Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

anve: Eipä tässä mitään... Koko päivä ollu ihan normaalimeininki ja käytiinkin vielä kylillä tekemässä loput jouluostokset, ihan siltä varalta jos ollaankin joulu kotona. :saint: Leivottiin monta pellillistä torttuja, ja kyllähän mulle kivuttomia supistuksia tulee jos yhtään mitään yrittää touhuilla, eli otan ihan rauhallisesti.

Verenpaineita ja sokereita on pitänyt seurailla, ja se vähän stressaa välillä. Mutta jos lepäilen kunnolla, niin arvot pysyy aisoissa hyvin. Mulla on verenpaine normaalisti jotain 125/70, niin sanoivat ainakin mulle, että alapaine ei sais mennä yli 90 ja yläpaine ei sais mennä yli 140. En tiiä sitte onko tuo mulle henk.koht. tarkoitettu vai yleinen ohje täällä päin?

Vauva on pari päivää liikkunut tosi vähän ja heräsin jopa yöllä tekemään liikelaskentaa, mutta kyllä sieltä vain tarvittavat liikkeet tulee sitten kun oikein hiljaa kuulostelee. Herätin jopa vauvan heiluttelemalla mahaa ja laulamalla. :LOL: Ei oikeen tykänny ja meikäläinen oli iloinen kun se potki kiukuissaan. Tänä iltana on sitten taas nyrkkeilty mun virtsarakkoa vasten, ilmeisesti ihan korvauksena noille hiljaisille päiville. Huomenna taas neuvola kun terkkari jää joululomalle. Saapa nähdä mitä sanovat siellä...

nachopallo ja mahassa viihtyvä vauveli
 
Maikkuson Pääsitkö ikinä läpi sinne Kättärille? Toiko saunominen toivottua tulosta? :)
Kättärille pääsin läpi lopulta. Huomenna meinaamme miehen kanssa mennä sinne tositarkoituksella yliaikaiskontrolliin (41 + 5). Mukaan tulee miljoona pientä kassia. Vaatetta saa pienelle ottaa niin paljon, kun on luvattu -30 lähipäiviksi. Nyt pitää vähän miettiä, miten esitämme asiamme, ettei enää kotiin lähetettäisi. Eihän se käynnistys herkkua ole, mutta en rehellisesti usko, että tilanne tästä omin voimin miksikään tulee.

Saunoin itselleni jumalattoman pääkivun - en suosittele :p Onneksi se lähti yöunien myötä. Kyllä naiset uimahallin saunassa nauroivat, kun sanoin, etten lähde pois ennen kuin supistaa. No joo, kaksi supistusta tuli.

Vadelmanlehdet eivät saa minulla aikaan muuta kuin lapsen yöraivarin. Maha heiluu niin, että ei voi nukkua. Portaiden ramppaaminen tehoaa hiukan, samoin nopea kävely, mutta heti kun ne lopettaa, ei taas tunnu missään.
 
Huomenia kaikille!

Täällä on käynyt oikea tuisku lumihiutaleiden suhteen. Onnea kaikille vauvautuneille!!

En edes muista että koska olisin viimeksi ehtinyt kirjoittelemaan, onneks sentään silloin tällöin päässyt lukemaan. Koulutehtävät sain kunnialla hoidettua, viime perjantaina palautin viimeiset tehtävät. Nyt sitten muutaman päivän ehtinyt jo nauttimaan äitiyslomastakin :) Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa, ja tällä hetkellä olo on sellanen että tätä jatkuu vielä ens vuonnakin... Sunnuntaina tuli muutama supistus tunnin välein mut sitten ne katos. Eilen supisteli klo 13-21 ensin tunnin välein ja sitten puolen tunnin välein. Supistuksista muutamat olivat tosi kipeitä ja tuntui että jalat lähtee alta mut sitten nekin vaan loppu kun seinään.. Yöllä heräsin muutaman kerran siihen että vatsa oli ihan puutunut kun oli varmaan jonkin aikaa ollut ihan kovettuneena mut tänään nyt ei sitten ookaan mitään oloja ollut. Paitsi että masukki potkii :)
Tänään ois kolmelta neuvola. Saas nähdä miten on paino noussu kun viimeksikin oli yli kilo per viikko :/ No kaipa se kuuluu tähän loppuraskauteen..

Jaksamista kaikille! Yritän ehtiä kertomaan lisää kuulumisia lähipäivinä taas :)

Ria ja Jomppe 39+1
 
Maikkuson Tsemppiä matkaan! Toivottavasti saat jäädä sille reissulle ja päästään seuraavaksi lukemaan sulta vauvauutisia. :)

VOIHAN ISKIAS! :kieh: Onko kellään muulla? Voiko sille tehä mitään, että helpottais?

Huomenna neuvola. En uskonu pari viikkoa sitten, että oon enää raskaanakaan tähän aikaan...

Mandy ja pallero 38+4
 
mä ilmotin eilen masukille ettei tarvi tänä vuonna syntyä. menkööt sitten ens vuoteen kunnolla. sanoin jo kesällä masukille et jos ei ennen joulukuun puoltaväliä synny ni ei tarvi tänä vuonna syntyäkkään..viivytelkööt sit ainakai 1.1.11 asti. Ja ihan turha yrittää tunkee itteensä ulos enää tänä vuonna, edes joulun jälkeen!

(katotaan ni aattona se tunkee väkisin ittensä ulos..tai välipäivinä..tai sit se mun kaikista pahin "pelko" eli 31.12 klo 23.57!!!!)

fanttomi & 39+5
 
mä ilmotin eilen masukille ettei tarvi tänä vuonna syntyä. menkööt sitten ens vuoteen kunnolla. sanoin jo kesällä masukille et jos ei ennen joulukuun puoltaväliä synny ni ei tarvi tänä vuonna syntyäkkään..viivytelkööt sit ainakai 1.1.11 asti. Ja ihan turha yrittää tunkee itteensä ulos enää tänä vuonna, edes joulun jälkeen!

(katotaan ni aattona se tunkee väkisin ittensä ulos..tai välipäivinä..tai sit se mun kaikista pahin "pelko" eli 31.12 klo 23.57!!!!)

fanttomi & 39+5
Sama on kerrottu mun vuokralaiselle. Sen vuokrasopimus on nyt sitten uusittu vuoden loppuun! Niin. Eihän tuo menis ku 12 päivää yli, että olis vuosi 2011. Näillä nykyisillä yöunilla olen kyllä aika tsombie vuodenvaihteessa... heräilen nimittäin tunnin välein pissalle (epäilen sen olevan jo opittua eikä mitenkään tarve).

- Siiri S ja typsy 40+1
 
Nytpä on käyty neuvolassa taas. Saatiin poliklinikka-aika 29. päivälle jos ei ole siihen mennessä syntynyt. Katotaan sitten siellä käynnistetäänkö, vai annetaanko vielä olla. Mun puolesta sais mennä vaikka kans tuohon 1.1.11. :D Koska alunperinhän oli puhe, että käynnistetään 31.12. Mutta sepäs nähdään sitten. Kaikki oli vauvalla ja mulla ok, mutta verenpaineita pitää seurata kotona vieläkin. Eipäs muuta kuin joulun odotusta nyt! :xmas:

nachopallo 39+6
 
Onnea Hampiainen! :heart:

Ja Rialle onnittelut koulujuttujen loppuunsaattamisesta!

Tänne ei taaskaan mitään uutta. Persussupistuksia on jatkuvasti, mutta niin niitä on ollut jo monta kuukautta. Huomenna olisi taas neuvola ja hiukan tuo painonnousu huolettaa, kun viimeksikin oli yli kilo/viikko :ashamed: Saan hirmuisen huonon omantunnon kaikista herkuista, kun ei liikkuakaan oikein enää pysty. Eilen oltiin kavereiden kanssa ravintolassa ja lopputuloksena oli oikein mukavan illan lisäksi hirmuinen ähky, huono omatunto, yöllinen nestehukka, närästys, turvotus ja vessaan heräily tunnin välein :p Ja joulu on vasta tulossa...

Mandy: juu, iskias tuttu kaveri myös täällä. Oli jo jonkun aikaa poissa tokan kolmanneksen jälkeen, mutta nyt on näköjään taas palannut. Aiemmin pystyi vielä tekemään jotain venytyksiä, mutta eipä tämän mahan kanssa enää taivu mihinkään.

neitoperho & toukka 38+4
 
2 päivä päästä meidän kuopuksella on ollut 2viikkoa putkeen korvatulehdus aktiivisena päällä. Tänään poju kävi taas lääkärissä miehen kanssa ja molemmissa korvissa tulehdus. pyysin että ottaisivat samalla jotain kokeita että onko jotain muuta mikä pitää tuota korvatulehdusta yllä. Otin sitten pissanäytteenkin tosta 1v pojasta (onnistui vasta kolmannella yrityksellä). Lääkärissä sitten lääkäri oli sanonut miehelleni että täällä on ihan selvä korvatulehdus ettei tarvitse mitään muuta tutkia ja heitti pissanäytteen roskiin. NO SHIT!! Sen nyt näki perssilmälläkin et on korvatulehdus. No ei mitään eilen illalla otyettiin siis viimeinen annos antibioottia ja tänä illalla alotetaan uusi kuuri. Lääkäri oli sanonut että täytyy vaan kärvistellä uuteenvuoteen asti kun silloin on korvapoliaika tyksiin. Totesin vaan et on vitun hienoa kun on 3päivän päästä laskettu aika eikä oo nukkunut kahteen viikkoon! Niin että lohduttaa hitosti toi että EHKÄ tossa puolentoista viikon päästä selviää jotain.

Mä oon niin väsynyt ja vihanen ja kaikkea. Kun toi mies tulee kotiin ni saa kuulla kunniansa. PRKL mikä tossu.

auringonpilkku rv 39+4
 
:heart: Onnittelut kaikille lumihiutaleiden saajille :heart:

ja isosti tsemppiä jo eräpäivänsä ohittaneille ja sitä kuumeisesti odottaville. Vähän tyly aika nyt, kun ei millään enää jaksais masun kanssa pyöriä, mutta ei haluais joulua synnärilläkään viettää. :hug:

UH ja kuutti (huomenna 6vk)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!!

Auringonpilkku: ISO :hug: tääl oli piiiiiiitkästä piiiiitkästä aikaa viimeyö sellainen et lapset nukku..

Neuvolassa kaikki ok. Alapaine 80 luokkaa (käski mittailla ja jos yli 90 ni sit yhteys äitipolille), turvottelee ku paino laskenu taas sen -800g, vauva laskeutunu. Kohtu erittäin supistusherkkänä. Meinas käsikopelolla et vauva ois yli 3kg mut ei mikään suuri, samaa luokkaa mitä tytöt eli 3.5kg pakkeilla. Mahtavaa!!

Anve 39+6 joka toivoo et menis joulunyli ja sais nauttia lasten ja miehen kanssa joulusta kotona!!
 
onnea taas vauvautuneille. omassa olossa ei mitään kehuttavaa, itkettää, kiukuttaa, väsyttää, etoo ja vielä kaikenlisäks tosi inhottava päänsärky joka on ollu jo muutaman päivän, ei auttanu ees panadoli. oon niin täynnä tätä odotusta etten jaksa enää.

rv39+5
 
Onnea donter tytöstä! :flower:

Joo, nyt kun kerran menee yli lasketun ajan, niin vois sitten kerralla mennä ensi vuoden puolelle. Tosin näin kyllä unta että vauva syntyy joulupäivänä. Parempi tietty sekin olis kuin uudenvuoden aatto. Hyvin kerkee vielä keräämään itselleen ja vauvalle painoa, kävin eilen varta vasten 4 konvehtirasiaa ostamassa, yksi on jo tuhottu. Meillä muuten pitää paikkaansa se väittämä, että isälle kertyy myötätuntokiloja puolet siitä mitä äidille :whistle: Kiitos vaan helteisen kesän ja sitten liitoskipujen, parin tunnin kävelylenkit on todellakin jäänyt väliin ja korvautuneet syömisellä :stick:.

Ihanan sosiaalista nykyään jopa kaupassa ja kirjastossa käyminen, näin pienellä paikkakunnalla ei oikein voi välttyä tuttuihinja tutuntuttuihin törmäämiseltä. Ja aina sama laulu "vieläkö sie oot yhtenä kappaleena, eikö yhtään tunnu että se kohta syntyis, paljon on viikkoja nyt?".
Kaupoilla lyllertäminenkään ei saa aikaan muuta kuin kivuttomia ja pitkäkestoisia supistuksia ja sääliviä katseita. Oishan tuo tietty aika metkaa jos vedet menis Supermarketin kassajonossa, mutta kun ei :p

Mindy 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips...viimeksi taisin kirjoitella kivuttomista mutta säännöllisistä supistuksista ja niinhän siinä kävi että enteilivät tulevaa...
meille syntyi tyttö 18.12 rv 39+6, painoa tytöllä 4290g ja pituutta 52cm, pipo oli 36,5cm
synnytyskertomusta kirjottelen kunhan kerkeän, tänään kotiuduttiin...
onnea muillekkin vauvautuneille ja tsemppiä vielä masuansa kantaville!
 
Onnea Donter ja Mimmi pikkuprinsessoista! :flower:

Täällä on supistellut kipeästi ja n. 10 min välein puol neljästä lähtien, joten ekaa kertaa joutui miettimään, jokohan nyt oltaisiin pääsemässä tositoimiin. Supistuksia kun on ollut paljon aiemminkin, mutta ei tällaisia reisissä ja nivusissa tuntuvia, näin kovia eikä näin tiheinä. Taitavat kuitenkin olla vielä liian lyhyitä ja liian epäsäänöllisiä tarkoittaakseen yhtään mitään. Pitävät vain hereillä mokomat :stick:

neitoperho & toukka 38+5
 
Moikka!
Eilisen kärinän jälkeen lähdin sitten ulos kävelylle ja poika 6v tuli mukaan jakamaan tekemiään joulukortteja naapureiden lapsille. Tikkasin yli puoli tuntia ihan täydessä kiukussa menemään. Mullaha ei ole vieläkään vauva laskeutunut joten pystyn kävelemään ihan samalla tavalla kun en olis edes raskaana. Illalla tuli muutamia supistuksia ja niitä ajankuluksi kellottelin, mutta kun eivät kipeytyneet menin nukkumaan. Aamulla heräsin 05.15 kun tuntu et kylki kramppaa ja on kauhea pissahätä. vasta vessassa tajusin et se kramppi on supistus. Siitä asti on supistellut 5-15min välein, mutta eivät ole kipeytyneet. Hieman myös sellaista vaaleanpunertavaa vuotoa bongattu... Silti on sellainen olo että en usko että näistä seuraa mitään. Näistä puuttuu se tuttu tunne. you know...

Kauhean suuret vauvaonnittelut kaikille vauvautuneille ja isot tsemihalit kaikille kärvistelijöille!! Ei ole väkisinkään enää kauaa!!

Anve :heart:

Tänään rv 39+5.
 
onnea jälleen vauvautuneille :flower:

auringonpilkku hui,pakko oli kommata,vieläkö on oloja??? onnea hirmusti matkaan,toivottavasti saat nyytin pian syliin :heart:

täällä vihlonnat jatkuu päivästä toiseen,mut mitään ei muuten tapahdu :)

mimma 39+0 poks
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!:flower:

Mulle iski pian kotiutumisen jälkeen rintatulehdus ja nyt on antibiootteja syöty jo reilu viikko ja vielä pari päivää jäljellä. Onneksi kuume ja lihaskolotukset ovat helpottaneet jo. Eli kannattaa suojata rinnat kunnolla eikä löyhytellä ohuella paidalla kotona vaikka sisätiloissa onkin.

Hyvää joulua kaikille!:xmas:
 
Onnea Donter ja Mimmi!

Ja kiitos Neitoperho, nyt voi tosiaan keskittyä odotukseen :) Mikä tosin tuntuu turhauttavalta :D

Täällä on myös ilmoitettu asukille että jos ei ennen joulua tule niin ei tarvii tänä vuonna tulla. Nyt on olo sen mukainen ettei se tänään tai huomenna tule joten koittais sitten pysyä muutaman viikon vielä yksiössään.. Kolmesta ässästä ei ole ollut täällä mitään vaikutusta joten taitaa tuolla pikkuisella olla oma tahto.. Neuvolassa eilen selvis että on jo kiinnittynyt ja masukin "kipannut" eteenpäin että saas nähdä kauanko siellä vielä viihtyy.. Paino mulla oli laskenut 350 g viime viikosta, tosin veikkaan että johtuu vaan siitä etten ollut vielä ehtinyt syömään kuten muutamalla aiemmalla kerralla. Painoa on koko aikana tullut noin 20 kiloa eli ihan riittävästi :(

Ria ja Jomppe 39+2
 
Ria: lopussa voi paino vaihdella päivittäin hyvinki paljon, ihan turvotuksen mukaan. Itellä saattaa aamulla paino olla hyvinki yli 500g vähemmän mitä illalla (ku on yön laukannu vessassa ja iltaa kohti kerää turvotuksia). Samoten oon huomannu et illataa kohte RR arvot nousee, mut koska ovat aamulla ihan ok ni ei tartte olla huolissaan. Aamulla on jotain 119/70 luokkaa ja iltaa kohti voi olla 130/90 luokkaa varsinki jos on yhtään enempi päiväsaikaan touhunnu.
 

Yhteistyössä