**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

ak
Olen niin pahoillani Adelin, Kittyn ja Chipsuh puolesta, paljon voimia teille:hug:

Ihanaa kuulla, että Tatomiralla kaikki olikin hyvin:)

Aivan ihania kuvia taas tullut lisää, ja monet onneksi saaneet niitä hyviä uutisia ultrasta.

).( LA on neuvolan mukaan 25.12 jos poppeliini viitsit päivittää niin on sit sama kuin papereissa, kiitos;) Oltiin viime vklla np-ultrassa ja siellä niskaturvotus oli 0,6 ja tänään tuli Huslabilta kirje, että verikokeisskaan ei todettu lisääntynyttä riskiä Downin oireyhtymään. Napatyrä pienellä tosin oli ja ens vklla mennään tarkistamaan onko se mennyt masun sisälle. Kysyin kätilöltä miksi se pitää tarkistaa kun eihän sille mitään nyt voi kuitenkaan tehdä. Kätilö totesi, että parempi tehdä päätös raskauden keskeytyksestä nyt kuin vasta rvk 20 jos rakenneultrassa todetaan, ettei napatyrä ole hävinnyt. Siis mitä?!? Kysyin, että miksi ihmeessä haluaisin keskeyttää raskauden napatyrän takia, pitäähän sen olla jotain paljon vakavampaa kuin pelkkä napatyrä. Kätilö siihen, että ei nyt murehdita sitä vaan katsotaan sitten uusintaultrassa eikä siis suostunut kertomaan mitään muuta.:mad: Meinasin heti kotiin päästyäni mennä nettiin etsimään tietoa, mitä kätilö oikein tarkoitti, mutta en nyt kuitenkaan ole viitsinyt itseäni kiusata ja huolestuttaa kun muutenkin on huonot yöunet ja töissä pitää jaksaa. Päätettin, että murehditaan sitä sitten ens vkn ultran jälkeen, jos aihetta on, toivottavasti ei ole.

ak ja iippana 12+2
 
Hei kaikille!

Joulukuun esikoisen odottaja liittyisi mukaan :) Ahkerasti olen keskustelua seurannut ja nyt sain aikaiseksi kirjautua! Laskettu aika 27.12 ja synnytyssairaalana SEKS.

Esitän myös myötätuntoiset valittelut huojen uutisten johdosta niitä saaneille. Eihän niiä kenellekään toivoisi :|

Ensimmmäisessä neuvolassa on käyty ja tulevana torstaina ultra. Jännittää kyllä, onko kaikki hyvin :heart: saisi vähän huokaista helpotuksesta.

Olotila alkaa jo välillä helpottamaan. Välillä etova olo, nälkä, väsy, rinnat arat... Mutta kaikkea vain vähän, joten ihana päästä katsomaan onko siellä masussa todella joku =) Oikeastaan minkäänlaisia repäisykipuja ei ole ollut, tai ainakin erittäin satunnaisia.

Tämä innokas ensiodottaja on kyllä ottanut rasvailun omakseen ;) Eihän siitä haittaakaan ole ja vaalean ihon ja muutenkin olemattomien rasvailutottumusten johdosta pelkkää positiivista, jos tästä tavan saan. Rasva pesuhuoneen pöydällä, josta sitä ei voi ohittaa siuhkun jälkeen. HIH.

ak napatyräkommentti sai minutkin ihmettelemään...?

Toivataan hyviä uutisia kaikille!

Sannuliini* 11+6
 
Hei kaikille!

Täällä myös uusi odottaja liittyy mukaan joulukuisiin.
Toinen raskaus menossa. Esikoinen täyttää ensi kuussa kaksi vuotta.

Tänään oli varhaisultra ja LA 25.12 ja synnytyssairaala OYS.

Vähän pikainen visiitti nyt, pitää palata paremmalla aikaa. Nyt iltapuuhiin esikoisen kanssa!

Mapitus ja masukki 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Rasvailusta piti sanoa että olen rasvaillut tissejä ja masua, mulla on sellainen iho että herkästi tulee raskausarpia. Tulee siis varmaan rasvauksesta huolimatta, mutta ainakin olen yrittänyt tehdä asialle jotain. Ajattelin myös nakittaa homman miehelle jahka masu kasvaa lisää, saa siinä helliä masua ihan luvan kanssa.
 
Chipsuh ja Kitty68 voimahaleja teille! Tulee kyllä niin paha mieli teidän puolesta, kun luki huonoja uutisia :(

Ultrakuulumisia taas monilla, onneksi olkoon niistä!

Tatomirakin sai huokaista helpotuksesta. Mahtava juttu!

EevaN ja M0308 on jo tunteneet liikkeitäkin. Ja oliko Poppeliinikin. Kyllähän teillä alkupäälaisilla alkaa ollakin jo sen verran viikkoja että ainakin toissynnyttäjät saattavat liikkeitä tuntea. Mä tunsin ekasta vasta joskus rv 20+ ja kuopuksesta kai jotain 16-17. Jotain sellaista odotan tälläkin kertaa. Vaikea uskoa, että nuo M0308 tuntemat terävät potkut olisivat sen vajaa 10cm pitkän sikiön aiheuttamia. Ettei vaan olisi kuitenkin jotain repäisykipuja kohdun puolelta. No, en tiedä mutta tässä vaiheessa hipaisut tuntuisivat todellisimmilta.

Ultrassa mekin sitten käytiin maanantaina ja kaikki oli hyvin =) Sunnuntaina vielä jännitti aika lailla, mutta sain hyvin nukuttua ja maanantaina olikin sitten tosi seesteinen olo niin jotenkin tiesin, että kaikki olisi hyvin. Nt oli 1,06mm ja pikkuinen oli 5,95 cm pitkä. Viikkoja vastasi. Pieni nukkui siellä kaikessa rauhassa, mutta heräsi sitten herättelyyn ja alkoi liikkumaan niin että saatiin nt mitattua. Riskiluku oli 1:6700, mikä kuulostaa oikein hyvältä ikäni huomioon ottaen. Eli eipäniissä veriseulan tuloksissa mitään vikaa ollut. On vaan rasittavaaa, että ne saa itselle ja sitten niitä on ihan PAKKO alkaa vertailla ja googlettaa. Ei hyvä psyykelle. Ois paras että ne menis suoraan sinne ultraan eikä tarvitsis niitä itse mietiskellä sitten.

Niisku 12+6
 
Heti alkuun :hug: kaikille pikkutonttunsa menettäneille.

Tänään oli toinen ultra kun viimeksi ei saatu niskaturvotusta mitattua. Kaikki sillä saralla hyvin :) Vähän jäin miettimään kun kaksi viikkoa sitten ultrassa sikiö vastasi viikkoja 10+5 eli 3 päivää pienempää kuin menkoista laskettuna. Nyt sikiö vastasi viikoiltaan 12+3 eli 6 päivää pienempää kuin menkoista laskettuna... Ihmettelin vaan, että tuo ero on kasvanut,mutta ei siitä nyt mitään sanottu, että ei kai se mitään kummallista ole. Jäin silti miettimän sitä ja kysyn varmaan asiasta kahden viikon päästä neuvollassa. La varmistui siis nyt 24.12

jenzka 12+3
 
ak, meilläkin epäiltin napatyrää. Kätilö kertoi, että se voi olla ihan yksittäinen "vika", mutta että alkuraskauden napatyrä on myös yksi... olikohan 18-trisomian... markkeri, joka on niin vakava kehitysvamma, ettei sikiö usein ole elinkelpoinen. Rauhoitteli kuitenkin, että koska kaikki muut rakenteet näyttävät normaaleilta, niin tuskin on mitään... lääkäri tarkasti vielä heti perään paremmalla ultralla, ja napanuoran alku osoittautui täysin normaaliksi. Eli meillä oli väärä hälytys. Tosi kurjaa, että kätilösi ei antanut tietoa, vaikka kysyit! Se olisi kuitenkin hänen velvollisuutensa. Itse en ainakaan saanut mitään hepulia, kun kätilö asiallisesti kertoi, mitä napanuoran alun paksunema voi merkitä. Tsemppiä tarkistuksen odotukseen, päivät tuntuu varmaan pitkiltä... itsellä oli tosi hienoa, että pääsi saman tien tarkastamaan, ja saihan siinä samalla 4D-kuvaa vauvasta kaupan päälle. :)

susimieli kös se oli kanssa synnytellyt unessa? Kerro enemmän, miten/missä synnytit, millaista oli? Kertokaa muutkin synnytys- ja vauvaunista, mitä olette raskausaikana nähneet, olisi kiva kuulla!
 
Kylläpäs täällä sattuu ja tapahtuu ku ei ihan jokapäivä käy. Ihana lukea että valtaosin hyviä ja hauskoja uutisia=) Suuri voima:hug: myös minulta tippuneille..

Meilläki edetty jo ihan mukaville viikoille, mieli jo uskaltaa iloita tapahtuneesta. Viime viikolla np-ultra ja 1,3 taisi kätilö sanoa. Sanoi että lähettävät kotiin kirjeen vielä yhdistelmäseulasta myöhemmin, joka tehdään toisella paikkakunnalla. Eilen sitten tuli vain lyhyt kirje jossa luki että tulos on normaali tuosta lähiasairaalasta. Tuleekohan lie vielä se tarkempi ja virallinen kooste myöhemmin? Oletteko muut saaneet kotiin jonkinlaisen tarkemman raportin tuloksista?

Usempi viikko on mennyt ettei mitään tuntemuksia mut tällä viikolla ehkä niitä repäisykipuja, ei tosin pahoja. Hyvä oliski jos menis nyt oireitta ku huomenna olis Turkin matka edessä:D sais nauttia reissusta huoletta.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille:wave:

Bellaella 13+2
 
Minulta virtuaalihalit myös kaikille tippuneille.:(

Ostin muuten kaupasta vahingossa mehua jossa on lisättyä a-vitamiinia, en uskalla juoda sitä ollenkaan, liioittelenko? Mehussa on siis porkkanaa ja lisätty vitamiinit a+c+e

Minun neuvolasta ja sydäntenäänten kuuntelusta on jo viikko. Niitä ei meinanut löytyä millään ja vihdoinkin jostain "kaukaisuudesta" istukan takaa kuului syke. Syke oli 143. Toissapäivänä kävin ystävän vauvaa katsomassa ja hänen koiransa käyttäytyi todella erikoisesti, istui mm. mahan päällä ja piti päätänsä siinä ja käänteli päätänsä. :confused: (pieni koira) Kuulikohan hän sydänäänet? heh. taidan käydä useamminkin, niin koira saa toimia dobblerinani :D Vitsi vitsi, mutta erikoista se koko tilanne oli, ystävä sanoi, että hän teki hänelle sama kun odotti. Kenelläkään muilla kokemuksia eläinten reagoimisesta raskauteen?

Eihän tässä auta kun odottaa rakenneultraa joka on 1.8. Sinne on viel tovi, joten se parisen tuntia vapaa-aikaa pitäisi nyt osata käyttää töiden lomassa jotenkin fiksusti. Usein se menee vaan siihen että nukahan samantien kun pääsen kotiin. Eikö tämän väsymyksen pitänyt kuulua ekaan kolmannekseen :D

Minä en tunne vielä mitään liikkeitä. Varmaan normaalia, en osaa huolestua asiasta. Olen siis ihan ekakertalainen ja viikkojakin vasta tuo allaoleva.

Hyyppis+Höömö 14 + 3 ( jäljellä 25 + 4)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on laiskottanut viime päivinä niin etten ole aikoihin jaksanut tännekään raapustaa mitään.

Kitty Pahoittelut tapahtuneesta! On niin surku lukea näitä ikäviä uutisia. Mä olen nyt pari viikkoa elänyt ihan ilman pelkoja. En vaan ole enää ajatellut keskenmenoa tai muutakaan ja se on kyllä ihme, kun sitä ennen olin ihan hysteerinen. Mutta nyt nuo huonot uutiset taas luettuani alkoi hieman pelottamaan. Tänään olisi neuvolalääkäri meinaa ja alkoi pelottamaan että mitäs jos sielä tuleekin itellekin jotain vastaavaa eteen. No, eipä tässä auta silti antaa pelolle valtaa.

Mä olen edellisissä raskauksissa molemmissa tuntenut liikkeet viikolla 20+jotain ja ne ovat olleet todellakin sellaista ihan pientä hipsutusta. Sikäli mustakin tuntuu oudolta että joku jo näillä viikoilla tuntisi ihan kunnon potkuja. :O Mutta kaipa jotkut sit voi jo tuntee ja vaikuttaahan siihen tietysti just istukan sijainti sun muut.

Nyt pitäs lähee asioille ennen sitä lekuria kun on vapaapäivä ja lapset meni hoitoon. Siispä menoks.

Muisku 14+3
 
Hyyppäjäinen Meillä kissa alkoi nukkumaan jatkuvasti mahani päällä jo heti hedelmöityksen jälkeen. Koskaan aiemmin ei ole nukkunut mutta heti kun meikäläinen laittaa pitkälleen niin johan kissa juoksee makkariin ja asettuu mahan päälle. Meillä siis kissa tiesi ennen minua.
Pidin itseäni ihan typeryksenä kun edes ajattelin että kissa voisi tietää mutta neuvolan täti heti ekalla kerralla kysyi ihan pokkana että joko kissa tietää ja kertoi että hänen työurallaan on hyvin paljon tullut esiin samanlaisia kokemuksia ja hän uskoo itse vahvasti eläinten vaistoon.

Huomenna poksahtaa sitten viikko 15 käyntiin. Kohdun kasvukivut ovat aika kovat joten ilmeisesti mun on pian kerrottava töissä koska oikeasti rajoittaa jo nyt tekemisiä ja työpäivän päätteeksi olen aivan rikki. Pitäisi siis edes vähän päästä hölläämään töissä mutta tarviihan se selittää. Jännittää vaan hirveästi koska tiedän ettei asiaan suhtauduta hyvin.
 
Hellurei kaikille!! Täällä paha olo jo helpottaa ja nyt on jo monta päivää etten oo oksentanu. Uimassa ollaan jo pari kertaa käyty :)
Tänään on vapaa päivä :) huomenna taas töihi, käyn iltasin töissä ti, to, pe ja la.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki rv 15 :heart:~
 
heipsan eilen pikapikaa kirjottelin niin oli unohtunu mainita et ekaa tässä ootellaan :) kohta ekaan neuvolaan :D

fantaihana joo oli aika iso ylläri toi viikkojen määrä ku ite veikkasin 6-8

mut nyt menoksi et ei myöhästy

höyhen ja tonttu 15+4
 
Hyyppäjäinen Meillä kissa alkoi nukkumaan jatkuvasti mahani päällä jo heti hedelmöityksen jälkeen. Koskaan aiemmin ei ole nukkunut mutta heti kun meikäläinen laittaa pitkälleen niin johan kissa juoksee makkariin ja asettuu mahan päälle. Meillä siis kissa tiesi ennen minua.
Pidin itseäni ihan typeryksenä kun edes ajattelin että kissa voisi tietää mutta neuvolan täti heti ekalla kerralla kysyi ihan pokkana että joko kissa tietää ja kertoi että hänen työurallaan on hyvin paljon tullut esiin samanlaisia kokemuksia ja hän uskoo itse vahvasti eläinten vaistoon.
Meillä taas koiruus aina pyysi sohvalle kanssani ja makoili massuni päällä tyytyväisesti rötväten..Kun raskauduin koira ei enää halunnutkaan nukkua mahani päällä =) Liekö sitten aavistanut vai mitä..
Asiasta seinään...Onko teillä kenelläkään tälläinen kiusallinen vaiva...Kärsin papillooma-viruksen takia jatkuvista emätin tulehduksista...Nyt raskauden aikana tilanne on pahentunut...kaksi viikkoa edellisestä kuurista ja taas tulehdus päällä :mad: Ottaa päähän ja urakalla, koska ensinnäkin pelkään pikkuisen puolesta ja toiseksi vihaan niitten asettien laittamista...
Onneksi lekuri sieltä taas tänään soittelee ja toivon mukaan saan uuden kuurin..Kumpa vain pysyisi pois!!

Sateisin terveisin: Kahlan ja kirppulainen 12+5
 
tervetuloa kaikille uusille! Kiva saada vielä tässä vaiheessa uusia pinolaisia mukaan :)

Kahlan, mä uskon ihan totaalisesti tuohon elänten vaistoon näissä raskausasioissa. Musta se tuntuu jotenkin tosi loogiselta. Ei ole itsellä lemmikkejä, mutta voisi mennä jonkun eläin ystävän luo kyläilemään ja testailemaan ;)

Noista liikkeistä.... äsken kun kyyristyin jalkojen päälle, niiin että kohtu tuntui menevän littanaan, tunsin hennon hentojen tökkäsyjä, vähän kuin kalan poikanen olisi seinään törmäillyt. Esikoista odotan elli en voi tietää ja tiedän että kyseessä voi olla sata muutakin asiaa, mutta silti laittoi hymyn korviin.

Varasin muuten äsken yhden extraultran tohon np-ultran ja rakenneultran väliin, kesäkuun loppuun. Olen silloin 16:lla viikolla. Ajattelin että on niiin paljon kivempi lähteä loman viettoon, eikä tarvitse yhteensä 2kk odottaa että pääsee tyypin näkemään. Onko kukaan muu menossa extraultraan?

Viilenevästä Helsingistä,
Viena&pilke 13+2
 
Heti ensin...
Voimia ja :hug: Kittylle!

Ja tervetuloa uusille.

Eläinten vaistosta. Ei ole kokemuksia kyllä, mutta jotenkin pystyn kyllä uskomaan noihin vaistoihin. Minulla on kuitenkin ollut kissoja aiemmin ja tiedän, että ovat uskomattomia monessa asiassa. Ja miksipä koiratkaan jäisivät jälkeen...

Paljon oli taas ultrakuulumisista juttua. Kaikilla tuntuu olevan niin tunteet pinnassa, kun on pienen nähnyt. Varsinkin ekan kerran. Me joudutaan odottelemaan kuukausi vielä seuraavaa (rakenne)ultraa, 18.7. Tässä välissä vielä yksi neuvolakäynti, mutta siellä ei liene mitään suurta tapahtumaa odotettavissa. Jotenkin olen onneksi onnistunut koko alkuajan menemään jokseenkin huolettomalla asenteella. Olen yrittänyt miettiä, että huolehtimalla en kuitenkaan voita mitään. Se mitä tapahtuu, tapahtuu ja sen mukaan täytyy vain täällä jaksaa sitten elää. Ymmärrän kyllä teitäkin, jotka huolehtivat, on tämä niin suuri asia. Ja varsinkin niitä, jotka saavat neuvolasta kuulumisia, jotka aiheuttavat huolta. Sitä ei toivo kyllä kenellekään.

Rasvailua en ole jaksanut harrastaa. Kerran taisin jo varmaan kuukausi sitten rasvailla mahaani, mutta... siihen se sitten on oikeastaan jäänyt. Mitä nyt viime viikolla piti aurinkorasvaa hieman levitellä. =) Äitini onneksi totesi, että hänelle ei raskausarpia ole tullut missään vaiheessa, joten toivon, että tuon ominaisuuden olisin häneltä perinyt! Tosin... sanoi myös, että molemmissa raskauksissaan on vatsan koko ollut sitten aika hervoton! Sitä loppuaikaa en sitten kovasti odota. Ja huomaa sen kyllä oikeastaan jo nyt. Vatsa kun pullahti hyvissä ajoin ja mammahousut on tässäkin vaiheessa jo ainoa vaihtoehto.

Ja monet tuntuvat näkevän synnytysunia. Aika hauskaa! Itse näen kyllä vilkkaammin unia myös, mutta monikaan ei kyllä liity lapsiin tai aiheeseen mitenkään. Synnytykseen ei vielä yksikään uni ole osunut. Sitä odotellessa...

Sari ja Pömppä 15+5
 
Ihanaa kesäpäivää kaikille joulumammoille!:flower:

Meillä oli aamusella neuvolakäynti. Ultrassa pikkuinen näytti niin valmiilta, mutta painaa vajaa 200g silti vasta. :heart: Jotenkin oli kaverilla ahtaan näköistä, en tiedä johtuuko siitä että istukka on ihan etuseinämässä tällä kertaa.. Ja tietysti lapsiveden määrästä. Jännittyneenä seurattiin miehen ja neuvolatädin kanssa pikkuista kun yritti saada kättä osumaan kasvoilleen, mietittiin että yrittäisikö se oikeasti jo imeä sormiaan!

Seuraava ultra on sitten rakenneultra kuukauden päästä, ja sen jälkeiselle neuvolakerralle tuli lupa ottaa lapset mukaan. Ovat jo niin isoja, että tämä on sellainen "koko perheen vauvankasvatusprojekti"... Ihanaa että pääsevät näkemään veitikan vielä kun ruutuun mahtuu muutakin kuin otsalohko.:D

Unista
Näin jo joku aika sitten yhden synnytysunen. Siinä soitin suoraan tutulle ambulanssikuskille että nyt tulee hakemaan, kiire on! Ja sitten punnattiin pieni maailmaan puolivälissä matkalla sairaalaan... Jännää sinällänsä, tämä tuttu ei ole mitenkään läheinen ihminen, mutta niin hän vain unessa ratkaisi tilanteen. ;)

Jennynny 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Huih nyt on eka neuvolakäynti takana ja kauhea kasa lippua ja lappua yms sain mukaan :) Neuvolan täti oli oiken mukava ja asiallinen. Sydänääniäkin päästiin kuulemaan ja hyvinhän se siellä pompotteli :) Helpotti taas kummasti. Huomenna olis sit eka lääkärikäyntiki,kaikki tulee noin nopeeta ku viikkojen määrä yllätti kaikki :) välillä tuntuu et ihan liikaa infoa yhellä kertaa mut eiköhän senki tässä pikkuhiljaa saa pureskeltua :) Nyt pitäs alkaa pakkaileen kamoja et huomisen lääkärin jälkeen pääsee sit muutamaksi päiväksi reissuun :)

Mukavaa päivää kaikille!!
Toivottelee höyhen ja tonttu 15+4
 
Viena tuollainen kalan pyrstön hipaisu kuvaa just sitä millaisia olen pari kertaa ollut tuntevinani! Esikoista täälläkin odotellaan, joten varmaa tietoa ei ole mille pitäisi tuntua. Jännää! Ehkä muutaman viikon päästä on jo selkeämpiä liikkeitä.
 
: / Paljon voimia Adeli, Kitty ja Chipsuh.


Täällä ihan onnen kukkuloilla..np-ultrassa käyty. Kaikki hyvin T13&18 riskit 1:100 000, eli suurin (pienin) luku mitä kone antoi ja Down-riski 1:1900..yhteisarvoltaan matala riski. Turvotusta mitattiin 1,1mm.
Kaverilla oli vauhti päällä, siellä se sätki ja vaihto kylkee ja heilutteli pitkiä jalkojaan ja käsiään. Rakenteellisesti oli tässä vaiheessa oikein mallikas vauvan alku. Mittaa oli n. 6cm CRL ja vastasi viikkoja 12+4. Kaksi päivää siis edellä, mutta ei lähdetty muuttelemaan la:ta. Vauvan isi oli mukana ja hän oli hyvin liikkuttunut, teki mieli kysästä että tarviitko nenäliinaa :p

Tarantella83 & ElliEemeli 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Pahoittelut ikäviä uutisia saaneille :hug:

Ja tervetuloa muutamalle uudelle. Pino kasvaa vaan ja se on mukavaa.
Hauska huomata (ainakin omalla kohdalla) että alku panikoinnin/ekan ultran jälkeen kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Jotenkin ei ole samalla tavalla asiaa ennen kuin ihanat rakenneultra kuulumiset alkaa taas ja sitten marraskuussa viimeistään ensimmäisiä vauvoja alkaa syntymään ja voivotellaan yhdessä liitoskipuja/turvotusta jne :D
Rakenne ultra mulla heinäkuun 22.päivä ja heti seuraavana päivänä siitä suunnataan uudestaan Turkin lämpöön viikoksi.
Tuntuu että tulee hyvin kiireinen syksy kun uuden kodin remppa edessä ja sitten muutto. Saan ihan uuden keittiön sinne ja tottakai suunnitella sitä ihan itse. Ihan huippua =)
Huonekaluja meinattiin kanssa laittaa vaihtoon samalla, koska haluan uuden värisen olohuoneen jne.. syyskuuta odotellen siis ;)

Muuten kuuluu ihan hyvää. Oksentanut olen taas pari kertaa tämän viikon aikana. Ti aamulla parkkipaikallemme kun piti töihin lähteä ja lapsia viemään tarhaan. Ja eilen kun kuolleita kukkia otin maljakosta ja siellä lillui joku oksettava löysä lehti, laatta lensi heti :LOL:
Ihan kauheeta, tää ollut kyllä edellisistä hyvin oksennuspainotteinen odotus.
Päänsärkyä myös paljon mutta muuten hyvin ihana olo :)

-odotettu rv 14+5 :heart:
 
ak
Swerfiel kiitos kun kerroit oman kokemuksesi ja hienoa, että teillä oli kaikki kuitenkin hyvin. Kätilö kysyi, että kävinko veriseulassa ja sanoin käyneeni johon hän vastasi, että hyvä niin. HusLabilta toisiaan tuli kirje, jossa sanottiin, ettei 21-trisomiaan ole löytynyt kohonnutta riskiä ja että jatkotutkimuksiin ei ole aihetta. Olisikohan ne maininneet jos tuohon 18-trisomiaan olisi liittynyt jotain? Et varmaannkaan tiedä vastausta, kunhan mietin "ääneen";)
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa, vaikkakin käyn täällä kyllä lukemassa kuulumisia päivittäin :)

Minulla oli tosiaan se ihana äiti, joka laittoi vauvauutisten jälkeen sen ikävän viestin, että kai häät on kans tulossa ja tämä tilanne ei valitettavasti ole mihinkään vielä muuttunut. Viisi päivää tämän viestin jälkeen hän päätti soittaa, aloitti puhelun kyselemällä ihan niitä näitä ja sitten paukautti, että "sielläkö ollaan pieniin päin, että en ihan kyllä kastajaisia odotellut, vaan häitä" ... ja siitä sitten taas jatkui tarinaa susiparista, aviottomasta lapsesta, minun jääräpäisyydestäni jne jne.. Oli taas niin loistava fiilis tuon puhelun jälkeen, ettei tosikaan!! Ja ai niin, pisteen iin päälle toi vielä lausahdus, että "sinusta ei varmaan ihan heti huomaakaan, että olet raskaana". Joo-o, on ylipainoa, mutta kyllä jo huomaa, kun vyötärö kuitenkin löytyy!!! Painostani hän on jaksanut jauhaa jo vuosia (ei tosin koskaan ole maininnut, jos olen esim. laihtunut 10 -15 kiloa), mutta nuo huomautukset olen antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun välit on muuten olleet ihan ok, mutta pahoin pelkään, että just nyt, kun välien toivoisi vain lähentyvän, niin ne menevät kohta kokonaan poikki. Suunnitelmissa oli, että olisimme menneet juhannuksena vanhempiemme luo, mutta taitaa jäädä väliin... koko kesältä... Onks tämä jotain vanhuusoireita, että pitää olla noin hiton tajuamaton kuinka kohtelee toista ihmistä?!?!?! Ikää hänellä vajaa 60, mutta pahenee vain vuosi vuodelta ja jotenkin tuntuu, että hän yrittää vain enenemissä määrin päästä vain hallitsemaan muiden elämää.

Anteeksi hirmu pitkä vuodatus, mutta tämä vain sattuu niin tosi paljon, enkä haluaisi tästä nyt stressata, mutta väkisinhän tämä syö ihmistä. Keneltä minä nyt saan kokemusta ja tukea, jos en omalta äidiltäni :(

Jotain positiivistakin, että mies löysi viimein sopivan auton meille ja lauantaina lähdetään "kesäretkelle" hakemaan se toiselta puolelta Suomea. Sitten olisi tarkoitus kertoa miehen vanhemmille tästä raskaudesta, yritetään saada vihjattua hauskasti auton peräkontin koon kautta, että sinne mahtuu nyt lastenrattaatkin :)

Onkos teillä kuinka monella muuten dopplerit sydänäänten kuuntelua varten? Itse, kun mietin, että hankkisin nyt sellaisen, kun en millään jaksa odotella elokuun alkuun asti (rakenneultraan), että saa seuraavan kerran varmuuden siitä, että tuolla masussa on kaikki hyvin. Onko tuo AngelSound JPD 100S hyvä, onko kokemusta? Sen saisi kuitenkin halvimmillaan noin 25 euroon (ilman geeliä).
 
Kauris-82 Ensinnäkin...Todellakin jätät äitisi typerät kommentit ihan omaan arvoonsa!!
Kurja että läheisen ihmisen täytyy yrittää pilata toisen odotus.. :mad:
Ja Dopplerista..Mulla on toi kyseinen doppleri ja ollaan sillä oikein mainiosti saatu sydänäänet kuuluviin..Kannattaa käytön jälkeen aina tsekata se "patteripesä"..Tuossa mallissa usein tuppaa geelit (tai mitä ikinä siinä "lisäaineena" käyttääkin) menemään sinne...
Kuunnellaan ehkä korkeintaan pari kertaa viikossa tai sitten kun tulee sellainen vainoharhainen olo :D (Kuten minulle tänään tuli...:rolleyes: )

Kahlan ja kirppunen 12+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä