**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Mango Joo, turvotus on siis ainoa joka antaa aihetta olla himppasen huolissaan, eli siis mitään varsinaista vikaa ei ole löytynyt. Ja aina ultrissa jännittää että toivottavasti ei löydykään.. Huomenna on taas 9.45 ultrausta..

Omaa napaa täällä on massu pömpähtänyt esille!
Mietittiin just tossa ukon kanssa että kun syyskuun lopulla olisi yksi keikka jonne kovasti tekisi mieli, että olenkohan kykenevä istumaan ensin monta tuntia autossa, seisoskelemaan siellä ja sitten taas autoilemaan kotiin, olen silloin about 30. viikolla ja todennäköisesti melkoisen paksuna

Poika- ja tyttöoloista
tyttöä tukee:
-finnejä enemmän kun koskaan (tai no pieniä näppyjä mut nää on mun finnejä ja niitä on paljon)
-sanotaan että tyttösiittiöt on sitkeämpiä elämään tuolla sisuskaluissa, ja meillä tämän yhden siittiön on pitänyt elää ainakin viikon

poikaa tukee:
- ei mainittavaa pahoinvointia, etovaa oloa oli alussa mutta en ole oksentanut
-mulla on ehkä aavistuksen poikaolo
-maha on vaan edessä, ei sivuilla tai pylly levinnyt. Tosin ehtiihän se.

En tiedä mitä tukee vaiko vaan raskautta mutta hikoilen kuin pieni sika, ja etenkin kasvojen iho rasvoittuu melko tahtia.

Toivotaan että huomisen (hui kauhistus!) ultrassa saisi viitteitä sukupuolesta! En kyllä ole mitenkään pettynyt jos ei saa, mutta se olisi kiva bonus

Susimieli ja Pieni 15+0 (poksuu poksuu)

Paikkakunta täällä Kotka :)

Tarantella83 Sulla on kiva "työnimi" pienellä kun meidän 2.v tytön nimi on Elli ja tätä masus olevaa kaveria kutsutaan "Eemeliksi" :D

Täällä lääkärineuvola on 3krt raskauden aikana.

Omat olot vaihtelee hyvästä kauheeseen etomiseen :x

Astre ja Eemeli 13+0 POKS <3

heippa taas,

aika aikasin ootte päässy sokerirasitustesteihin, täällä sitä saa vielä odottaa ...

paikkakunta Kouvola.. jee :) eli kotkan reissuja pukkaa ;)

täällä voidaan ihan hyvin. Sukulaiset ja kaverit tietää uudesta tulokkaasta nii ei tarvi vältellä kun tarjotaan syötäviä ja juomia. Menee suoraan ohi sitten :D ilman selittämistä miksei voi juoda/syödä kaikkea mahdollista.
Juhannus on vielä auki. Kaikki tuntuu olevan ulkomailla joten pitää tyytyy omaan asuntoon tai käydä maalla katsomassa isovanhempia.

NewYork + jänis 15+0

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille odottajille :wave:.

Itse odottelen ensimmäistä, joten en tietenkään pysty vertailemaan aikaisempiin raskauksiin, mutta koko ajan on sellainen olo, että poika tulee. Sinällään mielenkiintoista, kun tytön nimi on ollut jo tiedossa paljon ennen raskautta. Pojan nimeä olen miettinyt, mutta mikään ei oikein "kolahda". Onneksi on aikaa miettiä noita nimiä :D.

Jotkut olivat puhuneet täällä, että ovat väliin miettineet, onko raskaus ollut hyvä idea. Alussa itse mietin välillä samaa, kun oli jatkuva pahoinvointi. Mietti vain, että miten tätä kestää. Mutta kun pahoinvointi loppui, mielialakin muuttui. =)

(.) Neuvolalääkäri oli viimeviikolla ja seuraavana aamuna hoitaja soitti, että pitäisi käydä siellä alkuraskauden sokerirasituksessa ennen vko 16, lääkäri (ja edellinen hoitaja ekassa neuvola käynnissä) oli unohtanut mainita. No se sokerirasitus on sitten huomenna, viikkoja silloin 15+6. Aikaisemmin on ollut vain puhetta, että sokerirasituspitää tehdä, mutta ei alkuraskaudessa.

Juhannuksena ollaan varmaan ihan kotosalla, lomareissu käydään sitten heinäkuun alussa, kun miehen loma alkaa ja mulla loma lähenee loppua. Käydään kylässä miehen vanhempien tykönä (ovat eronneet, joten viikossa pitäisi ehtiä kyläilemään kahdessa paikassa). Itse olen nyt lomalla ja ajattelin ottaa rennosti, ilman mitään kummempia suunnitelmia. Viikonloppu oltiin siskojen kanssa hesassa katsomassa Bon Jovia ja sitten pari päivää käppäiltiin kaupungilla (kiva loman aloitus). No tuli sitten hyötyliikuntaa harrastettua :). Ajateltiin, että oltaisiin käyty lintsillä, mutta oli niin huonot kelit, että jätettiin väliin. No, ei tarvinnut ainakaan keksiä outoja selityksiä, miksi en mennyt laitteisiin.

Lapitar ja "kaveri" 15+5

Ultrassa käyty eikä erikoislääkäri kuulemma löytänyt mitään poikkeavaa!

Kovin oli vilkas kaveri tuo meidän ipana, oli lääkärillä täysi työ saada kuvakulma kohilleen. Olisi antanut meille 4D profiilikuvan mukaan mutta Pienellä oli kädet niin kasvojen edessä että jäi saamatta. Rakenne ultrassa päästään 4D kurkistamaan. 25.7 on rakenneultra.

Nyt uskaltaa olla rennosti! Ihanaa!

Onnea Susimieli hyvistä ultrakuulumisista! Varmasti helpotti.

Fantaihana, kiitos halista. Ehdin vielä vuoron aikana lisätä kurjuuslistaan oksentamisenkin... eka kerta töissä sitä lajia. Ei ole kiva kakoa ohuen oven päässä potilaskäytävästä, takuulla kuului läpi. :ashamed: Toiset tilasivat pizaaa ja kebabia ruuaksi, minä siinä tuoksujen keskellä ryystän pinaattikeittoa kädet täristen...:D Onneksi on tänään vapaapäivä, ja muutenkin helpompi olo. Saa köllötellä rauhassa.

Sokerirasitukset ovat kyllä sellainen manööveri, josta en ole tippaakaan kateellinen. Koittakaa kestää, siskot, omaksi ja vauvan parhaaksihan se kuitenkin on! Onnekseni kuulun siihen vähemmistöön, jonka ei tarvitse mennä koko raskauden aikana.

Masun kasvu Haluaisin jo ihan rehellisen vauvamahan! Edelleen on maha niin turvoksissa, etenkin iltaisin, että näyttää kyllä samalta kuin esikoisella kymmenen-viisitoista viikkoa myöhemmin, mutta kohtu tuntuu edelleen pienenä lonkkien välissä. Pöh. Turvotusmasua ei tee mieli esitellä samalla tavalla kuin vauvan pyöristämää.

Kiitos kaikista kokemuksista joita olette masennuksesta ja tunnetilojen vaihteluista kirjoitelleet:) Jotenkin se jo helpottaa, että saa omia tuntemuksia jakaa!

Sitten uusia tuntemuksia taas.. onkos kellään muulla ollut vielä riesana alaselkäkipu?? Mulla viime viikolla paukahti selkä kipeäksi ja töissä varsinkin on haastavaa kun vihloo alaselkää ja tuntuu ettei mikään asento tunnu hyvältä. Yritän kovin kyllä välttää turhia nosteluja ja katsoa hieman työasentoja lastenhoitajana kun olen alle 3v ryhmässä. No onneks kuitenkin on enää pari viikkoa kesälomaan ja viikonloppukin on hieman pidempi.

Ihmettelen vain kuitenkin et miten voi tässä vaiheessa jo selkäkipuilla kun ikinä mulla ei oo selkä reistaillut.

Ideh ja Murunen 13+2

Eilinen shokki jatkuu...Olen kovasti kärsinyt ummetuksesta ja eilen se peläytti kunnolla...ÄLLÖBYLLY VAROITUS!! En saanut pytyllä mitään aikaiseksi ja yhtäkkiä emättimestä tulikin verta!! emättimen seinämässä tuntui sellainen iso paisunut suoni..Epäilen sitä verenvuodon syylliseksi, koska minulla on niitä ollut ennen raskauttakin..Kuuntelimme illalla ja aamulla varmistukseksi Dopplerilla sydänäänet ja saimme vahvan sykkeen kuulumaan...Toivottavasti se verenvuoto johtuu vain siitä ns. kammosta suonesta...Hirvee paniikki päällänsä.. :'(

Hei, Ihania vatsakuvia :) Hitsi, mahtavaa. Itselläkin sen näköinen, jotta ovat puolitutu alkaneet kysellä ihan suoraan, jotta saako onnitella.

Susimieli, todella, todella ihania uutisia. Nyt vaan raskaudesta täysin rinnoin nauttimaan, eikös niin :) Oliko se turvotus vähentynyt vai pysyykö samana?

Kahlan, kyllä tuo tosiaan siltä kuulostaa että suoni mestoilla hälyyttää. Ei mitään "sen kummenpaa" ;) uskon niin. Voisihan sitä oman mielenrauhan kannalta mennä näyttämään lääkäriinkin. MUTTA EIKÖ OLEKIN IHANAA ETTÄ ON DOPPLERI!!!!! Tuonkin episodin jälkeen olisi varmaan ollut todella epävarman olo. Huh, ihana Doppler. Mullakin meni vatsa sekasin lauantain ravintolaruuan jälkeen ja ihan paineessa koko illan, mutta pikkuisen vahvat sykkeet sunnuntaina tyynnytti mielen. Eli niille jotka doppler ostosta miettivät suosittelen :)

Viena ja pilke 14+0 POKSPOKSPOKS <3

Hienoa Susimieli, onnea hyvistä kuulumisista!

Täällä jännäillään kaverin puolesta. Tuli hetki sitten viestiä, että nyt sitten ehkä alkaa tapahtumaan... Yli viikon on tulokas myöhässä ja juhannuksen jälkeen olisi käynnistetty, jos ei olisi nyt lähtenyt punkemaan itse ulos! Kivut ovat olleet enemmän ja vähemmän kaameat nyt kuulemma koko päivän. Noh... Lopussa se kiitos sitten tulee! Toivottavsati pian pääsee sitten katsomaan vauvaa!

Noista sokerirasituksista? Koska, kenen, milloin, häh, sinne pitää mennä?? Mulle ei ole puhuttu neuvolassa sanallakaan mitään. Kuuluuko ne kaikille vai kenties riskiryhmiin(?) tai joidenkin kokeiden perusteella?? Kertokaa viisaammat.

Sari ja Pömppä 16+3

susimieli, onnea mahtavista ultra kuulumisista :heart:
SariP, olisi sinulle varmaan kerrottu jo sokerirasituksesta jos sinne joutuisit. Yleensä ylipainoiset, diabeetikot/ sokeriarvojen seuraajat jne joutuvat sinne yleensä kahdesti odotus aikana.
Mulla todettu toisessa odotuksessa raskausdiabetes, sen jälkeen aikan ollut arvot kunnossa ja niin myös tämän neljännen odotuksessa ekassa rasituksessa loistoarvot. Mutta se diabetes merkintä kulkee aina mukana ja jouduin aina automaattisesti siihen ällötykseen..
Tyttö/poikaolosta Aikaisemmin sanoin etten sykkeisiin luota kumpi tulossa mutta kuten joku muukin oireita/tunteita kertoi niin niihin luotan aika paljon. Poikien kanssa voin paremmin, söin suolaista ja rasvaista ruokaa ja ne maistui niiiiin hyvälle (ihmekös painoa tuli) ja pojista leivisin sekä mielestäni tukka ei rasvoittunut.
Tyttöä odottaessani mikään rasvainen ruoka ei maistunut, oksetti suorastaan. Tukka tuntui aina olevan rasvainen, samoin naamataulu. Pahoinvointia vähän sekä hurjaa näkö/haju herkkyyttä. Raikkaat ruoat maistuivat eniten.
Tämä odotus tuntuu niin tytöltä, kaikista eniten ollut pahoinvointia ja useasti oksentamista. Pelkkä jonkin näkeminen saa oksettamaan sekä hajut tuntuvat todella pahalta. Naama kuin teinillä pahimpaan aikaan. Makkara haisi alussa hirveällä, myöskään pizzat yms ei maistu ollenkaan. kevyet ruoat maistuu ja raikkaat juomat sekä marjasmoothie :p
Sanotaan että olen yllättynyt jos tämä on poika, tosin pieni poika myös erittäin tervetullut tähän perheeseen :)

MANGO taisi migreenistä kysellä, minulla ainakin ääni että valoherkkyyttä migreenin aikana. Myös toisinaan hyvin voimakasta pahoivointia. Pimeä ja äänetön huone auttaa, sekä että lääkkeen ottaa ajoissa. Mulla lasten myötä helpottanut migreeni paitsi nyt ollut pahana. Epäilen että aivoinfarktilla jotain osuutta asian kanssa mutta sen kanssa pitää vaan elää nyt..

).(
Tänne kuuluu ihan hyvää. Vielä noin 5 viikkoa rakenneultraan ja kyllä odotan sitä jo paljon. Heinäkuun etelän reissukin maksettu hyt kokonaan joten sitä kanssa odotellaan. Enään pari viikkoa kk kesälomaan joten viimeiset rutistukset pitäisi töissä jaksaa. Ens viikolla pari yövuoroa, pari vapaata ja muutama päivä töitä ja sitten se loma alkaa :)
Ekat kunnon liikkeet tunsin toissa aamuna sängyssä maatessani. Ihan huikea tunne ja aina vaan yhtä hyvä fiilis niistä hennoista potkuista.
Maha super iso jo mutta ihanaa.
Kohta osalla jo puoliväli häämöttää ja saadaan tietää monen kohdalla kumpi tulossa.
Sitten ainakin itse voin jotenkin vasta ajatella nimiä jne..

Onko teillä molemmille nimiehdotukset jo valmiina?

odotettu 15+3 :heart:

sokerirasituksesta: juu täällä bmi yli 25, ni joutuu jossain rv25 kieppeillä..

Astre Juu huomasin jo jokunen aika sitten että myös sulle ilmaantu Eemeli =) Elli ols melko varmasti jos tyttö tuli..mikäli myös Ellin näköinen :) Katsotaampa sitten vuoden vaihteessa.

Aivan ihania masukuvia, täällä myös odotellaan millon kasvaisi tuollainen pallo =) Tilasin tossa mammafarkut, kun ei normaalivyötäröiset tahtoo puristella..

nimiehdotuksista olis pojalle valmiina kaks nimeä..tytölle jotain suuntaa mietitty.

Tänään poks 13+0

Olen niin kateellinen ihanista pallomahoista : /

Mä olen edelleen vaan läskin näköinen. Neuvolan täti ihasteli että onpas selkeä ja kauniisti pyöristynyt kohtu mutta en kyllä ite mitään suurempia eroja huomaa. Häpyluun päällä tuntuu mutta tietty kun on omasta takaa muhkeä reppu tuossa navan alapuolella niin hukkuu masun kasvu ikävästi.

Todella vahvat sydänäänet kuului, syke 145. Edessä nyt kuukauden odottelu ja sitten heinäkuun lopulla seuraava neuvola ja rakenneultra.

Sinäänsä aika turha ja pikainen neuvolakäynti, mutta olihan se mukava kuulla että neuvolantädin mielestä kaikki on ihan just niinkuin pitää. Pelottavan ongelmitta on tämä alkuraskaus mennyt. Pahoinvointia tietenkin mutta sekin loppui kuin seinään kun alkoi rv 14 ja nyt näitä kasvukipuja. Peruspessimisti kuvittelee että kaikki vielä kostautuu jossain vaiheessa.

Missä vaiheessa tuo sokerirasitustesti yleensä tehdään? Mulle ei sanallakaan ole neuvolassa eikä lääkärissa siitä puhuttu enkä muistanut neuvolassa kysyä. Ajattelin että meikäläisen BMI:llä 36 tulisi heti käsky.

Töissä sain vihdoin kakottua ulos tämän raskausuutisen. Vastaanotto oli positiivisempi kuin kuvittelin. Vaikka luulen kyllä ettei siellä vielä ihan sisäistetty sitä tosiasiaa että sijaisen hankkiminen kannattaisi aloittaa mahd. pian, koska näille työajoille joita mä teen, on varsin hankala löytää sijaista. Jo kahden viikon kesäloman järjestäminen oli tuskien takana.

Ensku ja toukka 15+4

moiks
paljon oli tapahtunu sillä välin ku olin rokkailemassa :) tänään tulin kotiin ja aah niin ihanaa päässä omaan sänkyyn nukkumaan kaamean ilmapatjan sijasta ja kunnon suihkuun :D mukava reissu oli :)
sillä välin oli tullut myös kutsu rakenne ultraan ja son 20.7. sitä ootellessa :)

höyhen ja tonttu 16+2

Sokerirasituksesta viralliset käypä hoito ohjeet sanoo, että sinne joutuu n rv 26-28 jos mm. bmi yli 25, lähisuvussa diabetesta, pco, aiemmin yli 4500g painava lapsi. Jos bmi yli 35 niin jo 12-16 viikolla joutuu rasitukseen, joten Ensku kyllä sun olisi jo siellä pitänyt olla /juuri menossa :wave: . Myös jos aiemmassa raskaudessa ollut rd niin joutuu alkuviikoilla rasitukseen.
Lisää tietoa mm. täältä : Raskausdiabetes :: Terveyskirjasto

Itse olen tuntenut tänään ja eilen 99% varmuudella oikeita liikkeitä :heart: . Ei ne mitään voimapotkuja / töytäisyjä ole, mutta sellaisia että olen se huomioinut. Ihanaa =). Edellisessä raskaudessa mulla oli myös edessä istukka. Silloin tunsin suunnilleen näillä viikoilla ekoja liikkeitä, mut sit ne jotenkin hävisi joksikin aikaa. Veikkaan että niin voi myös käydä tälläkin kertaa kun istukka nousee enenmmän tuohon eteen ja vaientaa niitä liikkeitä.

Poppeliini ja kolmas muru 16+0 (**POKS, POKS**)

Iltaa!

Lääkärineuvola täällä on kolme kertaa.Eli rv 8-10 ja silloin samalla on alkuraskaudenultra,sitten viikoilla 2? oisko ollut 27? ja viimeisen kerran rv36.Omaa tilannetta en ihan tiedä että pitääkö mun käydä sisätutkimuksessa (jonka täällä tekee lääkäri) vielä viikkoa tai kahta ennen la:aa näin ainakin lääkäri sanoi ensimmäisessä ultrassa mut saa nähdä vaihtuuko lääkäri jolla on sitten taas ihan omat mielipiteet asioista ja voi poiketa paljonkin ensimmäisen lääkärin näkemyksestä asiaan.

sokerirasitus täällä se tehdään kaikille joilla on vahintään bmi25,toista lasta odottaville tai joilla on lähisuvussa diabetesta tai joilla on ollut diabetes.Jos sitä on lähisuvussa ja bmi on väh.25 tai itsellään se on ollut niin se tehdään kaksi kertaa viikoilla 14 ja 27 mutta jos ei oo itsellään ollut sitä ja sitä ei oo lähisuvussa ja bmi on väh25 tai odottaa useammatta kertaa niin silloin se tehdään vain kerran viikoilla 27.Mä sain puhuttua että multa otetaan se vaan kerran vaikka bmi on yli 25 ja äidillä on diabetes sekä odotan jo neljättä lasta,koska mulla on aina olleet sokeriarvot hyvät jopa alhaiset aikaisemmissa mittauksissa niin musta sitä on turha vielä mittailla ja jos haluan mitata sen huvikseen niin äidillä on mittari jolla voin koska tahansa mitata mun paastoarvon joka on se kaikista tärkein arvo.

Ihania masukuvia :)

neljäskö kun kirjoitit tuosta makkaran hajusta niin mulle nousi jo pelkästä ajatuksesta pala kurkkuun:x Mahtaa olla kiva kun jussina toiset grillaa ja mä koitan syödä kaikkea mitä vaan pystyn ja yrittää olla välittämättä siitä oksettavasta grilliruuan hajusta:x Eli salaatti linjalla taidetaan juhannusta juhlia.Tuo marjasmootie kuulosti kyllä niin hyvältä että taidan kokeilla tulisko siitä yks lisä tähän mun rajusti köyhtyneeseen ruokavalioon.Mitä kaikkea oot yleensä laittanut siihen?
Meillä on etunimi jo tytölle valmiina mut pojalle ei mitään:/ Onhan tässä aikaa... yleensä meillä on ollut tuo nimiasia juuri toisin päin että pojalle on kyllä ollut nimi mut tytölle ei.Jospa ei tartteis pojalle alkaa nimeä keksimään kun alkaa olla hyvät nimet jo harvassa.Yks ois kiva ja sen oisin halunnut jo esikoiselle mutta kun juuri sinä vuotena kun esikoinen syntyi se oli yksi suosituimmista nimistä ja en todellakaan halua lapselleni suosittua nimeä kun muistan miten ala-asteella yhtä kaveria otti päähän olla luokan yksi neljästä Annesta ja kun luokalla oli myös kolme Jania niin ei siellä kaikkiaan 18 lapsen luokassa paljon muita nimiä enään tarvittu.Ja kun tää nimi on vielä yhdellä tutun lapsella niin sekin vähän häiritsee.No mietitään mietitään:)

(.) Tässä just eilen mietin että kun mulla on neuvola 29.6 ja silloin mulla on (täytyy ihan hakea kalenteri ja laskea....hetki pieni...no niin) rv 16+0 ja siitä kuuden viikon päästä mulla on se rakenne ultra (9.8 rv 21+6) niin täytyykö mun tosiaan kahta viikkoa ennen rakenne ultraa mennä vielä kerran käymään neuvolassa kun tuntuu ihan tyhmältä et sitten niin käyntejä ois niin tiheästi koska sen jälkeen seuraava neuvola käynti ois taas jo viikolla rv22 (eli korkeintaa ultrasta seuraavlla viikolla) niin tuntuu jo ajatuksena ihan typerältä ravata siellä lähes joka viikko jos voi ihan hyvin ja kun ei siellä nyt vielä mitään ihmeitä tapahdu.Ja ne kelan paperit ja sen raskaustodistuksenkin ehtii kyllä saamaan muutamaa viikoa myöhemminkin ja toimittaa kelaan.Mitä mieltä ootte?Miten teillä muilla menee ne käynnit?
Liikkeitä en oo keskittynyt kuuntelemaan ja ainakaan näin arki tohinoissa niitä ei vielä tunne vaikka onkin jo neljäs raskaus.
Ei mulla tän kummempia oo mielessä.

Metsätähti ja pompula rv (taas kalenteria katsotaan) 14+5

metsätähti mulla oli ed. neuvola 14+jotain, ä-polikäynti 15+1, seuraava neuvola olisi ollut 18+jotain ja rakenneultra 21+2. No, kunnan rakenneultraan en menekään vaan se tehdäänkin taysin äitipolilla 20+1. Soitin neuvolaan ja peruin tuon 18+ käynnin ja menen sitten 22+ viikolla sinne "kelan käynnille". Eli mulla tulee siihen 5 viikon tauko joka tuntuu ihan ok:lta ainakin musta. Sanoin että soitan jos jotain tulee ja sit tarvittaessa käyn näytillä.

Sokereista vielä ruuan jälkeiset arvothan ns. lihottavat lasta, ja niihin voi usein vaikuttaa ruokavaliolla. Kohonnut paastoarvo myöskin voi lasta kasvattaa mut siihen ei ruokavaliohoito yleensä pure ja tarvitaan helpommin järeämpi keinoja. Itse olen kohta viikon verran syönyt diforminia ja vähän on paastot laskeneet (mulla paastot olleet vain vähän koholla 5,5-5,8, joskus 4,9-5,3 arvoja myös). Toivottavasti ei joudu iltainsuliineille lopussa, vaan nämä riittäisivät. Annostus nousee parin päivän päästä, joten uskon että ne riittää toistaiseksi ainakin.

huomenia.:)
tänne ei ihmeempiä,juoksevien asioiden parissa menee tääkin viikko,ensi viikolla toivon mukaan otetaankin rennosti jo kun muksut jää pois päiväkodista.
Eilen juoksin asioilla,istuin kelassa,pankissa ymm yhteensä 6h ja illalla huomasin tutun kivun yläreidessä ja polvitaipeessa----->SUONIKOHJUT! voi itku:headwall::'( nyt jo ilmaantui sitä kipua,kiva näin kesäksi saada tuo vaiva,kun ei oikein helteillä niitä tukisukkahousuja pysty pitämään,eilen otti tosi kipeää polvitaipeeseen varsinkin...jalkojen ylhäällä pitäminen auttaa mutta kävellessä taas alkaa kipu,jalka turpoaa ja tuntuu tunnottomalta.:| todell inhottava vaiva...
no ei aura,näillä mennään..

EevaN ja Pieni 16+4

Viimeksi muokattu:
Oispa mullakin jo tuollainen masu! Navan alle minulla on tullut isompi pömppis, mutta ei muistuta millään tasolla vauvamahaa. Miltei tulee paniikki, että onko kehitys loppunut? :(

Pari viikkoa sitten sain kuulla sydänäänet, mutta ahdistus on tullut taas takaisin. Liikkeitä en tunne, oireita ei juuri ole ja välillä unohdan koko raskauden olemassa olon.

Onko teillä kaikilla ollut jo lääkärineuvola? Minä olen näistä asioista niin pihalla, ettei tosikaan. Jostain luin, että näillä viikoilla pitäisi ensimmäinen olla, mutta minulla on kuun vaihteessa ihan normaali neuvola. Jossain vaiheessa lääkäri soitti (kk sitten) ja sanoi että " tännehän sinä sitten tulet jossain vaiheessa tarkastukselle" Olin vain, että.. "niin kai?" Kävin siis alkuraskauden ultrassa yksityisellä, ja np ultrastakaan ole mikään pitkä aika, johtuisiko tästä ettei vielä kutsua ole tullut? vai pitääkö se varata itse...

Lapitar-77
, aivan samat tuntemukset! Tytön nimi olisi ollut valmiina ja vuosia, mutta mikään pojan nimi ei kolahda ja poikaolo on tod. vahva. Erikoista :D

Hyyppis+Höömö 15+2

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä