Joulukuun 2016 muruset <3

Onnea ja tervetuloa uusille :love:

En ite oikein osaa sanoa mitään noihin keskenmenoihin, pelkoihin ja labrojen tuloksiin. Kovasti pidän peukkuja pystyssä että meillä kaikilla sujuu raskaus hyvin (y) itelläki kyllä pientä pelkoa keskenmenon suhteen, kovasti odotan että olisi jo viikko13, olisi edes vähän selvemmillä vesillä.

Täällä suunnalla edelleen samat oireet mitä aikasemmin; pahoinvointi, väsymys, rintojen arkuus ja kylmäkin välillä yllättää. Töissä tuo pahoinvointi on pahinta, en vielä halua kertoa raskaudesta joten on pakko yrittää peitellä pahoinvointi ja koettaa hymyillä niinkuin mitään ei olisi. Välillä vaikeeta ja välillä helpompaa mutta eiköhän tästä selvitä.

Pikkukakkonen 5+5
 
Tänään tuli melko vahva haamu testiin (en tiiä oisko tullu parempi viiva jos oisin jaksanu pantata pissaa kauemmin). Laskurin mukaan la olis 6.12.

Aloin epäillä tuossa pari pv sitten josko ois raskaana, kun pari kertaa hetkellisesti rintoja arasti. Muita oireita ei oo, kuin alavatsaa särkee samalla tavalla, kuin menkkojen aikaan. Ekassa raskaudesa pahoinvointi alkoi rv 6 ja jatku synnärille asti. Eli saa nähä alkaako taas oksentelu 1,5vk päästä... Mulla ois tytön 2v neuvola tulossa reilun kk päästä ja pitäis sitä aikaa varailla, niin varmaan sit siinä samalla kyselen hoidetaanko ne alkuraskaus jutut siinä samalla käynnillä.

Nienji / 26 / 2. lapsi / K-SKS

//Edit. Kerkesin jo unohtaa (miten on mahdollista), onhan mulla toisetkin oireet. 'Kuumetta' 37,5 ja aivan jäätävä kurkkukipu. Kurkkukipu saattaa johtua muista tekijöistä, mut toi lämmön nousu liitty edelliseenkin raskauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Täällä ilmottaituu varovaisin mielin yksi joulukuun vauvaa odottava. Olin varma ettei tästä kierrosta vielä tärpännyt, varsinkin kun eilen aamulla oli jo niin selvät menkkajomotukset. Kuitenki rinnat niin kipeänä että eilen tein testin tunnin pidätyksen jälkeen ja haamu tuli. Päivällä vielä pidemmällä pidätyksellä jo huomattavasti selvempi viiva :love:

Laskettuaika netin laskurin mukaan 7.12. Todennäköisesti siirtyy myöhemmäksi, niinkuin kahdella aiemmalla lapsellakin.

Ihan ei vielä ole sisäistänyt tätä asiaa ja kun nuorimmainen täyttää tässä kuussa jo viisi, niin kaikki raskaus jutut on kerenny unohtua :LOL:

Pähkinä89/26/3.lapsi/OAS
 
miss_piggy
Mä oon työtön niin en osaa sanoa töissä kertomisesta. Jotenki en osaa tässä raskaudessa pelätä keskenmenoa vaikka ennen poikaa oli kkm. Ehkä siksi kun tää nyt tuli vähän puskista ja sitä ajattelee muutenkin että tulee jos tulee ja sille ei mitään voi. Mulla tullu kahtena päivänä haaleanpunertavaa valkkaria myös.

Mietityttää myös että miten poika sitten suhtautuu uuteen tulokkaaseen kun on oikea mammanpoika ja joulukuussa ikää 2v10kk. En halua että poika tuntee sitte ettei ookkaan enää äitille yhtä tärkeä kuin ennen..
 
Hei kaikki! Jospa minäkin tohtisin jo ilmoittautua mukaan odottajiin..!? :)

Plussasin viime sunnuntaina (useamman negatestin jälkeen)..ihmettelin kun olo oli aivan kuin olis raskaana ja silti negaa näyttää. Testasin sitten ovulaatiotestillä ja siihen tuli selkeät kaksi viivaa. Niinpä kävin ostamassa eri merkkisen raskaustestin ajatuksella "kuitenkin nega mutta kokeillaan nyt" ja plussahan sieltä tuli! :) Eli oikeassa olin oloni kanssa... Raskauskeijun sivuilta ostetut testit näyttävät edelleen ainoastaan tosi haaleaa plussaa, vaikka pregcheck antaa vahvat viivat! Laskettu aika menee joulukuun alkuun, oisko 5.12? Kolmas lapsi tulossa ja ensimmäinen yhteinen nykyisen mieheni kanssa ❤

Olo on epätodellinen, sillä en uskonut plussaavani näin "helposti". Yksi kk pillereiden jälkeen kerettiin olla tjot-ajatuksella, ja nyt maaliskuussa huvikseni kokeilin ovulaatiotestejä että osaan ajoittaa ovulaatiota (näköjään testit näytti oikein, kun heti tärppäsi)..! Toinen munasarjani on poistettu pari vuotta sitten, joten olin aivan varma että yritys ottaisi kauemmin aikaa.

Tällä viikolla on ollut hieman tiputteluvuotoa, mutta samaa oli myös edellisissä raskauksissa, joten yritän olla stressaamatta asiasta.. Oireina kuitenkin myös "höpö olo", rintojen arkuus, väsy, vessassa saa juosta ja metalli maistuu suussa...Joten eiköhän tuolla masussa jotain tapahdu! Ajattelin käydä kuitenkin ultrassa varmistelemassa että kaikki on ok, heti kun viikot siihen riittää.

Paljon onnea kaikille plussanneille!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

9.12

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Moikka!

Minäkin ilmoittaudun mukaan! Tänään plussattu! Mitään oireita ei ole ollut, mutta aavistelin raskautta jo vähän ennen kuukautisten alkamisaikaa, kun parina päivänä tuli aivan pientä tiputteluvuotoa.

Toinen lapsi tulossa, ikäeroa tulee vajaa 2,5v. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin!

Onnea kaikille odotukseen!

Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

9.12

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Kannatan fb-ryhmää!

Mulla ei ole vielä minkäänlaisia raskausoireita. Tänään mennään 5+2. Vähän pelottaa kun on se km alla kuitenkin aika hiljattain. Ehkä pitää ostaa yks digitesti vielä niin näkee näyttääkö se oikeita viikkoja. Sen kai pitäisi jo kohta olla 3+ hedelmöittymisestä jos nyt testaa, vai mitä? Aiemmassa loppuun asti menneessä raskaudessa mulla alkoi huono olo ja väsymys joskus viikon 7 kieppeillä. Onko muilla jo oireita?
 
Kannatan fb-ryhmää!

Mulla ei ole vielä minkäänlaisia raskausoireita. Tänään mennään 5+2. Vähän pelottaa kun on se km alla kuitenkin aika hiljattain. Ehkä pitää ostaa yks digitesti vielä niin näkee näyttääkö se oikeita viikkoja. Sen kai pitäisi jo kohta olla 3+ hedelmöittymisestä jos nyt testaa, vai mitä? Aiemmassa loppuun asti menneessä raskaudessa mulla alkoi huono olo ja väsymys joskus viikon 7 kieppeillä. Onko muilla jo oireita?
Kyl se digi varmaan jo alkais näyttää sitä 3+ :) mä ajattelin etten enää osta digiä kun pe sain sen 2-3 ja kävin siel labrassa ja kun maanantaina meen taas labraan ni saan sit tarkan hcg määrän sieltä :)
Oireista. Mulla on pientä väsyä, PALELTAA, välillä närästää ja aika paljon röyhtäilen o_O Ja sit on pientä nippailua alavatsalla. Lämmöt on pysynyt nyt vallan 36.6.
 
Heippa, mäkin liityn nyt tänne :) plussasin viimeviikolla ja laskettu olis sitten 8.12. Tämä aarre olisi meidän kolmas, -13 ja -15 syntyneiden poikien jatkoksi eli tohinaa tulee riittämään kolmen ihan pienen kanssa jos vaan kaikki menee nyt sitten hyvin!
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS

9.12

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Milloin muuten töissä kannattaa asiasta kertoa? Jos siis ihan toimistotyö, eli ei mitään riskialtista.
Jos työhön ei liity riskejä raskauden kannalta niin kertomisessa ei ole mitään kiirettä. Lain mukaan taitaa raja olla 2kk ennen äitiyslomaa, mutta kuka siihen pystyy?? Itse en kerro ainakaan ennen ensimmäistä ultraa. Haluan, että raskauden keskeytymisen riski on aika pieni ennenkuin tarvitsee työkavereille selitellä.
 
Minäkin liityn mukaan! Ehdin ilmoittautua lokakuisiin, mutta meni 4+3 jo kesken eli taisi olla kemiallinen, kun niin haaleaa viivaa pelkästään sain. Nyt aamuyöllä tehty 4+1 ja lähes tasavahvat viivat, testiviiva ilmestyi heti näkyviin. Oon niin helpottunut!! Ja onnellinen tottakai <3 Tiesin tosin tämän jo paria päivää aiemmin, kun ei tätä oloa millään muulla olisi selittänyt. Nyt myös on rauhallinen olo ja uskallan luottaa, että kaikki menee hyvin.
 
Face ryhmä kuulostaa hyvälle, mutta itse ainakin odotan varmemmille viikoille ensin. :)

Onko muilla ollut alavatsakipuja? Minulla on ollut jo ainakin parin viikon ajan ympäri vuorokauden. Yölläkin herää välillä kun sattuu. Nyt sitten pelottaa koko ajan ettei kaikki ole kunnossa :(
 
Moikka

Pahoinvointi rantautui eilen tänne, pitkään aamupäivään oksettaa ja alkaa uudelleen iltapäivällä.. Rinnat on todella arat!

Ite oon kertonut raskausista sen np-ultran jälkeen, toisesta taisin kertoa ennemmin kun olin sairaalajaksolla heti alussa. Nyt jos hyvin menee niin NP-ultran jälkeen tulee ajankohtaisemmaksi.

Eikä tässä sen ihmeempiä, tervetulo uusillre ja onnea kaikille plussista!

Saara 5+3
 
Nii ja laittakaa sit jotain tunnusmerkkejä vaikka profiilikuvasta, jos samannimisiä on useampia ettei sit lisätä ihan vääriä ihmisiä faceen (y)

Täällä on alkanu enemmän tuntua alavatsalla pientä kipua, uskon et on vaan sitä kasvua ja venymistä :) tissit on alkanu olee vähän jo arat, ei kuitenkaan sillai suuremmin kipeät.

Catharin & mini 5+0
 
Ihanasti porukka lisääntyny! Paljon onnee kaikille plussanneille ja tervetuloa :love:

Välillä ihmettelee miks sitä kutsutaan AAMUpahoinvoinniks. Eilen oli ihana päivä, pahoinvointia ei ollu yhtää mutta tänään ollu sitten senki edestä :unsure: Pitkin päivää ainakin täällä esiintyy pahoinvointia.

Mulla töitä on enää ens kuun loppuu, sitten alkais kesäloma :) En meinannu töissä kertoo ennen ultraa raskaudesta. Sovittiin miehen kanssa että ei muillekaan kerrota ennen sitä. Sen jälkeen kuitenki mennää jo paljon turvallisemmilla vesillä.

Fb-ryhmä kyllä kuulostaa hyvältä! Ihana kun voi jakaa kokemuksia omasta raskaudestaan, kuulla muidenkin ja saada sitä vertaistukea! :) Toki tuon oman miehenkin kanssa voi höpistä mutta ei miehet samalla tavalla ymmärrä raskautta ja sen oireita kuin naiset - varsinkin naiset jotka on raskaana samaan aikaan.

Pikkukakkonen 5+6
 
Tän viikonlopun saldoa:
- yli menevä väsymys, siis se jolloin ei osaa väsymykseltään edes nukkua
- raskauskrapula eli vähän väliä hulmahtaa sellainen pahoinvoinnin aalto yli, ettei siihen auta kuin just se syöminen tai juominen, mitä just sillä hetkellä tekee mieli. Ja kuten Not alone totesi, kyse ei tosiaankaan ole pelkästä aamusta.
- päänsärkyä joka tulee ja menee. Ja tulee. Ja menee.
- mielialojen heittelyä ja liikuttumista vähän mistä sattuu.
- hajuaisti on herkistynyt entisestään
- vilutus
- menkkamaista kipuilua alavatsalla
- järkyt ilmavaivat ja lakkoileva vatsa.

Että tällaista. Mites muilla?
 
Onnea munkin puolesta kaikille kanssaplussanneille ja pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin :) fb ryhmää kannatan myös, aiemmissa raskauksissa se on ollut aivan ihana paikka jakaa tätä kaikkea!

..mulla ei oo vielä oireita, nyt vasta rv 4+3, kovasti oottelen että jotain ilmaantuu vaikka pahointia tosin en kauheesti oota millonkohan ekat kunnon oireet ilmaantuu?
 
Hienoa kun meitä on jo niin monta! Onnea kaikille
Täällä oireet ovat alkaneet kunnolla. Ennen plussaa oli tosi arat rinnat, nyt ne ovat jo suht normaalit. Mulla oli ennen plussaa myös ihan selvät menkkakivut, mutta kestivätkin sen parin päivän sijaan kaksi viikkoa. Ihmettelinkin miksi ne menkat jo näin ajoissa itsestään ilmoittelee, viikko ennen odotettua. Samaan aikaan tuli ihan pikku vuotoa. Ilmeisesti kyse oli kiinnittymisestä.
Nyt on pahaa oloa parin tunnin välein, en ole vielä sentään oksentanut. väsymys on valtavaa. Selkää vähän särkee, etenkin iltaisin. Paleltaa järjettömästi. Nenä on aina aamuisin tukossa. Vatsan nippailu on vähentynyt, ei ole enää niin menkkamaista vaan selvästi kohdun kipristelyä. Vatsa toimii eri tavoin.

Tein muuten vielä kolmannenkin testin, ihan varmuudrn vuoksi (vaikka näitä oireita näin selvästi on). Plussa pärähti kirkkaana ja tosi tummana ruutuun ennen kuin sain testin korkin kiinni Eli joku pieni papu siellä on

Miten muilla menee? Huomenna soitan neuvolaan

T. Cherokee ja papu 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Minäkin liityn mukaan! Ehdin ilmoittautua lokakuisiin, mutta meni 4+3 jo kesken eli taisi olla kemiallinen, kun niin haaleaa viivaa pelkästään sain. Nyt aamuyöllä tehty 4+1 ja lähes tasavahvat viivat, testiviiva ilmestyi heti näkyviin. Oon niin helpottunut!! Ja onnellinen tottakai <3 Tiesin tosin tämän jo paria päivää aiemmin, kun ei tätä oloa millään muulla olisi selittänyt. Nyt myös on rauhallinen olo ja uskallan luottaa, että kaikki menee hyvin.
Sit kun ehdit ni laita la ja muita tähän ni päivitän ne listaan :) laitoin sulle muuten viestiä fb-ryhmään liittyen :)
 

Yhteistyössä