**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Huomenna siis oma vuoroni. ihanaa :heart:

3v tyttäreni on sitä mieltä että se on tyttö, on kertonut kaikille naapureille jo tyttövauvasta jne.. ei paineita ollenkaan äidillä :D
Mies ei halua miettiä nimiä ollenkaan ennen kuin selviää kumpi tulossa, joten kyllä jo ihan käytännönsyistä "pakko" saada huomenna tieto tulevasta rakkaasta :whistle:

neljäs 20+6 :heart:
 
Heips kaikille. Eillinen neuvola jäi mietityttämään, pakko tulla kysymään että miten teillä muilla verenpaineen kanssa? Mulla siis ollu hyvät paineet, jotain 120/70, mutta nyt eilen yläpaine olikin yllättäen enää 90mmHg.. Neuvolan täti ei oikein muuta kommentoinu kuin että "hiukan alhainen". Voinnissa ei juuri muutoksia. Ootteko muut huomanneet että ois paineet laskenu raskauden aikana?

teenakelle halit täältäkin päin, toivottavasti saat apua ongelmaasi.
Ja Susimieli: mullakin nännit tosi arat ja isontuneet kovasti ja niihin on tullut jotain nystyröitä mutta ihan noin kipeet ei ole. Ehkä oot huomaamattasi hiertänytkin nännisi johonkin? Toivottavasti rasvaus ja ilman liivejä oleminen auttaisi.

Tiikeli ja Papu 18+4
 
Viimeksi muokattu:
ak
Heips.

Joka päivä käyn lukemassa teidän juttuja, mutta ikinä en kerkee kommentoimaan;)

Ihanaa kuulla hyvistä ultrakuulumisista. Me ei saatu kuopuksen rakenneultrasta kuin yksi kuva päästä, kun esikoisesta saatiin samassa sairaalassa monta kuvaa. Niin se vaan vaihtelee ultraajasta riippuen. 4D-ultraan ei olla menty edellisistä eikä varmaan mennä nytkään, vaikka vähän mieli tekisi kun tämä on kuitenkin meidän viimeinen lapsi. No onpahan reilua sisaruksia kohtaan kun ei niistäkäään ole videokuvaa:)

Jollain oli niitä kipeitä supistuksia ollut. Sinuna vaatisin päästä tarkistukseen jo oman mielenrauhan ja vauvan hyvinvoinnin vuoksi. Joku jo ehdottikin, että vaikka liioittelet niitä kipuja jos eivät muuten meinaa päästää. Itse jotenkin ajattelisin, ettei vaan kukaan pääse sanomaan, että miksi et tullut aikaisemmin tms. Ja muistelen, että joku joksus sanonut, että kyllä äidin omaan vaistoon ja tuntemuksiin pitää luottaa, koska hän kuitenkin tietää yleensä mikä itsellä on tuntunut normaalilta ja mikä taas ei. Tulipas vähän hassusti ilmaisua asia, mutta pointti toivottavasti selvisi. Toivottavasti saat pian selvyyden ja kaikki on hyvin:hug:

Olikos se Adalmiina kun oli huolestunut siitä napakorun jättämästä arvesta. Mulla ei ole napakorua koskaan ollut, mutta olin helmikuussa napatyräleikkauksessa ja navan yläpuolella on 3cm vaakasuora arpi. Mulla on ed. raskauksissa maha kasvanut ihan hillittömästi ja kaikki raskausarvet mitä on tullut ovat juuri navan ympärillä. Mies sanookin välillä aurinkomasuski:heart:
Nyt sitten mietin, että miten tuo arpi levähtää raskauden aikana:O tulee varmaan tosi nätti olemaan synnytyksen jälkeen, ei tarvii enään bikineistä haaveilla... Toivotaan, että me molemmat pysytään maltillisesti "nahoissamme":p

Päivitysasiaa: Mä jouduin töiden takia siirtämään r-ultraa ja uusi rakenneultra-aika on 12.8. Jos saisi sen päivitettyä, kiitos=)

).( Masu kasvaa, mutta nyt lomien jälkeen töissä kun on niin ei kerkee niitä liikkeitä tunnustelemaan, enkä ole tuntenut niitä kolmeen päivään ollenkaan:( Mutta en jaksa vielä huolestua kun niin "vähän" viikkoja eikä mitään muuta oiretta ole.

ak ja iippana 17+4
 
Hei kaikki :)

Oon ollut aivan hirmupitkään pois mutta oon kyllä lueskellut aina silloin tällöin teidän juttuja ollut hengssä mukana! Mulla oli 2kk alituista oksentelua ja päänsärkyä joten energiaa ja voimia ei riittänyt oikein mihinkään muuhun kuin omien syömisten tarkkailuun(että sai pdettyä pahan olon edes jotenki kurissa)ja lepäämiseen. Huh huh,mitä aikaa! Mutta siinä välissä saatiin mieheni kanssa kaksi kertaa nähdä rakas vaavime masussani, ensin sisäkautta tehdyssa ultrassa ja sitten nt-ultrassa. Nt-arvo oli 1,3mm ja myös verseula kertoi ettei kohonnutta riskiä downin syndroomaan pienellä ole <3 Jännitin kyllä aivan kauheasti!!!

Nyt on paha olo enää satunnaista, samoin oksentelu ja olo on pirteämpi vaikka päiväunet ovat kyllä MUST :) Äippälegginsseihin olen kovaa kyytiä päätynyt kun alkoi tavalliset puristamaan jo kovasti. Masua saan halutessani kyllä piiloteltua vielä kun oon muutenkin käyttänyt tunikoita ja mekkoja:9 Itse kyllä aina tekee ieli ihastella kasvanutta vatsakupua ja alkaa jo hiukan konkretisoitumaan että kyllä siellä joku taitaa oleskella ;) Potkuja tai liikkeitä odotamme jo kovasti....

Rakenneultra on 15.8 ja aiomme kyllä selvittää kumpi siellä on. Itsellä on alusta asti ollut ihmeellisen vahvasti tyttöolo mutta katotaan nyt onko se vain jotain "houreilua", heh :D

On tämä ihanaa ja ihmeellistä aikaa! Aivan tekisi mieli koko ajan situskella nettikaupoissa tutkailemassa ihania lastenvaatteita ja tarvikkeita vaikka todellisuudessa me ei olla vielä uskallettu hankkia mitään. Pari suloista paitaa ollaan saatu lahjaksi ja yksi ensilelu <3 Puoli välihän tässä lähestyy joten kyllähän sitä jo kohta voisi alkaa shoppailemaan... ;)

Mun LA vaihtui hiukan eli sen voisi päivittää, kiitos :) uusi la on 27.12.

Tseppiä ja ihanaa aikaa kaikille vauvamasuille
:flower:
 
teenake: Mulla alko ekassa raskaudessa supistella ennen puolta väliä jo. Syyksi löytyi streptokokki b, joka siis löytyy varmaan kolmasosalta naisista. Sille ei tehdä ennen synnytystä mitään, mutta mua ainakin tieto supistusten syystä auttoi. Näyte otettiin labrassa emättimestä. Myös muut tulehdukset kannattaa tarkistuttaa. Soittele ihmeessä neuvolaan ja uudestaan sinne Kättärillekin!. Tsemppiä.

rakenneultrassa käyty: Rakenteet kaikki ok. Erittäin todennäköisesti tyttö tulossa. Jännä fiilis, kun esikoinen on poika. Osaako sitä tyttöä edes hoitaa! :) Istukka luultavasti kohdunsuun edessä, joten rv 30 sitten lääkäri tarkistaa asian. Toivottavasti siirtyy, kuten on usein tapana tapahtua. Muutenhan on sektio edessä, mutta en kyllä asiaa aio miettiä ollenkaan ainakaan ennen sitä lääkärin ultraa syyskuun lopulla.

tetku ja tyttö rv 20+1
 
Teenake, mulla oli kanssa parina eri päivänä muutaman tunnin supisteluja, jotka tuntuivat hiukan kipeiltäkin. Neuvolassa sanoivat, että lepäile, jos alkaa supistaa. Tosi kurja, että vaikka sinulla on selvästi huoli ja noin kauan ja kipeästikin on suppaillut, niin eivät ottaneet edes kohdunsuun tilanteen tarkastukseen. :(

Sairaalamatka on meillä vain vajaa 3km, paitsi jos saadaan kätilö kotiin. Silloin pitää lähinnä miettiä, että kuinka pitkä matka sillä kätilöllä on... lähin tietämäni kotikätilö on 150km päässä Tampereella, joten toivottavasti löydän ihan täältä Jyväskylästä jonkun! Itselle olisi kyllä iso helpotus, ettei tarvitsisi kesken synnytyksen lähteä siirtymään sairaalaan ja odottelemaan synnytysvastaanottoon, sormet ristissä, että suunnitelmat toteutuu!
 
verenpaineet täällä huitelee melko korkeella..molemmilla kerroilla kun on mitattu niin saatu tulos 140+/80-90.. turvotusta ei ole, joten vielä ei ole ollut syytä huoleen. Matala paineista ei ole kokemusta.

vatsakivuista kysyisin, että onko kellään kokemusta nyt jo pidemmällä raskaudessa menkkamaisista tuntemuksista, se on sellanen pienehkö polte? Mistähän ne vois johtua? Kipuja ei kokoajan ole. ja on erilaisia, kun nuo selkeät liitoskivut. Yksi kivuton supistus oli pari viikkoa sitten ja siinä koko masu jännittyi hetkeksi, mut tää ei ole sellaista. Kannattaako vaan levätä ja pitäiskö soitella neuvolaan? Niin ja siihen myös liittyy "kiristävää" tunnetta jossain tuolla kohdunkaulalla/suulla tai emättimen yläosassa..Mitään vuotoja ei ole näkynyt, eikä kivut ole esim. niin kovia, että estäis kävelemisen ja pitäis vetää ittensä kyyryyn.

Mulla ei oo tyttö -tai poikaoloista harmainta aavistustakaan, haluisin kyllä. Eiköhän se selviä rakenneultrassa :)
 
Teenake :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin, ihan ymmärrettävää että huolestuit, olis ne mun mielestä synnärillä voinu tarkistaa et kaikki on hyvin, ettei äidin tarvii olla huolissaan.

verenpaine[/B oon töissä niin en muista mitä mulla on paineet ollu mut joka kerta ollu niin että paineet on raskauden aikana ensin laskenu ja sit lopussa noussu vähän liian korkeelle.

Tänään kävin diabeteshoitajalla ja sain pitkävaikuuteisen insuliinin. 8 ky on alotus annostus ja maanantaina pitää soittaa niin katotaan et pitääkö annosta heti nostaa. Mä kuvittelin tässä välissä että mulla olis ollu rakenneultra ens maanantaina, tai niin se alunperin oli mut kun niskaturvotuksen takia muuttu lääkäriultraks niin päivä muuttukin tiistaiks. Eihän se ole kuin yks päivä lisää mut kun oon ollu niin asennoitunu tolle maanantaille. Onneks ultra on tiistaina heti aamupäivällä.

Susimieli muistanko oikein ett teille lääkäri oli sanonut et jos vauva liikuttaa käsiä ja jalkoja erikseen, siis ei pelkästään molempia käsiä yhdessä niin se olis terveen merkki?

Fantaihana 20+1
 
Kiitos kaikille vastauksista!

Elikkäs, onneksi minulla ei tarvinnut lähteä päivystykseen illalla, vaan supistukset helpotti _vähän_ illaksi ja yöksi. Aamulla soitin heti ensimmäiseksi omalle hoitajalle neuvolaan, sattuu muuten olemaan huippu tyyppi! Otti heti tosissaan minut ja asiani ja tyyliin haistatti synnärille ketut :D Sano että "tietenki saat mennä vaikka heti sinne päivystykseen jos siltä tuntuu, sinähän sen tiedät kuinka paljon saattuu" jne. Hän pisti mulle sit kaiken maailman näytteet otettavaksi labrassa ja oisin päässy kuunteleen sydänääniä vaikka saman tien. Tosin minun oloa helpotti jo niiiin paljon se että joku otti huoleni tosissaan, että päätin sit mennä vasta huomenna kuunteleen. Supistukset on onneksi harventunu hieman, mutta jatkuu edelleen ja meinaa vähän kipuilla. Jospa tää tästä..

teenake ja sintti 18+2
 
Huomenia !

neljäskö ja Ensku, hyvää ultrapäivää :)

Työt on alkanut., eilinen 9 h tuntui jo jaloissa, huokaus, onneksi tässä on enää...*laskee*... vajaa 3 kk töitä :p

Mahakivuista ja supistuksista : Kannattaa käydä tarkistuttamassa, olen kans sitä mieltä että itse tuntee paremmenin milloin se on aiheellista. Vaikka useasti ne on vaan harmittomia nippaisuja tai lievä tulehduksia tjms....siltikin.

Nyt töihin kuuntelemaan ihania asiakkaita (ja vähemmän ihania ) |O

-Tinkerbell + :xmas: myy
 
teenake: mukava kuulla että siellä tilanne on tasaantumaan päin! Varmasti vähän säikäyttää tuollainen!

Fantaihana: Siis se sanoi että jos lapsi liikuttaa raajojaan eriaikaan, yksitellen niin se on hyvä, huonoa olisi jos ainoa raajojen liike olisi sellaista että se liikauttaa kaikkia samaan aikaan. Ei eritellyt sen tarkemmin tarkoittiko saman puolen jalkaa-kättä, vai kädet samaan aikaan. Sen mielestä oli hyvä kun lapsi imi toisen käden peukaloaan esim.

Jahas, siivouspäivä, joskohan menisi jatkamaan hommia, tähän koneelle niin äkkiä jämähtää.

Susimieli ja Pieni 19+5 (jännittää, maanantaina rakenne ultra, taitaa tulla piiitkä viikonloppu kun vaan odottaa.. )
 
teenake Ihanaa, että sun neuvolantäti otti sut heti vakavasti. Sillä neuvolantätillä on yllättävän iso vaikutus odotukseen ja pikkuvauva-aikaa. Meillä on myös ihan huippu täti, niin on kiva mennä neuvolaan :)

tinkerbell Ei voi olla totta! Enää 3kk ja alkaa meidän porukalla pikkuhiljaa jo äitiyslomat!

Ultrakuulumisia odotellen:whistle:
 
teenake Meille on aina sanottu NKL:lla että ekan ultran jälkeen saa ruveta käymään siellä päivystyksessä, jos tarvetta. Hyvä kuitenkin että olo alkaa helpottumaan :)

Tiikeli mä olen aina kärsinyt todella matalista paineista! Ekassa raskaudessa mulla oli alimmillaan joskus puolivälin tienoilla 90/50 ja tätä rataa...
yläpaineet on nytkin siinä satasen molemmin puolin ja alapaineet on siinä 50-70. Eikä niihin ole mitenkään sen kummemmin reagoitu. Sykkeet mulla on kuitenkin siinä 100 tienoilla (siis leposyke) ja se on aika korkea :confused:

Mukavaa ultrapäivää teille ultraan menijöille! :)

Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu... Olo edelleen hyvä.
Ainut että nyt on muutaman päivän jyllännyt mahassa oikein kunnolla! Toissapäivänä oikein kouristi niin että itku päästy, kipu levisi alaselkään ja kaikki mitä sisällä oli tuli uloskin (tosin ei yläpäästä). Istuin vessassa kaksinkerroin ku kipu oli aivan jumalaton! Sitä kesti koko illan ja niitä tuli aaltoina. Eilen on pysyny ruuat ja juomat sisällä mutta ikävät aaltomaiset kouristukset jatkuvat. Tänään on vielä vähän ollut tuota kipua mutta helpottamaan päin...

Nyt pitää mennä jatkamaan päivää :)

¨¨vauvahai & vaavi 17+5¨¨
 
Äitiyslomaa täälä myös innolla odotellaan. :) Nyt olis vielä pari viikkoa töitä ja sitten olisikin kuukauden kesäloma! Työpäiviä ennen kesälomaa olisi vielä 12 jäljellä kun tämäkin päivä lasketaan.. :) Onko muilla jo kesälomat pidetty?

Tosiaan muutama päivä sitten selvisi että ystäväpariskunnallamme ja heidän lapsillaan on syyhy. Ollaan paljon oltu tekemisissä joten tietysti se merkitsi sitä että hoito täytyy tehdä! Oireita ei meillä itsellämme ollut vielä mutta en jätä mitään sattuman varaan joten nyt olenkin viimeiset pari päivää pessyt kaikkia käytössä olleita vaatteita, petivaatteita yms.. Ja voin kertoa että ei ole mitään maailman ihaninta hommaa. 60 täytyy kaikki pestä ja meidän koneemme pesee yhtä koneellista hieman vajaa 2 tuntia joten hermothan tässä hommassa menee.. Vielä olisi varmaankin 5 koneellista jäljellä. Onneksi ulkona on suuri pyykkiteline kun ei sisälle mahdu mitään ja kuivumisessa kestää ikuisuus..

Olenkin kiitollinen kun ystäväni kehtasi sanoa tästä ennenkuin tulee mitään oireita meille! Ettei tarvitse sitten kesälomaa viettää pesten pyykkiä.. :)
 
verenpaineista: Mulla oli ekassa raskaudessa keskivaiheilla ja samoin nyt todella alhaiset paineet. Tänä aamuna esimerkiksi yläpaine 86. Huippaa siis usein. Pakko pääasiassa istua, kun on esikoisen kanssa ulkona lämpimässä. Kävely on ok mutta paikallaan seisominen tekee pahaa.

sairaalamatkasta: Esikoisesta kesti autolla 15 minuuttia sairaalaan. Muutettiin hieman lähemmäs sairaalaa viime vuonna ja eilen ultraan mennessä matka kesti vain 10 minuuttia. Täytyy vaan toivoa, ettei tää uusi päätä syntyä ruuhka-aikaan, kun Mannerheimintiellä ei oikein tunnetusti mennä kovin kovaa vauhtia silloin. Toki bussikaistaa saanee hätätilanteessa huristella. Viimeksi oli se varttikin ihan tuskaa autossa, kun supistuksia tuli 3 minuutin välein.
 
Heipsan

Täällä kärsitään kesälunssasta :snotty: Pää on kipeä,kurkku turvoksissa ja lämpöä. Helle ei oloa hirveesti helpota ja suihkussa häätyy käyä monesti että ees vähän aikaa jaksaa olla :(

nuhanenä höyhen ja tonttu 20+6 :heart:
 
Ultrassa oltu ja hyvin touhukas pikkuinen siellä oli. Kaikki näytti loistavalta ja koko vastasi viikkoja täysin. Samalla huomasin että olen elänyt itse viikon pidemmällä eli tänään onkin vasta tasan 20 viikkoa täynnä :heart:
Ihan 100% varmuutta emme saaneet mutta hyvin todennäköisesti pieni PRINSESSA on tulossa meille niin kuin olokin kertoi :heart:

Nyt voin lähtee hyvillä mielin huomenna perheeni kanssa turkkiin viikoksi pieni matkalainen mahassani.
Joten viikoksi heipat ja onnea kaikille ultriin. Pitäkää huolta pikkuisista ja itsestänne :hug:

prinsessa nöpönenä tasan 20 viikkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mango86 ja Kahlan
Onnea hyvistä ultra kuulumisista kaikille :) :heart:
Omaa viel odotellaan :)

Neljäskö Hyvää turkin lomaa :) Me lähdetään sitten tiistaina 2.8 viikoksi :)

Eipä erikoista muuta, kuuma on :D

Astre ja vilkas Eemeli 17+5
 
Rakenneultrassa käyty ja pieni pelko jäi kaivelemaan. Joudumme nimittäin vajaan parin viikon päästä uudelleen menemään. Oli tosi huono näkyvyys. Sen kätilö sanoi heti alussa. Kovasti hän kuitenkin löysi kaikenlaisia mittoja vaikken itse tajunnut yhdestäkään kuvasta mitään.

Ongelma on siis se että kaikkia sydämen rakenteita ei saatu näkyviin tarpeeksi hyvin. Muuten kaikki oli hyvin ja vauva oli sopusuhtainen ja vastasi muutamaa päivää vanhempaa.

Pääsemme kuulemma seuraavaksi paremmalle koneelle ja lääkärin ultrattavaksi.

Kätilö sanoi ettei hän näe mitään poikkeavuuteen viittaavaa.

Häiritsemäänhän nyt tietenkin jäi koko asia. Aloin jo soittelemaan 4D-paikkoja läpi mutta ei ole vapaita aikoja ennen uutta rakennultraa.

Kätilö ei sanonut mitään mutta kuinkahan paljon tuo läski mahassa mahtaa vaikeuttaa sitä näkyvyyttä? Mulla meinaan on sellainen roikkuva makkara ihan tuossa navan alla. Ja painoindeksi huikeat 36.

Lisäksi vauva ei suostunut liikkumaan juuri yhtään ja oli änkenyt itsensä ihan tuonne alas, kiinni kohdunkaulaan. Istukkaa ei myöskään ihan kokonaan nähty koska vauvan pää oli ihan siinä kiinni. Myöskin toinen käsi oli koko ajan koukussa rinnan ja kasvojen päällä.

Kätilö vakuutti että kyse on vaan sikiön huonosta asennosta ja huonosta näkyvyydestä mutta en vaan voi olla huolehtimatta.

Niin ja se on muuten POIKA :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Ensku Täältä löydät kohtalotoverin! Meillä nimittäin ihan sama homma...sydäntä ei saatu kunnolla kuvaan,mutta lääkäri vakuutteli kaiken olevan hyvin.Tai mitenkä mä nyt selitän...saatiin se kokonaan ultrattua,mutta kuvakulma ei kuulemma ollut paras mahdollinen ja sen takia saamme uuden ultra-ajan,mutta vasta rv 28.Meillä myös oli erittäin huono näkyvyys,kun pieni esitteli vaan selkäraansa eli oli kameraan päin selin suurimman osan ajasta.
Minä myöskin huolestuin,mutta jotenkin kuitenkin osaan olla rauhallisin mielin,koska jonkinmoinen näkyvyys saatiin ja lääkäri vakuutteli kaiken olevan hyvin.Me puolestaan ollaan menossa 4d:hen,mutta meillä tuo toinen ultra meni niin myöhäisille viikoille,että kerkiämme siellä 4d:ssä käydä tässä välin.

Itse en usko ylipainon vaikuttavan kuvanlaatuun,koska itsekin ylipainoinen olen.Esikoisen aikaan olin myöskin ja silloin kuvanlaatu oli erinomainen.Enemmän uskon vaikuttavan vauvan asennon siihen kuvaan.Mutta toivon ja uskon vahvasti,että teilläkin siis on kaikki hyvin.Lääkäri haluaa vaan varmistuksen parin viikon päästä,jotta ei sitten myöhemmin tule sanomista (jos jotain sattuisi ilmenemään) miksi ei ultrattu kunnolla/uudelleen.Tsemppiä kovasti ja onnea pienestä pojasta :heart:!
 
teille joiden vauvojen sydän tullaan ultraamaan uudestaan: täällä kaks nuorinta poitsu on jouduttu niin odotusaikana kuin syntymän jälkeenkin ultraamaan uudestaan ja kaikki ok :)
eli tästäkin voin odottaa(jos on poika) että ultrataan seuraavan kerran rv24 juuri sydämen takia.ukon puolella ollut jotain häikkää.eikä nuissa rakenne ultrissa ole sydän kunnolla näkynyt,myöhemmin kuitenkin todettu että kaikki on normaalisti :)))))))

ja isoooo pontois olin minäkin poikien odotuksen aikaan..nyt jonkun verran vähempi..silti liikaa..
 
Viimeksi muokattu:
Aivan turhan harvoin täällä tulee käytyä ku menee koko ilta näitä viestejä pläräillessä. Tosin paljon on mielenkiintoista asiaa joten eipä sillä ;) Pääosin kuulostas ultrat menneen hyvin ja näitä onkin ihana lueskella ku omaa saa vielä odotella. Sitä ei muuten listalla näkynytkään, mut meillä rakenne ultra 8.8.
Tää ultrien välinen aika on kyllä pitkä! yhen kerran käyty neuvolassa sydänääniä kuulemassa ja siitäki kai jo 4 viikkoo: / mutta kun ei ole oireita niin kaipa kaikki on ok..

täällä ainua raskaudesta kertoa vihje on hieman suurentunut vatsamakkara. Sitä oli jo ennen odotusta ja taitaa piilottaa masuasukin vielä vähän aikaa;) Ei liikkeitä (tai en huomaa) mut ei onneksi kipujakaan suuremmin. Äidilläni oli taaksepäin kallistunut kohtu ja maha näky vasta 7-8 kk kohdalla. Itse olen yrittäny kysyä tuota istukan paikkaa mutta tuntuu etteivät täällä edes ymmärrä mitä yritän kysyä:confused:

Piti kommentoida monelle mut enhän nyt enää muista mitä kaikkea tuolla aiemmin olitte jutelleet. Nyt siis yritän olla aktiivisempi tämän suhteen. Noista menkkakipujen kaltaisista jutuista sen verran että täällä niitä on edelleen aina aika-ajoin, mutta harvoin koko päivää kestää.

Onkos jollakin muulla issiashermo vaivaa? Täällä ei oikeen kestäny välissä istua jalat ristissä ja nyt alkaa olla lenkkeily pahasta. Lenkin jälkeen vetää niin vietävästi ja venyttely vaan pahentaa. Täytyy sille alkaa varmaan keksiin korvaavaa liikuntaa, vaikka uintia..

Kivaa viikonloppua mammatoverit!

Jipii kohta poksuu puoliväli :heart:
Bellaella + siemen 19+5
 
Neljäskö onnea hyvistä ultrauutisista ja hyvää matkaa.

Ensku Meillä oli esikon kanssa sama juttu. Kätilö joka teki varsinaisen ultran ei saanu sydäntä tarpeeks hyvin näkyviin ja saatiin uus aika lääkärin tekemään ultraan. Tällä kertaa on suoraan lääkäriultra niskaturvotuksen (3,4) takia. Enemmän toi teidän käynti mun mielestä on sellanen varmistuskäynti.

Susimieli Eli täytyy toivoa ettei vauva tiistaina näytä sätkynukelta. :rolleyes:

Kesäloma Mulla se on vielä edessä, tosin pidän se vasta syyskuun alusta, eli 6,5 vk lomaa ja heti perään alkaa äitiysloma. Syksyn käytän sitten koulun jatkamiseen ja mahan kasvatteluun. Jotenkin tuntuu vaan hölmöltä jäädä niin aikasin pois töistä, kun edellisllä kerroilla oon tehny yövuorojakin ihan äitiyloman alkuun asti ja kuopuksen kanssa olin työharjottelussa vielä viikon sen jälkeen kun äitiysloma oli alkanut.

(.) Oltiin tänään Korkeasaaressa ja vaikka siellä ihan kivasti tulee niin kyllä oli kuuma. Esikkoa meinas vähän kiukuttaa kun kissalaaksossa, mihin ekana tultiin ei oikein meinannut näkyä eläimiä, ja moni aitaus oli tyhjäkin. Mut sit kun päästiin vauhtiin niin oli oikein kivaa. Kuopus 1,5 katteli innoissan kaikkea ja suurta hilpeyttä aiheutti biisoneiden aitauksessa olleet isot kivet. :D

Fantaihana 20+2
 

Yhteistyössä