uusi ultra maanantaina, punktiota ei ainakaan ennen keskiviikkoa.

Mitenkäs Vuokko?

Kävin myös ultrassa tänään kolmen pistoksen jälkeen. Tässä nopeasti kuulumiset. Matsalu sinulla taisi olla pitkä kaava? Minulla lyhyt. Limis oli 6 mm, oikealla ei folleja, vasemmalla yksi 13mm ja 6 kpl 6-7 mm folleja. Lääkäri sanoi, että limakalvon paksuus on hyvä, mutta follikkelit vielä pieniä siis nuo 6 kpl. Tästä syystä Puregon-annosta nostettiin 150 -> 200 yksikköön. Samoin minulla on maanantaina uusi ultra. Saas nähdä mitä tapahtuu tuolla annoksella... Vielä ihan positiiviset fiilikset.

Hunajabubulle onittelut onnistuneesta siirrosta!

Musca, joo, mulla on nyt pitkä kaava. Lyhyen kaavan hoidossa kävi niin, että pienempien solujen lisäksi kasvoi nopeaan tahtiin yksi johtofolli: jouduttiin sitten inssiin eikä punktiota tehty ollenkaan. Mutta meillä johtofolli erottui jo kolmen päivän pistelyn jälkeen. Sulla on selvästi toivoa tasaisemmasta kasvusta. Itse elättelen toivetta, että maanantaihin mennessä plumpsahtaisi vielä joku rakkula näkyviin.

Onnittelut onnistuneista punktioista ja siirroista. :flower:
Niitä onkin ollut melkoinen määrä. HYVÄHYVÄ!

Pidetään peukkuja Matsalu, että vielä viikonlopun aikana muutama innokas tulisi mukaan. d:)b
Peukkuja myös Muscalle d:)b

(.) Toinen seurantaultra takana. Folleja 11 ja kasvaneet tasaisesti, kokoluokka 15-22 mm. Limis 10 mm. Punktio maanantaina. Toivottavasti mahdollisimman monessa olisi sisällä munasolu, että päästään sitten torstaina siirtoon ja sitten piinailemaan. :whistle:

Plussatuulia kaikille ja lämmin halaus. :hug:

Eipä ollut hirveä kokemus..mulle ainakin pistettiin suoneen sellaiset mömmöt että päässä vaan humisi enkä oikein tajunnut mistään mitään. En edes tiennyt koska niitä folleja sieltä imettiin :D
Homma oli nopeasti ohi ja sitten mut kärrättiin pyörätuolilla mun huoneeseen jossa sain lämpöisen kauratyynyn mahan päälle sekä kaksi nappia joiden johdosta vetelin sitten yli tunnin sikeitä. Herättyäni syliin tuotiin teetarjotin ja sitten kun olin valmis niin saimme lähteä kotiin. Ei siis jäänyt mitään traumoja.
Mutta itse saaliiseen: 7 munasolua sieltä sitten löytyi :saint: oon tosi tyytyväinen.
Sain myös jo lähetteen veritestiin joka täällä tehdään 14 päivää punktiosta, riippumatta siirtopäivästä. Testipäiväksi siis tuli 19.12. Pääsenkin siis vähemillä piinapäivillä koska eiköhän se piina oikeasti ala vasta siirron jälkeen (niin, toivottavasti on jotain siirrettävää)!
Nyt lähdemme viikonlopuksi pois kotoa viettämään meidän 7-vuotis hääpäivää joten kaikille hyvää viikonloppua, palailen sunnunti-iltana taas palstoille!

Onnea Dreamillehienosta punktiotuloksesta! Ja Janskillakin on ensiluokkainen satsi kasvamassa!

Voisiko joku lohduttaa minua, huonoa munijaa? Onko kellään käynyt niin, että ekan ultran näkymien jälkeen olisi folleja tullut vielä lisää?

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Perjantai 5.12.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 9 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 7 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11, siirto 28.11. pp 7

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto 1.12 pp 4 FERTINOVA

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12, siirto 3.12, pp 2 HEL DIACOR

Hunajabubu: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12 pp 0 TYKS

sani-sani: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12, pp-- TAYS

Firefox: 2.IVF, punktio 2.12., siirto 4.12. pp 1 OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio 3.12 siirto 5.12 pp-- TAYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 5.12, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio 10.12, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio 8.12, siirto 11.12, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk 50, siirto vk 50/51, pp-- DIACOR

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
hopottitar siirto siirtyy helmikuulle :hug:

Kiitos onnitteluista!
Mulla oli ekassa ultrassa vain 6 follia ja olin kuitenkin pistellyt jo 5 päivää. Loppujen lopuksi folleja oli sitten se 10-kunta ja muniksia tuli tuo 7. Eli ei sulla ole mitään hätää, kyllä niitä folleja voi sieltä vielä lisää tulla!

Dream 73 Onnea hienosta punktio saaliista :flower: Kiva kuulla ettei se punktio niin kamala ollut

Janski71 Hyvän kokoisia folleja sulla ultrassa! Onnea maanantain punktioon :heart:

Matsalu :hug: toivotaan että maanantain ultrassa saat hyviä uutisia

Ronja80 :hug: eise määrä vaan laatu. Onko sairaalasta kuulunut mitään?

(.) Tänään oli toinen seurantaultra. Follit ovat kooltaan 12-14mm joten hitaasti ovat vieläkin kasvaneet. Limis oli hyvä. Maanantaina vielä 3 ultra ja luultavasti ke punktio. Folleja oli aika paljon, tosin osa oli jotain tosi pieniä mitkä ei edes kasva varmaan isommiksi, läkäri oli hyvin tyytyväinen silti follitilanteeseen. Sammalla pikkuannoksella jatketaan ja toivotaan että maanantaina ultrassa olis jo kunnonkokoiset follit.

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Lauantai 6.12.2008

Pohtijatar 1. IVF, punktio 24.11, siirto 26.11 pp 10 KYS

soja 2. IVF, punktio 26.11?, siirto 28.11. pp 8 PKKS

kajastus 2. ICSI, punktio 26.11, siirto 28.11. pp 8

Siisami: 5. ICSI, punktio 26.11, siirto 1.12 pp 5 FERTINOVA

MinzuS: 2. IVF, punktio 1.12, siirto 3.12, pp 3 HEL DIACOR

Hunajabubu: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12 pp 1 TYKS

sani-sani: 1. IVF, punktio 3.12, siirto 5.12, pp 1 TAYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio 3.12 siirto 5.12 pp 1 TAYS

Firefox: 2.IVF, punktio 2.12., siirto 4.12. pp 1 OYS

Dream 73 1. ICSI, punktio 5.12, siirto ? pp--

Janski71: 2. IVF, punktio 8.12, siirto 11.12, pp-- HEL FELICITAS

Maricce: 2. IVF, punktio 10.12, siirto ?, pp-- TAYS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio 10.12, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Kris: 3. IVF:n 1 PAS, siirto 15.12 pp-- HEL FELICITAS

piippi: 3. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk 50, siirto vk 50/51, pp-- DIACOR

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0
hopottitar siirto siirtyy helmikuulle :hug:
[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Hunajabubulle onittelut onnistuneesta siirrosta!

Musca, joo, mulla on nyt pitkä kaava. Lyhyen kaavan hoidossa kävi niin, että pienempien solujen lisäksi kasvoi nopeaan tahtiin yksi johtofolli: jouduttiin sitten inssiin eikä punktiota tehty ollenkaan. Mutta meillä johtofolli erottui jo kolmen päivän pistelyn jälkeen. Sulla on selvästi toivoa tasaisemmasta kasvusta. Itse elättelen toivetta, että maanantaihin mennessä plumpsahtaisi vielä joku rakkula näkyviin.
Kiitos :hug:

Matsalu, toivottavasti pääset punktioon pienestä follimäärästä huolimatta. Pidän sulle peukkuja!

Onnea punktiossa olleille, tosi hyviä saaliita tuntuisi olevan =) Toivottavasti tärppää.

Mulla oli tämän päivän ultrassa limis 6,7 mm, kuulemma ok ja folleja oikealla 7 kpl 7-16 mm ja vasemmalla 5 kpl 7-14 mm. Ihan hyvä tilanne siis. Nyt pistelen pari päivää aamusin 225 iui Puregonia ja iltaisin Orgalutrinia, su puregonia tulee molempien ampullien jämät eli 150-200 mm. Punktio on tiistaina ja jos kaikki menee hyvin, on siirto torstaina.

Olo muuttui aamulla pistetyn suuremman Puregon annoksen jälkeen hiukan kuvotuksen ja heikotuksen sekoitukseksi, vähän on päässä sellainen höntti olo. Toivottavasti kuuluu asiaan. Tai voihan se olla Orgalurininkin aiheuttamaa, kun sen pistelyn aloitin eilen illalla. Ja kenties jännitykselläkin on oloon sormensa pelissä. Jännittää pirusti, ei itse punktio ja sen tulos, vaan nuo hormooneiden sivuoireet. Olen just sellainen, että jos luen lääkkeen aiheuttavan veritulppia, niin odotan hermot kireällä kuolemaa :|

onnea 7 vuotis hääpäivän johdosta :flower: !! =)

RONJA : MÄ JOUDUIN IHAN PIDETTELEEN KYYNELEITÄ, KUN NÄIN , KUINKA ILOSENA TULIT TOIMEPIDEHUONEESTA .. olin niin onnellinen sun puolesta ! tsemppiä nyt sitten !! :flower: :hug:

onnea punktiossa olleille =)
hyvistä ultra kuulumisista myös onnittelut =)
toivon SYDÄMMESTÄNI kaikille onnea ja PALJON PLUSSATUULIA =)

mä olin tänään itse siirrossa. niistä 9 munasolusta hedelmöitty 7kpl .
1 siirrettiin mun masuun =)
2 pakkaseen
ja loput 4 vissiin viä jää hetkeks ?! et jos vaikka jakautus lisää. en mä tiä tosta yhtään mitään ! :eek:

Yhteistyössä