**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Olipas eilenkin tullut paljon ihanaisia ultrakuulumisia, onnea taas niistä:heart:

Omaan ultraan vielä 1,5 viikkoa, innolla ja jännityksellä sitä odotan.

Itkuisuutta täälläkin, tosi typerätki tv-ohjelmat saa kyyneleet poskille. Puhumattakaan siitä että jää ajattelemaan jotain syvällisempää tai surullisempaa asiaa. Ehkä tämäkin tunteiden kirjo jossain kohtaa vähän tasaantuu.

Kävin eilen antamassa verinäytteet neuvolaa ja sikiöseulontaa varten. Labran täti soitti iltapäivällä että mun pitää mennä uudestaan antamaan lisää näytettä, ei kuulemma ollut riittänyt yksi putkilo veriryhmän määrittämiseen ja kysyikin perään että mulla taitaa olla hyvä hemoglobiini, silloin kuulemma käy näin=) Noh eipä auta kuin ens viikolla käydä uusiksi.

Kävin eilen lähikaupungin lastentarvikkeessa kattoom mammahousuja, piti olla erittäin etusia vaan eipä sit ollut. Haluaisin ihan mammacolleget mutta niitä ei saa enää H&M:ltä kuten aikaisemmin. Samalla kysyin että onko kaukalomarkkinoille tullut yhtään mallia missä olisi jalustassa pidempi tukijalka kuin Gracon logigo S:ssä ja olihan Maxi Cosilla mutta kaukalon ja jalustan hinnaksi tulisi yhteensä yli 350e. Ja jos tämä on meidän viimoinen muru niin on kyllä kallis hankinta. Turvavyökiinnitteinen kaukalo maksaisi 169e mutta on toki käytössä huomattavasti hankalampi mutta onpa tässä aikaa miettiä asiaa.

Työhousut alkaa kinnamaan niin että kiire tulee tilailla mammaversiot:D Ja farkkurintamalla eilen turvauduin mammaversioihin ekan kerran ja olihan ne mukavemmat jalkaan kun ei kinnannu yhtään=) Jotenkin tässä ihan parin päivän aikana masu pullahtanu huomattavasti, mieskin eilen kysyi että mitä aioin pukea sunnuntaina päälleni kun on meidän kakkosen synttärit. Kuitenkaan en halua että kaikki vieraat alkaa epäillä asiaa, etenkään anoppi!

Mutta mentävä taas, työpäivä kutsuu ja sitä ennen monta juttua tehtävänä=)

äitsy ja murunen 10+ jotain :heart:
 
Hei taas kaikille.. Olen joutunut vähentämään täälä käyntiä kun huomasin että mitä vähemmän luen muiden juttuja sitä lievempää pahoinvointi on...? En osaa sanoa miksi mutta näin se vain on.. Yli 10 sivua olis mulla lukematta mutta katsotaan.. :)

Viikonloppuna olis kummipoika tulossa yökylään ja saas nähdä kuinka tämä onnistuu pahoinvoinnin kanssa kun poika on vasta 1v..Oon todennut että jos en saa nukuttua vähintään 8-10 tuntia yön aikana seuraava päivä on pilalla ja tietää että illalla saa ravata oksentamassa..Ei kivaa.. Mut pitää koittaa kun on jo kamala ikävä kummipoitsua kun se normaalisti on aika usein meillä yötä..

1.6 eli ensi viikon keskiviikkona olisi mulla ultra-aika keskussairaalan äitiyspuolella joten sitä odotellaan täälä innolla..Mulla lähtee mun oma äiti mukaan ja se on vielä enemmän innoissaan kun minä, se sai vapaapäivänkin hankittua itselleen että pääsee. Miehellä on sellainen työ että ei pääse mukaan enkä halua yksinkään mennä kun on ajomatkaa kuitenkin sen verran sinne sairaalaan että jos tuleekin jotain huonoja uutisia en varmaan pystyisi sieltä itse ajamaan pois..

Mutta eiköhän nämä selitykset riitä taas. Menen vielä puoleksi tunniksi sänkyyn makoilemaan ennen kun jaksaa mennä suihkuun.. :)

Onnea kaikille jotka ovat saaneet ihania ultrakuulumisia!!!
 
ak
Ihania ultrakuvia ja -kuulumisia toiset saaneet. Ja aivan mahtavia masukuvia myös=)

Uusille tervetuloa joukkoon:wave:

Pahoittelut teille, joille taas niitä huonompia uutisia tullut. Tiedän, ettei helpota yhtään sanoa, että kaikella on tarkoitus. Itselläni km:n jälkeen lohdutti ainoastaan ajatus siitä, että pieni oli tosi kipee eikä olis pärjännyt täällä isojen maailmassa ja parempi siis hänellä pilven reunalla katsella. :hug:

Pahoinvoinnista mulla alkaa olot helpottamaan, vaikka edelleen kuvottaa varsinkin kovien ponnistelujen jälkeen. Olen ollut nyt kaksi vka sairaslomalla, eka vkn selkäkipujen takia, sairastan selkärankareumaa ja toisen vkn väsymyksen ja yleisen huonon voinnin takia. Vk sitten jouduin sairaalaan tiputukseen ja tarkkailuun yöksi kun yleiskunto meni niin huonoksi.

Migreenistä joku kyseli. Itselläni on migreeniä yleensä satunnaisesti. Edellisten raskauksien ja imetysten aikana migreenikohtaikset ovat jääneet onneksi kokonaan pois, mutta tässä raskaudessa tuli viimevklla jo kaksi kohtausta. Lääkäri sanoi, että huonosti syöminen saattaa vaikuttaa siihen myös ja pitäisi siis syödä monipuolisesti kaikesta huolimatta. Pamol F:ää ja Panadolia se määräsi niihin kohtauksiin.

Tarvikkeista suosittelen panostamaan kunnon rattaisiin, viime talvet on ollut runsaslumisia eikä pikkupyörillä paljon hangessa tarvota. Meillä on 2005 esikoiselle ostetut Brion Kombit ilmakumipyörillä ja ne on ollut todella hintansa väärti! Ostettiin vielä Gracon matkarattaat aikoinaan kaverilta ja ne on kulkenut ratasajan aina auton takakontissa valmiina. Niillä ollaan parjätty tosi hyvin ja niillä meinataan nytkin pärjätä=)

Kyllä houkuttais itsekin tuo kotidobbler ostaa... Meillä on nt-ultra rvk 11+4 ja sen jälkeen seuraava neuvola vasta rvk 17!!! Viimeksi km raskaudessa km todettiin ultran jälkeen rvk 14 ja tiedän, että tuo vk tulee olemaan ihan kamala, jos en pääse kuuntelemaan sydänääniä.

Pahoittelut erittäin omanapaisesta päivityksestä:ashamed:

Toivotan kaikille paljon tsemppiä kestämään raskausoireita ja teille oireettomille kanssa sietämään sitä oireettomuutta, sekin on kauheeta:p Poikien raskausaikana olen ollut oireeton ja raskaudet helppoja, tämä on jotain ihan muuta ollut jo nyt, mitähän vielä tuleekaan:whistle: on niin tyttöolo että, tai sit siellä on useampi;) Oikeesti olen todella huolissani, kuinka kohdussa asiat oikeesti on, mutta yritän kovasti olla luottavainen ja stressata mahd. vähän.
 
Terkut NT ultrasta. NT 1,5, Papp-A 0,53 MoM ja hcg 1,2 MoM ja näillä riskiluvuksi 1:550 eli ihan kohtuu arvot saatiin. Pikkukaveri esiintyi mallikkaasti ja esitteli kaiken aivan justiinsa ja heti oikeassa asennossa :) Hiukan tietty neuroottisena miettii tota riskilukua kun aikasemmista on ollut jotain 1:3000-5000, mutta onhan tässä rouva jo ikääntynytkin vuosien varrella... Ihana söpöliini oli matkassa, pääperämitta jotain 5,7cm :) Huippua saada illalla esitellä lapsille kuvia "vauvasta".
 
Onnea kaikille hyvistä ultra-kuulumisista :heart:

Lääkärineuvolassa olin eilen, sano että kohtu on niin takana ettei kuulu vielä sydänäänet...huoh...tarttee vaan kärvistellä sinne np-ultraan asti tämän epävarmuuden kanssa : / Mutta sen lääkäri sanoi että limakalvot on ihan raskaana olevan ja että kohtu liikkuu hyvin ja tuntui hyvin lisäksi sanoi että oireitten perusteella on salamatkustaja :confused: eilen lähti vasta lähete äippäpolille ultraan ja aika tulee postissa kotiin :(

kerran tuolla kotidopplerilla ollaan koitettu eikä tosissaa kuulunu muutako sitä viuh-viuh ääntä mutta nyt en kyllä kokeilekkaan ennen kuin ensi viikolla vasta seuraavan kerran...josko sit jo kuuluis edes vähän :saint:

Käpynen ja salamatkustaja 9+2
 
Heippa, pikavastaus junasta käsin.

Itkuisuutta ei ole ollut mutta tulistun herkästi.. : /

Sormukset tai kihlasormus kiristi yhtenä yönä muka niin paljon että piti ottaa pois. Normaalisti sormus on vähän löysä eli liikkuu ja pyörii helposti. Oon toistaiseksi pystynyt pitään mutta täytyy tunnustaa että odotin tälläisiä ongelmia vasta loppuraskauteen.. Haluaisin pystyä sormusta pitämään sormessa , ripustan sen sit kaulakoruun kun alkaa kiristää liikaa.
 
Istukkabiopsia yritys takana, vatsanpeitteiden takia näkyvyys ei riittäny lääkärille. En antanu tehdä toista yritystä, sen varran inhottavalta tuntu. Nyt on vaihtoehto että rv 16 otettais lapsivesinäyte, mut musta tuntuu et ellei mies ehdottomasti halua että se otetaan niin sit jätetään väliin. Veriseulan tulos oli tullut ja riskiluku oli 1/8. Lääkäri meinas et turvotuksen perustella olis 20%down-riski, ja seulan mukaan n. 12% luokkaa, en tajunu kysyä et pitääkö ne riskprosentit laskea yhteen, mut sillonkin todennäkösyys että kaikki on hyvin olis suurempi. :heart:

Tässä vaiheessa mua eniten harmitaa että istukka on etuseinässä, eli vaimentaa sitten liikkeitä alussa. :xmas:

Äidille kerroin tänään kun kuulin että esikon synttäreille on mun serkku tulossa ja ne ei voi saada lapsia. Serkun äiti kuoli yhtäkkiä viime syksynä joten sillä on ollu ihan tarpeeks murhetta muutenkin, niin en viitsii tällasesta yllärivauvasta kertoa ainakaan näissä juhlissa. Äiti oli vähän ällikällä lyöty ja meinas ettei hän ihan vielä kerro isälle asiasta. :confused: Kait se jossain vaiheessa pitää sillekkin kertoa.

Itkuisuutta ei mulla ole oikeestaan ollenkaan. Eikä pahemmin ole ollu edellisilläkään kerroilla.

Fantaihana 12+3
 
metsätähti mulla oli tällä viikolla kun oli viikot 12+2 (ultran mukaan 12+3). Sinuna ehkä soittelisin jo vähän kutsun perään.

Järkyttävä väsy. oon jo nulahtanut aika monta kertaa illan aikan sohvalle, joten paras kömpiä ihan sänkyyn. Mies jäi juuri 6 viikon isäkuukaudelle. Ihanaa =)

Poppeliini ja kolmas muru 12+4
 
Hurja ultravauhti täällä, wau! Mulla ensi perjantaina eli vajaa viikko kärvistelyä...

Fantaihana, Hienoa, on vahvasti todennäköisempää että teille tulee ihan terve vauva. Sinulla on asenne kohdallaan :) Mikä se niskaturvotuksen määrä teillä oli?

Metsätähti, Sun kannattaa heti maanantaina soittaa ja kysyä tuosta ultrasta. Np-ultra tehdään useimmiten 11+ -12+ viikoilla (voidaan tehdä myös 10+ ja 13viikoilla, mutta useimmiten tuossa keskellä). Mitä olen ystävien kanssa jutellut, jotka ovat kättärillä käyneet niin kaikki kutsut np-ultraan ovat tulleet meille 11+2-11+5 välillä.

Makoisaa viikonloppua,
Viena ja pilke 9+4
 
Niskaturvotusta oli 3,4. Esikolla oli joko 3,0 tai 3,1. Sillon niitä vastaaiheita ei vielä otettu. Kirjotinko jo jossain viestissä että tuolla "seuloissa kiinni jääneiden"-ketjussa oli jollain ollu turvotusta jopa 4,8 ja tervevauva tullu ja toisella vaan 1,7 ja silti oli syntyessään down-vauva. Eli turvotus ei kyllä kaikkee kerro.

metsätähti Vaikuttaa siltä että ne on unohtanu antaa sulle ajan, soita tosiaan maanantaina että ehdit käydä.
 
Heippa

Täälä myös hyviä ultrakuulumisia, eilen pikkuinen kääntyili, heilutteli jalkoja ja piti käsiä nyrkissä :) Oli kyllä elämäni hienoin kokemus nähdä kun se pieni tuli näytölle :heart:
Niskaturvotus oli 0,4 ja riskiluvuksi tuli 1:14 000 eli hyvillä mielin odotellaan :)

Tässä vähän kuvaa missä jalat sojossa ja nyrkki pystyssä..
katso liitettä 12904
 
Kiitos vastauksista:)Täytyy varmaan maanantaina soittaa neuvolaan jos vaan sunkin herätään tarpeeksi aikasin,mulla kuitenkin vaihtuu rv 12 jo keskiviikkona...
Mulla on nyt alkanut tuntua kumpu tuossa alavatsalla ja kyllä sen itse huomaa mutta ei onneks muut,jotain hyvääkin tästä vararavinnosta.
En oo viikkoon saanut kunnolla nukuttua kun mulla on ihan kamala yskä joka lähes kokonaan päivisin on poissa (pari yskänpuuskaa saattaa tulla koko päivänä) mutta sitten yöllä niitä puuskia tulee tosi monta ja saattaa kestää tunninkin ennen kuin menee ohi.Ykskin yö söin melkein arsiallisen mynthoneita mut ei niistä juurikaan apua ollut, miestä vähän häiritsi kun mä ruoskutin niitä vähän väliä ja yskin samalla ihan kauheasti, ihme ettei nuorimmainen oo kertaakaan herännyt mun yskimiseen.
Nyt ei tunnu enään yhtään että ois raskaana kun ei oo enään sitä pahoinvointia,tai no joo onhan toi alamasu tuntemus:)

itkuisuudesta on ollut juttua,mä oon niin herkkä niin herkkä että hyvinkin saatan saada kyyneleet silmiin hyvinkin arkipäiväisestä asiasta,mikä ei oo kovinkaan kivaa julkisella paikalla.

Metsätähti ja onnenjyvä 11+3
 
onnea taas hyvistä ultra kuulumisista :)

Tänään kuulu pikkusen syke dopplerilla <3 Hetken jumpsutti ja sit karkas pieni, mieskin kuunteli just sopivasti mun kanssa :) Sitä en tiedä paljon se oli ku ei oo näyttöö, mut vahvasti ja hyvin se siel sykki <3 Eihän se tietysti niin hyvin kuulun viel ku jossaa vaihees varmaan alkaa kuuluu ja mitä muistan esikoisen ajoilt neuvolas.

Nyt taas näköjään huono olo yltyy kun pystyssä yrittää olla :(


Astre ja Eemeli 9+6
 
Heipsan!

Pitkästä aikaa jaksan jopa kirjoitella tänne :)

Aivan mahtavaa lueskella teidän ultrakuulumisia ja nähdä kuvia. Itsellä vielä reilu viikko tuohon nt -ultraan, 7.6. olisi siis edessä.
Tehdäänkö se muuten päältä vai alakautta? Saako sieltä aina oletuksena tuon kuvan mukaan vai pitääkö erikseen pyydellä?

Itselläni on vähätkin oireet nyt viikon sisään hävinneet ja tuntuu, että onkohan siellä masussa enää yhtään mitään. Tänään jo miehellekin ääneen ajattelin asiaa ja hetikös sen jälkeen alkoi tuntua painetta ja kipua rinnoissa :D
Tosin aivan kamala unisuus on vaivannut minua nyt vain entistä enemmän. Töiden jälkeen tekisi mieli vain maata sohvalla ja iltaisin olen aivan sippi jo klo 21. Tuolloin, kun menen sänkyyn, niin nukahdan samantien. Aamuisin on myös tosi vaikea herätä, vaikka olisin nukkunut sen 8-9 tuntia aivan siki. Tänäänkin tuli vedettyä pienet päiväunet puolen päivän jälkeen, vaikka sellaisia en normaalisti harrasta. Väsymyksestä huolimatta, jos vain saan itseni esim. lenkille, niin energiaa sitten riittää.. ehkä tuossa meidän sohvassa on vain jotain maagista :/

Tunnetteko te jo kohdun tai pystytte paikallistamaan sen? Minä en löydä sitä lainkaan, tuntuu, että kun yrittää kokeilla, niin vastassa on vain täysin pohjatonta pehmeää massaa.. tosin virtsarakon kyllä tunnistaa, kun tulee vessa hätä heti sitä painellessa...

Meillä on muuten miehessä tapahtunut viime aikoina aivan ihmeellinen käänne, sen täytyy koko ajan päästä puuhailemaan jotain, korjata paikkoja ja tarttua vasaraan. Aikaisemmin minä olen ollut meillä se "miesten työt" -tekevä, kun taas herra on lähinnä keskittynyt kitaraan ja pleikkariin.. aivan mahtavaa seurailla sen touhuja :D

pikkuinen 10+3 (-10+6)
 
Kauris-82 mulle tehtiin ultraus päältä, sanoi vain että oot niin hoikka että päältä saa hyvin tehtyä, ja täti otti mulle 10 kuvaa, kunnon sarja aina kun pieni meni hyvään asentoon :) Olen muilta kavereilta jotka odottaa myös tän vuoden loppuun että heille on tehty alakautta, vaikka hoikkia hekin olivat. Se voi vähän vaihdella :)
 
Onko kenelläkään muulla ollut jotain ihan omituisia unia?
Viime yönä heräsin puol 4 hiestä märkänä kun näin unta missä joku tyyppi jahtasi viimeisillään raskaana ollutta naista ja puukotti sitä mahaan..
Siis oli kyllä niin pelottava uni etten enää sen jälkeen saanut kunnolla nukuttua. Ja 6 piti nousta että ehtii töihin ajoissa joten tämä päivä onkin ollut aivan surkea jo alusta asti..
Mulla on toki muutenkin aivan ihmeellisiä unia..Miehen kanssa mietittiin aamulla että mitähän ihmettä noi tuollaiset unet voi tarkoittaa.....?
Vielä pitäis hetken jaksaa olla hereillä ennenkuin saa mennä 1v kummipojan kanssa nukkumaan.
 
ak
Kauris-82 yleensä ne taitaa tehdä tuon ekan ultran alakautta kun näkyy yleensä silloin paremmin. Me saatiin esikoisesta kolme kuvaa, enkä toisesta sitten pyytänyt edes niin saatiin vain yksi. Kuopuksen ultrannut oli muutenkin vähän tiukan oloinen ja sanoi, ettei näissä ultrissa vauvaa huvikseen katsella vaan terveydellisistä syistä:O Ymmärän kyllä, mutta onhan noi utrat nykyään myös juurikin sitä, että pääsee pienen näkemään=) En mäkään sitä kohtua tunne jos selälläni makaan ja painelen, mutta just äsken kun mies makasi pää mun sylissä ja vahingossa painois päällään mahaa niin tunsin semmoista paineen tunnetta =)

Astre mulla kans tulee huono olo kun olen pystyssä ja varsinkin jos yritän tehdä jotain:x Paras olis jos vois olla vaakatasossa kokoajan;)

Vanillah noi unet on ihan kauheita ja tuntuu, että nyt raskausaikana ne on vielä pahempia. Mä näin jotain kamalaa unta pari yötä sitten, en muista enään mitä. Mutta sen muistan, että taistelin uudelleennukahtamista vastaan kun oli niin ahdistava ja lopulta oli pakko nousta juomaan, etten olisi "joutunut takaisin" samaan uneen:|

MetsätähtiHuomaan, että joillain muillakin pitää vaan odottaa kutsua ultraan, inhottavaa kun sitten käy näin. Kannattaa heätä ajoissa ja soittaa, että pääset ajoissa;) Meilläpäin itse soitetaan aikaa niin ei onneksi pääse käymään kuten sinulle.

).( Eilen oli vieraita ja me ei haluttu vielä kertoa uutisia. Oli sitten vähän kiusallinen tilanne kun kaveri kysyi enkö juo muka kahvia, olen oikea kahvikissa normioloissani, siihen sitten häkellyin ja sönkötin jotain, että ei nyt oikein maistu. Ihan varmaan arvasivat kun heidän lähdettyään huomasin unohtaneeni LadyVita Mamat keskelle pöytää ja sohvapöydälle Vaukirjan meille tulee vauva-opuksen:LOL:

Meidän iippana ei ole enään alkio vaan sikiö:heart: ens ke on neuvolalääkäri ja pääsee ekaa kertaa kuuntelemaan sydänääniä. Toivottavasti kaikki on hyvin:confused:

ak ja iippana 10+0 POKS
 
Heippa!

Ja heti alkuun onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka siellä on käynyt!! :)

Kauris82 kyseli multa tuosta kohdun tuntemisesta niin minä en ole mitään tuntenut oikeastaan ennen tätä aamua, kun yhtäkkiä tuo alavatsa tuntuikin jotenkin kovemmalta ja kiinteämmältä kuin ennen... mutta mitään selkeää aluetta en esim. erottanut ja mullakin on viikkoja jo 12+5! On vissiin hyvinkin tapauskohtaista miten sen erottaa :)

Ja ulrauksesta niin aluksi mulla tehtiin alakautta mutta sitten kun kätilö yritti saada nt:stä parempaa kuvaa niin kokeili myös päältä ja saatiin ihan hyvä kuva näkyviin! Olen meinaan kyllä pyöreä, mutta kätilö sanoi että mulla on kohtu eteenpäin kallistunut, mikä siihen vissiin enemmän vaikutti.

Vanillah mä olen myös laittanut merkille että unet on jotenkin toooosi omituisia verrattuna aiempaan.. Ovat jotenkin todempia ja pitkäkestoisia tarinoita.. vaikea selittää, mutta olen kyllä huomannut että on erilaiset kuin ennen raskautta. Hassua, mistäköhän mahtaa johtua? :)

Kotidoppleria on tullut käytettyä tasaisesti, yritän pitää pieniä taukoja välillä, mutta kiva se on kuulla pikkuisen sydämensykkeet, löydän ne nykyään aika helposti ja varmaan tuo eteenpäin kallistunut kohtu auttaa myös asiaan.

Painosta olisin sen verran maininnut kun tänä aamuna yllätyin kovasti kun puntarilla käydesä painoin 4kg vähemmän kuin raskauden alussa! En ole mitenkään erityisemmin muuttanut syömisiäni, ainoa oikeastaan että varmaan 9 viikkoon en ole suklaata syönyt! :D Mutta on muuten tullut syötyä, pizzaa, sipsiä, vähän tuollaista suolaisempaa. Mutta ei, ihan hyvä näin, mä olen tota painoa kerännyt yleensä sen 15kg raskauden aikana joten..... :D

Mutta nyt se olis vapaata sunnuntain viettoa, se olis enää ensi viikko töitä ja sitten pääsee 2 viikon kesälomalle! Ollaan koko perhe lähdössä viikoksi mökille, joten kovasti odottelen lomaa jo :)

-JudeD ja Hippu 12+5-
 
Kuinka usein tolla dopplerilla uskaltaa kuunnella? Kun on niin ristiriitasta tietoa, onko noissa kotikäyttösissä ultraääni vai joku mikki tms. millä se ääni saadaan kuuluviin? :) Kovasti tekis mieli taas vauvaa kuunnella, mut mietityttää missä menee sellanen turvallinen raja?
Nyt oon n. 2 kertaa viikossa kuunnellu kun odotti et koska ne löytyy. Vähän harvemimin aattelin viel jatkossa tota käyttää.


Meillä vietetään tänään ensimmäistä hääpäivää <3 Tytön päikkäreiden jälkeen ollaan lähdössä ravintolaan syömään :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :)

Astre ja Eemeli 10+0 POKS <3
 
Vanillah mähän näin noin viikko sitten unen jossa mun keskimmäinen lapsi kuoli ja se tunne kun aamulla heräsin oli jotain kamalaa. Ja useampi viikko istten näin unta jossa mun mies petti mua ja mä näin sen.Siinä unessakin odotin jo tätä neljättä,mutta toimin siinä ihmeen rauhallisesti ja järkevästi vaikka unen läpi ihan tunsin sen kamalan tunteen kun rakas ihminen tekee jotain niin kamalaa.Kolmatta odottaessa näin sellaisen unen jossa esikoinen ja masuvauva kuoli samana päivänä juuri ennen laskettua aikaa se oli myös aivan hirveä uni.Myös kolmannen odotusaikana näin monta kertaa unta jossa touhuan jonkun vieraan miehen kanssa:eek:!Kaikissa unissa en kylläkään ollut nykyisen mieheni kanssa mutta kuitenkin ne unet oli ahdistavia.
Mulla unielämä aina vilkastuu loppukohden ja lähes joka yö nään mitä kummallisempia unia.Yleensä lähellä la:aa oon nähnyt aina synnytysunia:)

ak teillä tais tosissaan paljastua asia vahingossa.Toivottavasti vaan eivät ala tuttujen kanssa puhumaan tilanteesta ja miettimään sitä asiaa yhdessä tai kohta tietää kaikki tutut ja tutuntutut ennen kuin itse ehditte uutista kertomaan.

Astre onnittelut hääpäivän johdosta:flower:

Tuli käytyä pitkästä aikaa kävelyllä ja teki kyllä hyvää.Pitäis vaan useammin saada itsestään irti lähdettyä kävelemään vielä kun maha ei tee oloa tukalaksi tai ei supistele niin pystyy liikkumaan,kun pahoinvointikin on helpottanut.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Mulla ei toistaiseksi ollut kummempia unia, mutta näen niitä normaalia enemmän, olisko uni jotenkin vähemmän syvää, kun muutaman kerran saa herätä vessaan, en tiedä tai sitten ne unet johtuu insuliinista, jota siis käytän raskauden aikana. Laskisko sokerit liian alas tai joain, mutta muistan, että esikoisen odotusaikana näin myös paljon unia.
Tunteista, mulla heilahtelee ne koko ajan, onnen tunteet on kylläkin harvemmassa, jotenkin en uskalla nauttia tästä raskaudesta, ainakaan vielä. Mutta itkut on tosi herkässä, kuten aamulla, tää on jo melkein noloa, mutta kerron kuitenkin :ashamed: eli oltiin tänään aamupalalla ja mies oli laittanut pöytään paprikaa. Mulla on nyt raskauden aikana tullut paprikasta kauhea närästys, mutta otin kuitenkin leivän päälle palan. Mies sanoi, että älä ota, kun sulle tulee siitä paha olo... sanoin, että kai mä nyt voin tämän pienen palan ja mies siihen, että entäs jos tulee sen takia huono olo... vedin siitä herneet nenään ja heitin paprikan miehen leivälle... sitten poika, 3 v, sanoo, että älä ota äiti sitä paprikaa, kun sulle tulee siitä huono olo.... no siitä sitten purskahdin itkuun, ja poikakin tietysti sitten ihmeissään, mikä äidille tuli. No, se itku onneksi loppui lyhyeen, yleensä vältän itkuja pojan nähden... on tämä kanssa :whistle:
Nyt on alkanut tulee pientä etovaa oloa, mutta ei oksua kuitenkaan. Tänään grillattiin, mutta en pystynyt syömään broiskua... oli jotekin hirveää... hiuslakkaa pakko pistää ihan vähän kerralla ja sitten on lujaa mentävä pois toiseen huoneeseen. Lisäksi oireiksi tullut paineen tunnettta alhaalla ja "viiltoja" munasarjojen kohdalla, mitähän ne ovat :eek:
Nt-ultraan olen menossa ja annan myös mitata, ikää mulla on jo 38 eli senkin takia. Sitä veriseulaa mietin, että mitenhän sen laita on, menisin kyllä, mutta milloin se pitäisi ottaa? Mulla otettiin verikokeita rv 7+ neuvolassa, mutta nyt ei ole määrätty mitään... nt-ultra on 16.6. MIssä vaiheessa teillä on nuo seulat otettu?
Kohtue en todellakaan pysty tuntemaan, sen verran on noita "vatsan peitteitä" :whistle:
Esikoisenkaan aikana en ymmärtänyt miten ne sai neuvolassa multa SF-mitan, mutta kyllä ne sen vaan jotenkin sai tai ainakin merkkasivat....
Porina 10+1
 
Täällä on puhuttu unista, olen nähnyt pettämisunia, missä siis joko minä tai mies pettää. Meillä menee hyvin! Kai se on jotain yksinhuoltajuuspelkoa. Voi myös johtua siitä että hormonit ovat aivan täysin sekasin, itken ja nauran samaan aikaan ja seksiä pitäisi olla joka päivä monta kertaa. Mies raukka :D

Kävin itse kaverin polttareissa tottakai vesiselvänä ja minulla avautui silmät :D Oltiin tosiaan Tallinassa ja älysin kuinka peeloilta me suomalaiset näytetään siellä. Kaikki niin tuhannen tuubassa :D Eikä ainoastaan nuoret. Selvinpäin voi olla kivaa ja jaksoin ihmeen hyvin puoleen yöhön, joka taitaa olla monen kuukauden enkka valvomisissa.

Porina, minulle neuvolassa sanoi tuon paineen olevan niitä kohdun kasvuun liittyviä tuntemuksia. Iteltäni meinaan joskus lähteä kävellessä jalat ihan alta, kun jokin tuntuu painavan ja vihlovan suoraan alaspäin "sinne". Mies näkee kaupassa aina ilmeestä, että nyt kärsitään taas, onneksi ne ei kestä kun joitain sekuntteja.

Hyyppis lähtee nyt Hkin parin päivän koulutukseen (tuntuu, että mitä järkeä olla siellä yksin, kun toimistolla ei kukaan muu osaa näitä minun töitä ja aijon jäädä varhennettuna pois syksyllä)

Hyyppis+Höömö 12+1 :)
 
Voi jännitys! 13.45 on nt-ultra! Ukko jo illalla lohdutteli että kyllä siellä kaikki on kunnossa. Vaikka nähtiin syke jo rv 8 niin jännittää, voin vaan kuvitella kuinka hermona olisin jos ei oltas kertaakaan aiemmin saatu varmistusta Pienestä.


Viikonloppuna saatiin tosiaan vauvan vaatetta, vanha työkaveri antoi laatikollisen, 2010 äp:n ihanimmat bodyt ja potkarit ja muutakin, yhteensä 89 tais olla vaatteita plus pipot ja sukat! Ja mfsksun suostui ottaan vaan rinrapumpusta.. Oma pakkaus kun otetaan niin on kyllä vaatteita enemmän kuin omaan käyttöön. Ei vaan, hyvin on kokoja 50-70 eli tarpeeksi joka kokoa, pieni toppahaalari me ostetaan varmaan, mutta muuten vaatepuoli on kunnossa.


Mitenköhän sitä malttaa tän päivän, ajatukset on ihan muualla kuin töissä. Ultran jälkeen mennään vielä kattoon yhtä vuokra-asuntoa joka saadaan jos otetaan. Jänskättää siis moni asia.


Susimieli ja Pieni 11+6
 

Yhteistyössä