Joulukuiset

Mikä siihen oli syynä ettei mitattu vai onko siis jo mitattu?
Ei kuulemma mitata enää kun tehdään NIPT. Se on niin varma et siellä katottiin vaan koko ja et onko muuten sikiöllä kaikki suunnilleen niinkuin pitäis olla. Luulin et mitattaisiin kun kai sekin jotain suuntaa antais. Ei sit edelleenkään kerrottu isommille lapsille. Kävin sitten ultran jälkeen verikokeilla ja ens viikolla toivottavasti tulis tulokset.
 
Ihanaa että kaikki oli hyvin olisipa nyt se kerta kun raskaudet jaksaa loppuun saakka. Mulla kummittelee todella pahasti menneet ja en millään jaksa uskoa että nyt voisi mennä hyvin kun ei aiemminkaan ole. Mutta onhan se mahdollista. Mulla reilu viikko ekaan ultraan jolloin 7+2, vielä pelkoa puolitoista kuukautta nt-ultraan.
-Mimerkki tammikuisista
Ihanaa kuulla susta @Mimerkki 🤩. Jospa me molemmat päästäis tällä kertaa loppuun saakka ✌🏻☺. Ite en oikeen vieläkään meinaa uskoa et tässä ollaan edelleen ja olihan se perjantaina helpotus nähdä kun toinen siellä potkutteli 😍.
 
@mmarimoi_ mulla kans se primaspan käytössä. Ekana iltana kun piti alottaa unohtu, mutta nyt oon muistanu sen kiltisti ottaa. Ultrassa kätilö sanoi että se onkin aika uus juttu nyt. Mä oon riskiryhmässä joten siks se käytössä. Esikoinen syntyi rv 31+5 ja oli pikkukeskonen keskivaikean raskausmyrkytyksen takia.

Oli sitten niin rankka koulun päättäjäispäivä… nuorempi sai kunniamaininnan ja sillon aukes hanat, loppu juhlat menikin sitten itkien. Ihan kauheeta kun se ei lakannut ollenkaan. Oivoi…
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Ei kuulemma mitata enää kun tehdään NIPT. Se on niin varma et siellä katottiin vaan koko ja et onko muuten sikiöllä kaikki suunnilleen niinkuin pitäis olla. Luulin et mitattaisiin kun kai sekin jotain suuntaa antais. Ei sit edelleenkään kerrottu isommille lapsille. Kävin sitten ultran jälkeen verikokeilla ja ens viikolla toivottavasti tulis tulokset.
Sitten on eri käytäntöjä, kyllä meillä se niskaturvotuskin katottiin vaikka heti mentiin niihin NIPT verikokeisiin sen ultran jälkeen.
 
@*Tähtipölyä* Oho, onpas ne menneet sit nopeasti! Mä tosiaan varasin ajan tiistaina aamulla ja siellä oli tosi paljon aikoja varattavana. Toki mulla ultrattavat viikot ehkä vähän myöhemmin kuin sulla? (nyt rv9), joten johtuisko sit siitä. Toivottavasti saat jonkun hyvän ajan!
Joo mulla nyt RV 11, joten ei hirveen pitkä aika ole siihen. Ja sanoi juhannuksen myös vaikuttavan asiaan😊
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Miten muilla on pahoinvoinnit asettunut? Täällä tnä rv9+4 ja pahoinvointi ollut pari päivää jo lähes kokonaan poissa. Edellisissä raskauksissa kestänyt paljon pidempään niin heti stressaamassa, voiko näin aikaisin loppua ja olla ok. 🥺
 
Viimeksi muokattu:
Miten muilla on pahoinvoinnit asettunut? Täällä tnä rv9+4 ja pahoinvointi ollut pari päivää jo lähes kokonaan poissa. Edellisissä raskauksissa kestänyt paljon pidempään niin heti stressaamassa, voiko näin aikaisin loppua ja olla ok.
Mulla itsellä ollut muutenkin melko lievää tää pahoinvointi ja oon huomannut, että välillä on parempia päiviä ja taas sitten palaa uudelleen. Yleensä mitä väsyneempi oon niin sitä huonompi olokin. Nyt vaikuttaisi, että alkaa hellittämään. En olisi huolissani, toisilla loppuu aiemmin tai sitten se palaa vielä uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Sama homma, väsyneenä on ollut aina se huonoin olo. Oksentaa ei ole tarvinnut ja ehkä nyt muutenkin on tasaantunut jo olo. Mutta ai hyvänen aika että on tärkeää pitää verensokeri tasaisena. On melkein katastrofi jos ehtii tulla nälkä 🤣 tulee huono olo, päänsärky, kiukku ja raivo 🙈 Mieskin on valitettavasti huomannut tämän... 🫣 Ja tällaista ei ole yleensä itsellä.

Onko muilla samaa ongelmaa että tuntuu hengästyvän kovin helposti?
 
Sama homma, väsyneenä on ollut aina se huonoin olo. Oksentaa ei ole tarvinnut ja ehkä nyt muutenkin on tasaantunut jo olo. Mutta ai hyvänen aika että on tärkeää pitää verensokeri tasaisena. On melkein katastrofi jos ehtii tulla nälkä 🤣 tulee huono olo, päänsärky, kiukku ja raivo 🙈 Mieskin on valitettavasti huomannut tämän... 🫣 Ja tällaista ei ole yleensä itsellä.

Onko muilla samaa ongelmaa että tuntuu hengästyvän kovin helposti?
Minä oon puuskuttanut jo siitä lähtien kun raskauduin, mutta tämä johtu kun alhainen ferritiini. Eikä se ainakaan helpottanut ole.
 
Onko muilla vuoto helpottanut, kellä sitä on ollut? Minulla tänä aamuna tuli ihan verta, muutoin tullut sitä ruskeaa vuotoa enemmän tai vähemmän. Neuvolastahan ohje on seurailla.
Itellä nyt viikko mennyt ilman mitään ylimääräistä vuotoa. Käskivät tosin soittaa neuvolaan JOS vuoto olisi kirkasta.🤔 Ootko siis tuosta verenvuodosta soittanut ja käskivät seurailla?
 
  • Tykkää
Reactions: _Sabe_
Itellä nyt viikko mennyt ilman mitään ylimääräistä vuotoa. Käskivät tosin soittaa neuvolaan JOS vuoto olisi kirkasta.🤔 Ootko siis tuosta verenvuodosta soittanut ja käskivät seurailla?
Joo siitä ja sano että seuraa. On mulla aikaisemmissakin raskauksissq tullut ihan lattialle asti veret , silloin ollut hematooma tuolla jossain. Mutta silti ressaavaa🤦
 
Joo siitä ja sano että seuraa. On mulla aikaisemmissakin raskauksissq tullut ihan lattialle asti veret , silloin ollut hematooma tuolla jossain. Mutta silti ressaavaa
Okei😊👍 Joo kaikki "ylimääräinen" on kyllä stressaavaa vaikka vaaratontakin aivan hyvin voi olla. Mulla myös tuttava jolla tuli aika reilustikkin verta mutta kaikki meni kuitenkin hyvin, pari kk sitten äidiksi tuli.🥰
 
Voiskohan olla mahdollista, että tunsin tänään rv 11+2 ekat liikkeet? Töitä (istumatyötä koneella) ihmettelin jonkin aikaa että mikä elohiiri tuolla alavatsalla lepattaa ja tuli mieleen että voishan se vauveli tosiaan olla. Eka ultra 14.6., sinne saakka pitäis malttaa olla keulimatta 😅
Suurinpiirtein samoilla viikoilla minulla alkoi tulla samat tuntemukset, ja joka päivä jatkunut näin niin kyllä minä ne liikkeeksi lasken vaikka joka paikassa lukee ettei voi olla mahdollista😅❤
 
  • Tykkää
Reactions: baulie
@Selis Päivitätkö miun lasketunajan 16.12 🤭

Ultrassa käyty ja kylläpä oli aktiivinen kaveri vastassa! Sai kätilö tehdä töitä, että löysi hyvän kuvakulman mistä mittailla niskaturvotusta. Suukin kävi, joten oisko sieltä joku papupata kehittymässä?😂
heinäkuulle sovittu kontrolliultra taustan takia, nyt vaan odottelua koska tuntuis liikkeitä tai jotain elonmerkkejä. Istukka on edessä, joten saanee tovin vielä odotella 🤭
 

Yhteistyössä