###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

ylläripylläri
Nallekarkki, mulla esikoisen kanssa 6+3 yksityisellä lääkäriasemalla hyvällä ultralaitteella ja todella hyvän lääkärin ultraamana ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Nyt se meidän ruskuaispussi on jo reipas 4-vuotias :D Kaksi viikkoa myöhemmin sitten uusintaultrassa näkyi jo hienosti vauva sykkeineen.

ja voi naiset naiset minkä teitte kun luin tän pinon läpi... mun piti mennä hakemaan alunperin YKSI testi huomista varten jolloin mies tulee että voidaan vielä yhdessä tehdä testi. Hän kun asuu töiden vuoksi syksyyn saakka vielä toisella paikkakunnalla ja eilen uutiset kuuli puhelimitse. NO, teidän testailuintonne sekoitti mun pään ja nyt mun kaapista löytyy NELJÄ testiä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Eka cittarin puolelta ostin pakkauksen jossa oli kaksi liuskatestiä ja sit aattelin apteekista hakea vielä yhden jonkun muun... ja siellä olikin sitten niin, että kun ostin ton viikkotestin niin sai digitestin kaupan päälle :LOL: että testaillaan nyt sitten...

ylläripylläri 4+1
 
Minäpä täällä pohjamudissa kahlailen ...eli tänään rv6+6 ja viimeksi se kasvu kai pysähtyi näille paikkeille... Nyt jännittää miten käy. Lueskelin vanhoja juttujani vanhoista ketjuista milloin oireet lakkasivat ja muuta ikävää . Nyt sitten ihan kuin oireet olis tän ään vähäisemmät...mielikuvistustako?? En tiedä. Ens viikolla meen uudestaan ultraan varmistuskäynnille.
 
ylläripylläri
jääräpäälle iso hali :hug: toivotaan, että tällä kerralla pieni pysyy matkassa mukana loppuun saakka.

Mä tein ton viikkonäyttötestin äsken.. :whistle: ja se näytti nyt että Raskaana 2-3 viikkoa. Ja kun mun omien laskujen mukaan nyt on 4+1 niin oiskohan sitten jo vähän enemmän viikkoja... (tai sen yhden viikon enemmän :D ). No tiedä häntä... plussaa sekin nyt ainakin oli \o/

Tänään on ollut taas melkoinen huimaus ja vähän kuvottaa :/
 
Tervetetuloa uusille ja isot onnittelut plussasta!

jääräpää täällä ihan samanlaiset fiilikset kuin sulla. Tiistaina kävin neuvolassa, ja kaikki arvot kunnossa. Oli niin ihanaa saada kaikkia kirjasia vauvelista. Ja mua puhuteltiin äitinä. :heart: mut nyt jotenki iski epätoivo, kun kaikki oireet kadonnut. Vaikka ei niitä oireita ennenkään paljoo ollu, mut väsymystä ja vessassa sai hypätä koko ajan, mut nyt ei niitäkään. Huomenna kyllä aion tilata varhaisultran ihan sama mitä makso...
Toivottavasti säkin saat hyviä uutisia ens viikon ultrasta! :hug:
 
fiso juu kyllä mun kuvotus on tänään lähes poissa kun eilen kuvotti niin kovin etten tiennyt miten päin olisi :attn: . Närästystä kyl vähän on nyt mut tänään pystyy syömään ihan mitä vaan eikä tee erityisesti mieli samoja "varmoja, pahaa oloa poistavia" ruokia kuin eilen. Jos huomenna sama peli jatkuu niin en takaa vaikka minäkin kyselisin aikaisemmin ultraa :ashamed: (lääkäri vaan voi pitää mua ihan kahjona jos viikon välein käyn. ;) .
 
Mulla rupee oleen kyllä jo aika huolestuneet fiilikset myös, kun oireet (väsymys) loppui kuin seinään parin päivän potemisen jälkeen. Nyt ei oikein tiedä mitä pitäis tehä, kun täällä ei ultraan pääse. Tietääkö joku, jos ostaa testin niin mikäli alkio ei ole enää elossa niin onko viiva heikentynyt testissä, toisinsanoen näkyykö nyt heikommin kuin plussatessa, jolloin kyllä nasahti heti niin vahva viiva esiin ..

Jääräpäälle :hug:

 
unelmahöttö olen ymmärtänyt että raskaustestiä ei kannata enää tehdä koska kuulemma (ei varmaa tietoa) jos raskaushormonia oikein paljon veressä niin testit saattavat reagoida oudosti eli eivät välttämättä näytäkään vahvaa viivaa joten sitä en menisi tekemään vaikka reilu viikko sitten kävikin mielessäni. Kovasti olen kaivellut netistä tietoja ja kyllä joillakin on aaltoillut nämä oireet niin että oireet kadonneet vaikka viikoksi ja sitten taas palanneet ja taas kadonneet...ja kaikki ollut hyvin. Myös se miten hyvin on nukkunut voi vaikuttaa oireisiin. Itse ainakin nukuin viimeyönä vähän paremmin...kai.
 
Niin ja luin myös että eri ihmisten elimistö tottuu eri tavalla hcg-hormooniin eli itse ajatteloin että kun sen määrä kasvaa niin se kasvu ei ole tasaista ja kun tulee kasvupyrähdys niin oireita tulee ja jos tasaantuu hetkeksi niin elimistö tottuu ja taas uudelleen määrä kasvaa ja elimistö reagoi siihen...
 
Tervetuloa uusille :flower:

Ja tsemppiä jääräpää :hug: mä itse oon jostain syystä ihan ihmeen rauhallinen tän raskauden suhteen, on vaan sellanen fiilis että nyt onnistuu... Mikä toivottavasti sitten kans pitää paikkansa.

Mä jouduin sitten töissä paljastamaan muutamalle raskauden :/ toisaalta harmittaa kun niin alussa vasta, mutta eipä voi mtn. Joudun siis käsittelemään sielä sellaista lääkettä, jonka kanssa ei saa olla raskausaikana kosketuksissa ollenkaan. Eipä taidan tämän välttely onnistua ilman kertomista :) no toisaalta eipä heidän tarvi ihmetellä minkä takia mä leuat loksuen haukottelen jatkuvasti :D nyt onneks kolme päivää vapaata. Lauantaina on yhdet 50v. juhlat, että taas tarvis keksiä jotain fiksua miksi en ota alkoholia yhtään. Toki otan lapset sinne mukaan, mutta esim. alku drinkki miks jää väliin... :whistle: on tää hankalaa.

Koskas sielä ultrassa näkyykään jotain?.. Mulla kun on viikon päästä ultaus Taysissa, sillon on viikkoja sitten 5+6 omien laskujen mukaan. Km:n yhteydessä huomattiin että kysta joka mulla on ollut pari vuotta on kasvanut reilusti niin sitä kontrolloidaan. Sitten neuvola laitto mulle ultran 26.4 et sit ois viikkoja jotain 6+2... hmmm...

Jahas, nyt tuli apinalauma kotiin... täytyy mennä ottamaan ruoka uunista ja kattamaan pöytä :)
 
unelmahöttö Juu ei ne testit välttämättä keskenmenoa näytä mitenkään. Mulla meni kesken 6+2, 11+3 todettiin ja tuon jälkeenkin vielä 2-3viikkoa raskaustesti näytti plussaa, vaikka kehitys siis lakannut jo 7-8viikkoa aiemmin...

Ja oireistakaan en menis tulkitsemaan mitään, mulla oli sikamainen väsymys sinne tyhjennykseen asti..Vaikka itekin niitä oireita kyttään ;) On tää niin vaikeeta....
 
On varmasti kamalaa odotella raskauden alkuaika, jos on ollut keskenmenoja. Mulla taas on niin vaikea uskoa tätä raskautta, kun oli niin vaikea saada edes aluille.. :| Tänään iski ekan kerran sellainen kunnon pyörrytys-oksetus-olo, kun pääsi nälkä yllättämään. Ja siihen päälle totaalinen uupumus. Jotta eiköhän tässä raskaana ainakin olla.. B)
 
saz
Hei! nyt on ollut sellanen outo "pala" kurkussa pari päivää, eilen ja tänään on illalla kuvottanutkin. Jes! Mäkin tein uuden testin ja mulla oli aika haalee viiva, ihan niinkuin ekassa testissäkin. Siis ihan selkeesti havaittavissa mutta olisin jotenkin olettanut sen olevan yhtä vahva kuin tuon kontrolliviivankin. Miten muilla? Mulla pitäs olla noin 4+6 tänään. Mulla on niitä liuskoja ollut käytössä, en tiä sit mitä sellanen "kunnon" testi näyttäs, mutta miehelle lupasin enää olla testaamatta :)
 
Huomenta!

Kyllä nyt on maailmankirjat sekaisin. Ainoa raskausoireeni on se, että herään aamuisin ajoissa. Tähän asti olen ollut sellainen viimetipan herääjä (tyyliin töihin ilman suihkua ja aamiainen vasta töissä ) ja nyt jo kolmantena aamuna olen ajoissa, suihkunraikkaana, valmiina. Tänään söin jopa aamiaisen kotona. Ja aikaa lähtöön on vielä niin paljon, että rupesin surffaileen.

Oikein kaunista (ainakin täällä sateista) päivää kaikille. Koitetaan olla huolehtimatta oireista tai oireettomuuksista.

Siiri S 4+4
 
Siiri Sisilisko Raskausoireista vielä, että munki ainoa oireeni tällä hetkellä taitaa olla toi sama ku sulla. Tänään vapaa päivä ja heräsin ennen seiskaa ja tää ei oo tosiaankaan normaalia, koska yleensä vedän hyvin kymmeneen vapaa päivinä... :LOL:
Toivotaan, että tää on raskausoire eikä mitään kevään tuomaa piristystä! :p
 
ylläripylläri
Huomenia... onko muilla ollut päänsärkyä? Mulla esikoista odottaessa päänsäryt kaikkosivat samantien kun raskaaksi tulin ja pysyivät oikeastaan pois siihen saakka kunnes aloin odottamaan toista. Toista odottaessa alkuraskaudessa jonkin verran päänsärkyjä oli ja nyt sitten hitto on viimeiset kolme päivää ollut päänsärky :/ Lisäksi väsyttää, huimaa, pyörryttää... välillä vähän kuvottaa, mutta sitten toisaalta välillä on ihan hirveä nälkä ja tuntuu, että ruokahalu on ihan pohjaton välillä :D Ja jänskä painontunne alavatsalla varsinkin silloin kun makaa. Mutta mitä tässä kaivelin edellisen raskauden ajalta omia kirjoituksiani niin ihan samanlaiset oireet on ollut silloinkin tässä vaiheessa.

koomaan vaipunut ylläripylläri 4+2
 
Mulla ei oo ainakaan kevät saanut aikaan piristymistä, koska nyt väsyttää kahta kauheammin ja olen ihan jäässä.. hrr! Ei millään jaksais odottaa sitä ultraa. Aika matelee.

minime 5+0 POKS! :heart:
 
Kiitos Siiri S: mutta siltikin täällä luetaan oireita tai niiden puuttumista. Ei sais verrata muihin, eikä edelliseen raskauteen, muttei sille voi mitään! Kun ei tunnu miltään, ei ees palele. Ei väsytä, on hyvä olo, tissit on normaalit... blääh.

 
Niin järjetöntä pahoinvoivaa oloa että seinät pyörii välillä.. ja silti nälkä tulee koko ajan vaik ei pystyis syömään mitään.. yök. sanoin tänään miehelle että toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa (en muista edellisistä raskauksista koska niistä on niin kauan mut kuopusta odottaessa ainakin laihduin 13kg eli ruoka ei oo ilmeisest silloin kans maittanut) koska oon pahoinvoinnin takia koko ajan koomassa ja opintoja käyn läpi, tentteihin pitäis lukea jne. ei niin kivaa. mutta silti ihanaa :heart:
Piianen&möksö 7+1
 
:heart: :heart: :heart:

Pakko oli tulla tänne hiukan fiilistelemään kun tajusin että tuosta meidän masukista tein plussa testin 19.4.2009! ja joulukuun pinossa silloin ahkerasti kirjoittelin. Niin se aika vaan menee nopeesti vaikka silloin ihan alussa se runtuikin menevän kamalan hitaasti!

Meidän Poikanen on nyt jo iso mies eli 3 ½ kuukautta! :heart:

Onnea kaikille odotukseen! :flower: :flower:

Jenninho ja masukki 3½ kk
 
Arvatkaa mitä minä tein tänään!!!!???? Mulla oli tänään kaikki oireet hävinneet mukaanlukien rintojen aristus ja olin ihan var,ma km:sta. Naama valkoisena ajoin taas kaupunkiin gynelle kun sain ajan (sama kuin viimeksi). Henkeäpidätellen siellä olin ultrattavana. Lääkäri totesi ensin mulle et oireiden häviäminen yleensä on merkki km:sta. Mutta kuitenkin näin sydänmen sykkeen ja kasvanut oli ihan kuin pitikin eli vastasi kai rv 7+0. Syke oli kuulemma ihan hyvä. Ja nyt illalla taas vähän rintojakin aristaa tai sitten oon puristellut ne ihan kipeeksi . Pientä kuvotustakin nyt ilmassa taas parin päivän tauon jälkeen . Eli toistaiseksi kaikki hyvin. Ikä mulla kuulemma vaikuttaa siihen että km:ja tyulee helpommin...kyllähän minä sen tiesinkin mut en olis lääkärin suusta halunnut sitä kuulla. Rv 12 vasta voin vähän huoahtaa enkä silloinkaan kokonaan...Niin ja sanoi se lääkäri että ne oireet voi vaihdella että välillä on ja välillä ei.
 
Siiri sisilisko ja fiso: Voi että mä olen kateellinen teille oireettomille. Mulla on tänään ja eilen vaan pahoinvointi pahentunut ja kuvottaa ja oksettaa ja päässä pyörii. Tänään jouduin jo lähtemään töistä kotiin aikaisemmin, kun oli niin kamala olo. Toivottavasti tämä ei ole tällaista seuraavat kaksi kuukatta, vaan helpottaa jossain vaiheessa.

Jääräpää: Mullakin on rintojen aristus hävininnyt kokonaan, tosin on ne edelleen todella turvonneet. Voi että uskon että on todella rankkaa km:n jälkeen aloittaa alusta. Mutta täällä olaan kaikki hengessä mukana. Toivottavasti kaikki selvitään joulukuuhun asti!

Tänään 4+5
 
Täällä uusi plussaaja :heart:

Oon niin tohkeissani, että pitää heti tulla sabotoimaan tänne ketjuun. En ihan vielä listoille halua, mutta pakko tulla hehkuttamaan! Pari tuttuakin täällä on, Jääräpää ja muut kumppanit. Ja muutkin nimet on kyllä melko tuttuja kun on tullut ketjuja seurattua =)

Tein siis ihan päähänpistosta tuossa illalla testin, kolme tuntia olin pidätellyt (kun päässä napsahti ja menin testaamaan) mutta ihan selkee haamu tuli ja mieskin näki ilman mitään pähkäilyjä :saint: Nyt ois vasta kp 26/26-29, joten sen tähen tässä nyt pitäis vähän hilliintyä kun on aika jänskiä päiviä tulossa. Epäilen, että ois ton lyhemmän kaavan mukaan tai melko lähellä sitä. Kaikista ihaninta tässä on se, että olin just surkutellut että en saa plussaa synttäreiksi mitenkään (seuraavassa kierrossa ois nimettäin menkkojen alku ajottunu synttäreiden jälkeen/synttäripäiväksi) ja olin kyllä niin surku. Sitten tulikin viiva nopeesti testiin.

Oireitahan mulla nyt ei sen kummempia ole. Näppylöitä on koko kierrossa ollut enemmän naamassa, mikä ei tosiaankaan ole kovin hehkeetä. Ja toiseksi rinnat on tässä(kin) kierrossa kipeytyneet, tällä kertaa vaan tosta kainaloiden läheltä kaiken lisäksi. Lisäksi menkkaolot alko jo vajaa viikko oviksesta, mikä oli tosi uutta. Että ehkä tuo on sem un raskausoire sitte. Toivottavasti ei tule oksetusta, kun oon työharjottelussa ja ei huvita alkaa selittelemään miksi oksentelen (epäilevät muuten krapulaiseksi). Mutta oonpa taas aika pitkällä asioissa! Oon vaan niin pirun onnellinen :heart: Eikä murheet vielä paina, vaikka ei menkkapäivien ohi ole edes menty..olin vaan niin maassa jo valmiiksi, että ei tästä tuu taas mitään =)

Onnea Jääräpää sydänäänistä. Ja muillekin jos jotain jännää oli, oon kyllä selannu tämän ketjun läpi mutten mitenkään muista kaikkea. Nimi on joka tapauksessa aivan ihana, tuossa joku päivä kuumeiluketjussa totesinkin että tännehän vois tulla =)

-Metsis melkosen intona (ja nauhalta pitää katsoa vielä morsmaikut ettei mee yllärikihlat ja muut ohi! :D )

Muok. Miten te siitepölyallergiset? Mulla ainakin noissa tujummissa sanoi erik. lääkäri että sitten jättää plussattua lääkkeet pois. Mutta mietin, että miten ihmeessä selviän hengissä (hyvä ettei kirjaimellisesti)..?
 
Onnea Jääräpää sydänäänistä :heart:
Täälä tunteet heittelee laidasta laitaan ja väsymys on jotain ihan kammottavaa. Alko itkettämään tänään kun mieheltä kysyin että mennäänkö syömään ja hän sanoi ettei hänellä oo nälkä mutta voidaan kyllä mennä... siitäkös se poru sitten alkoi :LOL: hyvä minä... :ashamed:
Nyt nukkumaan :wave:

keffeli kera möhömahan 4+6 :heart:
 
Hei tytöt,

meitä on jo 34 odottajaa pinossa!

Mulla oli eilen varhaisultra yksityisellä ja siellä se pienen pieni 11mm pötkylä oli kasvamassa ja sydän sykki. :heart: Laskettu aika muuttui eteenpäin ja on nyt sitten virallisestikin joulukuun puolella. Nyt pitäis varata neuvola seuraavaksi. Kuvotus ollut vähän helpompaa, mutta pahenee heti, jos on pitkään syömättä ja väsymys nyt on mitä on. Vähän kyllä ihmettelen, miten on voinut hedelmöityä niin myöhään, kun tiedän tarkalleen, milloin pieni on saanut alkunsa, no, eikös ne siittiöt voi elää naisen elimistössä jopa 5 päivää, vaikka yleensä 1-3 vrk. Ja ei kai se varhauisultra muutenkaan ole hirmuisen tarkka vielä?

Töissä oon kertonut lähimmille työkavereille, että osaavat ottaa huomioon mun väsyn ja kuvotuksen. Esimiehelle kerron vasta sit ekan kolmanneksen ja np-ultran jälkeen, jos saan pidettyä salassa siihen asti.

k & pikku-ruu (7+2 tai 7+4)
 
Kuulin tällaista huhua jo 3v sitten ettei korvaisi. Mietin vaan että kuinka iso paukku on tulossa kun mennään ens viikolla yksityiselle. 4D:kin olisi kiinnostanut... no kyllä me sinne mennään jokatapauksessa maksoi mitä maksoi :)

Raskausoireita täällä on vessassa ravaaminen (+jano!), välillä pientä päänsärkyä, tissit turvonnu ja pelelu mitä ei aiemmalla kierroksella ollutkaan. Meni tovi ennenkuin tajusin että miks ihmeessä mua palelee koko ajan. Tai no ehkä mua palelsikin viimeksi mutten erottanut sitä normaalista palelemisesta kun alku ajoittui sydäntalveen.

Pähkinä 6+0
 

Yhteistyössä