Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

marrari Kiitos synnytystarinasta!

Keltakaneli Oih, olipas kurja temppu, kun olit jo ehtinyt asennoitua siihen, että vauva tulee huomenna. No, joka tapauksessa ei oo enää montaa päivää. Toivottavasti vauva jaksaa pysyä rauhallisin mielin maanantaihin asti.

Mä kaipailen Cisua ja jääräpäätä! :wave: Saattavat olla jo nyytit kainalossa. Jääriksellä ois tänään 41+0... joten voi olla täysin mahdollistakin.

Mandy ja pallero 36+6
 
saz Oikein kovaseti onnea pienestä pojasta! :heart: Mä täällä luen ja nauran sun synnytyskertomukselle! Aikamoista haipakkaa! Kyllä on sivulliset olleet ihmeissään. Mukava kuulla, että esikoinen on ottanut pienen hyvin vastaan.
 
Hui, onpas sazilla ollut nopea synnytys! Onnittelut ihanasta lopputuloksesta, ja hurjasti onnea kaikille muillekin ja kiitos synnytyskertomuksista :flower:

tyttö/poikaolo:Esikoinen on poika, ja raskauden ajan mieliteot oli suorastaan terveellisiä: omenoita, ananas light-limpparia, karjalanpiirakoita ja juustoleipää, fetasalaattia ja suklaata tietty loppuvaiheessa Ja olin vielä lakto-ovo vegetaristikin tuolloin! Oksensin viikoilla 7-14 päivittäin.
Tämän tulokkaan pitäisi olla tyttö (37. viikon ultran mukaan), ja tällä kertaa on tehnyt mieli alkoholitonta olutta (parhaimmillaan tölkki päivässä), jauhelihaa,kinkkua ja kanelipullaa... Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut, närästystä senkin edestä. Kai noitten oireitten pitäisi mennä vähän toistepäin:confused: Tosin edellistäkin selkeämpi poikamaha minulla nyt on, joten saa nähdä kumpi siellä köllii, vai johtuuko ruumiinrakenteesta tuokin mahan muoto. Ai niin, ja nyt ei ole linea negraa, esikoisesta oli.

Sitten vielä vähän omaa oloa... Säikähdin äsken ihan helkkaristi, kun silmissä alkoi lennellä "tulikärpäsiä", nyt sitten tiedän mitä sekin tarkoittaa :O Täytynee yrittää saada huomiselle neuvolaan aikaa että katsovat verenpaineet ja pissan, vaikkei nyt mitään toksemian oireita vielä tiistaina ollutkaan, paitsi painoa +2kg viikossa ja verenpaine korkeampi kuin viime viikolla. En uskalla jättää tarkistamatta, kun seuraava käynti olisi vasta viikon päästä jolloin myös la.

Mindy poksuu *39*
 
Pikaisesti vaan omaa napaa:
kävin eilen vyöhyketerapeutilla, nyt supistelee n. 5 min välein jo parin tunnin ajan (välillä oli 10 min väliä). Limatulppaa taisi irrota äsken vessareissulla, verensekaista sellaista (sori kuvaus :ashamed: )..
Katsotaan josko tänään päästään tosi toimiin...

Nipsu + muru 41+0 :heart:

ps. Onnea kaikille vauvan saaneille.... :flower: :heart:
 
Saz paljon ONNEA pojasta :heart: :flower:
Nopeaa toimintaa siellä :p Jotenkin toivoisin itselle samaa että ei menis kauhean kauaa mutta kun eka tuli sektiolla niin olen vähän niinku ekakertalainen tässä :)

Nipsulle tsemppiä!! Hyvältä ainakin kuulosti :)
Itsekin mietin tuota vyöhyketerapiaa mutta en vaan saanu aikaseks varata aikaa...

Keltakaneli muutama päivä lisää niin sitten saat nyytin kainaloon, hyvää kannattaa odottaa ;) ja tsemppiä maanantaille!!

Mindy kannattaa joo tarkistaa mistä olis voinu näköhäiriöt johtua.

Tyttö/poikaolosta On siis vaan kokemsuta yhdestä edellisestä mutta alku oli hieman erinlainen tässä. Esikoisen kohdalla ei ollut mitään koko raskauden aikana, olo oli ihan normaali. Sitä vaan kasvateltiin masua :) Tässä sitten oli alussa yökötystä ja muutaman kerran oli lähellä vessaan menosta mutta ei onneks tarvinnut. Rinnat on ollu myös äärettömän kipeät. Muutamat tuoksut joita käytin alkuraskaudessa niin en voi käyttää nyt kun haju ällöttää. Jotenkin se elimistö muistaa :)

RL ja Papu 39+4 :heart:
 
Nipsu74 tuuhan kertoo tuleeko lähtö...onko sulla ollut kipeitä supistuksia ennen tota vyöhyketerapiaa? mä oon miettinyt että pitäskö kokeilla jos tuntuu yli menevän...no katotaan jos sul nyt oikeesti toimii toi niin vois vaikka koklata!
Anabela se meinaa kans lähteä nyytin hakuun..hui kuinka jännää täällä on käydä kun jokapäivä jotain tapahtuu...voi kun itelläkin tapahtuis!
tsemppiä teille molemmille jos nyt on tosi kyseessä...

onko kellään muulla yöllä/aamulla vatsa tosi kipee? mä kun nukun aina jommalla kummalla kyljellä niin kun rupeen kylkeä kääntää niin vatsaan sattuu inhottavasti kun vauva on jotenki ihme asennossa.Tänäänkin kun heräsin vessaann niin hyvä että pääsin liikkeelle kun vatsa oli niin pinkeenä kun vauva oli jotenki tosi oudosti ja mahakin oli ihan ihmeellisen muotonen...sitten kun pääsee ylös niin vaihtaa asentoa ja kipu helpottaa....onkohan se niinku "tipahtanu" aina sen kyljen puolelle jolla nukun kun tuntuu että on ihan jotenki poikittain kun herään:=)
mimmi+toukka 38+5
 
Heippa rallaa..

Kyllä odottavan aika on pitkä. Eilen tosiaan äitipolilla käynnistysarvioultra, ja vauvan koko oli jo 3,9 kg ja ensimmäinen alatiesynnytys tiedossa, niin ottivat osastolle. Kolmen aikaan iltapäivällä laitettiin paljetti-katetri-juttu, joka tehos nopeesti; alkoi heti 2 tunniksi 5 min. välein suht napakat supistukset. Harmiksi vain supistukset laantui ja loppui... Yöllä tuli joitakin kivuttomia/vähän selkään nirpasevia supistuksia, mut nyt aamulla ei taas mitään. Iltapäivällä otetaan katetrihommeli pois ja mietitään jatkoa.
Tää käynnistely ei siis sovi yhtään tällaselle "kaikki tänne heti nyt"- malttamattomalle ihmiselle. Kärsimystä tää osastolla olo, kun mitään ei tapahdu ja esikoista kamala ikävä =(
Mut pitääpä tulla sit ilmottelemaan, kun jotain tapahtuis. Kiitos kaikille kanssa eläville tsempistä.

Onnittelut jo taas tässä välissä vauvautuneille ja lasketun ajan saavuttaneille.

T:Leenu 40+1
 
Donter, vaikeahan se on sanoa. Taitaa olla niin peppukohtasta, mikä sopii. Voithan tilata sekä mikrofleeceä että coolmaxia, mut kannattaa se fleece tosiaan ottaa tuona ihan ohkasena mikrona. Sitten jos noita ei peppu kestä, niin voi kokeilla kans sitä polyestermokkaa. Jotenkin ite oon ihastunu tuohon coolmaxiin ja oon kuullu, että just siitä on monet peput pitäneet erityisesti..mut eihän sitä sit voi tietää etukäteen. Ite ajattelin eka, et oisin tilannu kumpaakin (myös tota mikrofleeceä), mut sit jätin tilaamatta kun aattelin et katotaan kuinka paljon tosta yhestäkin jo noita tulee..

Keltakaneli, onpa harmi kun aika siirtyi! Toisaalta voihan se olla tarpeeseenkin, jos se sektio tuli sieltä vähän kuitenkin yllärinä niin saa valmistautua.

Saz, onpa ihanaa kun saatiin itsenäisyyspäivän lapsosiakin:heart: Melkosta menoa ja meininkiä ollut tuo teidän synnytys, onneksi hyvin meni kuitenkin eikä tarvinnut Ari Vatasen ryhtyä kätilöksi ojanpenkalla:D

Mindy, kannattaa raportoida noista tulikärpäsistä. Mulla niitä on näkynyt 10 vko päivittäin ja paineet olleet saman verran koholla sekä turvotus ja prodet, mutta jollakin toisella se raskausmyrkytys voi tosi nopeeta kehittyä varsinkin näin loppuvaiheessa. Ja toisilla sitten on vaan näitä oireita, mutta ei itse myrkytystä kuitenkaan (niinku mulla).

Nipsulla on ainakin ollut tehokas vyöhyketerapeutti, voipi olla että oot jo reissulla:) Anabelalle kans toivotaan lähtötuulia:flower:

Mimmi, mulla on sama homma ja maha on kans ihan vänkyrällään kun on kyljellään. Oon ajatellu vähän samaa, että se jotenkin painaa sitten aina sille toiselle puolelle. Lisäksi ite oon huomannu sellasen kivan jutun tähän viikon sisään, että meinaa ilmavaivoja kertyä koko päivän..kai ne suolet on jotenkin potkittu pois tieltä mutturalle. Jouduin ostamaan itelle niitä cuplatoneja, niin sain yöunet takas:D Kaikenlaista vaivaa sitä voi näköjään tulla, mutta onneks tässä ollaan loppusuoralla.

Mullakaan ei ois siihen suunniteltuun sektioon enää kovin pitkästi, olikohan puoltoista viikkoa. Mut nuo mun verenpaineet on nyt eilen neuvolassakin olleet sen rajan yli..et jos ne nyt jää siihen pysyvästi niin voipi olla että aiemmin tulee jo tuo eteen. Jotenki vähän jännittää, on semmonen päivä kerrallaan olo. Toivottavasti ne paineet sitten aiheuttaa ongelmia arkipäivänä mielellään eikä viikonlopulle, jos on pakko.

Mukavaa viikonloppua kaikille, sitä onkin taas sitten taas uusia vauvoja syntymässä varmasti meidänkin ketjuun!:)

-metsis 38+1

Muok. Leenulle kovasti tsemppiä osastolle, toivottavasti lähtee synnytys kohta napakasti käyntiin!:hug:
 
Viimeksi muokattu:
leenu84:lle tsempit ja jaksamisia loppurutistukseen! kohta se nyytti sieltä tulee:)
metsis siis mä huomasin kans aamulla että oli ilmaa vatsa täynnä...saattaa tosissaan sit toi vauva punkea suolet solmuun että ilmaa kertyy kun ei mulla yleensä tolleen ilmaa kerry:) mut tosi inhottavan tuntusta on ja kun ei meinaa sängystä ylös päästä kun niin inhottavasti sattuu ennen kun vauva taas asettuu normi asentoon...ai sulla oli suunniteltu sectio tulossa...mikäs sen syynä on? on tainnu mennä vähän ohi:)
 
Onnea Saz! :heart: Melko hurjia synnytyksiä täällä on monellakin ollut!

Ikävää tuollainen suunnitelmien muutos, Keltakaneli :kieh: Toivotaan, että pikkuinen malttaa pysyä vatsassa vielä pari päivää!

Nipsulla ja Anabelallahan kuulostaa lupaavalta. Onnea matkaan molemmille! Taitaa tuolla vyöhyketerapialla olla tosiaan vaikutusta.

Leenulle tsempit osastoelämään!

Täällä ollaan tänään täysiaikaisia. Uskomatonta! En olisi ikinä uskonut että päästään näin pitkälle. Ja tällä tahdilla ollaan kyllä pitkälti tammikuussa ennen kuin toukka syntyy, jos kerran viimeisen kuukauden aikana supistelu oli lyhentänyt kohdunkaulaa vain 0,5cm :LOL:

Meidän homeseinän purku alkaa muuten vihdoin tasan viikon päästä! Jee =), vihdoinkin asiat etenee! Vähän tosin jännittää, päättääkö toukka tulla ulos juuri samaan aikaan, vai keretäänkö remontti tekemään alta pois.

neitoperho & toukka 37+0 *POKS*
 
Mimmi, kuulun tuohon perätilakomppaniaan:D Tosin meillä taiskin ketjussa suurin osa perätilassa olevista kääntyä, sinällään hyvä tuuri käynyt. Mulla kans käy tuo oman kehon kääntäminen, mullahan se pää on tossa kylkiluiden välissä ja tosi korkealla. Ilmeisestis istten perätilan vuoksi ei pääse niin alas laskeutumaan, joten on loppuun asti sitten tuossa. Toisilla kivistelee se vauvan pää alapäätä, mulla taas kylkiluita ja mahalaukkua jne:xmas: Luulen, että tuolla massussa ovat jo yksinkertaisesti niin isoja (ainakin mulla on jo melko rontti), että kehon kiertäminen käy senkin takia kipeää. Ei paljon muuten huvita mitään joogaliikkeitä tehä enää:D

-metsis 38+1
 
Neuvolassa pyörähetty RR 174/72 mut taitaa olla eilisen leivontapäivän + huonosti nukutun yön tuloksia. Sain kuitenki nootin et pitää alkaa kotona mittaileen paineita ja yhteys synnärille jos tuosta ei nuo yläpaineet laske. Kuitenki pissa puhdas ja paino oli 10pv:ssä tippunu 300g.
Mut muutenki jäi epävarma olo, lääkäri ei osannu sanoa et onko sitä lapsivettä vai eikö sitä ole. Kokoarviota ei osannu myöskään antaa. Kohdunsuun tilanne täysin epäkypsä ja vauva vielä korkealla, sf-mittaki oli kasvanu 2cm, mikä voi ainaki osittain pitää paikkaansa ku musta tuntuu et tämä maha on nyt kasvaa huruttanu ja muuttanu muotoaan.
Aattelin illalla ajella anoppilaan ja haen tuon RR-mittarin ja jos on yhtään tuota luokkaa ni menen käymään äitipolilla v.loppuna et katahtavat muutenki vähän yleistilannetta!

Anve ja nöpönenä 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Nipsu ja Anabela taitavat molemmat tosiaan olla synnärillä tällä hetkellä. Jännää. Onnea matkaan molemmille.

Mä tulin samoilla asioilla tänne huutelemaan kuin neitoperhokin. Eli täysiaikaisuus koitti tänään! Niin se vaan lähenee. :) Pitäisköhän ottaa niitä S:iä heti tänään käyttöön. Ainakin saunassa voisi käydä.. Hmm.. Jos jaksan, niin voisin ehkä pestäkin tuon pesuhuone/saunaosaston. Saakohan tuosta vaan selän kipeäksi. Jos noi molemmat toteutan, niin voi olla, että energia ei enää riitä sille tehokkaimmalle S:lle. :D Pitääpäs nyt vielä miettiä.

Mandy ja pallero 37+0! POKS!
 
Ai niin. Leenulle vielä kovasti tsemppiä ja jaksamista sinne odotteluun! Oot jo tosi lähellä! :hug: :)

Onkos L-84 vielä koossa? Ja edelleen kaipailen Cisua ja jääräpäätä. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille jotka on jaksaneet tänne kirjoitella synnytystarinoita. Niitä on oikein mukava lueskella. Samoin paljon onnea sazille ja muillekin joita en ole muistanut onnitella!

Täällä en ole jaksanut paljoa kirjoitella kun ei mitään uutta. Turhautuminen vain kasvaa ja ei enää yhtään jaksaisi odottaa. Kävin tiistaina akupunktiossa vähän valmistelemassa paikkoja, mutta ei vielä ainakaan ole vaikuttanut mitenkään. Moni tuttu on saanut sen avulla synnytyksen käynnistymään. Ajattelinkin mennä uudestaan ensi viikolla, jos ei vielä mitään ole tapahtunut. Kivuttomia supistuksia tulee pitkin päivää ja pari kertaa kivuliaitakin. Kävin äsken vähän lumitöissäkin, mutta se ei vaikuttanut muualle kuin selkään. Tylsää odotusta ja haluaisin niin vauvan jouluksi kotiin. Eilen kävin neuvolassa ja ei muuta uutta kuin että arvioi että voi olla että pää olisi nyt vihdoin kiinnittynyt ja tuo hurja kilon viikkovauhdin painonnousu oli nyt onneksi vähän laantunut, enää 400g tullut lisää viime viikosta ja sf sama 35 jo monta viikkoa. Täällä meitä taitaa olla monta turhautunutta odottajaa. Tsemppiä ja jaksamista siis kaikille muillekin.

Safiatou ja bebe 39 + 4
 
Kiitokset kaikille tsemppaajille... :flower:

Täälläpä sitä edelleen kotosalla ollaan :(
Supistukset loppuivat aamupäivällä, pientä menkkajomotusta sekä sitä limavuotoa tulee edelleen.. Toivottavasti iltaa kohti alkais uudet supistukset ja vaavi alkaisi syntymään....
 
Saz onnea paljon pojasta! :flower: On kyllä ollut melkoista haipakkaa ja nopeaa toimintaa, onneksi kaikki meni hyvin!!

Leenullekovasti tsemppejä ja jaksamisia, Nipsulle kovasti supparituulia, kyllä ne palaa ja pääset nyytinhakureissuun :) Anabela tais kanssa olla lähtökuopissa, hui kun jännää!!

Hyvä juttu, että homeseinää aletaan purkaa, Neitoperho! Täällä vähän mietin, että onko tässä meidän asunnossa jotain homejuttua kanssa, kun olen ihan tukossa aina kun herään... Toivottavasti kyse on vaan hiipivästä (ja toivottavasti ohimenevästä) flunssasta eikä mistään vakavammasta.

Täällä on tänään vähän tylsä perjantai, pitäis siivota mutta kun ei jaksais millään. Löysin just värkit vauvan villahousuihin, jos sitä ottais ja perehtyis vielä vähän kestovaippailun saloihin ja pistäis villikset alulle ennen kuin kaivais imurin esiin!
 
Hellou! :wave:

Edelleen kasassa ollaan. Oon ollu kipeenä, oli kauhee flunssa ja muutenkin p**** olo. Kun makaa, närästää niin paljon että kurkkuun sattuu. Kun istun, vauva painaa alaselkään ja kylkiluihin niin etten pysty hengittämään keuhkoja tyhjäksi. Välillä on tosi kova kipu tossa oik.kylkiluussa. Eli ei tarvitse miettiä onko vauva laskeutunut... Tiistai-illalla bongasin limatulpan kappalan ja tuli sitä vielä hiukan seuraavana päivänäkin, mutta siihen se sitten jäi... Yhtään ei supista, muutamaa kivutonta vatsan kovettumista lukuun ottamatta.

Soitin tänään neuvolaan piruuttani ja kysyin että voiko lasillinen alkoholia käynnistää synnytyksen. Siellä oli joku uusi terkka paikalla ja ainoo mitä se vastas oli et ei hän voi suositella juomaan alkoholia. No sen verran mäkin oisin tiennyt ettei alkoholia suositella :LOL: Onneks mul on ma neuvola ni kysyn sitten siltä omalta th:lta onko se kuullut asiasta mitään, ku siltä saa sellasia kunnollisia vastauksia.

Isot onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: Mä taidan tosiaan kuulua siihen tammenterhokerhoon vasta :D
Kiitokset myös kaikille synnytyskertomuksen laittaneille :heart:
Jennyli ja Anabela Oisitte voineet ottaa mut mukaan vauvanhakureissulle ku meillä kerran on sama LA :p

Tsemiä kaikille kärvistelijöille, tämä kärvistelijä suuntaa kohta saunaan ja sen jälkeen väkisinmakaan mieheni, jos saisin edes yhden supparin aikaiseksi :p

Auringonpilkku ja Uuno rv 38+0!! Poooksista poks!!
 
Tulin ilmoittelemaan että 7.12 syntyi meille tyttö 3560g ja 50cm. Juuri kotiuduin sairaalasta. Väsyttää ja jännittää miten kolmen pienen lapsen kanssa arki lähtee rullaamaan. Toistaiseksi ollaan valvottu sairaalassa vauvan kanssa yöt eli vuorokausirytmi päälaellaan. Oli taas vauhtisynnytys kuten arvelinkin eikä isäntäkään kerinnyt synnytykseen mukaan. Änkesin nimittäin "väkisin "sairaalaan tiistaina synnytysvastaanoton päivystykseen aika olemattomin perustein mutta lääkäri sitten totesi että olin 3 cm auki ja sanoi että voin jäädä osastolle ja tottakai halusin jäädä. Sitten alkoi rytinällä synnytys ja taaskaan en kerinnyt puudutuksia saamaan. Todella kivulias ja raju aukeneminen ja vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja lisäksi oli vielä sotkenut kätensäkin pahasti nuoraan joten napanuora piti leikat "liian aikaisin" eli siinä vaiheessa kun pää vasta oli ulkona. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi. Sairaalaan en olisi ajoissa kerinnyt jos olisin jäänyt kotiin odottelemaan synnytyksen alkua ja ambulanssissa en tiedä olisivatko osanneet tuon napanuorahomman.
 
jääräpää oikein paljon onnea prinsessasta koko perheelle :heart::flower: onneksi ängit väkisin sairaalaan ja onneksi kaikki kuitenkin meni lopuksi hyvin..jaksamisia sinne kolmen pienen kanssa ja toivotaan että vauvakin pääsisi pian parempaan rytmiin

auringonpilkku täällä kans tarkoitus mennä saunaan vähän rentoutumaan..

lumi-enkeli ja aarre 38+3 :heart:
 
olihan päivä ja polikäynti!!aamulla siis mentiin sinne arvioon et käynnistetäänkö synnytys ennen laskettua aikaa ku mahollisesti tosi nopea synnytys tiedossa ja matkaa sen verran et ei ehkä keritä ajoissa sairaalaan.no ä-polilla sitte lääkäri tai mikä se ny on siellä,tutki kohdunsuun ja sano et reilusti 2 sormelle auki ja kanavaa ei jälellä juurikaan.kysy et oonko varautunu jäämään sinne ja olinhan mä laukun varuks ottanu mukaan.no se soitti sitte kätilölle et mitä tehään ja sit se tutki uuestaan.no sitte sitä kanavaa oliki vähä pitemmästi ku se eka aatteli.mentiin sitte vielä synnärin puolelle,istuttin ainaki tunti ja ootetii lääkäriä.se sitte tutki,oli se siis kahelle sormelle auki mutta kanavaa ihan riittävästi,ja sano et ei mielellään vielä käynnistäs vaikka kohdunsuun tilanne kypsä onki mut vauva arvion mukaan alle 3kg ni haluaa antaa sen kasvaa vielä viikon verran.ens torstaina siis aamusta meen sinne takas ja laitetaan se ballonki-systeemi käynnistämään.mainas et perjantaina sit vois syntyä!kysyin sit tosta verivirtsaisuudesta ni ei oikee sanonu muuta ku et synnytyksen jälkee tutkitaan,puhu kaikista munuaiskokeista,virtsarakon tähystyksistä ym.jäi het sellanen kuva et nyt on joku isompiki vialla..toiset taas sanoo et raskausaikana tuommosta voi olla ja menee ohi vauvan synnyttyä-nii et ketä uskoo sitte!nyt vaa tosi paska olo ja mietin jo et kiva sitte hypätä jossai tutkimuksissa ku on vauva ja kaikkea mahollista mietittävää muutenki:'( mun miehellä on krooninen munuaistulehus ja pari vuotta sitte oli aika helvettiä elämä ku se tauti puhkes ja sai pelätä ties mitä ja mä yksin pyöritin tätä meiän arkea ja samalla pelkäsin et se kuolee..joten voisko olla nii huono tuuri et mullaki olis joku sairaus nyt sitte??ahistaa vaan,en ees mieti synnytystä vaan tätä asiaa vaan.toivon todella et tää menee ohi kunha vauva on syntyny. mut onnea nyt uusille vauvoille taas:)

pelokas murunen & nappula 38+1
 
murunen mulla tuli vaan ensimmäisenä mieleen sellanen et haluavat tutkia vasta sit ku vauva on ulkona..ja että varoiks on tietty hyvä tutkia kaikki. Ja voihan tosiaan olla et vaiva (verivirtsaisuus) häviää synnytyksen jälkeen. Jos vaan yrittäisit olla rauhallinen ja murehdit sit jos tutkimukset tulee ajankohtasiks ja jos niissä jotain selviää.. Toivotaan et se on vaan ikävä raskauden aiheuttama vaiva.

jääräpää Paljon onnea pienestä prinsessasta!!! :heart:
 
Onnea vauvoista ja kiitos synnytyskertomuksista! Jos sitä itsekin kohta joukkoon pääsisi: laskettu aika tänään, poksuti poks. Siksi mielessä on lähinnä omaa napaa...

Kerroin jo epätoivon hetkellä kavereille, että meille syntyy Jeesus, ja ostin pakastimeen kalkkunan ja lanttulaatikon. Vauva on jo käsikopelolta nelikiloinen, mutta terkka sanoi, että aikaisintaan 22. pvä käynnistellään. O-ou.

Tänään jo soittelin Kättärille lapsivesiepäilyksistäni, mutta vaikeahan sitä on sanoa, mitä alapää oikein tiputtelee. Pitää seurailla ja ihmetellä ja toivoa parasta, mutta ei taida enää lemmenleikkejä uskaltaa käynnistelyssä käyttää, jos vaikka olisikin lapsivettä.
 

Yhteistyössä