Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Salmiakille PALJON ONNEA vauvelista :flower: :heart:

Kiitos myös synnytyskertomuksista, niitä on kiva lueskella :) Voi vähän jo ennakoida mitä ehkä olis tulossa.

Aika hiljaista on ollut joo palstalla. Kohta tulee varmaan hirmuinen ryöppy vauva uutisia :D

Ihanat kuvat Jennyli laittanut pikku prinssistä :heart: ja aika nopea oli sun synnytys!

Omaan oloon ei ihmeempiä kuulu. Samaa rataa puuskutellaan eteenpäin. Kovia vihlomisia kyllä tulee, välillä joutuu ihan pysähtyy kun niin kovin sattuu :O

RL ja Papu 39+2 :heart:
 
Onnittelut vauvautuneille! Nopeita synnytyksiä ollut teillä...

Itse suuntaan KYS:lle ensimmäiseen käynnistysharkintaan; minkähänlainen jättiläinen mahassa majailee??? No, tänäänpä sit tietää, et jäädäänkö sinne vai odotellaanko vielä.

Jaksuja kaikille kärvistelijöille!

Leenu 40+0
 
Onnea taas miljoonasti kaikille vauvansa saaneille! Ihanhan tässä tulee kateelliseksi :) Kiitoksia taas myös synnytyskertomuksista, niitä on kyllä aina niin kiva lukea ja auttaa omaan valmistautumiseen. Kadakilla on kyllä ollut jännät hetket, ihana kuulla että kaikki on kuitenkin mennyt hyvin!
Jennylin Eepu on kyllä niin suloinen! :heart:

Vadelmanlehtiteellä sama vaikutus täällä kuin MaikkussonPaikkussonilla; ei mainittavia seuraamuksia, vähän juilintaa vain mut lapsi kyllä potkii minkä kerkiää. On kyllä vähän jalkapohjalta maistuvaa tuo tee, mut äärimmäisessä hädässä olen valmis kaikenlaisiin uhrauksiin :D

Täällä tulee nyt jo neljättä päivää limatulppaa.. Huomenna varmaan mennään taas neuvolaan, ei ole mitään "oloja" tulevasta. Iltakävelyn jälkeen aina supistelee lupaavasti ja alavatsaa jomottelee, mut siinä se. No enpä minäkään olisi valmis ihanasta lämpimästä masuyksiöstäni mihinkään lähtemään ennenkuin on ihan pakko :D

Onko muuten muilla ollut tavallista enempää hikoilua? Mulla selkeesti on nyt ihan lopussa ruvennut kuumottelemaan ihan huolella ja öisin oon heränny muutaman kerran hiestä läpimärkänä. Mitä lie kuumia hormoniaaltoja :p

L-84 & 41+1 :x
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: Ihanhan tässä menee jo sekaisin että ketä on onniteltu jo.

Täällä kaikki normaalisti, ei havaittavissa mitään edistymistä. Haluaisin kysyä onko kenelläkään muulla samaa, että yön aikana menee selkälihakset jotenkin jumiin? Vaihdoin sänkyäkin jo kun ajattelin josko liittyisi siihen, mutta sama vika edelleen. Kai nukun liikaa samoissa asennoissa. Oikealla kyljellä ei tule mitään sydämen tykytyksiä eikä hengitysvaikeuksia, että kai nukun liikaa silleen. Eli aamulla kun herää, selkä on kipeänä ja sen takia tulee huono olokin, vähän oksettaa. Istuminen pidemmän aikaa aiheuttaa saman. Tähänkö mun nukkumiset loppuu? : / Ai niin, mullakin on yöllä järkyttävän kuuma ja hikoilen. Sitten potkin peitot pois ja herään kohta siihen kun palelen.

nachopallo 38+1
 
Donter, tilasin kangastukku.comista (siellä on aiemmin tilattuna ollu aina niin nopee toimitus ja edulliset hinnat). Tilasin ihan vaan coolmaxia, vaikka tarkotus oli alunperin tilata mikrofleeceä. Polyestermokkaahan kans vois kokeilla, tosin en tiedä onko sitä miten tarjonnassa. Ittee vähän alko yhtäkkiä jänskättää, että entä jos se vauvan peppu ei vaikka just tosta coolmaxista tykkää kun sitä mulla on kestoissa tosi paljon. Et pitää sit kokeilla noi muut vaihtikset siihen päälle, jos tarpeen. Oli tuota mikrofleeceä sitten jossakin aika edullisestikin, olikohan Kangas-Malla. Vähän vertailee sitten tietysti postikulujakin jne. Ajattelin nuo vaan leikellä ja siinä se. Mietin myös, että oisko pitäny ostaa semmosta riisipaperia mutta kun sitä ei kerta peruskaupasta saa niin olkoot nyt sit.

Onko tuo vadelmanlehtitee muuten hyvää? suositeltiinko sitä myös imetysajalle? Oon nimettäin vähän kade, kun olin suunnitellu että lipittelen sitä sitten..mutta enhän uskalla mitään ruveta nyt juomaan että pääsisin siihen suunniteltuun sektioon asti:xmas:

Mandy, ainiin..olin tosiaan tämän lahon pääni kanssa jo unohtanut koko fb-ryhmän olemassa olon.

What, kannattaa tosiaan ottaa iisisti. Ite huomasin, että ihan tavallinen suihkussa käynti ampuu mulla nuo verenpaineet sille rajalle että pitäis jo lähteä, jos ne niin koko ajan ois. Ja ne myös pysyy ihan pari tuntia sen jälkeen liian korkealla. Mulla ei onneksi tuota prodea ole pissassa kuin vähän tai +1, vaihtelee kovasti. Toivotaan, että teillä käynnistyy siellä pian itsekseen niin ei tarttis lääkkeitä popsia pitkään (vaikka voihan se olla että pitää synnytyksenki jälkeen vielä syödä).

L-84, mulla on kans mahotonta kuumuutta ollut. Saan ihan yöllä heittää yökkärit ja peitot mäkeen, mikä on silleen vähän huono kun mulla tihkuu yöllä jostain syystä tuota maitoa. Lisäksi tosi helposta tulee kuuma ja käet hikoaa.

Nachopallo, mulla kans selkä kipeytyy helposti ja on lonkat+selän alue puutuu kans. Musta tuntuu, että se liittyy tuohon vauvan kokoon sekä siihen että on niin vähän nukkuma-asentoja tarjolla. Huomasin, että herään yöllä siihen että nukun ihan selällään..että oisko jotain, et on ollu niin puutunu et oon vierähtäny niin päin sitten. Mulla onki vähän tapana käydä sit samalla vessassa, kun vaihdan kylkeä, että lähtee veri kiertämään:D

Hankin eilen lankaa ja aattelin virkata parit kuusenkoristeet. Vähän tekemistä, kun oli eilen niin supertylsää. Ei viitti oikeen siivota ja puuhastella, kun nuo verenpaineet on nyt niin hilkulla että parempi olla vaan. Mutta tuo oleminen on vaan ihan hirveen tylsää:xmas: Mua jo valmiiks naurattaa koko touhu, kun en tosiaan ole mikään käsityöihminen. Että toivottavasti verenpaineet ei kohise sitten tosta virkkailusta:D

Mukavaa torstaita kaikille! Tänään onki poksahtelupäivä, just huomasin:heart: (Jos tänään nyt on torstai..).

-metsis 38+0 poks!
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart: nythän näitä varmaan rupee päivittäin melkein tulemaan :)

Itellä ollu vähän teknisiä ongelmia, sairastelua ja palstan ulosheittoa, joten jutut on jäänyt. Jospa sitä taas tästä eteenpäin onnistuis :D
Muitakin täällä on ollu, jotka on sairasteluista kärsineet. Meille iski viikko sitten syysflunssa muhun ja esikoiseen muut on säästyneet. Nyt rupee olemaan jo kunto ihan OK ja synnytyskin kuulostaa jo ihan mukavalta.

Itsenäisyyspäivä meni ja siinä ne mun enneunet vauvan syntymisestä. Seuraavaa ennustusta ei sitten olekaan heittää :D varmaan sitten on erittäin täsmällinen ja syntyy mukavasti jouluaattona. Se sopis tohon meidän listaan ku eka 40+4, toka 40+2 niin tämä olis sitten 40+0 :xmas:

Omaan oloon ei ihmeempiä. Vatsa on laskeutunut toosi alas, ennen ku tuntu ettei tissien ja masun välissä ole mitään niin nyt on melkein 10 sentin rako tuossa :O kävely onkin sitten hieman hankalampaa ku toinen roikkuu tuolla nivusten päällä.
Viikonloppuna oli ihan mukavasti jo ennekoivia supistuksia, mutta nyt on taas loppuneet nekin. Kyllähän se sieltä aikanaan tulee, mutta olis kiva päästä jouluksi kotiin nyytin kanssa.

Täytyy lueskella tarkemmin ja palailla =)

Orchid ja tonttu 37+6 :xmas:
 
Täällä on takana huonosti nukuttu yö. Ei sillä että olisi ollut mitään oloja, ei vaan tullut uni. Esikoinen oli kotona edellisen päivän tarhan sijaan ja nukuin hänen kanssaan melkein kolmen tunnin päikkärit.. sen siitä saa! No nyt väsyttää ihan sikana!

Mulla supisteli ja kipuili koko viikonlopun ja itsenäisyyspäivän, jolloin otettiin se viimonenkin ässä käyttöön. Ihan yliarvostettua! Siihen on loppunu kaikki oireet! :kieh:

Huomenna onkin täynnä 38 viikkoa ja neuvolakäynti. Saapa nähdä, oon syöny karkkia ihan urakalla ja samoin ruokakin maistuu taas ja pystyy syömään normaalisti.

Kuka se kysyi hikoilusta. Mun täytyy pitää öisin makkari tosi viileenä että pystyn nukkumaan, muuten tulee kova hiki, muutenkin on kuuma koko ajan.

Eipä kummempia taaskaan, ihania vauvauutisia ja kuvia, tsemppiä meille loppumetreillä kärvisteleville!

Anabela 37+6
 
Heippatirallaa!!Kasassa ollaan edelleen..oon kyllä käyny päivittäin tääl lukemassa, en vaan oo jostain syystä jaksanu kirjottaa mitään. Juurikin kotiuduin neuvolasta...Hb 142 (oli noussu itestään, lopetin raudan 1kk sitten), RR 148/91 ja 147/92, turvotus ++, pissa puhas, Sf 36, painoa +1400g/vko!!!!!!Siinä kai nuo tärkeimmät.

Voi ku tää päättäis jo syntyä, jos vaikka nää turvotukset edes vähän helpottais. Mulla onki jo sovittuna loput neuvolakäynnit ne ois 39+0, 40+0, 40+5 ja yliaikaiskontrolli ois sit äitipolilla 41+5.

Viime yö meni ihan persiilleen ja väsymys on nyt valtava..elikkäs nukkumaan ja kommentoin joskus myöhemmin.

fanttomi & 38+0 PPPPPOOOooooooooooOOOKKKSSS!!!!

muok. mä hikoilen ku pieni sika!mut siltähän mä näytänki nykyään =)
 
Viimeksi muokattu:
Oi suloinen tuo Jennylin pienokainen :heart: Ja onpas ollut melkoisen nopea synnytys.

Lupaavalta kuulostaa Lillikalla!

Täällä on myös alkanut tuo tuttujen kysely "miten menee" ja "joko se on syntynyt". Ihan kuin unohtaisin ilmoittaa sitten kun jotain tapahtuu... :LOL:

Mulla on jo useamman viikon ollut jatkuvasti kuuma. Yleensä olen meistä se, joka vetää villapaitaa päälle ja tohveleita jalkaan ja kääriytyy miehen kainaloon heti kun sisälämpötila laskee alle 22C. Nyt tuulettelen t-paidassa minkä kerkeän kun mies hytisee kylmästä pitkähihaisessa. Mitä lie hormoneita taas!

nachopallo: täällä myös selkälihakset jumittelee. Tosin mulla taitaa liittyä enemmän tähän liikkumattomuuteen, kun ei tule urheiltua enää juuri ollenkaan. Tuleeko sullakin vasemmalla kyljellä enemmän rytmihäiriöitä? Ite jouduin pitkään välttämään nukkumista sillä kyljellä, kun pulssi heitteli ihan miten sattuu. Nyt onneksi vähän helpottaneet.

Onko muuten teillä jo synnyttäneillä helpottaneet kaikki vaivat synnytyksen jälkeen? Siis toki sitten on muita kipuja, mutta ovatko esim. iskiasvaivat, kutinat, päänsäryt, huimaukset, suonikohjut yms. vaivat poistuneet?

neitoperho & toukka 36+6
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

tässä ois nyt vähän synnytyskertomusta:
maanantai aamuna heräsin vähän ennen viittä siihen kun tunsin,että joku napsahti mahassa.ajattelin vaan,että mikähän se oli ja arvelin ite mielessäni että kysyn sit aamulla neuvolassa että mikähän se napsaus oli,mutta sitten käänsin kylkeä ja ei kyllä jäänyt arvailujen varaan mistä oli kyse :D soitin synnärille ja sanovat,että pitää lähtee heti tulemaan,no miestä en meinannu saaha millään ylös ja arvelipa se vielä rueta kaikessa rauhassa juomaan aamu kahviakin.piti jo alkaa vähän miestä hoputtamaan kun tuntu että alkaa supistuksia tulemaan.oltiin kysillä joskus kuuden jälkeen ja laittovat minut käyrille ja sillon supistelikin ihan muutaman minuutin välein,mutta sitten ne loppuivat ihan yhtäkkiä.sitten minut siirrettiin osastolle oottamaan kun mitään ei edistystä ei tapahtunut.osastolla ollessani kävelin tosi paljon kysin käytävillä ja portaissa ja näin sain aikaseks muutamia supistuksia ja seuraavana yönä sitten supistelikin taas ihan kivasti,mutta sitten kun heräsin niin ne loppuivat taas kun seinään.lääkärin tarkastus oli aamulla 11 aikaan ja silloin olin 2 senttiä auki ja lääkäri päätti että nyt käynnistetään kun on niin kauan lapsivesien menosta.12 aikaan pääsin saliin ja alottivat oksitosiinitipan laiton ja siitä alkoi sitten tulemaan supistuksia.kivunlievityksenä kokeilin ensin lämpöpussukoita selälle ja mahalle,mutta niistä ei minun mielestä ollut juurikaan apua,lämpimässä suihkussa kävin kanssa ja se autto jonku verran,mutta sitten kun alko tulemaan ihan kunnon supistukset niin siihen ei sitten kyllä auttanut mikään muu kun epiduraali ja sen jälkeen olo oli taivaallinen :) 19.45 alko ponnistuttamaan ja 20.03 syntyi pieni tytön tylleröinen ja äiti ja isi oli aivan haltioissaan :heart:
seuraavana yönä vauva joutui hoitajien huoneeseen tarkkailuun sinisyyden vuoksi ja lääkäri oli käynyt tutkimassa vauvan ja todennut että kaikki on ok.sitten seuraavana iltana vauva rupesi taas sinertämään suun ympäriltä ja nenästä ja kiikutin taas vauvan hoitajien huoneeseen ja hoitajat soitti lääkärin katsomaan ja antoivat sitä ennen pullosta maitoo ja vauva muuttu vielä sinisemmäks.vauvan sydämestä kuulu sivuääni,mutta se kuuluu melkein kaikilta alle 2vrk:n ikäisiltä vauvoilta.lääkäri sanoi,että vauva lähtee nyt teholle tarkkailuun sinisyyden vuoksi ja minä olin ihan paniikissa.vauvalla epäiltiin infektiota koska lapsivesien menosta oli mennyt 39 tuntia ja mulla oli streptokokki b,aloittivat heti vauvalle antibiootin varmuuden vuoksi.vauvassa oli vaikka minkälaisia piuhoja kiinni ja molemmissä käsissä oli kanyylit,kyllä tuntu pahalta nähdä oma pikkuinen niissä kaikissa piuhoissa :'( ottivat paljon verikokeita ja ottivat sydänfilmin ja neliraajapaineet ja ne oli kaikki ok.pään kuvasivat kanssa ja kaikki oli kunnossa.sydämen ultraäänen tekivät kanssa ja siellä oli sydämen kammioitten välissä pieni reikä,mutta siitä ei ole mitään haittaa ja se umpeutuu itsestään,kontrolli on 2v iässä.minä pääsin torstai iltana kotiin ja kävin syöttämässä vauvaa n.3tunnin välein ja voin sanoa että oli raskasta,sen että kerkesin sairaalasta kotiin niin oli lähettävä jo takaisin.vauva pääsi lauantaina kotiin ja oli kyllä tosi yllätys kun meille oli sanottu että aikasintaan maanataina pääsee kotiin.vauvalla ei siis mitään vakavaa onneksi ole,kotona en saa antaa nyt kun rintaa koska pullosta syödessä happisaturaatio arvot laskee,eli unohtaa hengittää,rinnalta syödessä ja muuten ei mitään ongelmia :) nyt sitten ollaan oltu kotona vähän yli viikko ja tosi hyvin on mennyt :) pikku neiti on niin ihana :heart:
meillä pojat ois kovasti auttamassa koko ajan,mutta en ole vielä hirveesti antanut poikien tulla vauvaa nykimään koska ovat olleet kuumeessa ja hirveessä räkätaudissa ja sen jälkeen isommalle tuli mahatauti,ei olla vielä onneksi muut tullu mahatautiin,mutta kuume meillä kierti kaikilla muilla paitsi vauvalla.nyt pitäs lähtee vauvaa vähän herättelemään ja syöttämään niin päästään sitten viemään poika kerhoon.

aarteeni ja pikkuinen 2vk 2pv
 
Onnittelut Leenulle lasketunajan saavuttamisesta! Tulehan kertomaan, mitä siellä käynnistysharkinnassa tapahtui? Vai jäätköhän sille reissulle...

L-84 Mä myös hikoilen nykyään enemmän kuin normaalisti - ja varsinkin yöaikaan. Viime yönä heräsin pissalle, ja kun olin kyljellään nukkunut, oli tissienkin väli ihan hikimärkä. Ihanaa....

aarteeni Onpas teillä ollut vaikka minkälaista sydämen tykytystä siellä. Onneksi kaikki on hyvin ja vauva tuhisee kainalossa. :heart: Kiitos synnytyskertomuksesta!

Lillikka Olisitkohan jo synnärillä.. Mä oon myös miettinyt tuota esikoisen nukkumaan menoa. Meillähän poika ei oo nukkunut vielä edes kahta viikkoa omassa huoneessa. Ja senkin ajan vaihtelevalla menestyksellä. Saattaapi olla, että meitä on kohta 4 meidän 160 cm:ssä sängyssä. :)

(.) Ei mitään uutta auringon alla. Eilen vauva potkiskeli vilkkaasti. Tänään taas tuntuu, että ei oo oikein vielä herännyt. Taidan alkaa kokoamaan piparkakkutalon..

Mandy ja pallero 36+6
 
Pikaiset kuulumiset: Huomenna saadaan poika syliimme sektion avulla. On jo liian iso alatiesynnytykseen perätilasta... Hieman harmittaa, mutta lapsen turvallisuuden ehdoilla tietenkin mennään. Poika on sitten jouluaattona kaksiviikkoinen... :xmas:

Keltakaneli 40+3, enää vajaa vuorokausi mahakkaana. :whistle:
 
aarteeni kiitos synnytyskertomuksesta

hikoilusta täällä ainakin lisääntyny..välillä tulee oikeen paha olo, kun on niin kuuma..yleensä oon aikamoinen vilukissa.. yöllä ei tiedä nukkuisko peiton alla vai päällä..

Keltakaneli oi kohta saat pienokaisen syliin :) onnea sektioon..

(.) täällä meni viimeyö ihan pyllylleen...kuopus herätti monta kertaa ja sit piti vielä ravata vessassa.. kaiken lisäks oli aikamoisia polttoja alavattalla, mutta ne lopahti sit aamulla.. kohtapuoliin pitäis lähtee ostamaan viimeiset joululahjat.. :)

lumi-enkeli ja aarre 38+2 :heart:
 
onnea uusille vauvautuneille,ei enää ees muista ketkä on jakautunu ku niin tiuhaan tulee lumihiutaleita:D mä tulin nyt vaan poksumaan!!huomenna sitte kirjottelen kuulumisia polikäynnin jälkeen.

murunen&nappula 38+0!!!!
 
paljon onnee kaikille jotka on saanu jo oman vaavinsa! loppusuoral ollaa mut nyt tää odotus vast pitkält tuntuuki ja kokoaja oottais et jotai alkais tapahtuu :D mulle veikattii neuvolas ja naistenklinikal että ei tää jaksais pysytellä mahas laskettuun aikaan asti ja sekös sai mut vielä malttamattomammaks, mut nyt taas itestä tuntuu ettei tää tuu enne tammikuuta ulos pesästä :D supistuksia (kivuttomii) tulee päivittäin tiheesee tahtii niinku on tullu jo tosi pitkänaikaa. vikal lääkärikäynnil ku tarkastettii kohdunsuun tilanne ni oli pehmee ja pituutta sentti ja sormelle auki.. tulis jo! tänää rv 38!
 
Heippa!

En oo malttanu käydä kirjottelemassa synnytyskertomusta, ku saa tuijottaa pientä ihmettä. <3 rakastunu mamma <3

no yritän nyt jotaki kirjottaa mitä muistan synnytyksestä.
Elikkäs ke 24.11 lähdin sairaalaan kontrollikäynnille vauvan pienipainosuuden takia, noh kasvua ei ollut tullut paljo ollenkaan ja lääkäri päätti että käynnistetään synnytys. No sinä päivänä sain kaksi tablettia jotka ei vaikuttanut mitään, nukuin yön yli ja to 25.11 aamulla sain seuraavan lääkkeen ja ei tullut ku pieniä supistuksia, mutta kylläkin tiheesti. en enää jaksanu oottaa että synnytys lähtee kunnolla käyntiin niin käskin niitten antaa niitä lääkkeitä nii paljo ku niitä vaan saa :D no sitte sain yhen kokonaisen ja sittehän se parin tunnin päästä rupes jo tuntumaan kunnolla, oliskohan ollu joskus 14 aikaan. noh sitten klo 16 olin 2cm auki ja pääsin saliin. Olin jo aika kipeä ja sain kipupiikin, noh se vaikutti jonku aikaa mut ei kauan. Sitten rupesin hengittelemään ilokaasua, joka mulla toimi aika hyvin. Yritin vähän rentoutua sängyssä ja kiikkutuolissa, sitten vähä ajan päästä kalvot puhkes ja siitä ne hirveet supistukset sitte alko. Yritin olla suihkussa, mutta ei siitä tullut mitään, olin tosi kipeä. Oksensin muutaman kerran. Sitten kun olin 3cm auki, niin sain epiduraalin ja vaikutus alkoi jonkun ajan päästä. sain torkahettua hetken, vaikka alamahalla oli kovat kivut. Noin 15min kerkesin levähellä, kunnes tuli hirveä ponnistamisen tarve. Kätilö sanoi että et sinä vielä voi olla auki kokonaan ku äsken olit vasta 3cm auki ja se käski vaan yrittää "läähättää" jos tekee mieli ponnistaa. Mää huusin että eikö nyt se tulee :D no se sitte tarkisti tilanteen ja olin kokonaan auki niinku epäilinki. sitten vaan sängyn vaihto ja 12min ponnistusta nii tyttö oli maailmassa pe 26.11.2010 klo 01.52. pieniä nirhaumia tuli, ehkä jotain 4 tikkiä. Vauvalla oli napanuora tiukasti kolme kertaa kaulan ympäri ja istukassa oli negroosialueita, sen takia meidän neiti jäi vähän pienipainoiseksi. Noh sitten päästiin osastolle ja isäkin oli kaks yötä meidän kanssa siellä. Kaikki meni hienosti, ei mitään ongelmia vauvalla. Paino nousi hyvin ja päästinkin sitten maanantai aamuna kotiin, koska neiti oli jo saavuttanut syntymäpainonsa. nyt ollaan oltu kohta kaksi viikkoa kotona ja on se vaan niin ihanaa <3

Marrari ja pikku "tipi" 13vrk <3
 
Onnittelut vauvelinsa saaneille :heart:
Jennyliltä oli ihania kuvia :)
Ihana lukea noita synnytystarinoita ja fiilistellä, eiköhän sitä kohta pääse tositoimiin :)
Keltakanelille tsemppiä huomiselle, kohta on oma nyytti kainalossa!=)
Tänään oli neuvolakäynti, vauva aivan lähtöasemissa, kunhan nyt alkais kunnolla supistelemaankin! Päivittäin supistelee ja nyt illalla on ollut jo kolmatta tuntia alavatsalla ja alaselässä kipuilua... Tuskinpa tästä taas sen enempää taas tulee : / On tää mielenkiintoista tää odotus ja tuntemusten ihmettely ja kuulostelu. Eilen pesin saunan ja pesuhuoneen, onpahan nyt puhdasta joulua varten ainakin.
Viime yönä näin unta, että kauheesti supisteli ja selässä tuntu ja ylös noustessa lapsevedet meni. Herätessä oli selkä ihan jumissa ja lapsivedet ihan tallessa :) Öisin tarvii useesti kylkeä vaihtaa, kun lonkat puutuu tai selkään sattuu.
Nyt iltapuuhiin ja odottelemaan koituuko näistä menkkakivuista mitään jatkoa ;)

Elovena 37+1
 
Paljon paljon onnea kaikille lumihiutaleen jo syliinsä saaneille!! :) Tosi mielenkiintosta myös lukea synnytystarinoita, kiitos kaikille jotka on jaksaneet sellasen tänne naputella.

Täällä edelleen odotuksen tuskaa.. Ei mitään ihmeempiä oireitakaan, paitsi että maha on laskeutunut muutaman päivän aikana huomattavasti ja bongasin tänä aamuna pitkästä aikaa kylkiluunikin. ;D

Välillä tuntuu ettei vauva tule sieltä kuin käynnistämällä, välillä taas, että sehän voi tulla sieltä yht'äkkiäkin, vaikka jo ensi yönä.. No tätähän tämä, odotellaan!

Hampiainen 40+1
 
Keltakaneli tsemppiä huomiselle!

Kiitos kuivaliinalinkeistä! Niitähän on näköjään hyvin saatavana, en vaan osannut oikeasta paikasta etsiä. Tiedättekö onko coolmax parempaa käytössä kuin ohut fleece? Ja tosiaan voihan se olla että vauvan peppu ei jotain noista kestä, mutta sen näkee sitten.

Kiitos synnytyskertomuksista!
Niitä on mukavaa lueskella tässä omaa odotellessa.

Kovin olen jo kärsimätön, etenkin kun yöunet on menneet tosi huonoiksi. Vauva herättelee, ja lonkkia ja olkapäitä särkee. Olkapäät on tuleet ihmeen kipeiksi nyt muutaman viikon aikana. Verenpaineet on onneksi kotimittauksissa olleet alapaine alle 90 koko ajan. Supistuksia tulee, mutta ei mitään uutta. Joka yö herään jokuseen kipeäänkin. Tule jo vauva!

Mukavaa iltaa ja tsemppiä kaikille.

donter 39+5
 
keltakanelille isot tsempit huomiselle!
vauvautuneille paljon onnea! ihanaa kun olette jaksanut synnytyskertomuksia kirjotella! mä ainakin tykkään lueskella niitä!
jennyli laittanut ihania kuvia pikkusesta!
Leenu on tainnu jäädä vauvan hakuun?

tänne ei kummempia taaskaan...kivuttomia supistuksia tulee ahkerasti mut siihen se sit jääkin.Neuvola oli eilen, sielläkään ei mitään uutta...ei jaksais joka viikko ravaa siellä.Toivottavasti vauva tulis pian niin loppuis siellä ravaaminen...
poika/tyttöolo tuli mieleen että onko teillä joilla molempien sukupuolten edustajia niin raskaudet/oireet ollut erilaisia? alussa mul oli jotenki poika olo, sit tuli vähän semmonen olo et ehkä sittenki tyttö ja nyt taas ihan poika olo:) on aika erilainen raskaus siinä mielessä että esikoisesta(tyttö) oli kaiken maailman mielitekoja,aluksi vaan kaikkea raikasta ja terveellistä, rasvanen ruoka ällötti, koko kesänä en pystyny syömään grilliruokia,pihvejä,makkaroita yms, vaan vedin maissia ja salaattia.Sitten tuli rahkahimo,viinirypäleet ja millon mitäkin.Mielialat heitteli naurusta itkuun sekunneissa:)
Nyt tässä raskaudessa ei mitään mielitekoja oikeestaan,ainut mikä on ollut on paahdettu ruisleipä ja päälle makkara,juusto ja kurkku?banaanijogurtti:) ruoka on maistunut ihan normisti, ei ällötyksiä ei mitään.Mieliala on ollu ihan normi koko ajan, ei ole heitelly niinku esikoisen aikaan.No kohta se nähdään tuleeko poika vai onko sittenkin tyttö mutta ihan eri "oireilla" :D
 
Keltakanelille tsemppiä huomiselle, ihanaa, että saat nyytin huomenna syliin!!

Kiitos Aarteeni ja marrari synnytyskertomuksista! Kiva lukea niitä ja auttaa kummasti valmistautumaan omaan synnytykseen.

Täällä kanssa kuumotellaan päivällä ja hikoillaan yöllä paljon enemmän kuin pari viikkoa sitten! Yöllä on pakko jossain vaiheessa heittää peitto pois kun on niin kuuma. Hyvä kuulla, että muilla samanlaista, vaikka ei kivaa kenellekään olekaan toki :)

wendyduck & 37+2
 
Kiitokset tsempistä! Nyt tarvinkin sitä harmitukseen, kun siirsivät sektion maanantaille! Tämäkin vielä... : / Eikä muksu ole ollut koskaan näin aktiivinen kuin tänään, joten tietenkin jännitän, ettei vaan laukaisisi synnytystä vaan pysyisi vielä maanantaihin asti mahassa. Jos synnytys lähtee käyntiin, niin sitten lähdetään kiirellä sektioon.

Keltakaneli 40+3 ja vielä saan maanantaina poksua... :headwall:
 
saz
Moikka!

Meille syntyi itsenäisyyspäivänä 6.12 klo 20.11 pikkuinen poikavauva, painoa 3460g ja pituutta 51cm. Synnytys oli nopea kuten odotettiinkin, 2h11min. Alla vähän tarinaa kuinka kaikki meni:

Maanantaina päivällä alkoi mukavan napakasti supistella noin 5-10min välein ja kesti pari tuntia ja sitten loppuivat. Mietin siinä olisko niistä tarvinnut lähteä, mutta kun ei ollut tarpeeksi kipeitä, ei päätetty lähteä turhalle käynnille. Olin pettynyt ettei taaskaan päästy tositoimiin. Mies alkoi tehdä pitsaa ja kun pitsat oli uunissa alkoi NE OIKEAT supistukset. Ihan kunnon kamaa et tunnisti kyllä hyvin että on tosi kyseessä. Ei jääty syömään :) Lapsenvahti hälytettiin paikalle parin kilsan päästä ja sit lähettiin renkaat vinkuen. Mies oli ottanut vähän paineita mun edellisestä nopeasta synnytyksestä ja lähti niinkuin mikäkin Ari Vatanen ajelemaan sillä seurauksella että melkein oltiin penkassa n. 200m kotiovelta. Raukka ihan paniikissa. Mun piti sitä rauhotella et ei tämä autoon tule, aja nyt vaan varovasti. Taysissä vastaanotto juoksi mua vastaan kun näki millaset supistukset mulla oli, siitä toiseen vastaanottoon, jossa kolme kätilöä juoksee mua vastaan ja yksi kurkkaa takaa housuihin huutaen että "älä ponnista housuun". Ja tämän kaiken näki myös päivystyksessä odottava väki, jotka katteli vähän monttu auki siinä meidän menoa :D Mies kertoi myöhemmin että oli ollut vähän järkyttyneen näköisiä miehiä siellä :) Mulla oli niin kovat supistukset etten mä ehtinyt sanoa heille että ei tää oo edes vielä tulossa, mut kai mä olin sitten niin kipeen näköinen! Joo, salissa olin 6cm auki, sain kohdunkaulanpuudutteen joka lievensi supistukset siedetäviksi. Hetken venailtua olin täysin auki ja mieletön tarve ponnistaa (tätä ponnistustarvetta en kokenut edellisessä synnytyksessä ollenkaan). 6min ponnistusta ja poika maailmassa! Ponnistaminen sattui muuten tällä kertaa ihan sikana, mutta en revennyt ollenkaan. Kuulin ja näin kuinka poika itki, sitten yski limaa ja hiljeni. Kätilö sanoi että poika tarvii lisähappea ja vei pojan heti pois. Pelkäsin aivan järkyttävän paljon. Ekat imetykset jäi väliin koska olivat happikaappiin syöttäneet pullosta :( Onneksi ei vauvan tarvinnut olla kaapissa kuin tunti ja sain pojan mukaan osastolle. Alkuyöksi jäi kuitenkin hoitajan viereen tarkkailuun ja mun piti nukkua (varmaan siinä nyt unta saa!). Sit sain pojan rinnalle yöllä ja siitä hän jäi mun viereen. Streptokokista ei tullut vauvalle mitään eikä muutenkaan ollut mitään hätää ja päästiin jo ke aamupäivästä pois.

Isoveli 1v2kk on ottanut pikkuisen tosi hyvin ja vauvan kanssa kaikki on sujunut kivasti. Kovasti nukkuu, itse vaan haluais koko ajan vauvaa tutkailla ja seurustella. Vauva on ihana, tuoksuu hurmaavalle ja on vaan niiiiin ihana! En voi muuta sanoa kuin voi RAKKAUS! Ja äiti on hiukan hormooneissaan täällä, onnesta soikeena :)

Sillai meillä meni, kuitenkin lopulta kaikki hyvin. Paljon onnea myös muille vauvan saaneille ja tsemppiä ja jaksamisia loppusuoralla oleville.

Saz ja pikkuinen papu jota nykyisin nöösiksi kutsutaan, ikää 4 päivää
 

Yhteistyössä