**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Hyyppäjäinen onneksi näin. :) Kuten Padmerinekin sanoi, ei varmaan oo vielä tarpeeksi hcg:tä.. Pakko on kyllä itelläki ollu pari ovistikkua käyttää vielä nyt myöhemminki, vaan onhan se sellasta itsensä kiusaamista.

Uusille tervetuloa ja onnittelut plussasta :wave: Mahtavaa että meitä on jo näin paljon.

(.) Meinasin nukahtaa rattiin töistä tullessa, ku väsytti niin paljon.. Ei kiva.. Nukuinki sit melkeen tunnin ennen jumpalle lähtöä. Ei muuten ollu kauheen kiva zumbassa hyppelehtiä ku tisseihin kävi kipeää.. :LOL: Nälkä on mutta ellottaa ja pissattaa aika tarkalleen tunnin välein.

Nyt saunaan ja sit nukkumaan, hyvät yöt kaikille :wave:
 
Ihan törkeä väsymys |O Eli pian nukkumaan. Voi että tätä turvotusta! Uh! Kun alkais pian helpottaan! Tuli tuosta jeremias äidin salaatista mieleen että oon ihan hulluna syöny kasviksia. Eniten porkkanaa ja kukkakaalia. Tuo parsakaalikin tuolla keittiössä polttelee jo :D Nom nom! Miten te muut? Onko ilmennyt jo jotain omituisia mielihaluja ruuan suhteen?
 
Tääläkin väsyttää kauheesti!! Ja kohta pitäs yövuoroon lähtee |O
Muita oireita ei siis oo... mut jos menee vanhan kaavan mukaan niin parin päivän päästä alkaa yökkäilyt ja sitä riittääkin sitten tonne johki viikolle 17-20 asti. Että mä niin pelkään sitä jo valmiiks!!!

Mulla ei oikeestaan oo kummepia mielihaluja tullu, mut äken just kyllä laitoin miehen keittiöön tekeen mulle fetasalaattia kun sitä alkoi tekeen mieli :p Ei mulla kyllä missään raskauksissa oo mitään erikoisia mielitekoja tullu.
Joo, mut hyvää yötä kaikille, meitsi painuu töihin...

Muisku 5+1
 
Poppeliini Tota marraskuun pinoa oon kanssa vähän käyny vilkasemassa. Mä luultavasti synnytän marraskuun puolella, jos kahden edellisen mukaan mennään. Aikasemmat on ollu 37+3 ja 38+2.

Sikiöseulonnat Esikon kanssa jäätiin kiinni np-ultrassa liiallisen niskapoimu turvotuksen takia, ultraaja kyl sano et viitearvoja oli ainakin silloin tiukennettu niin että paljon jäi kiinni sellasia joilla ei mitään hätää ollut. Mies halus että käyn lapsivesipunktiossa ja kyllä ne viikot oli pitkiä kun tuloksia odotettiin. No onneks oli kaikki hyvin. Kuopuksen kanssa otettiin se veriseula eikä siinä tai np-ultrassa ollu mitään häikkää.

Tänään oli päivällä väsymys aivan hirveetä, yövuoron jälkeen sain nukuttua ehkä kolme tuntia, mut iltapäivästä väsymys katoaa ja täällä mä taas istun. Kohta on ihan pakko mennä nukkumaan.

Uusille taas kerran tervetuloa!
 
Huomenta neideille :wave:

Tyttö päätti taasen tänä aamuna herätä kuuden jälkeen |O No, olisin muutenkin herännyt kun mies lähtee töihin. On se hyvä kun talossa on tuollainen automaattiherätyskello, ei ainakaan nuku pommiin :D Näin aamuisin on aina ihana olla kun ei turvota! Mutta ilta...huoh...Alavatsa vähän kipuilee. Oikeastaan muusta ei huomaakaan olevansa raskaana ;)
 
Onko ilmennyt jo jotain omituisia mielihaluja ruuan suhteen?
On! Pannukakkua tekee mieli joka hiton päivä!

Kaikki leikkeleet oksettaa, ne on limaisia ja ne haisee. Mies näytti minulle sellaista vanhentunutta kinkun palaa minkä löysi jääkaapista, mahahan siinä meni ympäri ja pääsin taas katselemaan vessan pönttöä lähietäisyydeltä :kieh:

Kiitos muuten kaikille tsemppaajille, kyllä mä uskon, että kaikki on hyvin. Ei pitäisi murehtia aina niin paljon, mutta niinkuin sanoin, tämä on liiankin toivottu kaikkien näiden vuosien jälkeen :)

Hyyppis+ Höömö 5+1
 
Huomenta kaikille ja tervetuloo uusille ja onnittelut!! :flower:
Eile tais jonkiimoine paha olo iskee ku tuli vähä pyörryttävä olo,ja kaikki ruoka ei maistunu. Saas nähä mite tänää käy. Ja illasta viel töihi.. Nyt kyl väsyttää |O täytyy koittaa jos kahvi maistus.
Mukavaa päivän jatkoo kaikille!! =)

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+6 ~
 
Huomenta kaikille!!

Täällä oli todella hehkeä herätys kuudelta. Poikaystäväni oli hellällä tuulella ja aatteli herättää minut ihanaan halirutistukseen. No ajatus hyvä, toteutus huono. Hän sitten rutisti kunnolla suoraan rintojen päältä. Siitä sitten kova huuto ja nalkutus palkkana. Jessus mun rinnat ovat kipeät ja arat :headwall: Vähän naurattaa jälkeenpäin.. :p

Vatsanippailut jatkuvat, pahoinvointia ei ole ollut yhtään.

Hauskaa päivää kaikille!!
 
Oireta alkaa olla täälläkin: turvotusta, väsymystä, rinnat kipeät, ja suureksi ihmetyksekseni aamukahvi ei maistunut tänään :O Ruokahimoja ei ole, eikä pahoinvointia - tosin kaikkea raikasta tekee mieli, salaatteja, hedelmiä... jne.

Päiväkirjaa olen kirjoitellut ihan positiivisesta raskaustestistä saakka. Kirjoitan muutenkin paljon (työkseni ja harrastuksena), joten se oli vain luontevaa. Ajattelin, että jonain päivänä lapseni voi lukea odotusvaiheista.

Puffs & Trulle (5+4)
 
Viimeksi muokattu:
puffs mä voisin väittää että tyttö tulossa sulle :D etkös itsekin sitä ajatellut vai muistanko väärin..

Mukavaa että uusia tullut, joukko sen kuin kasvaa :) Tervetuloa siis kaikille!

(.)
Juuri kaupungille olen lähdösä kaveria ja hänen pari kk vanhaa tyttöä moikkaamaan. Vähän vauvaa voisi nuuhkiä ja lisätä tarrasukkia oman matkaan.
Täällä kanssa kahvi tökkii aikalailla, mutta se ollut edellistenkin kanssa enemmän tai vähemmän :whistle:
Joka päivä enemmän tai vähemmän oireita, joten ihan luottavaisin mielin toistaiseksi olen. Tissit miehen mukaan vähän kasvaneet (ei nää rusinat muutenkaan ole) joten pian saan dd liivejä lähteä ostamaan :LOL: ehkä aavistuksen aratkin välillä mutta ei paljon. Myös etovuus ilmoittelee itsestään hyvin väliajoin. Palelu ehkä "pahin" mun oireista, mutta sekin on kiva juttu vaan :D
Etelän reissu sen kuin lähestyy, ihanaa. Kevät vaan on parasta aikaa sitten helteisen kesän :D

Aurinkoista tiistai päivää jokaiselle odottajalle :cool:

neljäs rv 5+1 :heart:
 
Moikka moi kaikille! :wave:

Mä oon täällä elisestä asti panikoinut ja oon ihan varma, että mulla on joku kohdunulkopuolinen. Mulla alkoi eilen hirvee olkapääkipu, johon heräsin myös yöllä ja jouduin jonkun aikaa valvoa. Onko täällä kellään ollut kohdunulkopuolista? Ei mulla kyllä ainakaan vielä mitään muita siihen viittaavia oireita ole. Toivottavasti oon vaan venäyttäny ton jossain ja luultavasti niin on, mutta oon tällänen paniikkiluonne. :ashamed:

Mutta jos tässä nyt ei mitään muuta ihmeellistä ilmene, niin se ois sitten tasan viikon päästä varhaisultra. Mua jännittää ja pelottaa se tosipaljon. : /

p-i-b ja pikkupulla 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23562217:
puffs mä voisin väittää että tyttö tulossa sulle :D etkös itsekin sitä ajatellut vai muistanko väärin..
:) Näin unen, jossa mulle kerrottiin että odotan poikavauvaa ja olin ihmeissäni, koska ajattelin odottavani tyttöä - todellisuudessa en kyllä osaa yhtään sanoa, ehkä kumminkin hiukan enemmän kallistuu tytön puoleen jos oikein mietin... :)

Olet nyt kolmas joka veikkaa minulle tyttöä - työterveyslääkäri heitti sellaisen arvauksen, samoin mies on sitä mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23562217:
puffs mä voisin väittää että tyttö tulossa sulle :D etkös itsekin sitä ajatellut vai muistanko väärin..
:D:D:D Mä olin just tulossa kirjoittamaan (ja tulinkin) että selkeät poikaoireet. Mun toinen teoria oksuteorian ohella on, että kaikki poikavauvaa odottavat himoitsevat appelsiineja ja kaikkea raikasta. Perustuu empiiriseen tutkimukseen ;). Esikoista odottaessani mies joutui keskellä yötä hakemaan ABC:ltä pizzaa ja muutenkin söin ihan kaikkea muuta paitsi raikasta ja terveellistä.

Omat mielihalut on tosi outoja; eilen teki mieli paahtoleipää ja juustonaksuja ja Grandi-pillimehuja voisin juoda koko ajan jääkylmänä :p . Lempiherkkuani wingsejä en pysty edes kuvitella syöväni. Samoin ajatuskin hiilihapollisista juomista tekee pahaa. Aamukahvi menee väkisin alas, muuten kahvi ei uppoa yhtään vaikka todellakin olen kahvin suurkuluttaja. Suklaa öklöttää edelleen. Ja ajatus monesta ruoasta tekee pahaa, vaikka se sitten syötynä oliskin ihan ok.

ON: Pahoinvointi on tänään aavistuksen lievempää. Onneks tosiaan ultraan enää pari päivää, niin ei tartte olla sit ihan niin paniikissa koko ajan : / .
 
Kista ja Jeremias äiti: onnittelet plussista ja tervetuloa mukaan :flower:. Lisäsin teidät listoille mukaan :)

p-i-b onko sulla alavatsa kipeä jommalta kummalta puolelta? Harvemmin pelkkä hartiapistos on oire kohdunulkoisesta. Jos alkaa tuntumaan selkeää kipua alavatsalla niin siinä tapauksessa kannattaa pikaisesti haleutua näytille jonnekin. Toivottavasti oot esim nukkunut vain huonossa asennossa ja siitä tuo hartiakipu :hug: . Itsellä siis ei ole ollut kohdunulkoista, mutta olen hoitanut sellaista potilasta, jolla oli.

Paleltaa, paleltaa, paleltaa : /. Illalla piti käydä kuumassa suihkussa, ei olisi muuten tarennut olla siellä.

Poppeliini ja kolmas 6+1
 
Mullekkin tuli pahoinvointia, ihanaa =) Siis siksi että on jotain oireita, väsymyksen lisäksi...Yöllä on ollut ihan pakko käydä aina pissalla nyt, vaikka johtunee ehkä siitä, että oon myös koittanu juoda vähän enemmän kuin tavallisesti.
Mielihaluista: Minä voisin elää pelkillä juustonaksuilla, mutta luulen että ekalla neuvolakäynnillä ei uskaltais sitten nousta puntarille:p
Leenuska 6+1
 
Onpas tänne tullut kivasti väkeä :) Onnea kaikille uusillekin plussanneille!

Pahoinvointia on täälläkin ilmaantunut. Alkuun oli ihan jees, tunteepahan olevansa raskaana, mut nyt 7 viikon alussa tää on pahentunu niin ettei meinaa kyetä mihinkään:x Sängystä on vaikee päästä liikkeelle.. Täytyy vissiin siirtää jääkaappi ja kuivamuonat tuohon sängyn viereen:D
 
Eilen tein tavalisen raskaustestin, joka näytti plussaa. Tänään vielä kävin otattamassa HCG-testin. Arvoksi tuli 585. Olipas jo aika korkea. Oletteko muut käyneet verikokeissa otattamassa tuota arvoa?
Minä en uskalla miettiä mitään oireita, kun mitään ei oikeestaan ole, ja sitten kun niitä oikein alkaa ajatella niin sitten tulee kaikki mahdolliset =). Ehkä pikkaisen alaselkä on kipeä, mutta sen kanssa jaksaa hyvin paahtaa eteenpäin...

Ja kiitos oikein paljon onnitteluista! Kyllä onkin oudon onnellinen olo...

rv 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Minä taas päivittelen kuulumisia.. :)

Menkkoja ei vieläkään, pientä tiputtelua on, mutta se saattaa johtua kyllä kohdunsuulla olevasta polyypistakin. Se on aiemminkin tiputellut. Eilen tuli aivan puskista tosi kova nenäverenvuoto jota tyrehdytin hetken aikaa. Illalla myös närästi taas tuttuun tapaan.

Tänään heräsin hiestä märkänä, ja sängystä noustessa huimasi. Ihme hikoilu jatkuu vieläkin, samoin lievä huimaus. Tänään on myös kuvottanut jonkin verran. Testailla aion huomenna (tai tänään..), ja jos tulee puhdas nega, täytyy varmaankin hakeutua lääkäriin ja otattaa verikokeet. On sen verran outo olo.
 
Heips!

Onnea uusille plussanneille! :flower:

Raitakissa Voimia!

Jeremias äiti En ole missään raskaudessa käynyt ottamassa HCG-arvoa. Tiedän kyllä tuttuja jotka ovat käyneet oman mielenrauhan takia sen ottamassa =)

p-i-b Voimia sinullekin! Kyllä varmasti mielikuvitus alkaa laukkaamaan ylinopeutta kun vähänkin jotain kipuja tms. oireita tulee.. :/ Pääsisitkö jo nyt varhaisultraan tarkistamaan? En muista olitko omakustanteisesti menossa vai kunnan puolesta.

Poppeliini väsyttääkö tänäänkin yhtä paljon? Hienoa että pääsit noinkin pitkille päikkäreille eilen! :)

Vanillah Ihanaa kun kauan yrittäneet ja toivoneetkin pääsevät tänne! Onnea!

Mielihaluja Jo ennen kuin ajattelin edes että olen raskaana minulle tuli himo fetasalaattiin ja se himo on jatkunut. Nyt vaan mietityttää se feta. Että uskaltaako sitä nyt sitten syödä?
Muuten ei ole mielihaluja kummemmin. Makea ei uppoa entiseen tapaan (olen ollut herkkusuu). Jos jotakin tekee mieli syödä niin suolaista.

).(Olen vielä ihmeen energinen! 2 aikaisemmassa raskaudessa olen ollut todella väsynyt heti alkuun. Nyt ehkä vaan illalla väsyttää mutta sekin saattaa johtua kuopuksesta, joka nukkuu öisin vähän huonosti.. Nytkin aamulla-aamupäivällä innostuin pesemään koko talon ikkunat!! Oih että kun näyttää tuo aurinkoinen sää vieläkin kauniimmalta puhtaiden ikkunoiden läpi :D
Aikaisemmin alkuraskaus ei ole ollut keväällä. Johtuisiko pirteys vaan keväästä?
Alamasu on välillä kipeä, en sitten tiedä onko suolistosta vai kohdusta/munasarjoista.
Ja turvottaa. Ihan kuin olisin suuremmilla viikoilla. Eihän tässä voi mihinkään tuttujen näköpiiriin mennä kun masu pömpöttää näin!
Jotkut hajut tekevät pahaa muittei sentää ala oksettamaan. Illalla mies söi vaniljatankoja, hyihyi mikä haju :)

Poika-tyttöolo Ei varsinaisesti ole. Ennen raskautta miehen kanssa puhuttiin että molemmilla on sellainen mielikuva että kolmas olisi poika.
Nyt kun on poika ja tyttö jo niin helposti vertaa niihin raskauksiin ja silloisiin oireisiin. Pojasta oli jo ennen testin tekoa tissit aivan järjettömän kipeät ja kauhea kipu kesti ainakin puoleen väliin asti. Tytöstä taas tissikuvut alkoivat 12+ viikolla. Eikä olleet niin kipeät kuin ekassa raskaudessa. Viimeksi juuri alussa hehkutinkin että ihanaa kun ei ole tissit kipeät, alkoikin vasta myöhemmin..
Tytöstä tuli alussa finnejä, pojasta ei niin paljon.

Siinä lisää oireita jos aletaan veikkailemaan kumpia on tulossa! :)

Huomenna varhaisultra. Jännittää!!!

Vointeja kaikille!

Biana ja Lahja-Armas 6+3
 
Heips!


Nyt vaan mietityttää se feta. Että uskaltaako sitä nyt sitten syödä?


Tytöstä tuli alussa finnejä, pojasta ei niin paljon.
Mä oon ainakin syönyt fetaa, vuohenjuustoa ja homejuustoakin kunhan on pastöroidusta maidosta tehty.

Mä luin silloin viime raskauden aikaan, että tyttölapsi veisi äidin kauneuden eli tytöstä iho kukkisi yms. Mulla oli päinvastoin. Oli maailman hehkein olo eikä ainuttakaan finniä :D. Samoin ystäväni joka ultran mukaan odottaa nyt tyttöä syntyväksi kesäkuussa hehkuu kyllä niin upeana, että eipä noista uskomuksista taida avuksi olla :D. On ne silti hauskoja.

Tsemppiä Biana varhaisultraan :) !

Ja Raitakissalle voimia :hug: ! Olitkos sä milloin menossa hankkimaan lisäselvyyttä tilanteeseesi?
 
Heipsan! Ihanaa et on uusia odottajia taas tullu! Onnittelut ja tervetulloo!! :flower:
Täällä ollaan ulkoiltu,ihana keväinen ilma siel!
Fun lightin vadelma mehu on muute tooosi hyvvee!!! :p
Lapsukaiset nukkuu joten jos sitä kattelis vaikka eiliset salkkarit ja laittas suuhu jotain :popcorn:

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+6 ~
 

Yhteistyössä