**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Taas iski raskausdementia. mun piti hehkuttaa mun ensikesän lomapäiviä. Tänään tuli palkkakuitti ja siihen on laitettu mulle 39 päivää, eli 6,5 viikkoa lomaa. Kun otan loman vasta syksyllä, niin kun pomo muutenkin toivoo niin voisin alottaa loman syyskuun alussa ja olla lomalla äitiysloman alkuun asti.=)
Edellisillä kerroilla oon ollu töissä ihan äitiyslomaan asti ja sillonkin tehnyt vielä jonkun sunnuntaivuoron ennen synnytystä. Mut nyt vois kokeilla erillaista systeemiä.

Linea negraa ei ole kahden pojan kanssa ollut.
 
poppeliini, olet niin oikeassa tuossa kommentissasi :) On vähän dramaattinen olo noista syssyn jutuista, mutta mahtavaa että syke löytyi ja mahtavaa että on tällaisia ryhmiä joissa voi jännitteitään purkaa. huh huh. Nyt kun on muutaman tunnin "päikkärit" takana on mielikin vähän rauhoittunut.

Viena&pilke 6+2
 
Heippa ! Ilmottautuisin myös mukaan :heart: Kolmatta odotellaan ja laskettu aika on 15.12 :heart: Tänään varhaisultrassa kuului reippaat sydänäänet :heart: Itkettyä tuli onnesta kovinkin kun ollut alkuviikot jotenkin niin pelon sekavin tuntein. Itsellä ikää 26 vuotta ja lapsoset 9 ja 6 vuotiaat :)

Zeda ja toukka 7 + 1
 
Moi pitkästä aikaa=)

Tervetuloa kaikille uusille odottajille =)

Mielialoista täällä on kyllä myrskyävää ja kaikki perheenjäsenet saa helposti kuulla kunniansa.Tiedän onneksi että tää kyllä tasoittuu tästä enkä oo koko odotusta räjähdysherkkä.

Linea negran oli jo joku pongannut (anteeksi kun en muista nikkiä).Mulla se on tullut poikien odotuksessa joskus puolivälin jälkeen, mut tytön odotuksessa ei.Kai sekin on yksilöllistä.

Kertonut oon äidille, isosiskolle, joka varmasti kertoi myös kahdelle aikuiselle tytölleen (ei kyllä haittaa yhtään) joista toinen on meidän lapsen kummi, "kummitädilleni" ja kahdelle parhaimmalle ja läheisimmälle ystävälle ja näille kaikille voin myös kertoa jos jokin menee vikaan.Muut saa odottaa np-ultraan asti ja senkin jälkeen kerrotaan läheisimmille ja loput saa huomata omia aikojaan,mut jos joku kysyy suoraan niin en kyllä rupea valehtelemaan.

).( Muata tuntuu etten muuta ehdi täällä nykyjään tehdäkkään kun hoitaa lapsia ja kotia, edes koneella en oo ehtinyt käydä enkä tv:tä katsoa edes illalla niin alkaa sekin jo käydä hermoon.Tuntuu et kaiken täällä saa itse tehdä eikä toinen älyä tehdä mitään, en tiedä oonko nyt vaan herkillä tän asian kanssa vai onko asiat oikeasti niin huonosti.Jospa tää tästä.
Tätä pahoinvointia taas riittää:x No täytyy vaan syödä lähes koko ajan niin tää pysyy ees jotenkuten kurissa.Ostin cashew? vai mitä pähkinöitä ne nyt onkaan, pari pussia kun sisko suositteli että niissä on paljon rasvaan ja proteiinia niin pitää hyvin nälkää ja mahdollista pahoinvointia poissa ja niitä on helppo kuljettaa taskussa ja napsia huomaamatta.On ne ollutkin hyviä.
Mun hyvä ystävä kertoi kanssa odottavansa kun kerroin sille odottavani ja la:t on samassa kuussa:)Aivan ihana asia:)
Huonosti saan edelleen nukuttua ja siksi pitkin päivää varsinkin iltapäivästä rupean kamalasti haukottelemaan, kyllä hieman nolottaa yleisellä paikalla ja kun sitä ei puoli tutuille viitsis paljon ruveta selittelemään.

Metsätähti ja onnenjyvä 6+6 huomenna poksuu:heart:
 
Hei!

Täällä yksi odottaja ilmoittautuu mukaan. Meille tulossa toivottavasti kolmas lapsi (eka ja toka kaksoset synt. 2007). Ei ollut tämä raskaus kovin pitkän suunnittelun tai yrityksen tulos, koska heti ekasta kierrosta tärppäs, kun lopetettiin ehkäisy ja laskettiin ajankohtaa. Kaksosvauvojen kanssa kaikki meni hyvin, mutta olihan se melkoista härdelliä silloin. Nyt odotan rauhallisempaa vauva-aikaa toivottavasti vain yhden vauvan kanssa:) Niin ja onhan nuo sitten neljävuotiaat sitten kans kotona hoidettavina.

En ole ajatellut mennä varhaisultraan, vaikka kovasti pelkäänkin, että JOS VAIKKA siellä on toiset KAKSOSET. Odotellaan nyt vaan. Karmea väsymys oireena ja ehkä hieman lisääntynyt ruokahalu. Kaksosten odotusaikana olin alussa todella huonovointinen, mutta nyt odottelen, että milloin se oksentelu alkaaa...

Adel + Nyyti 5+6 laskettu aika 23.12 ja sairaala KOKS
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksahti tänään 8+0, POKSIS! Raskauskalenteri sanoo että tänään alkaa aivotoiminta ja että masussa ei ole enää alkio vaan sikiö. Aivotoimintaa mun vatsassa, aika siistiä! :) On tää esikoisen odottaminen ihmeellistä.
Pakko kysyä että missä näin lukee? Esim. vau.fi sanoo vasta 11.rv:n kohdilla näin : "Tämän viikon alussa alkio on kahdeksan viikon ikäinen, ja koska kaikki rakenteet ovat nyt muodostuneet, alkiovaihe päättyy. Alkiosta on kasvanut sikiö. ". Ja samaa olen aiemminkin lukenut muualta...
 
Heippa vaan :wave:

Kovin on aktiivista porukkaa meidän pinossa. Hyvä niin. Tosi kiva lukea muiden kuulumisia, kun ollaan niin sanotusti samassa veneessä :)

Ihania ultrakuulumisia taas! Onnea kaikille! Meillä ois tasan viikko siihen hommaan. Nyt jo jännittää valmiiksi. Toivottavasti kaikki on hyvin :confused:

Pahoinvointia on useammalla. Se on kyllä tosi kurjaa :( Mä en ole vielä joutunut oksentamaan, mutta yökkimään kyllä ja jatkuva ällötys on päällä. Mulle ei ainakaan tunnu syömiset paljoa vaikuttavan tuohon huonovointisuuteen. Syöt tai et, aina on huono olo. Varsinkin iltaisin. Töissä oli kiirus päivä tiistaina ja pääsin syömään vasta yhdeltä niin ei silloinkaan sen huonompi olo ollut kuin muutenkaan.

Vanillah: ainakin sun pahoinvointi kuulostaa siltä, että tarvitsisit jo jotain apua. Soititko neuvolaan? Pahoinvointilääkettä voi saada huonoon oloon ihan terkkarista ja sitten tietty sairaalassa tiputus. Mun kaveri oksensi 5 viikkoa ihan jatkuvasti ja oli kahdesti tiputuksessa. Tiputuksen jälkeen kuulemma oli aina vähän aikaa parempi olo. Joten kyllä se kannattaa. Ja kyllähän se yleensä loppuu viimeistään rv 12-13 aikoihin. Tiedän, ei lohduta varmaan yhtään. :hug:

Aika monella on ultra ihan omassa neuvolassa. Voi, kun meilläkin olisi niin ei tarvitsisi itse kustantaa hirveitä summia. Ja kun haluais vaan tietää onko tuolla joku ja onko oikeassa paikassa. Uskallan veikata että itsekin osaisin sen katsoa, jos vaan kone olisi käytettävissä. Terveydenhuoltoalalla olen. Harmittaa siis maksaa hirveitä summia siitä. No, ehkäpä siitä kuitenkin tulee toivottavasti parempi mieli ja huoli haihtuu ainakin hetkeksi.

Adel Onnea plussasta! Oiskin aika lottovoitto jos teille tulisi toiset kaksoset. Luin yhdestä vauva-lehdestä kerran että perheeseen oli syntynyt kolmet kaksoset. Yhdet oli kyllä kuolleet vauvoina, mutta anyway. Aikamoinen tuuri!

Onnea muillekin uusille odottajille! Ja se oikea joulutonttukin saatiin :)

Kukas olikaan yksin odottaja ? Sori en muista nikkiä. Meidän kuopuksen kummitäti odotti yksin ja sai vieläpä kaksoset ja hyvin on mennyt , vaikkei lapsosten elämän alku ollutkaan helpoimmasta päästä. Sitkeä sissi tuo kaverini ja hienosti pärjännyt lasten kanssa. Toki tukiverkostoa tarvitaan.

Niisku 6+1
 
Juu, ei tietenkään näy vielä mitään sukupuoleen viittaavaa ultrassa, mulla on vaan niin vahva poikaolo, että se sai tuon katkaravunkin näyttämään ihan selvälle pojalle :D Olen sitten rakenneultrassa ihan pihalla jos sukupuoli "muuttuukin".

Nyt on kaikki S koon kestovaipat hommattu ja matkaan lähti myös kaverilta eilen kaukalotoppapussi, tämä kun on meille eka talvivauva :)

sametuli ja Lottapoika 8+1
 
Samaa ihmettelin kuin poppeliini tuosta tuisku81 viestistä, koska kaikkialta, mistä itse olen lukenut niin alkio muuttuu sikiöksi tuossa rv 11-12 eikä suinkaan rv 8 :) mutta en epäile, etteikö tuisku jostain olisi tuollaistakin lukenut.

Joo, mulla tosiaan on työ 8-16 joten mun on hirvittävän vaikea keksiä tekosyitä eri jutuille, kun käyn jossain :( mut kun en vielä haluaisi töissä kertoa, vaan tosiaan haave olis pitää juttu salassa tuonne rv 12-13 saakka niin saa nyt nähä kuinka onnistuu.

Pahoinvointi on kyllä kurjaa ja osanotot kaikille jotka siitä kärsii!! Ekassa raskaudessani mulla ei ollut oireen oiretta, tokan oksensin aika rajustikin ja kolmannen kanssa oksentaminen alkoi rv 8, mutta ei ollut erityisen pahaa missään vaiheessa, oksensin n. kerran viikossa. Nyt on ollut kuvotusta aika reippaastikin, mutta posliinia ei oo tarvinnut vielä halailla, tosin viikot on vielä niin vähäiset, että sen puolesta en vielä todellakaan huokaa helpotuksesta.
Tosin, tossa toisessa raskaudessa oksentamisesta oli se hyvä puoli, että mulla alussa putosi paino 3kg joten paino pysyi koko raskausajan tuon ansiosta kurissa :) nyt oon yrittänyt olla tosi tarkka syömisteni suhteen kun tätä elopainoa valitettavasti on kertynyt :( ja kolmosen jäljiltä en oo kaikista kiloistani valitettavasti eroon päässyt.

Ihania nuo varhaisultra kuulumiset kun on sydämensykkeet nähty/kuultu, varmasti ihanaa!!

Itsellä vielä on olo vähän outo, kun tää tosiaan tuli ihan puuntakaa... hetkittäin toivon, että raskaus menisi kesken ja toisella hetkellä olen ihan onneissani. Helpompaa olis ollut, jos en raskaaksi olisi tullut, mutta en mä tätä keskeytäkään. Ristiriitaiset fiilikset.

tatomira ja surppi 5+1
 
Neuvolassa tänään käyty ja ihana täti olikin. Kerran nähnyt ja tällä kertaa oli vielä mukavampi. Otti "tosissaan" mun km:t ja muutenkin mun taustani aivoinfarktin takia. Joudun sairaalaan vähän erikois syyniin tässä odotuksessa, joten saan varmasti useammin ravata siellä verikokeissa ja ultrissa- eipä se mitään. Tämä pieni on kaiken sen arvoinen täysin :heart:
Eka kunnan ultra kk sisällä ja rv 12 neuvola jossa kuuntelee sydänääniä. Muuten olisi ollut viikolla 16 vasta mutta kysyi haluanko tulla ylimääräiselle käynnille- tottakai :saint:
Neuvolan mukaan laskettu 9.12, itseni mukaan 12.12 ja ultran mukaan 15.12. Tiedä sitten missä mennään, mutta tuon 9.12 mukaan kutsu tulee ultraan :) Mutta ei muutella vielä mitään laskettua!

Tää on pakko kertoa
Tänään aamulla kun poika oli kouluun lähdössä ja minä viemään muita sisaruksia päiväkotiin, poika yht´äkkiä kaivoi koulurepustaan mun pilkullisen alushousut esille. Minä repesin tietysti heti ja tuumasin hetken että ei helvetti, miten ne sinne on eksyneet. Poika hieman hymyillen sanoi: äiti, kyllä me eilen koulukavereiden kanssa vähän ihmeteltiin miten ne mun repussa on :LOL::LOL:
Sillä samalla sekunnilla tajusin että muutama viikko sitten lainasin pojan reppus viikonloppu reissuun, ja sille tielle jääneet :LOL:
Poika lähti kouluun ja sitten tajusin että jos kaverit kertoneet kotona niin on varmaan toisilla vanhemmilla kanssa ollut hilpeät oltavat :whistle:
Että näin meillä, mä olen monesti naispuoleinen mr.Bean :p

Mutta pihahommiin ennen iltavuoroa ja kaikille mukavaa torstaita.

-neljäs rv 7+3
 
heipsun hei!
Palattu ruotsinreissulta ja olo on myös sen mukainen että reissussa oltu! ei oo helpoimmasta päästä nuo mun muksut ja kaverin vauva ja kolmevuotias uhmis siihen neljänneksi,niin tohinaa riitti. Minä valvoin kumpanakin yönä vauvan kanssa,kun eka yö oli pojan äiti vähän humppaamassa ja toisena yönä äiti otti unilääkeen ja mulle jäi pojan hoito..:D oli kyl ihanaa,poika on tuttipullovauva,niin sinällään helppo ja itselle vähän muistinvirkistystä noiden öiden kanssa..:D
Olo ollut aika hyvä,öisin ollut pahoinvointia joten senkin takia yöt menneet vähillä unilla.
nyt lepäämään!

Onnea ihanista ultrakuulumisista monelle! ja tervetuloa uudet!

EevaN ja pieni 8+6
 
Nyt oli kyllä pakko tulla kysymään kun aloin kelaa tätä juttua... Eli viime viikon ultrassa arvioitiin viikkoja olevan 5+?,kohdussa oli nestettä ja sikiöpussi näkyi mutta sykettä ei siis saatu. Mulla on huomenna uus aika ja viikkoja nyt siis 6+3-5,ultraaja sanoi että nyt pitäis syke näkyä tai on tuulimuna. Mutta mä aloin miettiä että pitääkö sykkeen näkyä jo tossa vaiheessa muka? Eka raskaudessa näkyi 5+9 mutta silloin sanottiin että saatiin näkyviin tosi aikaisin.
 
Adel tervetuloa mukaan:)!

Tuohon alkio sikiö ikään munkin pitää nokkani tunkea (en tiedä onko kovin viisasta) mutta muistan myös jostakin lukeneeni että rv8 alkaen alkioo aletaan kutsua sikiöksi.

).( Mä kävin eilen antamassa sen pissan terveyskeskukseen ja tänään soitin neuvolaan ja plussahan se oli, yllätys yllätys:) Ekan ultra ajan sain ens viikon keskiviikolle 4.5 ja ensimmäinen neuvola on 12.5 =)Neuvolan laskujen mukaan mulla ois viikkoja tänään tasan 8. mutta sit ei tarvitse vielä muuttaa koska luotan enemmän noihin omiin laskuihini ottaen huomioon kierron pituuden.Jos la oleellisesti muuttuu ultrassa niin sitten sen voi tännekkin päivttää.
Eilen illalla oli taas hyvin huono olo mut muuten olo on hieman tasoittunut kun vaan muistaa pitää huolta syömisestä.
Mitäs vappusuunnitelmia teillä on??Mä oon kutsunut huomiselle lapsellisia ystäviä kylään ja laitan pientä dippailtavaa ja muuta pikkusyötävää ja sit serpentiiniä ja ilmapalloja.Illalla sitten grillataan.Mut muuten mennään ihan normaalin viikonloppu meiningin mukaan,eikä kyllä harmita yhtään vaikka yks ystävä kertoi lähtevänsä juhlimaan:)Onneks mä oon ollut niin pitkään juhlimatta että kukaan ei kysele tai ihmettele etten lähde yöjuoksulle:)

Mukavaa päivän jatkoa:)

Metsätähti ja onnenjyvä 7+1 (neuvolan mukaan 8+0)
 
Aurinkoista torstaita kaikille :)

Tässä wikipedian vastaus alkio - sikiö keskusteluun:" Ihmisillä alkio muuttuu sikiöksi kahdeksannella viikolla hedelmöityksestä."

Alkio – Wikipedia

Eli siis hedelmöityksestä eli raskausviikoissa se on siis 10-11, eikös?

Spider, kyllä, havaitsin eilen tämän käytännössä. Eli mulla oli rv 6+2 ja pitkän ja TUSKALLISEN etsinnän jälkeen lääkäri löysi vihdoin sykkeen, mutta sanoi ettei se välttämättä näillä päivillä vielä löydy. Eli ei siis kannata mennä ihan paniikkiin jos ei löydy :)
 
Spider kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, että viimeistään noilla viikoilla pitäis sydänäänien kuulua :O Mahtokohan tulla ultraajalle nyt joku kämmi puheisiinsa...En voi uskoa että pitää paikkaansa..
Täällä menee vappu myös leppoisan grillailun ja rupattelun merkeissä vanhempieni luona :) Ostin tänään itselleni sellainen "lamee-peruukin" :cool: Olen siis ällöbyllyn edustava silloin :xmas:

Hyvät waput vaan kaikille neitokaisille :wave:

Kahlan ja toukka rv. 6+0
 
YÖK mikä olo!!! Ensin iski perinteinen oksennustauti ja sitten siitä toivuttuani maha huutaa tyhjyyttään ja se tekee pahan olon.. YÖK! Mutta sain varattua neuvolan tänään. :) 20.5. on eka käynti ja viikkoja silloin jotain plus 8. Kaivoin asian innoittamana vanhoja äitiysneuvolakorttejakin kätköistä ja kävin muistelemaan asioita. Neuvolaankin pyysi mukaan ottamaan jonkun. Ja Ultraan menen 17.5. Tuntuu että ikuisuus pitää vielä jaksaa odottaa, mutta senhän siitä saa kun on ajoissa liikkeellä. :D

Tosta sykkeen näkymisestä, periaatteessahan se "tietojen" mukaan alkaa sykkiä siinä viikon kuus hujakoilla,mutta kyllä mullekin on lääkärit sanoneet,ettei välttämättä vielä näy sillon eli Spiderille tsemppiä vaan. Itelläni on ollut tuulimuna ja se oli sillon ihan selvä juttu. Olis viikkoja ollut jotain 8 tai 9 eikä kohdussa näkynyt kuin ruskuaispussi vai mikä mahtoi olla nimeltään.

Ed + MiniEd
 
Neljäskö tais kysyä yötöistä tossa joku aika sitten. Mä teen yksittäisiä yövuoroja, tai siis vaan yhden yön kerralla kun en päivällä saa nukuttua kun sen hetken mitä kuopus nukkuu parvekkeella. Eilen taas olin yön töissä. Päivystän turvapuhelinhälytyksiä yksin toimistotuolilla ja onneks yön rauhallisina tunteina voi nostaa jalat pöydälle ja laittaa silmät hetkeks kiinni.

spider Kyl on ultraajalla ajatukset menny sekasin. Oon ens viikolla menossa Diacorin ultraan ja siellä ne sano heti et aikasintaan 7+0 antavat ajan, ajanvaraaja ehdotti parin viikon takasta maanantaita jolloin mulla olis ollut 6+5 ja sillonkaan ei halunut vilä sitä aikaa antaa.

Huomasin että Tammikuulle 2012 on jo oma pino olemassa, ihan äskenhän tää meidän oma ketju on alotettu ja nyt on jo seuraavat tulossa. Tänään mietin et neljän viikon päästä mulla on jo 12 viikkoa kasassa, sit 16,20,24 jne. ja sithän vauva jo ihan kohta alkaa syntymään. :xmas:

Fantaihana 8+1
 
Nyt on olotila alkanut jo paranemaan. Olen tullut siihen tulokseen että viikonloppuinen oli varmasti normipahoinvointia+oksennustautia sillä eilen ja tänään ei ole tarvinnut käydä ollenkaan oksentamassa! Aivan ihanaa kun pystyy syömään melkein mitä vain ajattelematta onko se helppo sitten oksentaa.. Eiköhän tämä nyt sitten tästä.. :)

Tänään sain uudet zumbavaatteeni jotka tilasin usa:sta! Aivan ihanat! Aion käyttää kaikki tilaisuudet päästä zumbaan ennen joulutonttua, se vain on niin hauskaa!

Kuinka moni on jatkanut normaalisti liikkumista plussan jälkeen? Itse olen bodycombatin jättänyt nyt väliin kun siellä mennään niin korkealla sykkeellä mutta bodypumppia aion kyllä jatkaa niin kauan kuin mahdollista!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille! En ole nyt hetkeen käynyt täällä ollenkaan ja huh, miten monta sivua odotti lukemista! Osan kahlasinkin jo läpi, mutta tasapuolisesti onnea hyvistä ultrakuulumisista ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Käytiin tiistaina miehen kanssa ekassa neuvolassa ja ainoastaan hyvää sanottavaa on siitä kokemuksesta. Neuvolatäti oli tosi mukava ja koko hommasta jäi hyvä mieli. Tänään sitten oli vuorossa varhaisraskauden ultra, hui! Aloin siinä aulassa odotellessa jännittää niin kovin että tuntui ettei jalat kanna... Kaikki meni kuitenkin tosi nappiin, löytyi vahva syke ja muutenkin hyvältä näyttävä raskaus =) Oli tosi mahtavaa kuulla se syke! Mieskin oli ihan vaikuttunu sitä jumputusta kuunnellessa. Nyt siis hyvillä mielin eteenpäin! Viikkoja nyt ultran mukaan 7+4 eli ihan omien laskujeni mukaan. Vaihtoivat sitten neuvolakorttiinkin tuon tarkemman eli neljällä päivällä siirtyi eteenpäin.

Nyt koluamaan jääkaapilta jotain iltapalaa. Mitään oireita ei edelleenkään ole, muutamana iltana vain hiukan kuvottanut jos on kova nälkä ollut.

Mukavaa vappua jokaiselle!

Taskurapu ja :heart: 7+4
 
Liikkumisesta mä käyn salilla ihan normaalisti, paitsi en tee mitään liikkeitä mitkä käy vatsaan.. En vaan uskalla : / Spinningissä aion käydä ainakin niin kauan kun pystyy, oon niin koukussa siihen.. Pumpin lopetin koska siinä on sykkeet koko ajan niin korkeella. =)

Nyt iltapalaa ettei tuu huono olo, ja sit nukkumaan :)

-Sokruli ja minikirppu 5+3-
 
Huomenta!

Olen varmaan ihan hölmö, mutta tässä vaiheessa melkein toivon, että pahoinvointi saavuttaisi minutkin. Oireet tuntuvat vain vähenevän. Tällä hetkellä on vatsa ihan tyhjä ja on nälkä, mutta mitään huonoa oloa ei ole :| Välillä tuntuu sellainen paine ja vihlonta alavatsassa, mutta sitäkin nykyään harvemmin kuin pari viikkoa sitten.. rinnat vain ovat kipeät ja pinkeät.. En todellakaan tiedä, että onko tämä nyt hyvä vai huono juttu. Mitään vuotoa ei ole ollut ja eilen illalla oli ääretön turvotus päällänsä, mutta se nyt saattoi johtua simasta ja munkistakin.. vielä melkein kolme viikkoa lääkäriin.. jaksaa - jaksaa!!

6+1
 
huomenia..:)

alkion liikkumisesta,kyllä se on niin että alkio alkaa liikku 9-11 viikon välillä eli n. 8-9vkoa hedelmöittymisestä..:) tästä asiasta olen keskustellut alan ihmisten kanssa ja ovat tätä asiaa ihan tutkineet...:)

tänään eka neuvola puoli kymmenen..<3 toivon että kuunneellaan sydänäänet kun ne on kerta kuuluneet jo muutaman viikon..:) saapi nähdä ultraavatko..nippailuja olut kovasti ja vatsan kiristelyä,kohta on jo iso pallomasu..8)!
neuvolan jälkeen shoppailua ja sitten alkaakin lapsivapaa wappu! Jee!

EevaN ja pieni 9+0 POKS!...apua,jo viikko kymmenen alkaa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä