Joulukuun 2016 muruset <3

Se oli muuten 6+ viikolla ja 7+ viikolla kun kaveria ultrattiin ja vasta 8+ viikolla näkyi. Ja siis ihan vastas niitä 8+ viikkoja :) en tiedä sit et oliko vaan huonosta koneesta vai mistä kiinni ettei aiemmin näkynyt mitään. Kyl te vielä lapsen saatte, ihan varmasti. Sitä paitsi synnyttäjien keski-ikä nousee kokoajan :) toivotaan nyt, et se on just tämä kerta kun pienen saatte ❤
 
Se oli muuten 6+ viikolla ja 7+ viikolla kun kaveria ultrattiin ja vasta 8+ viikolla näkyi. Ja siis ihan vastas niitä 8+ viikkoja :) en tiedä sit et oliko vaan huonosta koneesta vai mistä kiinni ettei aiemmin näkynyt mitään. Kyl te vielä lapsen saatte, ihan varmasti. Sitä paitsi synnyttäjien keski-ikä nousee kokoajan :) toivotaan nyt, et se on just tämä kerta kun pienen saatte ❤
Ihana viesti, tuli tippa linssiin. Suurkiitos tuesta ja kannustuksesta! Yritän nyt suunnata huomiota muihin asioihin. Töitäkin olisi niin perkuleesti, enkä ole saanut tänään oikeastaan mitään tehtyä. Olen yrittäjä ja deadlinet paukkuu, joten jos viikonloppuna saisi enimmät itkut itkettyä ja maanantaina taas hommiin kiinni. Karu meininki, mutta ei mahda mitään.
 
Lyro, mä kans sähkötupakkaa käytän. Aloitin sen ovulaatiosta seuraavana päivänä, heh. Aluksi 12mg, sit 6mg ja nyt oon alkanu sekoittelemaan tuota 6mg nikotiinittomalla nesteellä. Hyvin on menny! Rohkeesti vaan jatka nikotiinimäärän pienentämistä. :) Mä ehkä ensi viikon loppupuolella siirryn kokonaan nikotiinittomaan ja siitä sitten pikkuhiljaa pois. Mutta silti hirveät ahdistukset että mitä jos olen nyt jotain hirveää vahinkoa aiheuttanut pienelle, vaikka tiedän että paljon parempi vaihtoehto kuin itse tupakka. Mutta kai se on ihan normaalia olla ahdistunut vähän kaikesta tässä vaiheessa, äitivaisto alkaa kehittyä. :)
 
Voi ei Jösse :cry: Ihan yhtä raskaana sitä on henkisesti oli sitä tuulimuna tai ei. Ja viikko on varmasti pitkä aika elätellä toivoa, mutta tule tänne aina purkamaan. Minusta se hoitaja oli kyllä niin väärässä kuin olla voi sanoessaan noin, ihan selvästi sinulla on valmiuksia tulla raskaaksi (ellet vielä olekin, ja uusi ultra toisi helpotuksen, kuten sanottu!) ja tosiaan kyllähän moni saa lapsia tuon ikäisenä ja vanhempanakin... monen yli 30-vuotiaana aloittaneen toka tai kolmaskin voi hyvin tulla tuon iän tienoilla. Paljon, paljon jaksamista teille.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mizzim: voi hyvin olla! En muista yhtään mitä se sano mut jotain se siitä sano. Mitkä semmoset makeutusaineet on? Tiedätkö/osaatko sanoa?
Kyl mä joudun lunttaamaan noista virallisista ohjeista, aspartaami et kumppanit. Mä en ole lisäainekammoinen, mutta mieluummin vähä sokeria ei makeutusaineita. Lunttaa Eviran sivuilta. Mulle tuli uutena toi et pellavansiemenrouhe piti jättää pois (jo yrittäessä) mut öljy OK. Sitä vedän raakana..
 
Suurkiitos kaikille tsempistä ja kauniista sanoista! Todella masentuneet ja ahdistuneet tunnelmat tällä hetkellä, tämmöistä oloa ei ole ollut naismuistiin. Ajatukset kiertää kehää. Ihan kuin olisi matto vedetty alta. Kyllähän minä kaikki kauhuskenaariot olen netistä lukenut ja kaveripiiristä kuullut, mutta ei niitä ikinä omalle kohdalle usko ennen kuin osuu. Se tilanne siellä vastaanottohuoneessa oli niin epätodellinen ja nopea. Pari minuuttia tutkimuspöydällä ja niin loppui kolmen viikon mittainen riemu.

Onneksi mies tulee kohta kotiin pizzalaatikot kainalossa ja katsotaan VOFia. Pakko suunnata huomio johonkin muuhun, tälle päivää on vollotettu tarpeeksi.

Toivon sydämestäni, että teillä muilla menee kaikki hyvin! <3
 
Jösse, ethän vielä heitä kirvestä kaivoon? ❤

Oon töissä, siis mul on niin jäätävä olo ollut täällä. Pari kertaa tullut sellanen olo niin vahvasti, et nyt lentää! Ihan jäätävää. Onneks olen saanu pidäteltyä ettei oksennus tule. Vatsa vähän kipuillut nyt illalla. Mulla on kyl fyysisesti raskas työ ni voihan se sitäkin olla, tai mistä lie?

Catharin & mini 6+5
 
miss_piggy
Jösselle pahoittelut mutta toivotaan parasta!

Ultrista, meidän neuvolassa ei ultralaitetta oo ollenkaan. Ja ultrat tehdään naistenpolilla, ja ne on nt-ultra ja rakenneultra. Muita ultria ei oo. Varhaisultran saa hyvällä tuurilla julkiselta puolelta neuvolan lähetteellä kuten nyt minä kun tää ei ihan luomusti alkanut ja kierrot mitä sattuu...

Eipä omaan napaan kummempia. Ei oireita, välillä pientä etomista joka menee saman tien ohi.

6+0
 
Mulla ei ole ollut nyt pahoinvointia sen keskiviikon jälkeen ollenkaan, ihan hyvä asia tietysti mutta välillä sitä miettii, että onkohan kaikki hyvin. Lääkäri sanoi, että on normaalia, ja pahoinvointi voi pahentua vasta viikolla 9 jos on pahentuakseen.
Mulla on muuten hirveä juustonhimo, mutta en saa ruokavalion takia sitä syödä! Tosi ärsyttävää. :D Äsken pyöräilin pitserian ohitse ja se sulaneen juuston tuoksu oli huumaava.... Oiskohan kalsiumin puutetta?
 
Jaksamisia Jösselle, toivotaan et kaikki kääntyy parhain päin!

Tää hajuherkkyys on jotain ihan hirveetä. Jääkaapilla ei voi käydä ilman yökkäysreaktiota vaikka nenän laittas tukkoon. Oon vältelly sitä niin paljon kun vaan mahdollista. Aivan kamala löyhkä, ennen ei oo ollu moista ongelmaa. Saiskohan sitä millään siedettävän hajuseks, jos laittais miehen siivoomaan ;)
Pahoinvointi jatkuu vaan.. mä en taida käydä varhaisultrassa ollenkaan vaikka kiinnostaishan se tietää, mitä sinne massuun kuuluu. Oon kuitenkin ihan luottavaisin mielin toistaseks :) neuvola-aika on vähän alle parin viikon päästä.
Tänään 6+3
 
Mulla ei ole ollut nyt pahoinvointia sen keskiviikon jälkeen ollenkaan, ihan hyvä asia tietysti mutta välillä sitä miettii, että onkohan kaikki hyvin. Lääkäri sanoi, että on normaalia, ja pahoinvointi voi pahentua vasta viikolla 9 jos on pahentuakseen.
Mulla on muuten hirveä juustonhimo, mutta en saa ruokavalion takia sitä syödä! Tosi ärsyttävää. :D Äsken pyöräilin pitserian ohitse ja se sulaneen juuston tuoksu oli huumaava.... Oiskohan kalsiumin puutetta?
Mulla on sit taas päinvastoin ton juuston kanssa! Normaalisti tykkään syödä oltermannia ihan paljaaltaankin mut nyt, ei tuu mitään. Ihan kamalaa :ROFLMAO:
 
http://aijaa.com/gOn0EX

Tämmöstä se digi näyttää, eikä mulla siitä epäilystä kyllä olekaan, ettenkö raskaana olisi. Lähinnä pelottaa. Jos ei kauheaa vuotoa tule ennen sitä, niin tasan 6+0 menen varhaisultraan ja olen sitten viisaampi :)

Vähän menkkakipuista on. Mikä on hassua, koska ei mulla yleensä menkat kauheesti kipuile. Nyt kuitenkin jomottelee nivuset, munasarjat ja kohtu ja kohdunsuulla viiltelee välillä. Toivottavasti on ihan normaalia!
 
Osaako kukaan sanoa, onko raskaudessa olevat ongelmat jotenkin perinnöllisiä?

Itse haluaisin varhaisultraan, koska pelkään kohdunulkoista/tuulimunaa. Omalla äidilläni raskautuminen ja lapsien saaminen on ollut vaikeaa. Hänellä oli aikanaan kolme keskenmenoa, yksi tuulimuna ja kaksi kohtukuolemaa. Toinen kuoli selittämättömästi kohtuun rv 36 ja toinen rv 25. Saisikohan näillä tiedoilla jo varhaisultran kunnan puolelta, vai täytyykö sitä mennä yksityiselle? Haluaisin varmuuden siitä, raskaus on oikeassa paikassa ja kehittyy normaalisti.

Mitä muuten varhaisultra yksityisellä maksaa? Mitä netistä katselin, niin +-200e! :eek: Onko jollain vinkkiä vähän edullisemmasta paikasta Kanta-Hämeen tai Uudenmaan alueella?

Tänään rv 5+1. Aivan jäätävä väsymys iltaisin, iltaa kohden alkaa myös järkyttävä palelu. Edelleen on hyvinkin voimakkaita kipuja vatsassa ja munasarjoissa... Vau.fi mobiilisovellus sanoo, että tämään alkion sydän alkaa lyödä! :)
 
Heipparallaa. Tää on kyllä aivan kelkasta pudonnu :LOL::geek: Tällä hetkellä omaan napaan kuuluu jäätävä turvotus ja kestoällötys,joka pysyy poissa puoli tuntia syönnistä.. ei vaan oikeen montaa juttua oo mitä saattaa syödä. Minä joka normaalisti oon niin kaikkiruokanen ku olla ja saattaa :D Mutta siis tää pahoinvointi ei oo tuttua aiemmista.. jotenki pelkään ettäjoku on hullusti :rolleyes: Lueskelen ajan kans teiän jutut tänään, mukavaa viikonloppua kaikille!

Ninnura 8+0
 
Heipparallaa. Tää on kyllä aivan kelkasta pudonnu :LOL::geek: Tällä hetkellä omaan napaan kuuluu jäätävä turvotus ja kestoällötys,joka pysyy poissa puoli tuntia syönnistä.. ei vaan oikeen montaa juttua oo mitä saattaa syödä. Minä joka normaalisti oon niin kaikkiruokanen ku olla ja saattaa :D Mutta siis tää pahoinvointi ei oo tuttua aiemmista.. jotenki pelkään ettäjoku on hullusti :rolleyes: Lueskelen ajan kans teiän jutut tänään, mukavaa viikonloppua kaikille!

Ninnura 7+0
 
Lyro ainakin lapsettomuusasiasta jutellessani terveyskeskuksessa, kyseltiin myös oman äidin lapsensaannista, haasteista ja lasten lukumäärästä. Jos nuo asiat toisit sitten esiin neuvolassa, niin pystyvät seuraamaan raskauttasi mahdollisimman hyvin.

Aika etenee niiiiiiiiin hitaasti. Ja muakin huolettaa, että jokin on hullusti. Miten vois vaan yrittää nauttia? Onnistuuko joku siinä, ja miten? 5+2.
 
Meil on ainaki niin et mun äiti on saanu 3km ja mulla on nyt takana 1kem, 1 tm ja 1 km. Et en tiedä onko sit jollain tapaa periytyväistä vaiko vaan huonoa tuuria. En ikinä edes ajatellu et omalle kohdalle tulis km.

Täällä kans aika matelee. Ylihuomenna vihdoin ultra jolloin saan kuulla tuomion et onko tuolla joku vai ei. Mahdankohan nukkua su-ma yönä ollenkaan. Onneks aika on jo aamulla! Silti mulla on nyt varmempi olo kun aiemmin, tiedä sit mistä johtuu. Kyllä korkealta tipun jos taas on tyhjä pussi. Tosin, en oo täysillä vieläkään uskaltanu iloita tästä raskaudesta ennen ultraa.

Catharin & mini 6+6
 
Minä en ole ostanut vielä mitään, ehkä sitten, kun ensimmäinen kolmannes on ohi.

Lyro: Tuota hintaluokkaa se taitaa olla monessa paikassa :/

Catharin: kyllä siellä on varmaan kaikki hyvin kun siltä tuntuu :) onneksi saat jo melko pian tietää, tsemppiä varhaisultran odotteluun sinullekin!

Toukokuinen, olen saanut itselleni nyt varmemman olon kun ei ole ollut mitään merkkejä siitä, että miksi jokin olisi hullusti niin yritän ennemmin ajatella, että kaikki on ok. Mutta ehtii se ajatus silti tulla joka päivä, että voi kun jo näkisi ettei ole vaikka tuulimuna. Ja olisipa eka kolmannes jo turvallisesti mennyt, vaikka haluan kyllä nauttia tästä alkuraskaudestakin.

Tänään ei kummempia oireita. Ruokailuvälin pitäminen tasaisena tuntuu vieläkin hyvältä idealta, muuten alkaa ällöttää. Eilen vähän jomotteli kevyesti alavatsalla, juuri ja juuri huomattavasti...

6+0
 
Hei, varovasti tulen tänne jo kurkkimaan ja kysymään, että vieläkö joukkoon mahtuu? :) En ihan vielä listoille uskalla, koska vasta on tehty pari hailukaista haamua, mutta olotila kyllä vahvistaa, että jotain on ainakin yrittämässä tapahtua. Olen käynyt ketjua nyt selailemassa parina päivänä ja mielelläni liittyisin keskustelemaan. Meillä tilanne siis se, että toista lasta yritetty (esikko 4/15) ja näemmä saatu aluilleen ekasta yrityskierrosta, jos nyt tosiaan tämä ei menkoiksi muutu. LA menee varmaan jonnekin joulupyhien tietämille, mutta minkäänlaista arvausta en vielä uskalla siitä antaa.
 

Yhteistyössä