Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

Joulukuiset kesäkuussa

]http://cdn.sheknows.com/articles/2011/12/christmas-baby.jpg[/IMG]

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
Facebook-ryhmään halajavat yksityisviestiä käyttäjälle EliEli!

LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.11
Cuud

30.11
Miiimasu / 22v / 1. lapsi / OYS

1.12.
LilyAlice / 34v / 1.lapsi / TAYS
Toothie / 29v / 1.lapsi
dada / 27v / 3.lapsi / KOS

2.12.
esteri76 / 37v / 4.lapsi / MKS
rosma / 39v / 2. lapsi / TYKS
tuulentyttö / 31v/ 4. lapsi / KOKS
Lyyli77 / 37 / 2. lapsi / JS

3.12
EliEli / 25v / 1. lapsi / PHKS
LunarB / 21v / 1. lapsi / TYKS
Hopeapaju / 34v. / 3. lapsi / LKS
muumimamma-81 / 33v / 4. lapsi / K-SKS

5.12
Murunen87 / 26v / 3. lapsi / TAYS

6.12.
Animula / 26v / 1. lapsi / TYKS

7.12.
enssu / 23v / 2.lapsi / K-SKS
Joulunyytti / 36v /3. lapsi / NKL
MrsRock / 27v. / 1. lapsi

8.12.
Nessu82 / 32v / 3. lapsi / KOS

9.12.
hintriikka / 26v / 2. lapsi / LKS
Mimmuli- / 29v / 6. lapsi / KOS
AmaliaK / 24v / 1.lapsi / SEKS
josefinaalis / 19 / 1. lapsi / JS
Tiinu_/ 19v/ 1.lapsi/ JS

10.12.
Pikkuihra / 28v / 3.lapsi / KOS

11.12.
Meyme / 24v / 2.lapsi / K-PKS
monskudi /20v / 1.lapsi / KOS
Silje86 / 27v / 1.lapsi / KOKS
PikkuisiaUnelmia / 24v / 2. lapsi / PKSSK

12.12
h3n3 / 23v / 2. lapsi / KOS
Astre / 26v / 4. lapsi / KOKS
Kotikiss@ / 28v / 3. lapsi / KYS
muumu / 30v / 1. lapsi / TYKS /
MaryahR / 32v. / 2/ Lohjan sairaala???
Lurtsi / 25v / 2. lapsi / OYS
MizzyMazzu / ? / 2. lapsi / KOS

13.12.
Dart / 26v / 3.lapsi / OYS
_massy / 29v. / 2. lapsi

14.12
Sinna78 / ? / 2. lapsi /
Kirppa 79 / 34v / 4. lapsi / KOS
Höpsyli / 35v / 4.lapsi / k-sks

15.12.
Kirsikka14 / 26v / 1.lapsi / KOS?

16.12.
miltsu76 / 38v / 2 / JS
Sydänmateriaali / 22v / 1. lapsi / TAYS
johsuo92 / 21v / esikoinen / VKS
Nioliina / 30v / 2.lapsi / OAS

17.12
wenda / 25v. / 2.lapsi / KOKS
namibihibibi / 31v / 3 lapsi / TAYS
Kielo-iita / 34 / 4. lapsi / SEKS
*Unis*/32v/3. lapsi/LPKS

18.12.
Elisaveta / 27v / 1.lapsi / PKSSK
Tiukuliina89 / 24v / 4. Lapsi /K-HKS

19.12.
Milja82 / 31v / 1.lapsi / KOS
iisibeibi / 27v / 1. lapsi / SEKS

20.12.
Merianne / 32v / 3. lapsi / TYKS
CirsiJanita / 22v / 2. lapsi / KAKS

21.12.
Mmilia08 / 25v / 3. lapsi /

22.12
PIKKUMAMI85 / ? / 5. lapsi /
Ansku83 / 30v / 1.lapsi / EKKS
Hempsuli82 / 31v / 1. lapsi / KOKS
Ma&Mi / 28v / 1.lapsi / KOS

23.12
Tiimama76 / 37v / 3.lapsi / OAS?
Taikatuike / 37v / 3.lapsi / K-HKS

24.12.
Lalleri / 28v / 2. lapsi / OYS
Rasu / 29v / 2. lapsi / LPKS
Malla84 / 30v / 1. lapsi / KOS
Mamsku86 / 27v / 4. lapsi / PHKS
Pampula8 / 29v / 2. lapsi / KOS

25.12.
Niisku-rouva / 25v / 5. lapsi / TYKS
siltsuli / 22v / 1. lapsi / OYS, OAS
Almandiini / 38v. / 4. lapsi / KOS
Me& / 36v. / 4. lapsi / KYS

26.12.
Hentuntenttu1 / 30v / 2. lapsi / PKKS
juliet83 / 31v / 2. lapsi / OYS
hiliima / 23v / 1. lapsi / K-PKS

27.12
kathii / 23/ 2. / EKKS
pinkkihevonen 27v, 1.lapsi, LPKS
didii/ 33v. / 1.lapsi
Johanna1984 / 30v / 3. lapsi / KAKS
CasaRoque / 29v / 1. lapsi / PS

30.12.
Anjuska86 / 27 / 1. lapsi / TAYS
Vupsu / 29v / 1.lapsi / TAYS

31.12.
Karhunvatukka / 40v / 7. lapsi / K-SKS
Joulunyytti / 36v / 3. lapsi / NKL
Mielikuvitukseton / 27v / 3. / KYS



Surun kohdanneet :hug:

Chokomom 4+4
Hippu*
Raparperitaivas 5+4
Liipa 5+4
Ikiäiti 9+3
Myrtti85 8+2
Metsäläinen 11+0
sarasofia 9+0
Dragonfly77 11+0


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Pampulalle uudesta ketjusta :)

Ja iso halaus sarasofialle ja muille surun kohdanneille. Ei löydy sanoja :( En uskalla edes ajatella, että miten oma maailmani romahtaisi jos tämäkin menisi kesken. Voimia surutyöhön!

Tuosta dopplerista omakohtaisia kokemuksia. Ensinäkin en ollut moista hankkimassa kunnes minut valtasi joku raskaushöyry ja minun oli saatava se ja HETI. En ollut ajatellut, että laite löytäisi minun omat sydänäänet vatsan seudulta, joten tämä sekoitti minut aluksi aivan tyystin. Luulin laitteen olevan rikki, kun näytöllä näkyy niin hidas pulssi (max. 80). Tästä asiasta viisastuneena toisella yrittämällä sain myös tiheämmän pulssin kuuluviin, eli ihana junan ääni <3 Miten helpottava ääni tuo olikaan vaikkei ensi yrityksen jälkeen vielä ehtinyt kovin suurta paniikkia muodostua. Äänet sain kuulumaan siis 10+0. Ja juuri kuten oli vinkattu, eli häpyluun rajalla alaviistosti.

ON: Verenpaineet ovat tipahtaneet vähän turhan alas, joten se on tehnyt olon heikoksi. Salmiakkia olen ottanut "lääkkeeksi". Mutta muuten kaikki kunnossa. Alkaisi tuo vatsa vaan kasvamaan, niin pääsisi sitä paijaamaan :)

10+3
 
Dopplerista käytyyn keskusteluun kanta:
Dopplerin käyttö pitäisi olla yhtä harmitonta kuin korva vatsaa vasten. Dopplerissa on herkkä kalvo joka vastaanottaa äänet sekä hyvin pienitehoinen koneisto jonka energiamäärä on erittäin pieni. Näillä perustiedoilla mitä tiedän nyt tuntuu olevan aivan selvää ettei dopplerin käyttöä tarvitse pelätä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta!
Ultrakuulumiset: Hyviä uutisia pelkästään. Kaveri siellä touhuili kovasti ja kätilö tuntui olevan ihmeissään miten kovasti Pöntiäinen liikuskeli. Pyörähti pari kertaa akselinsa ympäri ja vilkutteli ja potkutteli. Sitten pisti peukun suuhun, toisen käden poskelle ja nukahti. Sydän suli...
 
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :( voimia tulevaan ja toivotaan parasta, että uusi yritys tuottaa tulosta!

Jaksamista myös kaikille parisuhdeongelmissa painiskeleville :hug:

Täällä otetaan rennosti ja lääkäri-neuvola olis tämän viikon keskiviikkona :) odotan innolla niitä sydänäänten kuuntelemista. Muuten on olo aika lailla tasoittunut. Väsymystä yhä edelleen sen verran, että aamulenkkeilyt ovat jääneet tauolle ja yritän käydä iltapäivästä/illasta lenkillä, kun mies tulee kotia.

Murunen ja pöntsykkä rv 13+5
 
pampulalle kiitos uudesta ketjusta! =)

Uusille tervetuloa ja onnea odotukseen! :wave:

ON: Eka neuvola käyty tänään....ja tyhmä kun oon, ni pitihän se väkisin yrittää kuunnella ne sydänäänet...eipä vaan nii kuulunu! Näin vähän arvasinkin! Onneks en oo vielä hommannu sitä doppleria, olisin ollu ehkä jossai pyöreessä huoneessa ettimässä nurkkia muute! :D Löys neukkitäti kuitenkin lukemaltaan sikiölaatuisen sykkeen, olikohan tuo jotain 120 paikkeilla mitä siellä oli vilkkunut! Noh, huomennapa tiietää sitte mitenkä tuolla menee vai meneekö mitenkään! Nt-ultra siis huomenna aamulla! =)
 
Täällä on nyt pari päivää pohdittu, onko tämä outo tunne vatsalla vauvan potkuja vai "eksynyt pieru". Onko kenelläkään muulla vastaavia tunteita? Kun käyt esimerkiksi pitkälleen, tai oikaiset itsesi oikein suoraksi tuolilla, tuntuu alavatsalla "saippuakuplien" puhkeamisen tunne. Ei siis kipu, ei kutitus, ei potku, vain hento "kuplaus". Koskaan aiemmin ei vastaavaa ole ollut, joten kävikin mielessä, voiko nämä oikeasti olla liikkeitä?
MrsRock 13+4
 
MsRock: Mulla liikkeet tuntui aluksi juuri vähän tuolta... :) Tai sitten oli elohiirimäinen tunne toisella puolen vatsaa! Vauvan kasvaessa potkikin usein aina tuolle samalle puolelle. ;) Eli voi hyvinkin olla liikkeitä! :D Itsellä oli myös epävarma olo, kun tuolloin oli kyse ekasta raskaudesta... Varmistuksen sain kuitenkin neuvolassa, kun kuunneltiin sydänääniä, niin aina potkas anturiin päin ja tuolloin tuli se sama tunne mahalle... :) Jännää, kun jotkut tuntee jo liikkeitä... Mäkin haluun!!! ;)

Juliet83 + Nuppu 10+3
 
Juliet, hassua tosiaan. Mullahan on siis viikkoja 13+4 -14+4 väliltä jotain, tällä hetkellä mennään tuolla 13+4 ettei tarvitse muuttaa laskettua aikaa. Rakenneultrassa sitten tarkentavat viimeiseltään. Eli periaatteessa rv 14-15 voisi tuntea liikuskelua. En tunne niitä läheskään joka kerta oikaistessani, vain muutaman kerran päivään.. suloista :)
 
Mä tunsin ekoja liikkeitä viimeks 15 viikolla! :) Parhaiten aina iltaisin, kun rauhassa makoilin tai olin juonut esim. mehua... Nyt odottelen aikasemmin, kun toinen raskaus. Saapa nähdä kuin käy! :D Jännä nähdä, millä viikolla loppujen lopuksi olet! ;)
 
Ja tänään oli siis lääkärineuvola ja nt-ultra: kaikki hyvin! Aika täsmää, turvotus ok ja nyt odotellaan verikokeen tuloksia torstaille.

Huippujuttu, paino oli tippunut -300g parissa viikossa. Eipä ole ikinä ennen näin käynyt! :D

Taitaa olla parin reippaan kävelylenkin ansiota, että nesteet kiertävät paremmin. Tänään sai ulkoiluttaa taas ruohonleikkuria, eilen koiria. :)

Liikkeitä en uskalla vielä toivoa, mutta jänniä tuntemuksia on ollut... Olen tulkinnut sen lähinnä "elohiireksi" tms. :)

Onko muilla kohdun sivuilla pieniä kramppeja kun oikaisee istumasta ylös? Välillä nappaa kipeästi, mutta menee kohta ohi.
Varmaan hurjan kasvuvauhdin syytä, kun näköjään muru kasvaa sentin viikossa ja vanhat leikkuuarvet ja kiinnikkeet venyy ja paukkuu.

Hyvin menee, toivottavasti muillakin! <3

Tiimama ja muru 10+6
 
Ilmoittaudutaan mukaan ketjuu! Viikkoja 12+6.. vielä tasan viikko ultraan.. aarrgh niin kauan. Elämä alkaa muuten helpottamaan mikä on NIIN ihanaa!

Kauheita kramppeja tulee kyllä edelleen, juurikin niitä nousemisesta johtuvia vihlaisuja.. ja kohdun kasvukivut ovat ihan omanlaisia verrattuna aikaisempiin raskauksiin. Varhaisultrassa kävin tarkistamassa että siellä varmasti on vain 1! Ja ainakin siltä se silloin näytti :)

Tämä siis raskaus nro 4 <3 La 17.12/SEKS/34v
 
Päivitin tietoja listaan. Katsokaa onko oikein.

Liikkeistä Mulla tuntui viimeeksi ekat liikkeet siltä kun jollain höyhenellä olisi varovasti kutiteltu ja aika pian sen jälkeen alkoi ihan potkut ja yleinen möyriminen. Mä oon kanssa parina päivänä tuntenut sellaista jännään kuplintaa ihan häpyluun tienoilla kun menen sänkyyn pitkälleen. En ole siellä päin ainakaan aikaisemmin suolentoimintaa huomannut... Tosin viikkoja vasta 11+4.

Onko muilla maha kasvanut? Mulla on edelleen iltapäivisin armotonta turvotusta niin että kaikki housut ahdistaa. Viikonloppuna huomasin myös että kun kyykin ja nostelen tavaroita lattialta niin alavatsassa tuntuu olevan jotain extraa. Nouseeko kohtu jo näillä viikoilla?

Täällä on monella ollut jo nt-ultra. Onnea hyvistä ultra kokemuksista! Mä jännään vielä koska aika tulee postissa.. ultran on pakko olla viimeistään 19.6 niin ei kovin pitkä odotus enää. Ihan kiva oikeastaan (vaikka odotus tuntuu pitkältä) että ultra on vähän myöhemmin. Viimeeksi se oli juuri tällä 11+ viikolla enkä kyllä saanut siitä itse mitään irti. Toivottavasti kaveri näyttäisi nyt vähän enemmän ihmiseltä.

Täällä myös noita kramppeja / vihlaisuja. Inhottavia ovat.

Näin hyvissä ajoin tiedustelen :) Oletteko miettineet miten olla kotona vauvan kanssa? Esikon kanssa olin vaan sen vuoden ja sen jälkeen on ollut osa-aika hoidossa kun mulla on ollut koulua / joustava työ. Tän toisen kohdalla ajatus siitä että laittaa vuoden iässä hoitoon tuntuu kauheelta..varsinkin kun tiedän että sit ei ole koulua tai sellaisia töitä että voi tulla ja mennä miten tahtoo. Toinen joutuisi siis ihan koko päivä hoitoon... Meillä on myös se että esikko alottaisi koulun kun vauva on se reilu 1,5v niin hänen kannalta olisi kiva olla ainakin se eka puoli vuotta kotona. Mutta jaksaako sitä olla pari vuotta "vaan" kotona? Mä nostan hattua kaikille teille jotka olette /olette olleet pitkään kotona :flower: Kotona on paljon rankempaa olla kuin töissä!
 
Hei! meikäläisen tiedot sieltä vielä puuttui.. eli muumimamma-81 33v. 4. lapsi la 3.12 k-sks
Pahoittelut menetyksen kohdanneille :flower:
).( pahoinvointia edelleen etenkin iltaisin.. koville ottaa.. toivon että alkaisi jo helpottaa..
Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, niitä odotellessa.. Maha on kyllä kasvanut ja varsinkin illalla on kuin olisi jo pidemmällä, sen verran turvottaa :/

muumimamma-81 13+6
 
Kiitos Pampula uudesta ketjusta :)

Tiimama Meillä on sama laskettuaika ja OAS:iin menen minäkin. :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

).( Rinnat on olleet muutaman päivän ihan mahottoman kipeet. Nyt on eka aamu ku ei niin pakota. Pelkäsin jo rintatulehdusta mutta taitaa olla ihan normaalia jomotusta. Painoa on varmaan tullut ihan mahottomasti. Ainakin olo on semmonen. Puntarilla en oo käyny. Turvostus alkaa pysymään aisoissa kun muistan juoda tarpeeksi.

Huomenna nt-ultra ja pelottaa niin pirusti. Jännittää, mietityttää ja pelottaa. Toivottavasti mies pääsee mukaan.

Nioliina ja Sintti 11+jotain...
 
Kiitos Pampulalle uudesta kuukaudesta :). Ihanaa kun toiset jo tuntee liikkeitäkin, itselläkin välillä pientä hipsutusta tuntuu olevan ja se saa hymyn huulille. Torstaina lääkärineuvola, jossa ei varmaan sen kummempaa.
Itsekin jo miettinyt, että kauanko tuun kotona olemaan, aikaisemmat lapset ovat lähteneet vuoden ikäisenä tarhaan ja nyt aion tämän viimeisen kanssa olla hiukka pidempään kotona.. Mulla vaan semmonen työ, jossa määräaikaisena ja varmin jatkumo on jos hommaan itseni kesäksi takaisin töihin, jolloin tarve on suurin ja varmimmin soppari jatkuu, eli vauva ois sitten sen vajaa 1,5-vuotta.. toki sairaanhoitaja kun oon niin eiköhän töitä aina jostain löydy, mutta oppinu tykkäämään tuosta omasta paikasta niin ois kiva että työt sitten siellä myös jatkuis..
Täällä kans kohtu jo sen verran kasvanu että kukkapenkissä kyykkiminen ei ihan vaivatonta ollutkaan :). Eilen kävin ostaan äitiyshousuja kun onneton oo edelliset hävittänyt :) (ompas niissä koot pienentyneet :D ).
 
Huomenta.
Tervetuloo uudet ja kiitti pampula päivityksestä :)

Kielo-iita: meil sama LA ja synnäri. Vaikka tolla tiedoissa mulla on 19.12, neuvolakortis 17.12, no - mene ja tiedä, eiköhä tuo selviä ;)
Kielo, ootko aikasemmatki synnyttänyt SEKSis?

Tääläki viel ootetaa NP-ultraa, jännittää, vielä vajaa viikko. Oon melkonen pessimisti, että en usko mitään, ennen kuin taas näen vauvalaisen.

Dopplerilla pääsin kokeilee viikonloppuna, mutta tilanne oli niin uus ja jännittävä, et eihä sieltä mitää kuulunu. Oma uteliaisuus nyt hetkeksi laantui, että ei oo ihan hankintalistan ykkösenä semmonen.

).( Tissit ei enää arista, oikeestaa yhtään. Kohtu olevinansa hävinny. Nälkä ja ummetus sen sijaan pysynyt.

Tuo nälkä on kyllä hauska homma, kun se tulee niin yhtäkkiä. Heti pitäs saada ruokaa, tuntuu että muuten kuolee.

Järkyttävä akne tullut leukaperiin, otsaan, ohimoille :( mutta asiaa googlettamalla, tuntuu konstit olevan vähis. Ajattelin seuraavaksi lisätä vitamiineja.

Iisibeibi ja m.u.<3 11+5
 
Ihanaa, uusi ketju:flower: Ja tervetuloa myös uusille!

Täällä pääkaupunkiseudulla on ollut sateista ja viileää, minä kun luulin että tulisi jo ainakin +20 ja aurinkoista, kun viime viikolla säätiedotuksessa luvattiin. No toivottavasti pian taas aurinko paistelee.

Mulla on ollut muutaman päivän aristusta tuolla oikealla puolen alavatsaa, kävin sitten avoneuvolassa tänään. Se on kerran viikossa ilman ajanvarausta. Kun terv.hoitaja paineli vatsaa, tuntui tosi hellältä tuo oikea puoli. Ei siitä sitten tietoa mistä johtuu. Olen kyllä ollut viime aikoina vuorotellen ummetuksella ja ripulilla.

Sydänääniäkin pyysin kuuntelemaan, ja voi hyvänen aika eihän se nuori terveydenhoitajakaan saanut niitä kuulumaan! Kutsui sitten paikalle vanhemman ja kokeneemman terv.hoitajan, joka sai sydänäänet kuuluviin. Minä sanoin, että pikkuinen on viime aikoina piileskellyt, niin terv.hoitaja totesi että "piilossa viidakon" vielä vähän laulavaan nuottiin.:LOL: Repesin nauruun ja sittenpä vasta doppleri meteliä pitikin. Naurusta ei meinannut tulla loppua, ja taas pikkuisen sydänäänet katosivat hetkeksi. Syke oli vaihdellen 160-172:heart:

Almandiini ja Tsuh 10+5
 
Päiviä:wave:

pampulalle kiitos uudesta pinosta :flower:

Sarasofia voimia tulevaan :heart::hug:

omanapa. Kauhu/pelko/synkät ajatukset valtaavat mieleni. Miksi tämä raskaus muka menisi hyvin, miksi juuri meille tämä vauva suotaisiin... entä jos hän onkin vaikeavammainen tai pahasti sairas... onko se pois muilta lapsiltamme... miksi en voi vaan nauttia tästä miksi en?!?!?

Muutamille ollaan kerrottu, mutta kaikki jotka ovat perhettä tai joskus ollut kauhuissaan meidän jaksamisesta ollaan oltu aivan hiljaa:/ heidän eka kysymys varmaan olisi että miksi tai oliko vahinko en jaksa sillaista vastaanottoa ni parempi olla vaan hiljaa.

Viikko sitten vauvalla oli kaikki hyvin ja nyt olen jo ihan menettäny kaiken. Viikon päästä torstaina on se kauhu ultra voi kauhu kun näen jo nyt painajaisia!!!

Anteeksi avautuminen :ashamed:

Niisku&pikkuvitonen 10+5 eikä vieläkään kuulu äänet dopplerilla... maltti on valttia mut ei nyt :kieh::D
 

Yhteistyössä