**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

Synnytin viime yönä kahdessa unessa... toisessa vauva osasi pari sanaa puhua heti synnyttyään, vaikka oli varmaan alle kiloinen kooltaan! Mietin, että olikohan oikeasti maha kipeä yöllä/ supistiko, kun ei yleensä unessa kipuaistimus ole niin selvä (ja kova!) kuin noissa unissa. Oli kyllä ihan mukava synnyttää unessa kyykkysiltään ja ottaa omin käsin vauva vastaan. Vähän kyllä joutui läpsimään, että sai vauvan hengittämään, oli aika vetelä syntyessään... Muutenkin ihan sienipäisiä unia koko yö.

Swerfiel, rv 12+4
 
Mielenkiintoisia unia swerifel :D

Täällä on myös ohitettu enimmäinen raskauskolmannes. Huh! Tänään nlalääkäri, joka toivottavasti kuuntelee sydänääniä ja huomenna ultra. Nyt meinaa jännittää jo aika lailla. Oon ostanut jo vähän äitiysvaatteita. En vaan raaski laittaa päälle ennen huomista ultraa. Tsemppiä muille jännääjille myös!:eek:

Mango 12+0
 
Nonniin, ultra takana.... ja tavallaan mut ajettiin pois tästä ketjusta, kun la siirtyi niin, että on nyt 1.1. eikä joulukuussa, vai saanko jatkaa teidän kanssanne?
Ihmettelin vaan, että miten ne sitä siirsi ja sit se lääkärikin alkoi siinä sitä miettiin, niin nyt en sit ees tiiä, et siirtykö se vaiko eikö :D se vaan, et kun tää kuitenkin syntyy joulukuussa ja oon täällä tottunut kirjotteleen, mut ehkä mä sit roikun täällä JA tammikuisissa :D

Pituutta pikkukaverilla oli 44mm ja nt oli 0,6mm eli kaikki oli vallan mainiosti :) mitään syytä vuodolle ei löytynyt, nyt siis pitäis alkaa katseleen noita äitiysvaatteita enemmän sillä silmällä. Vilkas oli pikkuinen, pyöri ja hyöri ja potki ja melskas :D vähän erilainen, kun kuopus, joka ultrissa lähinnä nukkui :D Vahvistu kyllä tyttöolo kun sitä duracell-pupua katselin siinä ruudulla :D

tatomira ja surppi 11+1 niin ne viikot väheni... et menee vielä tää viikko ennenkuin se eka kolmannes on takana.
 
tatomira Tietysti jatkat kirjoittelua vielä täällä :D

Ah, miten miellyttävä lääkärikäynti takana :D Jouduin ottamaan pojan mukaan, kun olin muistanut ajan väärin ja pyytänyt seuraneidinkin sitten väärään aikaan. Paikalla oli naislääkärin lisäksi nuori opiskelijapoika, joka teki sisätutkimuksen. Sillä siunaaman sekunnilla kun aloin ottamaan housuja pois aloitti poika aivan järjettömät itkupoturaivarit. Lääkäri nostaa poikaa mun rinnan päälle samalla kun opiskelija tekee sisätutkimusta. Mä laulaa hoilotan kaunilla lauluäänelläni hämä-hämä-häkkiä rauhoittaakseni poikaa. Lääkäri nauraa, että tää pitäs lisätä listaan "ennen kuin olin äiti, en ollut laulanut lastenlauluja gynegolokisen tutkimuksen aikana."

Opiskelija ei saanut sydänääniä kuuluviin ja vaihtoi osia lääkärin kanssa, joka sydänäänet sitten löysi :heart: Kaiken kruunasi hyvin ahdistuneen opiskelijapojan yritykset rauhoittaa täysin palkein huutavaa lasta. Poika rauhoittui heti kun nousin pöydältä ja otin hänet syliin. Oli muuten pikasin lääkärikäynti aikoihin:LOL:

Nyt voi mennä vähän rennommin mielin huomiseen ultraan
 
Neptunus ja swerfiel tervetuloa mukaan:)

Susimieli mulla on heinänuha ja mä oon käyttänyt nasonexia (nenäsumute) raskauden alusta asti yksi suihke per sierain.Lääkärin kanssa on ollut asiasta puhetta ja se oli sitä mieltä että varsinkin nenäsuihke on niin paikallinen että siitä ei juuri lääkeaine pitoisuuksia leviä minnekkään eikä ois haitaksi sikiölle siis turvallisin mielin oon käyttänyt.Hyvä ystäväni on käyttänyt cetiriziiniä koko raskautensa ajan allergian takia ja sitä voi kuulemma myös käyttää mut mulle riittää tuo nenäsumute ja en kuitenkaan juuri uskaltaisi käyttää kun se lääkeaine leviää erilailla elimistön verenkierron mukana.Mutta kannattaa tosissaan ottaa asia puheeksi neuvolassa.

Yöpissalla ravaaminen mulla on varmaan niin venynyt rakko näiden useiden raskauksien takia että mun ei tarvii ravata yöllä vessassa:)Mutta aamulla hätä on kyllä ihan hirveä.

tatomira tottakai jatkat meidän kanssa kun jo kuulut porukkaan:)Ja eihän sitä tiedä vaikka synnyttäist jo tän vuoden puolella:)

masun näkymisestä mulla tää masu näkyy jo nyt niin selvänä vauvamasuna (liikakiloista huolimatta) että jo puolitututkin on käynneet kysymässä saako onnitella:)Ja äitiysvaattet on jo käytössä, on ne niin mukavia kun eivät kiristä ja masutuubit on myös käteviä niin voi hyvin käyttää myös omia housuja.

Tänään kun on ollut viileämpi ilma niin on ollut paljon parempi olo ja ruokakin on maistunut ihan kohtuullisesti:)Viime yönä sain hyvin nukuttuakin kun ei ollut kuuma.Eilen etsin lasten äitiyskortit ja katselin vähän niitä:)Ja esikoisen ajalta oon kirjoittanut raskauspäiväkirjaa niin sitäkin oli mielenkiintoista lueskella.

Metsätähti ja pompula
 
Tatomiralle halitukset, ihanaa että kaikki oli kunnossa ja vauvalla ei hätää! Täytyyhän sun nyt tässä ketjussa jatkaa kun kerran jo "tunnetaan". :)
Chipsuhille osanotot ja suurensuuret halit. Ei ole reilua. :'(

Minulta on aika paljon stressiä poistunut, kun ei tarvi enää töissä salailla ja pikkuisella oli kaikki ultrassa hyvin. On niin hyvä mieli ja onnellinen olo. Voi kunpa kukaan ei saisi enää huonoja uutisia, kenellekään ei niitä toivo ja kyllä sitä surua tuntee toisen puolesta.

Tiikeli 13+1
 
Onpas täällä...
Uudet viestit kun lukee, niin itkeä ja nauraa saa.

chipsuh jokainen täällä varmasti ottaa osaa, tässä tilanteessa kun ollaan. :hug:

Mango86:n lääkärikäynnille taas melkein sai ääneen naurahtaa.

Ja tervetuloa Neptunus.

(.) Ei juuri uutisia... Suhteellisen tasaisesti mennään. Ei enää juurikaan pahoinvointia ja minä olen onneksi noita kovilta kipuiluilta välttynyt (ainakin tähän saakka).
Naapureiden toilailuista voisin kyllä valittaa!!! Yksi noista ihanista kun sunnuntaiaamuna herätti varmaan puoli rappua klo 6. Ei sitten käynyt avain ulko-oven lukkoon, kun ilmeisesti käsi niin kovasti heijasi ja alkoi sitten kovasti "koputtelemaan". Raivostuttavaa ajattelemattomuutta! Arvatkaa vaan sainko enää nukuttua. Meillä päin ei ainakaan löydy kerrostalon rappukäytävästä portsaria, joka tulee kännisille avaamaan, jos ei itse onnistu... Mihin kulttuuriin liene sitten tämä kyseinen naapuri tottunut!?!

Ja me täällä jännätään kaverin puolesta. Laskettu aika meni lauantaina, joten pian kai olisi odotettavissa...

Sari ja Pömppä 15+3
 
Noniin ultra takana.. :) Niskaturvotusta oli 1,2mm eli ihan normaali. Pikkunen olis vaan halunnu nukkua, mutta ilkee lääkäri täti tökki pienen hereille. Sithän se jumppaaminen ja nyrkkeily alkoikin :D On kyllä niin helpottunu olo, että meidän pienellä on kaikki kunnossa :) :heart:

Sain tänään potkut mun työpaikalta jossa alotin muutama viikko sitten. Ne pomot olivat saaneet selville että mulla on MS-tauti. Ja siitä päättelivät etten ole työkykyinen :/ No saanpahan ainakin nauttia kesästä ja raskaudesta täysillä :D
 
Sokruli, onnea ihanista ultrauutisita ja pahoittelut noista potkuista. Mä olen ihan järkyttynyt :mad: voiko tuollaisia ihmisiä olla??? tuo tauti on mulle tuttu, löytyy ystäväpiiristä ja itsellänikin sitä epäiltiin muutama vuosi sitten mutta ei sitten ollutkaan. Siun tapaustasi en tiedä, mutta eihän tuo tauti välttämättä ole mitenkään haitaksi ja vaikka joskus olisikin niin ei se ole peruste potkuille. HUh huh!

Tiikeli hienoa että siellä stressi kaikonnut :) itse olen vain pomolle kertonut, mutta saas nähdä kauan pystyn jemmaamaan. Eilisessä Helsinki-päivän konsertissa törmäsin pariinkin tuttuun jotka vatsan nähtyään kysivät suoraan, jotta odotanko. No en alkanut valehtelemaan :)

Mango, muakin kyllä alkoi naurattaa toi sun lääkärisäätö :-D

Väsymys ei täällä hellitä. Tänäänkin piti taas lähteä kesken päivän _nukkumaan_! herra mun jestas:ashamed: onneksi on sellainen työ joka joustaa moiseen. Onneksi niitä liitos vihlasuja ja kipuja ei nyt ole ollut.

Viena&pilke 13+0 POKSUUUUUUUUUUUUUUU
 
Miten teillä muilla tuntuu liikkeet tällähetkellä? Mulla alko tuntumaan nyt just samate ku edellises raskaudes tällä viikolla, eli kamalia isoja puukon iskuja satelee oikeaan kylkeen. ei kipeitä mutta niin teräviä ja yllättäviä että säikähän todella joka kerta! ei kivoja. toki ne tasaantuu ja pehmenee mutta vasta viikkojen päästä. maha mulla on jo niin iso että vois luulla ja moni luuleekin että mulla ois LA jo syksyllä. ei oo kivaa töis. maha painaa ja sitä repii ja supistuksia tulee ja nyt vielä nuo potkut lisänä. edellinen odotus oli JUST samaa näillä viikoilla. Tästä se sairasloma aika alkaa..... kohta pian.
huomenna eka neuvola lääkäri........
 
m0308 mä oon muutamana päivänä ehkä tuntenut jotain pieniä hipaisuja joten ei vielä todellakaan mitään potkuja. Sellaisia pieniä töytäisyjä vain, todennäköisesti. Kakkosesta mulla ei oikeastaan missään vaiheessa sattunut potkut, koska istukka oli edessä ja tässä raskaudessa istukka on taas edessä joten samaa kai odotettavissa.

Sokruli pahoittelut työpaikan menetyksen johdosta. Koeajalla on niin valitettavan helppoa irtisanoa ihmisiä vaikkei kunnon syytä olisikaan :|

Vessassa joudun käymään yleensä vain kerran yössä joten ei ihan paha vielä :)

Huomenna ois aamupäivällä äitipolille aika sokereiden takia. Saa nähdä mitä sanovat.. Itsellä on mututuntuma että vielä seurataan ruokavaliolla ja sit kontrolli 1-2kk päähän. Mut huomenna se selviää. Ihanaa päästä kurkkaamaan masuun joka tapauksessa. Voisikohan jo muuten näkyä sukupuoli kun tänään alkoi 16.rv??

Poppeliini ja kolmas muru 15+0 :heart:
 
Onnea hyvistä kuulumisista ja jaksuja huonoja uutisia saaneille :hug:

Ollaan taas oltu reissun pääl muutama päivä joten tekstiä taas luettevana taaksepäin vähän :) Mitään erikoista ei tänne kuulu muutakun oksetus olot tuli takasin :/

Astre ja Eemeli 12+1
 
Sokruli Kyllä mullakin pistää vihaksi sun potkut:kieh: Mistä ihmeestä ne oli saanut tiedon sun sairaudesta?

Swerifel Toissayönä oli täysikuu, ehkä sun unet johtu siitä ;)

Kyllä tuo eilinen lääkärikäynti oli koominen, ei varmaan ihan heti unohdu :D Tänään käyty ultrassa. Siellä vilkutteli ja pyöri ja hyöri oikein aktiivinen viikkoja vastaava kaveri. Kätilö kehui kuinka helppo tutkittava/mitattava oli, kun heti näytti kaiken mitä kätilö halusi katsoa. Nyt voi jo huokasta ja lopettaa jännäämisen :) Kysyin tuosta pikkusisarusten ja muidenkin kovakouraisesta masunkohtelusta kätilöltä. Hän sanoi, että vauva on niin hyvin lapsiveden yms. suojaamana, ettei kovemmatkaan iskut aiheuta vaaraa. Kuulemma loppuraskaudessa vatsalleen kaatuneillakin riski on istukan irtoaminen, eikä isku vauvalle. Toki meilläkin käynnissä harjoitukset, että äidin masun päältä ei voi kävellä :D

Mango ja Kieppuli 12+1

Niin, pituutta oli 5,7cm ja nt 1,1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EevaN ja viena
heissan kaikille! ihania ultrakuulumisia monella,hienoa hienoa!

täällä oltu kotona ihan koomassa kun nukuminen tökkii|O valvon pitkin öitä,välillä itseni ja välillä lasten takia. onneksi ei tarvi aamulla jaksaa nousta töihin,se olisi ylivoimaista.
Olo on muuten hyvä,vatsa kasvanut hurjasti,ja muuttunut selaiseksi kovaksi vauvamasuksi koko mahan alueelta..:) vauva liikkuu masussa,mutta potkii harvemmin,ne potkut mitkä potkii,niin potkii sisään päin ja muuten vain möyrii...:D 4 ja puoli viikkoa rakenne ultraan:whistle: niin se vaan aika menee. Hankinnat meillä on hyvällä mallilla,vaunut ja turvakaukalo odottavat varastossa sekä pinnis. vauvanhoitopaikan alusta odottaa myös varastossa,peitot ja lakanatkin tupsahtaneet huomaamatta kotiin..:heart: löytäneet tiensä siis itsekseen ystävien mukana meille..tuttipulloja,harsoja ymm ymm on myös tulossa ystävien kautta. kelan pakkausrahan laitan vaippoihin melkein kokonaan..näin on meillä päätetty. Vaatteita on monta säkillistä ja lisääkin tulossa,ihanaa,ihanaa,pääsee valkkaamaan parhaimmat käyttöön,ja niihin ei mene rahaa. Babyshoweritkin ystävät haluavat järjestää syksyllä kun äitiysloma alkaa,kun tää oli sellainen tapaus ettei meille pitänyt enää lapsia tulla,ja edellisistä raskauksista on niin paljon aikaa että mitään tavaroita ei ole jäljellä ja moni asia tuntuu samalta kuin esikkoa odottaessa...
Meillä tehdään nämä vauvan tavarahankinnat hyvissä ajoin hyvälle tolalle koska elokuussa,viimeistään syyskuussa alkaa nuoremman lapsen psykiatrinen hoitojakso,joka vie ajan ja voimat täysin 8:ksi viikoksi eteenpäin,joten en jaksa vauvan hankintoja silloin pohtia,onneksi on ystävät jotka poohtii mun puolesta.
kaikenkaikkiaan hyvä mieli,vaikka ajatukset heittelehtii,huolesta onneen kahdessa sekunnissta sata kertaa päivässä:ashamed: niikuin varmaan (toivon mukaan:D) monella muullakin..
Toinen neuvola onkin ylihuomenna..:heart: ja kohta saakin alkaa laittelemaan kelan hakemuksia..:)

Ihanaa viikkoa!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mango joo, kuu on joskus ennenkin saanut mulla aikaan kummia unia. Voi siis hyvinkin pitää paikkansa.

Tunnustan tänne, kun en muualle kehtaa: Lintsasin tänään töistä.:ashamed: Olisi pitänyt iltavuoron jälkeen mennä aamuun, mutta sain nukuttua reilun 4h ja senkin kahdessa osassa, kun lapsi piti ihan ihme rallin joskus kahden ja neljän välillä, ja nukuin loppuajan sohvalla. Aamulla sitten painin itseni kanssa aikani, ja soitin lopulta töihin, että tartten tänään saikkupäivän... oli kyllä ihana nukkua reilu 4 tuntia lisää, mutta omatunto kolkuttaa. Olis varmaan pitänyt yrittää lujempaa, kun huomenna olisi ihan virallisestikin vapaata.
 
Mango ne oli soittanu mun entiselle työnantajalle, ku olivat alkaneet epäillä mun työhistoriaa. :confused:
Ja tosiaan mun työkyvyssä ei ole mitään vikaa, pomot oli vaan itekseen miettineet että mä en pysty tekemään sitä työtä, ravintola-alalla siis olen. Mutta ainakin nyt saa lomailla ihan kunnolla. :D
 
Ihan uskomatonta toimintaa sokrulin työnantajalta!! uskomatonta p*skaa! Noh, tosiaan, saat sitten kunnon loman :) eikö sitä niin sanota, että kaikella on kaksi puolta!

Mangon lääkärissäkäynti sai kyllä täälläkin hymyn huulille :) kaikkea sitä saa kokea, kun lapsia hankkii :D ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

EevaN ihanaa jos potkut jo tuntuu noin :)

Tosiaan, mulla oli tänään nla-lääkäri ja siellä kaikki kunnossa, sykekin löytyi nopeasti :) kohdunkaula oli jotenkin "pullollaan" mut muuten kaikki kunnossa. Ihmetyksiä sai aikaan, kun tää oli kierukkaraskaus ja niinpä lääkärin jälkeen suunnistin ä-polille, jossa ultrattiin ja etsittiin kierukkaa n.vartin verran.
Selvisi sitten, että jo alun alkaen on tehty virhe, kun mua ei heti lähetetty ultraan, kun oli tiedossa, että tämä on kierukkaraskaus.
Nosiis, kierukkaa EI löytynyt kohdusta ja vaihtoehtoja on nytten kaksi A) se on tullut viime viikolla vuodon mukana ulos ja se on se toivottava vaihtoehto, eli kun kierukkaa ei poistettu niin se aiheutti sitten ilmeisesti sen vuodon ja nyt on sitten kohonnut tulehdus- ja keskenmeno riski. B) vaihtoehto on se, että alun alkaenkaan kierukka ei ole kohdussa ollutkaan, vaan lääkäri on tunkenut sen vatsaonteloon, jossa se siis on vieläkin, mutta raskauden takia asiaa ei pystytä selvittämään. Sanoi kuitenkin, että enää milloinkaan minulle ei kierukkaa missään tapauksessa saa laittaa.

Se, mistä yllätyin oli, et kuinka korkealla kohtu jo on! Mä kun oon sitä tuosta juuri häpyluun yläpuolelta tunnustellut ja ihmetellyt kun en tunne :D noh, sen yläreuna on jo lähellä napaa :D :D

tatomira ja eikka 12+0 tai 11+2
 
Täällä käyty äitipolilla. Insuliinille ei vielä jouduttu, mutta suunkautta otettavia lääkkeitä joudun aloittamaan. Lääkäri oli aivan ihana ja näytti mulle ekstrana vielä 3D- ja 4D- kuvaa :) . Kolmas raskaus siis menossa ja koskaan aiemmin en oo vastaavaa nähnyt omalla kohdalla. Olihan se uskomatonta kun pieni siellä liikkui ja näytti ihan pieneltä (laihalta) oikealta ihmiseltä :heart: . Kyynelhän siinä tuli silmäkulmaan onnesta. Toistaiseksi en nähnyt mitään ylimääräistä jalkojen välissä, toivottavasti kuukauden kuluttua selviäisi rakenneultrassa kuitenkin kumpi tulee.





Vatsan rasvailua en ole jaksanut harrastaa missään raskaudessa eikä kertaakaan ole tullut raskausarpia. Nuoruudessa tullut senkin edestä ja esikoista odottaessa olin ihan varma että arpia tulee. Tälläkin kertaa siis uskon ettei tule ja jätän rasvailut niihin harvoihin kertoihin mitä muistan / jaksan :whistle:

Poppeliini ja kolmas muru 15+1
 
Viimeksi muokattu:
heipsan :wave:
täällä olis yks lisää joulukuisten tuntujen odottajiin :) itelle tuli pikkusen yllätyksenä et ollaanki jo viikolla 15 ku oma arvio oli 6-8 ultraan mennessä :) eli LA olis 3.12. mut vo vielä parilla päivällä muuttua eteenpäin seuraavan ultran perusteella ja paikka olis LKS :)

höyhen ja pikkutonttuli 15+3 :)
 
chipsuh :hug:

tatomira ihanaa että kaikki oli hyvin.

sokruli tosi rumasti tehty uudelta työnanatajalta. Onhan se lomailukin toisaalta ihan kivaa, mut silti noi ei sais käydä.

höyhen83 tervetuloa mukaan, aika paljon sulla oli viikkoja enemmän kuin luulit=)

Vatsanrasvailu esikon kanssa taisin välillä vähän muistaa rasvailla, jotain arpia tuli mut ne on kyllä haalistunu ihan totaalisesti. Kuopuksen kanssa uusia ei tullu, enkä kyl jaksanu edes senkään vertaa rasvailla. Eli tälläkään kertaa en edes viitsii yrittää alottaa mitään rasvausprojektia kun en kuitenkaan sitä tuu muistamaan.

Mahan näkyminen[/B yhtäkkiä on maha alkanu näkymään ja tavalliset farkut alkaa ihan kohta olemaan liian tiukat. Muutama viiko sitten sain ne vielä riisuttua nappia avaamatta. Ajattelin ens viikon alussa käydä äitiyshousut ostamassa.

(.) Ens viikon tiistaina lähdetään Lontooseen miehen vanhimman veljen vaimon tädin, eli miehen mielestä hänen lähisukulaisen:rolleyes: luokse kylään. Reissussa ollaan reilu viikko. Tää täti tuli meille kylään kahdeks viikoks kun esikko oli suunnilleen 6 viikkoa vanha. Mä olin sillon vielä ihan hormonihöyryissä ja tuntu tosi hankalalta et meidän sohvalla nukkuu kaks viikoa vieras ihminen. Mä en sillon vielä ymmärtänyt yhtään igboa ja musta tuntu että mies kotona ollessaan jutteli vaan tän tädin kanssa omia juttuja joista mä en ymmärtäny sanaakaan. Pari kuukautta myöhemmin samalle sohvalle muutti muutama kuukaus myöhemmin miehen yks kaveri ja asu meillä kaksiossa reilun puol vuotta ja myöhemmin ennen kun lähdettiin Nigeriaan meillä asu miehen oikee serkku varmaan lähes vuoden, sillon meillä oli onneks jo tää nykynen kolmio. Sekin muutti pois vasta samana päivänä kun meillä lähdettiin Nigeriaan. Välillä tuntuu ihan oudolta et meiän nurkissa ei kahteen vuoteen ole pyöriny yhtään ylimäärästä ihmistä, mut on se toisaalta aika ihanaa asua ihan vaan oman perheen kesken. :heart:

Hankinnat Me ei muuta tarvita kun Phil&Teds rattaat ja tänään tajusin et meidän kannattaa ainakin tarkistaa miten ne sais Lontoossa ostettua, tai siis selvittää miten paljon halvemmalla ne sais jos ostaa ne paikanpäältä sieltä.

Fantaihana 14+6
 
Moi taas pitkästä aikaa! Minulla(kin) huonoja uutisia, vauvan matka oli pysähtynyt 8 vkon kohdalle ja nyt olen jo saanut lääkkellisen tyhjennyksen (joka oli taas kerran karmiva kokemus) sekä siihen päälle vielä kaavinta. Olen ollut fyysisesti aika heikossa kunnossa kun menetin niin paljon verta, mutta nyt alkaa taas elämä voittaa. Onnea kaikille odottajille, itse joudun miettimään jaksanko tähän rumbaan enää ryhtyä!
 
Kittylle, Adelille ja Chipsuhille paljon voimia ja jaksamista :hug: . Huonoja uutisia ei enää tässä vaiheessa todellakaan soisi kenellekään :( .

Niiskun ultrakuulumisia odottelen! Toivottavasti kaikki on hyvin!!!

Tatomiralle ja muillekin onnea hyvistä ultrakuulumisista :) !

Korvat naksuu ja menee koko ajan lukkoon myös täällä. Se on todella raivostuttavaa :stick:.

Pissalla käyn maksimissaan kerran yössä, joskaan en myöskään juo mitenkään kauheasti, koska vesi aiheuttaa oksennusreaktion ja mitään muuta ei tee mieli juoda.

Masu ei näy, eikä todellakaan ole kova ja siitä syystä soitin eilen neuvolaan ja sain sydänäänten kuunteluun ajan tälle päivälle. Siellä se onneksi sykki :heart:.

Esikoisesta en rasvannut mahaa ja viikolla 38 th kehui, että onpa hienoa kun olet selvinnyt ilman arpia... Viikon päästä repesi niin, että äänen melkein kuuli...:O

Poppeliinilla oli söpöjä ultrakuvia :).

Uusille tervetuloa :)!


Korvien naksumisen ja lukkiutumisen sekä mahan löysyyden lisäksi omaan napaan ei kuulu mitään uutta. 10 tunnin yöunet jatkuu, kuvotus on päivittäistä ja työt ei voisi vähempää kiinnostaa. Kesälomaan olis reilut pari viikkoa ja sitten saankin kuukauden olla rakkaimpieni kanssa :heart: . Ihan parasta. Työpäivän aikana ehtii kaikki mehut mennä ja iltaisin olen ihan puhki. Koko päivän istuminen koneella vielä tekee huonon olon (ehkä vaikuttaa jotenkin verenkiertoon) ja silmiä särkee.
Kaipaan jo kovasti sitä, että ruokahalu palautuisi. Nyt ei juuri mitään tee mieli.
Eipä auta valittaa, kun ihanan asian puolesta tässä kärvistellään =) ...
 
Neuvolassa käyty tänään: Sydänäänet löytyi hienosti, 150 kieppeillä, 150-160 ne olivat välilä, epäili että liikkuvainen kaveri :) :heart:

Mä kans yllätyin missä kohdin kohunpohja oli! Olen sitä tuolta häpyluun luota etsinyt, viikolla 12 se tuntuikin siellä mut nyt se oli puolivälissä navan ja häpyluun välissä! Kasvaa se :D

Unohdin ihan kysyä koko allergialääkitys asiaa, pitää huomenna soittaa ja kysyä. Muistin vasta oltuani neuvolan jälkeen monta tuntia kotona.

Paino ei oo noussut, 63 painoin ennen raskautta, eka neuvolassa 65 ja nyt 63. Ehkä tossa ekaneuvolassa oli osa sitä kun silloin söi pahoinvoinnintakia ihan koko ajan ja mitä sattuu. Tiesin kyllä ettei painoa oo kauheesti voinut tulla, mutta oli ihan positiivinen huomio ettei sitä oo vielä tullut yhtään :)

Täällä on mahdolisuus mennä johonkin perehevalmennukseen, mutta katsoo nyt mennäänkö, hankaliin kellon aikoihin ne on. Sairaalalle pääsee sit johkin tutustumiskierrokselle ja synnytysvalmennukseen 32. viikon jälkeen.

Soitin tänään peruakseni sen punktio ajan, ne kuitenkin ultraa silloin ens maanantaina, eli perui vaan sen punktion siitä ajasta. Sieltä saa sit samalla rakanneultran ajan jo selville! Meillä tuntuu nyt tässä olevan hirveesti ultria kesällä, neljä yhteensä tulee rakenneultra mukaan lukien. Sit en tie onko yhtään enää sen jälkeen, että miten ne seurailee ton turvotuksen takia. Saakohan maanantaina sukupuolesta havaintoo.. rv 15+1 silloin.. :D Täytyy tarkkaan katsoa jos sieltä jotain vilahtaisi.

Meillä on seuraava neuvola 18. heinäkuuta, eli sinne reilun kuukauden päähän, silloin oonkin sit jo viikolla 19.. Huh :D

Mutta kylläpä vaan olen rakastunut tuohon meidän ipanaiseen :heart: Olen sen syntymääkin parina yönä jo nähnyt.. Jollakin muullakin oli synnytys unia ollut.

Susimieli ja Pieni 14+2
 

Yhteistyössä