**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

huhhhuijjakkaa...!
tästä viikostakin selvitty nipinnapin...tänän tuli eka oksu töissä,tuntuu että tää pahenee vaan,ei helpotusta tähän pahoinvointiin ja vasymykseen...:/
onneksi saa viikonloppuna ottaa rennommin.
mutta toisaalta on hyvä että on oireita niin tietää että hormonit toimii oikein..

eevaN rv 6+0 (POKS!!)
 
Whitney tervetuloa tänne :flower:

Tyttö/poikaolosta mä en ole oksentanut kummankaan lapsen raskaudessa (mulla siis on jo tyttö ja poika), joten oksentelu ei kerro ainakaan mun kohdalla mitään. Tällä hetkellä mä itse toivon enemmän tyttöä, mutta jotenkin musta tuntuu että tämä on sit kuitenkin poika. Toivottavasti rakenneultrassa selviää, mä nimittäin haluan ostella ihan selkeästi tyttö/poikavärisiä vaatteita (unisex-vaatteita meillä on ihan tarpeeksi, eikä ne musta oo niin kivoja valkoista lukuunottamatta...).

Ootteko jo miettineet äitiyspakkausta? Tämän vuoden pakkaushan julkistetaan aina lapsimessuilla, jotka taitavat olla viikon päästä. Kela päivittää myös silloin uudet kuvat sivuilleen. Me ei tälläkään kertaa taideta ottaa sitä (esikoisesta olen vain ottanut), ostan sillä 140€:lla kirpparilta sitten mieleisiä vaatteita.

Oon ihan varma että saan sokerirasituksessa tässäkin raskaudessa raskausdiabetes-diagnoosin. Täällä tais olla joku muukin joka jo noudattaa rd-ruokavaliota? Mä oon kans järkeistänyt aikalailla syömisiäni, mutta hedelmiä, leipää ja maitotuotteita pystyn kyllä vielä syömään. Kaikki muut arvot on todella hyviä (5-6 välillä melkein kaikki ennen ja jälkeen arvot) paitsi aamun paasto :|. En tiiä miten sen saan normaaliksi, kun tuo aamupaastohan on se jolla saa iltainsuliinin käyttöön. No, neuvolaa odotellessa...

Palelee, palelee, palelee! Se on edelleen tämän hetken pääoire.

Poppeliini ja kolmas 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Muakin palelee ja väsyttää : / . Ja tänään on särkenyt selkää. Onneks on viikonloppu ja saa levätä ja nukkua esikoisen kanssa päikkäreitä :) .
Äitiyspakkaus otettiin esikoisesta ja otetaan varmaan nytkin. Se makuupussi on niin kiva muisto sitten myöhemmin :) . Vaatteita ostan muutenkin niin paljon ettei se 140€ siihen sen kummemmin vaikuta. Kyllähän sillä paljon saa, mutta kun ostan ne joka tapauksessa.
Oletteko jo kummeja miettineet?
 
Meillä on kaks poikaa ja yritän ajatella että tääkin on poika ja sit jos onkin tyttö niin se on kiva yllätys. Esikosta oksensin alussa lähes päivittäin ja kuopuksesta en keraakaan joten mulla ei mitään teorioita ole tarjota.

Äitiyspakkaus otettiin esikon kanssa, sama toppapuku ja makuupussi menee ihan hyvin vielä yhdelle.

Mulla on raskausdiabetes ruokavalio menossa, jään aivan varmasti kiinni rasituksessa.

Mulla tuli eilen yhtäkkiä sellanen voimakas tunne että kaikki tulee menemään hyvin. En sit tiedä tarkottaako se että miehen kanssa jatketaan yhdessä vauvan synnyttyä, mut tällä hetkellä mulle riittää se että mies osais olla lapselle isä samalla tavalla kun kahdelle ensimmäiselle.

Eilen illalla mies soitti äidilleen Nigeriaan ja kerto ylläriraskaudesta, kerto senkin ettei hän tässä vaiheessa uutta vauvaa halua mut tulkitsin tän toispuoleisen keskustelun niin että äiti oli iloisesti yllättynyt. Ehkä mieskin muuttaa mieltään kun vähän ehtii sulattaa asiaa. Se että hän kerto raskaudesta oli yllättävää kun kaks edelllistä hän on kertonu vasta sen jälkeen kun ne on syntyny.

Äitiyspäiväraha mulla tulee olemaan sama kun kuopuksen kanssa kun edellisestä. Nyt oon hoitovapaalla ja teen muutaman työvuoron viikossa niin aivan varmasti on pienemmät tulot nyt.

Syksystä en tiedä voinko mennä syyslukukaudeksi opiskelemaan, sillon pitäis kuopus laittaa loppuvuodeks pk:hon, ja minä ottaisin kesäloman silloin ja sit olisin kaks kuukautta (mikä on minimi) aikuiskoulutustuella, vai ottasinko loman ja varhennetun äitiyspäivärahan, ja jäisin äippälomalle jo 7.10 tai sinnepäin. Sekin tuntuu vaan niin hassulta kun viime vuoden helmikuussa olin vielä työharjottelussa nuorisopsykiatrisella osastolla kaks viikkoo ennen synnytystä. Paljo riippuu siitä miten opiskelut menee. Toukokuussa mun piti muutenkin mennä tapaamaan opintohjaajaa kouluun palaamisen tiimoilta.

Tänään iski eka kunnon väsymyskohtaus, kun esikko katteli lastenohjelmia mun oli aivan pakko oikasta sohvalle lepäämään. Mut eipä siinä paljon levätä kun kuopus konttaa edestakasin pään yli=)

Fantaihana 5+2
 
Taidanpa minäkin liittyä joukkoon, kun kuitenkin joka päivä jo viikon ajan olen ketjua lueskellut :)

Meille olisi tulossa toinen lapsi. Esikoinen on nyt 1,5 vuotta. Laskettu aika selvinnee kunnolla vasta ultrassa, kun kierto ollut epäsäännöllinen. Jos laskee 23 päivän kierron mukaan, la olisi 3.12., jos laskee sen normin 28 mukaan (jota mulla ei kyllä ole koskaan ollut), niin la 8.12. Esikoisesta neuvola sitkeästi piti laskettuna aikana 28 päivän kierron mukaan laskettua aikaa, mikä oli vähän hassua, mutta samapa tuo. :)

Synnytyssairaala oli Naistenklinikka ja olin siihen erittäin tyytyväinen,joten valitaan se nytkin.

Neuvolan olen jo varannut eli se on 28.4. Yritän kasvattaa kärsivällisyyttäni ja olla menemättä varhaisultraan. Viimeksi kävin ja se oli kyllä esikoista odottavalle mun kaltaiselle panikoitsijalle tosi hyvä ratkaisu. Nyt ajattelin nekin pennoset säästää johonkin muuhun.

Toivottavasti me tässä ketjussa ollaan poikkeus kaikissa tilastoissa ja pysytään koko ketjullinen mukana loppuun asti!
 
Iltaa leidit,

oli pakko tulla kertoon mun mahaturvotuksesta.. Oivoi, on niinku ois jo pitemmälläki raskaana.. :) Mua naurattaa ja miestä ihmetyttää, ehkäpäs se meidän bebé siellä kasvaa. Nyt jo oon taas sit sitä mieltä, että kaikki on hyvin. Voivoi tätä pientä päätä, joka kehittelee kaikenlaista. :headwall: Niin ja nyt on kunnon esikoishömpötystä, mutta tänään oon katellu vaunuja, turvaistuinta ym.. tavaraa jo.. :D

Tervetuloa tetku!

Ja Fantaihana, kuulostaa siltä, että asiat alkaa järjestyä. Hyvä homma!!!

Hei niin ja mulle vois laittaa lasketuksi 8.12. Katsotaan mitä neuvolassa sit sanotaan.

MiMa ja turvonnut vatsa-Bebé 5+1
 
tetku tervetuloa! Laitoin sulle nyt tuon 3.12 la:ksi. muutellaan sitten jos/kun tulee siihen muutoksia. Mun mielestä on kyllä outoa ettei neuvola voi ottaa huomioon sitä ettei kaikilla ole tuo normi 28 päivää kierto. Mulla oli esikoisen ja kakkosen aikana 30-35 päivää ja eiköhän ne la:t sitten heitellyt alkuun paljonkin suuntaan ja toiseen. Nyt on ihme kyllä tuo 28 päivää ollut kierto (ne muutamat menkat jotka ehti tulla), eli ns. normikerhoon päästään :D

Esikoisen odottajat: tottakai täällä saa hehkuttaa ja höpistä kaikista asiosta. Jokainen jolla on jo lapsia, on joksus tullut ekaa kertaa äidiksi ja ollut aivan yhtä "hömppänä" asioiden suhteen :cool:. Me voidaan sitten antaa hyviä vinkkejä vain..

Poppeliini jolla vientä öklötystä illasta (5+4)
 
Huomenta kaikille ihanaisille ja lämmin lauantai halaus :D

Täällä autokaupoille tänään meno, hyvä tarjous saatiin toyotalta ja ajateltiin mennä katsomaan 7 paikkaista autoa- hurjaa. Mies vitsailee että minibussi voisi olla parempi vaihtoehto ja kuulemma sellainen luukku pitäisi saada kuljettajan ja matkustajien väliin niin voisi sulkea sen kun kyllästyy mun papattamiseen :LOL: Siinähän haaveilee, ei mua niin vaan hiljennetä :D

Raitakissa eiköhän kaikki ole hyvin ja pääset nauttimaan pian odotuksesta, tarrasukkia niin hurjan paljon matkaan ihan meille jokaiselle :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Esikoista odottavat olen samaa mieltä että kyselkää ja kertokaa vaan tuntemuksista, se ensimmäisen odotus on jotain niin ihanaa. Kaikki uudet tuntemukset/tunteet jne on uusia.. Nauttikaa, mä antaisin toisen käteni (ainakin melkein) että saisin joskus kokea esikoisen odotuksen ja synnytyksen uudestaan.. ;)

Pistepirkko Mä en lähde sun teorian mukaan :D Mulla molempia löytyy taloudesta, mutta kenestäkään en ole ihmeemmin oksennellut. Hampaiden pesu tehnyt pahaa vaan välillä ja ruoka hajut. Kerran kyllä muistan tyttöä odotellessa että kesken ruokaostosten kauppakeskuksessa jouduin lihahyllyn kohdilla jouksemaan vessaan oksentamaan- se haju vaan oli liikaa :kieh:
Tytön kanssa oli syöminen/olo muuten erilainen että tiesin ennen varmaa tietoa että se on tyttö :heart:

Tyttö/poika olo mulla ei ole mitään oloa kyllä, uskon että vahvistuu vähän myöhemmin. En edes tiedä kumpaa toivoisin, ehkä sitä että menisi tämä pikkuinen loppuun asti ja syntyisi terveenä :ashamed: Vaatteidenpuolesta ja ehkä käytännön järjestelyjen puolesta tyttö olisi 1% toivotumpi.

EevaN toivottavasti pahoinvointi rauhoittuu pian. Voin vaan kuvitella niitä jotka oksentaa päivästä toiseen.. halit :hug:

Äitiyspakkaus otettiin esikoisesta se. Toisen ja kolmannen kanssa otettiin rahana. En yhtään tiedä otetaanko pakkaus, tällä hetkellä mulla on olo että joo mutta ne kuvat tekevät lopullisen ratkaisun ja myös mahdollinen sukupuoli jos sen tiedän.. katotaan.

Raskausdiabetes mä olen kanssa seurannassa ja joudun aina niihin 2 sokerirasitukseen. Voi vattu kun se on niin ällöä että vedet silmissä aina yökin. Eli sama edessä myös tässä odotuksessa ja painokin saisi nousta vain pari kiloa. Edellisistä tullut 14-28 kiloa että siinäpä mulla tehtävä :stick:

Meillä kummit on valmiina samat oltaisiin annettu keskenmenneelle joten tuntuu luontevalta pitää ne. Ja itse asiassa ne kaikki olivat parhaimpia tukia minun aivoinfarktin ja km keskellä eli he ovat ehdottomasti paras valinta pikkuiselle :xmas:

Tänne ei ihmeempää. Mulla 2 päivän ekg nauhuri joten piuhoja menee koko etumuksessa. saa nähdä antaako se jotain lisätietoa.
Saadaan myös tänään kaverin tyttö yökylään joten eiköhän täällä sitten 4 lapsen kanssa ole hulina päällä :D
Mun niin teki eilen mieli kertoa yhdelle ihanalle ystävälle tästä pikkuisesta (on yksi tulevista kummeista). Tiedän että ellei kaikki mene hyvin, hän on 100% tuki mutta jotenkin vaan haluaa varjella itseään ja odottaa ainakin varhaisultraan asti. Ehdittiin jo hetki iloita että jäädään yhdessä heinäkuussa äitiyslomalle mutta mun kohdalla ei kaikki mennytkään niin.. tiedän että uusi raskaus olisi hänelle melkein yhtä ihana asia kuin meillekin :heart:
Kun vaan malttaisin, ens viikolla nähdään. En tiedä pystynkö olemaan hiljaa :whistle:

Eilen joutessani kävin ostamassa äitiysvaatteita 4 kpl. Olipa ihana katsella niitä ja miettiä odotusta eteenpäin. Yhdet housut, legginssit, siistimpi tunika kesäksi ja paita tarttui matkaan.. Nyt vaan pikkuisille tarrasukkia matkaan niin pääsee itsensä pukemaan mammavaatteisiin =)

Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaahan hyvin ja nauttikaa toisistanne sekä perheestänne :wave:
 
Huomenta kaikille! :)


Itse heräsin ensimmäisen kerran viime yönä 3.33 siihen ku oli aivan älytön pissahätä.. Nyt se sitten alkaa se pissalla juokseminen. Muuten on vaan pieniä vihlaisuja alamasussa ja koko päivä palelee ja palelee..

Jos tämä raskaus onnistuu niin äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, koska tämä on meidän esikoinen niin tulee tarpeeseen.

Äitiyspäivärahasta: mulla se menee niin, että se katsotaan viimeisen 6 kk mukaan, koska nyt jo minulla on vuodessa noussut palkka 100% ja jouluun mennessä on noussut vielä lisää 50% niin saan silloin paljon enemmän.

Hauskaa lauantaita kaikille!! :)

Padmerine & Pumppis 5+3
 
Huomenta! Ihana auringonpaiste =) .
Oksuteoriani on täällä kyllä hyvin vääräksi todistettu :D .
Toiveita sukupuolesta meillä ei ole. Ehdin hetken jo pelätä kärsiväni sekundäärisestä lapsettomuudesta, joten kumpi vaan on ihan yhtä tervetullut. Tervettä lasta tietysti toivon!
Tänä aamuna oli tosi huono olo. Ihan krapulainen. Nyt jo onneks helpottaa. Esikoinen taas tänään haaveili pikkusisaruksesta. Sanoin että lupaan, että joskus sellaisen saat :heart: .
Tosi moni ystävä saa vauvan lähiviikkoina. Kun ostas heille lahjoja, mukaan tarttuu varmaan jokunen pieni vaate myös joulukuuta varten. Joku teistä, oliko se Poppeliini vai kuka, ajatteli niin fiksusti että jos tässä nyt käy huonosti, niin joskus sen vauvan varmaan saa kuitenkin :) . Niin minäkin aion jatkossa ajatella!
 
Aurinkoista lauantaita kaikille!
Vielä ainakin mukana.. :) Varhaisultraan en päässyt näin vähillä viikoilla, mutta ensi viikolla verikokeeseen...katsotaan raskaushormonin määrää ja eka neuvola 18.4 :) Nyt ei voi siis kun vain odottaa taas ja toivoa parasta. Hirveetä, kun kyttää kokoajan oireita..joita on pelottavan vähän. Ainakin muistelisin, että esikoisesta oli paljon, paljon enemmän oireita...mutta siitäkin on kohta jo 6.vuotta niin voiko enää edes muistaa?!:D Tämä on miehelleni ensimmäinen lapsi ja siis erittäin toivottu ja yritetty noiden kahden km:n jälkeen, mutta...nyt tuo ukko on ihan outo: / kiukuttelee ja äksyilee...osittain johtunee varmasti siitä, kun en uskalla nyt seksiä harrastaa (molemmat km:t alkoi seksin jälkeen) tiedä sitten johtuiko oikeasti mitenkään siitä, mutta nyt haluun tehdä aivan kaikkeni, että saatais oma joulutonttu:heart: pikkasen meni tää kirjoitus nyt omiin kuulumisiin vaan, sori:D
peikkorinsessa 5+5
 
Mä kävin taas perinteisellä kirpparikierroksellani ja mä en kestä kuinka paljon olisi ihania pikkuisia vaatteita tarjolla. Mun piti ihan hillitä itseäni etten olisi ostanut pöytiä tyhjiksi :LOL:. Joka tapauksessa mukaan tarttui TAAS jotain pientä ja ihanaa... Mun täytyy tehdä itseni kanssa joku sopimus että mitä saan ostaa :ashamed:. Pojalle meillä on tosi paljon pieniä ja hyväkuntoisia vaatteita, mutta tytön oon myynyt suurimman osa (toki hänenkin ihanuuksiaan löytyy vielä).

Sokerirasituksesta mun mielestä se juoma on ollut ihan hyvänmakuista. Sellaista väljähtynyttä kolaan, joka onneksi on ollut meillä kylmää. Reilun kuukauden päästä olisi eka rasitus edessä.

Mä söin aamupalan klo 8 aikoihin (vähän normaalia isomman) ja vieläkin on ihan täysi olo. Yleensä näihin aikoihin mulla on kauhea nälkä ja lasten kanssa melkein kilpaa syön. Hmm, pitääpä olla tyytyväinen tähän, ehkä tämä(kin) on siis yksi oire lisää :saint:

Alkuraskauden ultraan vielä (enää?) 10 yötä!

Poppeliini ja kolmas 5+5
 
Täällä mies aamulla heltyi jo puhumaan ja vähän suunnittelemaan tätä vauva-asiaa. Jos sitä nyt vielä voi siksi kutsua. Kuulemma pelkää, että hänestä tulisi huono isä, niinkun omansa oli.. Joten niinkuin moni täällä arvasi, on kuitenkin onnellinen, vähän säikähtänyt vaan raukka. Olimme ajatelleet ettei koskaan tärppää ja suunitellut adoptiota. Emme kyllä ole adoptiota mihinkään haudannut vieläkään, minulla vaan ei vielä ikä riitä :whistle:

Nyt on Äitiyspakkauksen sisällön julkistamisen odottamista! Pienet on ilot ! Äitiysrahasta en ymmärrä mitään, laskurin mukaan saisin minimin, koska opiskelin amk:ssa 2009. Nyt kuitenkin töissä äippälomaan asti huhtikuusta alkaen.

Kummit.. Voi kun haluaisin ainakin veljeni. Hän on nyt 14 ja käy riparin 2012 kesänä. Olen kuuluut että saisi olla kyllä kastetilaisuudessa mukana, mutta olisi virallisesti kummisetä (herranenaika) kun on käynyt rippikoulun. Kellään parempaa tai eriävää tietoa asiasta?

Raskausdiabetesta pelkään niin kamalasti, että se sai minut puremaan porkkanoita heti plussan jälkeen. En yritä laihdutta, mutta en halua yhtäkään kiloa neuvolassa selitellä. Olivat jo bmi:stä vähän sitä mieltä, että ongelmia tulee. Olen laihduttanut 20 kiloa ennen tätä raskautta, joten siksi varmaan tämä raskaus yleensäki alkoi (kiitos kuitenkin clomifenille, teroluteille ja metforemeille). Lähdin tänä aamuna jo pirteenä kahdeksalta viiden kilsan lenkille koirien kanssa. Sen jälkeen kaikki energia pois, vaikka lenkki ei tuntunut missään :LOL: Heräsin kun jehovat pimpottivat ovikelloa ja olin kiukkunen kun pieni apina kun minut herätettiin siitä horkasta :LOL:

Peikkoprinsessa: tsemppiä. Meillä taas mies pisti hanat kiinni (Olipa kauniisti ilmaistu :p) Pelkää keskenmenoa, joten haluaa että odotettaisiin neuvolaan asti ennen yhdyntää. Minusta hän liiottelee, mutta pakko myöntää, ei kyllä huvittaisi ei muuten yhtään :D

Hyyppis + Höömö 4+5
 
Päivää neidit! :wave:

Täällä olisi myös odotteleva mamma joka haluaisi mukaanne raskaushöpinöihin :) Tänään tuli tehtyä testi joka varmasti oli positiivinen (monta haamua takana).
Listalle voi laittaa että toinen on tulossa, LA 11.12 ja synnytyssairaala on VAS/TAYS :)

metsätähti Nyt minäkin täällä! Katsoin kahdella eri laskurilla laskettua aikaa. Kyllä se taitaa sittenkin olla mulla 11.12 eikä 14.12. Toi 11.12 pitäis ainakin paremmin paikkansa kun katsoin arvioitua hedelmöitysajankohtaa ;)

Sannuli ja vaavi 4+6
 
Eli tuo meidän tyttö on lasketunajan tienoilla n. 1v 7kk ikäinen. Kun kelassa mainostetaan että voi saada äitiysrahaa saman verran kun ensimmäisestä. Te joilla on kaksi alle 3v. lasta, niin miten tuo äitiysraha juttu on mennyt?
 
raskausdiabetestä täälläkin pelätään. Mulla ei ole diagnosoitu 2 aiemmassa raskaudessa, mutta viimeks vihjailtiin loppuraskaudessa että tytön mahan ympäryskasvu viittais piilevään sokeriongelmaan ja neuvolassa pari kertaa oli sokeria pissassa. Tyttö painoi syntyessä 3920g. Rasitukseen suostuin vaan kerran ja se oli normaali. Tokaa kertaa suosittelivat, mutta kieltäydyin, kun suostuin mieluummin kittailemaan kotona sokereita pitkin päivää. Se oli paljon helpompaa kuin paastota 12h ja juoda se litku!! (ei se pahaa ollut, mutta oksetti silti kun oli niin nälkä!) Eli mä yritän kytätä ettei paino lähtis nousuun ja herkut olen jättänyt lähes kokonaan pois! (on tullut sorruttua muutaman kerran hiukan) BMI mulla 24-25 eli ei ylipainoa onneksi. aiemmissa raskauksissa tuli 16kg molemmilla, mutta nyt koetan saada pysymään + 10kg rajoissa! (sen verran tippu 2 viikossa synnytyksen jälken viimeksi.)

Mulla on 4v ja 2v lapset ja niistä ole saanut samaa äitiysrahaa ja arvelin että nyt varmaan tule yhä sama??!

Neljäskö: Mäkin olen miettinyt 7-paikkasta autoa, joko tourania tai versoa... Mutta ootan nyt ainakin ekan ultran ennen kuin teen kauppoja :) Hitsi kun ei raatsis vaan kauheesti väliä maksaa.. noh, pitää kahtoa mitä tulee vastaan sitten...
 
tervetuloa sannuli!!! ihanaa että sinäkin tänne haaveilijoista pinkaisit! lämpimästi tervetuloa! (olen teitä vielä vakoillut tuolla kuumeilijoissa,siellä on hyvä porukka)

uh,tää pahoinvointi vaan pahenee,ruoanlaitto on tuskaa kun en kestä noita hajuja ja väsymys painaa silmät kiinni,viime yönä koitin nukkua kolmessa eri paikassa,mutta missään ei oikein ollut hyvä...:| eli parempia öitä ootellessa.
Miekkosen kanssa otettiin yhteen kun hän kokee jäävänsä kaiken ulkopuolella ja en häntä huomaa...:D niin,kumpiko meistä olikaan raskaana...noh,ne on nää ihanat kulttuurierotkin jotka vaikuttaa

käytiin aamusella leikkiluolassa ystävän kanssa jolla kaksi lasta myös,nuorempi puoli vuotias ja sitä kun sylissä piti niin ai että tuli vahvasti olo että jotain puuttuu itseltä todella,noh toivottavasti joulukuuhun asti päästään,niin se tyhjä tila sydämessä saa täytettä...:heart:

eka neuvola on 29.4 eli pääsisäisen jälkeisellä viikolla. Aion kyllä kysyä ystävää joka neukkulassa töissä että jos tulis yksityisellei kotikäynnille kuuntelemaan jospa saisi sydänäänet kuulumaan jo ennen neuvolaa...:)
 
EevaN jaksuja pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa:hug:

Poppeliini me otetaan äitiyspakkaus niin kuin muillekkin.

Tuosta Poppeliinin kirjoituksesta jäi mietityttämään minkälainen on rd-ruokavalio?Noloa kun en tiedä...

Pistepirkko en oo vielä uskaltunut ees alkaa miettiä kun niin vaikeeta oli jo kolmannelle keksiä kummit niin nyt se varmaan on ihan mahdotonta... :(

tetku tervetuloa mukaan =)

peikkorinsessa mulla ei esikoista odttaessa ollut oireita juuri ollenkaan eikä juuri toistestakaan varsinkaan alussa mutta kolmannessa raskaudessa (tm) oli tosi paljon oireita...
 
Sannuli88 tervetuloa mukaan! Lisäilen sut listoille :flower: . Mulla ensimmäisen ja toisen välissä on 2v2kk ja sain siis täysin saman äitiyspäivärahan kuin mitä esikoisesta maksettiin. Korottettiin toki jollakin indeksikorotuksella. Hakemukseen pitää vain kirjoittaa että hakee edellisen lapsen perusteella ä-rahaa. Nyt mulla tulee ikäeroa kakkosen ja kolmosen väliin 1v7kk (sama kuin sulla :) ) ja pitäisi siis taas saada sama raha. Jos se äitiysraha on perustunut täysin tuloihin (ei esim. osittain johonkin tukeen) niin sen saman rahan saa jos toisen lapsen la on ennen kuin edellinen täyttää 3 vuotta.

sametuli millä viikolla sulle tehtiin eka rasitus? entä millä viikolla kieltäydyit? Sokerinsietohan on heikoimmilla n. rv 27-28--> kieppeillä.

Lastenhuoneen seinä tuli nyt toivottavasti viimeistä kertaa maalatuksi. huomenna listat paikoilleen ja lelut takaisin huoneeseen. Olohuone ja meidän makkari alkanut uhkaavasti muuttua lasten leikkitantereeksi, joten hyvä että taas normalisoituu :)

Poppeliini, jonka ällötysolo tuntuu jatkuvan :x
 
Oho... tuli lähetettyä tuo liian aikaisin:ashamed:

Poppeliini mäkin koitan malttaa kyllä mieleni kun seuraavan kerran lähden kirppikselle ettei liikaa tuu haalittua kaikkea.Meiltä puuttuu poikien pikku vaatteita mutta tytölle kyllä löytyy.Ja ihan pikkuruisia unisex vaatteita pitää (ihanaa) ostaa, koska ne lahjoitin kummitytölleni, ennen kuin päätettiin antaa neljännelle mahdollisuus.

Sannuli oikein paljon tervetuloa tänne =)
Kyllä se tulee auttomaattisesti samana. Esim.mä oon jokaisen lapsen (niin kuin tänkin) saanut saman äippärahan kuin esikoisen kanssa koska kaikilla lapsilla on alle 3v ikäeroa.

).( Tänä aamuna tein uuden testin ja se oli ihan vahva plussa.Mieskin näki sen unenpöppörössä ja unihiekat vielä silmissä ihan hyvin ja oli hyvin onnellinen:)
Me meinattiin avata grillikausi tänään kun täällä on niin mahtava ilma.Kävin jo tuossa koiran kanssa parin kilsan kävelyllä.
On kyllä ihanaa olla raskaana:)

Metsätähti ja onnenjyvä 6+3?
 
Huomenta!
Onpas täälä aktiivista porukkaa :) Ite kävin esikon odotusaikana näillä palstoilla tämän tästä, nyt on meno vähän rauhoittunut...tai sitten päin vastoin, kotona meno kiihtynyt niin ettei kerkee tänne välttämättä edes joka päivä.
Täälä ei oireita ole vielä mitään, tosin viikkoja vasta (tietääkseni) 4+6. Kattelin et edellisestä raskaudesta pahoinvointi alkoi 5+3, eli ehkäpä sitten ensi viikolla alkaa...ainakin toivon niin sillä edelleen minulla on jotenkin huono fiilis nyt tän raskauden suhteen...et kaikki ei ois ihan niinku pitää, en ees osaa sanoo miks tunnen niin.
Mietin et tekisin vielä yhden raskaustestin, sellaisen digitaalisen viikkonäytöllisen vaik huomenna tai maanantaina jolloin ois 5+1. Silloinhan sen pitäs näyttää sitä raskaana 3+, eikö?? Tai toki testit nyt ei oo täysin varmoja mut ainakin siis teoriassa. Lähinnä mietin siis sitä että onko sitä raskaushormonia sen verran että näyttää viikot oikein? Et jos tuolloin 5+1 näyttääkin vaik että raskaana 1-2vko niin silloin saattas jotain olla pielessä. Onko teillä kokemusta tästä kellään ???? :confused:
Sannuli88 Mä sain tokasta lapsesta saman äippärahan kun ekasta, siis samojen tulojen perusteella, mut tuli siihen muistaaksen joku indeksikorotus. Nyt en tiedä yhtään miten menee tän kolmannen kans...keskimmäinen ois sitten 2v2kk jos tämän masukin kanssa nyt loppuun asti päästään ja meille vauva syntyy.

Ihana ilma ulkona, niin ihanaa kun kevät tulee. Tarvii varmaan vetää takki niskaan ja mennä hetkeks happihyppelylle tuon esikon kanssa. Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Ai niin piti vielä kysäistä onko tampereen seudulla alkuraskauden ultraan menijöitä?? Sori, jos joku on jo kirjottanut, en nyt lukenut kaikkia viestejä ajatuksella läpi.
Tässä mietin et mihin ite varaisin. Terveystalolla oon aiemmin käynyt ja kerran koskiklinikalla, mut tuntuu et tuo terveystalo ainakin on aika kallis!!
 
Muisku mä meen mehiläiseen ti 19.4. Edellisessäkin kävin erikoistuvalla lääkärillä ja se ei ollut läheskään niin kallis kuin erikoislääkäreillä on (olisko ollut n 80€ ?). Nyt meen myös samalle (mieslääkäri). Ihan saman se näkee ultralla kuin mitä erikoislääkärikin näkisi. Tärkeintähän on se pieni :heart: joka toivottavasti näkyy!

metsätähti rd-ruokavalio on aika lähellä (hyvä) karppaamista, eli sellaisia ruoka-aineita voi joutua välttelemään joissa on paljon hiilihydraatteja. Hh:t nostaa verensokeria, rasvat ja proteiini taas eivät niinkään. Kaikista pahimmat on tietenkin sokeri ja valkoinen vilja, mutta se mikä sopii yhdelle raskausdiabeetikolle niin ei pakosti toimi toisella. Aamupuuro on monelle paha, samoin maitotuotteet (paljon maitosokeria), peruna ja hedelmät (paljon hedelmäsokeria). Säännölliset ruokailut on avainasemassa ja annoskoot. Mulla näyttäisi muuten olevan nyt kunnossa sokerit (pystyn melko vapaasti kohtuudella vielä syömään kaikkea), mutta aamupaasto tuppaa kohoamaan (maksa alkaa tuottamaan sokeria ilmeisesti pitkän paaston seurauksena).

Kummit meillä on todennäköisesti valmiina. Ainakin miehen puolelta tiedetään 100%:n varmuudella, mun puolelta vielä vähän harkinnassa.

Poppeliini joka sai syötyä :p (jo olo heti parempi)
 
Mietin et tekisin vielä yhden raskaustestin, sellaisen digitaalisen viikkonäytöllisen vaik huomenna tai maanantaina jolloin ois 5+1. Silloinhan sen pitäs näyttää sitä raskaana 3+, eikö?? Tai toki testit nyt ei oo täysin varmoja mut ainakin siis teoriassa. Lähinnä mietin siis sitä että onko sitä raskaushormonia sen verran että näyttää viikot oikein? Et jos tuolloin 5+1 näyttääkin vaik että raskaana 1-2vko niin silloin saattas jotain olla pielessä. Onko teillä kokemusta tästä kellään ???? :confused:
Mulla on kokemusta. Jos raskaustesti näyttää 5. viikon kohdalla niinkuin minulla ekalla kerralla marraskuussa näytti et "raskaana 1-2" niin ainakin mulla oli silloin mennyt kesken eli ei ollut sen jälkeen kehittynyt eikä hcg ollut lisääntynyt..
Nyt olen 5+3 ja tein testin 5+0 niin raskaustesti näytti "raskaana 2-3" mutta kun tein eilen aamulla 5+2 niin sitten näytti "raskaana 3+" . Näin se on mulla mennyt! Ja nyt en voi enää testailla ku enempää ei testit näytä, dämn! :D
 
Hyyppäjäinen, mun mielestä sun pitäisi saada 6 äippälomaa edeltävän kuukauden ansioiden mukaan toi sun äitiysraha, koska tulosi ovat ilmeisestikin nyt tänä vuonna yli 20 % isommat kuin 2009. Sun kuuden viimeisen kuukauden tulot käsittääkseni siis kerrotaan kahdella ja saatua summaa verrataan vuoden 2009 tuloihin. Itse sain esikosta edellisen kuuden kuukauden tulojen mukaan, koska olin opiskelijana ollut edellisen vahvistetun verotuksen vuonna. Toivottavasti en nyt ihan sekavasti selittänyt.

Clearblue digital -testistä. Mä tein sen silloin, kun 28 päivän kierron mukaan olisi ollut 5+0 ja sain tulokseksi tuon 3+. Toisin sanoen joko oli juurikin viides viikko alkanut tai sitten raskaus on hieman pidemmällä. Välillä jopa mietin, olisinko jopa muutamia viikkoja pidemmällä, kun raskausoireita on ollut jo pidempään, mutta tuskin kuulun siihen pieneen joukkoon, jolla menkat tulee raskauden aikana. Oli varmaan kuviteltuja ne oireet aiemmin. Selviää ultrassa sitten. onpahan ylimääräistä jännitettävää! :)

Muille kertomisesta: Mä olen kertonut kaikille. En nyt facebookiin kuitenkaan ole laittanut, mutta muuten kaikille, joiden kanssa olen jutellut. Jos menee kesken, niin tavallaan ihan kiva, että kaikki tietää senkin, niin eivätpähän utele liian innokkaasti, milloin tulee pikkusisarus esikoiselle. Mutta kyllä tässä viikon aikana on jo niin kiintynyt pikkutonttuun, että toivottavasti pysyy matkassa.
 

Yhteistyössä