Tänään poljin fillarilla Kätilöopistolle np ultraan. Oli kätilön mukaan 13+0vk.Paikan päällä jännitti ja vähän vakavoitui. Sitten oli ultran aika. Menin rutiininomaisesti makuulle. Ultraaja oli monta sekuntia hiljaa ja katsoin vauvaani, katsoin. Yht äkkiä näin sen ja koko elimistö tuntui kääntyvän ympäri. Kysyin "lyökö sen sydän?". Ei lyö oli vastaus pahoittelevalla äänellä. Maailma loppui hetkeksi siihen paikkaan. Olinhan jo nähnyt sen ennen kysymystä itsekin. Happi, hengitys, kaikki loppui minulta. Ihan mahdotonta, ei voi enää katsoa. Sattuu niin paljon nähdä oma vauva menehtyneenä! Ei mikään valmista siihen, ei edes asenne että näin voi käydä koska enhän sisimmässäni uskonut näin käyvän. Ihan tosi se ei tunnu mahdolliselta ettei pieni ollut enää "täällä. Pahin pelko siis ja miten se voi käydä toteen näin myöhään. Tarjottiin kriisitukea. Onneksi on kuitenkin kotijoukot. Mies suree lujaa myös. Kerroin 5 ja 4 vuotiaille. Nyt kerron että näin kävi taas. Tunne on vain tukehduttavampi koska vauva oli jo vauvan näköinen ja ihan täydellinen. Eilen vielä haaveilin miten puen koon 56cm potkupuvun lapselleni joulukuussa. Näin sieluni silmin ja iloitsin.
Maailma on hieman tyly välillä , ei voi kuin olla nöyrä. Itkuinen, järkyttynyt, pettynyt ja nöyrä. Se oli viimeinen alkioni. Enempää vauvoja ei tule. Hankin vauvalle muistoenkelin jonka nimeän Sampoksi. Hänestä olisi tullut Sampo, kuten veljeni on jos olisi tullut poika.
Tiistaina on kaavinta. Siksi etten henkisesti kestä ajatusta tai näkyä vauvasta enää. Surisin vain lisää. Voin sanoa että minua sattuu nyt lujasti.
Olen silti katkeraton ja kiitollinen jo olevasta perheestäni.
Tiedättekö että tapahtui hassua kun tulin kotiin. Katsoin 12kk ikäistä iloista tyttöäni ja hän näytti ihmeeltä. Heh, en ennen tiennyt miltä ihme näyttää. Muut lapseni olivat takapihalla leikkimässä ja saivat halin.
Peukut pystyssä teille joilla on ollut onni matkassa. Oma keskenmenoni syy on joko kehitysvamma tai huono istukka ( tai joku viirus, tms.. )
Maailma on hieman tyly välillä , ei voi kuin olla nöyrä. Itkuinen, järkyttynyt, pettynyt ja nöyrä. Se oli viimeinen alkioni. Enempää vauvoja ei tule. Hankin vauvalle muistoenkelin jonka nimeän Sampoksi. Hänestä olisi tullut Sampo, kuten veljeni on jos olisi tullut poika.
Tiistaina on kaavinta. Siksi etten henkisesti kestä ajatusta tai näkyä vauvasta enää. Surisin vain lisää. Voin sanoa että minua sattuu nyt lujasti.
Olen silti katkeraton ja kiitollinen jo olevasta perheestäni.
Tiedättekö että tapahtui hassua kun tulin kotiin. Katsoin 12kk ikäistä iloista tyttöäni ja hän näytti ihmeeltä. Heh, en ennen tiennyt miltä ihme näyttää. Muut lapseni olivat takapihalla leikkimässä ja saivat halin.
Peukut pystyssä teille joilla on ollut onni matkassa. Oma keskenmenoni syy on joko kehitysvamma tai huono istukka ( tai joku viirus, tms.. )
Viimeksi muokattu: