Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

sarasofia, olen pahoillani :( liikaa tulee näitä huonoja uutisia...
Välillä tuntuu että ansaitsenko itsekään tätä vauvaa, kun jo näiden kahden kanssa on hermot kireällä. Tuntuu että miksi saisimme vauvan tällaisen hullunmyllyn keskelle. Päivittäin tulee korotettua ääntä. Tänään jo nsimmäisen kerran seiskalta. Tämä raskaus on kiristänyt pinnaani uskomattomalla tavalla. Toivottavasti joku korkeampi kuitenkin on tarkoittanut että kaiken kuuluu mennä hyvin.
 
Sarasofia, olen todella pahoillani. On niin väärin, että keskenmenoja tapahtuu ja tuntuu entistä vääremmältä, että samoille ihmisille tapahtuu useampi ja vielä kun on ehtinyt jo näin pitkälle. Toivotan kovasti voimia ja halauksia.
 
sarasofia :hug: oon pahoillani :(

Hellurei..

tilanne katsaus mun alapäähän :LOL:

vuotoa on yhä..haiskahtava loppunu kiitos antibioottien, luulisin..kivut loppunu kiitos antibioottien..siis kuvittelin ettei mulla oo kipuja, ku luulin että ne oli raskauteen liittyviä normi juttuja..mut ne säryt kohdussa tais olla tulehus kipuja..
ainoa mikä vaivaa, on tää vuoto..välillä se loppuu,ja taas se alkaa.. tippasee vaa verta.ja sillonko ei tuu verta, tulee limaa,paljon venyvää limaa.. ja muistan ku se lekuri kysy että "eihän sulla oo tullu semmosta limaa?"... ei sitä sillo ollu tullu..ny sitä kuitenki on ollu välillä. |O

onko teillä häpyluu kippee? jumalauta tätä kipua!!! ja kipu toispuoleinen..ei kärsi kävellä,ei seisoskella kauan EIKÄ etenkään istua!!! semmone paukutus alakaa häpyluusa ja vasemmalla puolen että oksat pois.. välisä pelottaa että mitä jos se napsahtaa poikki tai jotn.. :D

NP ultra 5.6!!!!! jee..ei oo enää kauan.. mutta pelottaa että mitä jos pienen elämä täällä minun sisälläni onkin päättyny..tai päätyy juur ennen ultraamista.. niitä kauhunhetkiä oottelen kun ne sanoo näkyykö sydämenlyönnit vai ei.. :'(

ja armoton väsymys.. mitään ei oo virtaa tehdä muutako SYÖDÄ!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Paljon voimia ja lämmin osanotto kaikille surun kohdanneille :hug: Ihan kamalaa :(

Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa :) :flower:

Hyviäkin ultrakuulumisia oli tullut, onnea niistä!

Tsemppiä ja voimia ihan tosi paljon kaikille, joille parisuhteissa haasteita ja vaikeaa :hug:

).( oma olo on ollut toooosi väsynyt ja nyt on ollut taas useamman päivän tosi huono olo. Oksentaminen sujuu jo ihan kuin vanhalta tekijältä, kaaressa lentää kun vähän yskäisee, räkä valuu ja korvissa tykyttää, hyi hemmetti sentään :x :( Ihan järkkyä. Onneksi työt joustaa niin, että välillä voi mennä pitkälleen ja ottaa vaikka päiväunet. Pian alkaa lomakin. Ensi viikolla lyhyt työreissu lentäen, sitä en nyt kovin innolla odottele tämän olon kanssa... Pusseja ja pastilleja vain laukkuun :whistle:

Nt-ultraan tuli aika, se on 18.6. Ensi viikolla käyn verikokeissa.
Mies on ihanan kannustava ja huolehtivainen. Esikoinen alkanut vähän lämmetä vauvalle ja muut odottaa innolla.

Nyt ryhdyn tylsästi valmistautumaan peiton alle kömpimiseen ja nukkumaan menoon... Veto on kyllä ihan poissa!

Voikaa hyvin ja toivottavasti nyt ei enää kukaan tippuisi ryhmästä pois :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 9+3 :heart:
 
voimia ihan jokaiselle!
täällä kans uusi joulukuun toivotuimmasta kirjoittelija <3 ensiraskaus ja kamala vainoharhaisuus ihan koko ajan! mulla on myös nt-ultra ensi torstaina ja jännitys on aivan kamala.. oon ollut muutenkin kokoajan hermona tästä kun en ole mieheni lisäksi paljastanut kuin yhdelle tulevasta lapsesta. rv 11+1 nyt ja toivon sydämeni pohjasta että pysyy matkassa loppuun asti <3
 
Olen tosi pahoillani Sarasofia :'( On niin väärin että menetyksiä kasaantuu. Voimia.

Täällä oireet voimistuneet tällä viikolla joten olo aika kamala.mulla ei häpyluu ole vielä kipeä (onneksi). Esikon kanssa oli ja se kipu on hirveää.

minäkin siirryn sängyn puolelle. .
 
Sarasofia:hug:

On tullu oltua liikaa tuolla fb ryhmässäjanäännyt tää ketju täysin. Tääl odotellaan ultraa joka on 9.6 eli viel runsas viikko omaan tuomiopäiväään. Vähän pelottaa kun lukee näitä keskeytymisiä mutta kai kaikella on tarkoitus:heart:

Nyt alkaa väsy painaa joten täytyy jatkaa joku toinen kerta :).

Ai niin..Tervetuloa uusille!:flower:

Miltsu76 ja hempukka 11+4
 
Huomenta! Päättäjäiset on tullut juhlittua ja aika väkinäisesti, mieli ollut tosi maassa kun en neljään päivään sillä hemmetin paniikkikoneella saanut sydänääniä kuuluviin. Olin jo ihan epätoivoinen:( Kunnes tänä aamuna pikkujunan puksutus taas kuului:heart: Kyllä se nyt on tullut todistettua, että sikiö on vielä niin pieni, että pystyy piileskelemään. Nyt kun olen saanut tämän ongelman ratkaistua, suljen paniikkikoneen kaappiin enkä vilkaisekaan siihen päin kunnes sikiö on riittävän suuri. Ja silloinkin tarkistan sydänäänet vain, jos liikkeitä ei ole tuntunut vähään aikaan. Pitikin mennä ostamaan mokoma laite|O Ei sovi enää näin vanhan hermoille...

Pahoinvointia oli koko tuon neljä päivää aivan järkyttävästi, oksentelin ja makasin suurimman osan sängyn pohjalla. Varmaan huoli ja stressi lisäsi sitä. Nyt kun sydänäänet on kuultu, tuntuu että pystyn taas ihan mihin vain :LOL:

Mulla on nt-ultra siis 12.6, ja jos siellä on kaikki hyvin, ajattelin että vois pikkuhiljaa alkaa kertoa raskaudesta lapsille ja sukulaisille...pelottaa vaan reaktiot:|

Mukavaa sunnuntaita!

Almandiini ja Tsuh 10+3
 
Almandiini ai sä et oo vielä lapsillekertonu raskaudesta? Mä kerroin heti kun olin plussanu mun neidille, kun ollu tuo vauvahaave niin suuri niin en pystyny olla hiljaa asiasta. Ollaan läheisiäneidin kanssa kun melkein koko hänen lapsuutensa kahdestaan oltu, en tiedä onko siinä syy sitten :).
Ja kyllä lähimmät kaverit tietää ja molempien lähisuku, mun koko suku kun on niin pieni ;).
Mä tilasin semmosen dopplerin mutta nyt jo pelottaa sen käyttö kun sinäkin oot saanu panikoida jos ei sit kuulukaan sydänääniä:|.

Miltsu76 ja hempukka 11+5
 
No itse oon melko kokenut ton doplerin käyttäjä ja kyllä niitä saa kokematon etsiä vielä ihan reiluilla (14+) viikoillakin.

Minähän en saanut kuulumaan 9+3, missä viimeeksi kuului, joten oman mielenrauhani takia jätin koko homman kolmeksi viikoksi ja sitten nt ultran jälkeen kuuntelin ja heti kuului. Nyt pitää naiset oikeasti muistaa, että jos sydän on kerran kuultu/nähty, on epätodennäköistä, että se yhtäkkiä lopettaa sen sykkimisen. Ilmeisesti sarasofialla on näin käynyt ja toivottavasti selvittävät todellakin mistä on kyse! KOska kyseessä siis voi olla tukostaipumus tai tulehdus. Kamala tilanne silti ja toivon sarasofialle nyt hurjasti voimia ja aurinkoa ja pikaista menestyksekästä raskautta ja vauvaa. Toivon, että ilmoittelet itsestäsi.. Kun vain jaksat. Mieleen jäit.
 
Sykkeet > näillä +10 rv harvimmin enää tulee keskeytynyttä keskenmenoa eli että sydän lakkaisi yht äkkiä lyömättä. Mulla kaks keskenmenoa josta toinen vuosi ittestään pois Rv6 ja toinen oli keskeytynyt kesjenmeno eli sikiö oli kuollu rv9+ ja huomattiin vasta np-ultrassa rv12+.

Kertomiset > minäkään en ole vielä kertonut juuri kenellekkään eli meidän lapset ei vielä tiedä ja kerrotaankin vasta rv16 jälkeen kunn saadaan varmuus että olis terve tulossa. Mies, paras kaveri ja mun äiti tietää mutta ei kukaan muu.

Mun tekis niin mieli torilta herneitä, mansikoita, mustikoita ja kirsikoita. Onneks ollaan menossa tiistaina kuukausi markkinoille torille niin jos sieltä vaikka sais jotain hyvää. Hedelmä salaattia on nyt tullu paljon tehtyy ja on kyllä raikasta. On kyllä huomattavasti helpompaa kun ei oo koko aikaa enää pahaolo vaan sitäkin on enää heti aamusta jos ees silloinkaan.

Tiukuliina ja hippu rv11+1

Tuleekos meille kesäkuun pinoa?
 
Viimeksi muokattu:
Osanotto Sakkuralle! Näitähän nyt riittää :(

Toivottavasti joku osaava jaksaa kyhätä kesäkuulle ketjun kasaan...

miltsu76, minä en sen takia tosiaan ole vielä kertonut lapsillekaan, kun he ovat hyvin herkkiä. Haluan suojella heitä siltä, että jos jotain ikävää tapahtuisi, olen siis pyrkinyt minimoimaan riskit siihen, että eivät joutuisi suremaan keskenmenoa tms. Koska jo raskausuutinen itsessään tulee olemaan melkoinen pommi, ja siihen riittää sopeutumista heillä. Samalla haluan suojella itseäni ylimääräiseltä stressiltä, mitä tulee lasten tunnereaktioihin liittyen. Mutta kyllä tuossa ennen juhannusta ajattelin kertoa kuitenkin :)

Jos tosiaan käytät sitä doplleria, ei kannata säikähtää jos ääniä ei muutamaan päivään kuulukaan...tästä syystä minä en enää sitä aio käyttää:D Katsoo sitten myöhemmin: /
 
Joo otan rennosti vaikka ei kuuluis ääniä :) voi olla että käytän sitä vasta ultran jälkeen ;) joka mulla 9.6.
Muistan vaan kun juoksin monta kertaa äippäpolille kuuntelemaan sydänääniä kun esikkoa odotin, jos ei mielestäni ollut liikkunut tarpeeks, niin ajattelin et nyt voin sit myöhäsessä vaiheessa kuunnella :).

Ja jokaisen oma asia milloin kertoo raskaudesta :) itse tiedämme miten perheenjäsenet yms reagoi uutiseen ;) :heart:
 
Vieläkö tänne mahtuisi mukaan? Oon aina välillä käynyt lueskelemassa juttujanne.. :)

Mut voisi siis lisätä listaan!

Nessu82/32-v/LA 8.12./kolmas lapsi/Kättäri

Nt-ultrassa käytiin viime viikolla ja siellä kaikki oli ihan normisti..

Pikkasen jännittää, että mitenkähän sitä sitten kolmen pienen lapsen kanssa sitten pärjäilee... Meillä on siis kaksi ihanaa tytärtä (07/09 ja 11/12), perheeseen kuuluu heidän lisäksi myös mieheni ja hänen 11-v poika.
 
Osanottoni sarasofialle ja sakkuralle! :'(

Pelottavan paljon menetyksiä, tuntuu pahalta.
Toivottavasti parisuhteessa takkuavat saavat rypyt oiottua, en varmaan itse jaksaisi yksin tähän loppuelämän vastuulliseen "tehtävään". Kokemusta on 8 vuotta yksinhuoltajuutta.

Maanantaina onneksi nt-ultra ja mieskin pääsee neuvolaan mukaan.

Voimia!

Tiimama ja muru 10+5
 
Heipä hei! Ajattelin liittyä joukkoonne! Ensimmäistä odotellaan ja elellään jännittäviä aikoja. Tuntuu välillä ettei tästä raskaudesta osaa nauttiakaan, kun stressaan sitä onko sikiö kuollut kohtuun ja onko tuolla mahassa kaikki hyvin vai ei. Nyt menossa rv 10+2 ja raskausoireet helpottaneet huomattavasti parin viikon takaiseen (mm. väsymys, pahoinvointi ja alavatsan nippailut), mutta eivät ole kokonaan hävinneet. Kävin seitsemännellä viikolla ultrassa ja silloin näkyi yksi alkio kohdun sisällä, sekä kuului vahvat sydämen sykkeet. Seuraava ultra ja niskaturvotustutkimus vasta 17.6. Ei malttaisi odottaa!

Terveisin, CasaRoque / 29v / 1. lapsi /PS
 
Olipa Sakkura huojentava kuulla =)
CasaRoque, tervetuloa!
Oma Napa: huomenna NT ultra. Jännittää. Uskaltauduin miehelle kertomaan omasta jännityksestä et mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin. Tähän asti oon menny positiivisella asenteella pelottomasti mut nyt annan itseni jännittää.. mitä jos narahtaakin turvotuksesta. Varsinkin kun en halunnut verikoeseulontaan.... no miehen reaktio ei ollut paras mahdollinen... olen kuulema aina niin negatiivinen ja ajattelen elämää negatiivisuuden kautta. Totesinpa ykskantaan, et pessimisti ei pety =)
 

Yhteistyössä