Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

Dragonfly, kiitos :heart:
Tuli vietettyä iltaa googlettelemalla sikiöön tarttuvia infektioita. Sitten iski paniikki että jos oikeesti on joku tarttunut synnytyskanavasta... esikoinenhan on terve, mutta hän syntyi sektiolla. Erityinen kuopus alakautta. Toki kuten aiemmin mainitsin, seurattiin jo raskausaikana, joten melkein tyhmää tämmöisiä edes miettiä. Se on totta, että eihän sitä pelosta pääse. Mutta jos aina yksi etappi on mennyt hyvin niin se valaa toivoa. Joten toivotaan, että tämä päivä toisi hyviä ultrakuulumisia. Noin 8 tuntia vielä, iiiiiiiiiik!!

Hei muuten, miulle sanottiin että np-ultraan olisi hyvä hieman pidättää pissaa. Miten teitä muita on ohjeistettu? Ilmeisesti täällä siis ensisijaisesti ultrataan päältä. Toisaalta se tehtiin viimeeksikin kumpaakin kautta, joten siihenhän se on valmistauduttava :)

Voihan suonikohjut. Kuten aiemminkin täällä kirjoitin, miulla tulee raskauden aikana, sääreen ja alaosastoon.. no ne on nyt sitten aktivoituneet. Kauhea paine ja pistävä kipu tuossa sääressä ja joka välissä on tunne että saatava jalka ylös. Eilen kaupassa mietinkin, että miten hemmetissä selviän näiden kohjujen kanssa vielä lähes 7 kk...Kun tietää että ne tulee tässä raskaudessa olemaan entistä pahemmat. Ekassa alkoi hieman näkymään, tokassa oli jo kipe ja ilkeän näköinen. Oli tukisukat ja hirudoid forte + öisin kompressioside. Nyt tais alkaa vielä aiemmin ku edellisestä ja hitto vie näyttää niinku olis reiteenkin tulossa.... go away :stick:

Huuh pitkä päivä tiedossa. Poikien kuskailua ees takaisin, ultraan meno.. tulee se 17 km polkemista. Saa nähä olenko oikeaan aikaan kotona kun apuvälinekeskuksesta olisi kuopukselle tulossa kolmipyörä.

Muutes... mie oon melko varma että tämäkin lapsi tulisi olemaan poika. Siis ei ole muuta mahdollisuutta :D Ensinnäkin tämä on saanut alkunsa ovulaation jälkeen, seuraavana päivänä ja siitähän sanotaan että vikkelä poikasiittiö voi vielä tuossa vaiheessa saavuttaa jo irronneen munasolun. Ei siinä, mie tykkään pojista. Mutta koska tämä on melko varmasti viimeinen lapsi, olisi ollut kiva jos tytönkin saisin. Ja tosiaan kun miehen siskolla on kolme poikaa niin miehen isovanhemmiltakin jää tyttö lapsenlapsi puuttumaan, kuusi poikaa :D Mun äitillä on vielä mahikset.. Sisko on 21 v, niin aikanaan sitten saapi tyttöä yrittää :D
No mutta mie lähen pesee tuota nahkakisua... Palaan viimeistään ultran jälkeen illalla...

*Unis* ja masunen 12+0 poks <3
 
Oikein paljon tsemppiä *unis* sun ultraan, toivotaan että kaikki hyvin siellä! Mulla on ultra tasan viikon päästä iltapäivällä, pieni jännitys alkaa tiivistyä täälläkin.

Nukkuminen, olen koko ikäni ollut herkkäuninen ja vähäuninen, joten siinä ei oikeastaan ole enää mitään ihmeellistä. Olen niin tottunut siihen että A) en meinaa nukahtaa hyvin ja B) herään monta kertaa yössä. Näin kesällä en valoisuuden takia kärsi siitä paljonkaan, talvella olen kuin nukkuneen rukous ja persiiseen ammuttu karhu, jos en saa riittävästi unta. Pimeys verottaa voimia.

Pahoinvointi, täällä sitä riittää edelleen ja yökkäilen päivittäin, tosin onneksi harvemmin oksennus lentää. Kylläkin viimeksi juuri nyt aamulla, kun mies oli keittänyt oikein pahan hajuista Xtra- kahvia ja poltellut tupakkaa parvekkeella. :x Joko muilla on pahoinvointi helpottanut?

Mukavaa kesäpäivää!

Almandiini ja Tsuh 11+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Heissan taasen!

Tuulentyttö Mulla on semmonen tilanne, että ollaan muuttamassa Kouvolaan ennen lapsen syntymää, kun mies sai sieltä töitä. Tällä hetkellä asutaan siis vielä pk -seudulla. Elokuussa ainakin mies muuttaa ja miun pitää miettiä lähdenkö samalla vai oonko täällä äippälomaan asti. Mulla on nimittäin vakityöpaikka, ja tiiän ettei oo hirveesti järkee irtisanoutua ennen mammalomaa. Mutta mutta.. ei hirveesti huvittais jäädä tänne yksinään asumaan, toisaalta kyse on kuitenkin vaan parista kuukaudesta.. Hankalaa :/ Huh, tulipas avauduttua :D

Muuten tänne kuuluu hyvää.. Suonikohjuja mulla ei ole, onneksi, mutta iltaisin maha on semmoinen pallo, että huhu, ei tiedä oikein mitenpäin sitä sohvalla makoilisi. :D Onneksi, omat vaatteet mahtuu vielä päälle ja luulen, ettei mun tartte näin kesällä ainakaan pahemmin ostella uusia. Tykkään nimittäin käyttää paljon mekkoja ja kaapista löytyy monta, joihin maha mahtuu pullottamaan ihan hyvin. Mutta eiköhän viimeistään syssyllä äitiysvaatteita voi alkaa ostella.

Tsemppiä Unis ja kaikki muutkin, joilla on ultra, toivottavasti kaikki on hyvin :) Nauttikaahan aurinkoisesta päivästä, mun pitää mennä nyt jatkamaan töitä! :)

Silje86+piltti 12+4
 
Viimeksi muokattu:
unikselle tsemppiä ultraan. Uskon että huoli on kova eikä se ihan helposti varmaankaan helpota.

Kyllä sitä itsekin on huolissaan vaikkei mitään syytä siihen olisikaan. Esikon aikaankin oli huolissaan jollain tapaa mutta vasta myöhemmin tajusi mitä kaikkea voikaan tapahtua. Ja sen ettei se että vauva syntyy terveenä tarkoita vielä mitään. Huolta varmaan lisää myös se että en jotenkin yhtään osaa ajatella että meille oikeasti tulisi vauva. Ihan sellainen tunne että jotain vielä ilmenee.

tyttö/poika olosta Musta jossain oli tutkittu että jos on jo kaksi saman merkkistä niin todennäköisemmin kolmas on myös. Itse en jotenkin osaa kuvitella itseäni pojan äitinä kun meillä on perheessä/suvussa vaan tyttöjä. Pojat on jotenkin mystisiä olentoja. Tää raskaus on kyllä niin totaalisen erilainen kun aikaisempi että sen perusteella ajattelen tämän olevan poika. Mies olisi innoissaan mutta tytär saattaisi vaatia palauttamaan :p Tytölle olisi myös kaikki valmiina. Esikosta olin ihan varma ettei se ole poika (en kuitenkaan varma että on tyttö :LOL:) ja ostin tytölle käyviä vaatteita jo paljon ennen kun saatiin asiaan varmuus. Nyt vähän tuntuu että voisi mennä niihin söpöihin kauluspaita bodeihin tutustumaan.. Onko mulla mitään tuntemuksia sukupuolesta?

hedelmöittyminen Mä oon kovasti yrittänyt laskea (koska kierto on tosi sekaisin) että miten voin olla raskaana ja koska mulla on muka ollut ovis kun huomioidaan menkkojen alkamispäivä, koska harrastettiin seksiä ja mun LA. Mun laskujen mukaan voisi olla mahdollista että rv 11+6 sijaan olisinkin vasta 10+6 mut kun ultran mukaan ei ole mahdollista. Jos ultraan on uskomista niin sitten talletus tuli pari päivää ennen ovista eli voisi viitata tyttöön.

Pahoinvointi Edelleen iltaisin tulee ja hampaiden pesu kestää varmaan 10min kun harjaa sietää pitää suussa vaan pari sekunttia kerrallaan. En myöskään pysty syömään kokonaista ateriaa kerralla kun tulee niin ähky ja pahaolo. Sit toisaalta nälkä vaivaa parin tunnin välein.
 
Kiitos tsempeistä ihanat :heart:
En malta odottaa sitä ultraa.. se pelottaa ja jännittää ja miten sen nyt sanoo... Minäkin kolmatta kertaa moiseen menen, niin olen ihan tärinässä... Olisihan se ihana kun pääsisi vihdoin paljastaa tän ainakin lähipiirille ja lähimmille kavereille :)

Kerroin tuossa alussa kun meillä mies ei oikein tätä lasta halua. Tämähän siis tuli suunnittelemattomasti. Kuitenkin on jaksanut kuunnella kun eilenkin tämän päivän ultrasta puhuin ja eilen heitti esikoiselle kuullessaan jossain ohjelmassa erään nimen, että miten olis tuollainen nimi jos joskus saattaisit saada pikkuveljen ;) Siihen sitten aloin jatkamaan että tämä todellakin tulee olemaan poika... mies ei sanonut mitään mutta ainakin kuunteli. Kyllä mie aion sille heti viestiä laittaa että miten meni...
 
Nyt on lomalta palattu ja saihan sitä ulkomailla ihmetellä mitä suuhunsa pistää! Onneksi mies on kaikki ruokanen ja jos tietämättäni(kieltä tajuamatta) tilasin jotaki mitä en saanutkaan syödä niin vaihdettiin annoksia :D Hyvin jakso kävellä päivät muiden mukana eikä väsymyksestä tietoakaan. Eilen kotiuduttiin ja sydän äänet jumputtaa edelleen vahvasti, joten luottavaisin mielin ens viikolla ultraan! Hirveä ähky/turvotus syömisestä ja jatkuva nälkä on edelleen mutta muuten ei onneksi ole oireita.

Toivottavasti niin oma kun muidenkin ultrat päästään puhtain paperein läpi! Itsekkin olen varmasti ihan hermoraunio omaa vuoroa odottaessa mutta jotenkin olo on ollut nyt aivan varma että kaikki on hyvin! Toivottavasti en sitten kuule huonoja uutisia tai nyt putoaa kovaa ja korkealta.

Eipä ole itellä kauheesti tuntoja siitä kumpi ois tulossa. Mies on nähnyt unta tytöstä jossa olin aina antanut epätoivoisena huutavan vauvan hänen syliin ja kukaan muu ei ollut saanut pientä rauhoittuun kun oma isi :heart: Minä toivon poikaa mutta eipä sillä toiveella ihmeitä tehdä ja tyttökin sulattaa varmasti sydämmet yhtälailla! Anoppi on vaan semmoista pitsin ostaja tyyppiä että jos tyttö on tulossa niin kukkaa ja röyhelöä on tulossa kaapit täyteen jos en keksi jotakin tehokasta vastaväitettä :D

Ma&Mi ja pienenpieni 11+3
 
Kaikki oli hyvin ultrassa <3
Kyllähän sitä kyyneleet vieri pitkin poskia. Vauva viuhtoi hurjasti, pyöri ja hyöri ja heilutteli raajojaan. Uskomatonta :)
Nt oli 0,9 mm ja ne seulat valmistuvat parissa viikossa. Muistin siis väärin että paikan päällä saa tietää. Eli jos hälyyttää niin soittavat.
Kerroin kätilölle edellisestä raskaudesta ja vauvan selittämättömästä sairastumisesta syntymän jälkeen. Sain rakenneultra-ajan poikkeuksellisesti lääkärin luokse jotta voin purkaa huoltani ja kysyä kaikkea tarpeellista raskausajan sikiön sairastumiseen yms liittyen.

Pikkunen vastasi hyvin viikkojaan ja itseasiassa neuvola laittoi silloin pari vk takaperin siellä käydessäni lasketuksi ajaksi 17.12 vaikka neuvolatäti puhelimessa aiemmin sanoi 18.12. Luotin sitten enemmän tuohon 18.12 kun tiesin hedelmöittymisen tapahtuneen niin myöhään. Nyt kun tuolla ultrassa täsmäsi enemmän tuon 17 pv kanssa niin vaihdetaan se miulle lasketuksi ajaksi. Kirjoitan puhelimella joten en saa punaisena.

P ä i v i t y s LASKETTUUN AIKAAN: 17.12.

Palkitsin itseni kahdella subilla. Toinen jääköön jemmaan iltapalaksi :D
 
Täällä kans laskettu aika vaihtui 30.11.2014, kaksi viikkoa aiemmaksi! Eli nyt mennäänkin rv 14+1 aiemman 12 sijaan. Hyvältä näytti np-ultrassa, turvotusta oli 1,2, eli varmaan ihan ok? Olisin halunnut pikku ukon (kyllä, ihan pippelin näköä haarusvälissä!) liikkuvan enemmän.. Pitääkö mun huolestua?
 
Ihanaa *unis* hyvistä kuulumisista. Ja samoin muut jotka jo päässy np-ultraan.

).) kohtu ei tunnu. Joka toinen ajatus on positiivinen, kun taas seuraava ajatus käy mielessä, et jos siel ei oo kukaa elos. Onneks pian pääsee näistä mietteistä. Maanantai, tule jo.

Koko viikon ollu tolkuton väsy, päiväunet nykyää pakko ottaa.

Pääkipu on hyökänny tänää mun kimppuun, liekö tämä kuumuus osasyynä.

Ja ilmavaivat nyt illalla, kyllästyn tähän pieremiseen., x)
 
EliEli, laitoin siulle yv siitä fb ryhmästä. Tiedä sitten tuliko perillekään :D voisiko joku fb ryhmässä oleva vinkata EliEliä että oon laittanut yyveetä. Olis mukava päästä sinne facen ryhmään :)
 
Poks poks poks 11+0 ja ne <3 äänet!!!!! Kunnes karkas enkä enää löytäny... mut ainakin nyt on henkis!

Ihania uä kuulumisia! Onnea!!! Itellä tasa viikko tai no 6 päivää kun nyt on jo kello yli puolenyön ;)

Mä ooooon niiiiin onnellinen!

Öitä :)
 
Onnea, onnea ja onnea hyvistä kuulumisista! :)

Täällä on "kylillä" sana kiirinyt, exä kyseli tänään viestillä pitääkö hurja huhu paikkansa? Pyysin määrittelemään "hurjan"... Kuulemma odotan kaksosia. :D
No yksikin riittää, kiitos vain.
Että näin meillä päin!

Sama kai tuo vaikka puhuvat, tämähän on iloinen asia eikä täysin turvallista aikaa ole olemassakaan... Joten nautitaan nyt! <3

Neuvolantäti unohti soittaa verikokeen tuloksista, mutta jätin viestiä vastaajaan. Jospa selviäisi perjantaina, lupasi siis soittaa jokatapauksessa. :)

Lämmintä viikonloppua kaikille!

Tiimama ja muru 11+3
 
Kiitos pampula nopeasti päivitetystä LA:n muutoksesta. Olin juuri tuloss koneelta laittamaan sen pyynnön punaisena :D useammin kun tulee tuolla puhelimella selailtua ja kirjoiteltua.

Tänään kuopus on päiväkodista pois kun käymme neurologilla, ja esikoinen on mummolassa hoidossa. Ensi viikolla kuopuksen kanssa olemmekin sitten osastolla muutamana päivänä kun käydään läpi kuntoutustarvetta, että mitä kaikkea tarvitsee ja minkä verran. Tällä hetkellä poitsulla menee fysioterapia ja puheterapia.

Eilen illalla kun lapset menivät nukkumaan, niin näytin miehelle ultrakuvia. Eipä tuo nyt hirveästi kommentoinut, mutta katsoi kun osoitin, että "tuossa pikkunen vilkuttelee, tuossa venyttää jalkaa". Muutenkin mies oli hyvällä tuulella, eli eiköhän tän asian kanssa aleta olemaan ihan sujut.
On tosi outoa, kun olin ajatellut, että jos tuossa ekassa ultrassa kaikki on ok, voisin kertoa tästä sitten molempien vanhemmille ja siskoille, sekä joillekin kavereille, niin ei oikein tiedä että mistä aloittaisi ja miten... Meiän äiti on tulossa ma hoitamaan esikoista, niin jospa hälle silloin kertoisin.

Valitan taas niistä suonikohjuista. Mutta oikeesti nyt alkaa jo tehdä kipeää.. yöllä jos menee vaikka vessaan. Ja odotan hetken siinä sängyn laidalla istuen, niin silti kun nousen menee joku 30 sekuntia ja alkaa järkky paine ja kipu tuossa sääressä. Tätä oli viime raskaudessa ehkä joskus puolen välin jälkeen.. että siis huh missä vaiheessa jo alkaa :x Eli ei muuta kun heti tänään tilaa ne tukisukat ja illalla laitan sitä voidetta.

EliEli, sinulle on yyveetä koskien fb ryhmää =)
 
terppaa..

np ultrassa eile käyty ja kaikki oli ok.. vastas laskettua aikaa,tosin sano että muutamaapäivää näyttäs pidemmällä olevan maks 3.. mutta ei muutu laskettuaika..

tännää poksuu rv 13+0 jiihaaa <3 ja mies oli hyvinki liikuttunu ultrassa..nainen käski mun yskässä koska pikkunen oli kylellään eikä suostunu kääntyyn ni mieski siinä sitte "noni yskäse nytte, yskäse YSKÄSE" :D alako ihan naurattamaan itelläki..

uuh.maanantai aamuna sokerirasitus..jeba jee!! ja ensviikolla kohduntulehdus tarkastus ja ultra Oyssissa.. ja lääkärineuvolaa ja ja

NII JA 31.07.. Sain ajan rakenne-ultraan sielä saa mahd.tietää kumpaa sukupuolta hän edustaa <3 jiihaaa..

pikaiset päivitykset lomailun seasta. hyvää kesää kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Ma&Mi
Unis Noi suonikohjut kuulostaa kyllä hurjilta. Tukisukat voi olla ihan hyvä kyllä hommata heti alussa. Niitä ei kai raskausaikana kauheasti voi hoitaa (siis ihan lääkärillä)?

Ymmärrän hyvin ton että epäröi kertoa raskaudesta.. Mun oli/on tarkoitus kertoa juhannuksena (ultran jälkeen jos kaikki on hyvin) mut nyt tullut sellainen fiilis että voisi pitää omana tietona.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa lukea hyviä uutisia. :flower:

).( Jotenkin on nyt niiiiiin kireellä hermot koko ajan ettei tosikaan. Tuntuu ettei jaksais yhtään mitään kiukkuilua tuolta kaksi vuotiaalta ja että otan kaikesta miehen sanomisesta itseeni. Todella ärsyttävää kun tulee jotenkin niin voimakkaana kaikki pienetkin jutut ja sitten en osaa päästää irti ja vatvon jotain ihan typerää juttua monta tuntia. Ei ollenkaan mun tapaista. Ja sitten tulee paha mieli kun ärjyn ja käyttäydyn tyhmästi. : / Varmaan siis tyttö köllöttelee tuolla masussa koska poikaa ku ootin niin olin niin viilipytty ja itse rauhallisuus. Kaveri on myös raskaana ja kun odotti tyttöä viimeksi oli myös ihan hermoraunio ja nyt tällä kertaa ihan viilipytty. Tultiin siihen tulokseen että siellä odotetaan poikaa ja täällä tyttöä :LOL:

Nukkuminen alkaa nyt oikeesti olla jo ongelmallista. Heräilen kokoajan ja näen niin sekoja unia että ei tosikaan. Heräilen myös vessaan kaks kolme kertaa yössä. Onko muilla jo vessassa ravaaminen alkanut?

Mies haluaisi lähteä mökille viikonlopuksi mutta minusta tuntuu ettei millään jaksais ruveta pakkaamaan ja matkustaan yhtään minnekään. Toisaalta ei sitten myöskään huvittais möhöttää vaan kotona. Äh. En tiiä.

Selvästi huono päivä tänään....

Nioliina ja Sintti 12+4
 
Aurinkoista päivää kaikille! :) Voi Tiimama76, asut varmaan jollain pienellä paikkakunnalla...argh. Voin hyvin kuvitella tilanteet, olen itse sellaiselta kotoisin. Mua nuorena niin ärsytti tuollaiset kyttäilyt ja juoruilut, että muutin pois heti kun kynnelle kykenin. Mä tarvin ympärille kauheasti "tilaa" ja ihmispaljouden tuomaa suojaa, siis siinä mielessä että en halua olla liian tuttu kenenkään kanssa enkä halua että minusta tai mun asioista puhutaan, kun ne ei kuulu kellekään|O Ei varmaan uskois, kun höpötän sitten täällä niin paljon:whistle:

Merkillisiä unia näin viime yönä exästä. Mehän ei siis olla missään puheväleissä ja ex on täysin kykenemätön kommunikoimaan, mutta viime yön unessa käytiin kauhean rakentava ja asiallinen keskustelu:O Mut oli kutsuttu heille kylään ja ex touhusi keittiössä (!!:O!!) ja minä istuin keittiön pöydän ääressä. Thai-vaimo oli lähtenyt jonnekin kyläilyni ajaksi. Mun ja exän keskustelu meni näin:

Minä: "No mites tämä sinun vaimon raskaus, onko mennyt hyvin ja onko pienellä kaikki hyvin?"
Ex: "Joo hyvin on mennyt"
Minä: "Onko sinun vaimolla ystäviä täällä suomessa?"
Ex: "Ei hänellä oikein ole ystäviä, aika yksinäinen on"
Minä: "Niin, se voi olla vaikeaa tutustua kun tulee ihan eri kulttuurista. Entä onko hänellä ketään sukulaisia tai tuttavia täällä?"
Ex: "Kyllä hänellä joitakin on"
Minä: "No hyvä."
Hiljaisuus.
Ex: "Kyllä sille raha tuntuu hyvin riittävän"
Minä: "Jaa. Niin, silloin kunme oltiin nuoria niin eihän meillä ollut rahaa juurikaan ja tosi vähällä pärjättiin lasten kanssa."

Sitten heräsin, kun huoltomies ajoi ikkunan alla jotain työkonetta:D Kuulostaa hassulta, kun näen tuollaisia unia, mutta ne jotenkin lohduttavat siinä mielessä, että kun oikeasti exän kanssa ei pystynyt/pysty puhumaan laisinkaan. Niin sitten ikään kuin unissa asioita käydään aikuismaisesti läpi :)

Mitäs muuta...eipä mitään ihmeitä. Oikein hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa naiset :wave:

Tervetuloa uusille :)

Kylläpä onkin hetki, kun olen kirjoitellut! Kiva lukea teidän kuulumisia! Ihania ultrakuulumisia oli monella, mahtavaa, että tulee hyviä uutisia!

Nukkumisesta oli puhetta. Saan vielä aika hyvin nukuttua, tosin vessareissut on alkaneet... Pari kertaa yössä tulee vessassa käytyä. Nukahdan onneksi heti samantien, ainakin vielä :) Olen muutenkin ihan tosi hyväuninen ja saan nukuttua paikassa kuin paikassa. Muistan aiemmista raskauksista, että yöheräilyä on kyllä ollut ja pahenee vain loppua kohti...

Sokerirasitukseen menen myös. En kovin innolla sitä odota, mutta hyvä se tietenkin on, että seurataan. Minulla bmi ylittää rajan ja takana yksi insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja kaksi ruokavaliolla hoidettua raskausdiabetesta, niin siinä sitä syitä onkin seurailla. Toivottavasti nytkin riittäisi tuo ruokavalio, se pistäminen on sellaista säätöä. Ja olokin oli kyllä tuossa raskaudessa tosi kurja. Ja vauva painoi yli 4kg.

Synnärimatka on meillä ihan kohtuullinen, tunnin verran menee, että ollaan perillä. Olen kaikista aikaisemmista raskauksista ollut jo osastolla, kun on käynnistelty, joten en osaa yhtään kuvitella tilannetta, että lähtisin kotoa synnyttämään :D Toivon, että tässä raskaudessa synnytys alkaa myös sairaalassa. Olen aika kipuherkkä ja kaikki synnytykset ovat olleet sellaisia, että apuja on tarvittu, joten mielelläni olen valvotuissa olosuhteissa.

Sairaalassaoloajasta taisi olla jo aiemmin keskustelua. Minä olen aina tykännyt olla osastolla. Jotenkin ne ihan ekat päivät, kun itsekin on vähän töttöröö, on kiva olla siellä, kun palvelu pelaa :) Saa ruoat valmiina eikä tarvitse miettiä pyykkejä ja siivouksia. Olen siis ottanut sen loman kannalta aina :D Viimeksi kävi ikävästi, kun vauva joutui vielä jäämään teholle ja pääsin itse kotiin. Voi sitä itkun määrää, kun lähdet sairaalasta ilman vauvaa. Oli kyllä tosi rankka paikka ja toivon, että sellaista ei nyt tapahtuisi.

Suonikohjut on varmasti tosi kipeitä ja ikäviä. Tsemppiä Unis, toivottavasti tukisukista ja voiteesta on apua! Minulla ei itselläni ole kovin pahoja suonikohjuja, parissa kohtaa on ihan ohutta verisuonta tullut näkyviin. Vanhuus ei tule yksin, vaikka eihän se ole mitenkään ikään sidottu. Muutamalla ystävällä on aika pahat suonikohjut ja ne ovat kyllä olleet kovin kipeitä. Niitä on heillä operoitu ja tehty niitä ruiskuhoitoja.

Liikkeistä, odotan ihan tosi paljon, että alkavat tuntumaan! Se on niin mahtavan ihanaa :heart: Mikään ei ole mukavampaa, kuin nukkumaan mennessä "kuunnella" vielä hetki liikkeitä :) En yhtään muista millä viikoilla olen aiemmissa raskauksissa tuntenut liikkeitä... Ehkä jollain 16-18 viikoilla...

Tyttö/poikaoloista, olin aluksi ihan varma, että tyttö tulee. Mutta nyt olen vähän kääntänyt kelkkaani ja on aika vahva poikaolo... Jännää jokatapauksessa :xmas:

Masun kasvu, tästä on varmaan ollut kanssa jo puhetta, mutta pömpöttääkö teillä jo masu? Mies sanoi tuossa pari päivää sitten, että onko maha kasvanut :D no on se! Ihan hirmuinen pömppö! Ei sitä saa enää vedettyä mitenkään päin piiloon... Mulla on ylimääräisiä kilojakin kyllä ja kerään ne iloisesti vielä kaikki keskivartaloon :kieh: Kaikissa aiemmissa raskauksissa masu on pullahtanut myös tosi aikaisin ja onhan se selvä, että kun on useamman kerran venytetty, niin pullahtaahan se. Toisilla tosin se varmaan näkyykin jotenkin paremmin kuin toisilla. Muistan aina, kun yksi tuttu odotti vauvaa ihan loppusuoralla ja hänellä oli ihan tosi pikkuriikkinen masu.

Hermoista, mulla on ollut Nioliina ihan sama juttu :D Ihanat hormoonit :kieh: :LOL:

Unista, voi että mikä uni Almandiini :) Mä ymmärrän sua tosi hyvin ja oli varmasti helpottavakin uni. Näen itse nimittäin ihan todella paljon unia, milloin mitäkin.

).( Oma työreissu sujui ihan valtavan hyvin. En oksentanut kertaakaan ja jaksoin aika kivasti koko reissun. Nyt onkin sitten keräilty voimia sen jälkeen oikein urakalla. Pahoinvointi alkoi jälleen heti kotiin palattuani ja sappinesteiden oksentelulla alkaa aamut :ashamed: Sellainen hönttiolo on pitkin päivää, välillä parempi, välillä taas huonompi. Päätä on särkenyt aika usein, koetan muistaa juoda vettä pitkin päivää, ettei ainakaan siitä johtuisi, että tulee juotua liian vähän. Oman vaa´an mukaan paino olisi tippunut pari kiloa, varmaan nesteitä.
Loma siintää jo mielessä ja reissukin on tulossa! Sitä odotan innolla, tosin mietityttää ne syömiset sitten... No, eiköhän sekin suju! Toivon vain, että olo olisi parin viikon päästä jo kokolailla hyvä. Hellettä ja aurinkoa on reissussa luvassa.
Verikokeisiin ajattelin mennä maanantaina ja samalla vien pissanäytteen. Nt-ultra on sitten 18.6. ei onneksi kovin pitkä aika enää siihenkään! Silloin kaveri on jo varmaan vähän erinäköinen kuin varhaisultrassa.
Nyt siirrynkin toiselle nettisivulle, ajattelin nimittäin tilata vihdoin sen dopplerin ja bola-korun :) Piti jo aiemmin tilailla, mutta olo on ollut jotenkin niin väsynyt ja höntti, että ei ole jaksanut keskittyä yhtään mihinkään ylimääräiseen...

Nyt tulikin oikein kilometrin mittainen sepostus... :D

Voikaa hyvin ja aurinkoisia päiviä :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 10+2 :heart: (Poks vaan uusille viikoille ja kaksinumeroinen luku, jei!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Almandiini, muistat tosi yksityiskohtaisesti tuon viimeöisen keskustelun :D Miulla on myös yleensä aika selkeitä unia.. Aina tiedän paikan päällä (siellä unessa) että tämä on unta ja osaan sieltä kyllä poiskin yleensä lähteä eli herätä :D

Nukkumisesta nuin muuten, niin olen herkkäuninen. Esikoisen vauva-ajoilta on jäänyt pätkissä nukkuminen.. eli herään lukuisia kertoja yössä. Aina kun asentoa vaihdan... Lisäksi en nukahda sekunnissa, vaan yleensä se vien jonkin aikaa, että saan mielen rauhoitettua. Käyn nyt raskauden aikana 1-2 krt yöllä vessassa. Loppua kohden varmaan kiihtyy... Nuiden kohjujen lisäksi miulla on raskausaikana nukkuessa lonkkakipuja (siis sitten kun on sitä masun kokoa enemmän). Nekin siis vievät varmasti oman osuutensa yöunista.

Kuopuksen kanssa käytiin siellä neurologilla tänään. Pitkästä aikaa sitä havahtui siihen, kuinka sairas tuo kuopus oikeasti onkaan... tai siis kuinka vaikeat ovat aivovauriot. Lääkäri vihjaili, että voi jo tänä vuonna tulla kehitysvamma diagnoosi ja siihen rinnalle cp. Toki tuo cp ei kuopuksen kohdalla ole perinteinen ennen 2 ikä vuotta diagnosoitu, mutta sellaisia piirteitä on jonkin verran... Katsotaan nyt. Eiköhän se muutaman vuoden sisällä adhd diagnoosikin saada. Lääkäri siinä sitten kyseli, että miten te sitten miehen kanssa jaksatte kun kuopus on niin vaikea ja vaativa tapaus... tuli sitten olo, että mitä hittoa mie lisää näitä muksuja teen :/ Voi voi... täytyy vaan toivoa, että kuopus hieman rauhoittaisi menoa ja pärjättäisiin sitten kun vauva syntyy.
 
*Unis*, en muista hyvin läheskään mun kaikkia unia. Silloin kun niillä on jokin "tarkoitus" ne jäävät hyvin mieleen, ja saan niistä pohdittavaa pitkäksi aikaa :)

Voi tuota teidän pientä poikapoloista :( Toivottavasti hän pystyy hyötymään kuntouttavista toimenpiteistä. Ja toivottavasti te saatte jotain kotiapua/virkistystoimintaa sitten kun vauva tulee, ethän mitenkään yksin jaksa noin vaativassa tilanteessa. Kun mies on arvatenkin päivät työssä kuitenkin.

Meidät on huomenna kutsuttu kylään syömään. Toivottavasti ei ole kovin voimakkaan hajuisia ruokia, ja toivottavasti kahvia ei keitellä vieraille. Joudun nimittäin olemaan sitten ihan eri huoneessa:x Mutta jos alan yökkiä ja juoksen vessaan, pakkohan se sitten on kertoa oikea syy. Että eivät luule mun vatsatautisena tulleen kylään:D
 

Yhteistyössä