En vielä ilmoittaudu mukaan, jos sopii, niin pysyttelen mukana täällä taka-alalla, kunhan saan varmistuksen tilanteeseeni!
Olen kahden lapsen (06 ja 08) äiti ja mulla on ollut hormonikierukka viime huhtikuusta asti. Viime viikolla tuli vain semmoinen ihmeellinen tuntemus, että pakko tehdä raskaustesti, olin kamalan väsynyt ja joku ihmeen vaisto se pisti sen testin tekemään.
No haalea viiva siihen tuli. Tosi yllätys tilanne oli ja pelonsekainen, miten ihmeessä sitä voi olla raskaana, kun on kierukka?? Mutta samalla olin kyllä todella onnellinen tästä yllätyksestä ja samoin mieheni. Iski myös paniikki, kun menkat on viimeks tullut 10.1 että ollaanko sitä jo viikolla 12+ raskaana. Seuraavana päivänä myös veritesti näytti positiivista ja pääsin ykstyiselle ultraan. Lääkäri kattoi, että kierukkaa ei näy enää missään, eikä myöskään raskauttakaan. Eli hyvin alussa siis.
Nyt perjantaina kävin äitipolilla ultrassa ja sama tilanne. Mitään ei näy. Ei kierukkaa eikä raskautta. Lääkärit mumisivat vain keskenään, että joo rv 12+3 ois...eivätkä juurikaan minulle mitään suoraan sanoneet, muuta kun että mene sitten heti päivystykseen, jos alkaa kivut/vuoto. Eli jäi se kuva, että kohdunulkoista epäillään.
Kävin verikokeissa ja huomenna saan tulokset, soittoaika on lääkärille, katsotaan istukkahormonin määrää ja jatkoja. Eli tulevalla viikolla pääsen varmaan ultraan taas ja oma mielipiteeni on, että jos ei ensiviikon tai sitä seuraavan viikon aikana näy, niin varmasti on kohdunulkoinen.
Tein myös perjantaina vielä sen clearbluen testin ja sain siihen tulokseksi raskaana 2-3 viikkoa (hedelmöittymisestä) ja sen mukaan raskaus olisi viikolla 4-5.
Eli en kyllä mitenkään voi olla viikoilla 12 raskaana(kohdunulkoinen), oireet alkoivat viime viikolla. Olen tuntenut aiemmissakin raskauksissa samoja oireita ja melko alussa, eli väsymystä, mahan nippailua, palelua ja lievää pahoinvointia/hajuaistin tarkkuutta.
Eli en tiedä mahdollisia viikkoja, jos jotain pitää epäillä, niin hedelmöittymispäivä voisi olla 19-20.3, silloin tuli enemmän "pupuiltua". Eli hedelmölttymisestä ois nyt se 3 viikkoa!
Toivon todella jouluvauvaa, mutta lähiviikkoina se selviää ainakin, että onko tämä kohdunulkoinen vai normaaliraskaus!