**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Heippa kaikille!
Ilmottaudun varovasti mukaan.. eilen tein haalean, mutta selvästi havaittavan haamun.. huomenna vasta pitäisi kuukautisten alkaa joten aikainen plussa on.. laskurit antaa la: n 21.12 joten jouluvauva todella : ) toinen lapsukainen olisi tuloilla, ensimmäinen poikamme on nyt 3 v.
Vähän epätodellinen olo vielä mutta kropassa tuntuu että raskaana ollaan.. etoo ja rinnat on turvonnut ja nännit kipeät ja alavatsassa jomottaa.. toivotaan nyt että pysyisi mukana!
Olen yrittäjä ja nyt jo pakko miettiä kaikkia asioita kuten yel- maksun nostamista ym vaikka 1 vrk vasta raskautta takana : )
Onnea kaikille ja pidetään vauvelit matkassa mukana...

Anteeksi kun nyt tuli vain omaa, luen teidän kaikkien kirjoitukset rauhassa paremmalla ajalla !!

Hipu ja salamatkustaja 3+6 ????????
 
Täällä ihmetellen lueskelen teidän kaikkien erilaisista oireista. Itsellä ei oireita oikeastaan ole. Alaselässä tuntuu toisinaan, mutta siinä kaikki.
En kyllä muista, että tuosta esikoisestakaan mitään ihmeempää olisi ollut, mutta nyt ihan oikeasti unohtelen edes olevani raskaana.
Ehkä sitten jo muistan, kun vatsa alkaa kasvaa.
Mulla on kyllä ihan kamala flunssa; palelee ja väsyttää, joten tiedä sitten mistä oikeasti johtuu.
Rinnoissa-ei mitään. Rinnoissa ei kyllä esikoista odottaessa ollut mitään muutoksia ennenkuin maito nousi synnytyksen jälkeen.

Whitney 5+jotakin...
 
Kiitos Poppeliini lisäämisestä :)

mulla ei oo vielä tullu mitään mielitekoja eikä mikään töki. kahvikin menee hyvin alas. Etovaa oloa lähinnä ja nyt iski se loputon nälkä. rinnat niin kipeet et urheiluliivejä saa pitää koko ajan

mulla yleensä todella huono iho ollu aina ja nyt ei yhtään finniä. posket kyllä ihan punaset koko ajan :D

Kista & Papu 5+2
 
Heippa hei taas ja uusille tervetuloa :wave:

eläimistä Meillä on kaks kissaa ja oon vaan pessyt kädet huolella astioiden tyhjentömisen jälkeen, koska molemmat ollut jo 3vuotta, toinen pidempää, ja on sisäkissoja, joten oon saanut jo tartunnan tai sitten kumpikaan ei kanna sitä :) En siis ole kamalasti huolehtinut :)

mieliteoista Ei oikeestaan mitään.. :( ei ollut esikoisestakaan, ihan odotin niitä kokoajan :D Nyt voisin vaan syödä koko ajan :D

turvotuksesta ON ilmassa!!!! Mun maha on isompi, kun esikoisesta vk20.. että sellasta ja aamulla ehkä vähän pienempi.. Mut varmaan johtuu siitä, et mulla on synnytyksestä viel alle 3kk :p

tyttö/poikaolo ei oikeestaan vielä kumpikaan.. saas nähdä :) poika olis kiva, et ois sit kumpiakin kaksi, mut tytölle meillä on jo kaikkea :p

(.) Mulla on hirveet dementiat päällä :headwall: en muista enää taas mitään, mitä luin :/ mull oli viimekskin alussa ja lopussa raskausdementiat ja tähän päälle viel valvomiset yms esikoisen kanssa, niin oon aika kuutamolla välillä :D Oireita ei paljoa ole, välillä huippaa ja kokoajan voisin syödä, mut muuten ei oo viel kamalasti turvotusta lukuunottamatta, joten ei tunnu siltä, et olis raskaana :D -tosin näytän kyll siltä :p Hmmm.. tänne ei kummempia ja anteeksi, et mun palstailut on aika vähästä ainakin näin aluksi, kun esikoinen vie viel paljon aikaa ja meillä ei päivärytmniä vielä ole ja nyt on maitoaltistus päällä ja to saadaan rokotukset ja on 3kk neuvola, niin ei paljon jää aikaa :/

piupula, esteri (kohta 3kk) ja papu 5+1
 
Jestas mitä vauhtia tänne tulee tekstiä! Mulla kesti tosi kauan et sain noi kaikki sivut luettua, kun en muutamaan päivään ole käynyt täällä.:D

Tervetuloa uusille!:wave:

Noista oireista...
mulla ei ollut viikko sitten vielä mitään, mutta nyt on kyllä sellasta settiä et tuntuu paluulta esikoisen odotusaikaan. Eli oksettaa, pissattaa, hajut tekee pahaa ja hajuaisti on tosi herkkä... Ja niin se VÄSYMYS! Miten sais noi silmät pysymään auki?!
Kaiken lisäksi ystäväni kahvi, on poistunut päivittäisestä kuviosta, kun maistuu niin karmeelle.: /

Esikoinen on siis tyttö ja toka on poika. Ja poikaa odottaessa pääsin kyllä huomattavasti helpommalla. Silloin oli vain tissit ihan julmetun kipeet alusta asti, mitä ei taas tässä raskaudessa ole vielä eikä esikoista odottaessa. Kummastakin naama kukki ihan samalla tavalla ja nyt ei vielä...:)

garden 6+2
 
hipu tervetuloa. lisäilin sut listalle :flower:

Biana tänäänkin todellakin väsyttää |O. Nukahdin (tai nukahtelin/torkahdin n. 5 kertaa vajaan ½h sisällä) istualleen tyttäreni sänkyyn peitto selässä. Lapset siis leikki huoneessa ja olin heitä siellä vahtimassa. Onneksi ei sattunut mitään... Esikoinen 3v2kk ja kuopus täyttää ensi viikolla vuoden.

Jeremias äiti mä varasin yksityiselle Mehiläiseen. Tampere tarjoaa vain np- ja rakenneultran (tai eihän sitä np:tä tarvitse mitata jos ei halua), mutta siis 2 ultraa kunnan puolesta.

Rinnat ei oo oikeastaan koskaan olleet raskausaikana kipeät. Joten ei siis nytkään. mähän vielä imetänkin aamulla ja illalla, mutta ei tunnu missään.

Jahas, pitää kai mennä valmistelemaan päivällistä, joten :wave:

Poppeliini ja kolmas 6+1
 
Whitney Ei mullakaan oo MITÄÄN oireita. SIis mistään ei vois päätellä olevansa raskaana. Ei huonoa oloa ei mitään pinintäkään etomista, saati mitään tissikipuja tai selkäkipuja. Olo on täysin normaali. Tosin...loppuviikosta odotan pahoinvoinnin alkavan, ainakin viikkojen mukaan. Nyt siis 5+2 ja tämän viikon lopussa alkoi molemmissa edellisissä raskauksissa huono olo. Ekassa se alkoi yhtäkkiä yöllä ja todella voimakkaana, ykäilin ainakin 10 kertaa sen yön aikana ja sitä jatkui sit pari kuukautta. Toisessa raskaudessa oli ensin aamupahoinvointia pari päivää ja sit alko se 24/7 etominen ja oksentelu oli rankkaa. Tiputuksessa käytiin jne.

Eilen varasin myös ultran tampereelle koskiklinikalle. Hintaa en kyllä huomannu kysyä, mut luulen et sekin vähän vaihtelee lääkäristä riippuen. No se ois ens viikon torstaina, viikkoja ois 6+4. Toivottavasti ei oo turhan aikasin, mut mä en kertakaikkiaan jaksa niitä pitkiä pääsiäisen pyhiä odotella enää.

Onks täälä muuten ketään joka harrastaa ratsastusta?? Mä täs oon miettinyt et mitenkähän tuon ratsastuksen jatkamisen kanssa nyt tekis? Tietty jos pahoinvointi on samaa luokkaa kuin edellisistä niin en tietysti edes pääse ratsastaan kun olen lähes "vuodepotilaana". Mut muutenkin se pitäs vissiin lopettaa.

Joo, mut mies lämmitti saunan, tarvii mennä vähän löytylleleen.

Muisku 5+2
 
Iltaa kaikille!

Täällä on tooosi väsynyt työntekijä. Meinasin tänään nukahtaa töihin pystyyn kolmen jälkeen ja nytkin on ihan veltto olo ja paleltaa.. Mut ei haittaa! :) Myös vatsa on tänään ollut sekaisin. Mut sekään ei haittaa!! :LOL:

Mä kattelin tuossa netissä noita rattaita ja rakastuin taas uudelleen Emmaljungan valkoisiin. Ne on niiin ihanat :heart:

Mut nyt suihkuun lämpenemään! :)

Tervetuloa uusille!! :flower:


Padmerine & Pumppis 5+6
 
heippa!

Ihan kauhee väsy. tää taitaa jäädä rauhottumaan kotiin huomenna. mahaan on sattunut aika ikävästi tänään,saapi nähdä mitä se on. pahinta on kuitenkin tää väsymys. töissä nukun puoli tuntia,kotiin päästessä taas puoli tuntia ja nyt seiskalta olen ihan valmis nukkumaan. Pääätä särkee ja huimaa. Huomenna pakko päästä lääkäriin keskutelemaan asiasta. Töissä ei kyllä tykätä kun siellä on miehityksen vajausta ja lapsia kuitenkin hoidettavana joka päivä yhtä paljon.

meille on kanssa katsottu vaunut ne tulee olemaan näillä näkymin z-linen rodeo combit..:) olen kaverin lapsella näitä työntänyt ja ovat mainiot..:)
 
puffs ja pistepirkko
Mulla on erilainen teoria tuosta tyttöolosta, juuri tyttöä odottaessa mulle maistui kaikki raikkaat, appelsiinit ja muutenkin terveellisempi ruoka. Esikoispojasta varsinkin vedin kaksin käsin pizzaa, hamppareita ja varsinkin lihaa :whistle: niin että synnyttämään lähtiessäni oli kerännyt painoa 28kg :headwall:
Tytöstä tuli vain 12kg sen enempää syömistä katsomatta.

Hauska nähdä mitä meille rakenteessa luvataan :D

fetajuusto juuri fetasalaattia vedin, nami. katsoin vaan purkin kyljestä että on pästöroitu (meniköhän oikein tuo sana) :D Mutta mietin tänään katkarapuja syödessä, että onko ne turvallisia? Vähän jäi mietityttämään..

Täällä palelu sen kuin pahenee. ystävän kanssa oltiin syömässä ja jouduin takin sisätiloissa laittamaan päälle. Ystävä vähän katseli mun touhua ja tokaisi: onkos teille vauva tulossa??
Mitäpä siinä valehtelemaan, pakkohan se oli myöntää. Sanoi että siitä palelusta arvaili kun tuoreessa muistissa. Just.
Mä kyllä jään kiinni kohta kaikille ennen np-ultraa. Ens kerralla siis villatakki päälle ja pitkät kalsarit housujen alle :LOL: sekä naamastusten valehtelua harjoittelemaan ja kahvi siedätystä, koska sekin vähän tökkii ja mut tunnetaan kahvin juojana.
No, ei tänne kummepaa. Tänään ollut ihana päivä kaiken kaikkiaan.

Onnellinen mutta väsynyt äiti rv 5+2 kai :heart:
 
Uusille taas tervetuloa!

Tänään väsytti vielä enemmän kun eilen ja huomenna mulla on taas yks yövuoro. |O Tänään esikko riopuloi heti aamusta joten ei päästy tänään puistoon nauttimaan ihanasta ilmasta. Toisaalta mua väsytti niin älyttömästi ettei mua paljon haitannu kotona oleminen. Kuopus nukku tänään ainakin 3tuntia parvekkeella (jäi vielä nukkumaan kun lähdin töihin) ja esikko katteli elokuvaa samalla kun minä nukuin sohvalla pari tuntia.
Kuopuksen kanssa mulla ei oikeestaan väsyttäny ollenkaan näin pahasti, tosin silloin en tehny näitä yhden yön yövuoroja. Tänään on sit pakko mennä ajoissa nukkumaan.

Fantaihana 5+6
Raitakissa :hug: Nyt kyllä jännittää ihan hirveesti sun puolesta.
 
Raitakissa joko sä oot testannut???? :wave::wave:

Mun masu on ollut nyt illasta ihan jättipallo. Tuntuu että pitää melkein kävelläkin eri tavalla :LOL: Kirppikseltä tarttui taas jokunen ihanuus mukaan...

Poppeliini ja kolmas 6+1
 
Heissan,
täällä on muutettu pää viidentenä jalkana.. on reerattu, puunattu, sudittu ja ähkitty..
mulla tossa yhteydessä tuli huomattua että vauvalle on vaatteita yllin kyllin, vaunut on edelleen ihanat..

tietääkö kanssasiskot, mistä saisi "kohtuu" vanhaan brioon uudet renkaat? edelliset on jo liikaa kilometrejä nähneet... ???!!!

Täälä voinissa ei mitään, rinnat kainaloista kipeät. ja tässä kannellessa tavaraa, ei voi laskea mitään oikean lonkan puolelle, siinä tuntuu olevan tennispallo mahanahan alla.
kestovaippoja mä metsästän, kirppareilta on löytyny ihan kivoja, kirahveja ja värikkäitäkin raidallisia.
mutta nyt ollaan täällä niin väsyjä että pehkuihin, huomenna jatkuu muuttaminen.. =)

kengu+(sanotaan nyt sitten vaikka) vavuli
 
Heip! :) mukaan ilmoittautuu sunnuntaina plussannut :) la menkkojen mukaan 18.12. Ja esikoista on yritetty. Ja Tays on meidän kohde. Vähän kyllä pelottaa luottaa yhtään mihinkään vielä. Varhaisultraan aion ajan varata heti vapun jälkeiselle vihkolle.. Ja mitään erityisiä oireita ei ole paitsi lämmön nousu.
-moksukka ja rv 4+3 kun ehti päiväkin jo vaihtua. ;)
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut :flower:

Tänä aamuna on herätty kamalaan selkä- ja päänsärkyyn :( Ei kiva! On alkanut hieman pelottamaan tämä toisen odotus. Esikoisesta olin melkein "selätön ja jalaton" jo rv 20 lähtien. Työterveyslääkärin diagnoosi oli tuolloin alaselän yliliikkuvuus sekä erimittaiset jalat. Ei tuota erimittaisuutta siis livenä huomaa :D Lääkäri huomas erimittaisuuden tunnustelemalla lantioluita ja totes että tuun olemaan yhtä kipeä joka raskaudessa ja loppua kohden kipu vain pahenee (!!) Kuinkakohan kovia kipuja on sitten rv 30+ kun ei siitä tietoa ole :| Esikoisesta kivut jäivät synnärille, onneksi.

Ja voi tätä väsymystä! Eilen tuli nukuttua likan kanssa 1,5h päikkärit ja mentyä illalla jo klo 21.15 nukkumaan.

EevaN Onko kipu alavatsalla? Mulla oli tuosta esikoisesta ihan järkyttävää kipua. Olin ihan varma että kesken menee. Sellaista lämpöpussia täytyi pitää vatsalla ja se jonkun verran auttoikin kipuun.

Piupula Täällä myös raskausdementiaa :D Koko ajan unohtelen että mitä olin sanomassa (esim. puhelimessa) tai mitä olin tekemässä :D

Ihanaa keskiviikkoa kaikille :wave:
(Jos voi ihanaksi sanoa, täällä ainakin niin harmaata taas : / )
 
Huomenta! Uusille tetvetuloo!! :flower:
Täälkii palentaa,nytkii napotan peitto päällä täs koneella!! Ja aamulla heräsin kurkku kipeenä :(
Ihanaa tänään tulee ystävä käymään ja sit illemmasta pääsee saunan lämpöön.
Miustakii ois ihana mennä ratsastaa,mut ei voi,sitähä ei tosiaan suositella raskaana olevalle. Täristää ja muuta..
Ja |O väsyttää!!! Onnex tänää ei tarvii illasta mennä töihi,huomenna sitte,ja perjantaina ja lauantaina... Eile kyl meni ihan mukavasti. Kumma kyl ettei oo käyny öklöttää ne veret,lihat,kalat,kasvikset,ku lähteehä niistä vaikka millasia hajuja...nii siis ainakaa viel öklöttäny..eihä sitä tiiä et mite jatkossa..!!
Jospa kokeilisin maistuuko aamukaffe.
Mukavaa päivee kaikille!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 6+0 :heart: ~
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Takana hyvin nukuttu yö kerrankin. Aamulla heräessä myös minulla alkoi järkky päänsärky jota minulla on nyt ollut aina kerran viikossa.. Pissalla en kyllä käy yhtään useammin kun normaalisti ja pahoinvointia ei ole vieläkään.. Uutena oireena on tullut kamala nälkä koko ajan. Tänäänkin kun heräsin ni heti aamusta nälkä ja ennen en ikinä syönyt aamuisin mitään.

Huomenna vapaapäivä ja katselemaan uutta autoa mikä olisi 5 ovinen, ettei aina tarvi penkkiä siirrellä kun taakse tulee matkustaja ;) Nyt 3 ovinen ja nyt menee jo hermot kun pitää ruokakasseja laittaa taakse.. :LOL: Pikkusen kanssa ei onnistu!

Eilen illalla oltiin poikaystävän kanssa samaan aikaa sohvalla ja hän luki kirjoituksiani ja tokasi vaan et " kultsi, sä oot niin ihana" ja hymyili ku luki mun kärrykeskusteluja.. Se oli söpöä, hänkin odottaa että se varhaisultrapäivä tulisi nopsaan :)

Hauskaa päivää kaikille!!

Padmerine ja Pumppis 6+0 *POKS* :heart::heart:
 
Huomenta kaikille,

ja jälleen tervetuloa ja onnittelut uusille!!! :)

Muillakin tuntuu olevan selkäkipua, mulla ei varsinaisesti kipua, mutta tuntuu sellaselta väsyneeltä tuo selkä. Teen istumatyötä ja nyt tuntuu, etten pysty istuun koko työpäivää.. Pitää välillä täällä työhuoneessaki nousta jalotteleen ja venytteleen.

Eilen oli vähän kipee olo ja olin tositosi väsyny. Ois pitäny mennä spinningiin, mutten yksinkertasesti jaksanu. Makoilin sit koko illan sohvalla ja nukahtelin vähän väliä, että kaikki nukkuminen yhteen laskettuna nukuin varmaan viime "yönä" yli kymmenen tuntia (yleensä meen 6-7h unilla). Vaan olihan tänä aamuna ihana herätä sitten pirteänä!! :)

Mun raskausoireet vaihtelee tosi paljon päivästä ja kellonajasta riippuen. Musta tuntuu, että kun väsyn, raskausoireet pahenee, eli neljän jälkeen ku pääsen töistä ja oon tosi poikki, mua ellottaa ja väsyttää ja turvottaa ja tissikipukin tuntuu pahemmalta. Nyt ku oon suhteellisen pirtee, ei edes tissikipua tunnu juuri ollenkaan. Mitenkäs muilla, vaikuttaako väsymys/vaihteleeko r-oireet? Näin vaan ekaa odottaessa jokainen hetki ku EN tunne jotain, aattelen et APUA, mitä tapahtuu?? Noh, jos ens maanantaihin nyt vaan jaksas, niin pääsis sinne varhaisultraan.

Raitakissan tulosta odotellaan myös täällä... :hug:

-Mima ja Bebé 5+6
 
MiMa86 Mullakin nuo oireet vaihtelee. Iltaisin on enemmän oireita kuten pientä rintakipua, turvotusta ja väsymystä. Näin aamulla/päivällä ei juurikaan mitään ole. Ehkä pieni painontunne alavatsassa. Iltaisin käyn myös useammin vessassa.
 
moksukka tervetuloa :flower:. Lisäsin myös sinut etusivulle mukaan =)

Mua vaan väsyttäisi. Tänään oli herätys jo klo 6 kun poika yski ihan järkyttävän kuuloisesti. Vaikuttaa lievältä laryngiitiltä, koska pystyasento ja raikasilma auttoivat. Jos vielä huomenna on tuota haukkuvaa yskää niin sitten käydään kyllä lääkärissä näytillä. Ehkä meen huilimaan hetkeksi ja annan tytön katsoa vähän piirrettyjä. Aamulla tökki leipä kyllä aika kiitettävästi, jogurtti + mansikat vielä meni hyvin.

Poppeliini ja kolmas 6+2
 
Tulipa tässä mieleen että onko teillä kenelläkään ollut korvan "nakutusta"?
Korvassani "nakuttaa" aina silloin tällöin ja tätä on kestänyt n. 5 vrk. Todella ärsyttävää välillä. Mietin että johtuuko tämä raskaudesta vai onko tässä nyt joku flunssa iskemässä? : /
 
Huomenta!

Iiks! 8 tuntia ja sitten pääsen varhaisultraan. Joku kysyikin että minne kukakin on menossa. Menen siis omakustanteisesti Mehiläiseen.
Mies jää lasten kanssa kotiin, joten menen yksin. Toivottavasti ei tarvitse ikäviä uutisia ottaa vastaan yksin.

Jeremias äiti kyselikin tuosta.. Esikoisesta menin varhaisultraan 5+6, kuopuksesta 8+6 ja nyt kuukautisten mukaan olisi 6+4. Tuolloin 5+6 näkyi jo sydämen sykekin =)

Tervetuloa taas uudet!

Piupula Sulla on kyllä vilskettä siellä joulukuussa. Hui! Mutta varmasti selviät :) tulevaisuudessa on varmaan kätevää kun lapset mennee samalle luokka-asteelle yms..

Poppeliini Laita vaan ihan hyvällä omalla tunnolla niitä piirrettyjä pyörimään esikoiselle että saat levätä =) Niin mäkin tulen sitten tekemään kun väsy iskee :)

neljäskö Ei ainakaan kiellettyjen listalla ole katkarapuja..

Sannuli88 Toivottavasti sun selkä kestää nyt paremmin! Hyvä kun tiedät tilanteen niin voit jo nyt ottaa rauhallisemmin ja se ehkä sitten auttaa loppupuolella raskautta :)

Oireet vaihtelee kyllä hieman kellon mukaan. Illalla kun on väsyneempi niin ällötystäkin on enemmän. Ja alamasussa tuntuu jotakin iltaisin.

).( turvotusta ja loputonta nälkää täälläkin. Tänään olen varmasti pirteä kun aurinkokin paistaa ihanasti. Huomenna taitaa olla pilvisempi päivä..

Pistänpäs galluppia:
Mistä masuasukkien nimet tulevat?

Meidän Lahja-Armas nimi tuli joskus kun kuopus oli ihan vauva. Että jos tulee kolmas niin hän on meille lahja ja rakas :)

Biana ja Lahja-Armas 6+4
 
No ni mä en ala!

Aamulla päästiin pitkästä aikaa puuhailee miekkosen kanssa ja äsken valahti jotain pöksyihin. No ajattelin et ne on vaa pikkukaverit, mutta sieltä tulikin ruskeaa vuotoa.. :'(
Sori tällänen ällöselostus.. :ashamed: Pitää nyt kattoo mihin suuntaan toi vuoto menee ja miettii josko sitä soittais lekuriin kun sitä olkapääkipuakin on ollut, tosin ei ole ollut enää eilen illalla ja tänään.. Plääh..
 

Yhteistyössä